als iemand bewust slechte en kwaadsprekende teksten tegen een bedrijf verspreid is dat inderdaad Smaad, en dat is strafbaar (WBvStr 164)...quote:Op dinsdag 2 juli 2013 18:55 schreef eentweedrievraag het volgende:
Nu is mijn vraag: mag een bedrijf dit zomaar doen, en is het schrijven van negatieve reviews - zelfs wanneer je zegt dat het oplichters zijn (zolang maar duidelijk is dat het de mening van een persoon is), verboden / tegen de wet?
En wat nou als je de reviews screent en alleen de negatieve plaatst? Het bedrijf doet dit zelf namelijk andersom, zij plaatsen alleen de positieve reviews. Sterker nog dat doen ze zelf onder verschillende namenquote:Op woensdag 3 juli 2013 09:56 schreef EJ403 het volgende:
TS heeft meerdere keren aangegeven dat het niet zijn intentie is om smaad te plegen, tevens probeert TS zijn website op een zodanige manier aan te passen dat zijn website niet als smaad opgevat kan worden. Ik ben heel erg benieuwd of dat voldoende is, aangezien zijn domeinnaam www.<bedrijfsnaam>-review.nl is, met alleen zijn negatieve review. In mijn ogen is dus dat toch echt een website om het bedrijf zwart te maken. Zelfs als je de review verbeterd zodat het geen smaad is, blijft hij op een website staan die gemaakt is puur en alleen voor die review, waardoor het lijkt alsof het doel van die website is om dat bedrijf zwart te maken.
Beter zou zijn als iedereeen zijn/haar review dan over dat bedrijf mag neerzetten, hierdoor wordt het doel wat breder van de website, namelijk het reviewen van dat bedrijf i.p.v. het zwart maken van dat bedrijf, maar dan krijg je weer die door het bedrijf zelfgemaakte reviews er op. Misschien kun je een persoonscheck erbij doen? (kopie id kaart vragen ofzo?)
Dat zou goed kunnen jaquote:Op woensdag 3 juli 2013 10:03 schreef EJ403 het volgende:
dan (lijkt mij) dat het doel van de website nog steeds het zwart maken van het bedrijf is. Dat het bedrijf het zelfde doet maakt niet veel uit denk ik. Overigens verwacht ik dat als je om een kopie id kaart vraagt, er alleen maar negatieve reviews er op komen, en geen enkele positieve
Kunnen ze een stage in amerika aanbieden voor het vervalsen van id kaartenquote:Op woensdag 3 juli 2013 10:05 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Dat zou goed kunnen jaOf ze huren een stagiaire in die goed is met photoshop
Het is frappant dat er geen andere negatieve ervaringen over dat bedrijfje aanwezig is.quote:Op woensdag 3 juli 2013 10:21 schreef hjh360 het volgende:
Holy moly,
Na een PM ontvangen te hebben, viel ik zowat van mijn stoel..!
Ik heb contact gehad met het betreffende bedrijf. Ik heb telefonisch contact gehad, en mijn stagewensen toegelicht naar hun toe. Ze deden extreem vriendelijk en gaven mij een vertrouwelijk gevoel.
Een dag na dit telefonisch contact kreeg ik via de mail te horen dat mijn wensen te specifiek waren, en zij dus niets voor mij konden betekenen. Ik neem aan dat ze dus niet iedereen oplichten die ze in hun 'web' krijgen, aangezien ze mij dan ook wel 'opgelicht' zouden hebben.
Heb dit bovenstaande destijds ook meegedeeld aan het bedrijf dat nu mijn stageverzoek regelt, en zij zeiden dat het betreffende bedrijf doorgaans voor goede ervaringen zorgde.
Ik hoop dat dit eenmalig is, zo niet, dan begin ik hem ook flink te knijpen..
Dan moet een bedrijf niet beloven dat ze dat snel kunnen regelen en eerlijk zeggen dat het lastig is.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:13 schreef xminator het volgende:
[..]
Het is frappant dat er geen andere negatieve ervaringen over dat bedrijfje aanwezig is.
Overigens vind ik het niet raar dat het zo lang heeft geduurd TS doet de opleiding: international marketing management. Ik denk dat je in Nederland zelf al moeilijk een stageplek kan vinden voor een dergelijke flutopdracht.
Klopt dat is wel heel slecht van ze geweest.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:14 schreef Godtje het volgende:
[..]
Dan moet een bedrijf niet beloven dat ze dat snel kunnen regelen en eerlijk zeggen dat het lastig is.
Dat is vooropgesteld vrij belachelijk. Dan moet je ook niet met ze in zee gaan.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:16 schreef xminator het volgende:
[..]
Klopt dat is wel heel slecht van ze geweest.
Alleen las ik dat TS uiteindelijk wel stage heeft gelopen via x (?)
Klopt alleen de hamvraag is waarom heeft de ts zo lang gewacht met klagen?quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:19 schreef Godtje het volgende:
[..]
Dat is vooropgesteld vrij belachelijk. Dan moet je ook niet met ze in zee gaan.
Maaaaar als ze beloven een stage te vinden binnen een maand en ze doen er een jaar en een maand over dan komen ze nog steeds hun afspraken niet na en heb je minimaal recht op compensatie lijkt mij.
Omdat die zo te lezen ook niet helemaal 100 is.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:24 schreef xminator het volgende:
[..]
Klopt alleen de hamvraag is waarom heeft de ts na een paar maanden niet lopen klagen?
Gelukkig dat fok geen site wordt waar je bedrijven zomaar af kan zeiken, daar zijn immers al genoeg sites voorquote:Op woensdag 3 juli 2013 11:47 schreef RamboDirk het volgende:
jammer dat fok in dit topic censuur pleegt en zelfs volledige posts verwijderd.
Nee. Wie weet is TS gewoon een op zich zelf staand incident: Dan heeft Fok! dus een probleem als hier de hele pleurisbende bij elkaar wordt geroepen dat het oplichters zijn.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:47 schreef RamboDirk het volgende:
Is niks jammer aan.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:47 schreef RamboDirk het volgende:
Tuurlijk is het niet leuk de zogenoemde "schandpaal" maar het desbetreffende bedrijf en directeur profileren zichzelf zodanig via het medium internet dat eventuele slechte ervaringen toch ook gewoon via datzelfde medium worden gedeeld? Maar dan is het in een keer niet meer leuk?quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:58 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Is niks jammer aan.
Of zou jij het tof vinden als wij hier even de persoon achter de naam RamboDirk achterhalen en jou hier publiekelijk aan de schandpaal nagelen?
FOK! is geen review sitequote:Op woensdag 3 juli 2013 12:18 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Tuurlijk is het niet leuk de zogenoemde "schandpaal" maar het desbetreffende bedrijf en directeur profileren zichzelf zodanig via het medium internet dat eventuele slechte ervaringen toch ook gewoon via datzelfde medium worden gedeeld? Maar dan is het in een keer niet meer leuk?
Dit, en geen geld meer overmaken tot je daadwerkelijk resultaten ziet waar jij je in kunt vinden.quote:Op woensdag 3 juli 2013 12:05 schreef EJ403 het volgende:
In iedergeval meteen een eigen stageplek als alternatief zoeken zodat je geen vertraging oploopt als blijkt dat het om een scam gaat. Indien het geen scam is kun je de door jouw gevonden stageplek alsnog op het laatste moment afzeggen.
Nouja, vind ik niet hoorquote:Op woensdag 3 juli 2013 12:46 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat valt dan gelukkig nog mee, mocht het inderdaad fout gaan.
toch zonde om zo over de balk te smijtenquote:Op woensdag 3 juli 2013 12:46 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat valt dan gelukkig nog mee, mocht het inderdaad fout gaan.
Hoe weet hij dat hij dreigend overkwam dan? Leest meneer/mevrouw mee op FOK!?quote:Op woensdag 3 juli 2013 14:03 schreef eentweedrievraag het volgende:
Nieuw bericht ontvangen van de eigenaar:
''Hartelijk dank voor je bericht. Het was niet mijn intentie gister dreigend over te komen, indien dit zo is over gekomen mijn oprechte excuus hiervoor. Ik zou het volgende graag willen voorstellen: Website/reviews kan je gewoon laten staan. Kunnen we morgen een persoonlijk gesprek inplannen en de situatie doornemen?''
WHAAAAAAAAAAAHAAAAAAAAAAAAAAAAAHGAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Ik heb maanden geleden al een review geplaatst, maar toen deden ze hetzelfde (dreigen). Beloofden ze een compensatie, en moest ik het weghalen. Is verder niets van gekomen. Reageerden nadat ik op hun definitieve antwoord reageerde (namelijk: je krijgt geen compensatie, wij stonden in ons recht) helemaal niet meer.quote:p woensdag 3 juli 2013 11:24 schreef xminator het volgende:
[..]
Klopt alleen de hamvraag is waarom heeft de ts zo lang gewacht met klagen?
De situatie begint qua imagoschade al redelijk te escaleren (zie de mirrors van de website en posts op andere forums), dus dat zou me niets verbazen dat hij polshoogte is gaan nemen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 14:05 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Hoe weet hij dat hij dreigend overkwam dan? Leest meneer/mevrouw mee op FOK!?
Op zich lijkt de eigenaar mij wel voor rede vatbaar. Ik heb zijn posts ook gelezen op dat andere forum en daar reageert hij in elk geval netjes en enigszins inhoudelijk.quote:Op woensdag 3 juli 2013 14:03 schreef eentweedrievraag het volgende:
Nieuw bericht ontvangen van de eigenaar:
''Hartelijk dank voor je bericht. Het was niet mijn intentie gister dreigend over te komen, indien dit zo is over gekomen mijn oprechte excuus hiervoor. Ik zou het volgende graag willen voorstellen: Website/reviews kan je gewoon laten staan. Kunnen we morgen een persoonlijk gesprek inplannen en de situatie doornemen?''
WHAAAAAAAAAAAHAAAAAAAAAAAAAAAAAHGAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Ik zou in elk geval niks tekenen, of er moet wel een hele grote compensatie tegenover staan.quote:Op woensdag 3 juli 2013 14:09 schreef eentweedrievraag het volgende:
[..]
Tijdens een gesprek vertelde hij mij iets over het tekenen van een document. Dat hield dan in dat je je niet meer mocht uitlaten over het bedrijf o.i.d. Dus dat kan daar wat mee te maken hebben.. Er zijn trouwens wel meerdere negatieve reviews te vinden, maar hun hebben zoveel positieve reviews over zichzelf geplaatst (zelfs spammers op FOK & AllesAmerika) dat je die niet meer zo gauw ziet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |