abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129013762
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 01:31 schreef lamers het volgende:

[..]

Hoe kun je een film een cijfer geven als je hem na een half uur uit zet? Mss toch maar eens helemaal bekijken en dan snap je waar die 7 vandaan komt.
Ik vond de film te eentonig. Het ging telkens om die hypnose.
Heb hem ook vooruitgespoeld om te kijken of het beter zou worden, maar dit was helaas niet het geval.

Daarbij komt ook nog eens kijken dat ik het een standaard film vond, ik heb zulke films al vaak genoeg zien. Verder vond ik de film te traag afspelen. (misschien had ik hem niet in de nacht moeten kijken)

Al met al blijf ik bij m'n opgegeven cijfer....
I may not be your first, but to be your last would be perfect.....
pi_129013817
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 17:58 schreef RogerFederer_17 het volgende:

[..]

Ik vond de film te eentonig. Het ging telkens om die hypnose (dat hier paar scenes van zijn ok, maar niet constant). Heb hem ook vooruitgespoeld om te kijken of het beter zou worden, maar dit was helaas niet het geval.

Daarbij komt ook nog eens kijken dat ik het een standaard film vond, ik heb zulke films al vaak genoeg zien. Verder vond ik de film te traag afspelen. (misschien had ik hem niet in de nacht moeten kijken)

Redactie Games dinsdag 16 juli 2013 @ 18:14:05 #253
206706 crew  Racerblade
pi_129014293
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 17:58 schreef RogerFederer_17 het volgende:
Ik vond de film te eentonig. Het ging telkens om die hypnose.
Heb hem ook vooruitgespoeld om te kijken of het beter zou worden, maar dit was helaas niet het geval.

De argumentatie maakt eigenlijk geen ruk uit. Je kan geen film recenseren als je maar een kwart ervan hebt gezien. Je doet niet alleen de film tekort, je maakt jezelf ook nog eens ongeloofwaardig.
pi_129014587
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 18:14 schreef Racerblade het volgende:

[..]

De argumentatie maakt eigenlijk geen ruk uit. Je kan geen film recenseren als je maar een kwart ervan hebt gezien. Je doet niet alleen de film tekort, je maakt jezelf ook nog eens ongeloofwaardig.
Laat ik het zo zeggen, de film wist mij niet te inspireren.
(en dat ik een film uitzet dat doe ik bijna zelden)
  dinsdag 16 juli 2013 @ 19:05:26 #255
363315 Dobbs
Fred C.
pi_129015913
The King of Kong (2007)

Documentaire over gamers die highscore wereldrecords willen halen op van die oude arcade kasten.

Heel toffe documentaire. Allemaal Napoleon Dynamite-achtige types, maar dan in het echt. En deze film heeft zeker één van de ergste villains ooit. Mooi ook dat je aan het begin denkt, waar the fuck kijk ik naar, en dat je dan na 20 minuten enorm gaat meeleven en dat het spannend wordt.

8.1 op IMDb en ik zou zelf een 7.5 geven. Het message board op IMDb is hilarisch trouwens.
pi_129016282
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 23:57 schreef SecretStoryWous het volgende:

[..]

Dat zou ik dan maar doen, zijn op dit moment veel betere films in de bios :7
-edit: daar is dit topic niet voor...dit is alleen voor recensies, geen algemene slowchat- Ik heb laatst hummingbird gekeken en die vond ik best aardig! beetje langdradig alleen, en ging een beetje erg heen en weer.

[ Bericht 5% gewijzigd door Mike op 16-07-2013 19:52:56 ]
pi_129022381
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 19:05 schreef Dobbs het volgende:
The King of Kong (2007)

[ afbeelding ]

Documentaire over gamers die highscore wereldrecords willen halen op van die oude arcade kasten.

Heel toffe documentaire. Allemaal Napoleon Dynamite-achtige types, maar dan in het echt. En deze film heeft zeker één van de ergste villains ooit. Mooi ook dat je aan het begin denkt, waar the fuck kijk ik naar, en dat je dan na 20 minuten enorm gaat meeleven en dat het spannend wordt.

8.1 op IMDb en ik zou zelf een 7.5 geven. Het message board op IMDb is hilarisch trouwens.
Net zitten kijken, goede tip. Geniale villain idd :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  dinsdag 16 juli 2013 @ 22:46:44 #258
363315 Dobbs
Fred C.
pi_129025824
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 21:42 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Net zitten kijken, goede tip. Geniale villain idd :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
pi_129025869
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 22:46 schreef Dobbs het volgende:

[..]

SPOILER
Echt shocking dat dit 2005 was trouwens..die kleding etc..dacht echt dat het 1995 was ofzo :')
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  Moderator dinsdag 16 juli 2013 @ 23:09:46 #260
18653 crew  D.
pi_129027099
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 12:14 schreef JochemP het volgende:

[..]

Hoe durft hij inderdaad tegen de mening van een recensent in te gaan. Laat staan tegen die van de hipstermassa!

Kansloos :')
+1
  dinsdag 16 juli 2013 @ 23:21:05 #261
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_129027714
Gisteren en vandaag gekeken:

Der Blaue Engel
Op de Masters of Cinema blu-ray/dvd uitgave staan twee versies van de film die van Marlene Dietrich een ster maakte: de originele Duits-talige en de Engels-talige versie.
Gisteren heb ik de Duitse versie gekeken en vandaag de Engelse. Ik vond de Duitse versie beter, al zijn de verschillen miniem. Het zit in de kleine montage momentjes en in de karakter ontwikkeling die in de Duitse versie nét iets beter lijkt. In de Engels-talige lijkt het, ook al is het verschil in speelduur maar drie minuten, iets te gehaast ten opzichte van de Duits-talige versie.
De film zelf is beide keren onverminderd ijzersterk. Emil Jannings is één van de beste acteurs uit het tijdperk van de stomme film maar ook hij kan niet verkomen dat de show wordt gestolen door Marlene Dietrich. Een aantrekkingskracht op zowel de kijkers als de overige personages uit de film die ongekend is. Je blijft naar haar kijken, iedere scene opnieuw hoop je dat ze voorbij komt.
Niet raar dus dat deze film van Von Sternberg van haar een wereldster maakte en het begin was van een vruchtbare samenwerking tussen de twee iconen.

Duitstalige versie: 8,5/10
Engelstalige versie: 7,5/10
  Moderator dinsdag 16 juli 2013 @ 23:22:35 #262
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_129027795
A band called death

Prachtige documentaire over een band die al punk maakte voordat punk bestond, en een film over familie banden.. erg goede film
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 16 juli 2013 @ 23:25:03 #263
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_129027921
quote:
99s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 12:12 schreef Karina het volgende:

Toppertje in het genre :+

_O- het genre haaientornado films?
  Moderator dinsdag 16 juli 2013 @ 23:25:58 #264
9859 crew  Karina
Woman
pi_129027962
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 23:25 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

_O- het genre haaientornado films?
Nee het "zo slecht dat ze goed worden B-film" genre :D
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_129029425
After Earth (2013) - IMDb of zoals ik hem liever noem: 2 uur moeilijk kijken met Will en Jaden Smith.

Het verhaal: Will Smith en zijn zoon belanden om onverklaarbaar onlogische redenen op de aarde die onbewoonbaar is en om er af te komen moet Jaden bewijzen wat hij in zijn mars heeft.

Dat het niet heel veel voor zou stellen was ik op voorbereid maar dat het zo erg was... toch een tegenvaller. Dat de film niet slaagt ligt niet zozeer aan Jaden, hij moet de film voor een groot deel alleen dragen en dat is voor elke 14 jarige een opgave. Een groter probleem is het verhaal, een vol gaten en onlogischheden door Will Smith geschreven vehikel voor zichzelf en zijn zoontje. Waarom zijn vrouw niet zijn vrouw speelt is mij eerlijk gezegd een raadsel en had ie er niet ook een klein rolletje voor z'n dochter in kunnen schrijven dan was de familiepret compleet geweest. Wat ook niet helpt is dat ze M. Night Shammamallamam voor de regie hebben gevraagd, de man heeft sinds The Sixth Sence niks fatsoenlijks meer uit zijn handen laten komen. Als je positieve dingen wil opschrijven en het enige wat je te binnenschiet is "Hij was gelukkig niet in 3D" dan weet je dat het slecht gesteld is. Op zich was de techniek wel enigszins vernieuwend en leuk gevonden dat organische in plaats van het doorsnee metaal.

In de spoiler een aantal van mijn ergste pijnpunten:
SPOILER
IMDB 4,9
Ik 3
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  woensdag 17 juli 2013 @ 00:24:16 #266
286575 Roces18
Chef de party
pi_129030320
Pacific Rim

Nadat de aarde wordt aangevallen door een groot monster (kaijus) dat na een lang gevecht wordt gedood door tanks en straaljagers gaat de mensheid samenwerken en bouwen ze jaegers. Want waar 1 monster is, zijn er meestal meerdere. De jaegers worden bestuurd door 2 mensen die elkaars gedachten delen door te "driften" en moeten de mensheid uiteindelijk beschermen van deze beesten die een kruising moeten zijn tussen alien/godzilla/dinosaurus. Voor een film met een budget als deze is het opvallend dat er niet grotere sterren in spelen. Want Idris Elba is nou niet bepaald Triple A kwaliteit. Die 8 op IMDB is dan ook sterk overdreven zoals je vaker bij onlangs gereleasde films ziet en dat zal dan ook nog wel flink dalen. Ik keek er flink naar uit, zeker als je die trailer ziet maar de film mist inhoud en is voorspelbaar. Daarnaast krijg je totaal geen band met de karakters. Maar met verstand op nul is het toch erg vermakelijk dankzij de sterke SFX en de "coole" gevechten. Godzilla vs. Transformers , wie wilt dat nou niet zien?

Zeker niet de blockbuster van deze zomer die plek is meer weg gelegd voor Superman.

7
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_129031464
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 12:14 schreef JochemP het volgende:

[..]

Hoe durft hij inderdaad tegen de mening van een recensent in te gaan. Laat staan tegen die van de hipstermassa!

Kansloos :')
Je sleept er nu heel iets anders bij, want dat is helemaal niet het punt wat ik probeerde te maken. Hij zei, en ik quote: "en snap niet waarom hij zulke hoge beoordelingen krijgt", waarna ik zei dat 'ie maar eens wat recensies van de film zou moeten lezen waarom andere mensen dit wel een goeie film vinden, want misschien dat ie het dan wel snapt.
pi_129032236
Pacific Rim:

Eerste uur is de film erg vet. Top verhaal en mooie gevechten. Brute actie en een veelbelovende setting. Maar het wordt duidelijk dat het verhaal niet veel inhoud en de gevechten worden eentonig. De cliche's zijn ook op meerdere handen te tellen; standaard karakters, vader-zoon isue, de eind speech van de leider, het op het allerlaatste moment draaien van de odds... En zelfs zijn er in dit magere verhaal veel plotholes. Gewoon niet nadenken en kijken is ook het advies hier, maar dan is het ook vrij vermakelijk.

6,6 vanwege de setting en vette gevechten.
#winning
  woensdag 17 juli 2013 @ 18:33:29 #269
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_129053920
Before Midnight (2013) - IMDb
Opeens was daar het bericht dat Linklater, Hawke en Delpy stiekem in Griekenland een vervolg op Before Sunrise/Sunset hadden opgenomen. Vanwege het perfecte open einde had ik zelf mijn twijfels over de noodzaak van dit vervolg, maar al die twijfels verdwenen sneller dan een ijsblokje in Death Valley.
Ook dit derde deel moet het weer hebben van de fantastisch geschreven dialogen. Deze dialogen zijn intelligent, maar tegelijkertijd heel natuurlijk waardoor het nooit pretentieus wordt. (Al zijn er ook mensen die het daar compleet niet mee eens zijn). Wat deze dialogen helemaal zo goed maken is de vloeiende manier waarop onderwerpen in elkaar overgaan. Een gesprek kan opeens weer uitmonden in een ruzie en een debat tot verzoening. Dit zorgt ervoor dat het nooit duidelijk is waar de film heengaat en er een spanning blijft over de toekomst van Jesse en Celine's relatie. Waar de eerste twee films vooral gingen over het versieren en passie van een nieuwe liefde, gaat dit deel over het lief en leed van een langdurige relatie.
cijfer: 9
  woensdag 17 juli 2013 @ 19:30:59 #270
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_129055968

The Prowler
Goede ouderwetse 80's slasher. Uiteraard gebeurt er niet veel meer dan één of andere weirdo die een hoop tieners afslacht, maar dat mag de pret niet drukken. Deze keer is 't een veteraan uit de 2e wereldoorlog die in zijn legeruniform de lokale jeugd bewerkt met allerlei scherpe instrumenten. Het is geen Halloween, maar het moet zeker niet onderdoen voor gelijkaardige films als The Burning, Sleepaway Camp en co. De special effects in deze film zijn trouwens van de hand van Tom Savini, voor wie het boeit. Zeker een aanrader voor de fans van het genre.

Ang babae sa septic tank (The Woman in the Septic Tank)
Fijn om eens een film te zien die de indie-filmindustrie afzeikt, wel bizar dat je het in de fucking Filippijnen moet gaan zoeken. Een duo van jonge filmmakers wil een schrijnend portret maken van de leefomstandigheden in de sloppenwijken, maar helaas worden ze geconfronteerd met allerlei figuren die hun eigen idee hebben over hoe hun film er moet uitzien. Het leuke is dat je elke keer dezelfde scenes (uit de film in de film) terugziet, maar dan telkens op een andere manier uitgewerkt (hun eigen visie, de visie van de producer, de visie van de hoofd-actrice,...). Het is een origineel basisgegeven dat competent wordt uitgewerkt, al had er waarschijnlijk nog wel iets meer ingezeten. Dit is nu eens een film waarvan men wel een remake mag maken :Y.

100 Bloody Acres
Australisch tussendoortje. De film is een mix van horror en comedy, met als opmerking dat het nooit echt heel eng of grappig wordt, het blijft overal wat hangen in de middelmatigheid, maar het lijkt dan wel weer met veel plezier gemaakt. Denk dat de regisseurs wel genoeg potentie hebben om ooit een toppertje te maken. Het verhaaltje is vaste horror-kost, wat studenten belanden in de middle of nowhere en worden geconfronteerd met de Australische equivalent van rednecks, wat natuurlijk leidt tot een bloederige confrontatie.

Buffalo '66
Ik had lage verwachtingen van de film, aangezien ik regisseur/acteur Vincent Gallo maar een weirdo vind. Hier speelt hij een bijzonder asociale klootzak die na 5 jaar uit de gevangenis komt en zijn ouders wil bezoeken. Hij heeft hen echter voorgelogen en wijsgemaakt dat hij al 5 jaar gelukkig getrouwd aan de andere kant van het land woonde. Op weg naar hun huis kidnapt hij snel even een meisje dat moet doorgaan voor zijn vrouw. Veel meer dan dat gebeurt er niet, maar Gallo weet zijn onsympathieke, labiele personages toch interessant te maken en steekt er net genoeg cynische humor in, aangevuld met een paar mooie visuele vondsten. En het hielp wel dat Christina Ricci (hier nog goed voorzien van babyvet) de vrouwelijke hoofdrol speelde.

Trance
Nope, hier kon ik dus niets mee. Weinig mis met acteerwerk of regie, maar het plot vind ik echt bespottelijk. Daarom begrijp ik niet goed dat het volgens sommigen het sterkste punt van de film zou zijn, het zou ingenieus moeten zijn, maar ik vond het eigenlijk bijzonder omslachtig en vergezocht. Van mij mag het allemaal weird/abstract/vaag/complex/gelaagd zijn, zolang er maar een leuke flow in zit, maar bij Trance kan ik het alleen maar als gekunsteld omschrijven. Een verzameling van goede ideeën die niet echt helemaal op elkaar aansluiten en dan maar in elkaar worden gewrongen. Er zit geen enkel personage in dat me maar een beetje aansprak, het maakte me dus ook niet uit wat die flauwe plottwists op het einde inhielden. Nee, dit is de zwakste film die ik al heb gezien van Boyle, de eerste die me echt teleur stelde.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_129057904
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 23:21 schreef Timo20 het volgende:
Gisteren en vandaag gekeken:

Der Blaue Engel
Op de Masters of Cinema blu-ray/dvd uitgave staan twee versies van de film die van Marlene Dietrich een ster maakte: de originele Duits-talige en de Engels-talige versie.
Gisteren heb ik de Duitse versie gekeken en vandaag de Engelse. Ik vond de Duitse versie beter, al zijn de verschillen miniem. Het zit in de kleine montage momentjes en in de karakter ontwikkeling die in de Duitse versie nét iets beter lijkt. In de Engels-talige lijkt het, ook al is het verschil in speelduur maar drie minuten, iets te gehaast ten opzichte van de Duits-talige versie.
De film zelf is beide keren onverminderd ijzersterk. Emil Jannings is één van de beste acteurs uit het tijdperk van de stomme film maar ook hij kan niet verkomen dat de show wordt gestolen door Marlene Dietrich. Een aantrekkingskracht op zowel de kijkers als de overige personages uit de film die ongekend is. Je blijft naar haar kijken, iedere scene opnieuw hoop je dat ze voorbij komt.
Niet raar dus dat deze film van Von Sternberg van haar een wereldster maakte en het begin was van een vruchtbare samenwerking tussen de twee iconen.

Duitstalige versie: 8,5/10
Engelstalige versie: 7,5/10
hier ben ik het ZO mee eens.. geweldige film. en gelijk verliefd op marlene..
  woensdag 17 juli 2013 @ 21:49:13 #272
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_129061990
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 20:18 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

hier ben ik het ZO mee eens.. geweldige film. en gelijk verliefd op marlene..
Maar als je dan dat interview met d`r ziet uit 1971 die ook op de schijf staat is dat gelijk weer over :P
pi_129066362
JFK (1991)

Het verhaal rondom de moord op JFK, de grootse nasleep goed in kaart gebracht door een agent (Kevin Costner) die de zaak niet los kan laten en diep gaat graven in alle vreemde zaken, duurt meer dan 3 uur maar geen moment verveeld. Het is vrij veel op feiten gebaseerd, en er kwamen vrij veel zaken aan het licht die voor mij ook nog onbekend waren. Erg goede boeiende film.

IMDB: 8.0
Ik: 8.5
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
  Moderator woensdag 17 juli 2013 @ 23:31:34 #274
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_129066775
Police Academy 1 en Police Academy 2

Het is jeugdsentiment niet meer en niet minder, toch vond ik het tijd om ze weer eens te gaan kijken... het is denk ik een jaar of 18 geleden dat ik ze voor het laatst gezien heb... dus dit was 2 down... nog 5 to go :P

ik was alweer vergeten dat kim cattrall in deel 1 speelde

pi_129068547
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 21:49 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Maar als je dan dat interview met d`r ziet uit 1971 die ook op de schijf staat is dat gelijk weer over :P
haha nee bedankt... maar als blauwe engel was ze erg mooi.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')