abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128529210
zie DM :)
pi_128529244
Holy moly,

Na een PM ontvangen te hebben, viel ik zowat van mijn stoel..!

Ik heb contact gehad met het betreffende bedrijf. Ik heb telefonisch contact gehad, en mijn stagewensen toegelicht naar hun toe. Ze deden extreem vriendelijk en gaven mij een vertrouwelijk gevoel.

Een dag na dit telefonisch contact kreeg ik via de mail te horen dat mijn wensen te specifiek waren, en zij dus niets voor mij konden betekenen. Ik neem aan dat ze dus niet iedereen oplichten die ze in hun 'web' krijgen, aangezien ze mij dan ook wel 'opgelicht' zouden hebben.

Heb dit bovenstaande destijds ook meegedeeld aan het bedrijf dat nu mijn stageverzoek regelt, en zij zeiden dat het betreffende bedrijf doorgaans voor goede ervaringen zorgde.

Ik hoop dat dit eenmalig is, zo niet, dan begin ik hem ook flink te knijpen..
pi_128530302
Ik ben trouwens enorm benieuwd hoe dit verder gaat. Houdt dit topic levend!
pi_128530366
De laatste post van TS was om 6:00, zal me niks verbazen als hij nog slaapt op dit moment. Of hij is opgepakt vanwege smaad en laster.
pi_128530628
Ho, volgens mij is er gister iets fout gegaan met posten van mijn bericht (lekker handig ook om dat vanaf je mobiel te doen met crap wifi :()

Maar anyway, mijn bericht is geplaatst:

http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=13&t=43286

:)
Disclaimer: Reacties die door deze user gemaakt worden zijn niet noodzakelijk mijn echte mening.
pi_128530794
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 10:21 schreef hjh360 het volgende:
Holy moly,

Na een PM ontvangen te hebben, viel ik zowat van mijn stoel..!

Ik heb contact gehad met het betreffende bedrijf. Ik heb telefonisch contact gehad, en mijn stagewensen toegelicht naar hun toe. Ze deden extreem vriendelijk en gaven mij een vertrouwelijk gevoel.

Een dag na dit telefonisch contact kreeg ik via de mail te horen dat mijn wensen te specifiek waren, en zij dus niets voor mij konden betekenen. Ik neem aan dat ze dus niet iedereen oplichten die ze in hun 'web' krijgen, aangezien ze mij dan ook wel 'opgelicht' zouden hebben.

Heb dit bovenstaande destijds ook meegedeeld aan het bedrijf dat nu mijn stageverzoek regelt, en zij zeiden dat het betreffende bedrijf doorgaans voor goede ervaringen zorgde.

Ik hoop dat dit eenmalig is, zo niet, dan begin ik hem ook flink te knijpen..
Het is frappant dat er geen andere negatieve ervaringen over dat bedrijfje aanwezig is.

Overigens vind ik het niet raar dat het zo lang heeft geduurd, TS doet de opleiding: international marketing management. Ik denk dat je in Nederland zelf al moeilijk een stageplek kan vinden voor een dergelijke flutopleiding.

[ Bericht 0% gewijzigd door xminator op 03-07-2013 11:49:53 ]
pi_128530822
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2013 11:13 schreef xminator het volgende:

[..]

Het is frappant dat er geen andere negatieve ervaringen over dat bedrijfje aanwezig is.

Overigens vind ik het niet raar dat het zo lang heeft geduurd TS doet de opleiding: international marketing management. Ik denk dat je in Nederland zelf al moeilijk een stageplek kan vinden voor een dergelijke flutopdracht.
Dan moet een bedrijf niet beloven dat ze dat snel kunnen regelen en eerlijk zeggen dat het lastig is.
pi_128530900
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 11:14 schreef Godtje het volgende:

[..]

Dan moet een bedrijf niet beloven dat ze dat snel kunnen regelen en eerlijk zeggen dat het lastig is.
Klopt dat is wel heel slecht van ze geweest.

Alleen las ik dat TS uiteindelijk wel stage heeft gelopen via x (?)

[ Bericht 0% gewijzigd door Maharbal op 04-07-2013 12:22:39 ]
pi_128531010
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2013 11:16 schreef xminator het volgende:

[..]

Klopt dat is wel heel slecht van ze geweest.

Alleen las ik dat TS uiteindelijk wel stage heeft gelopen via x (?)
Dat is vooropgesteld vrij belachelijk. Dan moet je ook niet met ze in zee gaan.
Maaaaar als ze beloven een stage te vinden binnen een maand en ze doen er een jaar en een maand over dan komen ze nog steeds hun afspraken niet na en heb je minimaal recht op compensatie lijkt mij.

[ Bericht 0% gewijzigd door Maharbal op 04-07-2013 12:22:45 ]
pi_128531160
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 11:19 schreef Godtje het volgende:

[..]

Dat is vooropgesteld vrij belachelijk. Dan moet je ook niet met ze in zee gaan.
Maaaaar als ze beloven een stage te vinden binnen een maand en ze doen er een jaar en een maand over dan komen ze nog steeds hun afspraken niet na en heb je minimaal recht op compensatie lijkt mij.
Klopt alleen de hamvraag is waarom heeft de ts zo lang gewacht met klagen?
pi_128531168
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2013 11:24 schreef xminator het volgende:

[..]

Klopt alleen de hamvraag is waarom heeft de ts na een paar maanden niet lopen klagen?
Omdat die zo te lezen ook niet helemaal 100 is.
  woensdag 3 juli 2013 @ 11:47:34 #222
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_128531903
jammer dat fok in dit topic censuur pleegt en zelfs volledige posts verwijderd.
pi_128532038
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 11:47 schreef RamboDirk het volgende:
Gelukkig dat fok geen site wordt waar je bedrijven zomaar af kan zeiken, daar zijn immers al genoeg sites voor :)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 3 juli 2013 @ 11:57:14 #224
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_128532263
quote:
Nee. Wie weet is TS gewoon een op zich zelf staand incident: Dan heeft Fok! dus een probleem als hier de hele pleurisbende bij elkaar wordt geroepen dat het oplichters zijn.

Ik zie in dat topic op AllesAmerika ( :') ) dat die man gewoon netjes uitlegt hoe zijn bedrijf werkt. Dat wekt in ieder geval nog enige vertrouwen. Het feit dat TS een van de weinige echt negatieve reviews heeft kan natuurlijk ook gewoon in favor van het bedrijf zelf spreken.
pi_128532325
quote:
Is niks jammer aan.
Of zou jij het tof vinden als wij hier even de persoon achter de naam RamboDirk achterhalen en jou hier publiekelijk aan de schandpaal nagelen?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_128532399
Jezus, ik heb na het ontdekken van dit topic verder specifiek op google lopen zoeken naar mijn bemiddelingsbureau, en ja hoor...

Ben personen op topics tegengekomen met precies dezelfde ervaringen als TS. Alle reacties op forums die positief zijn hebben daarnaast een verdacht tintje.

Het gebruikelijke patroon:

Student zoekt contact op met bedrijf, en deelt ideeën. Bedrijf reageert in no-time op mails, en zorgt ervoor dat interesse groeit bij student (d.m.v. valse beloftes?). Student maakt voorschot bemiddelingskosten over naar bedrijf. Bedrijf neemt geen contact meer op met student. Student moet zelf contact opnemen met bedrijf. Student ontvangt enorm wazige reacties van bedrijf. Student wordt een oor aangenaaid. Geld = weg & Studievertraging of een stage die niet voldoet aan opgegeven eisen.

Ik zelf heb nu dus ook het overschot overgemaakt. Hiervoor kreeg ik louter positieve reacties, en ervaarde ik de communicatie als uitstekend. Hierna (nu dus) krijg ik wazige reacties op mijn mails, wordt ik niet op de hoogte gehouden, en heb ik geen idee waar ik aan toe ben.

Ik ben nu enorm bang dat ik ook slachtoffer ben. Wat kan ik het beste doen?
pi_128532547
In iedergeval meteen een eigen stageplek als alternatief zoeken zodat je geen vertraging oploopt als blijkt dat het om een scam gaat. Indien het geen scam is kun je de door jouw gevonden stageplek alsnog op het laatste moment afzeggen.
  woensdag 3 juli 2013 @ 12:18:35 #228
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_128533049
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2013 11:58 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Is niks jammer aan.
Of zou jij het tof vinden als wij hier even de persoon achter de naam RamboDirk achterhalen en jou hier publiekelijk aan de schandpaal nagelen?
Tuurlijk is het niet leuk de zogenoemde "schandpaal" maar het desbetreffende bedrijf en directeur profileren zichzelf zodanig via het medium internet dat eventuele slechte ervaringen toch ook gewoon via datzelfde medium worden gedeeld? Maar dan is het in een keer niet meer leuk?
pi_128533164
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 12:18 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Tuurlijk is het niet leuk de zogenoemde "schandpaal" maar het desbetreffende bedrijf en directeur profileren zichzelf zodanig via het medium internet dat eventuele slechte ervaringen toch ook gewoon via datzelfde medium worden gedeeld? Maar dan is het in een keer niet meer leuk?
FOK! is geen review site
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_128533236
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2013 12:21 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
FOK! is geen review site
http://forum.fok.nl/rev
  woensdag 3 juli 2013 @ 12:29:53 #231
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_128533452
quote:
7s.gif Op woensdag 3 juli 2013 12:05 schreef EJ403 het volgende:
In iedergeval meteen een eigen stageplek als alternatief zoeken zodat je geen vertraging oploopt als blijkt dat het om een scam gaat. Indien het geen scam is kun je de door jouw gevonden stageplek alsnog op het laatste moment afzeggen.
Dit, en geen geld meer overmaken tot je daadwerkelijk resultaten ziet waar jij je in kunt vinden.
Wat heb je tot nu toe overgemaakt als ik vragen mag?
pi_128533885
Een bedrag tussen de 200-300 euro.
pi_128533896
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 19:26 schreef Arduino het volgende:

[..]

Meld ik me ook even voor aan.
Me too graag :)
  woensdag 3 juli 2013 @ 12:46:10 #234
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_128533971
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juli 2013 12:43 schreef hjh360 het volgende:
Een bedrag tussen de 200-300 euro.
Dat valt dan gelukkig nog mee, mocht het inderdaad fout gaan.
pi_128535505
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2013 12:46 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Nouja, vind ik niet hoor
pi_128535590
In vergelijking met TS die claimt duizenden euro's kwijt te zijn geraakt vind ik 200-300 euro wel meevallen.
pi_128536082
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2013 12:46 schreef kwiwi het volgende:

[..]

toch zonde om zo over de balk te smijten
  woensdag 3 juli 2013 @ 13:48:24 #238
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_128536628
Tsja zulke bedrijven bieden vaak dingen aan die te mooi zijn om waar te zijn (95 % van de studenten wordt geplaatst etc) en het feit dat er haast geen negatieve review te vinden is met een eerste oppervlakkige google search zou ook wat alarmbellen moeten laten afgaan.
Hallon!
pi_128537372
Nieuw bericht ontvangen van de eigenaar:

''Hartelijk dank voor je bericht. Het was niet mijn intentie gister dreigend over te komen, indien dit zo is over gekomen mijn oprechte excuus hiervoor. Ik zou het volgende graag willen voorstellen: Website/reviews kan je gewoon laten staan. Kunnen we morgen een persoonlijk gesprek inplannen en de situatie doornemen?''

WHAAAAAAAAAAAHAAAAAAAAAAAAAAAAAHGAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

[ Bericht 85% gewijzigd door Maharbal op 04-07-2013 22:48:09 ]
lol
pi_128537484
Ik ben 5 min geleden wakker geworden :D

[ Bericht 80% gewijzigd door Maharbal op 04-07-2013 22:48:23 ]
lol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')