abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128451981
Altijd maar klagen dat ze het zo druk hebben en dat ze een stressvolle baan hebben. Pffff, hoe makkelijk kun je het hebben met minimaal 12 weken vakantie per jaar, kinderen die je vanalles wijs kan maken en arbeidstijden waar iedere loonslaaf van kan dromen.

Klacht: leraren.
U MAD?
pi_128451997
Ik hoor leraren eigenlijk nooit klagen, misschien over hun loon, maarja, who doesn't?
pi_128452017
Het lijkt me wel ontzettend kut om de rest van je leven huiswerk te hebben. :')
pi_128452019
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 11:15 schreef zovty het volgende:
Ik hoor leraren eigenlijk nooit klagen, misschien over hun loon, maarja, who doesn't?
12k per maand hier, maar je hebt gelijk het mag meer zijn :+
pi_128452020
Deze klacht heb ik al zeker een jaar of 3 niet meer gehoord, zelfs inclusief het 'zoveel vakantie per jaar' gedeelte!
Kudos hoor, ts.
If I had known it was harmless, I would have killed it myself.
  maandag 1 juli 2013 @ 11:16:04 #6
356330 Rijssi
Relativeert alles
pi_128452024
Iedereen klaagt, leraren ook ja.
PSN: Reneon01990
  maandag 1 juli 2013 @ 11:17:09 #7
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_128452046
Je hele leven een bord voor je kop.
pi_128452077
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 11:15 schreef Pakspul het volgende:

[..]

maandag 1 juli 2013 @ 11:18:38 #9
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_128452083
Het is zeker makkelijk, die arbeidstijden zijn ook geweldig. Natuurlijk ben je direct klaar als de kinderen naar huis gaan, o.a. naijken, vergaderen, lesplannen maken, lesvoorbereidingen maken en oudergesprekken voeren is natuurlijk niet aan de orde.
Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om te streven naar humaniteit.
pi_128452085
quote:
10s.gif Op maandag 1 juli 2013 11:17 schreef Scuidward het volgende:
:')
U MAD?
  maandag 1 juli 2013 @ 11:20:40 #11
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_128452146
Voor de overheid zijn het wel de meest ideale protestvoerders. Ik weet nog wel dat ze enige jaren geleden tegen die 1040-uren norm gingen protesteren. Iedere beroepsgroep gaat of massaal het werk neerleggen of ze gaan met spandoeken bij het Binnenhof staan. De leraren daarentegen gingen op carnavalsmuziek feestvieren in de ArenA. Tja, dat maakt niet bijzonder veel indruk natuurlijk.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
pi_128452247
Ik hoor nooit leraren klagen, maar behalve de hoeveelheid vakantie, waar je zeker een punt hebt, is het aantal uren per week niet misselijk als je vergaderingen, voorbereidingen, rapporten schrijven, nakijkwerk, etc. meerekent.
pi_128452302
quote:
2s.gif Op maandag 1 juli 2013 11:20 schreef Frank_Drebin het volgende:
Voor de overheid zijn het wel de meest ideale protestvoerders. Ik weet nog wel dat ze enige jaren geleden tegen die 1040-uren norm gingen protesteren. Iedere beroepsgroep gaat of massaal het werk neerleggen of ze gaan met spandoeken bij het Binnenhof staan. De leraren daarentegen gingen op carnavalsmuziek feestvieren in de ArenA. Tja, dat maakt niet bijzonder veel indruk natuurlijk.
Niemand staat meer te protesteren op het Binnenhof, het wordt altijd een gezellige happening met gekke petjes en vlaggetjes en leuke bezigheden voor de kids.
Zelfs protesteren is een gereguleerd dagje uit geworden in Nederland.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_128452334
quote:
13s.gif Op maandag 1 juli 2013 11:14 schreef de_boswachter het volgende:
Altijd maar klagen dat ze het zo druk hebben en dat ze een stressvolle baan hebben. Pffff, hoe makkelijk kun je het hebben met minimaal 12 weken vakantie per jaar, kinderen die je vanalles wijs kan maken en arbeidstijden waar iedere loonslaaf van kan dromen.

Bij een docent is niet meer te spreken van een 36- of 40-urige werkweek. Bij een aanstelling van 1,0 fte heeft de docent een normjaartaak van 1659 uur. Deze normjaartaak levert verdeeld over 40 werkweken een werktijd van 41,5 uur per week op.

die 1.5 uur p/w extra compenseert dan weer een deel van de grote hoeveelheid vakantiedagen.
pi_128452357
quote:
10s.gif Op maandag 1 juli 2013 11:27 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Niemand staat meer te protesteren op het Binnenhof, het wordt altijd een gezellige happening met gekke petjes en vlaggetjes en leuke bezigheden voor de kids.
Zelfs protesteren is een gereguleerd dagje uit geworden in Nederland.
Protesteren was 'vroegah' bakstenen gooien naar de aanwezige politie. Tegenwoordig is protesteren de polonaise lopen op muziek van die papzak Wolter Kroes.
U MAD?
pi_128452417
Leraren die willen afspreken in de schoolvakanties en dan hoogst verbaast zijn dat veel mensen geen herfstvakantie hebben en met de hoeveelheid vakantiedagen de meesten het moeten doen :')

Terechte klacht.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
  maandag 1 juli 2013 @ 11:32:06 #17
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_128452427
quote:

12 weken¿ In zowat alle vakanties werken docenten gewoon door.
Bijvoorbeeld in de grote vakantie werken ze 1 week langer door voor het afsluiten van jaar. En ze beginnen een week eerder ter voorbereiding op het nieuwe jaar.
Daarnaast is er behoorlijk veel lesvoorbereiding waar aangewerkt wordt in de vakanties. Zelfde geldt ook voor het nakijken van toetsen en vergaderingen.
Docenten gaan niet naar huis als het 15:15 is of 16:00. Die hebben dan leraarbesprekingen, toetsen nakijken, ouderavonden ect.

Ga maar een keer op een school werken, dan krijg je respect voor deze mensen.
Die staan met hun goed gedrag de leerlingen iets bij te leren, en het enige wat ze krijgen is gezeik :')

Niks meer dan lof voor leraren _O_
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_128452451
quote:
14s.gif Op maandag 1 juli 2013 11:32 schreef wise het volgende:
Bijvoorbeeld in de grote vakantie werken ze 1 week langer door voor het afsluiten van jaar. En ze beginnen een week eerder ter voorbereiding op het nieuwe jaar.
Nou man, het is wat!
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
  maandag 1 juli 2013 @ 11:33:29 #19
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_128452467
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 11:24 schreef bert_van_dirkjan het volgende:
Ik hoor nooit leraren klagen, maar behalve de hoeveelheid vakantie, waar je zeker een punt hebt, is het aantal uren per week niet misselijk als je vergaderingen, voorbereidingen, rapporten schrijven, nakijkwerk, etc. meerekent.
Dit ^O^
Ze hebben veel vakantie ja, maar in deze vakantie gaat het werk ook gewoon door
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
  maandag 1 juli 2013 @ 11:33:51 #20
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_128452476
Een goei vriend is docent en die grapt wel eens dat ie misschien maar een baantje moet nemen (erbij dus) want hij heeft geen ruk te doen. Ook niet inclusief vergaderen, nakijken en ouderavonden.

Ook zoiets: aan het eind van de zomervakantie krijgen ze een herinneringsbrief dat ze eind augustus weer verwacht worden voor een kennismakingsdag en een sportdag.. Anders zouden ze misschien vergeten dat ze ook nog een baan hadden :N
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_128452503
vergeet ook niet dat een leraar alleen in het hoogseizoen op vakantie kan, oftewel altijd duur uit is.
  maandag 1 juli 2013 @ 11:35:29 #22
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_128452524
Vanochtend inderdaad een nieuwsitem gezien over 'juffendag'( :') ). Al die leraren weer janken hoe zwaar hun werk wel niet is. :')
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_128452579
quote:

[..]

Daarnaast is er behoorlijk veel lesvoorbereiding waar aangewerkt wordt in de vakanties. Zelfde geldt ook voor het nakijken van toetsen en vergaderingen.
Docenten gaan niet naar huis als het 15:15 is of 16:00. Die hebben dan leraarbesprekingen, toetsen nakijken, ouderavonden ect.

Die staan met hun goed gedrag de leerlingen iets bij te leren, en het enige wat ze krijgen is gezeik :')

6 weken zomervakantie, 1 week herfstvakantie, 2 weken kerstvakantie, 1 week carnavalsvakantie (zo heet dat hier althans) en 2 weken krokusvakantie. Ik tel alleen al 12 vaste verlof weken. Daarnaast nog de losse feestdagen.
En ik weet niet welke idioot je wijsmaakt dat ze de hele vakantie doorwerken ? Ik ken twee leraren en die geven me beide dezelfde indruk.

En met dat voorbereiden valt het allemaal wel mee. Het is niet dat ze hele weken op school zijn in hun vakantie. Meestal halve dag wat zaken voorbereiden, vergadering en dan heb je het wel gehad. Wat betreft dat nakijken enzo; ja en nee. In tussenuren op middelbare scholen doen ze ook al veel. Bij basisscholen is het nakijken dusdanig makkelijk met nakijkboekjes dat iedereen dat kan.

Enige waar ik respect voor heb is dat ze dagelijks een klas met irritant grut in toom proberen te houden voor een modaal salaris met weinig doorgroei mogelijkheden.
U MAD?
  maandag 1 juli 2013 @ 11:37:55 #24
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_128452596
quote:

[..]

Dit is niet niets anders dan goed geconstrueerde mythe en jij gelooft erin.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  maandag 1 juli 2013 @ 11:39:20 #25
131603 Afwazig
Serious business
pi_128452638
Docent zijn _O_
Vanaf volgende week 7 weken doorbetaald vakantie _O_
pi_128452663
Niet in de uitkering zitten :')
  maandag 1 juli 2013 @ 11:41:51 #27
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_128452717
quote:
9s.gif Op maandag 1 juli 2013 11:37 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

En ik weet niet welke idioot je wijsmaakt dat ze de hele vakantie doorwerken ? Ik ken twee leraren en die geven me beide dezelfde indruk.
Niet heel de vakantie, maar wel veel.
En die idioot zijn de 80 leraren op een scholengemeenschap die ik ken :')
VIVA LA ASSANGE¡
pi_128452765
quote:
14s.gif Op maandag 1 juli 2013 11:41 schreef wise het volgende:
Niet heel de vakantie, maar wel veel.
En die idioot zijn de 80 leraren op een scholengemeenschap die ik ken :')

Volgens mij maken ze je wat wise. Allemaal.
U MAD?
  maandag 1 juli 2013 @ 11:44:12 #29
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_128452784
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2013 11:43 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Volgens mij maken ze je wat wise. Allemaal.
ben wel dom, maar niet zo dom, bw :6
VIVA LA ASSANGE¡
  maandag 1 juli 2013 @ 11:44:30 #30
381952 Crisisstudent
Is Napster still a thing?
pi_128452798
Leraren _O_. Tering, als me iets verschrikkelijk lijkt is het wel zo'n groep niets-willende pubers tegenover je hebben elke dag :r
pi_128452829
Nouja het verschilt nogal per docent waarschijnlijk en waar je lesgeeft, maar ideale werktijden en veel vakantie dat valt in de praktijk nog wel behoorlijk tegen. En kinderen alles wijsmaken zou ik vooral doen ja. Kun je daarna aan alle ouders gaan uitleggen wat er gebeurd is.
Als ik kijk hoe lang ik - zal na enkele jaren wel minder worden - bezig ben met het voorbereiden van een les, zeker bij een les kunstgeschiedenis of een nieuwe praktijkopdracht, dan ben ik buiten de lessen om net zoveel tijd kwijt als aan het lesgeven zelf terwijl je per les geloof ik een kwartier betaald krijgt voor voorbereiding etc.

Vind ik verder allemaal nog niet zo'n ramp overigens, maar de werkdruk is vrij hoog en er wordt veel op bezuinigd. Ben nog in opleiding dus heb vast nog wel een redelijk geromantiseerd beeld van het beroep.

quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 11:44 schreef Crisisstudent het volgende:
Leraren _O_. Tering, als me iets verschrikkelijk lijkt is het wel zo'n groep niets-willende pubers tegenover je hebben elke dag :r
Daarom moet je ervoor zorgen dat je ze aanspreekt met je lessen, ook als het om stof gaat die ze bij voorbaat al totaal niet boeiend vinden. Lukt natuurlijk niet bij elke groep, maar als dat wel lukt is het echt geweldig _O_
Heb meerdere lessen kunstgeschiedenis gegeven aan vmbo4. Van tevoren waren ze echt aan het janken, achteraf vertelden ze me dat ze er echt blij mee waren en ze deden enthousiast mee met de lessen. Op dat soort momenten is het echt een leuk beroep.
"My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre, and that I am therefore excused from saving Universes."
  maandag 1 juli 2013 @ 11:48:16 #32
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_128452929
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2013 11:29 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Protesteren was 'vroegah' bakstenen gooien naar de aanwezige politie. Tegenwoordig is protesteren de polonaise lopen op muziek van die papzak Wolter Kroes.
Je zou tegenwoordig bijna gaan protesteren tegen de manier waarop we tegenwoordig protesteren.. }:|
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_128453244
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 11:45 schreef Robophatt het volgende:
Nouja het verschilt nogal per docent waarschijnlijk en waar je lesgeeft, maar ideale werktijden en veel vakantie dat valt in de praktijk nog wel behoorlijk tegen. En kinderen alles wijsmaken zou ik vooral doen ja. Kun je daarna aan alle ouders gaan uitleggen wat er gebeurd is.
Als ik kijk hoe lang ik - zal na enkele jaren wel minder worden - bezig ben met het voorbereiden van een les, zeker bij een les kunstgeschiedenis of een nieuwe praktijkopdracht, dan ben ik buiten de lessen om net zoveel tijd kwijt als aan het lesgeven zelf terwijl je per les geloof ik een kwartier betaald krijgt voor voorbereiding etc.

Vind ik verder allemaal nog niet zo'n ramp overigens, maar de werkdruk is vrij hoog en er wordt veel op bezuinigd. Ben nog in opleiding dus heb vast nog wel een redelijk geromantiseerd beeld van het beroep.
Sowieso respect dat mensen voor zo'n laag loon die onopgevoede kutkoters les willen geven. ^O^
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Who's your Stannis?
pi_128453299
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 11:24 schreef bert_van_dirkjan het volgende:
Niet te vergeten de bezuinigingen in het onderwijs waardoor je oa grotere klassen krijgt, maar ook de bezuinigingen in het speciaal onderwijs, waardoor die klassen ook nog eens meer rugzak-kinderen bevatten. Komt dus neer op vaak minder uren, meer kinderen, meer aandacht, en graag ook meer kwaliteit. Met bevroren lonen sinds 2010.

En dat allemaal om die 6-7 weken zomervakantie. Jeej -O- ...
"Pools are perfect for holding water"
  Eindredactie Games maandag 1 juli 2013 @ 11:59:29 #35
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_128453326
quote:

Hoe gaat het met je zusje
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  maandag 1 juli 2013 @ 12:04:00 #36
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_128453536
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 11:34 schreef devlinmr het volgende:
vergeet ook niet dat een leraar alleen in het hoogseizoen op vakantie kan, oftewel altijd duur uit is.
Dat geldt voor iedereen met schoolgaande kinderen.
Maar dan nog kun je de bouwvak vermijden.

Ik weet dat een paar van mijn middelbare school leraren gewoon 5-6 weken in Zuid Frankrijk op de camping stonden.
Helaas vond mijn vader 2 weken al te veel (ondernemer). na een dag of 10 begon het weer te kriebelen en wilde hij weer aan het werk.
Mijn vrouw heeft ook een eigen bedrijf en is net zo.
Die heeft het na 1 wwek ook wel weer gezien.
Ik ben een loonslaaf, maar heb wel bijna 60 vrije dagen (inclusief 13 dagen ADV en 18 dagen als storingsdienst compensatie).
Ik hou dus ongeveer 20 dagen per jaar over. *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
pi_128453610
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 12:04 schreef DiRadical het volgende:

[..]

Dat geldt voor iedereen met schoolgaande kinderen.
Maar dan nog kun je de bouwvak vermijden.

Ik weet dat een paar van mijn middelbare school leraren gewoon 5-6 weken in Zuid Frankrijk op de camping stonden.
Helaas vond mijn vader 2 weken al te veel (ondernemer). na een dag of 10 begon het weer te kriebelen en wilde hij weer aan het werk.
Mijn vrouw heeft ook een eigen bedrijf en is net zo.
Die heeft het na 1 wwek ook wel weer gezien.
Ik ben een loonslaaf, maar heb wel bijna 60 vrije dagen (inclusief 13 dagen ADV en 18 dagen als storingsdienst compensatie).
Ik hou dus ongeveer 20 dagen per jaar over. *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
schoolgaande kinderen heb je 10-14 jaar last van... Daarna kun je gewoon weer buiten seizoen. Leraar kan dat nooit
pi_128453644
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 11:44 schreef Crisisstudent het volgende:
Dit. Je moet toch wel echt of geestdood en levensmoe zijn, of bewonderenswaardig volhardend zijn en motivatie hebben, wil je het leeuwendeel van je tijd op deze aarde doorbrengen met kennisoverdracht naar kinderen die er totaal niet in geïnteresseerd zijn.

En daarbij, pubers zijn niet grappig, ze hebben nauwelijks sociale vaardigheden, compleet egocentrisch, irrationeel. Groot respect voor mijn middelbare school docenten, want ik had de 16 jarige ik al lang een draai om mijn oren gegeven. En ik was niet eens de ergste.
  maandag 1 juli 2013 @ 12:16:15 #39
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_128453987
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 12:06 schreef probeer het volgende:

[..]

Dit. Je moet toch wel echt of geestdood en levensmoe zijn, of bewonderenswaardig volhardend zijn en motivatie hebben, wil je het leeuwendeel van je tijd op deze aarde doorbrengen met kennisoverdracht naar kinderen die er totaal niet in geïnteresseerd zijn.

En daarbij, pubers zijn niet grappig, ze hebben nauwelijks sociale vaardigheden, compleet egocentrisch, irrationeel. Groot respect voor mijn middelbare school docenten, want ik had de 16 jarige ik al lang een draai om mijn oren gegeven. En ik was niet eens de ergste.
Ach, als je ze goed africht zijn ze vaak zo mak als een lammetje.
  maandag 1 juli 2013 @ 12:19:59 #40
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_128454117
Lijkt me echt het chillste beroep ooit, heb ambities om leraar te worden maar ik hoor steeds verschillende verhalen.

Kan ik nou wel om 15:00 naar huis of niet?
This isn't even my final form.
pi_128454397
quote:
14s.gif Op maandag 1 juli 2013 12:16 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Ach, als je ze goed africht zijn ze vaak zo mak als een lammetje.
Elke school heeft 1 of 2 van die docenten met een dodelijke blik, waarbij niemand het ook maar in zijn hoofd haalde om iets te flikken. Jij bent er vast ook zo eentje. Maar ja, dat waren er dan nog steeds maar 1 of 2 ..
  maandag 1 juli 2013 @ 12:31:15 #42
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_128454517
quote:
12s.gif Op maandag 1 juli 2013 12:28 schreef probeer het volgende:

[..]

Elke school heeft 1 of 2 van die docenten met een dodelijke blik, waarbij niemand het ook maar in zijn hoofd haalde om iets te flikken. Jij bent er vast ook zo eentje. Maar ja, dat waren er dan nog steeds maar 1 of 2 ..
Nou je hoeft echt geen dodelijk blik te hebben hoor of de leerlingen als ze praten aan te kijken of je ieder moment hun strot door kan bijten. Maar als je gewoon consequent bent, zeker in het begin, weten ze waar ze aan toe zijn en dat vinden ze heel fijn. Als je zo'n klas ziet waar het volledig uit de hand loopt ligt het negen van de tien keer aan de docent zelf. Het is natuurlijk ook vooral aanvoelen.
  maandag 1 juli 2013 @ 12:34:47 #43
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_128454621
quote:
2s.gif Op maandag 1 juli 2013 12:31 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Nou je hoeft echt geen dodelijk blik te hebben hoor of de leerlingen als ze praten aan te kijken of je ieder moment hun strot door kan bijten. Maar als je gewoon consequent bent, zeker in het begin, weten ze waar ze aan toe zijn en dat vinden ze heel fijn. Als je zo'n klas ziet waar het volledig uit de hand loopt ligt het negen van de tien keer aan de docent zelf. Het is natuurlijk ook vooral aanvoelen.
Dit. Wij hadden leraren waar we "bang" voor waren en dus braaf waren, maar we hadden ook leraren die we gewoon erg mochten en waarbij we uit respect niet de les verziekten.

Dat laatste is 1000x beter.

En dan had je nog de faalhazen die beide kwaliteiten niet hadden, waardoor iedereen de les verziekte. :')
  maandag 1 juli 2013 @ 12:40:34 #44
374582 Tropanzia
Suena bien
pi_128454817
quote:
Voor de overheid zijn het wel de mees t ideale protestvoerders. Ik weet nog wel dat ze enige jaren geleden tegen die 1040-uren norm gingen protesteren. Iedere beroepsgroep gaat of massaal het werk neerleggen of ze gaan met spandoeken bij het Binnenhof staan. De leraren daarentegen gingen op carnavalsmuziek feestvieren in de ArenA. Tja, dat maakt niet bijzonder veel indruk natuurlijk.
Jij bent toch ook een leraar?
Digo
pi_128454855
quote:

[..]

Ben jij leerkracht?
pi_128454889
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 12:34 schreef Levolution het volgende:

[..]

Dit. Wij hadden leraren waar we "bang" voor waren en dus braaf waren, maar we hadden ook leraren die we gewoon erg mochten en waarbij we uit respect niet de les verziekten.

Dat laatste is 1000x beter.

En dan had je nog de faalhazen die beide kwaliteiten niet hadden, waardoor iedereen de les verziekte. :')
Het ergste zijn onzekere latente leraren voor de klas. Die bang zijn voor een klas vol 14 jarige pubers.
U MAD?
  maandag 1 juli 2013 @ 13:42:58 #47
400409 DomineeGremdaat
Kent U die uitdrukking?
pi_128457526
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 11:18 schreef Voszje het volgende:
Het is zeker makkelijk, die arbeidstijden zijn ook geweldig. Natuurlijk ben je direct klaar als de kinderen naar huis gaan, o.a. naijken, vergaderen, lesplannen maken, lesvoorbereidingen maken en oudergesprekken voeren is natuurlijk niet aan de orde.
Lessen voorbereiden hoef je maar 1x te doen, als je dat netjes in een map doet of op de computer kun je dat elk jaar er weer bij pakken. Vergaderen/ouderavonden is niet vaak, en het nakijken stelt geen zak voor.
Kapitein Høken was een monster kearl
  maandag 1 juli 2013 @ 13:55:11 #48
354317 Meloewa
Geen zin meer in fok
pi_128458070
Sommige leraar worden anders hoog overspannen van de vervelende kut blagen in een klas.

En dan heb je nog de leraren die vol enthousiasme lesgeven en de klas onder controle houden een fluitje van een cent vinden. Ja die verdienen wel leuk hun geld.

Die laten je ook absoluut geen 5 minuten eerder gaan dat is absoluut zonde.
Doei!
pi_128458138
quote:

[..]

Zeg ben jij niet die leraar?
U MAD?
  maandag 1 juli 2013 @ 14:00:42 #50
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_128458325
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 13:42 schreef DomineeGremdaat het volgende:

[..]

Lessen voorbereiden hoef je maar 1x te doen, als je dat netjes in een map doet of op de computer kun je dat elk jaar er weer bij pakken. Vergaderen/ouderavonden is niet vaak, en het nakijken stelt geen zak voor.
Lessen voorbereiden hoef je niet maar 1x te doen, want je geeft niet iedere dag dezelfde les. Lesplannen/werkplannen kun je inderdaad wel bewaren. Het ligt er ook aan wát je allemaal na moet kijken. Ik heb nu genoeg gedaan in het primair onderwijs, en iedere dag ieder vak nakijken, stelt wel degelijk iets voor en kost genoeg tijd.
  maandag 1 juli 2013 @ 14:01:28 #51
400409 DomineeGremdaat
Kent U die uitdrukking?
pi_128458352
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 14:00 schreef Voszje het volgende:

[..]

Lessen voorbereiden hoef je niet maar 1x te doen, want je geeft niet iedere dag dezelfde les. Lesplannen/werkplannen kun je inderdaad wel bewaren. Het ligt er ook aan wát je allemaal na moet kijken. Ik heb nu genoeg gedaan in het primair onderwijs, en iedere dag ieder vak nakijken, stelt wel degelijk iets voor en kost genoeg tijd.
Ik heb het niet over dagen maar over leerjaren. Begrijpend lezen is moeilijk blijkt maar weer. En dat nog wel als docent.
  maandag 1 juli 2013 @ 14:03:27 #52
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_128458439
quote:

Dan wordt je toch lekker zelf leraar als het allemaal zo makkelijk is.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  maandag 1 juli 2013 @ 14:04:08 #53
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_128458465
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 14:01 schreef DomineeGremdaat het volgende:

[..]

Ik heb het niet over dagen maar over leerjaren. Begrijpend lezen is moeilijk blijkt maar weer. En dat nog wel als docent.
En waar moet ik dat uit kunnen halen? Duidelijk zijn is ook moeilijk, blijkt.
  maandag 1 juli 2013 @ 14:05:08 #54
400409 DomineeGremdaat
Kent U die uitdrukking?
pi_128458500
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 14:04 schreef Voszje het volgende:

[..]

En waar moet ik dat uit kunnen halen? Duidelijk zijn is ook moeilijk, blijkt.
quote:
...als je dat netjes in een map doet of op de computer kun je dat elk jaar er weer bij pakken.
  Moderator / Miss SHO maandag 1 juli 2013 @ 14:06:19 #55
22592 crew  Ole
pi_128458547
Lekker zo weer 5 weken vakantie *O*
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  maandag 1 juli 2013 @ 14:06:52 #56
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_128458578
quote:

[..]

tering je lijkt net bram_van_loon in het docententopic in SES :')14.gif
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
  maandag 1 juli 2013 @ 14:06:59 #57
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_128458586
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 14:05 schreef DomineeGremdaat het volgende:

[..]

[..]

Dat gaat ook niet ieder jaar op, want er zijn genoeg leraren die ook naar een ander leerjaar gaan (bijvoorbeeld met de eigen klas). Zoveel leerkrachten en zoveel manieren, niet iedereen heeft dezelfde voorbereiding.
  maandag 1 juli 2013 @ 14:09:01 #58
400409 DomineeGremdaat
Kent U die uitdrukking?
pi_128458677
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 14:06 schreef Voszje het volgende:

[..]

Dat gaat ook niet ieder jaar op, want er zijn genoeg leraren die ook naar een ander leerjaar gaan (bijvoorbeeld met de eigen klas). Zoveel leerkrachten en zoveel manieren, niet iedereen heeft dezelfde voorbereiding.
Dat is normaalgesproken 1x in de 'x' jaar, tenminste zo ging het bij ons en op vele andere scholen. Maar leraar zijn stelt weinig voor op het basis- en middelbaar onderwijs.
  Moderator maandag 1 juli 2013 @ 14:10:15 #59
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_128458723
leraar zijn lijkt mij wel geinig
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Moderator / Miss SHO maandag 1 juli 2013 @ 14:10:57 #60
22592 crew  Ole
pi_128458745
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 14:09 schreef DomineeGremdaat het volgende:

[..]

Dat is normaalgesproken 1x in de 'x' jaar, tenminste zo ging het bij ons en op vele andere scholen. Maar leraar zijn stelt weinig voor op het basis- en middelbaar onderwijs.
Mwah, behalve dat je ongeveer 35 gillende koters om je heen hebt 5 dagen per week :X
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  maandag 1 juli 2013 @ 14:12:19 #61
400409 DomineeGremdaat
Kent U die uitdrukking?
pi_128458801
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 14:10 schreef Ole het volgende:

[..]

Mwah, behalve dat je ongeveer 35 gillende koters om je heen hebt 5 dagen per week :X
35 kom je tegenwoordig weinig meer tegen. En dan nog: mijn ouders hadden klassen van 40/50 leerlingen, en die wisten ze toen wel stil te houden. Ik zou niet inzien waarom dat zo moeilijk is tegenwoordig met klassen van ca. 25 leerlingen.
  maandag 1 juli 2013 @ 14:13:45 #62
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_128458856
quote:

[..]

Ik heb het vaker meegemaakt, maar dat verschilt inderdaad ook per school. Je kan vinden dat het inderdaad weinig voorstelt om leerkracht te zijn op het basis- en middelbaar onderwijs, maar ik ben het hier niet mee eens. De klassen worden al groter en dit is voor één leerkracht ook niet makkelijk.
  maandag 1 juli 2013 @ 14:35:31 #63
392328 Keukendrol
Vuile klootzak!!!
pi_128459701
quote:
Inderdaad, ze hadden als echte wildemannen door de straten moeten trekken. Al autospiegels vernielend natuurlijk. Turkse en Braziliaanse toestanden, dát maakt indruk.
Op zaterdag 5 januari 2013 00:14 schreef LompeHork het volgende:
Deze username is gewoon perfect.
-------------------------------------------------
- Dearest (UI)
pi_128459707
Wou vroeger altijd gymdocent worden.
Toen werd ik dik.

Haha grapje.
Kreeg gewoon mooiere ambities. :)
  maandag 1 juli 2013 @ 14:36:25 #65
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_128459738
quote:

[..]

"Stelt weinig voor", het is wel een opleiding met minimaal HBO niveau, ben benieuwd hoe je dan denkt over beroepen op MBO niveau.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  maandag 1 juli 2013 @ 14:37:23 #66
151340 Casino.Bob
level 100 paladin
pi_128459780
quote:
anders steek je gewoon even je tong erin
  maandag 1 juli 2013 @ 14:39:56 #67
400409 DomineeGremdaat
Kent U die uitdrukking?
pi_128459877
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 14:36 schreef DroogDok het volgende:

[..]

"Stelt weinig voor", het is wel een opleiding met minimaal HBO niveau, ben benieuwd hoe je dan denkt over beroepen op MBO niveau.
Nu breng je het net alsof MBO moeilijker zou zijn als HBO? Laat me niet lachen.

MBO stelt al helemaal niets voor.
pi_128460678
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 14:03 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Dan wordt je toch lekker zelf leraar als het allemaal zo makkelijk is.
Hoef je niet boos te worden :')
U MAD?
  maandag 1 juli 2013 @ 14:59:21 #69
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_128460764
quote:
10s.gif Op maandag 1 juli 2013 12:19 schreef Levolution het volgende:
Lijkt me echt het chillste beroep ooit, heb ambities om leraar te worden maar ik hoor steeds verschillende verhalen.

