Je bent gelukkig niet de enige die er zo over denkt, ook niet in dit topic.quote:Op maandag 1 juli 2013 15:08 schreef teun1990 het volgende:
Ik snap niet waarom iedereen altijd een mening over een ander moet hebben, doe gewoon lekker je eigen ding, ik bezoek zelf ook 4/5 keer per week de sportschool, en voel me hier goed bij. Veel vrienden van mij snappen niet dat ik dit vol kan houden, hun gaan 2x per week naar de snackbar en drinken veel bier in het weekend. Maar hun hebben wel respect voor mij dat ik het met uitgaan bij een colaatje houdt, en dat ik mij aan mijn voedingsschema houdt. En aan de andere kant, heb ik respect voor hun, dat hun willen genieten van hun manier van leven. Iedereen zijn eigen keus toch?
En verder zijn alle stereotypes ook alweer voorbij gekomen, die kant nog wal raken. Ik train in een echte bodybuilders gym, en over het algemeen trainen hier mensen met een goede baan. Ikzelf heb een universitaire studie afgerond en ben nu leraar, maar omdat ik hiernaast 4/5 uurtjes per week sport en gezond eet, zou ik niet slim kunnen zijn, omdat slimme mensen hier geen tijd voor hebben?
Mwah, het is nu ook alom bekend dat vet gewoon ongezond is. Vooral buikvet. Dus een strak fysiek willen hebben heeft ook niet alleen maar te maken met dat het wordt opgedrongen door de maatschappij.quote:Op maandag 1 juli 2013 15:08 schreef gelly het volgende:
[..]
Nog niet zo heel lang geleden was een beetje mollig juist het ideaal. Mager en afgetrained met een kleurtje was iets voor arbeiders die niks te eten hadden. Dus ik weet het antwoord wel.
Die standaard excuses ook altijd.. Dat was wellicht een aantal jaar geleden zo, maar daarvoor was het weer anders. Kijk bijvoorbeeld naar de grieken. Hun goden waren allemaal afgetraind. Het is juist een natuurlijk iets, niet iets maatschappelijks.quote:Op maandag 1 juli 2013 15:08 schreef gelly het volgende:
[..]
Nog niet zo heel lang geleden was een beetje mollig juist het ideaal. Mager en afgetrained met een kleurtje was iets voor arbeiders die niks te eten hadden. Dus ik weet het antwoord wel.
quote:Op maandag 1 juli 2013 15:08 schreef gelly het volgende:
[..]
nee, maar het gaat wel de hele tijd over iedereen die zo'n fysiek zou willen.quote:Op maandag 1 juli 2013 15:08 schreef Hugh_Myron het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet over iedereen en ja, ik heb je post gelezen.
Wil je als sportschoolbattyboy een beetje moeite doen om mensen te helpen en dan is het weer niet goed.Het is niet alsof we er zelf iets mee bereiken, ofzo.
Goed beoordeeld door mensen die bevestiging zoeken voor hun keuze om met hun reet op de bank te blijven zitten.quote:Op maandag 1 juli 2013 15:02 schreef gelly het volgende:
Dit boek is overigens een aanrader over de zin en onzin van sporten
http://www.bol.com/nl/p/lichamelijke-oefening/9200000004375326/
Nee, natuurlijk is het om vet op je lichaam te hebben, als voorraad voor mindere tijden. Alleen in beschavingen waar genoeg te eten is kun je het permitteren je lichaam uit te hongeren of verantwoord te eten, wat dat ook moge zijn.quote:Op maandag 1 juli 2013 15:11 schreef Serene het volgende:
[..]
Die standaard excuses ook altijd.. Dat was wellicht een aantal jaar geleden zo, maar daarvoor was het weer anders. Kijk bijvoorbeeld naar de grieken. Hun goden waren allemaal afgetraind. Het is juist een natuurlijk iets, niet iets maatschappelijks.
Te dik en gewoon een vetlaag zijn totaal verschillende dingen. Het is helemaal niet ongezond om vet op je lichaam te hebben.quote:Op maandag 1 juli 2013 15:10 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Mwah, het is nu ook alom bekend dat vet gewoon ongezond is. Vooral buikvet. Dus een strak fysiek willen hebben heeft ook niet alleen maar te maken met dat het wordt opgedrongen door de maatschappij.
In de oudheid was het dan ook wel een prestatie om zo te worden, net als dat het lastig was om zo bleek mogelijk en mollig te zijn net na de middeleeuwen.quote:Op maandag 1 juli 2013 15:12 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit was in de oudheid een schoonheidsideaal. Tegenwoordig worden zulke mensen met een vorkheftruck uit huis gehaald. Liefst nog live op televisie ook.
Je hebt het ook niet gelezen dus.quote:Op maandag 1 juli 2013 15:13 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Goed beoordeeld door mensen die bevestiging zoeken voor hun keuze om met hun reet op de bank te blijven zitten.
Beperkt, inderdaad. Daar zijn ook richtlijnen voor, hoeveel % lichaamsvet nog gezond is. Je zult verbaasd zijn van hoe weinig mensen daar ook daadwerkelijk op/onder zitten.quote:Op maandag 1 juli 2013 15:15 schreef gelly het volgende:
[..]
Te dik en gewoon een vetlaag zijn totaal verschillende dingen. Het is helemaal niet ongezond om vet op je lichaam te hebben.
Hij zou inderdaad graag mij willen zijn. Dan kan hij ook eens met een kuiken paren dat een mooi achtersteven heeft.quote:
Net zoals het ongezond is je lichaam regelmatig af te beulen en te overbelasten. Sport met mate is prima, net zoals alles in het leven.quote:Op maandag 1 juli 2013 15:16 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Beperkt, inderdaad. Daar zijn ook richtlijnen voor, hoeveel % lichaamsvet nog gezond is. Je zult verbaasd zijn van hoe weinig mensen daar ook daadwerkelijk op/onder zitten.
Ik zou niet weten waarom.quote:Op maandag 1 juli 2013 15:17 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Hij zou inderdaad graag mij willen zijn. Dan kan hij ook eens met een kuiken paren dat een mooi achtersteven heeft.
Durf je het aan om foto's te delen? (ik vraag dit voor een vriend)
Ja, leuk, maar we leven niet meer in 1785. Die ideaalbeelden waren het gevolg van de kijk op sociale klassen.quote:Op maandag 1 juli 2013 15:08 schreef gelly het volgende:
[..]
Als ik het ergens mee eens ben, dan reageer ik daar nooit op. Overigens ging je post over je persoonlijke ervaring en kan ik daar weinig over kwijt.quote:Op maandag 1 juli 2013 15:13 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
nee, maar het gaat wel de hele tijd over iedereen die zo'n fysiek zou willen.
E wat vind je van mijn post, want je gaf aan dat ik niets inhoudelijks zei over het hoe en waarom, maar als ik dat wel doe, wordt er niet op gereageerd.
Dat zeg je tegen mij, alsof je denkt dat ik daar voor sta. Maar ik vind dat net zo goed, hoor.quote:Op maandag 1 juli 2013 15:17 schreef gelly het volgende:
[..]
Net zoals het ongezond is je lichaam regelmatig af te beulen en te overbelasten. Sport met mate is prima, net zoals alles in het leven.
nou, jawel. het idee supergezond zijn en daar zelf de controle over hebben is wel iets wat opgedrongen wordt door 'de maatschappij'. nog een incorrect idee ook, op alle fronten, maar toch. laten we wel wezen: als je je niet tot het uiterste inzet om jezelf gezond te maken doe je dingen fout.quote:Op maandag 1 juli 2013 15:10 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Mwah, het is nu ook alom bekend dat vet gewoon ongezond is. Vooral buikvet. Dus een strak fysiek willen hebben heeft ook niet alleen maar te maken met dat het wordt opgedrongen door de maatschappij.
En dat is nu anders ? De traditionele klassen bestaan dan misschien niet meer, we hebben er andere voor terug gekregen. Zo zegt een HBO of universitaire opleiding ook niet alles over de mate van beschaving aangezien iedereen kan studeren tegenwoordig. En daarom is het ook raar om het als argument aan te voeren alsof sportschooltypes dan ineens tot de hogere klasse zouden behoren.quote:Op maandag 1 juli 2013 15:18 schreef Hugh_Myron het volgende:
[..]
Ja, leuk, maar we leven niet meer in 1785. Die ideaalbeelden waren het gevolg van de kijk op sociale klassen.
Nou, nee. Dat niet iedereen een strak lichaam wil hebben omdat ze dan mooier gevonden worden door anderen. (De maatschappelijke invloed) Sommige mensen willen een strak lichaam, omdat (teveel) lichaamsvet ongezond is voor je.quote:Op maandag 1 juli 2013 15:20 schreef simmu het volgende:
[..]
nou, jawel. het idee supergezond zijn en daar zelf de controle over hebben is wel iets wat opgedrongen wordt door 'de maatschappij'. nog een incorrect idee ook, op alle fronten, maar toch. laten we wel wezen: als je je niet tot het uiterste inzet om jezelf gezond te maken doe je dingen fout.
klinkt redelijk niet? toch is het imho incorrect. ten eerste: iedereen kan pech hebben. niet alles is maakbaar en controleerbaar, beheersbaar. leef er maar mee. de een heeft pech en de ander geluk. jammer dan. ten tweede: voor de maatschappij zoals die nu functioneert is het helemaal niet gunstig als iedereen megagezond leeft en 110 wordt!
Ik heb dan even puur over de fysieke aspecten, aangezien we nu wel allemaal genoeg te vreten hebben, is dik zijn geen statussymbool meer.quote:Op maandag 1 juli 2013 15:21 schreef gelly het volgende:
[..]
En dat is nu anders ? De traditionele klassen bestaan dan misschien niet meer, we hebben er andere voor terug gekregen. Zo zegt een HBO of universitaire opleiding ook niet alles over de mate van beschaving aangezien iedereen kan studeren tegenwoordig. En daarom is het ook raar om het als argument aan te voeren alsof sportschooltypes dan ineens tot de hogere klasse zouden behoren.
Wat nobel. Ik ben helemaal ontroerd.quote:Op maandag 1 juli 2013 15:20 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Misschien kunnen jullie dan seksdaten en er allebei ontzettend veel Genuß uit halen.
Gespierd en breed zijn ook niet, op bepaalde kringen na.quote:Op maandag 1 juli 2013 15:23 schreef Hugh_Myron het volgende:
[..]
Ik heb dan even puur over de fysieke aspecten, aangezien we nu wel allemaal genoeg te vreten hebben, is dik zijn geen statussymbool meer.
Hoeft ook niet. Enkel het feit dat dik zijn geen voordelen meer heeft is genoeg om dat niet te willen zijn.quote:Op maandag 1 juli 2013 15:24 schreef gelly het volgende:
[..]
Gespierd en breed zijn ook niet, op bepaalde kringen na.
Dus jij hebt te maken met overgewicht? ;-)quote:Op maandag 1 juli 2013 15:25 schreef teun1990 het volgende:
Mijn gevoel zegt juist dat mensen in de lagere milieus meer met overgewicht te maken hebben dan mensen in de wat hogere milieus, dus wat dat betrefd..
mijn persoonlijke ervaring is natuurlijk niet alleen míjn ervaring he. Ondanks dat iedereen uniek is (quote:Op maandag 1 juli 2013 15:18 schreef Hugh_Myron het volgende:
[..]
Ja, leuk, maar we leven niet meer in 1785. Die ideaalbeelden waren het gevolg van de kijk op sociale klassen.
[..]
Als ik het ergens mee eens ben, dan reageer ik daar nooit op. Overigens ging je post over je persoonlijke ervaring en kan ik daar weinig over kwijt.
Het feit dat je positieve reacties en bevestiging kreeg over je lichaam, heeft er natuurlijk ook wel mee te maken dat je niet de drang voelde om er iets aan te doen. Dat is dan ook vaak het probleem bij dikke mensen. Die worden aangeleerd dat het okay is om wat overgewicht te hebben.
Ik probeer ook niemand iets aan te praten.quote:Op maandag 1 juli 2013 15:27 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
mijn persoonlijke ervaring is natuurlijk niet alleen míjn ervaring he. Ondanks dat iedereen uniek is () is het wel aannemelijk dat er meer mensen zijn die uitermate tevreden zijn met hun lichaam terwijl ze toch echt best een paar kilootjes zouden kunnen missen.
En die bevestiging is inderdaad deel van de reden dat je het niet ziet, als je meer commentaar krijgt, ga je ws anders naar jezelf kijken, maar ik weet ook niet of dát nou goed is. Beter iemand die tevreden is en zelfvertrouwen heeft ondanks een paar kilo teveel, dan iemand die ontevreden is en onzeker terwijl hij/zij een prima gewicht heeft (door evt commentaar van buiten)
Overigens zag ik het dus écht niet, dat was geen smoesje en kwam ook niet enkel omdat ik aandacht en complimentjes kreeg. En dat ik er 'niks aan wilde doen' kwam dus omdat ik het echt niet zag en niet vanwege commentaar van derden.
Ik denk serieus dat dat vaak het geval is, mensen vinden zichzelf prima of mooi en zien niet dat ze wat te dik zijn. Ik denk dat dat wel een positief iets is, zolang ze geen 183 kilo wegen, maar nog in de 'ok' zone zitten.
Eigenlijk vind ik het nergens op slaan; het geen mening mogen hebben over wat anderen doen in hun leven. Daarnaast vind ik het raar dat mensen, die verkondingen dat fatsige mensen slecht bezig zijn, op hun vingers getikt worden om hierboven staande reden.Waarom zou je jezelf in hemelsnaam geen commentaar mogen leveren op andermans levenswijze? Vice versa ook, vanzelfsprekend, maar ik denk dat iedereen zich ook wel realiseert dat sporten, hetzij bodybuilding of enig andere vorm van sport, in termen van gezonheid wel de dikke mensen overtreffen (en dus gezonder zijn).quote:Op maandag 1 juli 2013 15:09 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je bent gelukkig niet de enige die er zo over denkt, ook niet in dit topic.
die mensen die de topics openen doen dat niet en willen zichzelf anders zien.quote:Op maandag 1 juli 2013 15:30 schreef Hugh_Myron het volgende:
[..]
Ik probeer ook niemand iets aan te praten.
Jezelf accepteren zoals je bent is het belangrijkste, hoe cliche ook. Maar het feit dat mensen topics aanmaken over afvallen en dergelijke, geeft aan dat die acceptatie er niet is. Vandaar dat ik daarop reageer.
De maatschappij richt zich op het moment juist meer op de acceptatie van dikkere, obesitas rijke populatie. Dat fitte mensen hier nu tegen inkomen vind ik alleen maar redelijk.quote:Op maandag 1 juli 2013 15:20 schreef simmu het volgende:
[..]
nou, jawel. het idee supergezond zijn en daar zelf de controle over hebben is wel iets wat opgedrongen wordt door 'de maatschappij'. nog een incorrect idee ook, op alle fronten, maar toch. laten we wel wezen: als je je niet tot het uiterste inzet om jezelf gezond te maken doe je dingen fout.
klinkt redelijk niet? toch is het imho incorrect. ten eerste: iedereen kan pech hebben. niet alles is maakbaar en controleerbaar, beheersbaar. leef er maar mee. de een heeft pech en de ander geluk. jammer dan. ten tweede: voor de maatschappij zoals die nu functioneert is het helemaal niet gunstig als iedereen megagezond leeft en 110 wordt!
Maar hoezo is het zo verkeerd om jezelf voorbij te willen streven? Net dat ene vetpercentage bereiken of net die ene hoeveelheid spier. Net dat ene boek extra uitlezen. Net die ene taal extra beheersen.quote:Op maandag 1 juli 2013 15:30 schreef Hugh_Myron het volgende:
[..]
Ik probeer ook niemand iets aan te praten.
Jezelf accepteren zoals je bent is het belangrijkste, hoe cliche ook. Maar het feit dat mensen topics aanmaken over afvallen en dergelijke, geeft aan dat die acceptatie er niet is. Vandaar dat ik daarop reageer.
en ik denk dus dat er meer mensen zijn die zich daar niet van bewust zijn dan je denkt.quote:Op maandag 1 juli 2013 15:32 schreef Serene het volgende:
Ik denk trouwens dat weinig mensen er niet bewust van zijn. Al die reclames erover en daarnaast kan iedereen zijn of haar bmi eenvoudig checken.
Ik heb overgewicht, en mij is absoluut niet geleerd dat dat okay is. Bij mij thuis is er altijd op gehamerd, zelfs toen ik een normaal figuur had, dat ik moest uitkijken, wat moest afvallen, ik toch wel een beetje te zwaar was. Dit uit angst van mijn moeder omdat zij niet wilde dat ik zoals haar werd (mijn moeder heeft zelf ook overgewicht).quote:Op maandag 1 juli 2013 15:18 schreef Hugh_Myron het volgende:
[..]
[..]
Als ik het ergens mee eens ben, dan reageer ik daar nooit op. Overigens ging je post over je persoonlijke ervaring en kan ik daar weinig over kwijt.
Het feit dat je positieve reacties en bevestiging kreeg over je lichaam, heeft er natuurlijk ook wel mee te maken dat je niet de drang voelde om er iets aan te doen. Dat is dan ook vaak het probleem bij dikke mensen. Die worden aangeleerd dat het okay is om wat overgewicht te hebben.
en waarom is het verkeerd om gelukkig te zijn met wat je hebt/bent?quote:Op maandag 1 juli 2013 15:39 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Maar hoezo is het zo verkeerd om jezelf voorbij te willen streven? Net dat ene vetpercentage bereiken of net die ene hoeveelheid spier. Net dat ene boek extra uitlezen. Net die ene taal extra beheersen.
Waarom ligt er zo een focus op de volledige acceptatie van den zelve?
quote:Op maandag 1 juli 2013 15:32 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Eigenlijk vind ik het nergens op slaan; het geen mening mogen hebben over wat anderen doen in hun leven. Daarnaast vind ik het raar dat mensen, die verkondingen dat fatsige mensen slecht bezig zijn, op hun vingers getikt worden om hierboven staande reden.Waarom zou je jezelf in hemelsnaam geen commentaar mogen leveren op andermans levenswijze? Vice versa ook, vanzelfsprekend, maar ik denk dat iedereen zich ook wel realiseert dat sporten, hetzij bodybuilding of enig andere vorm van sport, in termen van gezonheid wel de dikke mensen overtreffen (en dus gezonder zijn).
Je kan nu natuurlijk roepen 'maar jij ondervindt er geen last van! Laat ze lekker doen wat ze willen!'. Maar ik durf te beweren dat je wel eens een willkeurige vreemde op straat heb nagekeken omdat hij kledingstuk 'x' droeg, of kledingstuk 'y'. Of omdat persoon 'x' 30 uur per week blijkt te gamen of omdat iemand alleen rijst, kip en groente heeft ivm. overtuiging 'z'.
Hetzelfde geldt voor degene die geheelontziener vs. degene die veel drinken, stappen en/of andere drugs gebruiken. Die beroepen zich ook geregeld 'Ja maar ik leef tenminste! Ook al ga ik dood op mijn x'ste'. Dit is een uiting van iemand zijn levensvisie, die strookt met die van de geheelontziener. Beide visies hebben (blijkbaar) zijn argumenten. Betekent nog niet dat de een zijn ongenoegen naar de ander mag uiten en een poging mag doen de ander te overtuigen.
Verder ben ik van mening dat mensen die daadwerkelijk aan sport doen, op hun eten ed. letten wel degelijk meer voordelen ondervinden in de maatschappij. Ze zijn niet alleen fitter, ze consumeren beter voedsel wat resulteert in een hogere energiepeil gedurende de dag. Gecombineerd met een sterkere motivatie (gebaseerd op het feit dat ze zichzelf van de bank tillen en gaan sporten & op snacks over het algemeen laten staan), kunnen ze veel meer bereiken. Meer tijd om activiteiten te ondernemen wat toch wel resulteert in het realiseren van doelen.
Hier op aansluitend, ik denk dat degene die dik zijn wel degelijk ongelukkig zijn. Ook zei willen er beter uit zien, dunner zijn, meer energie hebben. Ik weiger te geloven dat dikke mensen volledig tevreden zijn met hun lichaam. De mensen met een fetish hierop uitgesloten.
Sterker nog, eigenlijk zou ik het iemand, welke dik is, kwalijk moeten nemen wanneer hij een (veel) fittere persoon probeert te verleiden tot het eten van snacks en ander (ongezonde) voedsel. Los van de smaak zie ik namelijk geen enkele reden waarom je nu eigenlijk een bigmac of cola moet consumeren.
Would hit 10/10quote:
Omdat volledige acceptatie jezelf stil doet staan. Ervoor zorgt dat je dagen feitelijk inhoudloos zijn. Je jezelf in een sleur zet die niks oplevert tot je op je stervensbed ligt.quote:Op maandag 1 juli 2013 15:41 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
en waarom is het verkeerd om gelukkig te zijn met wat je hebt/bent?
Daar is toch óók niks mis mee, alleen maar fijn voor die mensen die dat kunnen lijkt me.
dat is ook zoquote:Op maandag 1 juli 2013 15:25 schreef teun1990 het volgende:
Mijn gevoel zegt juist dat mensen in de lagere milieus meer met overgewicht te maken hebben dan mensen in de wat hogere milieus, dus wat dat betrefd..
Daar is helemaal niets mis mee.quote:Op maandag 1 juli 2013 15:41 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
en waarom is het verkeerd om gelukkig te zijn met wat je hebt/bent?
Daar is toch óók niks mis mee, alleen maar fijn voor die mensen die dat kunnen lijkt me.
nou en?quote:Op maandag 1 juli 2013 15:43 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Omdat volledige acceptatie jezelf stil doet staan. Ervoor zorgt dat je dagen feitelijk inhoudloos zijn. Je jezelf in een sleur zet die niks oplevert tot je op je stervensbed ligt.
Vage omschrijving. Natuurlijk in watvoor zin?quote:Op maandag 1 juli 2013 15:11 schreef Serene het volgende:
[..]
Die standaard excuses ook altijd.. Dat was wellicht een aantal jaar geleden zo, maar daarvoor was het weer anders. Kijk bijvoorbeeld naar de grieken. Hun goden waren allemaal afgetraind. Het is juist een natuurlijk iets, niet iets maatschappelijks.
Het kan ook heel rustgevend zijn. Gewoon even in het nu leven en schijt hebben aan alles, in plaats van je constant druk moeten maken over een doelstelling.quote:Op maandag 1 juli 2013 15:43 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Omdat volledige acceptatie jezelf stil doet staan. Ervoor zorgt dat je dagen feitelijk inhoudloos zijn. Je jezelf in een sleur zet die niks oplevert tot je op je stervensbed ligt.
Voor deze opermerking, en waarom dit eigenlijk inhoudloos is, refereer ik naar mijn ellenlange post op deze pagina.quote:Op maandag 1 juli 2013 15:44 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
nou en?
Serieus, als die persoon daar blij mee is, laat m dan lekker
Vind ik echt niks.quote:Op maandag 1 juli 2013 14:51 schreef Panzermaus het volgende:
[ afbeelding ]
Plato in zijn jonge jaren, perfectie alom. Waarom streven naar minder? Verlicht me.
jeuj, jij snapt hetquote:Op maandag 1 juli 2013 15:46 schreef Hugh_Myron het volgende:
[..]
Het kan ook heel rustgevend zijn. Gewoon even in het nu leven en schijt hebben aan alles, in plaats van je constant druk moeten maken over een doelstelling.
Bovendien betekent het accepteren van je lichaam niet meteen dat je ook maar meteen moet stoppen met school en werk.
Ik reageerde op 'en waarom is het verkeerd om gelukkig te zijn met wat je hebt/bent?'quote:Op maandag 1 juli 2013 15:46 schreef Hugh_Myron het volgende:
[..]
Het kan ook heel rustgevend zijn. Gewoon even in het nu leven en schijt hebben aan alles, in plaats van je constant druk moeten maken over een doelstelling.
Bovendien betekent het accepteren van je lichaam niet meteen dat je ook maar meteen moet stoppen met school en werk.
jajoh? is er echt een campagne bezig om acceptatie van dikke mensen te bevorderen? die heb ik dan blijkbaar gemistquote:Op maandag 1 juli 2013 15:36 schreef MrGuma het volgende:
[..]
De maatschappij richt zich op het moment juist meer op de acceptatie van dikkere, obesitas rijke populatie. Dat fitte mensen hier nu tegen inkomen vind ik alleen maar redelijk.
Wat bedoel je met pech hebben? Elk persoon kan in staat zijn om chips ed. naast zich te laten richten. Pech hebben zie ik als genetisch defect. Of een ongeluk (al zou ik niet weten welke) die resulteert in dikke mensen. Je kan mij niet wijsmaken dat degene die nu overgewicht hebben, 1 van deze redenen hebben. Dit houd dus in dat ze het er zelf toe hebben laten komen, of ze het nu willen of niet. Geen reden om dit op pech te gooien.
Een reden om zelf niet gezond te willen leven, maar als een dik, energieloos persoon te willen leven ten gunste van de maatschappij. Hoe altruistisch, en tegelijktijd complete bullshit, van je.
Ik blijf ook liever neutraal.quote:Op maandag 1 juli 2013 15:48 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
jeuj, jij snapt het![]()
Ben je toch slimmer dan je je net voordeed
Daar vind ik niets mis mee, maar ieder heeft daar zijn eigen dingen in. Als ik nu weer superslank en goed gespierd zou willen zijn moet ik daar andere dingen voor laten waarbij ik wel die drang heb om te streven naar dat meer.quote:Op maandag 1 juli 2013 15:39 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Maar hoezo is het zo verkeerd om jezelf voorbij te willen streven? Net dat ene vetpercentage bereiken of net die ene hoeveelheid spier. Net dat ene boek extra uitlezen. Net die ene taal extra beheersen.
Waarom ligt er zo een focus op de volledige acceptatie van den zelve?
Niet mee eens. Volledige acceptatie betekend ook je potentie accepteren.quote:Op maandag 1 juli 2013 15:43 schreef MrGuma het volgende:
[..]
En laat het nu zo zijn dat 99% van de mensen hun potentie schromelijk onderschat. Erg zonde.quote:Op maandag 1 juli 2013 15:54 schreef erodome het volgende:
[..]
Niet mee eens. Volledige acceptatie betekend ook je potentie accepteren.
Ik vind vaak dat die potentie zo afhangt van imago, dat vind ik nu weer jammer... Dan gaat het niet om werkelijke potentie, maar om hoe anderen je zien.quote:Op maandag 1 juli 2013 15:56 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
En laat het nu zo zijn dat 99% van de mensen hun potentie schromelijk onderschat. Erg zonde.
Maatschappij omvat zich niet alleen in campagnes ed. Ook naar gewone algemene acceptatie. Hetzij alweer wat ouder, maar bv. 'big girls you are beautiful' of die blogger die schrijft waarom dik zijn goed is (haar naam vergeten). Maar dat geeft wel enige indicatie. Toegegeven, die laatste is een extreem voorbeeld.quote:Op maandag 1 juli 2013 15:51 schreef simmu het volgende:
[..]
jajoh? is er echt een campagne bezig om acceptatie van dikke mensen te bevorderen? die heb ik dan blijkbaar gemist
wb pech of geluk: het leven is niet maakbaar. jij weet niet wat er in een ander zn hoofd zit en/of wat een ander zn levensschema is. weet jij veel; misschien heeft die persoon geen tijd om te trainen omdat die naast zn voltijdbaan ook nog zn zieke vader elke avond verzorgt naast zn eigen gezin.
on that note; ik hoop voor jou dat je niet eens een keer een ongeluk krijgt waardoor je 1 jaar niet kan trainen. weet je wat er dan met al die spiermassa gebeurt, wanneer je vegeteert in een ziekenhuis?
terugkomend op het voorbeeld van iemand met voltijdbaan + gezin + mantelzorgtaak; heb je wel in de gaten dat je zo iemand nu een vet, energieloos persoon noemt? oordeellust much?
Opmerkingen als je aankomt, afvalt, te gespierd wordt zijn vrij normaal hoor, dat is echt niet anders bij die andere zaken.quote:Op maandag 1 juli 2013 16:02 schreef Sjoewe het volgende:
Wat me wel opvalt is dat wanneer je veel krachttraining doet mensen om me heen al snel dingen beginnen te roepen zoals 'word je niet te gespierd' of 'je moet nog wel een beetje zacht blijven' en dat je dat soort opmerkingen kennelijk dient te slikken van mensen, terwijl als ik zou zeggen 'ben je nou 2 kilo aangekomen' de wereld opeens te klein is.
Zelfde als met cutten en bulken.quote:Op maandag 1 juli 2013 16:02 schreef Sjoewe het volgende:
Wat me wel opvalt is dat wanneer je veel krachttraining doet mensen om me heen al snel dingen beginnen te roepen zoals 'word je niet te gespierd' of 'je moet nog wel een beetje zacht blijven' en dat je dat soort opmerkingen kennelijk dient te slikken van mensen, terwijl als ik zou zeggen 'ben je nou 2 kilo aangekomen' de wereld opeens te klein is.
In de zin van dat het natuurlijk is om te streven naar een sterk en gezond lichaam. Dat is niet iets wat gecreeerd wordt door de maatschappij.quote:Op maandag 1 juli 2013 15:45 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Vage omschrijving. Natuurlijk in watvoor zin?
Ik mag van mama niet gespierder worden omdat ik op Jerommeke begin te lijkenquote:
Train je benen dan ook.quote:Op maandag 1 juli 2013 16:26 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Ik mag van mama niet gespierder worden omdat ik op Jerommeke begin te lijken
Uit interesse kan je je BMI checken, wellicht valt het bij een vrouw minder op als ze een aantal kilo te zwaar is, omdat iets dikkere benen, kont of klein buikje vaak niet als iets ergs gezien wordt. Bij een man lijkt het me sneller zichtbaar?quote:Op maandag 1 juli 2013 15:39 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
en ik denk dus dat er meer mensen zijn die zich daar niet van bewust zijn dan je denkt.
Als jij tevreden bent, waarom zou je dan je bmi gaan checken bv? En dat je er niet uitziet zoals in die reclame met dat fitnessapparaat wil niet zeggen dat je er niet goed uitziet.
Ik heb het niet over écht dikke mensen he, maar over mensen met een paar kilo meer.
Ik zou ook zo sixpack kunnen hebben, ik train daar genoeg voor, dus lui ben ik niet.quote:Op maandag 1 juli 2013 13:32 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Dus als iets moeilijk is moet je het maar gewoon niet doen/proberen?
Ja leuk voor je, maar ik bedoel dus dat niet iedereen streeft naar een sixpack.quote:Op maandag 1 juli 2013 13:49 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Gelukkig train ik niet voor de mening van andere mensen. Ik train voor mezelf, als vrouwen er op afknappen is dat hun probleem.
Waarom is met beter?quote:Op maandag 1 juli 2013 17:41 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Ik zou ook zo sixpack kunnen hebben, ik train daar genoeg voor, dus lui ben ik niet.
Maar ik hou van lekker eten, en nee ik vreet me niet helemaal vol, maar ieder week wel 2 keer iets 'ongezonds' denk ik.
Zou niet iemand willen daten die dik is, diegene moet ook vaak sporten, maar sixpack is geen must (met is natuurlijk beter)
etenquote:Op maandag 1 juli 2013 17:41 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Ik zou ook zo sixpack kunnen hebben, ik train daar genoeg voor, dus lui ben ik niet.
Maar ik hou van lekker eten, en nee ik vreet me niet helemaal vol, maar ieder week wel 2 keer iets 'ongezonds' denk ik.
Zou niet iemand willen daten die dik is, diegene moet ook vaak sporten, maar sixpack is geen must (met is natuurlijk beter)
dat heeft allemaal met die verkrampte perceptie te maken denk ik... van "bemoei je met je eigen zaken" tot "je bent een vies lui varken"quote:Op maandag 1 juli 2013 18:47 schreef Newbie114 het volgende:
Wat mij dan weer opvalt in dit topic is dat er naast elkaar heen gepraat wordt. De BB'er heeft het over de vergelijking met hem en echt dikke mensen, de anderen over die tussen de BB en gewoon 'normale' mensen die weinig/niet sporten maar wel gewoon gezond zijn.
Dan zorg je er zelf voor, dat ze zich zo bij jou voelt.quote:Op maandag 1 juli 2013 18:12 schreef firefly3 het volgende:
Een sixpack maakt een vrouw vaak onzeker over hun eigen gewicht :p
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Plato! I think we are not in the Gym anymore Bodybuilders in R&P. Hebben jullie nou echt al zoveel issues?
quote:Op maandag 1 juli 2013 19:30 schreef MsMessy het volgende:
[..]
Dan zorg je er zelf voor, dat ze zich zo bij jou voelt.Dat is niet curvySPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Plato! I think we are not in the Gym anymore Bodybuilders in R&P. Hebben jullie nou echt al zoveel issues?
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
Dan is het best erg gesteld met dat land, maar dat was al duidelijk. (al is er niet zo heel veel verschil met anderen landen: http://www.dailymail.co.u(...)prising-results.html)quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |