12k per maand hier, maar je hebt gelijk het mag meer zijnquote:Op maandag 1 juli 2013 11:15 schreef zovty het volgende:
Ik hoor leraren eigenlijk nooit klagen, misschien over hun loon, maarja, who doesn't?
quote:Op maandag 1 juli 2013 11:15 schreef Pakspul het volgende:
[..]
12k per maand hier, maar je hebt gelijk het mag meer zijn
Niemand staat meer te protesteren op het Binnenhof, het wordt altijd een gezellige happening met gekke petjes en vlaggetjes en leuke bezigheden voor de kids.quote:Op maandag 1 juli 2013 11:20 schreef Frank_Drebin het volgende:
Voor de overheid zijn het wel de meest ideale protestvoerders. Ik weet nog wel dat ze enige jaren geleden tegen die 1040-uren norm gingen protesteren. Iedere beroepsgroep gaat of massaal het werk neerleggen of ze gaan met spandoeken bij het Binnenhof staan. De leraren daarentegen gingen op carnavalsmuziek feestvieren in de ArenA. Tja, dat maakt niet bijzonder veel indruk natuurlijk.
Bij een docent is niet meer te spreken van een 36- of 40-urige werkweek. Bij een aanstelling van 1,0 fte heeft de docent een normjaartaak van 1659 uur. Deze normjaartaak levert verdeeld over 40 werkweken een werktijd van 41,5 uur per week op.quote:Op maandag 1 juli 2013 11:14 schreef de_boswachter het volgende:
Altijd maar klagen dat ze het zo druk hebben en dat ze een stressvolle baan hebben. Pffff, hoe makkelijk kun je het hebben met minimaal 12 weken vakantie per jaar, kinderen die je vanalles wijs kan maken en arbeidstijden waar iedere loonslaaf van kan dromen.
Klacht: leraren.
Protesteren was 'vroegah' bakstenen gooien naar de aanwezige politie. Tegenwoordig is protesteren de polonaise lopen op muziek van die papzak Wolter Kroes.quote:Op maandag 1 juli 2013 11:27 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Niemand staat meer te protesteren op het Binnenhof, het wordt altijd een gezellige happening met gekke petjes en vlaggetjes en leuke bezigheden voor de kids.
Zelfs protesteren is een gereguleerd dagje uit geworden in Nederland.
12 weken¿ In zowat alle vakanties werken docenten gewoon door.quote:Op maandag 1 juli 2013 11:14 schreef de_boswachter het volgende:
Altijd maar klagen dat ze het zo druk hebben en dat ze een stressvolle baan hebben. Pffff, hoe makkelijk kun je het hebben met minimaal 12 weken vakantie per jaar, kinderen die je vanalles wijs kan maken en arbeidstijden waar iedere loonslaaf van kan dromen.
Nou man, het is wat!quote:Op maandag 1 juli 2013 11:32 schreef wise het volgende:
Bijvoorbeeld in de grote vakantie werken ze 1 week langer door voor het afsluiten van jaar. En ze beginnen een week eerder ter voorbereiding op het nieuwe jaar.
Ditquote:Op maandag 1 juli 2013 11:24 schreef bert_van_dirkjan het volgende:
Ik hoor nooit leraren klagen, maar behalve de hoeveelheid vakantie, waar je zeker een punt hebt, is het aantal uren per week niet misselijk als je vergaderingen, voorbereidingen, rapporten schrijven, nakijkwerk, etc. meerekent.
6 weken zomervakantie, 1 week herfstvakantie, 2 weken kerstvakantie, 1 week carnavalsvakantie (zo heet dat hier althans) en 2 weken krokusvakantie. Ik tel alleen al 12 vaste verlof weken. Daarnaast nog de losse feestdagen.quote:Op maandag 1 juli 2013 11:32 schreef wise het volgende:
[..]
12 weken¿ In zowat alle vakanties werken docenten gewoon door.
Bijvoorbeeld in de grote vakantie werken ze 1 week langer door voor het afsluiten van jaar. En ze beginnen een week eerder ter voorbereiding op het nieuwe jaar.
Daarnaast is er behoorlijk veel lesvoorbereiding waar aangewerkt wordt in de vakanties. Zelfde geldt ook voor het nakijken van toetsen en vergaderingen.
Docenten gaan niet naar huis als het 15:15 is of 16:00. Die hebben dan leraarbesprekingen, toetsen nakijken, ouderavonden ect.
Ga maar een keer op een school werken, dan krijg je respect voor deze mensen.
Die staan met hun goed gedrag de leerlingen iets bij te leren, en het enige wat ze krijgen is gezeik
Niks meer dan lof voor leraren
Dit is niet niets anders dan goed geconstrueerde mythe en jij gelooft erin.quote:Op maandag 1 juli 2013 11:32 schreef wise het volgende:
[..]
12 weken¿ In zowat alle vakanties werken docenten gewoon door.
Daarnaast is er behoorlijk veel lesvoorbereiding waar aangewerkt wordt in de vakanties. Zelfde geldt ook voor het nakijken van toetsen en vergaderingen.
Docenten gaan niet naar huis als het 15:15 is of 16:00. Die hebben dan leraarbesprekingen, toetsen nakijken, ouderavonden ect.
Ga maar een keer op een school werken, dan krijg je respect voor deze mensen.
Die staan met hun goed gedrag de leerlingen iets bij te leren, en het enige wat ze krijgen is gezeik
Niks meer dan lof voor leraren
Niet heel de vakantie, maar wel veel.quote:Op maandag 1 juli 2013 11:37 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
En ik weet niet welke idioot je wijsmaakt dat ze de hele vakantie doorwerken ? Ik ken twee leraren en die geven me beide dezelfde indruk.
quote:Op maandag 1 juli 2013 11:41 schreef wise het volgende:
Niet heel de vakantie, maar wel veel.
En die idioot zijn de 80 leraren op een scholengemeenschap die ik ken
ben wel dom, maar niet zo dom, bwquote:Op maandag 1 juli 2013 11:43 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Volgens mij maken ze je wat wise. Allemaal.
Daarom moet je ervoor zorgen dat je ze aanspreekt met je lessen, ook als het om stof gaat die ze bij voorbaat al totaal niet boeiend vinden. Lukt natuurlijk niet bij elke groep, maar als dat wel lukt is het echt geweldigquote:Op maandag 1 juli 2013 11:44 schreef Crisisstudent het volgende:
Leraren. Tering, als me iets verschrikkelijk lijkt is het wel zo'n groep niets-willende pubers tegenover je hebben elke dag
Je zou tegenwoordig bijna gaan protesteren tegen de manier waarop we tegenwoordig protesteren..quote:Op maandag 1 juli 2013 11:29 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Protesteren was 'vroegah' bakstenen gooien naar de aanwezige politie. Tegenwoordig is protesteren de polonaise lopen op muziek van die papzak Wolter Kroes.
Sowieso respect dat mensen voor zo'n laag loon die onopgevoede kutkoters les willen geven.quote:Op maandag 1 juli 2013 11:45 schreef Robophatt het volgende:
Nouja het verschilt nogal per docent waarschijnlijk en waar je lesgeeft, maar ideale werktijden en veel vakantie dat valt in de praktijk nog wel behoorlijk tegen. En kinderen alles wijsmaken zou ik vooral doen ja. Kun je daarna aan alle ouders gaan uitleggen wat er gebeurd is.
Als ik kijk hoe lang ik - zal na enkele jaren wel minder worden - bezig ben met het voorbereiden van een les, zeker bij een les kunstgeschiedenis of een nieuwe praktijkopdracht, dan ben ik buiten de lessen om net zoveel tijd kwijt als aan het lesgeven zelf terwijl je per les geloof ik een kwartier betaald krijgt voor voorbereiding etc.
Vind ik verder allemaal nog niet zo'n ramp overigens, maar de werkdruk is vrij hoog en er wordt veel op bezuinigd. Ben nog in opleiding dus heb vast nog wel een redelijk geromantiseerd beeld van het beroep.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Who's your Stannis?
Niet te vergeten de bezuinigingen in het onderwijs waardoor je oa grotere klassen krijgt, maar ook de bezuinigingen in het speciaal onderwijs, waardoor die klassen ook nog eens meer rugzak-kinderen bevatten. Komt dus neer op vaak minder uren, meer kinderen, meer aandacht, en graag ook meer kwaliteit. Met bevroren lonen sinds 2010.quote:Op maandag 1 juli 2013 11:24 schreef bert_van_dirkjan het volgende:
Ik hoor nooit leraren klagen, maar behalve de hoeveelheid vakantie, waar je zeker een punt hebt, is het aantal uren per week niet misselijk als je vergaderingen, voorbereidingen, rapporten schrijven, nakijkwerk, etc. meerekent.
Hoe gaat het met je zusjequote:Op maandag 1 juli 2013 11:14 schreef de_boswachter het volgende:
Dat geldt voor iedereen met schoolgaande kinderen.quote:Op maandag 1 juli 2013 11:34 schreef devlinmr het volgende:
vergeet ook niet dat een leraar alleen in het hoogseizoen op vakantie kan, oftewel altijd duur uit is.
schoolgaande kinderen heb je 10-14 jaar last van... Daarna kun je gewoon weer buiten seizoen. Leraar kan dat nooitquote:Op maandag 1 juli 2013 12:04 schreef DiRadical het volgende:
[..]
Dat geldt voor iedereen met schoolgaande kinderen.
Maar dan nog kun je de bouwvak vermijden.
Ik weet dat een paar van mijn middelbare school leraren gewoon 5-6 weken in Zuid Frankrijk op de camping stonden.
Helaas vond mijn vader 2 weken al te veel (ondernemer). na een dag of 10 begon het weer te kriebelen en wilde hij weer aan het werk.
Mijn vrouw heeft ook een eigen bedrijf en is net zo.
Die heeft het na 1 wwek ook wel weer gezien.
Ik ben een loonslaaf, maar heb wel bijna 60 vrije dagen (inclusief 13 dagen ADV en 18 dagen als storingsdienst compensatie).
Ik hou dus ongeveer 20 dagen per jaar over.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dit. Je moet toch wel echt of geestdood en levensmoe zijn, of bewonderenswaardig volhardend zijn en motivatie hebben, wil je het leeuwendeel van je tijd op deze aarde doorbrengen met kennisoverdracht naar kinderen die er totaal niet in geïnteresseerd zijn.quote:Op maandag 1 juli 2013 11:44 schreef Crisisstudent het volgende:
Leraren. Tering, als me iets verschrikkelijk lijkt is het wel zo'n groep niets-willende pubers tegenover je hebben elke dag
Ach, als je ze goed africht zijn ze vaak zo mak als een lammetje.quote:Op maandag 1 juli 2013 12:06 schreef probeer het volgende:
[..]
Dit. Je moet toch wel echt of geestdood en levensmoe zijn, of bewonderenswaardig volhardend zijn en motivatie hebben, wil je het leeuwendeel van je tijd op deze aarde doorbrengen met kennisoverdracht naar kinderen die er totaal niet in geïnteresseerd zijn.
En daarbij, pubers zijn niet grappig, ze hebben nauwelijks sociale vaardigheden, compleet egocentrisch, irrationeel. Groot respect voor mijn middelbare school docenten, want ik had de 16 jarige ik al lang een draai om mijn oren gegeven. En ik was niet eens de ergste.
Elke school heeft 1 of 2 van die docenten met een dodelijke blik, waarbij niemand het ook maar in zijn hoofd haalde om iets te flikken. Jij bent er vast ook zo eentje. Maar ja, dat waren er dan nog steeds maar 1 of 2 ..quote:Op maandag 1 juli 2013 12:16 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Ach, als je ze goed africht zijn ze vaak zo mak als een lammetje.
Nou je hoeft echt geen dodelijk blik te hebben hoor of de leerlingen als ze praten aan te kijken of je ieder moment hun strot door kan bijten. Maar als je gewoon consequent bent, zeker in het begin, weten ze waar ze aan toe zijn en dat vinden ze heel fijn. Als je zo'n klas ziet waar het volledig uit de hand loopt ligt het negen van de tien keer aan de docent zelf. Het is natuurlijk ook vooral aanvoelen.quote:Op maandag 1 juli 2013 12:28 schreef probeer het volgende:
[..]
Elke school heeft 1 of 2 van die docenten met een dodelijke blik, waarbij niemand het ook maar in zijn hoofd haalde om iets te flikken. Jij bent er vast ook zo eentje. Maar ja, dat waren er dan nog steeds maar 1 of 2 ..
Dit. Wij hadden leraren waar we "bang" voor waren en dus braaf waren, maar we hadden ook leraren die we gewoon erg mochten en waarbij we uit respect niet de les verziekten.quote:Op maandag 1 juli 2013 12:31 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Nou je hoeft echt geen dodelijk blik te hebben hoor of de leerlingen als ze praten aan te kijken of je ieder moment hun strot door kan bijten. Maar als je gewoon consequent bent, zeker in het begin, weten ze waar ze aan toe zijn en dat vinden ze heel fijn. Als je zo'n klas ziet waar het volledig uit de hand loopt ligt het negen van de tien keer aan de docent zelf. Het is natuurlijk ook vooral aanvoelen.
Jij bent toch ook een leraar?quote:Op maandag 1 juli 2013 11:20 schreef Frank_Drebin het volgende:
Voor de overheid zijn het wel de mees t ideale protestvoerders. Ik weet nog wel dat ze enige jaren geleden tegen die 1040-uren norm gingen protesteren. Iedere beroepsgroep gaat of massaal het werk neerleggen of ze gaan met spandoeken bij het Binnenhof staan. De leraren daarentegen gingen op carnavalsmuziek feestvieren in de ArenA. Tja, dat maakt niet bijzonder veel indruk natuurlijk.
Ben jij leerkracht?quote:Op maandag 1 juli 2013 12:31 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Nou je hoeft echt geen dodelijk blik te hebben hoor of de leerlingen als ze praten aan te kijken of je ieder moment hun strot door kan bijten. Maar als je gewoon consequent bent, zeker in het begin, weten ze waar ze aan toe zijn en dat vinden ze heel fijn. Als je zo'n klas ziet waar het volledig uit de hand loopt ligt het negen van de tien keer aan de docent zelf. Het is natuurlijk ook vooral aanvoelen.
Het ergste zijn onzekere latente leraren voor de klas. Die bang zijn voor een klas vol 14 jarige pubers.quote:Op maandag 1 juli 2013 12:34 schreef Levolution het volgende:
[..]
Dit. Wij hadden leraren waar we "bang" voor waren en dus braaf waren, maar we hadden ook leraren die we gewoon erg mochten en waarbij we uit respect niet de les verziekten.
Dat laatste is 1000x beter.
En dan had je nog de faalhazen die beide kwaliteiten niet hadden, waardoor iedereen de les verziekte.
Lessen voorbereiden hoef je maar 1x te doen, als je dat netjes in een map doet of op de computer kun je dat elk jaar er weer bij pakken. Vergaderen/ouderavonden is niet vaak, en het nakijken stelt geen zak voor.quote:Op maandag 1 juli 2013 11:18 schreef Voszje het volgende:
Het is zeker makkelijk, die arbeidstijden zijn ook geweldig. Natuurlijk ben je direct klaar als de kinderen naar huis gaan, o.a. naijken, vergaderen, lesplannen maken, lesvoorbereidingen maken en oudergesprekken voeren is natuurlijk niet aan de orde.
Zeg ben jij niet die leraar?quote:Op maandag 1 juli 2013 12:31 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Lessen voorbereiden hoef je niet maar 1x te doen, want je geeft niet iedere dag dezelfde les. Lesplannen/werkplannen kun je inderdaad wel bewaren. Het ligt er ook aan wát je allemaal na moet kijken. Ik heb nu genoeg gedaan in het primair onderwijs, en iedere dag ieder vak nakijken, stelt wel degelijk iets voor en kost genoeg tijd.quote:Op maandag 1 juli 2013 13:42 schreef DomineeGremdaat het volgende:
[..]
Lessen voorbereiden hoef je maar 1x te doen, als je dat netjes in een map doet of op de computer kun je dat elk jaar er weer bij pakken. Vergaderen/ouderavonden is niet vaak, en het nakijken stelt geen zak voor.
Ik heb het niet over dagen maar over leerjaren. Begrijpend lezen is moeilijk blijkt maar weer. En dat nog wel als docent.quote:Op maandag 1 juli 2013 14:00 schreef Voszje het volgende:
[..]
Lessen voorbereiden hoef je niet maar 1x te doen, want je geeft niet iedere dag dezelfde les. Lesplannen/werkplannen kun je inderdaad wel bewaren. Het ligt er ook aan wát je allemaal na moet kijken. Ik heb nu genoeg gedaan in het primair onderwijs, en iedere dag ieder vak nakijken, stelt wel degelijk iets voor en kost genoeg tijd.
Dan wordt je toch lekker zelf leraar als het allemaal zo makkelijk is.quote:Op maandag 1 juli 2013 11:14 schreef de_boswachter het volgende:
En waar moet ik dat uit kunnen halen? Duidelijk zijn is ook moeilijk, blijkt.quote:Op maandag 1 juli 2013 14:01 schreef DomineeGremdaat het volgende:
[..]
Ik heb het niet over dagen maar over leerjaren. Begrijpend lezen is moeilijk blijkt maar weer. En dat nog wel als docent.
quote:Op maandag 1 juli 2013 14:04 schreef Voszje het volgende:
[..]
En waar moet ik dat uit kunnen halen? Duidelijk zijn is ook moeilijk, blijkt.
quote:...als je dat netjes in een map doet of op de computer kun je dat elk jaar er weer bij pakken.
tering je lijkt net bram_van_loon in het docententopic in SESquote:Op maandag 1 juli 2013 12:31 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Dat gaat ook niet ieder jaar op, want er zijn genoeg leraren die ook naar een ander leerjaar gaan (bijvoorbeeld met de eigen klas). Zoveel leerkrachten en zoveel manieren, niet iedereen heeft dezelfde voorbereiding.quote:
Dat is normaalgesproken 1x in de 'x' jaar, tenminste zo ging het bij ons en op vele andere scholen. Maar leraar zijn stelt weinig voor op het basis- en middelbaar onderwijs.quote:Op maandag 1 juli 2013 14:06 schreef Voszje het volgende:
[..]
Dat gaat ook niet ieder jaar op, want er zijn genoeg leraren die ook naar een ander leerjaar gaan (bijvoorbeeld met de eigen klas). Zoveel leerkrachten en zoveel manieren, niet iedereen heeft dezelfde voorbereiding.
Mwah, behalve dat je ongeveer 35 gillende koters om je heen hebt 5 dagen per weekquote:Op maandag 1 juli 2013 14:09 schreef DomineeGremdaat het volgende:
[..]
Dat is normaalgesproken 1x in de 'x' jaar, tenminste zo ging het bij ons en op vele andere scholen. Maar leraar zijn stelt weinig voor op het basis- en middelbaar onderwijs.
35 kom je tegenwoordig weinig meer tegen. En dan nog: mijn ouders hadden klassen van 40/50 leerlingen, en die wisten ze toen wel stil te houden. Ik zou niet inzien waarom dat zo moeilijk is tegenwoordig met klassen van ca. 25 leerlingen.quote:Op maandag 1 juli 2013 14:10 schreef Ole het volgende:
[..]
Mwah, behalve dat je ongeveer 35 gillende koters om je heen hebt 5 dagen per week
Ik heb het vaker meegemaakt, maar dat verschilt inderdaad ook per school. Je kan vinden dat het inderdaad weinig voorstelt om leerkracht te zijn op het basis- en middelbaar onderwijs, maar ik ben het hier niet mee eens. De klassen worden al groter en dit is voor één leerkracht ook niet makkelijk.quote:Op maandag 1 juli 2013 14:09 schreef DomineeGremdaat het volgende:
[..]
Dat is normaalgesproken 1x in de 'x' jaar, tenminste zo ging het bij ons en op vele andere scholen. Maar leraar zijn stelt weinig voor op het basis- en middelbaar onderwijs.
Inderdaad, ze hadden als echte wildemannen door de straten moeten trekken. Al autospiegels vernielend natuurlijk. Turkse en Braziliaanse toestanden, dát maakt indruk.quote:Op maandag 1 juli 2013 11:20 schreef Frank_Drebin het volgende:
Voor de overheid zijn het wel de meest ideale protestvoerders. Ik weet nog wel dat ze enige jaren geleden tegen die 1040-uren norm gingen protesteren. Iedere beroepsgroep gaat of massaal het werk neerleggen of ze gaan met spandoeken bij het Binnenhof staan. De leraren daarentegen gingen op carnavalsmuziek feestvieren in de ArenA. Tja, dat maakt niet bijzonder veel indruk natuurlijk.
"Stelt weinig voor", het is wel een opleiding met minimaal HBO niveau, ben benieuwd hoe je dan denkt over beroepen op MBO niveau.quote:Op maandag 1 juli 2013 14:09 schreef DomineeGremdaat het volgende:
[..]
Nu breng je het net alsof MBO moeilijker zou zijn als HBO? Laat me niet lachen.quote:Op maandag 1 juli 2013 14:36 schreef DroogDok het volgende:
[..]
"Stelt weinig voor", het is wel een opleiding met minimaal HBO niveau, ben benieuwd hoe je dan denkt over beroepen op MBO niveau.
Hoef je niet boos te wordenquote:Op maandag 1 juli 2013 14:03 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Dan wordt je toch lekker zelf leraar als het allemaal zo makkelijk is.
Ligt aan je rooster.quote:Op maandag 1 juli 2013 12:19 schreef Levolution het volgende:
Lijkt me echt het chillste beroep ooit, heb ambities om leraar te worden maar ik hoor steeds verschillende verhalen.
Kan ik nou wel om 15:00 naar huis of niet?
Het gaat niet om 'leuker' maar de centen die je krijgt.quote:Op maandag 1 juli 2013 15:21 schreef PepperPotts het volgende:
Niks te klagen hoor! Veel leuker werk dan 40 uur per week mentaal doodgaan achter een beeldscherm in een kantoor ;-)
Je hebt succes met je topic, uitlokkertjequote:Op maandag 1 juli 2013 15:24 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Het gaat niet om 'leuker' maar de centen die je krijgt.
Dit.quote:Op maandag 1 juli 2013 15:21 schreef PepperPotts het volgende:
Niks te klagen hoor! Veel leuker werk dan 40 uur per week mentaal doodgaan achter een beeldscherm in een kantoor ;-)
Vind dat een docent nog aardig verdient, zeker na een tijdje in de bovenbouw.quote:Op maandag 1 juli 2013 15:24 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Het gaat niet om 'leuker' maar de centen die je krijgt.
En dan verbaasd zijn dat de overheid geen eisen inwilligt.quote:Op maandag 1 juli 2013 11:20 schreef Frank_Drebin het volgende:
Krijgen jullie beter betaald dan schaal LB?quote:Op maandag 1 juli 2013 18:15 schreef Afwazig het volgende:
Leraar zijn is leuk man. Geef les op het MBO op niveau 2/3/4 en ik ga echt met plezier naar mijn werk. Daarnaast vind ik het niet slecht verdienen. Helemaal als je er tegenover zet dat je 12 weken in het jaar vakantie hebt en (als je op een groot ROC werkt) voldoende doorgroeimogelijkheden hebt.
Vanaf volgende week 7 weken vrij zijn.
Je hebt godverdomme 12 weken vakantie per jaar, ga in die tijd vakkenvullen net als de anderen in de klas.quote:Op maandag 1 juli 2013 11:15 schreef Pakspul het volgende:
[..]
12k per maand hier, maar je hebt gelijk het mag meer zijn
Bij ons begin je op LB net zoals iedereen. Wel zijn er doorgroeimogelijkheden naar LC (Senior docent) of LD (Management functie bijv. opleidingsmanager). Over lesgeven op het middelbaar onderwijs of op de basisschool kan ik niks zinnigs zeggen maar wij krijgen voldoende tijd voor lesvoorbereiding of andere werkzaamheden binnen de organisatie.quote:Op maandag 1 juli 2013 18:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Krijgen jullie beter betaald dan schaal LB?
Ik denk dat tweedegraadsleraren weinig te klagen hebben maar waarom zou je als je wiskunde, natuurkunde, biologie of iets dergelijks hebt gestudeerd aan een universiteit leraar worden?
Lager salaris dan je vroegere medestudenten, weinig doorgroeimogelijkheden, weinig autonomie, naar het schijnt vaak 4 dagen salaris voor 5 dagen werken (voltijds resulteert volgens hen in te veel uren) en allerlei taken die niets met het onderwijs te maken hebben. Je moet het lesgeven dan wel heel erg leuk vinden om voor dit vak te kiezen. Dat vind ik een van de grote problemen in ons primaire en secundaire onderwijs.
Ik citeer een natuurkundeleraar op dit forum (Merry als ik me niet vergis): "ik was een van de weinige natuurkundigen bij de ULO-opleiding voor het vak natuurkunde."
Die gast inderdaadquote:Op maandag 1 juli 2013 19:41 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Ik zou kinderen als SGYENZO anders niet graag les geven. Props voor leraren.
Hap dan.quote:Op maandag 1 juli 2013 15:50 schreef -J-D- het volgende:
[..]
Je hebt succes met je topic, uitlokkertje
Nee joh, ik vermaak me prima met jouw topic, Bossie!quote:
OKquote:Op maandag 1 juli 2013 22:04 schreef -J-D- het volgende:
[..]
Nee joh, ik vermaak me prima met jouw topic, Bossie!
quote:Op maandag 1 juli 2013 22:11 schreef SuperwormJim het volgende:
Geweldig beroep!
Iedere dag om 15:00 uur naar huis, af en toe een oudergesprek met een milf, 12 weken vakantie per jaar, lessen voorbereiden doen alleen newbies, als je een kater hebt op maandag (of dinsdag/woensdag/donderdag/vrijdag) geef je de eerste klassen gewoon een toets.
Wat??quote:Op maandag 1 juli 2013 22:56 schreef malzahar het volgende:
Je had zelf leren kunnen worden, of je kan het nog steeds worden. Had je maar leraar moeten worden.....
1,5*40=60quote:Op maandag 1 juli 2013 11:28 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Bij een docent is niet meer te spreken van een 36- of 40-urige werkweek. Bij een aanstelling van 1,0 fte heeft de docent een normjaartaak van 1659 uur. Deze normjaartaak levert verdeeld over 40 werkweken een werktijd van 41,5 uur per week op.
die 1.5 uur p/w extra compenseert dan weer een deel van de grote hoeveelheid vakantiedagen.
quote:Op maandag 1 juli 2013 19:41 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Ik zou kinderen als SGYENZO anders niet graag les geven. Props voor leraren.
Spytooled. Jullie zouden misschien willen ophouden met praten over mij.quote:Op maandag 1 juli 2013 20:03 schreef stoereboii het volgende:
[..]
Die gast inderdaadniet eens trollen, gewoon zo'n randdebiel
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |