Daar gaat de eigenaar van het vliegtuig/de horeagelegenheid/het bedrijf over natuurlijk.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 06:00 schreef arjan1212 het volgende:
Poll: Roken weer toestaan ?
• in de horeca
• in de horeca en op de werkplek
• antwoord 1&2 en in het vliegtuig
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Ditquote:Op zaterdag 29 juni 2013 06:13 schreef DzjieDub het volgende:
hoe bedoel je eenzijdige poll. Hoe dan ook, uit de poll komt naar voren dat roken weer moet worden toegestaan. Als je nou een optie "Niet" had toegevoegd dan had waarschijnlijk 95% van de mensen daarop geklikt.
Hier sluit ik mij volledig bij aan.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 07:17 schreef Lod het volgende:
Horeca is ook te breed. In een café maakt het mij weinig uit, in een restaurant vind ik het verbod een van de beste dingen die ooit zijn doorgevoerd. Niets was zo smerig als je aan het genieten was van lekker eten en iemand in de buurt steekt een sigaret op.
Sinds je niet meer mag roken in een restaurant stinkt het er als de hel , iedereen zweet zich kapot en loopt te boeren en scheten te latenquote:Op zaterdag 29 juni 2013 07:17 schreef Lod het volgende:
Horeca is ook te breed. In een café maakt het mij weinig uit, in een restaurant vind ik het verbod een van de beste dingen die ooit zijn doorgevoerd. Niets was zo smerig als je aan het genieten was van lekker eten en iemand in de buurt steekt een sigaret op.
Misschien moet je een fatsoenlijk restaurant zoeken ipv een schaal bitterballen in een kroeg leeg te snaaien.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 08:12 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Sinds je niet meer mag roken in een restaurant stinkt het er als de hel , iedereen zweet zich kapot en loopt te boeren en scheten te laten
Zoals het vroeger was dat een ieder zelf kon kiezen tussen een rook- of niet rookcoupé, daar was niets mis mee, iedereen tevreden !quote:Op zaterdag 29 juni 2013 08:49 schreef Haque het volgende:
Roken in de trein mag aan de poll worden toevevoegd
En die zelfde figuren hebben nu allemaal chronische longkwalen.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 08:19 schreef LXIV het volgende:
Ik weet nog dat er rookvrije coupees kwamen in de treinen. Zat je lekker te roken (want de asbakjes zaten nog wel in de stoelen), kwam de conducteur heel voorzichtig vragen of je niet ergens anders kon roken, want hier mocht dat niet meer. Hij durfde het bijna niet te vragen, zo onzinnig was het dat er ergens niet gerookt mocht worden.
Veel mensen protesteerden hiertegen. Je mocht toch zelf wel weten waar je zat (en dus rookte!).
Ook op school werd in de klas volop gerookt. Dan waren er van die bleekneusjes die dat niet fijn vonden, blies de leraar expres een wolk rook over hun schoolbankjes. Zaten ze daar te hoesten...!
Nu ondenkbaar eigenlijk.
Als ik buiten een sigaretje sta te roken heb jij daar verder niets mee te maken.quote:
En overlijden op hun 70e waardoor we 12 jaar minder wao hoeven op te brengen, de pensioenfondsen 12 jaar minder hoeven af te dragen. Ze niet de laatst 5 jaar van hun leven nog in een duur zorghotel hoeven te gaan waardoor de zorgkosten niet meer hoeven te stijgen. Ik zie alleen maar voordelen aan een groot gedeelte van de populatie die rookt.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 09:56 schreef hoink581 het volgende:
[..]
En die zelfde figuren hebben nu allemaal chronische longkwalen.
Behalve dan dat niet rokers netzo hard naar de tering gaan omdat ze de uitgeblazen rook moeten inademen.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 10:26 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En overlijden op hun 70e waardoor we 12 jaar minder wao hoeven op te brengen, de pensioenfondsen 12 jaar minder hoeven af te dragen. Ze niet de laatst 5 jaar van hun leven nog in een duur zorghotel hoeven te gaan waardoor de zorgkosten niet meer hoeven te stijgen. Ik zie alleen maar voordelen aan een groot gedeelte van de populatie die rookt.
ik een longkwaal, jij een hartaanval of dement of prostaatkanker.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 09:56 schreef hoink581 het volgende:
[..]
En die zelfde figuren hebben nu allemaal chronische longkwalen.
Klopt, dat mag je toch ook gewoon doen?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 10:18 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Als ik buiten een sigaretje sta te roken heb jij daar verder niets mee te maken.
Ik denk dat de hartaanval ook eerder in je straatje past met je kankerstokjes.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 10:40 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ik een longkwaal, jij een hartaanval of dement of prostaatkanker.
nee die spuiten autorijders gewoon de atmosfeer in. massaal, elke dag non stop. en dan klagen over een sigaretje, lol.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 10:37 schreef stoereboii het volgende:
Roken, het smerigste wat er toch wel bestaat, lekker je eigen lichaam kapotmaken en dat van je medemens erbij... Als ik van die domme wijven zie die in een winkel werken en dan buiten staan te roken, dan begin ik al die rook ostentatief weg te zwaaien met mijn armen en kijk ik ze aan met een blik van waarom doe je dat. Ik zet ze toch ook geen auto-uitlaat voor hun bakkes...
als je kijkt wat de gemiddelde nederlander eet, nee. dan past dat meer bij hen.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 10:43 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Ik denk dat de hartaanval ook eerder in je straatje past met je kankerstokjes.
Hij had het over 'overal' verbieden vandaar.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 10:41 schreef xminator het volgende:
[..]
Klopt, dat mag je toch ook gewoon doen?
Soms heb je nog een aantal plekken waar er binnen gerookt wordt, als je dan na een avondje uitgaan thuiskomt stinkt je kleding naar rook. Dat is echt vies.
Ja maar dat doen dus ook de meeste rokers he, maar ja meestal besteden die zoveel geld aan sigaretten dat ze niet eens een auto hebben. Echt treurig zeg, hoe zo'n kankerstok je hele leven kan bepalen...quote:Op zaterdag 29 juni 2013 10:43 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
nee die spuiten autorijders gewoon de atmosfeer in. massaal, elke dag non stop. en dan klagen over een sigaretje, lol.
quote:Op zaterdag 29 juni 2013 10:41 schreef xminator het volgende:
[..]
Soms heb je nog een aantal plekken waar er binnen gerookt wordt, als je dan na een avondje uitgaan thuiskomt stinkt je kleding naar rook. Dat is echt vies.
Je wil zeggen dat jij wel gezond eet en vervolgens toch je longen kapot rookt? Dat is misschien wel achterlijker. Het lijkt erop dat je de consequenties niet onder ogen wil zien?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 10:43 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
als je kijkt wat de gemiddelde nederlander eet, nee. dan past dat meer bij hen.
quote:Op zaterdag 29 juni 2013 10:49 schreef heiden6 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ben je bekend met deze uitvinding?
Je behang, plafond en meubels passen in de wasmachine?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 10:49 schreef heiden6 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ben je bekend met deze uitvinding?
In elk geval heb ik geen chronische aanstelleritis.quote:
En dan heb je het nog niet eens over dat alles grauw en geel wordt.....quote:Op zaterdag 29 juni 2013 10:44 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Hij had het over 'overal' verbieden vandaar.
Klopt, ik ben zelf ook geen fan van het binnen roken. Ook in mijn eigen huis rook ik steevast in de tuin, zo smerig als alles ernaar gaat ruiken.
Top, onthoud dat voordat je met zo'n oliedomme vraag aankomt dat enkel bedoeld is om een beetje stoken.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 10:51 schreef heiden6 het volgende:
[..]
In elk geval heb ik geen chronische aanstelleritis.
Het is natuurlijk ook niet echt veilig om in een afgesloten ruimte boven tienduizenden liters licht ontvlambare kerosine te roken.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 10:58 schreef Franknfurter het volgende:
Ik heb liever niet dat mensen roken als ik in het vliegtuig zit. Je kunt niet even een raampje open doen om frisse lucht naar binnen te laten.
quote:Op zaterdag 29 juni 2013 10:54 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Top, onthoud dat voordat je met zo'n oliedomme vraag aankomt dat enkel bedoeld is om een beetje stoken.
Ja kinderen in de tijd dat er nog gerookt werd in vliegtuigen viel er wekelijks 1 uit de lucht omdat men rookte. Ze kwamen alleen nooit in het nieuws om de bevolking maar te blijven laten roken in vliegtuigen.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 11:08 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook niet echt veilig om in een afgesloten ruimte boven tienduizenden liters licht ontvlambare kerosine te roken.
roker gespotquote:Op zaterdag 29 juni 2013 11:16 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja kinderen in de tijd dat er nog gerookt werd in vliegtuigen viel er wekelijks 1 uit de lucht omdat men rookte. Ze kwamen alleen nooit in het nieuws om de bevolking maar te blijven laten roken in vliegtuigen.
Of je bemoeit je met je eigen zaken.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 11:27 schreef TonyDeuze het volgende:
ord nu tijd om de vleeseters aan te pakken! Zij zijn veel schadelijker
Niks ervan! Jij vleeseter bedreigt MIJN habitat, dus verdwijn!quote:Op zaterdag 29 juni 2013 11:30 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Of je bemoeit je met je eigen zaken.
ik mis de optie: Nee!!quote:Op zaterdag 29 juni 2013 06:00 schreef arjan1212 het volgende:
• in de horeca
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Roken is dan ook een smerige en ongewenste gewoonte. Ga 2 uur op een verjaardag zitten waar flink gerookt is en ruik aan je kleren, goor man.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 10:13 schreef Frank_Drebin het volgende:
Ik word zo langzamerhand een beetje moe van die anti-rook fascisten van tegenwoordig.
quote:Op zaterdag 29 juni 2013 11:32 schreef TonyDeuze het volgende:
[..]
Niks ervan! Jij vleeseter bedreigt MIJN habitat, dus verdwijn!
Ik kan ook gewoon een frikandel roken.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 11:27 schreef TonyDeuze het volgende:
Ik ben een ex-roker, maar vind dat rokers niet als heroinepatienten behandeld moeten worden.
Het word nu tijd om de vleeseters aan te pakken! Zij zijn veel schadelijker bezig.
Dat kan ook natuurlijkquote:Op zaterdag 29 juni 2013 11:34 schreef Franknfurter het volgende:
[..]
Ik kan ook gewoon een frikandel roken.
Those were the good old days....helaas hebben de zeikerdjes en bangeriken de wereld overgenomen en nieuwe generaties kunnen zich geeneens voorstellen dat het ooit de norm was.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 08:19 schreef LXIV het volgende:
Ik weet nog dat er rookvrije coupees kwamen in de treinen. Zat je lekker te roken (want de asbakjes zaten nog wel in de stoelen), kwam de conducteur heel voorzichtig vragen of je niet ergens anders kon roken, want hier mocht dat niet meer. Hij durfde het bijna niet te vragen, zo onzinnig was het dat er ergens niet gerookt mocht worden.
Veel mensen protesteerden hiertegen. Je mocht toch zelf wel weten waar je zat (en dus rookte!).
Ook op school werd in de klas volop gerookt. Dan waren er van die bleekneusjes die dat niet fijn vonden, blies de leraar expres een wolk rook over hun schoolbankjes. Zaten ze daar te hoesten...!
Nu ondenkbaar eigenlijk.
ach je hebt ook wel gelijk maar zo zijn er vergelijkbare dingen waar niet zo'n punt van gemaakt wordt. En hoe smerig de gewoonte dat mag iedereen zelf bepalen. Het enige probleem zit hem in dat anderen er last van kunnen hebben. Maar ga eens 2 uur op een verjaardag zitten waar ze alleen extreem luide slagersmuziek draaien.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 11:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Roken is dan ook een smerige en ongewenste gewoonte. Ga 2 uur op een verjaardag zitten waar flink gerookt is en ruik aan je kleren, goor man.
Om nog te zwijgen over de gezondheidsrisico's.
Want nu kan je na een avondje zuipen lekker de volgende dag weer dezelfde kleren aan?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 10:41 schreef xminator het volgende:
[..]
1 van de laatste vrijheidsstrijders is "de Vesuvius van Neuss"quote:Op zaterdag 29 juni 2013 05:54 schreef arjan1212 het volgende:
15 februari, 2013 - 13:44
Rokers vormen een minderheid die met een hysterische haat worden vervolgd, paria’s zijn zij, outcasts die op geen enkel mededogen hoeven te rekenen nu het verbod om op het werk of in een café/restaurant te roken, hen definitief naar de stoep heeft verbannen. Inmiddels staan bijna 1800 cafés te koop, omdat het rookverbod tot een afname van het aantal bezoekers heeft geleid. Er zijn al mensen ontslagen omdat ze weliswaar buiten maar wel op het eigen terrein van een instelling stonden te roken. Niemand die het iets kan schelen; geen vakbond die het voor de bedreigde roker opneemt.
Niets tegen rokers maar laat ze lekker niet een ander lastig vallen met hun ongezonde gewoonten. Diegene kiest er voor om zijn gezondheid te verpesten maar als ik daar naast zou zitten in zo'n vliegtuig ben ik verplicht om dat ook te doen?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 11:39 schreef Purplesparks het volgende:
[..]
ach je hebt ook wel gelijk maar zo zijn er vergelijkbare dingen waar niet zo'n punt van gemaakt wordt. En hoe smerig de gewoonte dat mag iedereen zelf bepalen. Het enige probleem zit hem in dat anderen er last van kunnen hebben. Maar ga eens 2 uur op een verjaardag zitten waar ze alleen extreem luide slagersmuziek draaien.
quote:Op zaterdag 29 juni 2013 11:32 schreef TonyDeuze het volgende:
[..]
Niks ervan! Jij vleeseter bedreigt MIJN habitat, dus verdwijn!
Iets waar je bewust bij stilstaat en nee ik vind dat ook niet juist, maar tegenwoordig vind ik het te ver gaan. Daarnaast iets waar minder bij stilgestaan wordt, geboren worden in een grote stad. Vooral de binnenstad en daar opgroeien is ook niet bepaald gezond. Maar dat soort dingen hoor je niemand over. auto-rijders of tenminste mensen die niet carpoolen etc. Vallen andere mensen ook lastig(extra) . En zo genoeg voorbeelden.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 11:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Niets tegen rokers maar laat ze lekker niet een ander lastig vallen met hun ongezonde gewoonten. Diegene kiest er voor om zijn gezondheid te verpesten maar als ik daar naast zou zitten in zo'n vliegtuig ben ik verplicht om dat ook te doen?
Kom je aan op je bestemming met geïrriteerde luchtwegen branderige ogen en meurende kleding omdat een ander recht heeft op vrije keuze.
Ja hallo, en mijn gezondheid en welzijn dan?
Oke, oke, jij wint. Verslik je niet in een hapje tartaar dan, dierenfachistquote:Op zaterdag 29 juni 2013 11:51 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Nee, bemoei je gewoon met je eigen zaken.
Hoezo gaat het tegenwoordig te ver dan?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 11:52 schreef Purplesparks het volgende:
[..]
Iets waar je bewust bij stilstaat en nee ik vind dat ook niet juist, maar tegenwoordig vind ik het te ver gaan. Daarnaast iets waar minder bij stilgestaan wordt, geboren worden in een grote stad. Vooral de binnenstad en daar opgroeien is ook niet bepaald gezond. Maar dat soort dingen hoor je niemand over. auto-rijders of tenminste mensen die niet carpoolen etc. Vallen andere mensen ook lastig(extra) . En zo genoeg voorbeelden.
Sorry voor die dubbelposts, maar ben net nieuw hier...moet even uitzoeken hoe het werkt allemaal.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 11:53 schreef TonyDeuze het volgende:
[..]
Oke, oke, jij wint. Verslik je niet in een hapje tartaar dan, dierenfascist
naja, tegenwoordig. Laatste jaren. En 't kabinet probeert het steeds verder in te dammen. het roken in sommige kroegjes is ook niet werkelijk wat ze willen. Maar de regelgeving van 'werknemers hebben het recht om in een rook-vrije omgeving te werken' gaat niet op voor kroegjes waar geen werknemers zijn. slechts een eigenaar.Eerst hebben ze geprobeerd kroegen te laten kiezen om rookvrij te zijn of niet. Maar omdat iedereen toch naar de rokerskroegen ging hebben ze een bepaalde wet doorgedrukt. Begrijp me niet verkeerd, ikzelf als roker probeer zoveel mogelijk rekening te houden om mensen niet lastig te vallen met met mijn rokerij. Maar mensen die roken worden door de maatschappij steeds slechter afgestempeld. En het erge is dat het kabinet niet werkelijk wil dat mensen stoppen met roken. Rokers leveren direct en indirect geld op.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 11:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Hoezo gaat het tegenwoordig te ver dan?
Je mag roken op straat in sommige kroegjes, anders in de rookruimte je mag roken in je auto in je huis in je tuin. Op werk is ruimte geregeld om te roken. Overal waar je bent kun je roken.
Het is alleen meer ingericht om de niet-roker in bescherming te nemen. Aangezien constant meeroken hartstikke slecht is lijkt me dat niet meer dan normaal.
In de grote steden worden tegenwoordig ook emissie eisen voor vrachtwagens ingesteld en autoverkeer aan banden gelegd.
Propaganda praat.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 11:59 schreef Elan het volgende:
Aangezien constant meeroken hartstikke slecht is.
quote:Op zaterdag 29 juni 2013 10:13 schreef Frank_Drebin het volgende:
Ik word zo langzamerhand een beetje moe van die anti-rook fascisten van tegenwoordig.
Die paar honderd miljoen die ze ophalen hebben ze allang weer verspilt man met de Fyra of andere mislukte projecten.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 12:11 schreef Purplesparks het volgende:
[..]
naja, tegenwoordig. Laatste jaren. En 't kabinet probeert het steeds verder in te dammen. het roken in sommige kroegjes is ook niet werkelijk wat ze willen. Maar de regelgeving van 'werknemers hebben het recht om in een rook-vrije omgeving te werken' gaat niet op voor kroegjes waar geen werknemers zijn. slechts een eigenaar.Eerst hebben ze geprobeerd kroegen te laten kiezen om rookvrij te zijn of niet. Maar omdat iedereen toch naar de rokerskroegen ging hebben ze een bepaalde wet doorgedrukt. Begrijp me niet verkeerd, ikzelf als roker probeer zoveel mogelijk rekening te houden om mensen niet lastig te vallen met met mijn rokerij. Maar mensen die roken worden door de maatschappij steeds slechter afgestempeld. En het erge is dat het kabinet niet werkelijk wil dat mensen stoppen met roken. Rokers leveren direct en indirect geld op.
daarmee bedoelde ik indirect. Rokers gaan gemiddeld veel eerder dood, zo om en nabij het punt dat ze de samenleving geen geld meer opleveren maar alleen nog geld kosten. Ik vermoed dat dat meer oplevert dan geld kost aan de gezondsheidzorg. (geen bron, geen bewijs. Een vermoeden die je best mag weerspreken)quote:Op zaterdag 29 juni 2013 12:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Die paar honderd miljoen die ze ophalen hebben ze allang weer verspilt man met de Fyra of andere mislukte projecten.
Vind het eerlijk gezegd geen argument om door te roken dat het de staatskas geld zou opleveren is ook ten dele waar want in de gezondheidszorg zitten genoeg mensen met ernstige chronische ziekten die volledig of ten dele te danken zijn aan het roken en dat kost ook genoeg.
Ik zie geen enkele bron in jouw link.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 12:41 schreef Elan het volgende:
[..]
http://www.zoetermeer.nl/(...)meerokeno_13841.html
Overheidspropaganda zeker?
10 jaar korter gemiddeld bij de verstokte roker. Dus 10 jaar minder AOW, Pensioen. Tel uit je winst.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 12:42 schreef Purplesparks het volgende:
[..]
daarmee bedoelde ik indirect. Rokers gaan gemiddeld veel eerder dood, zo om en nabij het punt dat ze de samenleving geen geld meer opleveren maar alleen nog geld kosten. Ik vermoed dat dat meer oplevert dan geld kost aan de gezondsheidzorg. (geen bron, geen bewijs. Een vermoeden die je best mag weerspreken)
En toen ze nog rookten was dat niet zo? Andersom is er ook tientallen jaren de situatie geweest dat niet-rokers hun kop moesten houden, ook als zij er erge last van hadden. 'Roken moet mogen' en 'een tevreden roker is geen onruststoker' waren van die heerlijke cliches waaraan de rokerslobby zich ophing om maar zoveel mogelijk rookwaar te kunnen verkopen. Dat enorm veel mensen daar last van hadden is altijd doodgezwegen, als je er iets van zei was je onverdraagzaam en gunde je een ander niets en nu niet-rokers eindelijk eens hun belang gediend zien ligt het weer aan hen?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 08:12 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Sinds je niet meer mag roken in een restaurant stinkt het er als de hel , iedereen zweet zich kapot en loopt te boeren en scheten te laten
jah precies, maar tegenover de medische kosten die de gemiddelde roker meebrengt. Maar dan nog kost de gemiddelde roker minder dacht ik. En dat is naast de accijns.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 12:50 schreef Elan het volgende:
[..]
10 jaar korter gemiddeld bij de verstokte roker. Dus 10 jaar minder AOW, Pensioen. Tel uit je winst.
Ongeveer het grootste kulargument van de rookmaffia.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 12:49 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik zie geen enkele bron in jouw link.
Ga maar eens googelen naar het grootschalige WHO-onderzoek (uit '98) over passief meeroken.
Dat besloeg een periode van 30 jaar....dan kun je nog eens over serieuze onderzoeksresultaten praten ipv zomaar ergens iets neerplempen op een site in Zoetermeer.
Feiten en geloven zijn 2 andere zaken, maar goed....veel mensen geloven graag en de anti-rook religie kun je ook niet met feiten van inzicht doen veranderen, dus beter lees je maar verder in je eigen bijbel.
ter vergelijking: ik blaas een heel pakje sigaretten in een plastic zak waar jouw hoofd in zit.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 10:48 schreef stoereboii het volgende:
[..]
Ja maar dat doen dus ook de meeste rokers he, maar ja meestal besteden die zoveel geld aan sigaretten dat ze niet eens een auto hebben. Echt treurig zeg, hoe zo'n kankerstok je hele leven kan bepalen...
ja, compenseert een beetje, he.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 10:50 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Je wil zeggen dat jij wel gezond eet en vervolgens toch je longen kapot rookt? Dat is misschien wel achterlijker. Het lijkt erop dat je de consequenties niet onder ogen wil zien?
en dus doen we het nu andersom.... enorm veel rokers hebben last van het huidige beleid, ze moeten hun kop houden, als je er iets van zegt ben je onverdraagzaam en gun je de niet rokers niks.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 12:51 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
En toen ze nog rookten was dat niet zo? Andersom is er ook tientallen jaren de situatie geweest dat niet-rokers hun kop moesten houden, ook als zij er erge last van hadden. 'Roken moet mogen' en 'een tevreden roker is geen onruststoker' waren van die heerlijke cliches waaraan de rokerslobby zich ophing om maar zoveel mogelijk rookwaar te kunnen verkopen. Dat enorm veel mensen daar last van hadden is altijd doodgezwegen, als je er iets van zei was je onverdraagzaam en gunde je een ander niets en nu niet-rokers eindelijk eens hun belang gediend zien ligt het weer aan hen?
Dat het is doorgeschoten klopt wel. Maar de meerderheid rookt niet. En als het je te duur is, dan stop je toch gewoon?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:20 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
en dus doen we het nu andersom.... enorm veel rokers hebben last van het huidige beleid, ze moeten hun kop houden, als je er iets van zegt ben je onverdraagzaam en gun je de niet rokers niks.
je mag niet eens meer een rook-kroegje hebben, of een stukje vliegtuig waar je als roker terecht kan tijdens een super lange reis waar je niet even naar buiten kan lopen. en je moet belachelijk veel extra belasting betalen.
Makkelijker gezegd dan gedaan. Komt misschien over als een zwak argument, maar het is de werkelijkheid dat stoppen met roken voor de meeste mensen (bijna) niet te doen is.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:30 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dat het is doorgeschoten klopt wel. Maar de meerderheid rookt niet. En als het je te duur is, dan stop je toch gewoon?
Sorry hoor, maar wat een kut poll als je niet eens 'nee' kunt antwoordenquote:Op zaterdag 29 juni 2013 06:00 schreef arjan1212 het volgende:
• in de horeca
Tussenstand:
[ afbeelding ]
je bent zelf een kutpoolquote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:38 schreef wasbeer31 het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar wat een kut poll als je niet eens 'nee' kunt antwoorden
Okee, aan de andere kant moet een verslaving van een kleine groep mensen niet het probleem van iedereen worden.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:32 schreef Purplesparks het volgende:
[..]
Makkelijker gezegd dan gedaan. Komt misschien over als een zwak argument, maar het is de werkelijkheid dat stoppen met roken voor de meeste mensen (bijna) niet te doen is.
beetje asociale instelling, ik wens niet betuttelt of financieel gestraft te worden. we zitten toch niet op de kleuterschool...quote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:30 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dat het is doorgeschoten klopt wel. Maar de meerderheid rookt niet. En als het je te duur is, dan stop je toch gewoon?
Klopt, maar zo klein is die groep niet. Verhogen van de accijns en verminderen van hoeveelheid tabak in een pakje is niet om roken te verminderen/stoppen. Het is puur misbruik maken van mensen die verslaafd zijn.Het enige positieve(waarschijnlijk onbedoelde) hiervan is dat er steeds minder mensen beginnen met roken.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:40 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Okee, aan de andere kant moet een verslaving van een kleine groep mensen niet het probleem van iedereen worden.
Welkom in Nederland, waar werkende mensen al decennia onevenredig worden belast met belasting op belasting voor een kleinere groep handophouders. En ik vind het niet ascociaal als die ene gevraagd wordt zijn sigaret uit te doen als 10 anderen dar last van hebben.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:41 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
beetje asociale instelling, ik wens niet betuttelt of financieel gestraft te worden. we zitten toch niet op de kleuterschool...
en in een democratie hoor je minderheden te beschermen, anders heet dat discriminatie.
het sociale stelsel is een verzekering voor jezelf, dus dat vind ik geen goede vergelijking. je gaat ook niet klagen als je inboedel verzekering betaald en er wordt nooit bij je ingebroken, toch? want dan betaal je dus ook alleen maar voor anderen.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:48 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Welkom in Nederland, waar werkende mensen al decennia onevenredig worden belast met belasting op belasting voor een kleinere groep handophouders. En ik vind het niet ascociaal als die ene gevraagd wordt zijn sigaret uit te doen als 10 anderen dar last van hebben.
Logisch, omdat er veel meer niet-rokers samen met die ene roker in een afgesloten ruimte moeten zitten. Daardoor zijn ze gedwongen van jouw rook mee te 'genieten'. Jij hebt een keus, zij niet.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 14:45 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
het sociale stelsel is een verzekering voor jezelf, dus dat vind ik geen goede vergelijking. je gaat ook niet klagen als je inboedel verzekering betaald en er wordt nooit bij je ingebroken, toch? want dan betaal je dus ook alleen maar voor anderen.
en ikvind het wel asociaal als ik ergens kan roken waar niemand die niet rookt hoeft te komen, maar het mag nog steeds niet. ik wil niemand lastig vallen, maar ik wil wel de vrijheid hebben om te roken als ik dat wil. in een vliegtuig of trein is dat niet mogelijk, en als ik uitga ook niet.
nee natuurlijk niet, omdat de roker aangepakt word moet je niet een andere groep ook gaan pakken, maar ophouden met de roker pakken.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 11:27 schreef TonyDeuze het volgende:
Ik ben een ex-roker, maar vind dat rokers niet als heroinepatienten behandeld moeten worden.
Het word nu tijd om de vleeseters aan te pakken! Zij zijn veel schadelijker bezig.
in mijn beleving hoeven rokers en niet rokers helemaal niet in 1 ruimte te zitten.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 15:28 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Logisch, omdat er veel meer niet-rokers samen met die ene roker in een afgesloten ruimte moeten zitten. Daardoor zijn ze gedwongen van jouw rook mee te 'genieten'. Jij hebt een keus, zij niet.
En die keuzevrijheid hebben niet-rokers per definitie niet.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 15:32 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
in mijn beleving hoeven rokers en niet rokers helemaal niet in 1 ruimte te zitten.
wat er nu gebeurt is dat rokers helemaal niet in een ruimte mogen zitten, en niet rokers wel. keuzevrijheid, daar gaat het om.
Waarvan een groot deel helemaal geen probleem heeft met gesepareerd roken. Zelfs mijn vader rookt niet in huis.quote:en vooralsnog rookt 26% van de nederlandse bevolking, dat is nou niet bepaald 1 roker.
Rokers mogen wel degelijk in dezelfde ruimtes zitten. Ze mogen er alleen niet roken. Als ze dermate verslaafd zijn, dat ze dat blijkbaar als iets onmenselijks zien, dan wordt het misschien eens tijd dat ze de oorzaak van hun probleem bij zichzelf gaan zoeken in plaats van bij anderen.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 15:32 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
in mijn beleving hoeven rokers en niet rokers helemaal niet in 1 ruimte te zitten.
wat er nu gebeurt is dat rokers helemaal niet in een ruimte mogen zitten, en niet rokers wel. keuzevrijheid, daar gaat het om.
tuurlijk wel, je kan toch naar rookvrije bars en clubs en restaurants? alles is rookvrij nu.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 15:35 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
En die keuzevrijheid hebben niet-rokers per definitie niet.
[..]
Waarvan een groot deel helemaal geen probleem heeft met gesepareerd roken. Zelfs mijn vader rookt niet in huis.
wat een onzin redenatie, vroeger mochten niet-rokers ook gewoon in een cafe zitten... en dan zeiden mensen, als je er niet tegen kan, blijf je toch lekker thuis...quote:Op zaterdag 29 juni 2013 15:39 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Rokers mogen wel degelijk in dezelfde ruimtes zitten. Ze mogen er alleen niet roken. Als ze dermate verslaafd zijn, dat ze dat blijkbaar als iets onmenselijks zien, dan wordt het misschien eens tijd dat ze de oorzaak van hun probleem bij zichzelf gaan zoeken in plaats van bij anderen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |