Enorm cultuurverschil.quote:Op maandag 8 juli 2013 00:19 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Teveel cultuurverschil. We moeten niet samengaan. En wil je dit topic niet meer telkens omhoog schoppen als je toch geen concrete bronnen hebt. Alvast bedankt.
Is racismequote:Op maandag 8 juli 2013 00:19 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Het is een Belg. Die kan ik niet serieus nemen.
Duchatedinges heeft geen enkele rol meer in het Belgische voetbal. Helaas.quote:Op maandag 8 juli 2013 00:18 schreef vladesk het volgende:
[..]
Duchatelet weet wat goed is voor het voetbal. Je komt niet zomaar in het lijstje rijkste 20 burgers van België
Weet ik niet, Duchatelet is goed bezig de laatste dagen, heeft zowat zijn 4 belangrijkste spelers een contractverlenging gegeven en wil nu ook De Camargo terug halen naar Standard.quote:Op maandag 8 juli 2013 00:21 schreef Caland het volgende:
[..]
Duchatedinges heeft geen enkele rol meer in het Belgische voetbal. Helaas.
Sterft dit ook weer een mooie dood. Totdat er over een jaar of 5 weer een gek Belgje hoog van de toren gaat blazen.
Wat vinden jullie deze verdeling? Ik vind dit al bij al nog een leuke tweede klassequote:Op zondag 7 juli 2013 23:39 schreef vladesk het volgende:
Beneliga: eerste klasse
Nederland
Ajax
ADO Den Haag
AZ
Groningen
Twente
Utrecht
Feyenoord
NAC
NEC
PSV
Roda JC
Heerenveen
Vitesse
België
Anderlecht
Club Brugge
Standard
KRC Genk
KAA Gent
Beneliga: tweede klasse
Nederland
Heracles
Zwolle
Rkc
VVV
Willem 2
Cambuur
Go Ahead Eagles
Sparta Rotterdam
De Graafschap
MVV
Den Bosch
België
KV Mechelen
KV Kortrijk
Zulte Waregem
Lokeren
Lierse
OH Leuven
STVV
Charleroi
Antwerp
Dit zou ik doen... met gewone degradatieregeling zoals in de rest van Europa
Dus als de Beneliga er komt, dan gaat automatisch de inkomsten naar tien euro per inwoner? Wat een onzin. Zeker in Nederland heerst helemaal geen betaalcultuur voor tv. Ik zou niet weten waarom dat opeens gehaald wordt.quote:Op zondag 7 juli 2013 23:55 schreef vladesk het volgende:
[..]
Duchâtelet: “Dat is economische logica. Onze gezamenlijke markt bedraagt 28 miljoen inwoners. Frankrijk, met 65 miljoen inwoners, haalt meer dan 600 miljoen euro aan tv-rechten op. Ongeveer tien euro per inwoner. In een Beneliga mag men dus een verhoging verwachten van 110 miljoen nu – 55 voor België en 55 voor Nederland – naar 250 miljoen euro. Daarvan wordt 20 procent afgedragen aan de eerste klasse in beide landen. Dertig miljoen voor de Nederlandse, twintig miljoen voor de Belgische. Voor de eigenlijke Beneliga blijft er 200 miljoen over.”
Bron?quote:Op maandag 8 juli 2013 10:59 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Dus als de Beneliga er komt, dan gaat automatisch de inkomsten naar tien euro per inwoner? Wat een onzin. Zeker in Nederland heerst helemaal geen betaalcultuur voor tv. Ik zou niet weten waarom dat opeens gehaald wordt.
Ja, nee, zo werkt dat niet. Die Duchâtelet gaat er zomaar vanuit dat gemiddelde Nederlander of Belg een x aantal keer zoveel gaat betalen voor de voetbalzenders. Dan moet hij daar eerst maar eens met wat gedegen onderzoek komen om te laten zien dat dat realistisch is. Ik merk alleen op dat je dat zomaar niet bereikt.quote:
Idd, die kerel doet aan luchtfietserij. In het verleden zijn er trouwens onderzoeken naar een beneliga uitgevoerd. Daaruit bleek dat een beneliga voor de Nederlandse clubs economisch niet interessant is. Zolang er geen onderzoeken zijn uitgevoerd die het tegendeel bewijzen, heeft het weinig zin hierover te discussiëren.quote:Op maandag 8 juli 2013 11:47 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Ja, nee, zo werkt dat niet. Die Duchâtelet gaat er zomaar vanuit dat gemiddelde Nederlander of Belg een x aantal keer zoveel gaat betalen voor de voetbalzenders. Dan moet hij daar eerst maar eens met wat gedegen onderzoek komen om te laten zien dat dat realistisch is. Ik merk alleen op dat je dat zomaar niet bereikt.
Waarom zou het niet interessant zijn voor Nederlandse ploegen?quote:Op maandag 8 juli 2013 11:53 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Idd, die kerel doet aan luchtfietserij. In het verleden zijn er trouwens onderzoeken naar een beneliga uitgevoerd. Daaruit bleek dat een beneliga voor de Nederlandse clubs economisch niet interessant is. Zolang er geen onderzoeken zijn uitgevoerd die het tegendeel bewijzen, heeft het weinig zin hierover te discussiëren.
Kijk, ze roepen "wie niet springt is een vlaming"quote:Op maandag 8 juli 2013 03:28 schreef vladesk het volgende:
Ze roepen: al wie niet springt is een vlaming
Oh. Ga je nu ook al jezelf quoten?quote:Op maandag 8 juli 2013 13:39 schreef vladesk het volgende:
[..]
Kijk, ze roepen "wie niet springt is een vlaming"
Hé dit heb ik nog niet eerder van je gehoord.quote:Op maandag 8 juli 2013 12:59 schreef vladesk het volgende:
[..]
Waarom zou het niet interessant zijn voor Nederlandse ploegen?
Ten eerste, Nederlandse ploegen worden ook uitgezonden op de Belgische tv wat onvermijdelijk voor extra tv rechten zal zorgen. Extra kijkers en publiciteit, dus ook betere sponsorcontracten. Bovendien krijgt de eredivisie er 5 goede clubs bij
Hier stopte ik met lezen.quote:Op maandag 8 juli 2013 13:51 schreef vladesk het volgende:
Ik denk dat de algemene conclusie over de beneliga de volgende is:
Het staat vast
Als onduidelijk is wat de exacte cijfers zijn, hoe kun je nu dan al concluderen dat beide landen er wel bij varen?quote:Op maandag 8 juli 2013 13:51 schreef vladesk het volgende:
Ik denk dat de algemene conclusie over de beneliga de volgende is:
Het staat vast dat beide landen wel varen bij een beneliga. Onduidelijk is momenteel om te zien wat de exacte cijfers zijn, maar met extra televisiegelden, betere sponsorcontracten en een hoger niveau kunnen we onze voet plaatsen naast landen als Frankrijk of Italië. Hoe dan ook, een beneliga is een onvermijdelijke evolutie in ons vaderlijke voetbal.
Top.quote:Op maandag 8 juli 2013 03:29 schreef vladesk het volgende:
[..]
Wat vinden jullie deze verdeling? Ik vind dit al bij al nog een leuke tweede klasse
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |