ING zei dat ik niet minder als 250 euro kon aflossen dat was hun voorwaarde ze eisten dit bedrag ondanks mijn lage inkomsten; meer zo van: Dan vind je maar een manier om het te kunnen betalen. Wij nemen geen genoegen met minder.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 17:49 schreef Greyson het volgende:
Waarom ben jij in eerste instantie hiermee akkoord gegaan? Ik neem aan dat zij toch ook wel weten wat voor situatie je zit alvorens een regeling te treffen?
En gelijk hebben ze.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 17:51 schreef quintinds het volgende:
[..]
ING zei dat ik niet minder als 250 euro kon aflossen dat was hun voorwaarde ze eisten dit bedrag ondanks mijn lage inkomsten; meer zo van: Dan vind je maar een manier om het te kunnen betalen. Wij nemen geen genoegen met minder.
Ja, logisch toch. Jij maakt die schuld, je moet maar zien hoe je die aflost.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 17:51 schreef quintinds het volgende:
[..]
ING zei dat ik niet minder als 250 euro kon aflossen dat was hun voorwaarde ze eisten dit bedrag ondanks mijn lage inkomsten; meer zo van: Dan vind je maar een manier om het te kunnen betalen. Wij nemen geen genoegen met minder.
Ja, wat dacht je dan? De ING is geen liefdadigheidsinstelling.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 17:51 schreef quintinds het volgende:
[..]
De onderwereld wil je vast geld lenen.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 17:54 schreef quintinds het volgende:
Ik zeg ook niet dat het onredelijk is allemaal. Ik wil gewoon weten of ik ergens terecht kan zonder budgetbeheer gedoe om de schuld gelijk af te lossen en daar af te lossen met waarschijnlijk lagere tarieven.
Ja, dat is een goede keus gebleken inderdaadquote:Op vrijdag 28 juni 2013 17:45 schreef quintinds het volgende:
ik wil gewoon controle hebben over mijn financien.
Dus je wil een lening om een lening af te kunnen betalen? Heel verstandig. En als dat je dan teveel wordt, sluit je dan gewoon weer een lening af?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 17:54 schreef quintinds het volgende:
Ik zeg ook niet dat het onredelijk is allemaal. Ik wil gewoon weten of ik ergens terecht kan zonder budgetbeheer gedoe om de schuld gelijk af te lossen en daar af te lossen met waarschijnlijk lagere tarieven.
Ik zeg je enige optie is de gemeentelijke kredietbank. En als daar budgetbeheer aan vastzit, dan moet dat maar.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 17:54 schreef quintinds het volgende:
Probeer anders nog een keer om tafel te gaan en zegt dat je het zo niet meer kunt opbrengen. Neem een eigen goed voorstel mee.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 17:51 schreef quintinds het volgende:
[..]
ING heeft er ook niets aan als hij straks 1 euro per maand gaat aflossen, dus ik begrijp het standpunt van de bank wel.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 17:56 schreef Greyson het volgende:
[..]
Probeer anders nog een keer om tafel te gaan en zegt dat je het zo niet meer kunt opbrengen. Neem een eigen goed voorstel mee.
ING heeft toch ook geen boodschap aan dat jij dieper in de schulden komt en zo straks helemaal niets meer kunt aflossen doordat andere schuldeisers bij je melden.
Mja maar als je een lager bedrag gaat aflossen, dan tikt de rente vrij fors door toch?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 17:57 schreef quintinds het volgende:
Lijkt me sterk dat iets me teveel wordt als het maar lager dan 250 is! want 100 tot 150 kan ik nog wel opbrengen maar 250 zorgt ervoor dat ik maandelijks iets op marktplaats moet zetten wil ik de maand doorkomen!
Ik weet dat het stom is hoe ik hierin terecht ben gekomen, maar ik heb wel alles op schema gebracht en hou alle kosten bij de hand. Maar ik kom gewoon niet uit met de kosten van die ING, ik heb al alles omlaaggebracht, minder boodschappengeld, geen geld meer aan benzine meer te voet doen, geen roken, enz.
Ik wil echt geen budgetbeheerder
Alleen een lager termijnbedrag!
Daarom zeg ik een goed voorstel meenemen waar beide partijen wat aan hebben.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 17:56 schreef DezeBestaatVastNogNiet het volgende:
[..]
ING heeft er ook niets aan als hij straks 1 euro per maand gaat aflossen, dus ik begrijp het standpunt van de bank wel.
Right.. maar als ze zelf schulden maken krijgen ze miljarden toe zonder blikken of blozen + verhoging van de bonus.quote:
Je hebt weinig keus!quote:Op vrijdag 28 juni 2013 17:57 schreef quintinds het volgende:
Lijkt me sterk dat iets me teveel wordt als het maar lager dan 250 is! want 100 tot 150 kan ik nog wel opbrengen maar 250 zorgt ervoor dat ik maandelijks iets op marktplaats moet zetten wil ik de maand doorkomen!
Ik weet dat het stom is hoe ik hierin terecht ben gekomen, maar ik heb wel alles op schema gebracht en hou alle kosten bij de hand. Maar ik kom gewoon niet uit met de kosten van die ING, ik heb al alles omlaaggebracht, minder boodschappengeld, geen geld meer aan benzine meer te voet doen, geen roken, enz.
Ik wil echt geen budgetbeheerder
Alleen een lager termijnbedrag!
Eigenlijk had TS gewoon zijn kredietmogelijkheden stop moeten zetten toen hij werkloos werdquote:Op vrijdag 28 juni 2013 17:58 schreef Greyson het volgende:
[..]
Daarom zeg ik een goed voorstel meenemen waar beide partijen wat aan hebben.
De rente is zo'n 50euro per maand. Dus het heeft geen zin om minder af te lossen voor de bank (die wilt de lening niet uitbreiden lijkt mij). Bedenk even dat de meeste CC's een rentetarief hanteren van ca 10-12%.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 17:58 schreef Greyson het volgende:
[..]
Daarom zeg ik een goed voorstel meenemen waar beide partijen wat aan hebben.
Krijg je geen huurtoeslag dan?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:00 schreef quintinds het volgende:
Ik snap best dat ze het zo snel mogelijk terug willen, maar het moet wel realistisch blijven op basis van inkomsten! Aangezien ik al 500 aan de huur kwijt ben, en dan vervolgens 250 aan ing, terwijl mijn netto uitkering 991 is! dan heb ik nog zorgverzekering enz...
Ik zal dat over die bijzondere bijstand wel nog eens doorlezen
Aan die bijzondere bijstand heb je niks voor je schuld.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:00 schreef quintinds het volgende:
Ik snap best dat ze het zo snel mogelijk terug willen, maar het moet wel realistisch blijven op basis van inkomsten! Aangezien ik al 500 aan de huur kwijt ben, en dan vervolgens 250 aan ing, terwijl mijn netto uitkering 991 is! dan heb ik nog zorgverzekering enz...
Dan had jij ook realistisch en op basis van je inkomsten moeten uitgeven. Zo simpel is hetquote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:00 schreef quintinds het volgende:
Ik snap best dat ze het zo snel mogelijk terug willen, maar het moet wel realistisch blijven op basis van inkomsten!
Het voordeel van een bank zijn is dat je gewoon geld kunt afschrijvenquote:Op vrijdag 28 juni 2013 17:59 schreef Lienekien het volgende:
Als jij de ING die 250 euro niet gaat betalen, komt er een incassobureau. En dan zit je nog dieper in de shit.
Ik zie daar de relevantie niet van.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:02 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Het voordeel van een bank zijn is dat je gewoon geld kunt afschrijven
Stel dat je niet rood kunt staan, maar wel maandelijks geld aan de bank moet betalen. Op de vierde van de maand wil de bank het afschrijven, maar heb jij ¤50 te weinig op je rekening staan. De bank schrijft het dan vrolijk af en jij hebt -¤50 op je rekening staan
Daar is dus een gemeentelijke kredietbank voor.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:02 schreef DezeBestaatVastNogNiet het volgende:
Kleine kans trouwens dat je wel bij een andere instelling geld kunt lenen, ze zullen overal checken naar andere leningen en je financiele situatie. Daarmee val je automatisch in de risicogevallen en gaan alle alarmbellen rinkelen (wat mij betreft ook terecht overigens).
Daar heb ik geen ervaring meequote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:04 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Daar is dus een gemeentelijke kredietbank voor.
De bank heeft dan toch geen incassobureau nodig? Jij moet het gewoon iedere maand met minder doen. (Tot het moment dat je, wanneer je inkomsten binnenkomen, al onder je kredietlimiet zit)quote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik zie daar de relevantie niet van.
Sorry hoor maar als je zo denkt is iemand die je helpt bij je financiën geen overbodige luxe. Je hebt blijkbaar bij het uitgeven van die 6000 euro ook gedacht "och dat lukt wel".quote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:03 schreef quintinds het volgende:
Ik zit ook nog eens vast aan een kut tmobile abonnement waar ik niet van af kan tot volgend jaar , en godverdomme hoge kosten ook nog hoef het niet uit te leggen denk ik
Die had ik afgesloten voordat ik in de schuld kwam, dacht je als student ook van: Och, dat lukt wel
Die telefoon is nu mijn ondergang X_X
Ditquote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:01 schreef zarGon het volgende:
Ik ben toch wel benieuwd naar de "onverwachte kosten".
http://www.kredietbanklimburg.nl/quote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:04 schreef quintinds het volgende:
gemeentelijke kredietbank geld niet voor mijn gebied ik woon in de omgeving maastricht
Daarnaast kost een geïncasseerde schuld vanuit de bank je een negatieve BKR registratie.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 17:59 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je hebt weinig keus!
Ik wil het nog wel eens herhalen, hoor!
Als jij de ING die 250 euro niet gaat betalen, komt er een incassobureau. En dan zit je nog dieper in de shit.
Misschien moet je eens voorwaarden lezen voordat je contracten afsluit...quote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:03 schreef quintinds het volgende:
Ik zit ook nog eens vast aan een kut tmobile abonnement waar ik niet van af kan tot volgend jaar , en godverdomme hoge kosten ook nog hoef het niet uit te leggen denk ik
Die had ik afgesloten voordat ik in de schuld kwam, dacht je als student ook van: Och, dat lukt wel
Studentencreditcards zijn niet zeldzaam, hoor. Je moet alleen wel weten hoe je er mee om moet gaan.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:05 schreef netolk het volgende:
[..]
Misschien moet je eens voorwaarden lezen voordat je contracten afsluit...
En hoe de fuck krijg je het voor elkaar om 6k uit te geven met een creditcard als je een student bent?
Wtf doe je als student zijnde met een creditcard?
Reis boeken, hotel boeken, etc. Als student heb je overigens een limiet van 1000 euro of nog minder.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:05 schreef netolk het volgende:
[..]
Misschien moet je eens voorwaarden lezen voordat je contracten afsluit...
En hoe de fuck krijg je het voor elkaar om 6k uit te geven met een creditcard als je een student bent?
Wtf doe je als student zijnde met een creditcard?
Rijke lui worden rijker, arme lui worden armerquote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:06 schreef maartend het volgende:
En vergeet even niet ; zorgverzekering paar maanden niet betalen en je krijgt er per maand een boete bij van ong. 50-60 euro. Net zo lang tot je je schuld hebt afbetaald bij de zorgverzekeraar.
...quote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:07 schreef DezeBestaatVastNogNiet het volgende:
[..]
Rijke lui worden rijker, arme lui worden armer
Dat kan ook zonder creditcard. Maar idd vind het knap dat hij 6k schuld kan maken als student zijnde aangezien je krediet op je inkomen gebaseerd zou moeten zijn (wat bij een student over het algemeen niet zo hoog is)quote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:06 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Reis boeken, hotel boeken, etc. Als student heb je overigens een limiet van 1000 euro of nog minder.
een huur van 500 met 991 euro aan inkomsten?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:00 schreef quintinds het volgende:
Ja hallo, hij is ook al gestopt met roken hoorquote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:08 schreef Insomnia_ het volgende:
Wat een topic dit
TS gaat met weinig inkomen dingen met z'n creditcard betalen en heeft een duur telefoon abbo.
En dan klagen dat de bank redelijk moet zijn
Dat is een stuk lastiger, zeker als je iets wil reserveren (en al helemaal in het buitenland).quote:
Celstraffen zouden wat mij betreft op zijn plaats zijn voor zulke mensen.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:08 schreef Insomnia_ het volgende:
Wat een topic dit
TS gaat met weinig inkomen dingen met z'n creditcard betalen en heeft een duur telefoon abbo.
En dan klagen dat de bank redelijk moet zijn
Onverwachte kostenquote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:12 schreef quintinds het volgende:
Is een stom verhaal maar ik was bezig mijn huis in te richten en moest veel dingen nog hebben dus ik heb veel met de creditcard gedaan, zodra de creditcard gereset was kon ik nog eens 1000 euro eraf halen terwijl de afschrijving pas later plaatsvind, overigens had ik een overstap gedaan naar een ander soort creditcard en die werd mij gewoon toegestuurd, dus hop nog eens 2000 euro .... enzovoorts...
Wat dacht ik op dat moment? Ik dacht shoppen, effe wat spullen kopen, och doe maar een ipad erbij waarom ook niet
Is het stom ? ja tuurlijk was het stom, maar ik kan het natuurlijk niet meer terugdraaien....
Onderhand heb ik de meeste overbodige luxe spullen al op marktplaats staan of al verkocht maar ik weet niet hoelang ik de aflossing van 250 volhoudt het is elke maand kijken hoe krijgen we dit bij elkaar
Een budgetbeheerder doet niets anders als kijken wat je moet betalen en wanneer enz! Ik heb dat schema nu zelf opgesteld en ik heb totaal overzicht over mijn financien... Alleen omdat ik toen heel fout zat wil niet zeggen dat ik geen harde les heb geleerd! Ik snap nu ook wel dat ik dat soort dingen niet moet doen.
Maar zo kunnen we door blijven gaan over wat ik allemaal niet had moeten doen... Ik hoopte gewoon op een manier om wat meer ruimte in die hoge lasten te brengen.
Eigenlijk nooit problemen mee. Maar misschien dat je voor bepaalde plekken wel met een creditcard moet betalen, klinkt niet heel raar idd.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:10 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Dat is een stuk lastiger, zeker als je iets wil reserveren (en al helemaal in het buitenland).
Daar hebben ze een hele goede oplossing voor, Budget beheer.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:03 schreef quintinds het volgende:
Ik zit ook nog eens vast aan een kut tmobile abonnement waar ik niet van af kan tot volgend jaar , en godverdomme hoge kosten ook nog hoef het niet uit te leggen denk ik [natuurlijk dit ligt ook aan tmobile]
22quote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:13 schreef netolk het volgende:
[..]
Eigenlijk nooit problemen mee. Maar misschien dat je voor bepaalde plekken wel met een creditcard moet betalen, klinkt niet heel raar idd.
Maar dan had TS zijn kaartje ook alleen daarvoor moeten gebruiken...
TS mag hopen dat je al ouder dan 21 bent, anders zijn je ouders ook nog de klos
jezus christus.....quote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:12 schreef quintinds het volgende:
Is een stom verhaal maar ik was bezig mijn huis in te richten en moest veel dingen nog hebben dus ik heb veel met de creditcard gedaan, zodra de creditcard gereset was kon ik nog eens 1000 euro eraf halen terwijl de afschrijving pas later plaatsvind, overigens had ik een overstap gedaan naar een ander soort creditcard en die werd mij gewoon toegestuurd, dus hop nog eens 2000 euro .... enzovoorts...
Wat dacht ik op dat moment? Ik dacht shoppen, effe wat spullen kopen, och doe maar een ipad erbij waarom ook niet
Is het stom ? ja tuurlijk was het stom, maar ik kan het natuurlijk niet meer terugdraaien....
Onderhand heb ik de meeste overbodige luxe spullen al op marktplaats staan of al verkocht maar ik weet niet hoelang ik de aflossing van 250 volhoudt het is elke maand kijken hoe krijgen we dit bij elkaar
Een budgetbeheerder doet niets anders als kijken wat je moet betalen en wanneer enz! Ik heb dat schema nu zelf opgesteld en ik heb totaal overzicht over mijn financien... Alleen omdat ik toen heel fout zat wil niet zeggen dat ik geen harde les heb geleerd! Ik snap nu ook wel dat ik dat soort dingen niet moet doen.
Maar zo kunnen we door blijven gaan over wat ik allemaal niet had moeten doen... Ik hoopte gewoon op een manier om wat meer ruimte in die hoge lasten te brengen.
Ga godverdomme zo snel mogelijk die schuldsanering in, randdebielquote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:12 schreef quintinds het volgende:
wat ik dus al uitleggen wou, een budgetbeheerder kan mij niet helpen met een stom overzicht van financien , die ik zelf al hebquote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:13 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Daar hebben ze een hele goede oplossing voor, Budget beheer.
En het ligt inderdaad nooit aan je zelf, het ligt altijd aan iemand anders.
Technisch gezien, heb je gewoon een probleem. Je moet meer uitgeven dan je nu binnen krijgt.
Ga hulp zoeken, want je moet zeker nog 2 jaar aflossen en dan rekenen we de rente er nog niet bij.
Als je nu niet rond komt, kan je een aantal dingen doen:
• Wachten tot je helemaal in de shit zit. En er helemaal niet meer uit kan komen
• Voor meer inkomsten zorgen.
• Hulp zoeken.
Kies snel, anders ben je straks echt de .....
Ben erg benieuwd naar dat overzicht danquote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:14 schreef quintinds het volgende:
[..]
wat ik dus al uitleggen wou, een budgetbeheerder kan mij niet helpen met een stom overzicht van financien , die ik zelf al heb
Is dat niet voor schulden die buiten je 'schuld' om zijn gemaakt? Lijkt me niet echt de bedoeling dat iemand lekker gaat shoppen en dan chill de schuldsanering ingaatquote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:14 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ga godverdomme zo snel mogelijk die schuldsanering in, randdebielDat je met zo'n houding nog durft te zeuren
Plaats dat maar even hier danquote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:14 schreef quintinds het volgende:
[..]
wat ik dus al uitleggen wou, een budgetbeheerder kan mij niet helpen met een stom overzicht van financien , die ik zelf al heb
Die is natuurlijk prive, maar ik hou in excel alles aan elkaar gekoppeld mijn inkomsten bij mijn vaste lasten per onderwerp, energie, abbo's , huur, onderhoud, boodschappen, verzekeringen, enzquote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:15 schreef Melleyn het volgende:
[..]
Ben erg benieuwd naar dat overzicht dan
Het lijkt er op dat je wel wat hulp kan krijgen met je financiële huishouden. Dat je bewust 6K uitgeeft terwijl je weet dat je het niet kan betalen, lijkt een probleem aan te duidenquote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:14 schreef quintinds het volgende:
[..]
Maar wtf, dan laat je je overzicht aan die beheerder zien en dan zegt die dit en dat kan nog beter (of hij zegt is een goed overzicht) maar dan heb je iig wel dat de gemeente je helpt met het afbetalenquote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:14 schreef quintinds het volgende:
[..]
En een iPad kan niet ontbreken op de nieuwe bank natuurlijkquote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Heel 'onverwacht' inderdaad, een huis inrichten met je credit card.
de eerste paar maanden niet.....:pquote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:18 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
En een iPad kan niet ontbreken op de nieuwe bank natuurlijk
Je hebt (zo ongeveer) gelijk.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:15 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Is dat niet voor schulden die buiten je 'schuld' om zijn gemaakt? Lijkt me niet echt de bedoeling dat iemand lekker gaat shoppen en dan chill de schuldsanering ingaat
Toch jammer, want het is overduidelijk dat TS geen minuut langer in beheer moet zijn van geld.quote:De rechter kan het verzoek uitsluitend toewijzen als de schuldenaar zelf voldoende aannemelijk maakt dat:
-hij zijn schulden niet langer kan betalen;
-hij met de schulden die in de afgelopen vijf jaar zijn ontstaan of onbetaald zijn gelaten, te goeder trouw is geweest. Voorbeelden van schulden waarvan het vaak lastig is om aan te tonen dat ze te goeder trouw zijn ontstaan zijn bijvoorbeeld boetes bij het CJIB, grandioze overbesteding (bijvoorbeeld op het moment dat de schuldenaar zijn schulden al niet meer kan afbetalen sluit hij nóg een lening af) of schulden die zijn ontstaan door verslavingen (bijvoorbeeld gok- of drankverslavingen);
- hij de verplichtingen die uit de schuldsanering voortvloeien naar behoren zal nakomen en hij zich in voldoende mate zal inspannen om geld te "sparen" voor de schuldeisers. Eventueel met hulp van een budgetcoach.
Wat is daar nou weer privé aan? Je hoeft toch niet te zeggen wat je precies koopt, alleen hoeveel je er aan uitgeeft.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:16 schreef quintinds het volgende:
[..]
Die is natuurlijk prive, maar ik hou in excel alles aan elkaar gekoppeld mijn inkomsten bij mijn vaste lasten per onderwerp, energie, abbo's , huur, onderhoud, boodschappen, verzekeringen, enz
overigens hou ik per maand elke dag bij wat ik aan boodschappen besteed en stel een limiet vast en zie wanneer ik dat bijna bereikt heb, zodat ik daarop kan afstellen, en elke maand probeer ik het met minder te doen
Als je studeert kan je volgens mij altijd bij duo bij lenen. Maar weet dus niet of dit slim is (rente is denk ik wel een stuk lager though)quote:
Maar dan krijg je weer geen WWB-uitkering, dus ik neem aan dat hij nu niet studeert (of een studie doet waar hij geen stufi voor krijgt)quote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:21 schreef netolk het volgende:
[..]
Als je studeert kan je volgens mij altijd bij duo bij lenen. Maar weet dus niet of dit slim is (rente is denk ik wel een stuk lager though)
TS studeert niet, anders kun je geen WWB-uitkering aanvragen. edit: Oh, ik was te langzaam.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:21 schreef netolk het volgende:
[..]
Als je studeert kan je volgens mij altijd bij duo bij lenen. Maar weet dus niet of dit slim is (rente is denk ik wel een stuk lager though)
Twee zielen...quote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:22 schreef Tchock het volgende:
[..]
TS studeert niet, anders kun je geen WWB-uitkering aanvragen. edit: Oh, ik was te langzaam.
Kun je echt geen werk gaan zoeken? ik denk dat je nu moeilijk doet terwijl het ook makkelijk kanquote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:00 schreef quintinds het volgende:
Dus je hebt straks ook geen opleiding zodat je ook geen fatsoenlijke baan hebt om überhaupt iets te kunnen afbetalen?quote:
Stappenplan:quote:
afhankelijk van de lening als je een rente vaste lening kan vinden die een lagere rente heeft dan dat de ING nu rekent is het nog wel een optie (denk alleen niet dat je die gaat vinden)quote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:25 schreef Tchock het volgende:
[..]
Stappenplan:
-zoek werk, ook rotwerk en ook onder je niveau
-verkoop zaken die je niet nodig hebt
-ga op zoek naar een kamer met lagere huur
-stuur een briefje naar elke bank dat ze je nooit meer een creditcard moeten verstrekken
-leen vooral geen geld om een lening af te betalen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |