jeuj, jij snapt hetquote:Op maandag 1 juli 2013 15:46 schreef Hugh_Myron het volgende:
[..]
Het kan ook heel rustgevend zijn. Gewoon even in het nu leven en schijt hebben aan alles, in plaats van je constant druk moeten maken over een doelstelling.
Bovendien betekent het accepteren van je lichaam niet meteen dat je ook maar meteen moet stoppen met school en werk.
Ik reageerde op 'en waarom is het verkeerd om gelukkig te zijn met wat je hebt/bent?'quote:Op maandag 1 juli 2013 15:46 schreef Hugh_Myron het volgende:
[..]
Het kan ook heel rustgevend zijn. Gewoon even in het nu leven en schijt hebben aan alles, in plaats van je constant druk moeten maken over een doelstelling.
Bovendien betekent het accepteren van je lichaam niet meteen dat je ook maar meteen moet stoppen met school en werk.
jajoh? is er echt een campagne bezig om acceptatie van dikke mensen te bevorderen? die heb ik dan blijkbaar gemistquote:Op maandag 1 juli 2013 15:36 schreef MrGuma het volgende:
[..]
De maatschappij richt zich op het moment juist meer op de acceptatie van dikkere, obesitas rijke populatie. Dat fitte mensen hier nu tegen inkomen vind ik alleen maar redelijk.
Wat bedoel je met pech hebben? Elk persoon kan in staat zijn om chips ed. naast zich te laten richten. Pech hebben zie ik als genetisch defect. Of een ongeluk (al zou ik niet weten welke) die resulteert in dikke mensen. Je kan mij niet wijsmaken dat degene die nu overgewicht hebben, 1 van deze redenen hebben. Dit houd dus in dat ze het er zelf toe hebben laten komen, of ze het nu willen of niet. Geen reden om dit op pech te gooien.
Een reden om zelf niet gezond te willen leven, maar als een dik, energieloos persoon te willen leven ten gunste van de maatschappij. Hoe altruistisch, en tegelijktijd complete bullshit, van je.
Ik blijf ook liever neutraal.quote:Op maandag 1 juli 2013 15:48 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
jeuj, jij snapt het![]()
Ben je toch slimmer dan je je net voordeed
Daar vind ik niets mis mee, maar ieder heeft daar zijn eigen dingen in. Als ik nu weer superslank en goed gespierd zou willen zijn moet ik daar andere dingen voor laten waarbij ik wel die drang heb om te streven naar dat meer.quote:Op maandag 1 juli 2013 15:39 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Maar hoezo is het zo verkeerd om jezelf voorbij te willen streven? Net dat ene vetpercentage bereiken of net die ene hoeveelheid spier. Net dat ene boek extra uitlezen. Net die ene taal extra beheersen.
Waarom ligt er zo een focus op de volledige acceptatie van den zelve?
Niet mee eens. Volledige acceptatie betekend ook je potentie accepteren.quote:Op maandag 1 juli 2013 15:43 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Omdat volledige acceptatie jezelf stil doet staan. Ervoor zorgt dat je dagen feitelijk inhoudloos zijn. Je jezelf in een sleur zet die niks oplevert tot je op je stervensbed ligt.
En laat het nu zo zijn dat 99% van de mensen hun potentie schromelijk onderschat. Erg zonde.quote:Op maandag 1 juli 2013 15:54 schreef erodome het volgende:
[..]
Niet mee eens. Volledige acceptatie betekend ook je potentie accepteren.
Ik vind vaak dat die potentie zo afhangt van imago, dat vind ik nu weer jammer... Dan gaat het niet om werkelijke potentie, maar om hoe anderen je zien.quote:Op maandag 1 juli 2013 15:56 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
En laat het nu zo zijn dat 99% van de mensen hun potentie schromelijk onderschat. Erg zonde.
Maatschappij omvat zich niet alleen in campagnes ed. Ook naar gewone algemene acceptatie. Hetzij alweer wat ouder, maar bv. 'big girls you are beautiful' of die blogger die schrijft waarom dik zijn goed is (haar naam vergeten). Maar dat geeft wel enige indicatie. Toegegeven, die laatste is een extreem voorbeeld.quote:Op maandag 1 juli 2013 15:51 schreef simmu het volgende:
[..]
jajoh? is er echt een campagne bezig om acceptatie van dikke mensen te bevorderen? die heb ik dan blijkbaar gemist
wb pech of geluk: het leven is niet maakbaar. jij weet niet wat er in een ander zn hoofd zit en/of wat een ander zn levensschema is. weet jij veel; misschien heeft die persoon geen tijd om te trainen omdat die naast zn voltijdbaan ook nog zn zieke vader elke avond verzorgt naast zn eigen gezin.
on that note; ik hoop voor jou dat je niet eens een keer een ongeluk krijgt waardoor je 1 jaar niet kan trainen. weet je wat er dan met al die spiermassa gebeurt, wanneer je vegeteert in een ziekenhuis?
terugkomend op het voorbeeld van iemand met voltijdbaan + gezin + mantelzorgtaak; heb je wel in de gaten dat je zo iemand nu een vet, energieloos persoon noemt? oordeellust much?
Opmerkingen als je aankomt, afvalt, te gespierd wordt zijn vrij normaal hoor, dat is echt niet anders bij die andere zaken.quote:Op maandag 1 juli 2013 16:02 schreef Sjoewe het volgende:
Wat me wel opvalt is dat wanneer je veel krachttraining doet mensen om me heen al snel dingen beginnen te roepen zoals 'word je niet te gespierd' of 'je moet nog wel een beetje zacht blijven' en dat je dat soort opmerkingen kennelijk dient te slikken van mensen, terwijl als ik zou zeggen 'ben je nou 2 kilo aangekomen' de wereld opeens te klein is.
Zelfde als met cutten en bulken.quote:Op maandag 1 juli 2013 16:02 schreef Sjoewe het volgende:
Wat me wel opvalt is dat wanneer je veel krachttraining doet mensen om me heen al snel dingen beginnen te roepen zoals 'word je niet te gespierd' of 'je moet nog wel een beetje zacht blijven' en dat je dat soort opmerkingen kennelijk dient te slikken van mensen, terwijl als ik zou zeggen 'ben je nou 2 kilo aangekomen' de wereld opeens te klein is.
In de zin van dat het natuurlijk is om te streven naar een sterk en gezond lichaam. Dat is niet iets wat gecreeerd wordt door de maatschappij.quote:Op maandag 1 juli 2013 15:45 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Vage omschrijving. Natuurlijk in watvoor zin?
Ik mag van mama niet gespierder worden omdat ik op Jerommeke begin te lijkenquote:
Train je benen dan ook.quote:Op maandag 1 juli 2013 16:26 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Ik mag van mama niet gespierder worden omdat ik op Jerommeke begin te lijken
Uit interesse kan je je BMI checken, wellicht valt het bij een vrouw minder op als ze een aantal kilo te zwaar is, omdat iets dikkere benen, kont of klein buikje vaak niet als iets ergs gezien wordt. Bij een man lijkt het me sneller zichtbaar?quote:Op maandag 1 juli 2013 15:39 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
en ik denk dus dat er meer mensen zijn die zich daar niet van bewust zijn dan je denkt.
Als jij tevreden bent, waarom zou je dan je bmi gaan checken bv? En dat je er niet uitziet zoals in die reclame met dat fitnessapparaat wil niet zeggen dat je er niet goed uitziet.
Ik heb het niet over écht dikke mensen he, maar over mensen met een paar kilo meer.
Ik zou ook zo sixpack kunnen hebben, ik train daar genoeg voor, dus lui ben ik niet.quote:Op maandag 1 juli 2013 13:32 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Dus als iets moeilijk is moet je het maar gewoon niet doen/proberen?
Ja leuk voor je, maar ik bedoel dus dat niet iedereen streeft naar een sixpack.quote:Op maandag 1 juli 2013 13:49 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Gelukkig train ik niet voor de mening van andere mensen. Ik train voor mezelf, als vrouwen er op afknappen is dat hun probleem.
Waarom is met beter?quote:Op maandag 1 juli 2013 17:41 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Ik zou ook zo sixpack kunnen hebben, ik train daar genoeg voor, dus lui ben ik niet.
Maar ik hou van lekker eten, en nee ik vreet me niet helemaal vol, maar ieder week wel 2 keer iets 'ongezonds' denk ik.
Zou niet iemand willen daten die dik is, diegene moet ook vaak sporten, maar sixpack is geen must (met is natuurlijk beter)
etenquote:Op maandag 1 juli 2013 17:41 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Ik zou ook zo sixpack kunnen hebben, ik train daar genoeg voor, dus lui ben ik niet.
Maar ik hou van lekker eten, en nee ik vreet me niet helemaal vol, maar ieder week wel 2 keer iets 'ongezonds' denk ik.
Zou niet iemand willen daten die dik is, diegene moet ook vaak sporten, maar sixpack is geen must (met is natuurlijk beter)
dat heeft allemaal met die verkrampte perceptie te maken denk ik... van "bemoei je met je eigen zaken" tot "je bent een vies lui varken"quote:Op maandag 1 juli 2013 18:47 schreef Newbie114 het volgende:
Wat mij dan weer opvalt in dit topic is dat er naast elkaar heen gepraat wordt. De BB'er heeft het over de vergelijking met hem en echt dikke mensen, de anderen over die tussen de BB en gewoon 'normale' mensen die weinig/niet sporten maar wel gewoon gezond zijn.
Dan zorg je er zelf voor, dat ze zich zo bij jou voelt.quote:Op maandag 1 juli 2013 18:12 schreef firefly3 het volgende:
Een sixpack maakt een vrouw vaak onzeker over hun eigen gewicht :p
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Plato! I think we are not in the Gym anymore Bodybuilders in R&P. Hebben jullie nou echt al zoveel issues?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |