Zo, ook weer uit mijn spelonk. Rond 12.00 uur vanmiddag thuis, toen een uur in bad gelegen, was nodig na vier dagen niet douchen en daarna geslapen. Nu gaat het weer redelijk. Wat was het weer een feest!
Allereerst hadden we een superleuk gezelschap dit jaar, de jongste was 18 en de oudste 46, maar allemaal dezelfde humor, hetzelfde drankniveau en onverwoestbaar. Beregezellig.
Donderdag hoogtepunten: Bloody Beetroots (maar een stukje gezien door:) Netsky. Voor mij zou hij het nog beter doen zonder MC, vind ik altijd zo onnodig dat gedoe van Come on Make some Noise!
Vrijdag helemaal uit ons dag gegaan bij Major Lazor, wat was het dampend heet in die tent! Phoenix was goed, Blur een leuk feest van herkenning en wat ook een verrassing was, was Vitalic!
Zaterdag: Geweldige start met The Van Jets, Stereophonics was leuk, Nick Cave was om kippenvel van te krijgen. Fantastisch om Jubilee Street live te horen met de mooie opbouwende uittro. Volbeat leuker dan verwacht en Rammstein solide als altijd, alleen jammer dat ze mijn favoriet Morgenstern niet deden. En ook jammer dat ze tegelijk stonden met Goose, die had ik ook graag willen zien.
Zondag: A day to Rembember en Gogol Bordello waren een leuke verrassing zo in de zon. Band of Horses kan ik me niet herinneren terwijl ik er wel was (in slaap gevallen?). Bij 30stm zijn we gaan eten. Depeche Mode geweldig. Ik was hier erg benieuwd naar, jeugdherinneringen en zo, maar wat een set zeg! En wat een supergeluid! Geweldige stem ook die David Gahan.
Daarna Editors, gemengde gevoelens hierbij. Al jaren mijn bandje, keer of 10 gezien, ook in kleine zaaltjes met 1.000 man. Eerste drie albums zijn echt fantastisch. Vorige week kwam het nieuwe album uit. Wat een tegenvaller. Ik was er al bang voor door het hoge U2 gehalte van a ton of love, maar echt het ene nummer na het andere nummer valt tegen. Tijdens het concert lekker uit je dak gaan bij de oude nummers en dan slaat de verveling toe bij de nieuwe. Wat een dramatisch begin ook met de balladversie van Nothing. Duidelijk te merken dat het nieuwe album is opgenomen in de USA met de producer van Kings of Leon. Tom Smith vond ik trouwens ook lang niet zo gedreven als anders. Vergeleken met het concert van vorig jaar was dit toch echt een stuk minder. Nee, ik denk niet dat onze relatie stand houdt.....
Daarna nog gezellig af liggen pilsen in de campingbar tot een uur of vier. En wat was het weer topweer!