abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128565172
quote:
ALKMAAR De dierenpolitie in Noord-Holland doet onderzoek naar een video op internet van een vrouw op een pony. Op de video is te zien hoe de vrouw letterlijk een shetland-pony plet.
Het arme dier zakt bijna door de hoeven. Ook is in de video te zien hoe de vrouw op de pony zit en een sigaret rookt, terwijl het beest op de grond ligt. Volgens Geenstijl heeft een bedrijf uit Alkmaar de video gemaakt. De video van de pony-plettende-vrouw staat op Geenstijl.

Het originele filmpje staat op een betaalsite die vol staat met beelden van schaars geklede vrouwen op pony's. Dat schijnt namelijk een fetisj te zijn, 'riding cult' heet het. Overigens hoeven het niet per se paarden te zijn. Ook koeien, leeuwen en olifanten duiken in dergelijke filmpjes op en spelen -ongewild, daar gaan we maar vanuit- een hoofdrol.
RTV NH

Video: http://www.geenstijl.nl/m(...)letten.html#comments

Ik hoop dat ze deze gestoorde wijf oppakken en ik hoop dat een olifant op haar zitten.
Gooi deze wijf in een pot vol met piranha's
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  donderdag 4 juli 2013 @ 00:25:09 #2
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_128565200
De filmer is al gepakt. Oud nieuws trouwens, is vast al een topic over
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 4 juli 2013 @ 00:25:50 #3
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_128565220
Boeiend. Het is maar een pony. Beter maakt een slager er frikandellen van.
Tics van je petten.
pi_128565289
sadanistische :')
blablablabla
pi_128565296
Sadanistisch?
pi_128565326
Sjonge sjonge wat een reacties zeg
pi_128565331
Dat vorige topic was ook al een succes.

NWS / Niet normaal!
pi_128565452
Alleen vrienden van de gestoorde wijf reageren hier
Zijn hier ook dierenvrienden?
pi_128565530
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 00:31 schreef Meki het volgende:
Mijn buurman was een paar maanden geleden geit aan het slachten op zijn balkon het beest gilde de hele buurt bij elkaar vond ik ook niet normaal maar is ook geen nieuws.
blablablabla
  donderdag 4 juli 2013 @ 00:36:19 #10
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_128565659
Wow, meki. Zelfs voor jouw doen zijn dit wel erg veel spelling en grammatica fouten.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_128565693
quote:
15s.gif Op donderdag 4 juli 2013 00:36 schreef SpecialK het volgende:
Wow, meki. Zelfs voor jouw doen zijn dit wel erg veel spelling en grammatica fouten.
Ik reageerde van woede vandaar de spellingsfouten.
pi_128565748
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 00:25 schreef Catch22- het volgende:
De filmer is al gepakt. Oud nieuws trouwens, is vast al een topic over
nou ook wel meer dan 2 :|W
  donderdag 4 juli 2013 @ 00:38:47 #13
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_128565752
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 00:37 schreef Meki het volgende:

[..]

Ik reageerde van woede vandaar de spellingsfouten.
Hoe ik het zie ben jij dat "dikle sadanistische wijf" en de Nederlandse taal is die shetlander
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  Redactie Frontpage donderdag 4 juli 2013 @ 00:38:50 #14
145738 superworm
is erbij
pi_128565753
Sedanistisch?
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_128565781
quote:
7s.gif Op donderdag 4 juli 2013 00:38 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Hoe ik het zie ben jij dat "dikle sadanistische wijf" en de Nederlandse taal is die shetlander
Kan gebeuren.
pi_128565824
Die vrouw is opgepakt.
blablablabla
pi_128565828
quote:

[..]

_O-
hee hallo
pi_128566139
Eigenlijk is het best raar dat "wijf" een onzijdig woord is. Je zou verwachten dat het vrouwelijk is...
pi_128566391
quote:

[..]

_O_ _O-
Digo
pi_128569899
Dikke salafistische wijven :( Het zijn weer eens moslims :(
pi_128570107
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 08:43 schreef DonJames het volgende:
Dikke salafistische wijven :( Het zijn weer eens moslims :(
En dan zo'n onschuldig paardje aanzien voor hun moeder :'(
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_128570203
Echt. Wat een kutwijf.
  donderdag 4 juli 2013 @ 09:05:43 #24
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_128570224
Ja swa, de dik wijf was egt weerie, jeweets, gewoon klappen op die puni dat hoer!

Man man man, dat wil een baan krijgen :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 4 juli 2013 @ 09:20:57 #25
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_128570471
quote:
15s.gif Op donderdag 4 juli 2013 00:36 schreef SpecialK het volgende:
Maar Meki is destijds wel met vlag en wimpel geslaagd op Ibn Galdoun!
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_128570759
quote:
9s.gif Op donderdag 4 juli 2013 00:28 schreef Specularium het volgende:
Sadanistisch?
Het in 1960 opgerichte Frente Sandinista de Liberación Nacional (FSLN) ontwikkelde zich na 1979 van een guerrillabeweging tot de grootste politieke partij van Nicaragua. Nadat er met de hulp van de verenigde Staten een burgeroorlog ontstond en de Sandinisten verzwakten kwam met de verkiezingen van 1990 een einde aan de omwenteling.

Maar wat Nicaraqua hier nou mee te maken heeft, blijft mij onduidelijk....

On topic: filmpje niet gezien, helemaal geen behoefte aan, stupide actie.
pi_128570900
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 00:31 schreef Meki het volgende:
Los van het feit dat het een stupide actie is, is het hypocriet om hier al te zeer over te mekkeren terwijl je je leren schoenen aantrekt, je broodje met vleesbeleg in je mond steekt en wegspoelt met een lekker glas (koeien/geiten/kamelen)melk.
  donderdag 4 juli 2013 @ 09:58:34 #28
3542 Gia
User under construction
pi_128571272
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 09:42 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Los van het feit dat het een stupide actie is, is het hypocriet om hier al te zeer over te mekkeren terwijl je je leren schoenen aantrekt, je broodje met vleesbeleg in je mond steekt en wegspoelt met een lekker glas (koeien/geiten/kamelen)melk.
Dat niet alleen. Ze slachten koeien en schapen zonder verdoving, en da's niet zielig.

Maar goed. Wat mij betreft mogen die lui achter slot en grendel. Maar het zal wel weer een taakstrafje worden.
pi_128571704
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2013 09:58 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat niet alleen. Ze slachten koeien en schapen zonder verdoving, en da's niet zielig.

Maar goed. Wat mij betreft mogen die lui achter slot en grendel. Maar het zal wel weer een taakstrafje worden.
Hahaha laat me niet lachen

Jullie zijn diegenen met megastallen waarjn koeien en varkens gruwelijk vermoord worden

Kijk op youtube en je zult schrikken wat je ziet

Halal is de beste manier van slachten
pi_128571752
Echt, hoe kan het dat we hier zo geschokt dan zijn? Beetje aanstelliritus
quote:

[..]

Mee eens.
pi_128571877
quote:

[..]

Wat? Leren schoenen?
pi_128572081
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2013 10:15 schreef Meki het volgende:

[..]

Hahaha laat me niet lachen

Jullie zijn diegenen met megastallen waarjn koeien en varkens gruwelijk vermoord worden

Kijk op youtube en je zult schrikken wat je ziet

Jullie koeien groeien op bij een grote boerderij waar alle dieren vrij en vrolijk kunnen huppelen O+ Behalve de varkens, die moeten dood.
Onverdoofd de strot doorsnijden is inderdaad een goede manier als je niet van dieren houdt. Net als de voorhuid eraf knippen als je niet van je kinderen houdt.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_128572102
quote:

[..]

Die zaken hebben geen sadistische insteek. Maar je hebt wel gelijk dat mensen zich bewuster mogen worden van wat ze consumeren en het leed wat daarmee gepaard gaat.
pi_128572159
quote:
6s.gif Op donderdag 4 juli 2013 10:30 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Jullie koeien groeien op bij een grote boerderij waar alle dieren vrij en vrolijk kunnen huppelen O+ Behalve de varkens, die moeten dood.
Onverdoofd de strot doorsnijden is inderdaad een goede manier als je niet van dieren houdt. Net als de voorhuid eraf knippen als je niet van je kinderen houdt.
Je weet wel waar varkenspest vandaan komt toch?
pi_128572175
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 10:17 schreef Fides het volgende:
Echt, hoe kan het dat we hier zo geschokt dan zijn? Beetje aanstelliritus

[..]

Mee eens.
Yep. Een nieuwe hype.
  donderdag 4 juli 2013 @ 10:38:54 #36
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_128572305
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 00:33 schreef Elan het volgende:

[..]

Mijn buurman was een paar maanden geleden geit aan het slachten op zijn balkon het beest gilde de hele buurt bij elkaar vond ik ook niet normaal maar is ook geen nieuws.
Broodje aap. Dit mag niet eens en als iemand het evengoed doet op zijn balkon staat er zo de politie bij.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_128572318
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2013 10:34 schreef Meki het volgende:

[..]

Vertel.
  donderdag 4 juli 2013 @ 10:42:20 #38
189978 controlaltdelete
pi_128572390
quote:

[..]

Krijgen we die weer die dooddoener! Dit staat totaal niet met elkaar in vergelijking. Bovendien zolang men dieren gebruikt voor consumptie moet je daarom je schouders maar ophalen als er ergens anders dieren worden mishandelt? Er is niks mis met dieren slachten maar er is vanalles mis met de bioindustrie maar daar worden mensen ook steeds bewuster van.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_128573551
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2013 10:15 schreef Meki het volgende:

Kom op gast, dat geloof je zelf toch niet :')

Slachten is hoe dan ook een kut einde voor beesten, maar dan liever op de westerse manier (waar het ook wel eens mis gaat hoor), dan op de halal manier.
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
pi_128575381
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 11:25 schreef Mgolovic het volgende:
Slachten is hoe dan ook een kut einde voor beesten, maar dan liever op de westerse manier (waar het ook wel eens mis gaat hoor), dan op de halal manier.
Hoezo eigenlijk?
pi_128575415
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 12:17 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hoezo eigenlijk?
Jij denkt dat dood laten bloeden beter is?
  donderdag 4 juli 2013 @ 12:21:18 #42
3542 Gia
User under construction
pi_128575504
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2013 10:34 schreef Meki het volgende:

[..]

En de gekke koeienziekte?
pi_128575524
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 12:18 schreef Mgolovic het volgende:

[..]

Jij denkt dat dood laten bloeden beter is?
:')

Als je in de veronderstelling verkeerd dat halal slachten laten doodbloeden is kan ik me voorstellen dat je de 'westerse manier van slachten' prefereert, ja. :+
pi_128575582
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 12:22 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

:')

Als je in de veronderstelling verkeerd dat halal slachten laten doodbloeden is kan ik me voorstellen dat je de 'westerse manier van slachten' prefereert, ja. :+
Prima, hoe is het volgens jou dan? De beelden die ik er van voorbij heb zien komen kwamen toch echt neer op het doorsnijden van een keel en vervolgens het dier dood laten bloeden. Geen verdoving, geen enkel schot, geen verlamming van spieren/zenuwen d.m.v. stroomstoten.
pi_128575673
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 12:23 schreef Mgolovic het volgende:

[..]

Prima, hoe is het volgens jou dan? De beelden die ik er van voorbij heb zien komen kwamen toch echt neer op het doorsnijden van een keel en vervolgens het dier dood laten bloeden. Geen verdoving, geen enkel schot, geen verlamming van spieren/zenuwen d.m.v. stroomstoten.
Maar ze brengen het dier in trance door Arabisch te prevelen hoor.
pi_128575724
quote:

[..]

De keel van een dier moet zo worden doorgesneden dat het er direct aan doodgaat. Dat is niet echt veel anders dan 'hier'.
pi_128575823
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 12:29 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De keel van een dier moet zo worden doorgesneden dat het er direct aan doodgaat. Dat is niet echt veel anders dan 'hier'.
Vertel mij eens hoe je een keel kunt doorsnijden zodat het dier direct doodgaat? Je kunt hooguit hopen dat de bloeddruk zo ver daalt door doorsnijden van een slagader dat het beest het bewustzijn verliest. En dat gebeurt echt niet direct hoor.

Sterker nog, ik meen dat zelfs een schot recht in de hersenen geen garantie is voor een directe intreding van de dood. Dan durf jij met droge ogen te beweren dat religieuzen een manier hebben om dit wel te bereiken door middel van het doorsnijden van een keel? Misschien dat het zo in hun boekje staat, maar de praktijk zal toch echt anders zijn hoor.
pi_128576435
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 10:32 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Die zaken hebben geen sadistische insteek. Maar je hebt wel gelijk dat mensen zich bewuster mogen worden van wat ze consumeren en het leed wat daarmee gepaard gaat.
Ik vind dat mensen zich sowieso bewuster moeten zijn van hun soms werkelijk idiote gedrag als het gaat om dieren. Een hond snoep (geen hondensnoep) geven of belachelijke kleren aantrekken is in mijn optiek dierenmishandeling.
pi_128577959
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 10:42 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Krijgen we die weer die dooddoener! Dit staat totaal niet met elkaar in vergelijking. Bovendien zolang men dieren gebruikt voor consumptie moet je daarom je schouders maar ophalen als er ergens anders dieren worden mishandelt? Er is niks mis met dieren slachten maar er is vanalles mis met de bioindustrie maar daar worden mensen ook steeds bewuster van.
1) jij hebt overduidelijk mijn verwijzing naar de bio-industrie niet begrepen/opgepikt. En ja, daar is HEEL VEEL in mis. Van de manier van houden, tot het vervoer, tot de slacht aan toe.

2) jij hebt overduidelijk ook mijn verwijzing naar de leerindustrie niet begrepen/opgepikt. Als jij zou weten waar het leer van jouw schoenen en tassen vandaan komt, en hoe dat in Afrika geproduceerd wordt, dan draait je maag ervan om.

Beide situaties (bio-industrie en leerindustrie) zijn in mijn ogen veel verschrikkelijker dan 1 paardje dat mishandeld wordt. Hoe erg ik het voor het betreffende paardje ook vind, waardoor ik de actie van deze vrouw als stupide wegzet.

Voor mij zit er geen principieel verschil tussen een troetel- of huisdier, een productiedier uit de industrie of de in het wild gevangen exoten. Allemaal hebben ze het recht om respectvol te worden behandeld, maar over het algemeen hoeven alleen de troetel/huisdiertjes daarop te rekenen. De selectieve verontwaardiging is hypocriet en dat stuit mij enorm tegen de borst.
pi_128578096
quote:

[..]

:D
  donderdag 4 juli 2013 @ 13:43:57 #51
189978 controlaltdelete
pi_128578249
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 13:36 schreef stopnaald het volgende:

[..]

1) jij hebt overduidelijk mijn verwijzing naar de bio-industrie niet begrepen/opgepikt. En ja, daar is HEEL VEEL in mis. Van de manier van houden, tot het vervoer, tot de slacht aan toe.

2) jij hebt overduidelijk ook mijn verwijzing naar de leerindustrie niet begrepen/opgepikt. Als jij zou weten waar het leer van jouw schoenen en tassen vandaan komt, en hoe dat in Afrika geproduceerd wordt, dan draait je maag ervan om.

Beide situaties (bio-industrie en leerindustrie) zijn in mijn ogen veel verschrikkelijker dan 1 paardje dat mishandeld wordt. Hoe erg ik het voor het betreffende paardje ook vind, waardoor ik de actie van deze vrouw als stupide wegzet.

Voor mij zit er geen principieel verschil tussen een troetel- of huisdier, een productiedier uit de industrie of de in het wild gevangen exoten. Allemaal hebben ze het recht om respectvol te worden behandeld, maar over het algemeen hoeven alleen de troetel/huisdiertjes daarop te rekenen. De selectieve verontwaardiging is hypocriet en dat stuit mij enorm tegen de borst.
Een hoop leer komt ook uit India hoor hoe vreemd dit ook klinkt omdat voor hindoes een koe heilig is. En er is ook een hoop mis met de bio maar dat kan alleen veranderen als de consument gaat veranderen en geen vlees meer eet of bewuster vlees gaat eten wat ik zelf al doe en met mij inmiddels al een hoop anderen. Verder zet ik zelfs een spinnetje nog buiten en vind ik bovendien dat een hoop exotische dieren niet in een huiskamer thuis horen of wilde dieren in een circus. Er zijn nog zat wantoestanden met dieren in de wereld helaas. Ondanks dit blijf ik dit geval walgelijk vinden. Walgelijk dat er een markt voor is voor perversen die er een kick van krijgen en walgelijk dat zo iemand als Carlo M er totaal niet mee zit om geld te verdienen aan het uitbuiten van dieren.
pi_128579083
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 13:43 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Een hoop leer komt ook uit India hoor hoe vreemd dit ook klinkt omdat voor hindoes een koe heilig is.
pi_128579217
quote:

[..]

Bij een geslaagde rituele slacht is er een wegvallen van de bloeddruk die maakt dat het dier niets meer ervan meekrijgt, dat duurt ergens tussen de 10 en de 30 seconde. De pin duurt 5 seconde, de stroomstoot(waar er in de praktijk vaak meerdere van gegeven moeten worden) duurt tussen de 5 en de 20 seconde, de co2 verdoving duurt een ruime 30 seconde.
Bij alles gaat dit om de tijd tot er bewezen geen gevoel meer is, bij de "westerse" manier is dan het dier niet dood, die wordt daarna pas echt geslacht, wat ook weer een risiko met zich meebrengt omdat dieren bij kunnen komen ergens tussen de verdoving en de werkelijke slacht in(bij varkens worden bv tussendoor de haren nog afgebrand).

Bij kippen was het tot begin dit jaar zo dat ze niet echt verdoofd werden, die werden alleen inmobiel gemaakt, nu is de stroomstoot verhoogt waardoor ze ook het bewustzijn horen te verliezen, maar verder is er niets veranderd aan de slachtmachine, wat dus nogsteeds betekend dat een hele ruime 10% helemaal niet verdoofd wordt en dus aan de poten hangend door die machine gaat, vaak wordt er dan een stuk afgehakt ipv de kop en altijd staat er aan het eind van de lijn nog een slachter die de dieren die dan nog leven alsnog de strot doorsnijd.

Dat zijn dan de slachtkippen, de kuikentje gaan met z'n allen over een grote lopende band, er wordt dan naar geslacht gekeken, de haantjes worden op een andere band gegooit(letterlijk want tijd is geld) die eindigt bij een soort gehaktmolen, helaas gaan er zoveel door dat het lang niet altijd netjes gaat, bij vele wordt wat afgehakt of niets, die stikken dan gewoon in de resten van hun soortgenootjes.

Dan heb ik het maar niet over de opfokperiode van de bio-industrie dieren en hoe ze verzameld en vervoert worden.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 4 juli 2013 @ 14:28:28 #54
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_128579965
het hoort gewoon niet wat die vrouw deed,
in verleden ook al iemand van pony afgehaald omdat hij erg hard tekeer ging.. paar keer de persoon met het zweepje gemept waarmee hij de pony mepte.

gelieve dat deze mevr ook maar een paard in der nek krijgt.. dan weet ze exact dat wat ze deed gewoon niet door de beugel kan.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  donderdag 4 juli 2013 @ 14:34:09 #55
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_128580148
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_128580244
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 14:10 schreef erodome het volgende:

[..]

Bij een geslaagde rituele slacht is er een wegvallen van de bloeddruk die maakt dat het dier niets meer ervan meekrijgt, dat duurt ergens tussen de 10 en de 30 seconde. De pin duurt 5 seconde, de stroomstoot(waar er in de praktijk vaak meerdere van gegeven moeten worden) duurt tussen de 5 en de 20 seconde, de co2 verdoving duurt een ruime 30 seconde.
Bij alles gaat dit om de tijd tot er bewezen geen gevoel meer is, bij de "westerse" manier is dan het dier niet dood, die wordt daarna pas echt geslacht, wat ook weer een risiko met zich meebrengt omdat dieren bij kunnen komen ergens tussen de verdoving en de werkelijke slacht in(bij varkens worden bv tussendoor de haren nog afgebrand).

Bij kippen was het tot begin dit jaar zo dat ze niet echt verdoofd werden, die werden alleen inmobiel gemaakt, nu is de stroomstoot verhoogt waardoor ze ook het bewustzijn horen te verliezen, maar verder is er niets veranderd aan de slachtmachine, wat dus nogsteeds betekend dat een hele ruime 10% helemaal niet verdoofd wordt en dus aan de poten hangend door die machine gaat, vaak wordt er dan een stuk afgehakt ipv de kop en altijd staat er aan het eind van de lijn nog een slachter die de dieren die dan nog leven alsnog de strot doorsnijd.

Dat zijn dan de slachtkippen, de kuikentje gaan met z'n allen over een grote lopende band, er wordt dan naar geslacht gekeken, de haantjes worden op een andere band gegooit(letterlijk want tijd is geld) die eindigt bij een soort gehaktmolen, helaas gaan er zoveel door dat het lang niet altijd netjes gaat, bij vele wordt wat afgehakt of niets, die stikken dan gewoon in de resten van hun soortgenootjes.

Dan heb ik het maar niet over de opfokperiode van de bio-industrie dieren en hoe ze verzameld en vervoert worden.
Kijk anders hier eens. Daar wordt aangegeven dat stroomstoten wel degelijk meteen zorgen voor verlies van bewustzijn, en dat een CO2 geen invloed heeft op de hartslag van beesten. Je zou daarmee (voorzichtig) de conclusie kunnen trekken dat het geen stressverhogende factor is. Hoe dan ook is m.i. iedere vorm van verdoven beter dan niet-verdoven.
pi_128580563
Je maakt een beest dood met als doel consumptie, dan komt de hele discussie of het nu 0, 10 of 30 seconden pijn heeft voor zijn dood mij nogal nutteloos over. Maak je dan druk over de omstandigheden waarin die beesten de rest van hun leven verkeren, lijkt me dat zo'n beest daar heel wat meer aan heeft.
pi_128580606

De co2 slacht van varkens, beter gezegd, een onderzoek, met ideale omstandigheden aangezien het dier geen verdere stress heeft omdat het de omgeving al kent en daar gevoerd wordt en water krijgt.
Vast niet stressvol dat snakken naar adem en dat de dieren liever 72 uur niet eten en drinken dan in die ruimte komen zegt natuurlijk ook niets.

Hier een proef met een combi van co2 en stroomstoten, zou beter moeten zijn dan alleen co2, kijk en oordeel zelf. Weer ideale omstandigheden, geen tijd is geld gevallen.

Stroomstoten horen het dier gelijk neer te leggen, maar de praktijk werkt wat anders, meerdere schokken zijn vaak noodzakelijk(heb ik met eigen ogen gezien). In de praktijk geld tijd is geld, er worden echt ongelovelijk veel dieren per jaar geslacht, zo'n 1,3 miljoen kippen per dag, 14 miljoen varkens per jaar. Zo'n 650 dieren per minuut(alle slachtdieren).

Heb je trouwens weleens gezien hoe dat scheiden van varkens gebeurd??? Ik wel...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_128580657
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 14:44 schreef heite het volgende:
Je maakt een beest dood met als doel consumptie, dan komt de hele discussie of het nu 0, 10 of 30 seconden pijn heeft voor zijn dood mij nogal nutteloos over. Maak je dan druk over de omstandigheden waarin die beesten de rest van hun leven verkeren, lijkt me dat zo'n beest daar heel wat meer aan heeft.
M.i. moeten beiden zo humaan mogelijk zijn.
pi_128580770
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 14:45 schreef erodome het volgende:

Stroomstoten horen het dier gelijk neer te leggen, maar de praktijk werkt wat anders, meerdere schokken zijn vaak noodzakelijk(heb ik met eigen ogen gezien). In de praktijk geld tijd is geld, er worden echt ongelovelijk veel dieren per jaar geslacht, zo'n 1,3 miljoen kippen per dag, 14 miljoen varkens per jaar. Zo'n 650 dieren per minuut(alle slachtdieren).

Heb je trouwens weleens gezien hoe dat scheiden van varkens gebeurd??? Ik wel...
M.b.t. varkensslacht heb ik volgens mij wel zo'n beetje alles gezien, opfok, transport en slacht. Er valt ook bij de westerse slacht veel te verbeteren, maar de keren dat ik het heb gezien werkte de stroomverdoving zoals het hoorde.

Overigens zeg ik absoluut niet dat de westerse manier van slachten goed is, ik vind alleen dat die beter is dan de onverdoofde variant.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')