abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128427008
Hallo,

Hier in de buurt is een zwembad en kan je redelijk goedkoop zwemmen.
Ze hebben daar een bad van 100m speciaal voor baantjes te trekken.
Nu wil ik wat afvallen, maar ook wat aan mijn bouw doen( iets bredere schouders krijgen).
Is zwemmen dan een optie naast gezonder eten?
En moet je dan op 100% zwemmen , dat je kapot bent en dan even rust neemt, of gewoon rustig zwemmen?

Is zwemmen een optie als je wilt afvallen en spieren wilt? Of zijn dit fabeltjes?
pi_128427098
Je kan beter aquarobics doen.
Moeten zij weten
pi_128427142
Zwemmen gewoon net als met andere dingen zoals hardlopen opbouwen, zowel snelheid als afstand. Oh, en zorg dat je zwemtechniek op orde is, anders schiet je er sowieso niet zoveel mee op. Beetje crawlen als een opgevoerde maar halfdode hond zet een stuk minder zoden aan de dijk dan rustiger met een goede techniek je banen volmaken.
Ja doei.
pi_128427163
Hoe kan het in godsnaam een fabeltje zijn? Je beweegt = kost energie = verbrandt vet. Je moet niet op 100% zwemmen en je moet ook niet zwemmen als een peuter. Je moet er wel voor werken, maar het moet niet zo zijn dat je halverwege op bent en naar beneden zakt.
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
pi_128427309
Je moet niet verwachten dat je door zwemmen een spierbundel wordt, maar het is een prima manier om af te vallen en een groot gedeelte van je spieren te trainen. Een beetje duurtraining doe je op 70-80% van je kunnen. Dat is ook het ideale punt dat je door kan blijven gaan zonder echt heel moe te worden.

Een keer of 3 in de week een kilometertje of 2 om mee te beginnen zou ideaal zijn. Doe je ongeveer een uurtje over, als je redelijk kan zwemmen. De eerste paar keer zal het wel pittig zijn om vol te houden maar dat komt vanzelf.
pi_128427458
Hmm bedankt!
Zwemmers hebben meestal best brede schouders .
En welke manier van zwemmen kan je dan het beste doen?
Schoolslag,borstcrawl?
pi_128427474
Borstcrawl
pi_128427709
3 dagen in de week, 2km.
6km zwemmen
Best pittig lijkt mij!
pi_128427748
Deed zelf altijd borstcrawl en dan schoolslag als ik vermoeid werd om uit te rusten. Maar het is wel belangrijk om de techniek goed te kunnen, want dat scheelt nogal het een en het ander namelijk.
pi_128427883
Ik weet niet of ik de techniek goed heb, heb À en B diploma, maar meer weet ik niet
pi_128427901
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2013 18:20 schreef WeCanDoIt het volgende:
3 dagen in de week, 2km.
6km zwemmen
Best pittig lijkt mij!
Nogmaals, hoe is je techniek? Als je dat niet weet is hij wrsch ruk en zou ik eers eens gaan kijken of je dat bij een lokale zwemclub met wat lesjes kunt verbeteren.
Ja doei.
  zondag 30 juni 2013 @ 18:29:29 #12
63722 z80
I fink you freaky
pi_128427949
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2013 18:20 schreef WeCanDoIt het volgende:
3 dagen in de week, 2km.
6km zwemmen
Best pittig lijkt mij!
als je een beetje borstcrawl kan zwemmen doe je 1Km in minder dan 30 minuten. en als je wat meer conditie en techniek heb zwem je met gemak 1Km in 20 minuten.
maar aan afwisseling heb je meer. dus niet enkel borst op 70%. maar ook de andere slagen en de intensiteit afwisselen.
maar zwemmen zonder een goede trainer is enkel goed voor de conditie en als je geluk heb val je een beetje af. voor een gespierde torso komt er toch iets meer bij kijken.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_128427955
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 18:27 schreef WeCanDoIt het volgende:
Ik weet niet of ik de techniek goed heb, heb À en B diploma, maar meer weet ik niet
Heb zelf een jaar of 6 gezwommen, maar ik leerde op oudere leeftijd toch heel anders zwemmen dan dat je bij A/B deed. :P
  zondag 30 juni 2013 @ 18:31:34 #14
63722 z80
I fink you freaky
pi_128428002
quote:
dan heb je geen techniek. kijk eens of je met een trainingsgroep mee kan doen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_128428129
Een bad van 100m? Waar is dat? Baden zijn meestal 25 en soms 50m.
pi_128428168
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 18:31 schreef z80 het volgende:

[..]

dan heb je geen techniek. kijk eens of je met een trainingsgroep mee kan doen.
Kleine kans dat TS daar nog bij kan aanhaken... Iig bij ons houden ze het nooit langer dan 1, maximaal 2 keer vol :P Dat niveauverschil is zo enorm demotiverend...

Hoe oud is TS? En heb je volgens de oude of de nieuwe lesmethode les gehad? De nieuwe leert het je qua techniek volgens mij al veel beter, hoewel ik nog van de oude ben.

Heb je geen vrienden ofzo die (redelijk) goed kunnen zwemmen waar je eens mee kan gaan en die je ook willen corrigeren? En afhankelijk van je leeftijd, volgens mij doen studentenverenigingen nog weleens dingen dat je makkelijk en gezamenlijk in een sport kan stappen.
pi_128428331
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 18:36 schreef StM het volgende:

[..]

Kleine kans dat TS daar nog bij kan aanhaken... Iig bij ons houden ze het nooit langer dan 1, maximaal 2 keer vol :P Dat niveauverschil is zo enorm demotiverend...
Afvallen is natuurlijk altijd een kwestie van willen. Dat is bij andere methodes niet anders.
pi_128428394
Van zwemmen wordt je niet echt veel breder,maar voor je conditie is het wel goed.
pi_128428492
Klopt en daarom denk ik dat TS beter met een relatief zware duurtraining of intervaltraining (bv 6x 250 borst + 100m school tussendoor) kan beginnen die heel zwaar zal zijn om mee te beginnen en daarna steeds makkelijker waarna hij vanzelf op het punt komt dat hij verder kan gaan weer. Nog beter is met vrienden die het goed kunnen om nog het 1 en ander qua techniek op te kunnen pikken.

Van een uurtje schoolslag op slakkentempo ga je iig niet afvallen. Net als met mensen meedoen die je om de minuut dubbelen, want dan stop je ook weer na 1 of 2x. 3x in de week is een mooie hoeveelheid die een gemiddeld persoon wel vol moet kunnen houden en voldoende rust bied om weer te herstellen. Hij zou het ook op kunnen bouwen. Eerste 2 maanden 1x, maand 3 en 4 2x en daarna 3x in de week.

Allerlei gebalanceerde schema's die rekening houden met de juiste spiergroepen etc heeft in dit stadium toch geen nut.
  zondag 30 juni 2013 @ 18:50:54 #20
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_128428576
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 18:35 schreef Tja..1986 het volgende:
Een bad van 100m? Waar is dat? Baden zijn meestal 25 en soms 50m.
Die hebben we in Nederland volgens mij niet eens, een aantal 50 meter baden en het merendeel is gewoon 25 meter.

En wat StM zegt klopt. Begin gewoon met 200 meter borst, 50 schoolslag, 30 seconden rust. Die serie doe je 8x (of 4x, en dan opbouwen naar 8x). In het begin ben je kapot, na een aantal weken gaat dat steeds makkelijker en sneller. Dan wissel je het eens af met 4x 500 meter borstcrawl, of een flinke intervaltraining met sprintjes. Overigens krijg je van zwemmen geen breed lichaam, hooguit een noticable V-shape. Ik zwem al heel m'n leven en ik moet echt aan de gewichten hangen om groot te worden. Je krijgt wel een berenconditie ervoor terug als je consistent traint. :)

En, als je de borstcrawl niet goed beheerst, ga die dan eerst leren. Niks zo erg als volwassen mensen die met poedelslag door het water voortbewegen. Vraag of je een aantal keren mag meetrainen bij een wedstrijdzwemgroep oid.
pi_128428719
Misschien in combinatie met push ups,sit ups en pull ups?
Dan kan je op zich wel wat spieren kweken toch. :)
pi_128428781
quote:
Ga eerst wat zwemlessen volgen om die techniek op orde te krijgen en ga daarna denken aan trainen met borstcrawl. Overigens: zoveel mensen die ook geen fatsoenlijke schoolslag kunnnen en daardoor zelfs hier niet het beste uit een zwemtraining weten te halen. Dus..... Bel de lokale zwemboer om te zien of je een paar lessen mee kunt trainen voor wat tips, en misschien vind je 't wel zo leuk dat je bij de club blijft :+ Reddingsbrigades (zowel binnen als buitenwater) hebben vaak wel wat groepen voor volwassenen waar niet meteen om het hardst wordt gezwommen en waar rustig techniek uitgelegd kan worden zonder dat je elke 50 meter 2 keer wordt ingehaald door dezelfden :+
Ja doei.
pi_128428865
Zwemmen is meer voor uithoudingsvermogen en afvallen. Echter als je het goed doet kan je wel borstspier kweken.
pi_128428879
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 19:01 schreef ibri het volgende:
Zwemmen is meer voor uithoudingsvermogen en afvallen. Echter als je het goed doet kan je wel borstspier kweken.
TS kan altijd nog op waterpolo, dat soort trainingen zetten wel zoden aan de dijk :)
Ja doei.
pi_128428898
Klopt
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 19:01 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

TS kan altijd nog op waterpolo, dat soort trainingen zetten wel zoden aan de dijk :)
Klopt, maar als je echt spieren wilt kweken gewoon naar fitness gaan.
pi_128428929
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 19:02 schreef ibri het volgende:
Klopt

[..]

Klopt, maar als je echt spieren wilt kweken gewoon naar fitness gaan.
Ja :) daar moet je niet voor gaan (duur)zwemmen nee :+ maar het kan een leuke optie zijn als TS waterpolo wel ziet zitten.
Ja doei.
pi_128428952
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 19:04 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ja :) daar moet je niet voor gaan (duur)zwemmen nee :+ maar het kan een leuke optie zijn als TS waterpolo wel ziet zitten.
Ja zwemmen in de buitenlucht is in de zomer toch echt fijner dan in de hete fitness je spieren trainen ;)
  zondag 30 juni 2013 @ 19:05:00 #28
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_128428954
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 19:01 schreef ibri het volgende:
Borstspieren? Waar? Het enige dat bij mij door het zwemmen ontwikkeld is zijn m'n schouders en bovenrug, plus door het waterpolo'en m'n benen. En da's echt pas na jaren fanatiek trainen. Verder valt dat echt vies tegen hoor. :P
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 19:01 schreef motorbloempje het volgende:
En in de lagere teams van een vereniging kan je vaak zo terecht. :Y
pi_128428998
Wel oppassen dat met het bieren na de wedstrijd je niet meer calorieën binnen krijgt als wat je er eerst afgezwommen hebt :+ Het Heren 5 team is hier op zn zachts gezegd niet de magerste :P
  zondag 30 juni 2013 @ 19:09:33 #30
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_128429063
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 19:06 schreef StM het volgende:
Wel oppassen dat met het bieren na de wedstrijd je niet meer calorieën binnen krijgt als wat je er eerst afgezwommen hebt :+ Het Heren 5 team is hier op zn zachts gezegd niet de magerste :P
Gevalletje herkenbaar. _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')