abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 juli 2013 @ 13:51:33 #1
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_128578510

Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 2 hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) :
Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it!
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
*O* Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur even een PM/DM naar GotC als je je hebt aangemeld :)

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2013 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Ten commandments for the runner
SPOILER: Juli-squat challenge
Facebook groep
F means you're fucked
pi_128578633
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 13:50 schreef Daywalk3r het volgende:
Boksen op onze stoere verschillende kicks.
Kicksboksen dus.
Wel pas na de finish he?
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_128578666
Wij ekidennen er op los *G*

Een paar schoenen als de kinvarra wil ik ook nog wel eens kopen. Maar eerst maar eens wat snelheid gaan kweken. Als ik ook nog aan techniek en pasfrequentie moet gaan werken, gaat dat allemaal niet lukken vrees ik. Een ding tegelijk :)
pi_128578761
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 10:46 schreef Gogo83 het volgende:
..
Wel lekker gelopen? Jammer van je garmin, maar hopelijk wel lekker gelopen!
..
:*
Ja! en ook best constant als ik het lijntje van pace zo zie :)

quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 11:28 schreef Levitas het volgende:
..
Aww klinkt vervelend! :*
..
SPOILER: is het ook!
:*
Nooit gedacht dat ik door verdriet en onmacht sportkleren aan zou gaan trekken en 7 kilometer zou gaan hardlopen 8)7
toch een kleine *O*
  donderdag 4 juli 2013 @ 14:00:37 #5
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_128578834
@TT: Strandwandeling op zaterdag!
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_128578958
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2013 13:27 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Die pacer bij de marathon had ik normaal gesproken voor minimaal de eerste 30 km makkelijk bij kunnen houden. Nadat ik die pacer echt met moeite bij kon houden wist ik al dat er iets goed fout zat.
Ik twijfel ook erg of ik dat tempo vol kan houden, maargoed dat dacht ik op de 10k ook en toen ben ik ook blind achter mijn persoonlijke pacer aangelopen en dat ging prima (4:50 gemiddeld). Dat was eind april. Nou is een Halve Marathon natuurlijk meer dan het dubbele en niet te vergelijken, maar ik wil me er toch aan wagen. In het ergste geval moet ik hem laten gaan en kan ik mijn eigen tempo lopen.

quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 13:41 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Welke pacetijd wil je volgen?
De enige pacer in mijn buurt is 1:45, wat erg ambitieus is. Maar op de Cityrun vond ik 50 minuten ook te snel voor mijn gevoel, daar ben ik net onder de 48 gefinisht.

Ik ga gewoon kijken hoe het loopt ( :+ ) op de dag zelf. Als de omstandigheden ideaal zijn, dan ga ik gewoon achter hem aan. Zal zeker in mijn achterhoofd houden dat 1:45 waarschijnlijk te hoog gegrepen is voor me en ik waarschijnlijk moet afzakken, maar ik wil het toch proberen.
The sun in your Eyes
Made some of the lies worth believing
pi_128579071
quote:
7s.gif Op donderdag 4 juli 2013 13:58 schreef Serinde het volgende:

Nooit gedacht dat ik door verdriet en onmacht sportkleren aan zou gaan trekken en 7 kilometer zou gaan hardlopen 8)7
toch een kleine *O*
even lekker alles eruit lopen :)
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  donderdag 4 juli 2013 @ 14:07:16 #8
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_128579073
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 14:04 schreef Onama het volgende:

[..]

Ik twijfel ook erg of ik dat tempo vol kan houden, maargoed dat dacht ik op de 10k ook en toen ben ik ook blind achter mijn persoonlijke pacer aangelopen en dat ging prima (4:50 gemiddeld). Dat was eind april. Nou is een Halve Marathon natuurlijk meer dan het dubbele en niet te vergelijken, maar ik wil me er toch aan wagen. In het ergste geval moet ik hem laten gaan en kan ik mijn eigen tempo lopen.

[..]

De enige pacer in mijn buurt is 1:45, wat erg ambitieus is. Maar op de Cityrun vond ik 50 minuten ook te snel voor mijn gevoel, daar ben ik net onder de 48 gefinisht.

Ik ga gewoon kijken hoe het loopt ( :+ ) op de dag zelf. Als de omstandigheden ideaal zijn, dan ga ik gewoon achter hem aan. Zal zeker in mijn achterhoofd houden dat 1:45 waarschijnlijk te hoog gegrepen is voor me en ik waarschijnlijk moet afzakken, maar ik wil het toch proberen.
1:45 is behoorlijk pittig ja. Dat zou voor mij -in jouw situatie- meteen een reden zijn om niet achter de pacer aan te gaan en een eigen plan te trekken. Aan het einde kun je meer verliezen dan je in het begin zult winnen.
F means you're fucked
pi_128579229
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 14:07 schreef YUR het volgende:

[..]

1:45 is behoorlijk pittig ja. Dat zou voor mij -in jouw situatie- meteen een reden zijn om niet achter de pacer aan te gaan en een eigen plan te trekken. Aan het einde kun je meer verliezen dan je in het begin zult winnen.
Wat hij zegt.
pi_128579320
Wat dat betreft zit ik ook nog wel met het tempo in m'n maag voor de vooroeverloop.
Dinsdag gelopen op hartslag (max. 160) en daarmee kwam het tempo op 6:25 per kilometer. Ik voelde me niet vermoeid daarbij en had het gevoel dat ik dat urenlang vol kon houden.
Zit nu ff te denken over wat ik het beste kan gaan lopen op 11 augustus.
Ik denk toch dat ik de hartslag het beste aan kan houden qua graadmeter of ik te hard loop of niet. Zou dan bv. op 170 bpm kunnen lopen oid.
  donderdag 4 juli 2013 @ 14:13:30 #11
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_128579359
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 14:12 schreef Arquero het volgende:
Wat dat betreft zit ik ook nog wel met het tempo in m'n maag voor de vooroeverloop.
Dinsdag gelopen op hartslag (max. 160) en daarmee kwam het tempo op 6:25 per kilometer. Ik voelde me niet vermoeid daarbij en had het gevoel dat ik dat urenlang vol kon houden.
Zit nu ff te denken over wat ik het beste kan gaan lopen op 11 augustus.
Ik denk toch dat ik de hartslag het beste aan kan houden qua graadmeter of ik te hard loop of niet. Zou dan bv. op 170 bpm kunnen lopen oid.
Wat is je streven? Uitlopen?
F means you're fucked
pi_128579382
Ik heb toch weer beurse plek op mijn scheenbeen na de korte loop van gisteren.. wat is dat toch steeds.
Als ik goed kijk zie ik bovenop het scheenbeen een tweetal bultjes zitten, iemand dat wel eens gehad? :')
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
pi_128579481
Ik moet ook nog maar zien wat ik met de Vooroeverloop doe trouwens. Ik begin steeds meer te vrezen dat sub 2 uur niet gaat lukken door gedoe de afgelopen maanden, dus ik ben bang dat mijn doel ook uitlopen gaat worden.
  donderdag 4 juli 2013 @ 14:17:30 #14
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_128579526
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 14:16 schreef hatsaflats het volgende:
Ik moet ook nog maar zien wat ik met de Vooroeverloop doe trouwens. Ik begin steeds meer te vrezen dat sub 2 uur niet gaat lukken door gedoe de afgelopen maanden, dus ik ben bang dat mijn doel ook uitlopen gaat worden.
Maar da's toch prima?
F means you're fucked
pi_128579643
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 14:17 schreef YUR het volgende:

[..]

Maar da's toch prima?
Ja hoor, maar ik baal gewoon van gedoe :P Maar ik moet sowieso wel eerst weer even wat meer gaan genieten en wat minder willen/hoeven presteren. Dat komt dan wel weer vanzelf. Of niet.
  donderdag 4 juli 2013 @ 14:21:03 #16
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_128579675
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 14:20 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Ja hoor, maar ik baal gewoon van gedoe :P Maar ik moet sowieso wel eerst weer even wat meer gaan genieten en wat minder willen/hoeven presteren. Dat komt dan wel weer vanzelf. Of niet.
Precies waar ik me mee bezig ga houden. Gewoon lekker lopen, ongeacht snelheid en afstand :)
F means you're fucked
pi_128579700
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 14:04 schreef Onama het volgende:

[..]

[..]

Waarom niet de iets langzamere pacer achterna, en die na een kilometer of 10 versnellen? Gebruik maken van z`n slipstream enzo :P
Of zeg ik nu iets heel doms?
  donderdag 4 juli 2013 @ 14:22:44 #18
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_128579746
Als ik hem loop dan mik ik op 2 uur rond.
Mijn LDL loop ik rond de 6min/km dus dat hou ik dan maar gewoon aan. Kan het altijd meevallen ^O^
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_128579764
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 14:13 schreef YUR het volgende:

[..]

Wat is je streven? Uitlopen?
Heb nu als richttijd 2:10 voor mezelf aangehouden. Dan loop ik er minuutje of 6 af ten opzichte van dinsdag. Dat moet zeker kunnen.
  donderdag 4 juli 2013 @ 14:23:30 #20
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_128579777
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 14:20 schreef hatsaflats het volgende:
Niet teveel willen, gewoon lopen, volgens mij zijn je ontspannen loopjes je betere loopjes geweest..
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  donderdag 4 juli 2013 @ 14:24:00 #21
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_128579799
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 14:23 schreef Arquero het volgende:

[..]

Heb nu als richttijd 2:10 voor mezelf aangehouden. Dan loop ik er minuutje of 6 af ten opzichte van dinsdag. Dat moet zeker kunnen.
Prima hoor :Y Mijn eerste ging in 2.09, en dat had toen echt niet sneller gekund. Zal mn stats er nog eens bij zoeken

Edit: Dit was m:
http://www.endomondo.com/workouts/41725708/2113543
F means you're fucked
pi_128579856
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 14:23 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Niet teveel willen, gewoon lopen, volgens mij zijn je ontspannen loopjes je betere loopjes geweest..
Alleen Wateringse Veld was ontspannen :X
  donderdag 4 juli 2013 @ 14:27:51 #23
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_128579948
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 14:25 schreef hatsaflats het volgende:
Alleen Wateringse Veld was ontspannen :X
O. Nou, dan.. biertje?
pi_128579998
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 14:27 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

O. Nou, dan.. biertje?
Hmmmbier O+

Nee, het is de laatste tijd eigenlijk gewoon een beetje kut met peren. Ik ga niet meer met zoveel plezier naar buiten als een paar maanden terug. Eigenlijk heb ik vaak gewoon geen zin en wil ik liever de hele avond bankhangen. Als ik dan geweest ben gaat het wel, behalve als het dan ook nog eens bagger gaat, dan is het nog stommer. Dus.

En nu weer studie -O-
pi_128580008
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 14:21 schreef Levitas het volgende:

[..]

Waarom niet de iets langzamere pacer achterna, en die na een kilometer of 10 versnellen? Gebruik maken van z`n slipstream enzo :P
Of zeg ik nu iets heel doms?
Omdat de langzamere pacer op 2 uur loopt.
The sun in your Eyes
Made some of the lies worth believing
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')