abonnement Unibet Coolblue
pi_128741616
quote:
Standard strikt De Camargo

Het hing al eventjes in de lucht, maar nu lijkt het ook officieel: Igor De Camargo keert terug naar Standard. De 30-jarige aanvaller met Braziliaanse roots tekent op Sclessin een contract voor drie seizoenen, weet Sporza.

Voor De Camargo is het de tweede passage in Luik. Van 2006 tot 2010 verdedigde hij ook al de kleuren van de Rouches. Daarvoor speelde hij voor Racing Genk, Heusden-Zolder en FC Brussels. Na zijn periode bij Standard vond hij onderdak in Duitsland bij Mönchengladbach en Hoffenheim.

http://www.hln.be/hln/nl/(...)ikt-De-Camargo.dhtml
Ezekiel ---- Batshuayi
-----De Camargo

Wat een aanval _O_
pi_128741849
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 23:29 schreef vladesk het volgende:

[..]

Ezekiel ---- Batshuayi
-----De Camargo

Wat een aanval _O_
Daar ligt Real Madrid van wakker inderdaad.
pi_128742210
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 23:29 schreef vladesk het volgende:

[..]

Ezekiel ---- Batshuayi
-----De Camargo

Wat een aanval _O_
De Camargo = kut.
Batshuayi = kan door de beugel.
Ezekiel = god.
pi_128742471
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 23:42 schreef RetRy32 het volgende:

[..]

De Camargo = kut.
Batshuayi = kan door de beugel.
Ezekiel = god.
wat verkies je

Standard
---Ezekiel---Batshuayi
----De Camargo

of

Club Brugge
----------De Sutter
-Lestienne-------Refaelov
pi_128742488
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 23:48 schreef vladesk het volgende:
----------De Sutter-Lestienne-------Refaelov
pi_128742530
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 23:48 schreef RetRy32 het volgende:

[..]

Ik niet man
pi_128742760
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 23:49 schreef vladesk het volgende:

[..]

Ik niet man
Hm, ik ook eigenlijk niet, maar ik vind lestienne wel een baas.
pi_128742972
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 23:54 schreef RetRy32 het volgende:

[..]

Hm, ik ook eigenlijk niet, maar ik vind lestienne wel een baas.
Lestienne moest verkocht geweest zijn, 11 miljoen euro kan je niet weigeren voor een speler die nog maar één seizoen echt heeft uitgeblonken in de jupiler pro league

Daarmee kon je Hazard (broer) + Malanda halen voor dat geld
pi_128746882
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 16:04 schreef Zemi77 het volgende:
Nou ja het is natuurlijk wel zo dat een sponsor / advertiser meer geld betaald als een groter publiek wordt bereikt. Bovendien zal een wedstrijd tussen Ajax en Anderlecht een stuk meer toeschouwers (in et stadion en voor de buis) trekken dan een Ajax - RKC. Al met al zouden clubs er op vooruit moeten gaan.

Ik merk overigens dezelfde sentimenten als bij de fusie tot FC Limburg. Een hoop geroep en geblaat dat het allemaal niet zeker is en dat er nog meer gedegen onderzoek moet komen en dat het nu toch goed zo is en dat we helemaal niet mee hoeven met Europa etc. Het is gewoon een feit dat een Beneluxliga beter is voor de financiën van clubs zolang ze niet degraderen. De vraag is of de supporter er klaar voor is (en uit de les van FC Limburg kunnen we leren dat de supporter er nooit klaar voor zal zijn).
De meeste sponsoren zijn niet in beide landen actief, kortom ook al heb je een groter publiek men zal niet meer gaan betalen, omdat het hun publiek niet is en de kabel structuur in belgië is een drama ten opzichte van Nederland.

quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 23:55 schreef vladesk het volgende:

[..]

Duchâtelet: “Dat is economische logica. Onze gezamenlijke markt bedraagt 28 miljoen inwoners. Frankrijk, met 65 miljoen inwoners, haalt meer dan 600 miljoen euro aan tv-rechten op. Ongeveer tien euro per inwoner. In een Beneliga mag men dus een verhoging verwachten van 110 miljoen nu – 55 voor België en 55 voor Nederland – naar 250 miljoen euro. Daarvan wordt 20 procent afgedragen aan de eerste klasse in beide landen. Dertig miljoen voor de Nederlandse, twintig miljoen voor de Belgische. Voor de eigenlijke Beneliga blijft er 200 miljoen over.”

Mag jij me nu uitleggen waarom de eredivisie dit jaar 65 miljoen ophaalt ipv 165 miljoen en belgie 55 miljoen ipv 100 miljoen en het had weinig gescheeld of de eredivisie had maar 35 miljoen kunnen verdelen dit jaar. (iets met FOX)
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
pi_128746909
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 02:51 schreef hole1988 het volgende:

[..]

De meeste sponsoren zijn niet in beide landen actief, kortom ook al heb je een groter publiek men zal niet meer gaan betalen, omdat het hun publiek niet is en de kabel structuur in belgië is een drama ten opzichte van Nederland.
Er zijn genoeg sponsors die in beide landen actief zijn hoor

quote:
Mag jij me nu uitleggen waarom de eredivisie dit jaar 65 miljoen ophaalt ipv 165 miljoen en belgie 55 miljoen ipv 100 miljoen en het had weinig gescheeld of de eredivisie had maar 35 miljoen kunnen verdelen dit jaar. (iets met FOX)
als ik me niet vergis is het voor dit jaar 55 voor België 80 voor Nederland. Dat citaat van Duchatelet is van toen Nederland nog dat contract met FOX niet had.

Verder denk ik dat je het citaat niet goed begrijpt
pi_128747262
Ik zal een voorstel doen. In Engeland heb je 2 beker toernooien the FA Cup en the League Cup. Is het misschien geen idee om een BeNe Cup te organiseren. Je neemt de beste 16 van de eredivisie en de beste 16 van de Pro League. Je speelt maximaal 5 wedstrijden extra en dan zullen we zien of het allemaal werkt.
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
pi_128753176
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 06:23 schreef hole1988 het volgende:
Ik zal een voorstel doen. In Engeland heb je 2 beker toernooien the FA Cup en the League Cup. Is het misschien geen idee om een BeNe Cup te organiseren. Je neemt de beste 16 van de eredivisie en de beste 16 van de Pro League. Je speelt maximaal 5 wedstrijden extra en dan zullen we zien of het allemaal werkt.
Ik denk niet dat dat mogelijk is, de belgische jupiler pro league bestaat al uit 40 matchen... neem daarbij de gewone beker als je tot de finale gaat een 5 tal en dan europa league of champions league voorronde en dan groepsfase. De topclubs zitten nu al aan 50+ wedstrijden
pi_128765075
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 12:08 schreef vladesk het volgende:

[..]

Ik denk niet dat dat mogelijk is, de belgische jupiler pro league bestaat al uit 40 matchen... neem daarbij de gewone beker als je tot de finale gaat een 5 tal en dan europa league of champions league voorronde en dan groepsfase. De topclubs zitten nu al aan 50+ wedstrijden
In engeland kunnen ze het ook en dat domme systeem om na de reguliere competitie (30 wedstrijden) nog eens 10 wedstrijden over te spelen slaat nergens op.
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
pi_128823421

ik mis Antwerp in eerste klasse
pi_129272164
Nederland

Ajax (62)
PSV (60)
Twente (46)
Anderlecht (40)
Feyenoord (35)
Club Brugge (30)
Vitesse (30)
AZ (28)
Standard (25)
Genk (25)
KAA Gent (23)

Heerenveen (22,5)
Groningen (18)
NAC (14)
ADO Den Haag (13,6)
Utrecht (13,5)
NEC (11,5)
Roda JC (11)