Kan ik nou wel om 15:00 naar huis of niet?
Ligt aan je rooster.
  maandag 1 juli 2013 @ 15:21:07 #70
403571 PepperPotts
Will that be all, mr Stark?
pi_128461639
Niks te klagen hoor! Veel leuker werk dan 40 uur per week mentaal doodgaan achter een beeldscherm in een kantoor ;-)
pi_128461775
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 15:21 schreef PepperPotts het volgende:
Niks te klagen hoor! Veel leuker werk dan 40 uur per week mentaal doodgaan achter een beeldscherm in een kantoor ;-)
Het gaat niet om 'leuker' maar de centen die je krijgt.
U MAD?
pi_128462842
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2013 15:24 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Je hebt succes met je topic, uitlokkertje :)
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
  maandag 1 juli 2013 @ 15:50:43 #73
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_128462866
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 15:21 schreef PepperPotts het volgende:
Dit.
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2013 15:24 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Vind dat een docent nog aardig verdient, zeker na een tijdje in de bovenbouw.
  maandag 1 juli 2013 @ 17:57:17 #74
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_128467831
De eerstegraadsleraren hebben goede redenen om te klagen: bijvoorbeeld het blijven steken in schaal LB, een gebrek aan autonomie (niet zelf mogen bepalen dat je een extra toets geeft), en het afhankelijk zijn van de centrale examens en de hierop afgestemde lesmethodes (die mede bepalen hoe de centrale examens zijn).

quote:
En dan verbaasd zijn dat de overheid geen eisen inwilligt. :')
Man, man, man. Als het je ernst is staak dan gewoon eens zoals ze in Wallonië deden. Beter 1 keer in de 20 jaar eens serieus actie voeren dan dat jaarlijkse ritueel.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 1 juli 2013 @ 18:15:00 #75
131603 Afwazig
Serious business
pi_128468394
Leraar zijn is leuk man. Geef les op het MBO op niveau 2/3/4 en ik ga echt met plezier naar mijn werk. Daarnaast vind ik het niet slecht verdienen. Helemaal als je er tegenover zet dat je 12 weken in het jaar vakantie hebt en (als je op een groot ROC werkt) voldoende doorgroeimogelijkheden hebt.

Vanaf volgende week 7 weken vrij zijn _O_.
  maandag 1 juli 2013 @ 18:15:54 #76
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_128468429
Nou ja, valt of staat denk ik ook bij welke school je zit.
Maat van me is leraar op een vmbo, hij is al een paar keer aangevallen door een boze ouder :')
  maandag 1 juli 2013 @ 18:31:21 #77
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_128469031
quote:
14s.gif Op maandag 1 juli 2013 18:15 schreef Afwazig het volgende:
Leraar zijn is leuk man. Geef les op het MBO op niveau 2/3/4 en ik ga echt met plezier naar mijn werk. Daarnaast vind ik het niet slecht verdienen. Helemaal als je er tegenover zet dat je 12 weken in het jaar vakantie hebt en (als je op een groot ROC werkt) voldoende doorgroeimogelijkheden hebt.

Vanaf volgende week 7 weken vrij zijn _O_.
Krijgen jullie beter betaald dan schaal LB?

Ik denk dat tweedegraadsleraren weinig te klagen hebben maar waarom zou je als je wiskunde, natuurkunde, biologie of iets dergelijks hebt gestudeerd aan een universiteit leraar worden?
Lager salaris dan je vroegere medestudenten, weinig doorgroeimogelijkheden, weinig autonomie, naar het schijnt vaak 4 dagen salaris voor 5 dagen werken (voltijds resulteert volgens hen in te veel uren) en allerlei taken die niets met het onderwijs te maken hebben. Je moet het lesgeven dan wel heel erg leuk vinden om voor dit vak te kiezen. Dat vind ik een van de grote problemen in ons primaire en secundaire onderwijs.
Ik citeer een natuurkundeleraar op dit forum (Merry als ik me niet vergis): "ik was een van de weinige natuurkundigen bij de ULO-opleiding voor het vak natuurkunde."
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_128469190
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 11:15 schreef Pakspul het volgende:

[..]

Je hebt godverdomme 12 weken vakantie per jaar, ga in die tijd vakkenvullen net als de anderen in de klas.
  maandag 1 juli 2013 @ 18:48:39 #79
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_128469642
TS :')

Je zou eens moeten weten hoeveel er echt wordt gedaan.
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  maandag 1 juli 2013 @ 19:12:57 #80
131603 Afwazig
Serious business
pi_128470593
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 18:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Krijgen jullie beter betaald dan schaal LB?

Ik denk dat tweedegraadsleraren weinig te klagen hebben maar waarom zou je als je wiskunde, natuurkunde, biologie of iets dergelijks hebt gestudeerd aan een universiteit leraar worden?
Lager salaris dan je vroegere medestudenten, weinig doorgroeimogelijkheden, weinig autonomie, naar het schijnt vaak 4 dagen salaris voor 5 dagen werken (voltijds resulteert volgens hen in te veel uren) en allerlei taken die niets met het onderwijs te maken hebben. Je moet het lesgeven dan wel heel erg leuk vinden om voor dit vak te kiezen. Dat vind ik een van de grote problemen in ons primaire en secundaire onderwijs.
Ik citeer een natuurkundeleraar op dit forum (Merry als ik me niet vergis): "ik was een van de weinige natuurkundigen bij de ULO-opleiding voor het vak natuurkunde."
Bij ons begin je op LB net zoals iedereen. Wel zijn er doorgroeimogelijkheden naar LC (Senior docent) of LD (Management functie bijv. opleidingsmanager). Over lesgeven op het middelbaar onderwijs of op de basisschool kan ik niks zinnigs zeggen maar wij krijgen voldoende tijd voor lesvoorbereiding of andere werkzaamheden binnen de organisatie.
  maandag 1 juli 2013 @ 19:40:52 #81
259274 Aestivate
Fake awake
pi_128471617
1040 uren norm. :')
Ik sta 1600+ uur ingepland. Ook directe uren. En dat verhaal over vakantie ja een weekje langer doorgaan en 1 week eerder beginnen. Dan nog heb je een ruime maand vakantie, en dat is alleen al de zomervakantie.
pi_128471676
Ik zou kinderen als SGYENZO anders niet graag les geven. Props voor leraren.
pi_128472625
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 19:41 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Die gast inderdaad :') niet eens trollen, gewoon zo'n randdebiel
  maandag 1 juli 2013 @ 20:05:50 #84
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_128472680
quote:
:D _O-
pi_128473219
Het zware werk viel nog wel mee. Het waren die pubers die het onmogelijk maakten.
"Fools that will laugh on earth, most weep in hell.”
  maandag 1 juli 2013 @ 21:56:08 #86
402068 123eend
Vertrouw mij, ik ben een eend.
pi_128477896
Elke dag voor een klas vol met snotapen staan die je het leven zuur proberen te maken overal schijt aan hebben.. Ja, niks te klagen ..
Keep it easy
pi_128478117
Leraar zijn lijkt me een van de meest vervelende beroepen die je kunt hebben.
Copthorne 2.0
pi_128478193
Helemaal op het VMBO, iedere dag kan je laatste zijn. :')

Als je wilt gaan lesgeven over WOII, kopschoppen de bontkraagjes je misschien wel naar het hiernamaals.
Copthorne 2.0
pi_128478346
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 15:50 schreef -J-D- het volgende:

[..]

Je hebt succes met je topic, uitlokkertje :)
Hap dan.
U MAD?
pi_128478418
quote:
16s.gif Op maandag 1 juli 2013 22:03 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Hap dan.
Nee joh, ik vermaak me prima met jouw topic, Bossie!
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_128478517
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 22:04 schreef -J-D- het volgende:

[..]

Nee joh, ik vermaak me prima met jouw topic, Bossie!
OK
U MAD?
  Moderator maandag 1 juli 2013 @ 22:11:20 #92
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_128478849
Geweldig beroep!
Iedere dag om 15:00 uur naar huis, af en toe een oudergesprek met een milf, 12 weken vakantie per jaar, lessen voorbereiden doen alleen newbies, als je een kater hebt op maandag (of dinsdag/woensdag/donderdag/vrijdag) geef je de eerste klassen gewoon een toets. _O_
F.K.A. SuperwormJim
pi_128478946
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2013 22:11 schreef SuperwormJim het volgende:
Geweldig beroep!
Iedere dag om 15:00 uur naar huis, af en toe een oudergesprek met een milf, 12 weken vakantie per jaar, lessen voorbereiden doen alleen newbies, als je een kater hebt op maandag (of dinsdag/woensdag/donderdag/vrijdag) geef je de eerste klassen gewoon een toets. _O_
U MAD?
pi_128481599
Je had zelf leren kunnen worden, of je kan het nog steeds worden. Had je maar leraar moeten worden.....
  maandag 1 juli 2013 @ 23:57:05 #95
402068 123eend
Vertrouw mij, ik ben een eend.
pi_128485000
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 22:56 schreef malzahar het volgende:
Je had zelf leren kunnen worden, of je kan het nog steeds worden. Had je maar leraar moeten worden.....
Wat??
Keep it easy
pi_128487238
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 11:28 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Bij een docent is niet meer te spreken van een 36- of 40-urige werkweek. Bij een aanstelling van 1,0 fte heeft de docent een normjaartaak van 1659 uur. Deze normjaartaak levert verdeeld over 40 werkweken een werktijd van 41,5 uur per week op.

die 1.5 uur p/w extra compenseert dan weer een deel van de grote hoeveelheid vakantiedagen.
1,5*40=60
60/8=7.5
Nog steeds veel meer vakantie dus.
Maar ook een lager loon natuurlijk.
pi_128487262
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2013 22:12 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Hij is sarcastisch :')
  Moderator dinsdag 2 juli 2013 @ 07:43:51 #98
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_128488379
quote:
13s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 01:29 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Hij is sarcastisch :')
Nee hoor, ik heb een hekel aan sarcasme.
F.K.A. SuperwormJim
  dinsdag 2 juli 2013 @ 08:56:25 #99
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_128489116
Drie redenen om leraar te worden: juni, juli en augustus.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 09:00:44 #100
362982 Jachtgeweer
Le toutre de droef.
pi_128489185
ik ben zelf ook docent, het fijne van dit vak is dat ik kinderen mag slaan, veel vakantie heb en dikke salaris vang en als er weer zo'n graf sterrenkind popiejopie gaat doen geef ik dat geval gewoon express lage cijfers tot ze uiteindelijk in vmbo zwakstroom beland
Vrouwen moet je behandelen als een jachtgeweer, voorover knikken en helemaal vol laden.
Mannen rijpen als wijn en vrouwen verzuren als melk.
"I am not a puppet. I was not made by the West to go to the West or to any other country." - Bashar al-Assad
  zaterdag 6 juli 2013 @ 20:43:38 #101
380217 SGYENZO
Ik wil kaas. Nu.
pi_128667070
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 19:41 schreef HSG-BOMBER het volgende:
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2013 20:03 schreef stoereboii het volgende:

[..]

Die gast inderdaad :') niet eens trollen, gewoon zo'n randdebiel
Spytooled. Jullie zouden misschien willen ophouden met praten over mij.

Als ik er niet bij ben, tenminste.
"Does my thumb look Spanish?"
--Cat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')