No biggie. Je kunt ook nog rubberen banden (elastiek) bestellen en daarmee zou je een paar oefeningen extra kunnen doen, maar beter is om het in de sportschool te doen.quote:Op donderdag 4 juli 2013 19:24 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Super bedankt!! Ik ga ze sowieso allemaal op youtube checken en tijdens mijn training gewoon meedoen met wat ze op het filmpje doen.. En sowieso eerst maar even inkomen met weinig gewicht zodat ik me eerst kan focussen op hoe ik de oefeningen uit moet voeren.
Waarschijnlijk, het werkt in ieder geval motiverend. Kan echt frustrerend zijn om super lang op hetzelfde gewicht te blijven zitten. Heb ik vooral met de squat gehad, maar dat is ook angst om (weer) door m'n rug te gaan.quote:Op donderdag 4 juli 2013 19:24 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Geinig. Ik denk dat het komt doordat er net een andere manier van stimulatie inzit doordat de baan van de oefening net wat anders is. Belangrijkste blijft dat de prikkel aanwezig is.
Als je vastzit, dan moet je normaliter deloaden. Maar blijkbaar werkt het schema omgooien voor jou, dus keep it up.quote:Op donderdag 4 juli 2013 19:27 schreef Robophatt het volgende:
[..]
Waarschijnlijk, het werkt in ieder geval motiverend. Kan echt frustrerend zijn om super lang op hetzelfde gewicht te blijven zitten. Heb ik vooral met de squat gehad, maar dat is ook angst om (weer) door m'n rug te gaan.
deloaden?quote:Op donderdag 4 juli 2013 19:41 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Als je vastzit, dan moet je normaliter deloaden. Maar blijkbaar werkt het schema omgooien voor jou, dus keep it up.
Mag ik eens wat vragen?quote:Op donderdag 4 juli 2013 19:27 schreef Robophatt het volgende:
[..]
Waarschijnlijk, het werkt in ieder geval motiverend. Kan echt frustrerend zijn om super lang op hetzelfde gewicht te blijven zitten. Heb ik vooral met de squat gehad, maar dat is ook angst om (weer) door m'n rug te gaan.
Stel dat je vastzit op 100kg, dan zak je terug naar 90-95kg en tel je er elke week weer wat op. Als het goed is breek je dan door de 100kg. Goed eten is ook belangrijk.quote:
Jazekerquote:
ah zo, thnxquote:Op donderdag 4 juli 2013 19:48 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Stel dat je vastzit op 100kg, dan zak je terug naar 90-95kg en tel je er elke week weer wat op. Als het goed is breek je dan door de 100kg. Goed eten is ook belangrijk.
Gaat helemaal goed komen.quote:Op donderdag 4 juli 2013 19:50 schreef Murdera het volgende:
[..]
ah zo, thnxIk moet ook maar weer gaan opbouwen trouwens
Ik ga nu een tijdje naar de sportschool ( vanaf december ). Cardio. Sinds 3 weken doe ik er nu ook krachttraining bij 2x per week. Nu gaan mijn benen prima, rug en buikspieren ook. Maar mijn armen/borst echt een stuk minder. ze trillen snel bij weinig kilo`s. Bij het ene gewicht gaat het prima, prik ik er 1 bij dan kan ik het bijna niet aan. Denk je dat er oefeningen zijn die ik de overige dagen thuis doen kan zodat ik het in de sportschool beter aan kan? Ik heb het daar gevraagd maar ik kreeg niet echt een goed antwoord. Ze zeiden dat ik gewoon door moest gaan.quote:
Hoe ziet een training er bij jou ongeveer uit? Doe je krachttraining voor de cardio of op aparte trainingsdagen? Op welke volgorde doe je je oefeningen?quote:Op donderdag 4 juli 2013 19:55 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Ik ga nu een tijdje naar de sportschool ( vanaf december ). Cardio. Sinds 3 weken doe ik er nu ook krachttraining bij 2x per week. Nu gaan mijn benen prima, rug en buikspieren ook. Maar mijn armen/borst echt een stuk minder. ze trillen snel bij weinig kilo`s. Bij het ene gewicht gaat het prima, prik ik er 1 bij dan kan ik het bijna niet aan. Denk je dat er oefeningen zijn die ik de overige dagen thuis doen kan zodat ik het in de sportschool beter aan kan? Ik heb het daar gevraagd maar ik kreeg niet echt een goed antwoord. Ze zeiden dat ik gewoon door moest gaan.
Maar nu zie ik jou hierover bezig, dus ik dacht.. misschien heb jij tips?
Dag uitslaaphoofdquote:
Eerste dag van de week ga ik eerst 10 minuten op de loopband om warm te lopen.quote:Op donderdag 4 juli 2013 19:57 schreef Robophatt het volgende:
[..]
Hoe ziet een training er bij jou ongeveer uit? Doe je krachttraining voor de cardio of op aparte trainingsdagen? Op welke volgorde doe je je oefeningen?
Haha niet echt een antwoord op je vraag, maar het kan aan verschillende dingen liggen. Dus als je zeg maar 1 week hebt, hoe zien je trainingen er op die week ongeveer uit?
Kracht voor cardio is goed inderdaad, zou ik vooral zo blijven doen. Je krachttrainingen zou ik echter toch anders indelen, want je mist op deze manier het een en ander. Snap dat je graag met apparaten werkt, maar er zijn best veel dingen die je met dumbells kunt doen zonder spotter. Ben zelf ook ooit begonnen met apparaten, maar na een maand of twee merkte ik toch dat ik daar absoluut geen voldoening uithaalde.quote:Op donderdag 4 juli 2013 20:06 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Eerste dag van de week ga ik eerst 10 minuten op de loopband om warm te lopen.
Daarna doe ik kracht training op apparaten omdat als ik eerst cardio doe ik het niet goed kan volhouden.
ik begin dan met benen op de legcurl/legextension 3x een set van 12
Daarna rug; pulldown apparaat. 3x12
Daarna schouders op een multi press. Zou ook met een gewicht kunnen maar dan moet ik altijd vragen of er iemand achter me wilt staan.. dus ik ga liever op het apparaat. dat doe ik ook 3X12
Daarna biceps op de curlmachine
Daarna buik crunches.3X15
Daarna onderrug op hetzelfde apparaat 3X15
Dan nog 3 Cardio apparaten meestal zijn dit de; crosstrainer, fiets en roeiapparaat. Elk 10 of 15 minuten. Daarna loop ik uit op de loopband ongv 5 minuten.
Dag 2 weer inlopen 10 minuten.
Alles in 3X15 op dag 2
Daarna begin ik weer met Benen dit keer op de legpress. Hier kan ik inmiddels 70/80 kilo mee wegduwen.
Daarna Borst op de mulitpress. Hier heb ik moeite mee. Soms kan ik maar 10 kilo wegduwen.
Daarna nogmaals borst op de PeckDeck. Dat vind ik makkelijker dan het omhoog duwen. Dit is armen wijd en dan sluiten.
Daarna Triceps pulldown.
Buik en onderrug
Daarna weer cardio en cooldown
moe geworden door het lezen van deze postquote:Op donderdag 4 juli 2013 20:20 schreef Robophatt het volgende:
[..]
Kracht voor cardio is goed inderdaad, zou ik vooral zo blijven doen. Je krachttrainingen zou ik echter toch anders indelen, want je mist op deze manier het een en ander. Snap dat je graag met apparaten werkt, maar er zijn best veel dingen die je met dumbells kunt doen zonder spotter. Ben zelf ook ooit begonnen met apparaten, maar na een maand of twee merkte ik toch dat ik daar absoluut geen voldoening uithaalde.
Persoonlijk werk ik liever niet met 3x15 setjes. Eerste setje heeft meestal wel wat meer reps omdat het een warming up is, even wennen aan de oefening je geheugen opfrissen en je spieren goed opwarmen. Daarna het gewicht omhoog en de reps omlaag.
Het is op zich niet vreemd dat je nog moeite hebt met het trainen van je armen, je bent immers net begonnen en spiergroepen in je rug en in je benen zijn sowieso al vrij sterk. Probeer hier gebruik van te maken door compound oefeningen te doen, dus oefeningen waar je veel spieren tegelijk mee gebuikt. Hiermee train je ook je armen als je bijvoorbeeld een bentover row doet.
Oefeningen die je gemakkelijk kunt doen zonder spotter zijn bijvoorbeeld
voor je borst:
Dumbell press
incline dumbell press
Flyes (vergelijkbaar met wat je doet op de peckdeck)
Pushups
Voor je benen:
Lunges (eventueel met een verhoging, vind ik zelf erg prettig)
Stif legged deadlift
Dumbell squat. Het is in principe ook best een oefening die je met barbell kunt doen, gewoon met heel weinig gewicht beginnen en goed letten op de uitvoering.
Voor je rug:
Bentover Row
Seated Row (vind ik zelf altijd wel lekker en pak je je biceps ook goed mee aan)
Deadlift
Lat pulldown
Hyper extension
Voor al deze oefeningen gebruik je meerdere spieren tegelijk. Natuurlijk is er altijd 1 spiergroep die je het meest gebruikt, maar uiteindelijk pak je er veel meer mee en dat is wat je wil hebben. Je spiergroepen helpen elkaar zeg maar om sterker te worden, daar heb ik zelf veel voordeel uitgepakt. Daarnaast is het natuurlijk ook gewoon veel efficiënter. Ik heb ook nooit veel kracht gehad in mijn armen en ik werd een beetje moedeloos van het trainen van mijn armen omdat het voor mijn gevoel gewoon niet opschoot, maar nu merk ik dat daar toch meer dan genoeg gebeurd is.
En je bent pas een aantal weken bezig he, het is geen sport waarin je wekelijks gigantische vooruitgangen boekt, het gaat geleidelijk aan. Zou vooral hulp vragen bij nieuwe oefeningen en veel aandacht besteden aan je uitvoering, dat gewicht dat komt allemaal vanzelf wel en dat is niet eens zo interessant.
Daarnaast is je voeding ook ontzettend belangrijk. Als je niet genoeg eet dan heeft dat een negatief effect op je trainingen. Zelfs als het je doel is om gewicht kwijt te raken is het belangrijk om goed en genoeg te blijven eten.
Veel goede informatie heb ik gevonden op http://www.bodybuilding.com/guides/ en http://forum.dutchbodybuilding.com/f75/
Ook door te lezen hoe andere vrouwen het aanpakken (ook al zijn hun doelen misschien anders) en wat voor effect dat bij hen heeft gehad kun je best veel leren. En er staan veel richtlijnen voor vrouwen met zeer uiteenlopende doelstellingen.
Als ik ergens iets heb gezegd wat bullshit is is er vast wel iemand om me te verbeteren![]()
Heel erg bedankt, even die site checkenquote:Op donderdag 4 juli 2013 20:20 schreef Robophatt het volgende:
[..]
Kracht voor cardio is goed inderdaad, zou ik vooral zo blijven doen. Je krachttrainingen zou ik echter toch anders indelen, want je mist op deze manier het een en ander. Snap dat je graag met apparaten werkt, maar er zijn best veel dingen die je met dumbells kunt doen zonder spotter. Ben zelf ook ooit begonnen met apparaten, maar na een maand of twee merkte ik toch dat ik daar absoluut geen voldoening uithaalde.
Persoonlijk werk ik liever niet met 3x15 setjes. Eerste setje heeft meestal wel wat meer reps omdat het een warming up is, even wennen aan de oefening je geheugen opfrissen en je spieren goed opwarmen. Daarna het gewicht omhoog en de reps omlaag.
Het is op zich niet vreemd dat je nog moeite hebt met het trainen van je armen, je bent immers net begonnen en spiergroepen in je rug en in je benen zijn sowieso al vrij sterk. Probeer hier gebruik van te maken door compound oefeningen te doen, dus oefeningen waar je veel spieren tegelijk mee gebuikt. Hiermee train je ook je armen als je bijvoorbeeld een bentover row doet.
Oefeningen die je gemakkelijk kunt doen zonder spotter zijn bijvoorbeeld
voor je borst:
Dumbell press
incline dumbell press
Flyes (vergelijkbaar met wat je doet op de peckdeck)
Pushups
Voor je benen:
Lunges (eventueel met een verhoging, vind ik zelf erg prettig)
Stif legged deadlift
Dumbell squat. Het is in principe ook best een oefening die je met barbell kunt doen, gewoon met heel weinig gewicht beginnen en goed letten op de uitvoering.
Voor je rug:
Bentover Row
Seated Row (vind ik zelf altijd wel lekker en pak je je biceps ook goed mee aan)
Deadlift
Lat pulldown
Hyper extension
Voor al deze oefeningen gebruik je meerdere spieren tegelijk. Natuurlijk is er altijd 1 spiergroep die je het meest gebruikt, maar uiteindelijk pak je er veel meer mee en dat is wat je wil hebben. Je spiergroepen helpen elkaar zeg maar om sterker te worden, daar heb ik zelf veel voordeel uitgepakt. Daarnaast is het natuurlijk ook gewoon veel efficiënter. Ik heb ook nooit veel kracht gehad in mijn armen en ik werd een beetje moedeloos van het trainen van mijn armen omdat het voor mijn gevoel gewoon niet opschoot, maar nu merk ik dat daar toch meer dan genoeg gebeurd is.
En je bent pas een aantal weken bezig he, het is geen sport waarin je wekelijks gigantische vooruitgangen boekt, het gaat geleidelijk aan. Zou vooral hulp vragen bij nieuwe oefeningen en veel aandacht besteden aan je uitvoering, dat gewicht dat komt allemaal vanzelf wel en dat is niet eens zo interessant.
Daarnaast is je voeding ook ontzettend belangrijk. Als je niet genoeg eet dan heeft dat een negatief effect op je trainingen. Zelfs als het je doel is om gewicht kwijt te raken is het belangrijk om goed en genoeg te blijven eten.
Veel goede informatie heb ik gevonden op http://www.bodybuilding.com/guides/ en http://forum.dutchbodybuilding.com/f75/
Ook door te lezen hoe andere vrouwen het aanpakken (ook al zijn hun doelen misschien anders) en wat voor effect dat bij hen heeft gehad kun je best veel leren. En er staan veel richtlijnen voor vrouwen met zeer uiteenlopende doelstellingen.
Als ik ergens iets heb gezegd wat bullshit is is er vast wel iemand om me te verbeteren![]()
ik lees nu 3 keer per week deze post, langzaam opbouwen naar 4 keerquote:Op donderdag 4 juli 2013 20:26 schreef Salatrel het volgende:
[..]
moe geworden door het lezen van deze post
BEEFCAKE!quote:Op donderdag 4 juli 2013 20:29 schreef Murdera het volgende:
[..]
ik lees nu 3 keer per week deze post, langzaam opbouwen naar 4 keer
Ja klopt, al zou je dat allemaal best in anderhalf uur kunnen doen als het moet, afgezien van het koken en eten maar dat moet je nu ook natuurlijk.quote:Op donderdag 4 juli 2013 15:12 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Nee, zeker niet. Maar je moet heen en terug, workout, post workout maaltijden douchen. Dat is wel meer dan 1/ 1,5 uur
Graag gedaanquote:Op donderdag 4 juli 2013 20:29 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Heel erg bedankt, even die site checkenHier heb ik echt wat aan.
Ik weet dat het lang duurt inderdaad. Maar dat mijn armen bij het minste trillen vind ik enorm frustrerend. Net alsof het me heel veel moeite kost, wat niet altijd waar hoeft te zijn.
Zou kunnen inderdaad. Ik merk het echt vooral met die oefening boven het hoofd.quote:Op donderdag 4 juli 2013 20:32 schreef Robophatt het volgende:
[..]
Graag gedaan
Denk dat het in je armen vooral met vermoeidheid te maken heeft. Ik tril ook wel eens aan het eind van een training.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |