Ik heb het niet over dagen maar over leerjaren. Begrijpend lezen is moeilijk blijkt maar weer. En dat nog wel als docent.quote:Op maandag 1 juli 2013 14:00 schreef Voszje het volgende:
[..]
Lessen voorbereiden hoef je niet maar 1x te doen, want je geeft niet iedere dag dezelfde les. Lesplannen/werkplannen kun je inderdaad wel bewaren. Het ligt er ook aan wát je allemaal na moet kijken. Ik heb nu genoeg gedaan in het primair onderwijs, en iedere dag ieder vak nakijken, stelt wel degelijk iets voor en kost genoeg tijd.
Dan wordt je toch lekker zelf leraar als het allemaal zo makkelijk is.quote:Op maandag 1 juli 2013 11:14 schreef de_boswachter het volgende:
Altijd maar klagen dat ze het zo druk hebben en dat ze een stressvolle baan hebben. Pffff, hoe makkelijk kun je het hebben met minimaal 12 weken vakantie per jaar, kinderen die je vanalles wijs kan maken en arbeidstijden waar iedere loonslaaf van kan dromen.
Klacht: leraren.
En waar moet ik dat uit kunnen halen? Duidelijk zijn is ook moeilijk, blijkt.quote:Op maandag 1 juli 2013 14:01 schreef DomineeGremdaat het volgende:
[..]
Ik heb het niet over dagen maar over leerjaren. Begrijpend lezen is moeilijk blijkt maar weer. En dat nog wel als docent.
quote:Op maandag 1 juli 2013 14:04 schreef Voszje het volgende:
[..]
En waar moet ik dat uit kunnen halen? Duidelijk zijn is ook moeilijk, blijkt.
quote:...als je dat netjes in een map doet of op de computer kun je dat elk jaar er weer bij pakken.
tering je lijkt net bram_van_loon in het docententopic in SESquote:Op maandag 1 juli 2013 12:31 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Nou je hoeft echt geen dodelijk blik te hebben hoor of de leerlingen als ze praten aan te kijken of je ieder moment hun strot door kan bijten. Maar als je gewoon consequent bent, zeker in het begin, weten ze waar ze aan toe zijn en dat vinden ze heel fijn. Als je zo'n klas ziet waar het volledig uit de hand loopt ligt het negen van de tien keer aan de docent zelf. Het is natuurlijk ook vooral aanvoelen.
Dat gaat ook niet ieder jaar op, want er zijn genoeg leraren die ook naar een ander leerjaar gaan (bijvoorbeeld met de eigen klas). Zoveel leerkrachten en zoveel manieren, niet iedereen heeft dezelfde voorbereiding.quote:
Dat is normaalgesproken 1x in de 'x' jaar, tenminste zo ging het bij ons en op vele andere scholen. Maar leraar zijn stelt weinig voor op het basis- en middelbaar onderwijs.quote:Op maandag 1 juli 2013 14:06 schreef Voszje het volgende:
[..]
Dat gaat ook niet ieder jaar op, want er zijn genoeg leraren die ook naar een ander leerjaar gaan (bijvoorbeeld met de eigen klas). Zoveel leerkrachten en zoveel manieren, niet iedereen heeft dezelfde voorbereiding.
Mwah, behalve dat je ongeveer 35 gillende koters om je heen hebt 5 dagen per weekquote:Op maandag 1 juli 2013 14:09 schreef DomineeGremdaat het volgende:
[..]
Dat is normaalgesproken 1x in de 'x' jaar, tenminste zo ging het bij ons en op vele andere scholen. Maar leraar zijn stelt weinig voor op het basis- en middelbaar onderwijs.
35 kom je tegenwoordig weinig meer tegen. En dan nog: mijn ouders hadden klassen van 40/50 leerlingen, en die wisten ze toen wel stil te houden. Ik zou niet inzien waarom dat zo moeilijk is tegenwoordig met klassen van ca. 25 leerlingen.quote:Op maandag 1 juli 2013 14:10 schreef Ole het volgende:
[..]
Mwah, behalve dat je ongeveer 35 gillende koters om je heen hebt 5 dagen per week
Ik heb het vaker meegemaakt, maar dat verschilt inderdaad ook per school. Je kan vinden dat het inderdaad weinig voorstelt om leerkracht te zijn op het basis- en middelbaar onderwijs, maar ik ben het hier niet mee eens. De klassen worden al groter en dit is voor één leerkracht ook niet makkelijk.quote:Op maandag 1 juli 2013 14:09 schreef DomineeGremdaat het volgende:
[..]
Dat is normaalgesproken 1x in de 'x' jaar, tenminste zo ging het bij ons en op vele andere scholen. Maar leraar zijn stelt weinig voor op het basis- en middelbaar onderwijs.
Inderdaad, ze hadden als echte wildemannen door de straten moeten trekken. Al autospiegels vernielend natuurlijk. Turkse en Braziliaanse toestanden, dát maakt indruk.quote:Op maandag 1 juli 2013 11:20 schreef Frank_Drebin het volgende:
Voor de overheid zijn het wel de meest ideale protestvoerders. Ik weet nog wel dat ze enige jaren geleden tegen die 1040-uren norm gingen protesteren. Iedere beroepsgroep gaat of massaal het werk neerleggen of ze gaan met spandoeken bij het Binnenhof staan. De leraren daarentegen gingen op carnavalsmuziek feestvieren in de ArenA. Tja, dat maakt niet bijzonder veel indruk natuurlijk.
"Stelt weinig voor", het is wel een opleiding met minimaal HBO niveau, ben benieuwd hoe je dan denkt over beroepen op MBO niveau.quote:Op maandag 1 juli 2013 14:09 schreef DomineeGremdaat het volgende:
[..]
Nu breng je het net alsof MBO moeilijker zou zijn als HBO? Laat me niet lachen.quote:Op maandag 1 juli 2013 14:36 schreef DroogDok het volgende:
[..]
"Stelt weinig voor", het is wel een opleiding met minimaal HBO niveau, ben benieuwd hoe je dan denkt over beroepen op MBO niveau.
Hoef je niet boos te wordenquote:Op maandag 1 juli 2013 14:03 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Dan wordt je toch lekker zelf leraar als het allemaal zo makkelijk is.
Ligt aan je rooster.quote:Op maandag 1 juli 2013 12:19 schreef Levolution het volgende:
Lijkt me echt het chillste beroep ooit, heb ambities om leraar te worden maar ik hoor steeds verschillende verhalen.
Kan ik nou wel om 15:00 naar huis of niet?
Het gaat niet om 'leuker' maar de centen die je krijgt.quote:Op maandag 1 juli 2013 15:21 schreef PepperPotts het volgende:
Niks te klagen hoor! Veel leuker werk dan 40 uur per week mentaal doodgaan achter een beeldscherm in een kantoor ;-)
Je hebt succes met je topic, uitlokkertjequote:Op maandag 1 juli 2013 15:24 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Het gaat niet om 'leuker' maar de centen die je krijgt.
Dit.quote:Op maandag 1 juli 2013 15:21 schreef PepperPotts het volgende:
Niks te klagen hoor! Veel leuker werk dan 40 uur per week mentaal doodgaan achter een beeldscherm in een kantoor ;-)
Vind dat een docent nog aardig verdient, zeker na een tijdje in de bovenbouw.quote:Op maandag 1 juli 2013 15:24 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Het gaat niet om 'leuker' maar de centen die je krijgt.
En dan verbaasd zijn dat de overheid geen eisen inwilligt.quote:Op maandag 1 juli 2013 11:20 schreef Frank_Drebin het volgende:
Voor de overheid zijn het wel de meest ideale protestvoerders. Ik weet nog wel dat ze enige jaren geleden tegen die 1040-uren norm gingen protesteren. Iedere beroepsgroep gaat of massaal het werk neerleggen of ze gaan met spandoeken bij het Binnenhof staan. De leraren daarentegen gingen op carnavalsmuziek feestvieren in de ArenA. Tja, dat maakt niet bijzonder veel indruk natuurlijk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |