abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 29 juni 2013 @ 11:32:52 #51
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_128387720
Ach wij rokers leveren lekker veel geld op. Daarnaast mogen we misschien op steeds minder plekken roken maar daar staat tegenover dat de prijs blijft stijgen en de inhoud van een pakje tabak blijft dalen. :) ..... probeer het tenminste nog positief te laten klinken.....
Touching from a distance ~
  zaterdag 29 juni 2013 @ 11:32:59 #52
406659 TonyDeuze
scheer je weg
pi_128387724
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 11:30 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Of je bemoeit je met je eigen zaken. :*
Niks ervan! Jij vleeseter bedreigt MIJN habitat, dus verdwijn!
  zaterdag 29 juni 2013 @ 11:33:02 #53
79665 Gewoonik
Streng maar rechtvaardig
pi_128387726
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 06:00 schreef arjan1212 het volgende:
Poll: Roken weer toestaan ?
• in de horeca
• in de horeca en op de werkplek
• antwoord 1&2 en in het vliegtuig
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
ik mis de optie: Nee!!
Met vriendelijke groet,
Gewoonik
pi_128387733
quote:
13s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 10:13 schreef Frank_Drebin het volgende:
Ik word zo langzamerhand een beetje moe van die anti-rook fascisten van tegenwoordig.
Roken is dan ook een smerige en ongewenste gewoonte. Ga 2 uur op een verjaardag zitten waar flink gerookt is en ruik aan je kleren, goor man.

Om nog te zwijgen over de gezondheidsrisico's.
blablablabla
  zaterdag 29 juni 2013 @ 11:33:32 #55
406659 TonyDeuze
scheer je weg
pi_128387735
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 11:32 schreef TonyDeuze het volgende:

[..]

pi_128387755
quote:
18s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 11:27 schreef TonyDeuze het volgende:
Ik ben een ex-roker, maar vind dat rokers niet als heroinepatienten behandeld moeten worden.
Het word nu tijd om de vleeseters aan te pakken! Zij zijn veel schadelijker bezig.
Ik kan ook gewoon een frikandel roken.
  zaterdag 29 juni 2013 @ 11:35:53 #57
406659 TonyDeuze
scheer je weg
pi_128387772
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 11:34 schreef Franknfurter het volgende:

[..]

Ik kan ook gewoon een frikandel roken.
Dat kan ook natuurlijk ;)
pi_128387837
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 08:19 schreef LXIV het volgende:
Ik weet nog dat er rookvrije coupees kwamen in de treinen. Zat je lekker te roken (want de asbakjes zaten nog wel in de stoelen), kwam de conducteur heel voorzichtig vragen of je niet ergens anders kon roken, want hier mocht dat niet meer. Hij durfde het bijna niet te vragen, zo onzinnig was het dat er ergens niet gerookt mocht worden.
Veel mensen protesteerden hiertegen. Je mocht toch zelf wel weten waar je zat (en dus rookte!).

Ook op school werd in de klas volop gerookt. Dan waren er van die bleekneusjes die dat niet fijn vonden, blies de leraar expres een wolk rook over hun schoolbankjes. Zaten ze daar te hoesten...!

Nu ondenkbaar eigenlijk.
Those were the good old days....helaas hebben de zeikerdjes en bangeriken de wereld overgenomen en nieuwe generaties kunnen zich geeneens voorstellen dat het ooit de norm was.

Check btw het laatste plaatje in de Lucky Luke strips van tegenwoordig. :')
  zaterdag 29 juni 2013 @ 11:39:54 #59
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_128387847
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 11:33 schreef Elan het volgende:

[..]

Roken is dan ook een smerige en ongewenste gewoonte. Ga 2 uur op een verjaardag zitten waar flink gerookt is en ruik aan je kleren, goor man.

Om nog te zwijgen over de gezondheidsrisico's.
ach je hebt ook wel gelijk maar zo zijn er vergelijkbare dingen waar niet zo'n punt van gemaakt wordt. En hoe smerig de gewoonte dat mag iedereen zelf bepalen. Het enige probleem zit hem in dat anderen er last van kunnen hebben. Maar ga eens 2 uur op een verjaardag zitten waar ze alleen extreem luide slagersmuziek draaien.
pi_128387875
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 10:41 schreef xminator het volgende:

[..]

Klopt, dat mag je toch ook gewoon doen?

Soms heb je nog een aantal plekken waar er binnen gerookt wordt, als je dan na een avondje uitgaan thuiskomt stinkt je kleding naar rook. Dat is echt vies :r.
Want nu kan je na een avondje zuipen lekker de volgende dag weer dezelfde kleren aan?
pi_128387977
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 05:54 schreef arjan1212 het volgende:
15 februari, 2013 - 13:44

Rokers vormen een minderheid die met een hysterische haat worden vervolgd, paria’s zijn zij, outcasts die op geen enkel mededogen hoeven te rekenen nu het verbod om op het werk of in een café/restaurant te roken, hen definitief naar de stoep heeft verbannen. Inmiddels staan bijna 1800 cafés te koop, omdat het rookverbod tot een afname van het aantal bezoekers heeft geleid. Er zijn al mensen ontslagen omdat ze weliswaar buiten maar wel op het eigen terrein van een instelling stonden te roken. Niemand die het iets kan schelen; geen vakbond die het voor de bedreigde roker opneemt.
1 van de laatste vrijheidsstrijders is "de Vesuvius van Neuss"

pi_128387980
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 11:39 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

ach je hebt ook wel gelijk maar zo zijn er vergelijkbare dingen waar niet zo'n punt van gemaakt wordt. En hoe smerig de gewoonte dat mag iedereen zelf bepalen. Het enige probleem zit hem in dat anderen er last van kunnen hebben. Maar ga eens 2 uur op een verjaardag zitten waar ze alleen extreem luide slagersmuziek draaien.
Niets tegen rokers maar laat ze lekker niet een ander lastig vallen met hun ongezonde gewoonten. Diegene kiest er voor om zijn gezondheid te verpesten maar als ik daar naast zou zitten in zo'n vliegtuig ben ik verplicht om dat ook te doen?

Kom je aan op je bestemming met geïrriteerde luchtwegen branderige ogen en meurende kleding omdat een ander recht heeft op vrije keuzen in zijn of haar leven.

Ja hallo, en mijn gezondheid en welzijn dan? Is die niet relevant?
blablablabla
pi_128388026
Kijk alle verstokte schoorstenen eens huilen dat de maatschappij niet meer is aangepast aan hun nicotine grillen.
pi_128388089
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 11:32 schreef TonyDeuze het volgende:

[..]

:')

Nee, bemoei je gewoon met je eigen zaken.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zaterdag 29 juni 2013 @ 11:52:59 #65
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_128388114
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 11:47 schreef Elan het volgende:

[..]

Niets tegen rokers maar laat ze lekker niet een ander lastig vallen met hun ongezonde gewoonten. Diegene kiest er voor om zijn gezondheid te verpesten maar als ik daar naast zou zitten in zo'n vliegtuig ben ik verplicht om dat ook te doen?

Kom je aan op je bestemming met geïrriteerde luchtwegen branderige ogen en meurende kleding omdat een ander recht heeft op vrije keuze.

Ja hallo, en mijn gezondheid en welzijn dan?
Iets waar je bewust bij stilstaat en nee ik vind dat ook niet juist, maar tegenwoordig vind ik het te ver gaan. Daarnaast iets waar minder bij stilgestaan wordt, geboren worden in een grote stad. Vooral de binnenstad en daar opgroeien is ook niet bepaald gezond. Maar dat soort dingen hoor je niemand over. auto-rijders of tenminste mensen die niet carpoolen etc. Vallen andere mensen ook lastig(extra) . En zo genoeg voorbeelden.
  zaterdag 29 juni 2013 @ 11:53:15 #66
406659 TonyDeuze
scheer je weg
pi_128388119
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 11:51 schreef heiden6 het volgende:

[..]

:')

Nee, bemoei je gewoon met je eigen zaken.
Oke, oke, jij wint. Verslik je niet in een hapje tartaar dan, dierenfachist
pi_128388260
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 11:52 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

Iets waar je bewust bij stilstaat en nee ik vind dat ook niet juist, maar tegenwoordig vind ik het te ver gaan. Daarnaast iets waar minder bij stilgestaan wordt, geboren worden in een grote stad. Vooral de binnenstad en daar opgroeien is ook niet bepaald gezond. Maar dat soort dingen hoor je niemand over. auto-rijders of tenminste mensen die niet carpoolen etc. Vallen andere mensen ook lastig(extra) . En zo genoeg voorbeelden.
Hoezo gaat het tegenwoordig te ver dan?
Je mag roken op straat in sommige kroegjes, anders in de rookruimte je mag roken in je auto in je huis in je tuin. Op werk is ruimte geregeld om te roken. Overal waar je bent kun je roken.

Het is alleen meer ingericht om de niet-roker in bescherming te nemen. Aangezien constant meeroken hartstikke slecht is lijkt me dat niet meer dan normaal.

In de grote steden worden tegenwoordig ook emissie eisen voor vrachtwagens ingesteld en autoverkeer aan banden gelegd.
blablablabla
  zaterdag 29 juni 2013 @ 12:01:09 #68
406659 TonyDeuze
scheer je weg
pi_128388306
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 11:53 schreef TonyDeuze het volgende:

[..]

Oke, oke, jij wint. Verslik je niet in een hapje tartaar dan, dierenfascist
Sorry voor die dubbelposts, maar ben net nieuw hier...moet even uitzoeken hoe het werkt allemaal.
  zaterdag 29 juni 2013 @ 12:11:49 #69
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_128388550
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 11:59 schreef Elan het volgende:

[..]

Hoezo gaat het tegenwoordig te ver dan?
Je mag roken op straat in sommige kroegjes, anders in de rookruimte je mag roken in je auto in je huis in je tuin. Op werk is ruimte geregeld om te roken. Overal waar je bent kun je roken.

Het is alleen meer ingericht om de niet-roker in bescherming te nemen. Aangezien constant meeroken hartstikke slecht is lijkt me dat niet meer dan normaal.

In de grote steden worden tegenwoordig ook emissie eisen voor vrachtwagens ingesteld en autoverkeer aan banden gelegd.
naja, tegenwoordig. Laatste jaren. En 't kabinet probeert het steeds verder in te dammen. het roken in sommige kroegjes is ook niet werkelijk wat ze willen. Maar de regelgeving van 'werknemers hebben het recht om in een rook-vrije omgeving te werken' gaat niet op voor kroegjes waar geen werknemers zijn. slechts een eigenaar.Eerst hebben ze geprobeerd kroegen te laten kiezen om rookvrij te zijn of niet. Maar omdat iedereen toch naar de rokerskroegen ging hebben ze een bepaalde wet doorgedrukt. Begrijp me niet verkeerd, ikzelf als roker probeer zoveel mogelijk rekening te houden om mensen niet lastig te vallen met met mijn rokerij. Maar mensen die roken worden door de maatschappij steeds slechter afgestempeld. En het erge is dat het kabinet niet werkelijk wil dat mensen stoppen met roken. Rokers leveren direct en indirect geld op.
pi_128389024
Wat een heerlijk subjectieve poll zonder rookverbod opties, alleen maar waar het mag.

Vul ook 'nergens' bij de poll aan.
pi_128389104
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 11:59 schreef Elan het volgende:

Aangezien constant meeroken hartstikke slecht is.

Propaganda praat.
pi_128389128
quote:
13s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 10:13 schreef Frank_Drebin het volgende:
Ik word zo langzamerhand een beetje moe van die anti-rook fascisten van tegenwoordig.
pi_128389151
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 12:11 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

naja, tegenwoordig. Laatste jaren. En 't kabinet probeert het steeds verder in te dammen. het roken in sommige kroegjes is ook niet werkelijk wat ze willen. Maar de regelgeving van 'werknemers hebben het recht om in een rook-vrije omgeving te werken' gaat niet op voor kroegjes waar geen werknemers zijn. slechts een eigenaar.Eerst hebben ze geprobeerd kroegen te laten kiezen om rookvrij te zijn of niet. Maar omdat iedereen toch naar de rokerskroegen ging hebben ze een bepaalde wet doorgedrukt. Begrijp me niet verkeerd, ikzelf als roker probeer zoveel mogelijk rekening te houden om mensen niet lastig te vallen met met mijn rokerij. Maar mensen die roken worden door de maatschappij steeds slechter afgestempeld. En het erge is dat het kabinet niet werkelijk wil dat mensen stoppen met roken. Rokers leveren direct en indirect geld op.
Die paar honderd miljoen die ze ophalen hebben ze allang weer verspilt man met de Fyra of andere mislukte projecten.
Vind het eerlijk gezegd geen argument om door te roken dat het de staatskas geld zou opleveren is ook ten dele waar want in de gezondheidszorg zitten genoeg mensen met ernstige chronische ziekten die volledig of ten dele te danken zijn aan het roken en dat kost ook genoeg.
blablablabla
pi_128389221
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 12:36 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Propaganda praat.
http://www.zoetermeer.nl/(...)meerokeno_13841.html

Overheidspropaganda zeker? :D
blablablabla
  zaterdag 29 juni 2013 @ 12:42:29 #75
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_128389253
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 12:38 schreef Elan het volgende:

[..]

Die paar honderd miljoen die ze ophalen hebben ze allang weer verspilt man met de Fyra of andere mislukte projecten.
Vind het eerlijk gezegd geen argument om door te roken dat het de staatskas geld zou opleveren is ook ten dele waar want in de gezondheidszorg zitten genoeg mensen met ernstige chronische ziekten die volledig of ten dele te danken zijn aan het roken en dat kost ook genoeg.
daarmee bedoelde ik indirect. Rokers gaan gemiddeld veel eerder dood, zo om en nabij het punt dat ze de samenleving geen geld meer opleveren maar alleen nog geld kosten. Ik vermoed dat dat meer oplevert dan geld kost aan de gezondsheidzorg. (geen bron, geen bewijs. Een vermoeden die je best mag weerspreken)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')