Ik snap 'm. Dus zoals hierboven min of meer staat van Yuri en mij?quote:Op donderdag 4 juli 2013 19:02 schreef Robophatt het volgende:
[..]
Nee je doet dan drie verschillende trainingen, maar je pakt wel per training alle spieren in je lichaam. Dus op de dag dat je squat doe je bijvoorbeeld geen deadlifts. Op bodybuildingsites staan vaak heel goede tips qua workouts etc. Zou daar eens kijken.
Je begint het te leren.quote:Op donderdag 4 juli 2013 19:01 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Ah oke, dus ik kan beter de deadlift op de dag doen waarop ik andere oefeningen pak voor mijn rug, en de squats met andere oefeningen voor benen/billen?
ik maak me ook niet druk, ik zie en merk verschil, dus ben heel tevredenquote:Op donderdag 4 juli 2013 18:58 schreef Robophatt het volgende:
[..]
Don't worry, doet m'n zusje ook en die ziet er ook prima uitLigt er maar net aan wat je doelen zijn denk ik.
Jeej!quote:
Wat heb je thuis allemaal?quote:Op donderdag 4 juli 2013 19:04 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Jeej!Weet jij nog meer oefeningen die ik thuis goed kan doen die dus juist spiergroepen pakt zoals schouders/rug/borst? Ik begreep dat bankdrukken voor de borst is, dat kan ik doen met m'n barbell toch?
Bar plus 20, soms 25 als ik op m'n derde dag zit. Maar nu al 2 weken niet getraind, dus het is wss om te huilen maandagquote:Op donderdag 4 juli 2013 19:03 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Hoeveel gewicht zit jij nu op met beide?
Alleen barbell en gewichtenquote:
Maar totaal? Wat weegt de barbell?quote:Op donderdag 4 juli 2013 19:05 schreef CristinaYang het volgende:
[..]
Bar plus 20, soms 25 als ik op m'n derde dag zit. Maar nu al 2 weken niet getraind, dus het is wss om te huilen maandag
Yep. Er zijn een aantal oefeningen die veel kracht / energie kosten zoals bijvoorbeeld de squat en deadlift. Die zou ik dan verdelen. Verder 2-3 oefeningen per spiergroep en probeer zoveel mogelijk compounds te pakken. Zelf train ik mijn armen bijvoorbeeld los niet zo gek veel, die pak ik toch al mee met BOR / DBP.quote:Op donderdag 4 juli 2013 19:03 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Ik snap 'm. Dus zoals hierboven min of meer staat van Yuri en mij?
Ligt eraan welke maat ze in je gym hanteren.quote:
Wat is BOR/ DBP?quote:Op donderdag 4 juli 2013 19:07 schreef Robophatt het volgende:
[..]
Yep. Er zijn een aantal oefeningen die veel kracht / energie kosten zoals bijvoorbeeld de squat en deadlift. Die zou ik dan verdelen. Verder 2-3 oefeningen per spiergroep en probeer zoveel mogelijk compounds te pakken. Zelf train ik mijn armen bijvoorbeeld los niet zo gek veel, die pak ik toch al mee met BOR / DBP.
En afwisseling is belangrijk in je schema.
Ja, dat snap ik, was meer voor haar persoonlijk bedoeld om te weten hoeveel zij in totaal squat en deadliftquote:Op donderdag 4 juli 2013 19:07 schreef Robophatt het volgende:
[..]
Ligt eraan welke maat ze in je gym hanteren.
Geen bankje?quote:Op donderdag 4 juli 2013 19:06 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Alleen barbell en gewichtenMaar ben niet te beroerd om (niet al te dure) dingen bij te kopen
Gaat om de spierprikkel. Maakt niet echt heel veel uit welke oefening je doet om die te creëren.quote:Op donderdag 4 juli 2013 19:07 schreef Robophatt het volgende:
En afwisseling is belangrijk in je schema.
20quote:Op donderdag 4 juli 2013 19:07 schreef CristinaYang het volgende:
[..]
Barbell is 22.5 ofzo geloof ik..? Dus ong hetzelfde als jij
Bentover row en dumbell press. Ik pak de benchpress alleen als ik met een vriend van me ben zodat hij me kan spotten, vind dat de meest afschuwelijke oefening eruitquote:Op donderdag 4 juli 2013 19:08 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Wat is BOR/ DBP?En wat zijn compounds?
Ik merk dat als ik op den duur geen vooruitgang boek en ik wat dingen compleet omgooi ik daar voordeel uithaal. Kan mentaal zijn hoor.quote:Op donderdag 4 juli 2013 19:08 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Gaat om de spierprikkel. Maakt niet echt heel veel uit welke oefening je doet om die te creëren.
Ah, oke. Maar met bijv. deadlift, die zijn voor je rug toch? Maar daar train je ook je billen mee, en ook een beetje je benen wel toch? En zelfs je armen door het gewicht, toch? Met squatten is het ook al benen, billen en ook rug, toch? Dus met die 2 pak je ook al aardig wat spiergroepen, of niet?quote:Op donderdag 4 juli 2013 19:09 schreef Robophatt het volgende:
[..]
Bentover row en dumbell press. Ik pak de benchpress alleen als ik met een vriend van me ben zodat hij me kan spotten, vind dat de meest afschuwelijke oefening eruit
Compounds zijn oefeningen die meerdere spiergroepen tegelijk pakken in plaats van 1 enkele spiergroep. Ze zijn de basis in je schema.
Ja dat zijn twee van de allerbelangrijkste oefeningen, als je die weglaat doe je jezelf echt tekort.quote:Op donderdag 4 juli 2013 19:11 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Ah, oke. Maar met bijv. deadlift, die zijn voor je rug toch? Maar daar train je ook je billen mee, en ook een beetje je benen wel toch? En zelfs je armen door het gewicht, toch? Met squatten is het ook al benen, billen en ook rug, toch? Dus met die 2 pak je ook al aardig wat spiergroepen, of niet?
Borst:quote:Op donderdag 4 juli 2013 19:09 schreef VeerEli het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zo'n één? Nee, heb ik niet.
Hoe meet je dat voordeel dan? Wat is dat voordeel?quote:Op donderdag 4 juli 2013 19:10 schreef Robophatt het volgende:
[..]
Ik merk dat als ik op den duur geen vooruitgang boek en ik wat dingen compleet omgooi ik daar voordeel uithaal. Kan mentaal zijn hoor.
Cool! Enige verschil met een normale deadlift is dat je benen kaasrecht blijven staan?quote:Op donderdag 4 juli 2013 19:12 schreef Robophatt het volgende:
[..]
Ja dat zijn twee van de allerbelangrijkste oefeningen, als je die weglaat doe je jezelf echt tekort.
Voor iedere vrouw kan ik overigens de stiff legged deadlift aanradenEen van mijn favorieten, daar pak je keihard je hamstrings en billen mee aan. Die doe ik dus wel op legday, het liefst direct na de squat.
Over het algemeen dat ik dan meer gewicht kan gooien op een oefeningen waar ik dus mee vastzat om het zo maar te zeggen. Ik zeg al, het kan goed psychisch zijn, maar ik ben niet de enige van wie ik weet dat het werkt om je trainingen om de aantal weken aan te passen.quote:Op donderdag 4 juli 2013 19:16 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Hoe meet je dat voordeel dan? Wat is dat voordeel?
Ja dat is wel het belangrijkste verschilquote:Op donderdag 4 juli 2013 19:18 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Cool! Enige verschil met een normale deadlift is dat je benen kaasrecht blijven staan?
Geinig. Ik denk dat het komt doordat er net een andere manier van stimulatie inzit doordat de baan van de oefening net wat anders is. Belangrijkste blijft dat de prikkel aanwezig is.quote:Op donderdag 4 juli 2013 19:19 schreef Robophatt het volgende:
[..]
Over het algemeen dat ik dan meer gewicht kan gooien op een oefeningen waar ik dus mee vastzat om het zo maar te zeggen. Ik zeg al, het kan goed psychisch zijn, maar ik ben niet de enige van wie ik weet dat het werkt om je trainingen om de aantal weken aan te passen.
Super bedankt!! Ik ga ze sowieso allemaal op youtube checken en tijdens mijn training gewoon meedoen met wat ze op het filmpje doen.. En sowieso eerst maar even inkomen met weinig gewicht zodat ik me eerst kan focussen op hoe ik de oefeningen uit moet voeren.quote:Op donderdag 4 juli 2013 19:16 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Borst:
Push ups
Floor press
Rug:
Deadlift
Bent over row (BOR)
Stiff Legged Deadlift
Upright row
Schouders:
Overhead press
Kijk voordat je met deze oefeningen begint alsjeblieft op YouTube hoe ze correct uigevoerd worden voordat je jezelf bezeerd. Je kunt ook het boek "Krachttraining" aanschaffen/downloaden, en daar zie je precies welke spieren geactiveerd worden bij welke oefening. Op die manier zou je een schema kunnen samenstellen.
Wellicht is dit boek ook nog wat voor je: http://www.bol.com/nl/p/strong-curves/9200000002301901/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |