Krijgen jullie beter betaald dan schaal LB?quote:Op maandag 1 juli 2013 18:15 schreef Afwazig het volgende:
Leraar zijn is leuk man. Geef les op het MBO op niveau 2/3/4 en ik ga echt met plezier naar mijn werk. Daarnaast vind ik het niet slecht verdienen. Helemaal als je er tegenover zet dat je 12 weken in het jaar vakantie hebt en (als je op een groot ROC werkt) voldoende doorgroeimogelijkheden hebt.
Vanaf volgende week 7 weken vrij zijn.
Je hebt godverdomme 12 weken vakantie per jaar, ga in die tijd vakkenvullen net als de anderen in de klas.quote:Op maandag 1 juli 2013 11:15 schreef Pakspul het volgende:
[..]
12k per maand hier, maar je hebt gelijk het mag meer zijn
Bij ons begin je op LB net zoals iedereen. Wel zijn er doorgroeimogelijkheden naar LC (Senior docent) of LD (Management functie bijv. opleidingsmanager). Over lesgeven op het middelbaar onderwijs of op de basisschool kan ik niks zinnigs zeggen maar wij krijgen voldoende tijd voor lesvoorbereiding of andere werkzaamheden binnen de organisatie.quote:Op maandag 1 juli 2013 18:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Krijgen jullie beter betaald dan schaal LB?
Ik denk dat tweedegraadsleraren weinig te klagen hebben maar waarom zou je als je wiskunde, natuurkunde, biologie of iets dergelijks hebt gestudeerd aan een universiteit leraar worden?
Lager salaris dan je vroegere medestudenten, weinig doorgroeimogelijkheden, weinig autonomie, naar het schijnt vaak 4 dagen salaris voor 5 dagen werken (voltijds resulteert volgens hen in te veel uren) en allerlei taken die niets met het onderwijs te maken hebben. Je moet het lesgeven dan wel heel erg leuk vinden om voor dit vak te kiezen. Dat vind ik een van de grote problemen in ons primaire en secundaire onderwijs.
Ik citeer een natuurkundeleraar op dit forum (Merry als ik me niet vergis): "ik was een van de weinige natuurkundigen bij de ULO-opleiding voor het vak natuurkunde."
Die gast inderdaadquote:Op maandag 1 juli 2013 19:41 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Ik zou kinderen als SGYENZO anders niet graag les geven. Props voor leraren.
Hap dan.quote:Op maandag 1 juli 2013 15:50 schreef -J-D- het volgende:
[..]
Je hebt succes met je topic, uitlokkertje
Nee joh, ik vermaak me prima met jouw topic, Bossie!quote:
OKquote:Op maandag 1 juli 2013 22:04 schreef -J-D- het volgende:
[..]
Nee joh, ik vermaak me prima met jouw topic, Bossie!
quote:Op maandag 1 juli 2013 22:11 schreef SuperwormJim het volgende:
Geweldig beroep!
Iedere dag om 15:00 uur naar huis, af en toe een oudergesprek met een milf, 12 weken vakantie per jaar, lessen voorbereiden doen alleen newbies, als je een kater hebt op maandag (of dinsdag/woensdag/donderdag/vrijdag) geef je de eerste klassen gewoon een toets.
Wat??quote:Op maandag 1 juli 2013 22:56 schreef malzahar het volgende:
Je had zelf leren kunnen worden, of je kan het nog steeds worden. Had je maar leraar moeten worden.....
1,5*40=60quote:Op maandag 1 juli 2013 11:28 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Bij een docent is niet meer te spreken van een 36- of 40-urige werkweek. Bij een aanstelling van 1,0 fte heeft de docent een normjaartaak van 1659 uur. Deze normjaartaak levert verdeeld over 40 werkweken een werktijd van 41,5 uur per week op.
die 1.5 uur p/w extra compenseert dan weer een deel van de grote hoeveelheid vakantiedagen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |