abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128385176
25 oktober 1995

Protestactie

Air Holland is vooralsnog de enige Nederlandse luchtvaartmaatschappij die roken nog toestaat. Uit een enquête is volgens een woordvoerster van deze maatschappij gebleken dat de passagiers vrij onverschillig staan tegenover het al dan niet roken aan boord. De klanten van Air Holland, de reisorganisatoren, zijn faliekant tegen een rookverbod, zo blijkt uit het onderzoek.

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------

De enige min of meer tastbare vormen van protest komen van de stichting Rokersbelangen en het Bureau Voorlichting Tabak. Het laatste maakte gisteren de uitslag van alweer een onderzoek bekend. Op grond hiervan verwacht de stichting dat de drie luchtvaartmaatschappijen een kwart van hun boekingen gaan verliezen. De stichting Rokersbelangen, die met dertigduizend sympathisanten claimt de belangen van vier miljoen rokers te vertegenwoordigen, startte enkele weken geleden de protestactie "Luchtalarm". Hoeveel pro-rokenreacties er zijn binnengekomen op het speciaal ingestelde telefoonnummer, valt moeilijk te achterhalen. Volgens een woordvoerder van de stichting wordt er ,,veel gebeld".

http://www.digibron.nl/se(...)erbod-in-vliegtuigen
pi_128385199
15 februari, 2013 - 13:44

Rokers vormen een minderheid die met een hysterische haat worden vervolgd, paria’s zijn zij, outcasts die op geen enkel mededogen hoeven te rekenen nu het verbod om op het werk of in een café/restaurant te roken, hen definitief naar de stoep heeft verbannen. Inmiddels staan bijna 1800 cafés te koop, omdat het rookverbod tot een afname van het aantal bezoekers heeft geleid. Er zijn al mensen ontslagen omdat ze weliswaar buiten maar wel op het eigen terrein van een instelling stonden te roken. Niemand die het iets kan schelen; geen vakbond die het voor de bedreigde roker opneemt.
pi_128385201
Poll: Roken weer toestaan ?
in de horeca
in de horeca en op de werkplek
antwoord 1&2 en in het vliegtuig
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
pi_128385203
Damn, ik weet nog dat dat vroeger mocht. Kun je je nu echtniet meer voorstellen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 06:00 schreef arjan1212 het volgende:
Poll: Roken weer toestaan ?
in de horeca
in de horeca en op de werkplek
antwoord 1&2 en in het vliegtuig
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Daar gaat de eigenaar van het vliegtuig/de horeagelegenheid/het bedrijf over natuurlijk. :)
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zaterdag 29 juni 2013 @ 06:13:16 #5
46114 DzjieDub
M'n initialen, wat doe je
pi_128385209
hoe bedoel je eenzijdige poll. Hoe dan ook, uit de poll komt naar voren dat roken weer moet worden toegestaan. Als je nou een optie "Niet" had toegevoegd dan had waarschijnlijk 95% van de mensen daarop geklikt.
De cursus "Omgaan met teleurstellingen" gaat vandaag helaas niet door
pi_128385258
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 06:13 schreef DzjieDub het volgende:
hoe bedoel je eenzijdige poll. Hoe dan ook, uit de poll komt naar voren dat roken weer moet worden toegestaan. Als je nou een optie "Niet" had toegevoegd dan had waarschijnlijk 95% van de mensen daarop geklikt.
Dit
  zaterdag 29 juni 2013 @ 07:17:13 #7
13250 Lod
Sapere aude!
pi_128385306
Horeca is ook te breed. In een café maakt het mij weinig uit, in een restaurant vind ik het verbod een van de beste dingen die ooit zijn doorgevoerd. Niets was zo smerig als je aan het genieten was van lekker eten en iemand in de buurt steekt een sigaret op.
GNU Terry Pratchett
pi_128385373
Hoe onderbouw je dat die 180 kroegen dicht zijn door rookverbod? Lijkt mij dat de crisis er een grotere rol in speelt. Bezuinigen op de kroeggang is erg makkelijk.
pi_128385375
Ik merk dat mijn reukvermogen een stuk sterker is dan voorheen. Zodoende vind ik het een goede ontwikkeling omdat t gezonder aanvoelt.

Zelf steek ik overigens soms een sigaret aan, zo'n twee per week.
pi_128385380
quote:
13s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 07:17 schreef Lod het volgende:
Horeca is ook te breed. In een café maakt het mij weinig uit, in een restaurant vind ik het verbod een van de beste dingen die ooit zijn doorgevoerd. Niets was zo smerig als je aan het genieten was van lekker eten en iemand in de buurt steekt een sigaret op.
Hier sluit ik mij volledig bij aan.

In een café vind ik het zelfs beter, ondanks dat ik zelf niet rook.

Wat betreft het vliegtuig (en ook de trein), ik kan mij voorstellen dat de eigenaar van het betreffende vervoermiddel dit liever niet heeft, omdat rooklucht lastig schoon te maken is.
  zaterdag 29 juni 2013 @ 07:54:28 #11
13250 Lod
Sapere aude!
pi_128385407
Het schijnt dat de luchtkwaliteit in vliegtuigen verslechterd is sinds het rookverbod.
Omdat de maatschappijen nu geld kunnen besparen door de luchtverversing te verminderen.
GNU Terry Pratchett
pi_128385487
quote:
13s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 07:17 schreef Lod het volgende:
Sinds je niet meer mag roken in een restaurant stinkt het er als de hel , iedereen zweet zich kapot en loopt te boeren en scheten te laten
  zaterdag 29 juni 2013 @ 08:13:44 #13
13250 Lod
Sapere aude!
pi_128385491
Ik geloof dat wij naar totaal verschillende restaurants gaan :7
GNU Terry Pratchett
pi_128385494
Het enige restaurant in Nederland waar je WEL mag roken is hotel des indes in den haag
pi_128385497
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 08:12 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

Sinds je niet meer mag roken in een restaurant stinkt het er als de hel , iedereen zweet zich kapot en loopt te boeren en scheten te laten
Misschien moet je een fatsoenlijk restaurant zoeken ipv een schaal bitterballen in een kroeg leeg te snaaien.

Het gedrag dat je beschrijft is voor mij herkenbaar in kroegen, maar zeker niet in restaurants
  zaterdag 29 juni 2013 @ 08:19:39 #16
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_128385514
Ik weet nog dat er rookvrije coupees kwamen in de treinen. Zat je lekker te roken (want de asbakjes zaten nog wel in de stoelen), kwam de conducteur heel voorzichtig vragen of je niet ergens anders kon roken, want hier mocht dat niet meer. Hij durfde het bijna niet te vragen, zo onzinnig was het dat er ergens niet gerookt mocht worden.
Veel mensen protesteerden hiertegen. Je mocht toch zelf wel weten waar je zat (en dus rookte!).

Ook op school werd in de klas volop gerookt. Dan waren er van die bleekneusjes die dat niet fijn vonden, blies de leraar expres een wolk rook over hun schoolbankjes. Zaten ze daar te hoesten...!

Nu ondenkbaar eigenlijk.
The End Times are wild
pi_128385531
Toen ik op school zat, was het rookverbod er al , maar sommige leerkrachten rookten gewoon tijdens de les, denk dat die nu allemaal met pensioen zijn, waren toen in de 50 ofzo dus
  zaterdag 29 juni 2013 @ 08:36:04 #18
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_128385598
Asoverzameltopic
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_128385666
Roken in de trein mag aan de poll worden toevevoegd
Ons aller kapitein haque is ook aanwezig
pi_128385969
Roken :') zou overal verboden moeten worden.
pi_128386076
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 08:49 schreef Haque het volgende:
Roken in de trein mag aan de poll worden toevevoegd
Zoals het vroeger was dat een ieder zelf kon kiezen tussen een rook- of niet rookcoupé, daar was niets mis mee, iedereen tevreden !
pi_128386128
vliegtuigen zouden electrische sigaretten moeten uitdelen, samen met de krantjes.
tenminste als ze roken verbieden. wat van mij niet hoeft. het ergste van 11 uur naar japan vliegen is dat ik niet kan roken.
pi_128386274
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 08:19 schreef LXIV het volgende:
Ik weet nog dat er rookvrije coupees kwamen in de treinen. Zat je lekker te roken (want de asbakjes zaten nog wel in de stoelen), kwam de conducteur heel voorzichtig vragen of je niet ergens anders kon roken, want hier mocht dat niet meer. Hij durfde het bijna niet te vragen, zo onzinnig was het dat er ergens niet gerookt mocht worden.
Veel mensen protesteerden hiertegen. Je mocht toch zelf wel weten waar je zat (en dus rookte!).

Ook op school werd in de klas volop gerookt. Dan waren er van die bleekneusjes die dat niet fijn vonden, blies de leraar expres een wolk rook over hun schoolbankjes. Zaten ze daar te hoesten...!

Nu ondenkbaar eigenlijk.
En die zelfde figuren hebben nu allemaal chronische longkwalen.
  zaterdag 29 juni 2013 @ 10:13:01 #24
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_128386515
Ik word zo langzamerhand een beetje moe van die anti-rook fascisten van tegenwoordig.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
  zaterdag 29 juni 2013 @ 10:13:05 #25
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_128386516
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 09:29 schreef GhpH het volgende:
Roken :') zou overal verboden moeten worden.
Zoals mijn auto.
Heb nu maar 1 gekocht zonder asbak...
Vrouw niet blij, mooi... :(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')