Ik heb even een vraagje.
Morgen hou ik een barbecue en dan wil ik graag in de tuin wat muziek hebben. Ik ben van plan dit via een paar buitenspeakers te doen, die dan op een apparaat binnenshuis zitten aangesloten.
Nu wil ik vooral via iTunes streamen en dus is het voldoende als ik de MacBook aansluit op de speakers (3.5mm aansluiting) en dan de iPad/iPhone gebruik als Remote, maar ik wil uiteindelijk ook via YouTube op afstand muziek streamen (die ik niet in mijn iTunes bibliotheek heb staan) en dat zou dan best via een iOS-apparaat gaan. Echter hoe doe ik dat draadloos?
Is het mogelijk om een Mac als AirPlay-ontvanger in te stellen? Ik geloof dat ik dat ooit eens heb gezien in een screenshot o.i.d., maar zo niet; ik geloof dat 2011+ iMacs de mogelijkheid hebben om video te ontvangen; kan ik de Apple TV d.m.v. HDMI > Thunderbolt aansluiten op de iMac zodat deze input ontvangt van de Apple TV, en dan de 3.5mm audiojack van de iMac gebruiken voor audio out van de Apple TV waarna ik mijn boxenset daarop kan aansluiten?
Binnen heb ik via het surround-systeem via AirPlay/AirPort Express sowieso ook muziek, aangezien ik via iTunes zowel via AirPlay als de ingebouwde audio output kan afspelen.
Of dat met programma's die niet iTunes zijn gaat weet ik niet.
Ik kan het niet zo heel goed beschrijven; als er verduidelijking nodig is hoor ik het graag.
De technologie die ik voorhanden heb is deze:
- 24" iMac uit 2009, OS X 10.6.8 (AirPlay enkel via iTunes)
- 21" iMac uit 2011, OS X 10.7 (AirPlay capabiliteit, maar enkel via iTunes want 10.7?)
- 13" MacBook Pro uit 2011, OS X 10.8 (AirPlay capabiliteit)
- iPad 4, iOS 6.1.3
- iPhone 3GS, iOS 6.1.3
- Apple TV 2 of 3, geen idee welk versienummer maar ik heb 'm laatst geüpdatet
- 2x AirPort Express
- Time Capsule