Wat een competitie dit _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
  dinsdag 23 juli 2013 @ 23:17:57 #266
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_129272713
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 23:05 schreef vladesk het volgende:
Nederland

Ajax (62)
PSV (60)
Twente (46)
Anderlecht (40)
Feyenoord (35)
Club Brugge (30)
Vitesse (30)
AZ (28)
Standard (25)
Genk (25)
KAA Gent (23)

Heerenveen (22,5)
Groningen (18)
NAC (14)
ADO Den Haag (13,6)
Utrecht (13,5)
NEC (11,5)
Roda JC (11)

Wat een competitie dit _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Zegt genoeg dat 13 van de 18 Nederlands zijn
RED ONS HENNIEGOD
pi_129272778
quote:
9s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 23:17 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

Zegt genoeg dat 13 van de 18 Nederlands zijn
Das waar, maar bij de 11 beste clubs (op basis van budget) zijn er wel 5 Belgische
  dinsdag 23 juli 2013 @ 23:24:53 #268
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_129273005
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 23:19 schreef vladesk het volgende:

[..]

Das waar, maar bij de 11 beste clubs (op basis van budget) zijn er wel 5 Belgische
Als dit om budgetten gaat is jullie competitie best saai eigenlijk
RED ONS HENNIEGOD
pi_129273075
quote:
9s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 23:24 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

Als dit om budgetten gaat is jullie competitie best saai eigenlijk
Integendeel, Zulte Waregem (budget 9,4) streedt tot op de laatste speeldag mee met Anderlecht voor de titel

Aan de hand van budget kan je wel veel zien
  dinsdag 23 juli 2013 @ 23:29:42 #270
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_129273186
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 23:26 schreef vladesk het volgende:

[..]

Integendeel, Zulte Waregem (budget 9,4) streedt tot op de laatste speeldag mee met Anderlecht voor de titel

Aan de hand van budget kan je wel veel zien
Een trainer kan ook veel verschil maken in het geval van Zulte
RED ONS HENNIEGOD
pi_129273481
quote:
9s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 23:29 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

Een trainer kan ook veel verschil maken in het geval van Zulte
Gewoon een uitzonderlijk seizoen, dit jaar is het terug een middenmotor

en dat komt door ... een te laag budget

wat natuurlijk logisch is kleine stad, klein stadion, weinig fans
  dinsdag 23 juli 2013 @ 23:37:54 #272
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_129273527
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 23:37 schreef vladesk het volgende:

[..]

Gewoon een uitzonderlijk seizoen, dit jaar is het terug een middenmotor

en dat komt door ... een te laag budget

wat natuurlijk logisch is kleine stad, klein stadion, weinig fans
beetje het RKC van Belgie dus
RED ONS HENNIEGOD
pi_129273695
quote:
9s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 23:37 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

beetje het RKC van Belgie dus
bwa RKC is de kleinste toeschouwersaantallen zeker in de eredivisie? Dat is Zulte niet, Zulte heeft momenteel zo'n 5100 abonnementen verkocht en wordt geschat op 5500 (vorig jaar hadden ze er een kleine 5000)

in België valt dat nog wel mee, zijn nog een aantal clubs met minder hoor
  dinsdag 23 juli 2013 @ 23:43:06 #274
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_129273796
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 23:41 schreef vladesk het volgende:

[..]

bwa RKC is de kleinste toeschouwersaantallen zeker in de eredivisie? Dat is Zulte niet, Zulte heeft momenteel zo'n 5100 abonnementen verkocht en wordt geschat op 5500 (vorig jaar hadden ze er een kleine 5000)

in België valt dat nog wel mee, zijn nog een aantal clubs met minder hoor

Vroeger deed RKC met hele bescheiden middelen mee om Europees voetbal .
Misschien kan ik het beter vergelijken met Willem 2 uit 1998/1999
RED ONS HENNIEGOD
  Redactie Sport maandag 4 november 2013 @ 15:23:58 #275
274204 crew  Mexicanobakker
pi_132890419
Is dit wél de juiste, GGMM?

In ieder geval, de afgelopen weken is de nivellering van het NL voetbal duidelijk. Eerst was ik tegen een BeNeLiga maar inmiddels denk ik dat het de kwaliteit van het voetbal ten goede komt in de strijd tegen het Oostblok.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 4 november 2013 @ 15:43:14 #276
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_132891101
quote:
14s.gif Op maandag 4 november 2013 15:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
Is dit wél de juiste, GGMM?

In ieder geval, de afgelopen weken is de nivellering van het NL voetbal duidelijk. Eerst was ik tegen een BeNeLiga maar inmiddels denk ik dat het de kwaliteit van het voetbal ten goede komt in de strijd tegen het Oostblok.
één competitie met het oostblok dan maar
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Redactie Sport donderdag 7 november 2013 @ 15:58:03 #277
274204 crew  Mexicanobakker
pi_133007708
'Mogelijke hervorming Jupiler Pro League'

Mooi opstapje naar een Beneliga.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_133010169
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 15:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
'Mogelijke hervorming Jupiler Pro League'

Mooi opstapje naar een Beneliga.
Het niveau zou inderdaad stijgen met dit opzet. Maar die B-reeks zou gewoon lijken op een Tweede klasse....

En het feit dat FOX ook de voetbalrechten wil op de Belgische competitie
pi_133010202
quote:
14s.gif Op maandag 4 november 2013 15:43 schreef rubbereend het volgende:

[..]

één competitie met het oostblok dan maar
Nog niet zo'n gek idee :')

Ajax - Partizan Belgrado voor de titel
pi_137847845
Dit topic is er al best lang uit, toch blaas ik er weer wat leven in omdat dit de meest recente BeNeLiga topic is.
--------------------------------------
Ik ben een groot voorstander van de BeNeLiga, nog liever zou ik de Benelux Liga zien.
(Maar Luxemburg zou geen teams leveren, hopelijk zouden een paar Luxemburgse clubs fuseren en dan hebben we 1 Luxemburgse club in de Benelux Liga waar heel Luxemburg achter staat.

De verdeling zoals ik die voor ogen zou hebben is.
12 teams voor Nederland.
7 teams voor België.
1 team voor Luxemburg. (de ''AS Monaco''-achtige fusieclub)
(neig ook wel een beetje naar 11-8-1)

Onder de Beneluxliga komen verscheidene nationale competities.
-Eredivisie
-Jupiler Pro League
-Whatever ze in Luxemburg hebben.

Bekercompetities gewoon gescheiden houden.

Vind de houding van de meeste Nederlanders zeer conservatief, zeker als je weet dat uit meer dan 1 onderzoek gebleken is dat iets meer dan 50 % voorstander is, rond de 45% was een tegenstander en de rest wist 't niet.

Er zijn veel nadelen voor kleine clubs, maar er zijn zeker flinke voordelen aan verbonden.
(zijn al vermeld, maar de Benelux liga clubs worden rijker door meer inkomsten, ze kunnen hierdoor beter vasthouden aan hun spelers etc. etc. deze zijn allemaal al vermeld)

Dit niet willen zien is gewoon koppig. Er valt wel wat te zeggen voor de romantische gevoelens die je koestert voor een nationale competitie en historie, maar de betekenis is hier ook niet al te groot van.
Hoeveel mensen zien FC Eindhoven als de grotere club dan PSV? Vrijwel niemand. En toch is FC Eindhoven ongeveer 30 jaar de betere ploeg uit Eindhoven geweest. Na 10 jaar zal je er bijna niemand meer over horen morren, + je krijgt internationale partijen (nationalisme bevorderend). (Dit zie je ook in de MLS, Amerikanen blijven net zo graag kijken als ze tegen een Canadees team moeten en vice versa)
  maandag 17 maart 2014 @ 16:46:05 #281
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_137847923
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 16:44 schreef TserrofEnoch het volgende:
Dit topic is er al best lang uit, toch blaas ik er weer wat leven in omdat dit de meest recente BeNeLiga topic is.
--------------------------------------
Ik ben een groot voorstander van de BeNeLiga, nog liever zou ik de Benelux Liga zien.
(Maar Luxemburg zou geen teams leveren, hopelijk zouden een paar Luxemburgse clubs fuseren en dan hebben we 1 Luxemburgse club in de Benelux Liga waar heel Luxemburg achter staat.

De verdeling zoals ik die voor ogen zou hebben is.
12 teams voor Nederland.
7 teams voor België.
1 team voor Luxemburg. (de ''AS Monaco''-achtige fusieclub)
(neig ook wel een beetje naar 11-8-1)

Onder de Beneluxliga komen verscheidene nationale competities.
-Eredivisie
-Jupiler Pro League
-Whatever ze in Luxemburg hebben.

Bekercompetities gewoon gescheiden worden.

Vind de houding van de meeste Nederlanders zeer conservatief, zeker als je weet dat uit meer dan 1 onderzoek gebleken is dat iets meer dan 50 % voorstander is, rond de 45% was een tegenstander en de rest wist 't niet.

Er zijn veel nadelen voor kleine clubs, maar er zijn zeker flinke voordelen aan verbonden.

Dit niet willen zien is gewoon koppig. Er valt wel wat te zeggen voor de romantische gevoelens die je koestert voor een nationale competitie en historie, maar de betekenis is hier ook niet al te groot van.
Hoeveel mensen zien FC Eindhoven als de grotere club dan PSV? Vrijwel niemand. En toch is FC Eindhoven ongeveer 30 jaar de betere ploeg uit Eindhoven geweest. Na 10 jaar zal je er bijna niemand meer over horen morren, + je krijgt internationale partijen (nationalisme bevorderend). (Dit zie je ook in de MLS, Amerikanen blijven net zo graag kijken als ze tegen een Canadees team moeten en vice versa)
_O_

Ik heb het ook graag. Komt er misschien weer een beetje niveau in de competitie.
pi_137848278
Het is in mijn opzet trouwens wel de bedoeling dat het 12-7-1 blijft. Dus de slechtste Nederlandse en Belgische teams zullen degraderen en hiervoor in de plaats komen Nederlandse en Belgische clubs uit de Jupiler Pro League en de Eredivisie. Met de Luxemburgse fusieclub zie ik graag hetzelfde als wat er nu gaande is qua Jupiler League - Topklasse. Namelijk dat de club uit Luxemburg erin blijft totdat een club uit Luxemburg aantoonbaar beter is en ook wil promoveren.

Als de Belgische clubs #7 aantoonbaar beter is als de Nederlandse #12 dan zou je ook over kunnen gaan tot 11-8-1. Als de Belgische clubs beter zijn dan verdienen ze ook zeker een plaatsje meer in mijn ogen.

[ Bericht 9% gewijzigd door TserrofEnoch op 17-03-2014 17:23:15 ]
  woensdag 1 oktober 2014 @ 22:43:39 #283
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_145110746
Het is weer tijd om dit te overwegen.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_145135338
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 16:54 schreef TserrofEnoch het volgende:
Het is in mijn opzet trouwens wel de bedoeling dat het 12-7-1 blijft. Dus de slechtste Nederlandse en Belgische teams zullen degraderen en hiervoor in de plaats komen Nederlandse en Belgische clubs uit de Jupiler Pro League en de Eredivisie. Met de Luxemburgse fusieclub zie ik graag hetzelfde als wat er nu gaande is qua Jupiler League - Topklasse. Namelijk dat de club uit Luxemburg erin blijft totdat een club uit Luxemburg aantoonbaar beter is en ook wil promoveren.

Als de Belgische clubs #7 aantoonbaar beter is als de Nederlandse #12 dan zou je ook over kunnen gaan tot 11-8-1. Als de Belgische clubs beter zijn dan verdienen ze ook zeker een plaatsje meer in mijn ogen.
Die Luxemburgse fusieclub is onzin natuurlijk. Dat zou hetzelfde zijn als dat Ajax, PSV en Feyenoord moeten gaan fuseren om in de Bundesliga mee te gaan doen. Ik zou Luxemburg er gewoon buiten laten of ze op een lager niveau mee laten doen.

Indien 18 teams, dan doe je 10 Nederlandse teams en 8 Belgische teams. Daaronder doe je een gemengde twee klassen (met bv clubs als KV Mechelen, NAC, ADO Den Haag, Westerlo) en daaronder deel je het regionaal in.

Ik denk dat als je nog een stapje vooruit wilt zetten qua niveau, dat je zoiets moet gaan overwegen. Dat geldt voor wel meer clubs. Celtic zou in de PL mee moeten doen, Salzburg en Basel in de Bundesliga, Donetsk zal straks wel in Rusland mee gaan doen :+, Porto en Benfica zouden in Spanje mee moeten gaan doen, etc.
pi_145137467
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 19:24 schreef Halcon het volgende:

[..]

Die Luxemburgse fusieclub is onzin natuurlijk. Dat zou hetzelfde zijn als dat Ajax, PSV en Feyenoord moeten gaan fuseren om in de Bundesliga mee te gaan doen. Ik zou Luxemburg er gewoon buiten laten of ze op een lager niveau mee laten doen.

Indien 18 teams, dan doe je 10 Nederlandse teams en 8 Belgische teams. Daaronder doe je een gemengde twee klassen (met bv clubs als KV Mechelen, NAC, ADO Den Haag, Westerlo) en daaronder deel je het regionaal in.

Ik denk dat als je nog een stapje vooruit wilt zetten qua niveau, dat je zoiets moet gaan overwegen. Dat geldt voor wel meer clubs. Celtic zou in de PL mee moeten doen, Salzburg en Basel in de Bundesliga, Donetsk zal straks wel in Rusland mee gaan doen :+, Porto en Benfica zouden in Spanje mee moeten gaan doen, etc.
Ik zou het vergelijken met de MLS.
Daar heb je clubs uit VS zo'n 16 op dit moment.
En je hebt 3 xlubs uit Canada.

Nu zijn er in het verleden veel stemmen geweest voor een team in Puerto Rico, de Puerto Rico Islanders. Als je zo'n team hebt die in een dergelijke competitie meespeelt dan zal menig Porto Ricaan graag 'hun' team aanmoedigen tegen teams van het continentale Noord-Amerika.

Het hoeft niet perse een fusieclub te zijn. Een miljardair zou ook een club uit de grond kunnen stampen.

Waarom wil ik Benelux erbij?
Nou het zijn toch de lage landen, ten tijde van Willem I was het allemaal onderdeel van ons rijk. Dus dat is toch iets wat ons verbind. Ik denk dat die extra markt van 500.000 inwoners het toch waard is om ze erbij te betrekken. Je hebt het dan wel over 3 landen in één competitie.

De Luxemburgse competitie stelt verder al helemaal geen drol voor.
----
Ik hoop dat Baskenland en Catalonië onafhankelijk worden.(deze groepen willen niet bij Spanje horen) Maar dit wil niet zeggen dat er op Iberia 4 voetbalcompetities moeten zijn: Portugal, Spanje, Catalonië en Baskenland. Dan zou ik liever zien dat er een Iberische competitie komt.

Maar ik ben ook voor een Scandinavische competitie, een Baltische competitie, een Arabische competitie, een Ierse competitie (N-I en RI) en een Groot-Brittannische competitie.

Anders blijven clubs in sommige landen onbelangrijk en zal hen belang afnemen. Dit zal het belang van voetbal op clubniveau ook doen afnemen.
pi_145137858
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 20:19 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

Ik zou het vergelijken met de MLS.
Daar heb je clubs uit VS zo'n 16 op dit moment.
En je hebt 3 xlubs uit Canada.

Nu zijn er in het verleden veel stemmen geweest voor een team in Puerto Rico, de Puerto Rico Islanders. Als je zo'n team hebt die in een dergelijke competitie meespeelt dan zal menig Porto Ricaan graag 'hun' team aanmoedigen tegen teams van het continentale Noord-Amerika.

Het hoeft niet perse een fusieclub te zijn. Een miljardair zou ook een club uit de grond kunnen stampen.

Waarom wil ik Benelux erbij?
Nou het zijn toch de lage landen, ten tijde van Willem I was het allemaal onderdeel van ons rijk. Dus dat is toch iets wat ons verbind. Ik denk dat die extra markt van 500.000 inwoners het toch waard is om ze erbij te betrekken. Je hebt het dan wel over 3 landen in één competitie.

De Luxemburgse competitie stelt verder al helemaal geen drol voor.
----
Ik hoop dat Baskenland en Catalonië onafhankelijk worden.(deze groepen willen niet bij Spanje horen) Maar dit wil niet zeggen dat er op Iberia 4 voetbalcompetities moeten zijn: Portugal, Spanje, Catalonië en Baskenland. Dan zou ik liever zien dat er een Iberische competitie komt.

Maar ik ben ook voor een Scandinavische competitie, een Baltische competitie, een Arabische competitie, een Ierse competitie (N-I en RI) en een Groot-Brittannische competitie.

Anders blijven clubs in sommige landen onbelangrijk en zal hen belang afnemen. Dit zal het belang van voetbal op clubniveau ook doen afnemen.
Ik zou dat niet doen eigenlijk. De MLS is relatief nieuw. In West-Europa zie je toch vaak een afkeer van bij elkaar gekochte clubs of een "nieuwe" club. Hoffenheim of zo, echt van de grond komen doet het niet. Een Luxemburgse ploeg zal ook flink tekort komen. Niets wijst erop dat ze daar een ploeg kunnen formeren die mee kan draaien in de Eredivisie/Jupiler Pro League. Het grootste stadion heeft ook een capaciteit van ongeveer 7 a 8 duizend toeschouwers. Dat is simpelweg niet genoeg. Luxemburg is ook geen voetballand. Met die argumenten kun je ook bv Indonesië er wel bij halen, daar wonen veel meer mensen.

Ik snap niet goed wat Celtic nog in de Schotse competitie doet. Totaal niet interessant die competitie. Een club als Swansea is nu veel verder. Zouden die in een competitie in Wales spelen, dan waren ze nooit zo ver gekomen.

Als Eredivisie en Jupiler Pro League moet je ook iets. Landen als Rusland, Frankrijk, Portugal hebben al een niet meer in te halen voorsprong en de topclubs in Turkije, Oekraïne en Griekenland zijn ook al uit het zicht verdwenen. Nu is zelfs de kampioen van Oostenrijk, Roemenië of Cyprus al lastig.
pi_146645571
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 14 november 2014 @ 17:15:43 #288
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_146652161
Dus als je 50% meer inkomsten zou kunnen krijgen, en dat zie ik al niet gebeuren, dan schiet je er nauwelijks mee op
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_146654931
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 17:15 schreef rubbereend het volgende:
Dus als je 50% meer inkomsten zou kunnen krijgen, en dat zie ik al niet gebeuren, dan schiet je er nauwelijks mee op
Je moet er natuurlijk ook rekening mee houden dat de minst kapitaalkrachtige Nederlandse clubs vervangen worden door de meest kapitaalkrachtige Belgische clubs

Maar ik vermoed dat een gezamenlijke competitie op plaats 10 zou terug te vinden zijn, onder de Championship en de Turkse League.

Met de eerste 6 landen (Engeland, Duitsland, Italië, Spanje, Frankrijk en Rusland) zal je nooit kunnen concurreren. Met Portugal, Oekraïne en Turkije wel.

Met 2 aparte competities is dat toch een stuk moeilijker
pi_146655331
Het lijkt mij een mooi plan. De waarde van beide competities zal daardoor stijgen. Ik bedoel, als Ajax-supporter zit je niet te wachten op een wedstrijd tegen Dordrecht en als Anderlecht-supporter niet op een wedstrijd tegen Leuven ofzo. Met die tv-inkomsten moet gewoon iets gebeuren. Als het gemiddelde salaris in de Engelse tweede divisie zelfs al hoger ligt dan dat van Nederland en België bij elkaar moet er iets veranderen. De Beneliga lijkt me dan ook niet meer dan logisch.

Dat we Frankrijk en Italië zullen gaan bijbenen lijkt me nog iets te enthousiast. Ik denk dat we eerst maar eens moeten bijbenen met landen als Turkije, Griekenland en Oekraïne. Daarna kun je misschien gaan kijken naar Rusland of Portugal. Maar het lijkt me schier onmogelijk om ons te kunnen meten met de top-5 competities, met of zonder een Beneliga.
pi_146658941
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 14:19 schreef xodox het volgende:
[ afbeelding ]
Hoezo staat er bij MLS geen Canada bij?
pi_146668025
Ik snap niet waarom je de tweede divisies apart zou willen houden, ook een tweede divisie profiteert van een grotere markt.
pi_146668923
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 20:19 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

Hoezo staat er bij MLS geen Canada bij?
Zal te weinig plaats geweest zijn om 2 vlaggen te plaatsen, zeker?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 15 november 2014 @ 00:44:02 #294
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_146668945
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 november 2014 00:11 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Ik snap niet waarom je de tweede divisies apart zou willen houden, ook een tweede divisie profiteert van een grotere markt.
Go Ahead Eagels - Zulte Waregem. Ja daar zit echt iedereen op te wachten.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_146669110
Als je een gescheiden tweede divisie maakt, lijkt het mij dat de stap naar de beneliga te groot zal zijn voor de promovendi.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 15 november 2014 @ 00:57:24 #296
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_146669277
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 00:50 schreef xodox het volgende:
Als je een gescheiden tweede divisie maakt, lijkt het mij dat de stap naar de beneliga te groot zal zijn voor de promovendi.
dat riepen ze ooit voor de stap eerste divisie eredivisie. Dat riepen ze ooit voor de stap Championship naar de Premier League. Valt toch altijd mee. En een divisie met ploegen die onder de top zitten bij elkaar schuiven zie ik weinig leuke wedstrijden opleveren
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  zaterdag 15 november 2014 @ 02:18:18 #297
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_146670839
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 14:19 schreef xodox het volgende:
[ afbeelding ]
De grote vraag is nu natuurlijk hoe je met dezelfde inkomsten als clubs uit de Championship, maar de helft van het salaris kan betalen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 15 november 2014 @ 11:26:59 #298
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_146674480
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2014 02:18 schreef hhh38 het volgende:

[..]

De grote vraag is nu natuurlijk hoe je met dezelfde inkomsten als clubs uit de Championship, maar de helft van het salaris kan betalen.
dezelfde inkomsten? De clubs in de Championship delen alleen al voor bijna 3 miljoen mee uit de TV-gelden van de Premier League. Volgens mij zijn er Eredivisieclubs die dat in totaal maar net halen qua TV-geld
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_146690660
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 00:44 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Go Ahead Eagels - Zulte Waregem. Ja daar zit echt iedereen op te wachten.
Went vanzelf.
En qua niveau hoort die wedstrijd trouwens in de huidige Eredivisie thuis, beter dan een of ander kutduel tegen Almere City dus.
  zaterdag 15 november 2014 @ 23:18:52 #300
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_146696502
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 11:26 schreef rubbereend het volgende:

[..]

dezelfde inkomsten? De clubs in de Championship delen alleen al voor bijna 3 miljoen mee uit de TV-gelden van de Premier League. Volgens mij zijn er Eredivisieclubs die dat in totaal maar net halen qua TV-geld
Zie de meest rechtse kolom.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')