Nogmaals, hoe is je techniek? Als je dat niet weet is hij wrsch ruk en zou ik eers eens gaan kijken of je dat bij een lokale zwemclub met wat lesjes kunt verbeteren.quote:Op zondag 30 juni 2013 18:20 schreef WeCanDoIt het volgende:
3 dagen in de week, 2km.
6km zwemmen
Best pittig lijkt mij!
als je een beetje borstcrawl kan zwemmen doe je 1Km in minder dan 30 minuten. en als je wat meer conditie en techniek heb zwem je met gemak 1Km in 20 minuten.quote:Op zondag 30 juni 2013 18:20 schreef WeCanDoIt het volgende:
3 dagen in de week, 2km.
6km zwemmen
Best pittig lijkt mij!
Heb zelf een jaar of 6 gezwommen, maar ik leerde op oudere leeftijd toch heel anders zwemmen dan dat je bij A/B deed.quote:Op zondag 30 juni 2013 18:27 schreef WeCanDoIt het volgende:
Ik weet niet of ik de techniek goed heb, heb À en B diploma, maar meer weet ik niet
dan heb je geen techniek. kijk eens of je met een trainingsgroep mee kan doen.quote:Op zondag 30 juni 2013 18:27 schreef WeCanDoIt het volgende:
Ik weet niet of ik de techniek goed heb, heb À en B diploma, maar meer weet ik niet
Kleine kans dat TS daar nog bij kan aanhaken... Iig bij ons houden ze het nooit langer dan 1, maximaal 2 keer volquote:Op zondag 30 juni 2013 18:31 schreef z80 het volgende:
[..]
dan heb je geen techniek. kijk eens of je met een trainingsgroep mee kan doen.
Afvallen is natuurlijk altijd een kwestie van willen. Dat is bij andere methodes niet anders.quote:Op zondag 30 juni 2013 18:36 schreef StM het volgende:
[..]
Kleine kans dat TS daar nog bij kan aanhaken... Iig bij ons houden ze het nooit langer dan 1, maximaal 2 keer volDat niveauverschil is zo enorm demotiverend...
Die hebben we in Nederland volgens mij niet eens, een aantal 50 meter baden en het merendeel is gewoon 25 meter.quote:Op zondag 30 juni 2013 18:35 schreef Tja..1986 het volgende:
Een bad van 100m? Waar is dat? Baden zijn meestal 25 en soms 50m.
Ga eerst wat zwemlessen volgen om die techniek op orde te krijgen en ga daarna denken aan trainen met borstcrawl. Overigens: zoveel mensen die ook geen fatsoenlijke schoolslag kunnnen en daardoor zelfs hier niet het beste uit een zwemtraining weten te halen. Dus..... Bel de lokale zwemboer om te zien of je een paar lessen mee kunt trainen voor wat tips, en misschien vind je 't wel zo leuk dat je bij de club blijftquote:Op zondag 30 juni 2013 18:27 schreef WeCanDoIt het volgende:
TS kan altijd nog op waterpolo, dat soort trainingen zetten wel zoden aan de dijkquote:Op zondag 30 juni 2013 19:01 schreef ibri het volgende:
Zwemmen is meer voor uithoudingsvermogen en afvallen. Echter als je het goed doet kan je wel borstspier kweken.
Klopt, maar als je echt spieren wilt kweken gewoon naar fitness gaan.quote:Op zondag 30 juni 2013 19:01 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
TS kan altijd nog op waterpolo, dat soort trainingen zetten wel zoden aan de dijk
Jaquote:Op zondag 30 juni 2013 19:02 schreef ibri het volgende:
Klopt
[..]
Klopt, maar als je echt spieren wilt kweken gewoon naar fitness gaan.
Ja zwemmen in de buitenlucht is in de zomer toch echt fijner dan in de hete fitness je spieren trainenquote:Op zondag 30 juni 2013 19:04 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Jadaar moet je niet voor gaan (duur)zwemmen nee
maar het kan een leuke optie zijn als TS waterpolo wel ziet zitten.
Borstspieren? Waar? Het enige dat bij mij door het zwemmen ontwikkeld is zijn m'n schouders en bovenrug, plus door het waterpolo'en m'n benen. En da's echt pas na jaren fanatiek trainen. Verder valt dat echt vies tegen hoor.quote:Op zondag 30 juni 2013 19:01 schreef ibri het volgende:
Zwemmen is meer voor uithoudingsvermogen en afvallen. Echter als je het goed doet kan je wel borstspier kweken.
En in de lagere teams van een vereniging kan je vaak zo terecht.quote:Op zondag 30 juni 2013 19:01 schreef motorbloempje het volgende:
TS kan altijd nog op waterpolo, dat soort trainingen zetten wel zoden aan de dijk
Gevalletje herkenbaar.quote:Op zondag 30 juni 2013 19:06 schreef StM het volgende:
Wel oppassen dat met het bieren na de wedstrijd je niet meer calorieën binnen krijgt als wat je er eerst afgezwommen hebtHet Heren 5 team is hier op zn zachts gezegd niet de magerste
waterpolo is een heel andere tak van sport. en ook daar moet je flik trainen om wat voorgang te zien.quote:Op zondag 30 juni 2013 19:04 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Jadaar moet je niet voor gaan (duur)zwemmen nee
maar het kan een leuke optie zijn als TS waterpolo wel ziet zitten.
Weet ik.quote:Op zondag 30 juni 2013 19:50 schreef z80 het volgende:
[..]
waterpolo is een heel andere tak van sport. en ook daar moet je flik trainen om wat voorgang te zien.
Je verbrandt in beginsel geen vet met baantje trekken.quote:Op zondag 30 juni 2013 17:58 schreef Kiid het volgende:
Hoe kan het in godsnaam een fabeltje zijn? Je beweegt = kost energie = verbrandt vet.
schoolslag is zwaarder. dit omdat je je armen en benen door het water weer naar voren moet bewegen.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:10 schreef Nero22 het volgende:
Misschien een domme vraag voor de zwemmers hier: hoe is een borstcrawl "zwaarder" dan een normale schoolslag?Ik snap dat als je beide goed kan een borstcrawl sneller is, maar dat maakt het nog niet meteen zwaarder. Ik zet in elk geval een even snelle tijd neer met de schoolslag als met een borstcrawl. Die laatste is dan ook echt kansloos te noemen en die vertik ik om te trainen.
Zet de TV eens aan als er zwemwedstrijden zijn.quote:Op zondag 30 juni 2013 18:44 schreef chappie88 het volgende:
Van zwemmen wordt je niet echt veel breder, [..]
Wedstrijdzwemmers staan gewoon in de sportschool hoor.quote:Op maandag 1 juli 2013 22:30 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Zet de TV eens aan als er zwemwedstrijden zijn.
Schoolslag is in beginsel minder zwaar, omdat je dit heel rustig kan zwemmen en je armen niet uit het water hoeft te tillen. Borstcrawl en vooral vlinderslag zijn zwaarder, omdat je een bepaalde snelheid moet houden (anders is de slag onmogelijk te zwemmen) en je moet continue je armen uit het water tillen. Daarentegen zijn borst en vlinder op dezelfde snelheid minder zwaar dan schoolslag, omdat het effectiever is (met dezelfde kracht haal je een hogere snelheid).quote:Op maandag 1 juli 2013 20:12 schreef z80 het volgende:
[..]
schoolslag is zwaarder. dit omdat je je armen en benen door het water weer naar voren moet bewegen.
enkel je handen mogen over het water naar voren, anders is het een vlinderslag.
dat je voor je gevoel minder moe word van een schoolslag komt omdat je kant ademen wanneer je dit wil en je het tempo smakelijk kunt aan passen.
een goede borstcrawl "loopt" je armen gaan over het water naar voren en je glijd door het water met minimale weerstand. probleem is enkel het ademhalen. dit gaat ten koste van je houding en kost dus tijd en kracht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |