abonnement Unibet Coolblue
pi_128360590
Meld hier:
• Wanneer je begonnen bent of wanneer je gaat beginnen met lessen.
• Hoeveel lessen je hebt gehad.
• Hoe vaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen.
• Wanneer je examen hebt en mentale steun kan gebruiken.
• Wanneer je geslaagd bent.

De geslaagden van 2004 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2005 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2006 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2007 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2008 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2009 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2010 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2011 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2012 zijn o.a. hier te vinden.

Geslaagden 2013:

* no1uknow (7 januari)
* Scootermuisje (10 januari)
* Sneeuwvlok_2 (18 januari)
* Proletariaat (4 februari)
* Sie_scheitern_Epos (7 februari)
* Nafi (9 februari)
* Nutkicker22 (12 februari)
* Kletters (18 februari)
* DevilsAndDust (20 februari)
* Jiang153 (25 februari)
* Wanderlust (13 maart)
* Jan-Slagter (12 april)
* Koelkastman (15 april)
* erythropoeet (16 april)
* Bankpasje (18 april)
* Remy669 (19 april)
* JR-Style-93 (22 april)
* Amoeba (24 april)
* borisz (29 april)

Iedereen die de komende tijd theorie en/of praktijkexamen heeft. Succes! ^O^
pi_128360635
Nope, in dat opzicht niet haha. Ik vind het wel mooi om een beetje snel te gaan :$
Maar verder moet ik wel mijn bochten beter nemen en schakelen moet nog wat soepeler gaan. Maar goed ik heb net 2 lessen gehad..
pi_128361448
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 14:01 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Misschien beetje praten met de examinator, geeft een meer ontspannen sfeer. Je moet 'm niet zijn als de 'vijand' ofzo. ;)
Joh :')

Heeft niks te maken met mijn faalangst en examenvrees. Dat zit gewoon in me, of ik nou praat met een examinator of niet.
Gewoon normaal doen ja.
pi_128363324
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 15:26 schreef Mrs.Salvatore het volgende:

[..]

Joh :')

Heeft niks te maken met mijn faalangst en examenvrees. Dat zit gewoon in me, of ik nou praat met een examinator of niet.
Right maar je had toch nooit last van stress/zenuwen e.d.? Nu hoort het niet anders te zijn dan die situaties.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 17:06:42 #5
392328 Keukendrol
Vuile klootzak!!!
pi_128364698
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 15:26 schreef Mrs.Salvatore het volgende:

[..]

Joh :')

Heeft niks te maken met mijn faalangst en examenvrees. Dat zit gewoon in me, of ik nou praat met een examinator of niet.
Hij wil alleen maar helpen.
Op zaterdag 5 januari 2013 00:14 schreef LompeHork het volgende:
Deze username is gewoon perfect.
-------------------------------------------------
- Dearest (UI)
  zaterdag 29 juni 2013 @ 07:52:31 #6
398254 Tamaraxxx
I am Feyenoord till i die
pi_128385400
Gisteren geslaagd voor mijn rijbewijs. Dit was de tweede keer. Eerste keer puur gezakt op zenuwen. Gisteren ging bijna alles goed. Examinator was ook heel aardig. Enige wat fout ging is dat ik in zn 3 een woonwijk binnenreed en stilviel en dat ik 1 of 2 zijstraten miste. Dus nu geslaagd en maandag rijbewijs aanvragen :)
pi_128430132
Gefeliciteerd! Nog twee dagen hier, en dan mag ik eraan geloven 8-).
Get stoned
pi_128438517
Heb afgelopen vrijdag mijn rijbewijs in 1x gehaald. Vroeg me af wat je allemaal moet meenemen voor de aanvraag ervan? Dat wil ik namelijk morgen gaan doen. Op de site van de gemeente word ik namelijk niet wijzer.
pi_128438945
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 22:39 schreef knight18 het volgende:
Heb afgelopen vrijdag mijn rijbewijs in 1x gehaald. Vroeg me af wat je allemaal moet meenemen voor de aanvraag ervan? Dat wil ik namelijk morgen gaan doen. Op de site van de gemeente word ik namelijk niet wijzer.
Gefeliciteerd! Ook aan de anderen die geslaagd zijn.
Een goedgekeurde pasfoto. En een ID ofzo dacht ik.
pi_128447235
Vandaag om 13:50 inmiddels al mijn 6e rijles geloof ik. Instructeur gaf aan dat ik in principe over 2 lessen klaar ben voor een tussen tijdse toets. Volgens hem een snelle leerling die totaal niet meer dan 10 - 13 lessen nodig zal hebben. Overigens wel voor ik begon met rijden een fanatieke sim racer op de computer met koppeling schakelen erbij en dat merkte je met de eerste rijles al het viel hem meteen op dat ik de auto goed binnen mijn baan hield het sturen meteen al vlot ging en het gas remmen ook heb ook meteen mijn 2e les de koppeling geleerd en in de 3 lessen daarna ook heel veel pak alles snel op alleen is vak parkeren niet echt mijn ding file parkeren etc wel heb er dus vertrouwen in en hij schept ook altijd op over mij naar andere leerlingen wat het zelfvertrouwen boost :O Zei zelfs dat ik 1 van ze beste leerlingen was samen met een ander kijk dat is altijd leuk om te horen ben wel zenuwachtig voor die tussen tijdse toets. Moet je voorstellen voor de examens straks.. Moet alleen nog wel even snel me theorie halen maar ben geen goeie leerder (Lees: Anti leren) dus hoe ik dat vogeltje ga klaren moet ik nog even kijken.. |:(

Maar goed vanmiddag weer rijden voor het eerst iemand naar huis brengen normaal les ik altijd om 8:50 als eerste leerling. We shall see how it goe's. Heeft me wel voorbereid dat het een lekker wijf dat we naar huis gaan brengen dus ik moet wel even de ogen op de weg houden :')

Heb er vertrouwen in dat het deze zomervakantie gaat lukken aangezien ik nu al vlotjes rijdt en er geen ingrepen zijn bijna. Behalve laatst toen ik met 70 van de autoweg afkwam en we bij een soort kruising kwamen waar verkeer van links kon komen maarja wij moesten rechtdoor maar ondanks dat er geen verkeer aankwam besloot ie toch terug te remmen naar 20 terwijl ik gewoon terug wou naar de 50. Maar dat vond ie toch te hard voor een kruising (Waar geen verkeer aankwam :') )

Merk zelf wel veel dat ik van doorrijden houdt en niet van stoppen heb laatst op sublieme wijzen geprobeerd een oma naar rechts te krijgen die zich met 40 voort jakkerde op de weg waar je 50 mocht :r . Oma begreep mijn subtiele hints overig niet 10 minuten erachter moeten hangen :'(
Mister Secret,
pi_128468921
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 16:22 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Right maar je had toch nooit last van stress/zenuwen e.d.? Nu hoort het niet anders te zijn dan die situaties.
Klopt, ik snap ook echt niet waarom ik zo fucking nerveus ben wanneer er een examinator naast me zit.
Gewoon normaal doen ja.
pi_128472842
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2013 22:49 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Ook aan de anderen die geslaagd zijn.
Een goedgekeurde pasfoto. En een ID ofzo dacht ik.
En geld natuurlijk :+
  maandag 1 juli 2013 @ 20:15:00 #13
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_128472969
Morgen les 39 en 40, vrijdag rijexamen 1.
Ok stelletje hokboeren
pi_128473112
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 20:10 schreef Paxcon het volgende:

[..]

En geld natuurlijk :+
Oh ja! Geld ja :+ Scherp.
pi_128473144
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 02:03 schreef Davem15 het volgende:
Vandaag om 13:50 inmiddels al mijn 6e rijles geloof ik. Instructeur gaf aan dat ik in principe over 2 lessen klaar ben voor een tussen tijdse toets. Volgens hem een snelle leerling die totaal niet meer dan 10 - 13 lessen nodig zal hebben. Overigens wel voor ik begon met rijden een fanatieke sim racer op de computer met koppeling schakelen erbij en dat merkte je met de eerste rijles al het viel hem meteen op dat ik de auto goed binnen mijn baan hield het sturen meteen al vlot ging en het gas remmen ook heb ook meteen mijn 2e les de koppeling geleerd en in de 3 lessen daarna ook heel veel pak alles snel op alleen is vak parkeren niet echt mijn ding file parkeren etc wel heb er dus vertrouwen in en hij schept ook altijd op over mij naar andere leerlingen wat het zelfvertrouwen boost :O Zei zelfs dat ik 1 van ze beste leerlingen was samen met een ander kijk dat is altijd leuk om te horen ben wel zenuwachtig voor die tussen tijdse toets. Moet je voorstellen voor de examens straks.. Moet alleen nog wel even snel me theorie halen maar ben geen goeie leerder (Lees: Anti leren) dus hoe ik dat vogeltje ga klaren moet ik nog even kijken.. |:(

Maar goed vanmiddag weer rijden voor het eerst iemand naar huis brengen normaal les ik altijd om 8:50 als eerste leerling. We shall see how it goe's. Heeft me wel voorbereid dat het een lekker wijf dat we naar huis gaan brengen dus ik moet wel even de ogen op de weg houden :')

Heb er vertrouwen in dat het deze zomervakantie gaat lukken aangezien ik nu al vlotjes rijdt en er geen ingrepen zijn bijna. Behalve laatst toen ik met 70 van de autoweg afkwam en we bij een soort kruising kwamen waar verkeer van links kon komen maarja wij moesten rechtdoor maar ondanks dat er geen verkeer aankwam besloot ie toch terug te remmen naar 20 terwijl ik gewoon terug wou naar de 50. Maar dat vond ie toch te hard voor een kruising (Waar geen verkeer aankwam :') )

Merk zelf wel veel dat ik van doorrijden houdt en niet van stoppen heb laatst op sublieme wijzen geprobeerd een oma naar rechts te krijgen die zich met 40 voort jakkerde op de weg waar je 50 mocht :r . Oma begreep mijn subtiele hints overig niet 10 minuten erachter moeten hangen :'(
Je hebt toch niet lopen kleven in je rijles hè?
pi_128473597
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 02:03 schreef Davem15 het volgende:

Heb er vertrouwen in dat het deze zomervakantie gaat lukken aangezien ik nu al vlotjes rijdt en er geen ingrepen zijn bijna. Behalve laatst toen ik met 70 van de autoweg afkwam en we bij een soort kruising kwamen waar verkeer van links kon komen maarja wij moesten rechtdoor maar ondanks dat er geen verkeer aankwam besloot ie toch terug te remmen naar 20 terwijl ik gewoon terug wou naar de 50. Maar dat vond ie toch te hard voor een kruising (Waar geen verkeer aankwam :') )

Merk zelf wel veel dat ik van doorrijden houdt en niet van stoppen heb laatst op sublieme wijzen geprobeerd een oma naar rechts te krijgen die zich met 40 voort jakkerde op de weg waar je 50 mocht :r . Oma begreep mijn subtiele hints overig niet 10 minuten erachter moeten hangen :'(
Met meer dan 50 op een kruising afrijden, niet 'houden' van stoppen en proberen oma's van de weg te rijden? Ik word misselijk van het idee dat mensen zoals jij alleen in een auto de weg op zouden mogen, mag hopen dat ze je nog heel wat lessen wat fatsoen bij gaan brengen :X
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
pi_128473692
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 02:03 schreef Davem15 het volgende:
Vandaag om 13:50 inmiddels al mijn 6e rijles geloof ik. Instructeur gaf aan dat ik in principe over 2 lessen klaar ben voor een tussen tijdse toets. Volgens hem een snelle leerling die totaal niet meer dan 10 - 13 lessen nodig zal hebben. Overigens wel voor ik begon met rijden een fanatieke sim racer op de computer met koppeling schakelen erbij en dat merkte je met de eerste rijles al het viel hem meteen op dat ik de auto goed binnen mijn baan hield het sturen meteen al vlot ging en het gas remmen ook heb ook meteen mijn 2e les de koppeling geleerd en in de 3 lessen daarna ook heel veel pak alles snel op alleen is vak parkeren niet echt mijn ding file parkeren etc wel heb er dus vertrouwen in en hij schept ook altijd op over mij naar andere leerlingen wat het zelfvertrouwen boost :O Zei zelfs dat ik 1 van ze beste leerlingen was samen met een ander kijk dat is altijd leuk om te horen ben wel zenuwachtig voor die tussen tijdse toets. Moet je voorstellen voor de examens straks.. Moet alleen nog wel even snel me theorie halen maar ben geen goeie leerder (Lees: Anti leren) dus hoe ik dat vogeltje ga klaren moet ik nog even kijken.. |:(

Maar goed vanmiddag weer rijden voor het eerst iemand naar huis brengen normaal les ik altijd om 8:50 als eerste leerling. We shall see how it goe's. Heeft me wel voorbereid dat het een lekker wijf dat we naar huis gaan brengen dus ik moet wel even de ogen op de weg houden :')

Heb er vertrouwen in dat het deze zomervakantie gaat lukken aangezien ik nu al vlotjes rijdt en er geen ingrepen zijn bijna. Behalve laatst toen ik met 70 van de autoweg afkwam en we bij een soort kruising kwamen waar verkeer van links kon komen maarja wij moesten rechtdoor maar ondanks dat er geen verkeer aankwam besloot ie toch terug te remmen naar 20 terwijl ik gewoon terug wou naar de 50. Maar dat vond ie toch te hard voor een kruising (Waar geen verkeer aankwam :') )

Merk zelf wel veel dat ik van doorrijden houdt en niet van stoppen heb laatst op sublieme wijzen geprobeerd een oma naar rechts te krijgen die zich met 40 voort jakkerde op de weg waar je 50 mocht :r . Oma begreep mijn subtiele hints overig niet 10 minuten erachter moeten hangen :'(
Nu al een gevaar op de weg, en dat zonder rijbewijs.
Vergeet niet nog ff een cursus Nederlands erbij te volgen!
  maandag 1 juli 2013 @ 20:33:37 #18
392328 Keukendrol
Vuile klootzak!!!
pi_128473753
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 02:03 schreef Davem15 het volgende:
Vandaag om 13:50 inmiddels al mijn 6e rijles geloof ik. Instructeur gaf aan dat ik in principe over 2 lessen klaar ben voor een tussen tijdse toets. Volgens hem een snelle leerling die totaal niet meer dan 10 - 13 lessen nodig zal hebben. Overigens wel voor ik begon met rijden een fanatieke sim racer op de computer met koppeling schakelen erbij en dat merkte je met de eerste rijles al het viel hem meteen op dat ik de auto goed binnen mijn baan hield het sturen meteen al vlot ging en het gas remmen ook heb ook meteen mijn 2e les de koppeling geleerd en in de 3 lessen daarna ook heel veel pak alles snel op alleen is vak parkeren niet echt mijn ding file parkeren etc wel heb er dus vertrouwen in en hij schept ook altijd op over mij naar andere leerlingen wat het zelfvertrouwen boost :O Zei zelfs dat ik 1 van ze beste leerlingen was samen met een ander kijk dat is altijd leuk om te horen ben wel zenuwachtig voor die tussen tijdse toets. Moet je voorstellen voor de examens straks.. Moet alleen nog wel even snel me theorie halen maar ben geen goeie leerder (Lees: Anti leren) dus hoe ik dat vogeltje ga klaren moet ik nog even kijken.. |:(

Maar goed vanmiddag weer rijden voor het eerst iemand naar huis brengen normaal les ik altijd om 8:50 als eerste leerling. We shall see how it goe's. Heeft me wel voorbereid dat het een lekker wijf dat we naar huis gaan brengen dus ik moet wel even de ogen op de weg houden :')

Heb er vertrouwen in dat het deze zomervakantie gaat lukken aangezien ik nu al vlotjes rijdt en er geen ingrepen zijn bijna. Behalve laatst toen ik met 70 van de autoweg afkwam en we bij een soort kruising kwamen waar verkeer van links kon komen maarja wij moesten rechtdoor maar ondanks dat er geen verkeer aankwam besloot ie toch terug te remmen naar 20 terwijl ik gewoon terug wou naar de 50. Maar dat vond ie toch te hard voor een kruising (Waar geen verkeer aankwam :') )

Merk zelf wel veel dat ik van doorrijden houdt en niet van stoppen heb laatst op sublieme wijzen geprobeerd een oma naar rechts te krijgen die zich met 40 voort jakkerde op de weg waar je 50 mocht :r . Oma begreep mijn subtiele hints overig niet 10 minuten erachter moeten hangen :'(
Goed verhaal man, lekker kort.

Om 2:00 's nachts zo vol van jezelf zijn. :')
Op zaterdag 5 januari 2013 00:14 schreef LompeHork het volgende:
Deze username is gewoon perfect.
-------------------------------------------------
- Dearest (UI)
pi_128480621
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 20:30 schreef princess-a het volgende:

[..]

Met meer dan 50 op een kruising afrijden, niet 'houden' van stoppen en proberen oma's van de weg te rijden? Ik word misselijk van het idee dat mensen zoals jij alleen in een auto de weg op zouden mogen, mag hopen dat ze je nog heel wat lessen wat fatsoen bij gaan brengen :X
Je reactie slaat absoluut nergens op dit is een kruising bij een snelweg afrit waar je dus rechtdoor de snelweg weer op kan of links kan. Ik moest weer rechtdoor de snelweg op en er kwam geen verkeer van links. Nee ik houdt niet van stoppen wie wel als je net op gang bent weer helemaal stil gaan staan en daarna het hele schakel ritueel opnieuw doen heeft overigens niks met fatsoen te maken. Over het algemeen krijg ik het commentaar van de rij instructeur dat ik zelfs iets te veilig rijdt ik verleen voetgangers en fietsers altijd voorrang ook al hebben ze dat soms niet. Heb vandaag de Dashcam in de lesauto gehangen en het is gefilmd zal even het geluid eronder weghalen en dan op youtube zetten en hierheen linken.
Mister Secret,
pi_128482301
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 22:41 schreef Davem15 het volgende:

[..]

Je reactie slaat absoluut nergens op dit is een kruising bij een snelweg afrit waar je dus rechtdoor de snelweg weer op kan of links kan. Ik moest weer rechtdoor de snelweg op en er kwam geen verkeer van links. Nee ik houdt niet van stoppen wie wel als je net op gang bent weer helemaal stil gaan staan en daarna het hele schakel ritueel opnieuw doen heeft overigens niks met fatsoen te maken. Over het algemeen krijg ik het commentaar van de rij instructeur dat ik zelfs iets te veilig rijdt ik verleen voetgangers en fietsers altijd voorrang ook al hebben ze dat soms niet. Heb vandaag de Dashcam in de lesauto gehangen en het is gefilmd zal even het geluid eronder weghalen en dan op youtube zetten en hierheen linken.
Ik heb er echt moeite mee om dit te lezen :')
pi_128482521
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 20:30 schreef princess-a het volgende:

[..]

Met meer dan 50 op een kruising afrijden, niet 'houden' van stoppen en proberen oma's van de weg te rijden? Ik word misselijk van het idee dat mensen zoals jij alleen in een auto de weg op zouden mogen, mag hopen dat ze je nog heel wat lessen wat fatsoen bij gaan brengen :X
Maar goed dat het CBR er ook nog is om hem tegen te houden.
pi_128482538
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2013 23:06 schreef Louboutin het volgende:

[..]

Ik heb er echt moeite mee om dit te lezen :')
Je bent niet de enige. :')
pi_128482896
quote:
14s.gif Op maandag 1 juli 2013 23:10 schreef Ensemble het volgende:

[..]

Maar goed dat het CBR er ook nog is om hem tegen te houden.
Ik hoop het maar :P
pi_128482938
quote:
14s.gif Op maandag 1 juli 2013 23:10 schreef Ensemble het volgende:

[..]

Maar goed dat het CBR er ook nog is om hem tegen te houden.
Let's hope so ;)
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
pi_128483020
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2013 23:06 schreef Louboutin het volgende:

[..]

Ik heb er echt moeite mee om dit te lezen :')
Niet zeuren als je zelf ook nog de punt achter je zin vergeet te zetten.
Anders moet je maar opnieuw een cursus Nederlands lezen volgen.
Mister Secret,
pi_128483217
Ben overigens wel benieuwd naar je filmpje, alhoewel dat lastig te beoordelen zal zijn zonder geluid.
pi_128483578
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 23:18 schreef Davem15 het volgende:

[..]

Niet zeuren als je zelf ook nog de punt achter je zin vergeet te zetten.
Anders moet je maar opnieuw een cursus Nederlands lezen volgen.
_O-
Ik ben benieuwd naar je filmpje.
pi_128483811
Zaterdag had ik mijn 3e les, waarna ik advies zou krijgen..
Rijschool zei dat gemiddeld aantal lessen op 35-40 lag..

(schijnt volgens deze site ook wel te kloppen: http://www.gemiddeldgezie(...)eld-aantal-rijlessen)

kreeg het advies van 30 a 35 lessen, volgens hem zat ik daar tussen :)
maar kon het gezien de stijl hoe ik alles op pakte nog wel beter voor me uitvallen..

Neem wss een pakket voor 35 lessen, kreeg het geld terug van lessen die ik niet zal rijden..
Pakket met Tussentijdse toets en praktijk examen kost 1440 ( en krijg nog 10% korting daarop)..
voor 1 uur's lessen.

Niet heel gek qua prijs denk ik zelf :)
pi_128483945
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 23:34 schreef Downstar het volgende:
Zaterdag had ik mijn 3e les, waarna ik advies zou krijgen..
Rijschool zei dat gemiddeld aantal lessen op 35-40 lag..

(schijnt volgens deze site ook wel te kloppen: http://www.gemiddeldgezie(...)eld-aantal-rijlessen)

kreeg het advies van 30 a 35 lessen, volgens hem zat ik daar tussen :)
maar kon het gezien de stijl hoe ik alles op pakte nog wel beter voor me uitvallen..

Neem wss een pakket voor 35 lessen, kreeg het geld terug van lessen die ik niet zal rijden..
Pakket met Tussentijdse toets en praktijk examen kost 1440 ( en krijg nog 10% korting daarop)..
voor 1 uur's lessen.

Niet heel gek qua prijs denk ik zelf :)
Dat is een hele goede prijs!

Ik heb trouwens een pakket van 35 uur + ttt + examen voor 1795...
  maandag 1 juli 2013 @ 23:37:19 #30
392328 Keukendrol
Vuile klootzak!!!
pi_128483976
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 23:34 schreef Downstar het volgende:
Zaterdag had ik mijn 3e les, waarna ik advies zou krijgen..
Rijschool zei dat gemiddeld aantal lessen op 35-40 lag..

(schijnt volgens deze site ook wel te kloppen: http://www.gemiddeldgezie(...)eld-aantal-rijlessen)

kreeg het advies van 30 a 35 lessen, volgens hem zat ik daar tussen :)
maar kon het gezien de stijl hoe ik alles op pakte nog wel beter voor me uitvallen..

Neem wss een pakket voor 35 lessen, kreeg het geld terug van lessen die ik niet zal rijden..
Pakket met Tussentijdse toets en praktijk examen kost 1440 ( en krijg nog 10% korting daarop)..
voor 1 uur's lessen.

Niet heel gek qua prijs denk ik zelf :)
Dat is godverdomme een goede deal.
Op zaterdag 5 januari 2013 00:14 schreef LompeHork het volgende:
Deze username is gewoon perfect.
-------------------------------------------------
- Dearest (UI)
pi_128484155
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 23:34 schreef Downstar het volgende:
Zaterdag had ik mijn 3e les, waarna ik advies zou krijgen..
Rijschool zei dat gemiddeld aantal lessen op 35-40 lag..

(schijnt volgens deze site ook wel te kloppen: http://www.gemiddeldgezie(...)eld-aantal-rijlessen)

kreeg het advies van 30 a 35 lessen, volgens hem zat ik daar tussen :)
maar kon het gezien de stijl hoe ik alles op pakte nog wel beter voor me uitvallen..

Neem wss een pakket voor 35 lessen, kreeg het geld terug van lessen die ik niet zal rijden..
Pakket met Tussentijdse toets en praktijk examen kost 1440 ( en krijg nog 10% korting daarop)..
voor 1 uur's lessen.

Niet heel gek qua prijs denk ik zelf :)
Even berekend zit je op 25 euro per les uur zit ik ook aan. Zeker geen slechte deal!
Mister Secret,
pi_128484358
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 23:21 schreef Paxcon het volgende:
Ben overigens wel benieuwd naar je filmpje, alhoewel dat lastig te beoordelen zal zijn zonder geluid.
Dashcam neemt allemaal losse fragmenten op van 500 MB per stuk dus heb ze even achter elkaar geplakt in sony vegas renderen is nu bezig maar duurt 2.5 uur, Geheugen kaartje van dashcam was maar 8 GB dat betekend genoeg voor 50 minuten opnemen maar op 1 of andere manier zijn er toch stukjes tussen uit gevallen is voor mij ook eerste keer dat ik hem gebruik maar normaal als die vol zit overschrijft die de oude opnames naja volgens de handleiding dan. Vooral het eerste stuk miste ik maar das niks speciaals. Zal hem morgen ochtend erop zetten voor jullie vermaak :Y)
Mister Secret,
pi_128485074
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 23:40 schreef Davem15 het volgende:

[..]

Even berekend zit je op 25 euro per les uur zit ik ook aan. Zeker geen slechte deal!
Hoe kom jij op 25 euro per les dan :P?

Laat ik het even goed zeggen :P

1440 = 35 (uur) rijles + Tussentijdse toets + Praktijk examen.
Ik krijg 10% korting als student zijnde.. deze korting geld over alles behalve cbr examengelden
die bedragen 190 voor praktijk examen.. voor de rest niks denk ik..

1440-190 = 1250 daar 10% vanaf is 125, 1250-125 = 1125 voor 35 lessen en tussen tijdsetoets
1125/35 = ¤32,14 per les..

Tussentijdsetoets kost bij hun ook 125 euro.. Dus 1125-125= 1000 voor 35 lessen is ¤28,57 per les :P

in totaal zou ik dus 1125 (korting rijles pakket)+ 190 (praktijk examen) = 1315 euro betalen
(als ik alles goed heb berekend :P)

Kijk ik even naar de concurrentie, die naast mijn rijschool als 1 van de betere uit mijn regio is
Dan bied die mij het volgende aan:

35 autorijlessen (60 min) + TTT + examen = ¤ 1770,00

dat scheelt dus 1770 - 1315 = 455 euro!

[ Bericht 8% gewijzigd door Downstar op 02-07-2013 00:07:43 ]
pi_128485256
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2013 23:36 schreef Louboutin het volgende:

[..]

Dat is een hele goede prijs!

Ik heb trouwens een pakket van 35 uur + ttt + examen voor 1795...
Bij mij is een pakket van

40 uur + TTT + Theorie examen + Theorieboeken + Praktijk examen + 1 x praktijk herkansing = 1760 euro ( en dan zou er dus nog 10% af gaan)
pi_128485262
Ik had als tussentijdse toets 130 afgetrokken van het totaal bedrag en als examen 230.
Dan klopt mijn hele calculatie inderdaad niet meer ik heb de prijzen gebruikt van mijn rijschool.
Mister Secret,
pi_128486933
quote:
9s.gif Op maandag 1 juli 2013 22:29 schreef Travel. het volgende:

[..]

Er is bij mijn studie letterlijk een oud tentamen als hertentamen gegeven. Belachelijk als je het mij vraagt, vooral voor het niveau van de universiteit.
:X

WELK VAK :'(
pi_128497161
Donderdag weer rijles.. Nummer 14 :')
In totaal 1 week niet gereden.

Na de rijles van donderdag heb ik gelijk wéér 2 weken niets, omdat m`n instructeur op vakantie gaat.

Het is waar wat er word gezegd:
In het begin is rijlessen leuk, maar na 10 lesjes heb je het wel gezien en wil je gewoon dat pasje :') Dat merk ik ook, heb nu zoiets van... ja, ik zit nu op 14 lessen, en ik wil dat pasje gewoon graag..

Word ook lax met lessen (Zeg ze af als ik me een beetje ziek voel etc)
pi_128499022
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 13:31 schreef Braddie het volgende:
Donderdag weer rijles.. Nummer 14 :')
In totaal 1 week niet gereden.

Na de rijles van donderdag heb ik gelijk wéér 2 weken niets, omdat m`n instructeur op vakantie gaat.

Het is waar wat er word gezegd:
In het begin is rijlessen leuk, maar na 10 lesjes heb je het wel gezien en wil je gewoon dat pasje :') Dat merk ik ook, heb nu zoiets van... ja, ik zit nu op 14 lessen, en ik wil dat pasje gewoon graag..

Word ook lax met lessen (Zeg ze af als ik me een beetje ziek voel etc)
Voor je het weet ben je een jaar bezig met rijden.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 14:25:59 #39
392328 Keukendrol
Vuile klootzak!!!
pi_128499046
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 14:25 schreef HSG-BOMBER het volgende:

[..]

Voor je het weet ben je een jaar bezig met rijden.
_O_
Op zaterdag 5 januari 2013 00:14 schreef LompeHork het volgende:
Deze username is gewoon perfect.
-------------------------------------------------
- Dearest (UI)
pi_128499542
Gezakt.. Door iets wat nog nooit eerder gebeurd is. Begrijp wel waarom: ging net na 't invoegen van 3 naar 2 in plaats van 3 naar 4. Maar waarom mij dit nu weer moet overkomen.. :'(.
Get stoned
pi_128499658
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 13:31 schreef Braddie het volgende:
Donderdag weer rijles.. Nummer 14 :')
In totaal 1 week niet gereden.

Na de rijles van donderdag heb ik gelijk wéér 2 weken niets, omdat m`n instructeur op vakantie gaat.

Het is waar wat er word gezegd:
In het begin is rijlessen leuk, maar na 10 lesjes heb je het wel gezien en wil je gewoon dat pasje :') Dat merk ik ook, heb nu zoiets van... ja, ik zit nu op 14 lessen, en ik wil dat pasje gewoon graag..

Word ook lax met lessen (Zeg ze af als ik me een beetje ziek voel etc)
Het wordt inderdaad steeds saaier...
Maar lessen afzeggen zou ik echt niet doen als ik jou was, dan ben je alleen maar langer bezig.

Heb jij trouwens al binnenkort je ttt? want jij ging vrij snel afrijden toch?
  dinsdag 2 juli 2013 @ 15:12:29 #42
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_128500801
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 14:40 schreef Hinder het volgende:
Gezakt.. Door iets wat nog nooit eerder gebeurd is. Begrijp wel waarom: ging net na 't invoegen van 3 naar 2 in plaats van 3 naar 4. Maar waarom mij dit nu weer moet overkomen.. :'(.
Zak je op zoiets? Lijkt me alleen 'n gevalletje voertuigmishandeling maar verder niks? :P Zenuwen spelen in zulk geval ook een rol natuurlijk.
Hallon!
pi_128500832
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 14:40 schreef Hinder het volgende:
Gezakt.. Door iets wat nog nooit eerder gebeurd is. Begrijp wel waarom: ging net na 't invoegen van 3 naar 2 in plaats van 3 naar 4. Maar waarom mij dit nu weer moet overkomen.. :'(.
Sterkte :'( zakken is mooi klote. Ben al 3 x gezakt. Morgen weer doomsday... mehhh
Gewoon normaal doen ja.
pi_128500926
quote:
15s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 15:12 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Zak je op zoiets? Lijkt me alleen in gevalletje voertuigmishandeling maar verder niks? :P Zenuwen spelen in zulk geval ook een rol natuurlijk.
Ik snap 't op zich wel, we reden al ongeveer 70 en door daarna naar 2 te gaan verlies je ineens zoveel snelheid (zonder dat iemand 't vlug ziet want geen remlichten).. Ik stuntelde voor de oprit ook al iets, want navigatie zei 'rechts op de rotonde', maar je kon ook voor rotonde rechts aanhouden en dan buiten de rotonde om 'invoegen' op de oprit (dit was ook op de borden aangegeven). Het was dus een combinatie van dit alles dat ik wat onzeker werd en dus die fout maakte..
Get stoned
pi_128501035
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 15:13 schreef Mrs.Salvatore het volgende:

[..]

Sterkte :'( zakken is mooi klote. Ben al 3 x gezakt. Morgen weer doomsday... mehhh
Maar het is vooral erg zuur ja.. Zoiets was me echt nog nooit overkomen (zat wel eens verkeerd voor 't optrekken of zo, maar dat valt dan wel direct op en dan corrigeer je dat..). Jij veel succes morgen!
Get stoned
pi_128501128
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 15:18 schreef Hinder het volgende:

[..]

Maar het is vooral erg zuur ja.. Zoiets was me echt nog nooit overkomen (zat wel eens verkeerd voor 't optrekken of zo, maar dat valt dan wel direct op en dan corrigeer je dat..). Jij veel succes morgen!
Ja... 't is zo duur en ik wil 't zo graag. De eerste keer dat ik zakte was echt gewoon omdat ze hun quota moesten halen. Kan niet anders, het ging zo super goed! En de 2e en 3e keer fucking onzeker omdat tsja, eerste keer ging het zo goed en gezakt, dus nu met elk baby'foutje' steeds dieper in onzekerheid gezonken. Zo klote!

Bedankt :) gonna need it, ik haat het, echt. :9
Gewoon normaal doen ja.
pi_128501477
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 15:21 schreef Mrs.Salvatore het volgende:

[..]

Ja... 't is zo duur en ik wil 't zo graag. De eerste keer dat ik zakte was echt gewoon omdat ze hun quota moesten halen. Kan niet anders, het ging zo super goed! En de 2e en 3e keer fucking onzeker omdat tsja, eerste keer ging het zo goed en gezakt, dus nu met elk baby'foutje' steeds dieper in onzekerheid gezonken. Zo klote!

Bedankt :) gonna need it, ik haat het, echt. :9
Ik heb nu plaats gemaakt voor jou in 't quota, dus daar zal 't niet aan liggen ;). Kleine foutjes mogen, 't gaat om 't totaal!
Get stoned
pi_128501692
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 15:30 schreef Hinder het volgende:

[..]

Ik heb nu plaats gemaakt voor jou in 't quota, dus daar zal 't niet aan liggen ;). Kleine foutjes mogen, 't gaat om 't totaal!
Ligt er natuurlijk aan waar je af hebt gereden. :9 Rijswijk?
Gewoon normaal doen ja.
pi_128501704
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 15:34 schreef Mrs.Salvatore het volgende:

[..]

Ligt er natuurlijk aan waar je af hebt gereden. :9 Rijswijk?
Nee, Dordrecht :P.
Get stoned
pi_128501824
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 15:13 schreef Mrs.Salvatore het volgende:

[..]

Sterkte :'( zakken is mooi klote. Ben al 3 x gezakt. Morgen weer doomsday... mehhh
Succes. ^O^

Edit: moet je in Rijswijk afrijden?
pi_128502197
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 15:38 schreef Ensemble het volgende:

[..]

Succes. ^O^

Edit: moet je in Rijswijk afrijden?
Yes. :)

bedankt :D
Gewoon normaal doen ja.
pi_128502479
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 14:43 schreef Louboutin het volgende:

[..]

Het wordt inderdaad steeds saaier...
Maar lessen afzeggen zou ik echt niet doen als ik jou was, dan ben je alleen maar langer bezig.

Heb jij trouwens al binnenkort je ttt? want jij ging vrij snel afrijden toch?
Ik zou inderdaad vrij snel afrijden, maar m`n instructeur is daar op teruggekomen :')
Hij had namelijk wel gedacht dat ik de eerste keer m`n theorie zou halen, en dan zou ik TTT gaan doen en dan zou ik eind juli/begin augustus afrijden.

Maar aangezien ik pas 10 juli m`n theorie wéér ga doen (en hopelijk wél slaag deze keer) word het eind augustus/begin september, voordat ik hem heb.

Maargoed, afzeggen is ook niet fijn om te doen, doe het inprincipe ook niet zomaar hoor, want ik vind autorijden zelf gewoon hartstikke leuk, en de lessen met m`n instructeur zijn ook zeker heel fijn.

Maar als ik me echt beroerd voel, dat ik gewoon futloos ben, en misselijk, en last van m`n maag heb etc, dan zeg ik wel af.. en dat had ik afgelopen week...

Wel dom, want ik heb die lessen wel nodig, ik wil gewoon echt graag m`n rijbewijs.. maar het duurt zo lang :') En dat is vervelend..
pi_128506609
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 15:49 schreef Mrs.Salvatore het volgende:

[..]

Yes. :)

bedankt :D
Gaat wel goedkomen dan. ^O^
pi_128515007
Zaterdag komt dan ook mijn eerste rijles en volgende week heb ik m'n theorie. Heb een aantal examens geoefend maar vooral de gevaarherkenning gaat nog niet al te best, ik heb altijd remmen als je gas moet loslaten en andersom.

Maar wat is er een boel onzin tussen die theorie. Volgens mijn boek moet ik eerst controleren of mijn claxon werkt voor ik ga rijden(¤200?).

Heb al wel een stukje gereden met m'n vader en dat ging best goed. Heb alleen moeite met dat het schakelen(iig bij onze auto) niet direct van 1 naar 2 lukt maar dat ik eerst in vrij moet gaan.

Daarna een vrij strak schema met 4 lessen p/week en het praktijk examen 9 aug.
pi_128515933
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 23:21 schreef Paxcon het volgende:
Ben overigens wel benieuwd naar je filmpje, alhoewel dat lastig te beoordelen zal zijn zonder geluid.
Uploading your video. 209 minutes remaining
Mister Secret,
pi_128516102
quote:
4s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 21:48 schreef mister.bucket het volgende:
Zaterdag komt dan ook mijn eerste rijles en volgende week heb ik m'n theorie. Heb een aantal examens geoefend maar vooral de gevaarherkenning gaat nog niet al te best, ik heb altijd remmen als je gas moet loslaten en andersom.

Maar wat is er een boel onzin tussen die theorie. Volgens mijn boek moet ik eerst controleren of mijn claxon werkt voor ik ga rijden(¤200?).

Heb al wel een stukje gereden met m'n vader en dat ging best goed. Heb alleen moeite met dat het schakelen(iig bij onze auto) niet direct van 1 naar 2 lukt maar dat ik eerst in vrij moet gaan.

Daarna een vrij strak schema met 4 lessen p/week en het praktijk examen 9 aug.
Knap dat ze al voor dat je uberhaupt je eerste les hebt gehad een examen datum geven om af te rijden?

hoe weten ze nou hoeveel lessen je nodig hebt ?
pi_128516293
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 13:31 schreef Braddie het volgende:
Donderdag weer rijles.. Nummer 14 :')
In totaal 1 week niet gereden.

Na de rijles van donderdag heb ik gelijk wéér 2 weken niets, omdat m`n instructeur op vakantie gaat.

Het is waar wat er word gezegd:
In het begin is rijlessen leuk, maar na 10 lesjes heb je het wel gezien en wil je gewoon dat pasje :') Dat merk ik ook, heb nu zoiets van... ja, ik zit nu op 14 lessen, en ik wil dat pasje gewoon graag..

Word ook lax met lessen (Zeg ze af als ik me een beetje ziek voel etc)
Je zegt ze af? Ik had er altijd veel zin in :P
pi_128517564
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 22:11 schreef Downstar het volgende:

[..]

Knap dat ze al voor dat je uberhaupt je eerste les hebt gehad een examen datum geven om af te rijden?

hoe weten ze nou hoeveel lessen je nodig hebt ?
Ze hebben verschillende pakketten, nu hebben ze het maximale aantal lessen ingepland en ik ga ervan uit dat ze na mijn evaluatie(volgens mij 4e les), eventueel een aantal lessen schrappen die ze niet verwachten nodig te hebben.
pi_128517787
quote:
4s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 21:48 schreef mister.bucket het volgende:
[..]

Maar wat is er een boel onzin tussen die theorie. Volgens mijn boek moet ik eerst controleren of mijn claxon werkt voor ik ga rijden(¤200?).

[..]

Ja, je moet een werkende claxon hebben. Voordat je gaat rijden, mag je deze testen.
Get stoned
pi_128518679
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 22:39 schreef Hinder het volgende:

[..]

Ja, je moet een werkende claxon hebben. Voordat je gaat rijden, mag je deze testen.
Haha nou dat ga ik de volgende rijles is even ter sprake brengen dan wil ik toeteren ook!
Mister Secret,
pi_128518697
... (Dubbelpost sorry)
Mister Secret,
pi_128518891
quote:
4s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 21:48 schreef mister.bucket het volgende:
Zaterdag komt dan ook mijn eerste rijles en volgende week heb ik m'n theorie. Heb een aantal examens geoefend maar vooral de gevaarherkenning gaat nog niet al te best, ik heb altijd remmen als je gas moet loslaten en andersom.

Maar wat is er een boel onzin tussen die theorie. Volgens mijn boek moet ik eerst controleren of mijn claxon werkt voor ik ga rijden(¤200?).

Heb al wel een stukje gereden met m'n vader en dat ging best goed. Heb alleen moeite met dat het schakelen(iig bij onze auto) niet direct van 1 naar 2 lukt maar dat ik eerst in vrij moet gaan.

Daarna een vrij strak schema met 4 lessen p/week en het praktijk examen 9 aug.
Succes man. Ik had precies zo'n zelfde schema en ik vond het wel te doen. ^O^
pi_128519424
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 22:54 schreef Davem15 het volgende:

[..]

Haha nou dat ga ik de volgende rijles is even ter sprake brengen dan wil ik toeteren ook!
Voordat ik bij m'n examen vanmiddag wegreed, kreeg ik van de examinator de vraag waar de claxon te bedienen was. En toen mocht ik 'm testen.
Get stoned
pi_128519576
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 23:06 schreef Hinder het volgende:

[..]

Voordat ik bij m'n examen vanmiddag wegreed, kreeg ik van de examinator de vraag waar de claxon te bedienen was. En toen mocht ik 'm testen.
zal morgen even flink op de claxon drukken, en dan zeggen
ja hij doet t :D
pi_128519637
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 23:09 schreef Downstar het volgende:

[..]

zal morgen even flink op de claxon drukken, en dan zeggen
ja hij doet t :D
Totdat je er achter komt dat 'ie 't niet doet :+.
Get stoned
pi_128520495
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 23:11 schreef Hinder het volgende:

[..]

Totdat je er achter komt dat 'ie 't niet doet :+.
Dan eis ik een gratis les :9
pi_128521827
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 22:14 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Je zegt ze af? Ik had er altijd veel zin in :P
Ja, ik héb er ook altijd zin in, ik wil ook graag m`n rijbewijs hebben!
Maar het duurt voor mijn gevoel nu al zooo lang.. bijna 3 maanden (waarvan 2 weken een stop, en 1 week niet gereden, en na 4 juli weer 2 weken stoppen)

Wil gewoon graag zelfstandig rijden, lessen afzeggen helpt dan niet.. Maar dat kan ook aan m`n eigen onzekerheid in het verkeer nog (enigzins) liggen.

Heb nu wel de zelfverzekerdheid dat als m`n moeder bijwijze van morgen zegt "Braddie, rij even naar je opa en oma.. 1 km verder op" Dan doe ik dat zonder moeite.
Maar als ze vraagt "Rij even een stuk achteruit" dan scheit ik m`n broek vol :D
pi_128522235
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 23:58 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ja, ik héb er ook altijd zin in, ik wil ook graag m`n rijbewijs hebben!
Maar het duurt voor mijn gevoel nu al zooo lang.. bijna 3 maanden (waarvan 2 weken een stop, en 1 week niet gereden, en na 4 juli weer 2 weken stoppen)

Wil gewoon graag zelfstandig rijden, lessen afzeggen helpt dan niet.. Maar dat kan ook aan m`n eigen onzekerheid in het verkeer nog (enigzins) liggen.

Heb nu wel de zelfverzekerdheid dat als m`n moeder bijwijze van morgen zegt "Braddie, rij even naar je opa en oma.. 1 km verder op" Dan doe ik dat zonder moeite.
Maar als ze vraagt "Rij even een stuk achteruit" dan scheit ik m`n broek vol :D
Maar hoeveel uur rijles heb je nou gehad? En ik las dat je je theorie ook nog moet, dus ja, zolang je dat niet hebt duurt het alleen maar langer.
pi_128522418
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 00:07 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Maar hoeveel uur rijles heb je nou gehad? En ik las dat je je theorie ook nog moet, dus ja, zolang je dat niet hebt duurt het alleen maar langer.
Heb nu 28 les uur gehad (14 lessen)
Moet nogsteeds m`n theorie, daarna ga ik meteen voor m`n TTT zei m`n instructeur.
En zodra ik m`n theorie heb gehaald wil ik ook echt de hele maand vol plannen met lessen.
pi_128522460
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 00:11 schreef Braddie het volgende:

[..]

Heb nu 28 les uur gehad (14 lessen)
Moet nogsteeds m`n theorie, daarna ga ik meteen voor m`n TTT zei m`n instructeur.
En zodra ik m`n theorie heb gehaald wil ik ook echt de hele maand vol plannen met lessen.
Oh ach, nog niks aan de hand dan :P Maar wat is er precies zo erg aan achteruit rijden?
pi_128522534
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 00:12 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Oh ach, nog niks aan de hand dan :P Maar wat is er precies zo erg aan achteruit rijden?
Ik ben van mezelf een doemdenker..
Dus heb het idee dat ik het achteruit rijden ga verkloten, als in.. dat ik ga slingeren bijvoorbeeld.
Ik weet dat dit NIET kan, maar dat gevoel heb ik gewoon...
En het gaat pas weg áls ik eenmaal in de auto zit, maar door m`n onzekerheid wil ik juist NIET in de auto zitten om achteruit te rijden...
pi_128522625
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 00:15 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ik ben van mezelf een doemdenker..
Dus heb het idee dat ik het achteruit rijden ga verkloten, als in.. dat ik ga slingeren bijvoorbeeld.
Ik weet dat dit NIET kan, maar dat gevoel heb ik gewoon...
En het gaat pas weg áls ik eenmaal in de auto zit, maar door m`n onzekerheid wil ik juist NIET in de auto zitten om achteruit te rijden...
Ach niet zo druk maken :P Gewoon achteruit rijden in een laag tempo zodat je alle tijd hebt om te corrigeren als iets misgaat.
pi_128522719
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 00:18 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Ach niet zo druk maken :P Gewoon achteruit rijden in een laag tempo zodat je alle tijd hebt om te corrigeren als iets misgaat.
Ja.. maar ik vraag me nu af, wat kan er mis gaan? Als ik gewoon een beetje normaal achteruit kijk en m`n stuur goed vast heb met 1/2 handen niks toch? Het is niet zo dat de auto (Zoals in racegames :') ) Kan gaan slingeren... Toch?
pi_128522756
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 00:21 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ja.. maar ik vraag me nu af, wat kan er mis gaan? Als ik gewoon een beetje normaal achteruit kijk en m`n stuur goed vast heb met 1/2 handen niks toch? Het is niet zo dat de auto (Zoals in racegames :') ) Kan gaan slingeren... Toch?
Nee inderdaad. Persoonlijk vind ik de binnenspiegel veel handiger dan daadwerkelijk achterom gaan hangen maar ieder z'n manier.
pi_128522901
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 00:22 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Nee inderdaad. Persoonlijk vind ik de binnenspiegel veel handiger dan daadwerkelijk achterom gaan hangen maar ieder z'n manier.
Ja, m`n instructeur zei bij het straatje achteruit keren " Je moet in het achterste zijruitje kijken, heb je het beste overzicht "

Maar het lijkt mij prettiger om het achteruit rijden gewoon via de achterruit te doen.. tuurlijk het word m`n eerste keer, dus het word wennen, Maar misschien komt er een eigen manier :p
pi_128523830
Nou daar is die dan,

Mijn 6e rijles laatste deel opgenomen met dashcam paar kleine stukken zijn corrupt geraakt in sony vegas dus vandaar dat ie soms ineens stukje verder is. Nog 6 rijlessen te gaan.

Laat het commentaar maar los.

Mister Secret,
  FOK!fotograaf woensdag 3 juli 2013 @ 01:27:47 #77
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_128524441
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 00:27 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ja, m`n instructeur zei bij het straatje achteruit keren " Je moet in het achterste zijruitje kijken, heb je het beste overzicht "

Maar het lijkt mij prettiger om het achteruit rijden gewoon via de achterruit te doen.. tuurlijk het word m`n eerste keer, dus het word wennen, Maar misschien komt er een eigen manier :p
En dan krijg je een keer een busje mee waarbij je een enkele cabine hebt zonder binnenspiegel...
Kijkend naar mijzelf, ik steek eigenlijk altijd achteruit op de spiegels. Achteruit zoals mijn vader vroeger deed, rechterarm achter de rechterstoel en je dan omdraaien, dat heb ik nooit gedaan. Het enige wanneer ik nog wel eens even door de achterruit wil kijken, is als ik hem strak tegen een muurtje of schutting moet zetten. In de spiegel vertekent het iets kwa afstand. En anders stap ik gewoon even uit om te kijken hoeveel ruimte ik nog heb, zeker als ik een vreemde wagen bij me heb.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_128524499
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 00:57 schreef Davem15 het volgende:
Nou daar is die dan,

Mijn 6e rijles laatste deel opgenomen met dashcam paar kleine stukken zijn corrupt geraakt in sony vegas dus vandaar dat ie soms ineens stukje verder is. Nog 6 rijlessen te gaan.

Laat het commentaar maar los.

mag je dat gewoon opnemen?

Trouwens, ligt het aan mij of schommel je soms wat van links > rechts op de rijbaan?
Enne, is het niet handiger om die camera zo te hebben dat je jezelf ziet inplaats van de weg? Het gaat toch om hoe je zelf rijd..

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 03-07-2013 01:33:10 ]
pi_128524697
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 01:31 schreef Braddie het volgende:

[..]

mag je dat gewoon opnemen?

Trouwens, ligt het aan mij of schommel je soms wat van links > rechts op de rijbaan?
Enne, is het niet handiger om die camera zo te hebben dat je jezelf ziet inplaats van de weg? Het gaat toch om hoe je zelf rijd..
Met toestemming opgenomen,
Je kan hier zien hoe ik rijdt toch? Ik hoef er zelf niet op :)

Noem is even een tijd dat ik schommel kan ik zelf even kijken.
Mister Secret,
pi_128524719
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 01:45 schreef Davem15 het volgende:

[..]

Met toestemming opgenomen,
Je kan hier zien hoe je rijd toch? Ik hoef er zelf niet op :)

Noem is even een tijd dat ik schommel kan ik zelf even kijken.
Ooh..
Ja, dat is in het begin, zo rond 0:25 - 0:40
Het lijkt wel alsof (zoals m`n instructeur dat zegt) " Je plaats op de rijbaan niet helemaal zeker is, omdat je niet ver genoeg vooruit kijkt"
pi_128524754
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 01:47 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ooh..
Ja, dat is in het begin, zo rond 0:25 - 0:40
Het lijkt wel alsof (zoals m`n instructeur dat zegt) " Je plaats op de rijbaan niet helemaal zeker is, omdat je niet ver genoeg vooruit kijkt"
Zou best daar wel is kunnen we waren druk in gesprek over hele anderen dingen.
Ik kijk wel altijd ver genoeg vooruit ik weet ook altijd precies wat er in mijn omgeving gebeurt dat zie je wel bij dat stukje snelweg met die rode golf voor me die op de rem gaat ik laat tijdig mijn gas los zodat ik niet hoef te remmen op de snelweg wat die golf wel moest.
Mister Secret,
pi_128525188
best leuk idee om je rijles eens vast te leggen inderdaad :P
ik heb ook een dashcam liggen...

misschien een ideetje als ik wat gevorderder ben :P
pi_128525243
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 02:18 schreef Downstar het volgende:
best leuk idee om je rijles eens vast te leggen inderdaad :P
ik heb ook een dashcam liggen...

misschien een ideetje als ik wat gevorderder ben :P
Heb zelf helaas geen dashcam...
Wél een mooi digitale camera, maar om nou te zeggen dat ik die eens ergens neer zet op het dashboard... dat is ook zoiets.. en dat zal nieteens mogen schat ik.
pi_128525343
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 02:21 schreef Braddie het volgende:

[..]

Heb zelf helaas geen dashcam...
Wél een mooi digitale camera, maar om nou te zeggen dat ik die eens ergens neer zet op het dashboard... dat is ook zoiets.. en dat zal nieteens mogen schat ik.
Je hebt een zuignap en kan gewoon aan het raam

http://www.techmoan.com/s(...)ERSION=1364662529655

Zo iets bijvoorbeeld.

Heb zelf een erg makkelijke rij instructeur en dat is omdat het gewoon goed gaat er zijn geen ingrepen en ik wordt niet afgeleid door die cam.

Bij het tankstation zie je wel een fout van een ander persoon die rijles volgde want ik kwam van rechts maar hij gaf me geen voorrang toen ik daar via het midden kwam. Hij had mij ook helemaal niet gezien/verwacht geloof ik.

[ Bericht 5% gewijzigd door Davem15 op 03-07-2013 02:37:13 ]
Mister Secret,
pi_128525419
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 02:29 schreef Davem15 het volgende:

[..]

Je hebt een zuignap en kan gewoon aan het raam

http://www.techmoan.com/s(...)ERSION=1364662529655

Zo iets bijvoorbeeld.

Heb zelf een erg makkelijke rij instructeur en dat is omdat het gewoon goed gaat er zijn geen ingrepen en ik wordt niet afgeleid door die cam.

Bij het tankstation zie je wel een fout van een ander persoon die rijles volgde want ik kwam van rechts maar hij gaf me geen voorrang toen ik daar via het midden kwam. Hij had mij ook helemaal niet gezien/verwacht geloof ik.
Dat is wel een goede, ik heb feitelijk ook geen ingrepen meer gelukkig.
Héél soms dan zie ik kleine dingetjes over het hoofd. óf ik weet niet helemaal lekker wat ik met een bepaalde situatie aan moet en dan kan ik hem door de onzekerheid af laten slaan. Maar het rijden zelf gaat goed.
pi_128525450
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 02:40 schreef Braddie het volgende:

[..]

Dat is wel een goede, ik heb feitelijk ook geen ingrepen meer gelukkig.
Héél soms dan zie ik kleine dingetjes over het hoofd. óf ik weet niet helemaal lekker wat ik met een bepaalde situatie aan moet en dan kan ik hem door de onzekerheid af laten slaan. Maar het rijden zelf gaat goed.
Ik herken dat wel. Ik had eerst heel erg de angst dat die af ging slaan als ik bijv net even snel voor een auto de kruising moest over steken maar sinds de auto de laatste 3 lessen niet meer is stil gevallen heb ik dat niet meer, Maar ik begrijp wat je bedoelt. Ik vraag altijd alles nog een keer als ik niet begrijp waar hij wil dat ik heen ga of wat ik doen moet.

Ga nu zondag op vakantie en kan dus 2 weken niet rijden ben benieuwd hoe het gaat als ik weer terug kom die eerste les. Moet me theorie nog halen daarna kan ik meteen de proef toets doen en gaan voor die vrijstellingen en daarna nog 2 lesjes en dan examen duimen dat ik het in 1x haal.

Maar volgens hem lag ik voor op schema dus dat is goed hij zei eerst dat ik 15 lessen nodig had totaal en nu maar 12 totaal.

Maar inderdaad sommigen situaties vereisen heel veel concentratie. En je merkt ook wel dat je moe bent na het rijden.

Wat voor les auto rijdt jij? Ik in een Volkswagen polo 5 deurs 1.9 TDI, Dingetje trekt wel 101 PK in zo'n lichte auto.

Foto internet:
http://ipocars.com/imgs/a(...)deurs_2005_1_lgw.jpg

[ Bericht 2% gewijzigd door Davem15 op 03-07-2013 02:51:21 ]
Mister Secret,
pi_128526789
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 23:06 schreef Hinder het volgende:

[..]

Voordat ik bij m'n examen vanmiddag wegreed, kreeg ik van de examinator de vraag waar de claxon te bedienen was. En toen mocht ik 'm testen.
Als die zoiets vraagt hem heel serieus aankijken en zeggen ''Daar is dat rechter ding bij mijn voeten toch voor?'', om vervolgens keihard op je stuur te rammen.
pi_128532229
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 08:37 schreef HansVaak het volgende:

[..]

Als die zoiets vraagt hem heel serieus aankijken en zeggen ''Daar is dat rechter ding bij mijn voeten toch voor?'', om vervolgens keihard op je stuur te rammen.
Wellicht te overwegen als 't aan 't einde gevraagd werd, maar zo aan het begin zag ik dat nog niet zo zitten ;).
Get stoned
pi_128533540
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 02:46 schreef Davem15 het volgende:

[..]

Ik herken dat wel. Ik had eerst heel erg de angst dat die af ging slaan als ik bijv net even snel voor een auto de kruising moest over steken maar sinds de auto de laatste 3 lessen niet meer is stil gevallen heb ik dat niet meer, Maar ik begrijp wat je bedoelt. Ik vraag altijd alles nog een keer als ik niet begrijp waar hij wil dat ik heen ga of wat ik doen moet.

Ga nu zondag op vakantie en kan dus 2 weken niet rijden ben benieuwd hoe het gaat als ik weer terug kom die eerste les. Moet me theorie nog halen daarna kan ik meteen de proef toets doen en gaan voor die vrijstellingen en daarna nog 2 lesjes en dan examen duimen dat ik het in 1x haal.

Maar volgens hem lag ik voor op schema dus dat is goed hij zei eerst dat ik 15 lessen nodig had totaal en nu maar 12 totaal.

Maar inderdaad sommigen situaties vereisen heel veel concentratie. En je merkt ook wel dat je moe bent na het rijden.

Wat voor les auto rijdt jij? Ik in een Volkswagen polo 5 deurs 1.9 TDI, Dingetje trekt wel 101 PK in zo'n lichte auto.

Foto internet:
http://ipocars.com/imgs/a(...)deurs_2005_1_lgw.jpg
Ja, dat heb ik soms ook wel. Dat ik gesloopt ben na het rijden.
*Zit gelukkig niet meer met zweethanden achter het stuur*

(Ik les in een Polo 1.2TDI Bluemotion uit 2012)

(Waar les jij dan? Dat er in zo`n auto gereden word? ProDrive?)
  woensdag 3 juli 2013 @ 12:46:07 #90
331250 tuut-chips
Koning redstone
pi_128533970
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 01:31 schreef Braddie het volgende:

[..]

mag je dat gewoon opnemen?

Trouwens, ligt het aan mij of schommel je soms wat van links > rechts op de rijbaan?
Enne, is het niet handiger om die camera zo te hebben dat je jezelf ziet inplaats van de weg? Het gaat toch om hoe je zelf rijd..
het gaat om hoe je rijdt, niet om hoe je eruit ziet.
  woensdag 3 juli 2013 @ 12:48:19 #91
331250 tuut-chips
Koning redstone
pi_128534046
God nu ik die video zie word ik eraan herinnerd dat je bij rijles altijd precies de maximumsnelheid moest rijden en dus door iedereen ingehaald werd :'(
pi_128534245
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 00:57 schreef Davem15 het volgende:
Nou daar is die dan,

Mijn 6e rijles laatste deel opgenomen met dashcam paar kleine stukken zijn corrupt geraakt in sony vegas dus vandaar dat ie soms ineens stukje verder is. Nog 6 rijlessen te gaan.

Laat het commentaar maar los.

Keurig. Niks op aan te merken.

quote:
99s.gif Op woensdag 3 juli 2013 12:48 schreef tuut-chips het volgende:
God nu ik die video zie word ik eraan herinnerd dat je bij rijles altijd precies de maximumsnelheid moest rijden en dus door iedereen ingehaald werd :'(
Dit ja. _O-
pi_128534303
quote:
99s.gif Op woensdag 3 juli 2013 12:48 schreef tuut-chips het volgende:
God nu ik die video zie word ik eraan herinnerd dat je bij rijles altijd precies de maximumsnelheid moest rijden en dus door iedereen ingehaald werd :'(
Hier op de randweg heb ik toch vaak dat ik mensen inhaal, omdat die onder de maximumsnelheid rijden :P.
Get stoned
pi_128534365
quote:
99s.gif Op woensdag 3 juli 2013 12:46 schreef tuut-chips het volgende:

[..]

het gaat om hoe je rijdt, niet om hoe je eruit ziet.
Dat snap ik.. Maar je houding achter het stuur kan ook leerzaam zijn :)
pi_128534410
quote:
99s.gif Op woensdag 3 juli 2013 12:48 schreef tuut-chips het volgende:
God nu ik die video zie word ik eraan herinnerd dat je bij rijles altijd precies de maximumsnelheid moest rijden en dus door iedereen ingehaald werd :'(
Ik moet altijd Max snelheid + 5 als er geen flitsers stonden.
En de regel " Schakelen bij 2500 toeren " was ook een *nee*

Instructeur zegt altijd " Ja, je moet hem gewoon doortrappen tot de 3000-3200 toeren, anders dan kom je niet lekker mee met het overige verkeer, je moet wel doorrijden"
pi_128534667
Het kan sowieso erg leuk zijn rijlessen van andere te bekijken, zo heb ik tijdens mijn rijlessen veel naar deze gekeken:
http://www.youtube.com/user/purpledriving/videos
En daar heb ik best wel wat aan gehad denk ik.
Moet je natuurlijk wel een beetje fatsoenlijk engels kunnen.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_128535264
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 13:03 schreef delano.888 het volgende:
Het kan sowieso erg leuk zijn rijlessen van andere te bekijken, zo heb ik tijdens mijn rijlessen veel naar deze gekeken:
http://www.youtube.com/user/purpledriving/videos
En daar heb ik best wel wat aan gehad denk ik.
Moet je natuurlijk wel een beetje fatsoenlijk engels kunnen.
Dit zijn fijne filmpjes ja :)
  woensdag 3 juli 2013 @ 17:11:59 #98
331250 tuut-chips
Koning redstone
pi_128546093
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 12:57 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ik moet altijd Max snelheid + 5 als er geen flitsers stonden.
En de regel " Schakelen bij 2500 toeren " was ook een *nee*

Instructeur zegt altijd " Ja, je moet hem gewoon doortrappen tot de 3000-3200 toeren, anders dan kom je niet lekker mee met het overige verkeer, je moet wel doorrijden"
Je kunt ook best max snelheid+5 als er wel flitsers staan.

Ik merk bij mezelf dat ik over het algemeen max snelheid +10% rijd, en iets langzamer als er geflitst wordt.
pi_128551566
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 00:57 schreef Davem15 het volgende:
Nou daar is die dan,

Mijn 6e rijles laatste deel opgenomen met dashcam paar kleine stukken zijn corrupt geraakt in sony vegas dus vandaar dat ie soms ineens stukje verder is. Nog 6 rijlessen te gaan.

Laat het commentaar maar los.

Leuk dat je het opgenomen hebt! :)

Op één of andere manier vind ik de muziek-beeld combinatie heel goed werken :P wat is die Stereo Love remix die je gebruikt hebt? Als 2e liedje geloof ik.
pi_128551888
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 19:37 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Leuk dat je het opgenomen hebt! :)

Op één of andere manier vind ik de muziek-beeld combinatie heel goed werken :P wat is die Stereo Love remix die je gebruikt hebt? Als 2e liedje geloof ik.
Dankje heb de muziek inderdaad geprobeerd te mixen met het beeld. Het betreft als 2e liedje: The White Panda - Stereo Hands

quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 12:32 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ja, dat heb ik soms ook wel. Dat ik gesloopt ben na het rijden.
*Zit gelukkig niet meer met zweethanden achter het stuur*

(Ik les in een Polo 1.2TDI Bluemotion uit 2012)

(Waar les jij dan? Dat er in zo`n auto gereden word? ProDrive?)
Rijdt bij Forte Rotterdam, Ah de bluemotion heb gehoord van de instructeur dat die bijna net zo reageren op de koppeling als een benzine auto. Wel een kleine motor onder de kap.
Ik geniet echt van de 115 PK die dit 1.9 TDI blok eruit gooit.
Mister Secret,
pi_128552000
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 19:45 schreef Davem15 het volgende:

[..]

Dankje heb de muziek inderdaad geprobeerd te mixen met het beeld. Het betreft als 2e liedje: The White Panda - Stereo Hands

[..]

Rijdt bij Forte Rotterdam, Ah de bluemotion heb gehoord van de instructeur dat die bijna net zo reageren op de koppeling als een benzine auto. Wel een kleine motor onder de kap.
Ik geniet echt van de 115 PK die dit 1.9 TDI blok eruit gooit.
Ah dat is goed gelukt! Dankje voor het liedje.

115pk is best netjes voor een Polo :P Je rijdt wel kalm volgens mij, op het filmpje afgaand.
pi_128552118
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 19:48 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Ah dat is goed gelukt! Dankje voor het liedje.

115pk is best netjes voor een Polo :P Je rijdt wel kalm volgens mij, op het filmpje afgaand.
115PK Turbo Diesel trapt lekker ja :)

Klopt maar heb wel de mommetjes bijvoorbeeld dat we wegreden bij het tankstation merk je op het filmpje niet maar gaf ik een beetje extra gas waardoor mijn instructeur bijna ze drinken over hem heen had. Rijdt over het algemeen vlotjes maar kalm mee met het verkeer ga wel proberen iets vlotter mee te rijden. Maar heb genoeg mommetjes gehad bij het stoplicht dat ik wel vlot doortrok alleen dan niet op camera deze keer.

Moet ook zeggen dat ik die dag zeer ontspannen was :)

Laat me ook niet opjagen door mensen :) Maar zodra ik dat pasje heb gaat het gas er flink op haat het om ingehaald te worden op de snelweg.
Mister Secret,
pi_128552726
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 19:52 schreef Davem15 het volgende:

[..]

115PK Turbo Diesel trapt lekker ja :)

Klopt maar heb wel de mommetjes bijvoorbeeld dat we wegreden bij het tankstation merk je op het filmpje niet maar gaf ik een beetje extra gas waardoor mijn instructeur bijna ze drinken over hem heen had. Rijdt over het algemeen vlotjes maar kalm mee met het verkeer ga wel proberen iets vlotter mee te rijden. Maar heb genoeg mommetjes gehad bij het stoplicht dat ik wel vlot doortrok alleen dan niet op camera deze keer.

Moet ook zeggen dat ik die dag zeer ontspannen was :)

Laat me ook niet opjagen door mensen :) Maar zodra ik dat pasje heb gaat het gas er flink op haat het om ingehaald te worden op de snelweg.
In een turboloze diesel valt er sowieso weinig te trappen. :P

Naja wees wel zuinig op je pasje als je 'm eenmaal hebt, als je echt hard gaat (als in 170+) ben je 'm zo kwijt. En anders zijn de boetes bij 140+ ook niet mis meer. Al is 130-140 wel een fijne snelwegsnelheid vind ik. Maar goed je moet natuurlijk ook nog een hoop leren als je net je rijbewijs hebt en of het nou zo verstandig is meteen overal vol het gas open te gooien....
Wil je ook een auto gaan kopen dan?
  woensdag 3 juli 2013 @ 20:19:39 #104
273383 Nagelschaartje
Lijken wassen!
pi_128553240
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 19:52 schreef Davem15 het volgende:

[..]

115PK Turbo Diesel trapt lekker ja :)

Klopt maar heb wel de mommetjes bijvoorbeeld dat we wegreden bij het tankstation merk je op het filmpje niet maar gaf ik een beetje extra gas waardoor mijn instructeur bijna ze drinken over hem heen had. Rijdt over het algemeen vlotjes maar kalm mee met het verkeer ga wel proberen iets vlotter mee te rijden. Maar heb genoeg mommetjes gehad bij het stoplicht dat ik wel vlot doortrok alleen dan niet op camera deze keer.

Moet ook zeggen dat ik die dag zeer ontspannen was :)

Laat me ook niet opjagen door mensen :) Maar zodra ik dat pasje heb gaat het gas er flink op haat het om ingehaald te worden op de snelweg.
:')
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
  woensdag 3 juli 2013 @ 20:21:36 #105
273383 Nagelschaartje
Lijken wassen!
pi_128553329
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 12:57 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ik moet altijd Max snelheid + 5 als er geen flitsers stonden.
En de regel " Schakelen bij 2500 toeren " was ook een *nee*

Instructeur zegt altijd " Ja, je moet hem gewoon doortrappen tot de 3000-3200 toeren, anders dan kom je niet lekker mee met het overige verkeer, je moet wel doorrijden"
Dat schakelen gaat op als je de snelweg op gaat en snel naar die 100 moet komen.
In de stad zou je naar ik gehoord heb niet de eerste zijn die zakt op niet-milieubewust rijden.
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_128553672
quote:
3s.gif Op woensdag 3 juli 2013 20:21 schreef Nagelschaartje het volgende:

[..]

Dat schakelen gaat op als je de snelweg op gaat en snel naar die 100 moet komen.
In de stad zou je naar ik gehoord heb niet de eerste zijn die zakt op niet-milieubewust rijden.
Wat een onzin is dat eigenlijk ook. Zakken op niet snel genoeg doorschakelen. "Ja je kan niet rijden want het is niet milieubewust". Dwaasheid eigenlijk.

En snel naar de 120/130 is het toch? :P
  woensdag 3 juli 2013 @ 20:32:08 #107
392328 Keukendrol
Vuile klootzak!!!
pi_128553796
quote:
3s.gif Op woensdag 3 juli 2013 20:19 schreef Nagelschaartje het volgende:

[..]

:')
Goede conclusie. :D
Op zaterdag 5 januari 2013 00:14 schreef LompeHork het volgende:
Deze username is gewoon perfect.
-------------------------------------------------
- Dearest (UI)
pi_128556016
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 19:52 schreef Davem15 het volgende:

[..]

115PK Turbo Diesel trapt lekker ja :)

Klopt maar heb wel de mommetjes bijvoorbeeld dat we wegreden bij het tankstation merk je op het filmpje niet maar gaf ik een beetje extra gas waardoor mijn instructeur bijna ze drinken over hem heen had. Rijdt over het algemeen vlotjes maar kalm mee met het verkeer ga wel proberen iets vlotter mee te rijden. Maar heb genoeg mommetjes gehad bij het stoplicht dat ik wel vlot doortrok alleen dan niet op camera deze keer.

Moet ook zeggen dat ik die dag zeer ontspannen was :)

Laat me ook niet opjagen door mensen :) Maar zodra ik dat pasje heb gaat het gas er flink op haat het om ingehaald te worden op de snelweg.
Mommetjes :')
pi_128560344
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2013 21:18 schreef Louboutin het volgende:

[..]

Mommetjes :')
Mooi he een foutje :Y
Mister Secret,
  woensdag 3 juli 2013 @ 22:42:26 #110
273383 Nagelschaartje
Lijken wassen!
pi_128560361
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 20:29 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Wat een onzin is dat eigenlijk ook. Zakken op niet snel genoeg doorschakelen. "Ja je kan niet rijden want het is niet milieubewust". Dwaasheid eigenlijk.

En snel naar de 120/130 is het toch? :P
Ligt er aan welke snelweg :P
Ik heb voor het eerst 120 kunnen rijden toen ik m'n rijbewijs al had :)
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_128560736
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 19:52 schreef Davem15 het volgende:

[..]

115PK Turbo Diesel trapt lekker ja :)

Zo`n blue motion komt in z`n 1 en 2 ook wel aardig weg.
Daarna word het steeds minder, en boven de 3000 toeren zit er geen leven meer in..
pi_128569837
Ik ben gister geslaagd voor mijn praktijk!! Yeaaaaahhh ik ben zoooo blij :D
Gewoon normaal doen ja.
pi_128570363
Gefeliciteerd ^O^!
Get stoned
pi_128571005
Gefeliciteerd!
  donderdag 4 juli 2013 @ 10:49:35 #115
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_128572596
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 22:42 schreef Davem15 het volgende:

[..]

Mooi he een foutje :Y
Jij en je taalgebruik zijn daadwerkelijk te sneu voor woorden. Beter dat jij je rijbewijs niet haalt.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  donderdag 4 juli 2013 @ 11:18:47 #116
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_128573336
quote:
2s.gif Op donderdag 4 juli 2013 10:49 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Jij en je taalgebruik zijn daadwerkelijk te sneu voor woorden. Beter dat jij je rijbewijs niet haalt.
Eens.
Ok stelletje hokboeren
pi_128577528
Eens.

Dat word dan zo`n figuur met een petje op.
pi_128578891
quote:
10s.gif Op donderdag 4 juli 2013 13:24 schreef Braddie het volgende:
Eens.

Dat word dan is al zo`n figuur met een petje op.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  donderdag 4 juli 2013 @ 14:06:38 #119
392328 Keukendrol
Vuile klootzak!!!
pi_128579045
quote:
10s.gif Op donderdag 4 juli 2013 13:24 schreef Braddie het volgende:
Eens.

Dat word wordt dan zo`n figuur met een petje op.
Op zaterdag 5 januari 2013 00:14 schreef LompeHork het volgende:
Deze username is gewoon perfect.
-------------------------------------------------
- Dearest (UI)
pi_128579398
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 14:02 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Ja natuurlijk, met z`n 115 pk sterke polo 1.9tdi :') Traag hok :') 10,7 seconde naar de 100 :')
zo`n ding weegt niks :')

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 04-07-2013 14:15:51 ]
pi_128589179
quote:
10s.gif Op donderdag 4 juli 2013 13:24 schreef Braddie het volgende:
Eens.

Dat word dan zo`n figuur met een petje op.
Klopt die dragen wij bij de politie Rotterdam-Rijmond :Y
Jammer genoeg ben ik niet zo'n relschopper als jou maar zit ik al enige tijd op de Politie academie voor de functie Hoofdagent.

Krijg direct na het behalen van dit rijbewijs ook nog eens een rij opleiding daar.
Mister Secret,
  donderdag 4 juli 2013 @ 18:16:39 #122
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_128589251
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 18:13 schreef Davem15 het volgende:

[..]

Klopt die dragen wij bij de politie Rotterdam-Rijmond :Y
Jammer genoeg ben ik niet zo'n relschopper als jou maar zit ik al enige tijd op de Politie academie voor de functie Hoofdagent.

Krijg direct na het behalen van dit rijbewijs ook nog eens een rij opleiding daar.
Nog niet bijna vriend. Een goed politieman zou moeten weten dat te hard rijden op de snelweg uit den boze is.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_128589949
quote:
2s.gif Op donderdag 4 juli 2013 18:16 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Nog niet bijna vriend. Een goed politieman zou moeten weten dat te hard rijden op de snelweg uit den boze is.
Vraag dat maar aan me vader die zit zelf ook al 40 jaar bij de politie en die rijdt ook geen 120 Km/h waar je 120 Km/h mag. Je moet zorgen voor een goede doorstroming.
Mister Secret,
  donderdag 4 juli 2013 @ 18:44:56 #124
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_128590143
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 18:39 schreef Davem15 het volgende:

[..]

Vraag dat maar aan me vader die zit zelf ook al 40 jaar bij de politie en die rijdt ook geen 120 Km/h waar je 120 Km/h mag. Je moet zorgen voor een goede doorstroming.
Nee idioot. Er is een wet in Nederland die je verbiedt harder te rijden dan de maximumsnelheid. Dat jouw familie zich daar niet aan houdt is uiteraard geen excuus om die wet dan ook maar te negeren.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_128590535
quote:
2s.gif Op donderdag 4 juli 2013 18:44 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Nee idioot. Er is een wet in Nederland die je verbiedt harder te rijden dan de maximumsnelheid. Dat jouw familie zich daar niet aan houdt is uiteraard geen excuus om die wet dan ook maar te negeren.
Ah jij verliest je geduld ook snel, Ik zou is langs een dokter gaan als jou was.
Er is ook een wet in Nederland de verbiedt dat je gevaarlijke situaties creëert.
En ook de snelheidsmeter van jou auto is vaak niet geijkt en het kan zo wel is 8 Km/h van de daadwerkelijke snelheid afwijken maar ik vindt het vervelend voor je dat je last hebt van een woede probleem. :Y
Mister Secret,
  donderdag 4 juli 2013 @ 19:03:03 #126
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_128590715
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 18:57 schreef Davem15 het volgende:

[..]

Ah jij verliest je geduld ook snel, Ik zou is langs een dokter gaan als jou was.
Er is ook een wet in Nederland de verbiedt dat je gevaarlijke situaties creëert.
En ook de snelheidsmeter van jou auto is vaak niet geijkt en het kan zo wel is 8 Km/h van de daadwerkelijke snelheid afwijken maar ik vindt het vervelend voor je dat je last hebt van een woede probleem. :Y
Aan wegpiraten zoals jij stoor ik me. Want je creëert geen gevaarlijke situatie als je te hard rijdt? Want die hoge bekeuringen zijn voor niets?
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  donderdag 4 juli 2013 @ 19:13:24 #127
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_128591066
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 18:57 schreef Davem15 het volgende:

[..]

Ah jij verliest je geduld ook snel, Ik zou is langs een dokter gaan als jou was.
Er is ook een wet in Nederland de verbiedt dat je gevaarlijke situaties creëert.
En ook de snelheidsmeter van jou auto is vaak niet geijkt en het kan zo wel is 8 Km/h van de daadwerkelijke snelheid afwijken maar ik vindt het vervelend voor je dat je last hebt van een woede probleem. :Y
Man man man, iemand als jij (zoals je in je posts overkomt) krijgt straks een rijbewijs en wordt politieagent? :') Geen wonder dat dit land naar de klote gaat.
Ok stelletje hokboeren
pi_128591192
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 18:57 schreef Davem15 het volgende:

[..]

Ah jij verliest je geduld ook snel, Ik zou is langs een dokter gaan als jou was.
Er is ook een wet in Nederland de verbiedt dat je gevaarlijke situaties creëert.
En ook de snelheidsmeter van jou auto is vaak niet geijkt en het kan zo wel is 8 Km/h van de daadwerkelijke snelheid afwijken maar ik vindt het vervelend voor je dat je last hebt van een woede probleem. :Y
Je creëert juist geen gevaarlijke situaties door je gewoon aan de maximumsnelheid te houden.
Jij maakt ook wel erg domme taalfouten voor een hoofdagent in opleiding. ;)
pi_128592051
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2013 19:16 schreef Louboutin het volgende:

[..]

Je creëert juist geen gevaarlijke situaties door je gewoon aan de maximumsnelheid te houden.
Jij maakt ook wel erg domme taalfouten voor een hoofdagent in opleiding. ;)
Veel mensen ergeren zich eraan als mensen bijvoorbeeld precies 50 rijden en halen daardoor in over de doorgetrokken streep bijvoorbeeld. 55 a 60 rijden waar je 50 mag is geen probleem wordt zelfs zo op de rijles gezegd je kan zakken op doorstroming.

Ach kwa taalfouten zal je eerder bedoelen de zinsopbouw het is hier geen kantoor en het betreffen hier geen gerechtelijke documenten. Spelfouten zitten er 99% van de tijd niet in en als dat wel gebeurd is dat een tik foutje. Ik tik dit allemaal vanaf de ipad en heb dan geen zin om na te denken over zinsopbouw etc.. Maarja als dat het ergste is waar jullie over lopen te huilen.. oO<
Mister Secret,
pi_128592070
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 19:13 schreef padlarf het volgende:

[..]

Man man man, iemand als jij (zoals je in je posts overkomt) krijgt straks een rijbewijs en wordt politieagent? :') Geen wonder dat dit land naar de klote gaat.
Jij bent nou ook niet echt een aanwinst voor Nederland. :{w
Mister Secret,
  donderdag 4 juli 2013 @ 20:04:58 #131
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_128593009
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 19:40 schreef Davem15 het volgende:

[..]

Jij bent nou ook niet echt een aanwinst voor Nederland. :{w
Misschien niet, maar ik lijd tenminste niet aan schromelijke zelfoverschatting en arrogantie. Noch meen ik al na 10 rijlessen alle wijsheid in pacht te hebben.
Ok stelletje hokboeren
pi_128593362
quote:
14s.gif Op donderdag 4 juli 2013 20:04 schreef padlarf het volgende:

[..]

Misschien niet, maar ik lijd tenminste niet aan schromelijke zelfoverschatting en arrogantie. Noch meen ik al na 10 rijlessen alle wijsheid in pacht te hebben.
Zouden ze toch op moeten screenen bij de opleiding
pi_128593416
quote:
14s.gif Op donderdag 4 juli 2013 20:04 schreef padlarf het volgende:

[..]

Misschien niet, maar ik lijd tenminste niet aan schromelijke zelfoverschatting en arrogantie. Noch meen ik al na 10 rijlessen alle wijsheid in pacht te hebben.
Heb ik ooit gezegd dat ik alles al wist na de 6 rijlessen die ik nu gehad heb?

quote:
10s.gif Op donderdag 4 juli 2013 20:12 schreef jordyqwerty het volgende:

[..]

Zouden ze toch op moeten screenen bij de opleiding
Ben al door de Psychologische keuring
Mister Secret,
pi_128593607
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 19:39 schreef Davem15 het volgende:

[..]

Veel mensen ergeren zich eraan als mensen bijvoorbeeld precies 50 rijden en halen daardoor in over de doorgetrokken streep bijvoorbeeld. 55 a 60 rijden waar je 50 mag is geen probleem wordt zelfs zo op de rijles gezegd je kan zakken op doorstroming.

Ach kwa taalfouten zal je eerder bedoelen de zinsopbouw het is hier geen kantoor en het betreffen hier geen gerechtelijke documenten. Spelfouten zitten er 99% van de tijd niet in en als dat wel gebeurd is dat een tik foutje. Ik tik dit allemaal vanaf de ipad en heb dan geen zin om na te denken over zinsopbouw etc.. Maarja als dat het ergste is waar jullie over lopen te huilen.. oO<
Jou in plaats van jouw en 'ik vindt' zijn gewoon gigantisch domme fouten.
pi_128593698
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 20:14 schreef Davem15 het volgende:

[..]

Ben al door de Psychologische keuring
Hahaha
Haha

:')
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  donderdag 4 juli 2013 @ 20:28:23 #136
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_128593952
Neutraal bekeken zag dat filmpje van Davem15 er goed uit, m.i reed hij niet gevaarlijk...(had dat op basis van z'n posts anders verwacht)
Hallon!
  donderdag 4 juli 2013 @ 20:35:14 #137
392328 Keukendrol
Vuile klootzak!!!
pi_128594296
quote:
7s.gif Op donderdag 4 juli 2013 20:28 schreef BlueMage het volgende:
Neutraal bekeken zag dat filmpje van Davem15 er goed uit, m.i reed hij niet gevaarlijk...(had dat op basis van z'n posts anders verwacht)
Je kunt ook moeilijk de klinkers uit de straat trekken op je 6e rijles hè?
Op zaterdag 5 januari 2013 00:14 schreef LompeHork het volgende:
Deze username is gewoon perfect.
-------------------------------------------------
- Dearest (UI)
  donderdag 4 juli 2013 @ 20:39:13 #138
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_128594451
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 20:14 schreef Davem15 het volgende:

[..]

Heb ik ooit gezegd dat ik alles al wist na de 6 rijlessen die ik nu gehad heb?

Tussen de regels door schreeuw je dat uit.
Ok stelletje hokboeren
pi_128594823
quote:
10s.gif Op donderdag 4 juli 2013 20:35 schreef Keukendrol het volgende:

[..]

Je kunt ook moeilijk de klinkers uit de straat trekken op je 6e rijles hè?
Ach, ik trek hem tegenwoordig (Bij m`n 14e les) ook graag door hoor :) Moet best kunnen, hell.. je kan zelfs aan je instructeur vragen of je ergens een verlaten plekje mag opzoeken om eens te vragen hoe het is om vol gas weg te trekken volgens mij :')

Meen ooit eens hier gelezen te hebben dat een instructeur z`n leerling het gas liet intrappen tot 160-170 omdat dat gastje een grote bek had "Ja, ik ga als ik m`n rijbewijs heel hard rijden"

En dat het jochie toen lijkbleek werd.
  donderdag 4 juli 2013 @ 21:35:01 #140
273383 Nagelschaartje
Lijken wassen!
pi_128596961
Hoewel ik best moe word van al dat gelul over snelle auto's en hoe goed je wel niet kan rijden terwijl je niet eens je rijbewijs hebt (en Davem15 is helaas niet de enige), slaat deze nog steeds alles:
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 19:52 schreef Davem15 het volgende:

Maar zodra ik dat pasje heb gaat het gas er flink op haat het om ingehaald te worden op de snelweg.
Ik heb nog steeds maar 1 passende reactie: :')
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_128597024
quote:
3s.gif Op donderdag 4 juli 2013 21:35 schreef Nagelschaartje het volgende:
Hoewel ik best moe word van al dat gelul over snelle auto's en hoe goed je wel niet kan rijden terwijl je niet eens je rijbewijs hebt (en Davem15 is helaas niet de enige), slaat deze nog steeds alles:

[..]

Ik heb nog steeds maar 1 passende reactie: :')
Wat is er mis met snelle auto's? Snelle auto's zijn leuk en tof.
  donderdag 4 juli 2013 @ 21:57:55 #142
273383 Nagelschaartje
Lijken wassen!
pi_128598138
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 21:36 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Wat is er mis met snelle auto's? Snelle auto's zijn leuk en tof.
Het is zulke patserige praat voor lui die als het goed is zelf alleen nog maar hun lesauto hebben bestuurd. In ieder geval op de openbare weg.
En dan nog zou het niet zo erg zijn, maar ik zie toch regelmatig een verband tussen die praat en "ik rij nu al keigoed en straks als ik m'n rijbewijs heb ga ik keihard rijden en gaat iedereen voor mij opzij" :')
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
  donderdag 4 juli 2013 @ 22:04:02 #143
392328 Keukendrol
Vuile klootzak!!!
pi_128598527
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 20:48 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ach, ik trek hem tegenwoordig (Bij m`n 14e les) ook graag door hoor :) Moet best kunnen, hell.. je kan zelfs aan je instructeur vragen of je ergens een verlaten plekje mag opzoeken om eens te vragen hoe het is om vol gas weg te trekken volgens mij :')

Meen ooit eens hier gelezen te hebben dat een instructeur z`n leerling het gas liet intrappen tot 160-170 omdat dat gastje een grote bek had "Ja, ik ga als ik m`n rijbewijs heel hard rijden"

En dat het jochie toen lijkbleek werd.
Snel wegrijden is wat anders dan je als een idioot gedragen in het verkeer.

Offtopic: heeft iemand jou al eens ooit verteld dat jij een vreemde manier van posten hebt?
Op zaterdag 5 januari 2013 00:14 schreef LompeHork het volgende:
Deze username is gewoon perfect.
-------------------------------------------------
- Dearest (UI)
  FOK!fotograaf donderdag 4 juli 2013 @ 22:40:59 #144
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_128600670
quote:
2s.gif Op donderdag 4 juli 2013 19:03 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Aan wegpiraten zoals jij stoor ik me. Want je creëert geen gevaarlijke situatie als je te hard rijdt? Want die hoge bekeuringen zijn voor niets?
Jawel, die hoge bekeuringen zijn wel voor iets, voor de staatskas. Kom op, wees even reëel, hoe gevaarlijk is het nou dat je 130 rijdt waar je 120 mag? Want in die range, 5 tot 15 km/h te hard, vallen de meeste bekeuringen nog steeds. Mensen die niet spiegelen, denken dat een knipperlichtje voorrang afdwingt, door rood rijden en dergelijke, zijn vele malen gevaarlijker. Snelheid op zich is geen basisoorzaak van een ongeluk, het is echter wel bepalend in de hoeveelheid schade en/of letsel.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_128606977
quote:
7s.gif Op donderdag 4 juli 2013 22:04 schreef Keukendrol het volgende:

[..]

Snel wegrijden is wat anders dan je als een idioot gedragen in het verkeer.

Offtopic: heeft iemand jou al eens ooit verteld dat jij een vreemde manier van posten hebt?
Vreemde manier van posten? :')
pi_128610302
Mag ik in de OP? :D
Gewoon normaal doen ja.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 09:53:04 #147
392328 Keukendrol
Vuile klootzak!!!
pi_128611385
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 00:56 schreef Braddie het volgende:

[..]

Vreemde manier van posten? :')
Ja, in je vorige post stelde je dat je volgens jou wel aan je instructeur kan vragen of je een verlaten plekje op mag zoeken.

Alsof er een lijst met vragen is die je niet mag stellen.
Op zaterdag 5 januari 2013 00:14 schreef LompeHork het volgende:
Deze username is gewoon perfect.
-------------------------------------------------
- Dearest (UI)
pi_128612006
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 09:53 schreef Keukendrol het volgende:
Alsof er een lijst met vragen is die je niet mag stellen.
Er zijn toch wel aardig wat vragen die je beter niet aan iemand kan stellen hoor..
  vrijdag 5 juli 2013 @ 11:21:44 #149
392328 Keukendrol
Vuile klootzak!!!
pi_128614116
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 10:17 schreef HansVaak het volgende:

[..]

Er zijn toch wel aardig wat vragen die je beter niet aan iemand kan stellen hoor..
Klopt, maar net alsof de door Braddie genoemde vraag discutabel zou zijn...
Op zaterdag 5 januari 2013 00:14 schreef LompeHork het volgende:
Deze username is gewoon perfect.
-------------------------------------------------
- Dearest (UI)
  vrijdag 5 juli 2013 @ 12:32:28 #150
209721 Downstar
Moeimaker
pi_128616724
had woensdag voor het eerst hellingproef :), ging best goed :D
en had het lastiger verwacht..

Daarna nog een stuk op het industrieterrein geoefend om gelijkwaardige kruispunten te oefenen en te zien wanneer iets een uitrit is etc.. Toch lastiger dan ik dacht :P..
je ziet snel zijwegen over het hoofd met tig uitritten er tussen xD..

Morgen 5de les, geen idee wat ik nog ga doen dit keer :D
Nemen jullie wel eens mensen mee in de auto? familie/vriend/vriendin etc?
  vrijdag 5 juli 2013 @ 13:07:14 #151
300360 Hinder
Go home
pi_128617948
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 12:32 schreef Downstar het volgende:
[..]

Nemen jullie wel eens mensen mee in de auto? familie/vriend/vriendin etc?

Vaak als grap gemaakt, maar nog nooit gedaan :P.
Get stoned
  vrijdag 5 juli 2013 @ 13:08:42 #152
209721 Downstar
Moeimaker
pi_128617994
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 13:07 schreef Hinder het volgende:

[..]

Vaak als grap gemaakt, maar nog nooit gedaan :P.
Wel eens bij mijn vriendin in de auto gezeten tijdens rijden :D, gewoon eens kijken hoe ze het deed
leuk om eens lesje bij te wonen.. leek me nu wel eens leuk om anders om te doen nu ik eenmaal aan het rijden ben :P

zal wel eens vragen aan me instructeur of die het goed vind :P
  vrijdag 5 juli 2013 @ 13:12:46 #153
300360 Hinder
Go home
pi_128618142
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 13:08 schreef Downstar het volgende:

[..]

Wel eens bij mijn vriendin in de auto gezeten tijdens rijden :D, gewoon eens kijken hoe ze het deed
leuk om eens lesje bij te wonen.. leek me nu wel eens leuk om anders om te doen nu ik eenmaal aan het rijden ben :P

zal wel eens vragen aan me instructeur of die het goed vind :P
Dan is het wel grappig ja, als je het zo omdraait :). Bij mij was het in ieder geval geen probleem geweest. Bij de eerste les werd mij al verteld dat je altijd iemand mee mocht laten rijden :P.
Get stoned
pi_128618204
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 12:32 schreef Downstar het volgende:

Nemen jullie wel eens mensen mee in de auto? familie/vriend/vriendin etc?

MAG DAT?!
:')______________!
  vrijdag 5 juli 2013 @ 13:22:30 #155
209721 Downstar
Moeimaker
pi_128618455
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 13:14 schreef Braddie het volgende:

[..]

MAG DAT?!
:')______________!
Waarom niet :P, bij mijn vriendin ( en wss bij mijn lessen) mag dat gewoon..
maar gewoon voor 1 keer he (althans dat is mijn insteek), gewoon keer laten zien hoe je rijd alvast haha
pi_128620132
Net rijles nummer 3 gehad. Ging wel oke..
Terug schakelen bij een rotonde gaat niet soepel genoeg, want op dat moment moet je alles tegelijk doen. Instructeur zei dat ook tegen mij en moet er mee gaan oefenen. Schakelen naar 80 km gaat prima.

Wanneer hadden jullie dat helemaal onder de knie, dat je goed kon terug schakelen ? En dat het bij rotondes waar je alles tegelijk moet doen goed onder de knie had?
pi_128620814
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 14:10 schreef M712 het volgende:
Net rijles nummer 3 gehad. Ging wel oke..
Terug schakelen bij een rotonde gaat niet soepel genoeg, want op dat moment moet je alles tegelijk doen. Instructeur zei dat ook tegen mij en moet er mee gaan oefenen. Schakelen naar 80 km gaat prima.

Wanneer hadden jullie dat helemaal onder de knie, dat je goed kon terug schakelen ? En dat het bij rotondes waar je alles tegelijk moet doen goed onder de knie had?
Wat bedoel je precies? Ik moest altijd afremmen tot 20 km/u en dan in z'n twee weer laten opkomen en verder.
pi_128620980
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 14:28 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies? Ik moest altijd afremmen tot 20 km/u en dan in z'n twee weer laten opkomen en verder.
Als ik naar een rotonde rijd moet ik gas los laten op 200 meter, bij remmen op 100 meter en als ik dan rond de 50 km zit koppeling helemaal intrappen en dan op 30 km per uur terug schakelen naar zn 2. Maar omdat dat bijna allemaal tegelijk moet, of naja vet snel achter elkaar lukt het me niet om zo snel terug te schakelen naar zn 2. Ipv dat ik dan naar de weg kijk, kijk ik hoe ik de pook in zn 2 krijg...
pi_128621010
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 14:33 schreef M712 het volgende:

[..]

Als ik naar een rotonde rijd moet ik gas los laten op 200 meter, bij remmen op 100 meter en als ik dan rond de 50 km zit koppeling helemaal intrappen en dan op 30 km per uur terug schakelen naar zn 2. Maar omdat dat bijna allemaal tegelijk moet, of naja vet snel achter elkaar lukt het me niet om zo snel terug te schakelen naar zn 2. Ipv dat ik dan naar de weg kijk, kijk ik hoe ik de pook in zn 2 krijg...
Haha dat had ik eerst ook, maar straks kan je dat blind vanuit alle posities en lost dat probleem zich wel op
pi_128621144
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 13:14 schreef Braddie het volgende:

[..]

MAG DAT?!
:')______________!
Wat is daar ' :') ' aan?
pi_128621207
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 14:34 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Haha dat had ik eerst ook, maar straks kan je dat blind vanuit alle posities en lost dat probleem zich wel op
Ja dat hoop ik maar haha, instructeur heeft een aantal keer moeten ingrijpen op zo'n punt. En heeft wel duidelijk tegen me gezegd dat ik even moest oefenen met schakelen ( als de auto stil staat )
  Moderator vrijdag 5 juli 2013 @ 16:30:49 #162
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_128625833
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 14:33 schreef M712 het volgende:

[..]

Als ik naar een rotonde rijd moet ik gas los laten op 200 meter, bij remmen op 100 meter en als ik dan rond de 50 km zit koppeling helemaal intrappen en dan op 30 km per uur terug schakelen naar zn 2. Maar omdat dat bijna allemaal tegelijk moet, of naja vet snel achter elkaar lukt het me niet om zo snel terug te schakelen naar zn 2. Ipv dat ik dan naar de weg kijk, kijk ik hoe ik de pook in zn 2 krijg...
Ik rijd tot 100 meter nog gewoon snelheidslimiet hoor. Dan zorgen dat ik bij de driehoek ongeveer 25 rijd, daarna koppeling (of nog eerder) en vervolgens naar de beroemde 2.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_128626097
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 13:14 schreef Braddie het volgende:

[..]

MAG DAT?!
:')______________!
Ik heb ook mijn moeder meegenomen een keer :D
Gewoon normaal doen ja.
pi_128626506
Het CBR vind dus dat ik geen normaal rijexamen mag afnemen, maar alleen rijexamen B-AA. Weet iemand soms wat dit inhoud? Het enigste waarom ik een medische aantekening kreeg was omdat ik een afwijking aan mijn ogen heb van rond de +1, ik draag niet eens een bril. Heb nav. het onderzoek niet eens een aantekening op mijn rijbewijs gekregen, slechts dat ik mijn geplande examen nu dus mooi mag uitstellen en leukraak weer extra lessen mag gaan betalen.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 17:03:29 #165
209721 Downstar
Moeimaker
pi_128626946
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 14:10 schreef M712 het volgende:
Net rijles nummer 3 gehad. Ging wel oke..
Terug schakelen bij een rotonde gaat niet soepel genoeg, want op dat moment moet je alles tegelijk doen. Instructeur zei dat ook tegen mij en moet er mee gaan oefenen. Schakelen naar 80 km gaat prima.

Wanneer hadden jullie dat helemaal onder de knie, dat je goed kon terug schakelen ? En dat het bij rotondes waar je alles tegelijk moet doen goed onder de knie had?
Morgen mijn 5e rijles, en ook ik heb dat in de 2-3e les veel geoefend..
ik moet zeggen dat het me nu al een stuk beter afgaat.. krijg van mijn rijschool gewoon de tip
om van rechts naar links te werken om de handelingen dus goed te kunnen onthouden.. oftewel eerst gas wat los zodat je al redelijk wat snelheid verliest, auto iets laten uitrollen en eventueel nog remmen als dat nodig is, en dan gewoon terugschakelen naar de 2 en nadat je de rotonde voorbij bent, gas en naar de 3 weer..

mijn rij instructeur zoekt ook steeds wel wegen op met rotondes zodat ik het steeds blijf herhalen..
Zal ongetwijfeld later veel meer automatische me in zitten en dan denk je er niet eens meer bij na..
  vrijdag 5 juli 2013 @ 18:56:23 #166
398254 Tamaraxxx
I am Feyenoord till i die
pi_128630328
Vandaag pasje opgehaald. Wat is een benzine auto wennen zeg.. echt even wennen dat je gas bij moet geven als je de koppeling op laat komen
  vrijdag 5 juli 2013 @ 18:58:58 #167
209721 Downstar
Moeimaker
pi_128630433
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 18:56 schreef Tamaraxxx het volgende:
Vandaag pasje opgehaald. Wat is een benzine auto wennen zeg.. echt even wennen dat je gas bij moet geven als je de koppeling op laat komen
Ik rij nu ook in een diesel, ik denk inderdaad dat dat heel erg wennen is :O..
Ik had wel eens wat geoefend in een benzine auto, en toen kwam ik dus met rijles in een diesel..
denk huh, deze rijd al weg als ik de koppeling op laat komen joh :P
Dus als ik straks weer naar een benzine auto ga, denk ik dat het inderdaad weer erg wennen is..
pi_128630615
Nou we het daar over hebben he, ik rij nu zelf in een benzine auto, en ik MOET altijd gas bij geven als ik de koppeling op laat komen, ook als ik van 1 naar 2 schakel, en van 2 naar 3 is ook wel beter, daarna niet meer. Doe ik dat niet kan ik onmogelijk de auto NIET laten schokken. Is dat normaal bij een 13 jaar oude auto of komt dat gewoon omdat ik nog niet zo ervaren ben?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_128638987
Niemand die weet wat zo'n rijexamen B-AA is? :@ Ik heb echt heel google afgespeurd zonder succes.

CBR. :')
pi_128639932
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 19:03 schreef delano.888 het volgende:
Nou we het daar over hebben he, ik rij nu zelf in een benzine auto, en ik MOET altijd gas bij geven als ik de koppeling op laat komen, ook als ik van 1 naar 2 schakel, en van 2 naar 3 is ook wel beter, daarna niet meer. Doe ik dat niet kan ik onmogelijk de auto NIET laten schokken. Is dat normaal bij een 13 jaar oude auto of komt dat gewoon omdat ik nog niet zo ervaren ben?
Ik rijd zelf in een 16 jaar oude auto en ik moet dat ook. Alleen als je echt heel langzaam de koppeling op laat komen kan het zonder. Geen idee of dat ook bij nieuwere auto's zo is, ben nu wel benieuwd.
pi_128640510
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 22:14 schreef Xetran het volgende:
Niemand die weet wat zo'n rijexamen B-AA is? :@ Ik heb echt heel google afgespeurd zonder succes.

CBR. :')
Letterlijk 1 seconde google:
http://www.verkeerspro.nl(...)met-navigatie-eruit/
Aangepast examen waarbij je niet hoeft te weten hoe een navigatiesysteem werkt. Vraag me af wat het nut hier van is btw.
Daarnaast had ik in mijn normale examen ook niks met navigatie :')
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  vrijdag 5 juli 2013 @ 23:08:31 #172
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_128642030
Waarschijnlijk is dat examen aangevraagd omdat je rijschool niet met de navigatie kan omgaan. :')
Hallon!
pi_128642688
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 23:08 schreef BlueMage het volgende:
Waarschijnlijk is dat examen aangevraagd omdat je rijschool niet met de navigatie kan omgaan. :')
Ik heb tijdens mijn lessen gewoon navigatie gehad, maar er werd mij verteld dat dat 1 van de bijzondere verrichtingen is, en ik kreeg een dubbelopdracht dus geen navigatie. Net zoals iedereen verschillende bijzonder verrichtingen heeft.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_128643554
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 22:43 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Letterlijk 1 seconde google:
http://www.verkeerspro.nl(...)met-navigatie-eruit/
Aangepast examen waarbij je niet hoeft te weten hoe een navigatiesysteem werkt. Vraag me af wat het nut hier van is btw.
Daarnaast had ik in mijn normale examen ook niks met navigatie :')
Als het alleen dat is is het wel raar. Het is sowieso raar dat mijn examinator mij bij mijn TTT een medische aantekening gaf want daar heeft zij mij niets over verteld (ze gaf juist complimenten). En in mijn EV staat ook echt alleen maar over mijn ogen. maar waarom zou ik dan niet kunnen navigeren? :')
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 23:08 schreef BlueMage het volgende:
Waarschijnlijk is dat examen aangevraagd omdat je rijschool niet met de navigatie kan omgaan. :')
Ach ik kan niet klagen, in het begin kon ik van de spanning dat touchscreen niet eens bedienen. :D En het heeft niks met mijn rijschool te maken, want een arts heeft mij zo beoordeeld.
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 23:19 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Ik heb tijdens mijn lessen gewoon navigatie gehad, maar er werd mij verteld dat dat 1 van de bijzondere verrichtingen is, en ik kreeg een dubbelopdracht dus geen navigatie. Net zoals iedereen verschillende bijzonder verrichtingen heeft.
Oh dan is het helemaal vaag, want ik heb ontheffing gekregen voor bijzondere verrichtingen op mijn tussentijdse toets.
pi_128644396
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 23:35 schreef Xetran het volgende:

Oh dan is het helemaal vaag, want ik heb ontheffing gekregen voor bijzondere verrichtingen op mijn tussentijdse toets.
Navigatie rijden is toch geen bijzondere verrichting? Volgens mij is navigatie rijden onderdeel van "zelfstandig rijden" en daar krijg je volgens mij geen vrijstelling voor, dat hoort wel gewoon bij het examen.
pi_128644449
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 23:52 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Navigatie rijden is toch geen bijzondere verrichting? Volgens mij is navigatie rijden onderdeel van "zelfstandig rijden" en daar krijg je volgens mij geen vrijstelling voor, dat hoort wel gewoon bij het examen.
Ja, dat leek mij ook. Zo ver ik weet word er gekozen uit 3 dingen. Op borden, navigatie of op aanwijzingen. Maar ja. Zo'n examinator met AA-specialisatie is dus een soort arts die wat van mijn 'beperking' moet weten. Ik vraag me af wat deze bullshit hun kost :')
pi_128644491
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 23:52 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Navigatie rijden is toch geen bijzondere verrichting? Volgens mij is navigatie rijden onderdeel van "zelfstandig rijden" en daar krijg je volgens mij geen vrijstelling voor, dat hoort wel gewoon bij het examen.
Ik bedoelde het meer als iets wat niet in ELK examen zit, mijn instructeur noemde het (misschien foutief) een bijzondere verrichting. Zo heb ik dus per toeval een dubbel opdracht gekregen (volg bord 1 tot je bord 2 ziet en volg die dan) ipv navigatie rijden, terwijl ik het wel geoefend had bij de lessen.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_128649052
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 14:38 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Wat is daar ' :') ' aan?
Ik wist niet of dat mocht :')
  zaterdag 6 juli 2013 @ 11:55:52 #179
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_128653224
TTT is echt overbodig vind ik. Voor die prijs kan je net zo goed een kansje wagen bij het echte examen, want die bijzondere verrichtingen zijn ook weer niet absurd moeilijk behalve parkeren :P. Wat ik me wel afvraag he hoe kunnen sommige mensen met een hand sturen mij lukt het niet hoor kan echt geen rotonde goed nemen met één hand.
Irene is bae &lt;3
pi_128654490
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 11:55 schreef Jiang153 het volgende:
TTT is echt overbodig vind ik. Voor die prijs kan je net zo goed een kansje wagen bij het echte examen, want die bijzondere verrichtingen zijn ook weer niet absurd moeilijk behalve parkeren :P. Wat ik me wel afvraag he hoe kunnen sommige mensen met een hand sturen mij lukt het niet hoor kan echt geen rotonde goed nemen met één hand.
Dat is toch niet zo heel moeilijk? Tenzij je in een hele oude VW Transporter zit zonder stuur bekrachtiging.
Heb er zelf geen problemen mee in ieder geval.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 12:48:13 #181
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_128654563
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 11:55 schreef Jiang153 het volgende:
TTT is echt overbodig vind ik. Voor die prijs kan je net zo goed een kansje wagen bij het echte examen, want die bijzondere verrichtingen zijn ook weer niet absurd moeilijk behalve parkeren :P.
Zelfs parkeren is niet moeilijk. Het hoeft namelijk niet perfect, als je maar blijft kijken.
Ok stelletje hokboeren
  zaterdag 6 juli 2013 @ 13:13:26 #182
273383 Nagelschaartje
Lijken wassen!
pi_128655148
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 19:03 schreef delano.888 het volgende:
Nou we het daar over hebben he, ik rij nu zelf in een benzine auto, en ik MOET altijd gas bij geven als ik de koppeling op laat komen, ook als ik van 1 naar 2 schakel, en van 2 naar 3 is ook wel beter, daarna niet meer. Doe ik dat niet kan ik onmogelijk de auto NIET laten schokken. Is dat normaal bij een 13 jaar oude auto of komt dat gewoon omdat ik nog niet zo ervaren ben?
Ik bereik in mijn 13-jarige benzine-auto best wat op alleen de koppeling.
Bij inparkeren gebruik ik het gas bijvoorbeeld niet, doe ik volledig op de koppeling en dat gaat prima. Filerijden doe ik ook nog wel eens op de koppeling als het echt heel traag gaat.
Maar ik heb nog nooit een diesel gereden (les was ook benzine-auto), dus wat het verschil is heb ik nooit ervaren.
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
  Moderator zaterdag 6 juli 2013 @ 17:22:25 #183
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_128662694
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 11:55 schreef Jiang153 het volgende:
TTT is echt overbodig vind ik. Voor die prijs kan je net zo goed een kansje wagen bij het echte examen, want die bijzondere verrichtingen zijn ook weer niet absurd moeilijk behalve parkeren :P. Wat ik me wel afvraag he hoe kunnen sommige mensen met een hand sturen mij lukt het niet hoor kan echt geen rotonde goed nemen met één hand.
Parkeren is een kwestie van de auto goed plaatsen, daarna gas en snel twee keer het stuur omdraaien :?
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  zaterdag 6 juli 2013 @ 23:52:01 #184
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_128673391
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 17:22 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Parkeren is een kwestie van de auto goed plaatsen, daarna gas en snel twee keer het stuur omdraaien :?
jaa nu gaat het ook wel goed, maar tijdens lessen en de eerste paar keren ging het wel bagger :')
Irene is bae &lt;3
  FOK!fotograaf zondag 7 juli 2013 @ 13:05:37 #185
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_128682717
quote:
3s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 13:13 schreef Nagelschaartje het volgende:

[..]

Ik bereik in mijn 13-jarige benzine-auto best wat op alleen de koppeling.
Bij inparkeren gebruik ik het gas bijvoorbeeld niet, doe ik volledig op de koppeling en dat gaat prima. Filerijden doe ik ook nog wel eens op de koppeling als het echt heel traag gaat.
Maar ik heb nog nooit een diesel gereden (les was ook benzine-auto), dus wat het verschil is heb ik nooit ervaren.
Zit hem in het gewicht i.c.m. de motor. In mijn kleine gebakje kan ik op de koppeling wegrijden, in de grote wagen red ik dat niet. Als die op LPG draait (grootste deel van de tijd), moet ik helemaal een dot gas geven, anders klapt ie uit.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zondag 7 juli 2013 @ 16:25:13 #186
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_128690101
Hallo,

Voor 570 euro kan ik een pakket met 10 rijlessen + theorie-examen + praktijkexamen CBR aanschaffen, goede deal of niet? 10 lessen is waarschijnlijk aan de lage kant, maar rijlessen kosten los 37 euro per uur, dus kan altijd nog extra erbij pakken wanneer nodig.
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  zondag 7 juli 2013 @ 16:27:48 #187
300360 Hinder
Go home
pi_128690183
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 16:25 schreef Susteren het volgende:
Hallo,

Voor 570 euro kan ik een pakket met 10 rijlessen + theorie-examen + praktijkexamen CBR aanschaffen, goede deal of niet? 10 lessen is waarschijnlijk aan de lage kant, maar rijlessen kosten los 37 euro per uur, dus kan altijd nog extra erbij pakken wanneer nodig.
Komt neer op ongeveer ¤31,50 per les, dus lijkt mij een goede deal. Ik betaal meer per uur :P.
Get stoned
  zondag 7 juli 2013 @ 16:30:28 #188
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_128690269
quote:
14s.gif Op zondag 7 juli 2013 16:27 schreef Hinder het volgende:

[..]

Komt neer op ongeveer ¤31,50 per les, dus lijkt mij een goede deal. Ik betaal meer per uur :P.
Okey, thx! :)
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_128692400
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 16:25 schreef Susteren het volgende:
Hallo,

Voor 570 euro kan ik een pakket met 10 rijlessen + theorie-examen + praktijkexamen CBR aanschaffen, goede deal of niet? 10 lessen is waarschijnlijk aan de lage kant, maar rijlessen kosten los 37 euro per uur, dus kan altijd nog extra erbij pakken wanneer nodig.
Zo, dat is wel goedkoop zeg, ik moest 44 euro per uur betalen
  zondag 7 juli 2013 @ 19:28:48 #190
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_128694834
Bij mij op de hoek bij Keijbeck hebben ze zo'n rijsimulator, ben van plan daar een paar keer in te rijden voordat ik de weg op ga, zou dit helpen? Ik ken bijvoorbeeld het schakelgevoel met koppelen nog helemaal niet, lijkt me beter dit eerst onder de knie te krijgen :P

- Edit - Laat maar zitten, ze vragen 30 euro per uur voor zo'n spelletje, dan betaal ik liever 31 euro om in een echte auto te zitten voor een uur :')
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_128694909
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 19:28 schreef Susteren het volgende:
Bij mij op de hoek bij Keijbeck hebben ze zo'n rijsimulator, ben van plan daar een paar keer in te rijden voordat ik de weg op ga, zou dit helpen? Ik ken bijvoorbeeld het schakelgevoel met koppelen nog helemaal niet, lijkt me beter dit eerst onder de knie te krijgen :P
Is wel leuk en aardig een paar keer. In het echt rijden is wel een wereld van verschil (gevoeligheid koppeling bijvoorbeeld). Let trouwens wel even op, bij mij stond de camera niet eens goed afgesteld (dan doe je al de helft automatisch fout) en is er zelden iemand komen kijken naar mijn voortgang (3x gedaan).
  zondag 7 juli 2013 @ 19:43:53 #192
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_128695371
quote:
2s.gif Op zondag 7 juli 2013 19:31 schreef jordyqwerty het volgende:

[..]

Is wel leuk en aardig een paar keer. In het echt rijden is wel een wereld van verschil (gevoeligheid koppeling bijvoorbeeld). Let trouwens wel even op, bij mij stond de camera niet eens goed afgesteld (dan doe je al de helft automatisch fout) en is er zelden iemand komen kijken naar mijn voortgang (3x gedaan).
Een vraagje: zou het niet helpen voordat je begint met lessen een g27 kitje te kopen en een paar dagen racegames te spelen, puur om het gevoel van koppelen/schakelen al goed onder de knie te krijgen? Wil eerlijk gezegd liever geen hele lessen verspillen aan het onder de knie krijgen hiervan :P



Die pook vond ik er niet echt realistisch uitzien, maar hij blijkt vrijwel 't zelfde te voelen als een echte versnellingsbak :D
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  zondag 7 juli 2013 @ 19:49:47 #193
300360 Hinder
Go home
pi_128695530
Ik zou er niet aan beginnen. In het echt is het toch weer net even anders. Vooral het koppelen zal waarschijnlijk heel anders aanvoelen (wordt dat überhaupt ook gesimuleerd? (heb er geen ervaring mee)). Je krijgt 't snel genoeg door na wat uitleg als je 't principe eenmaal weet.

Plus dat je jezelf al verkeerde gewenningen aan kunt leren op deze manier, en 't juist extra lessen zal kosten om dit af te leren.
Get stoned
pi_128695611
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 19:43 schreef Susteren het volgende:

[..]

Een vraagje: zou het niet helpen voordat je begint met lessen een g27 kitje te kopen en een paar dagen racegames te spelen, puur om het gevoel van koppelen/schakelen al goed onder de knie te krijgen? Wil eerlijk gezegd liever geen hele lessen verspillen aan het onder de knie krijgen hiervan :P

[ afbeelding ]

Die pook vond ik er niet echt realistisch uitzien, maar hij blijkt vrijwel 't zelfde te voelen als een echte versnellingsbak :D
Ik zou eigenlijk geen simulatorlessen nemen. Met zo'n G27 kweek je trouwens ook niet echt het gevoel. Je kan de koppeling in principe gewoon loslaten en je auto trekt alsnog op. Geen idee of het je gaat helpen.
  zondag 7 juli 2013 @ 19:53:12 #195
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_128695650
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 19:49 schreef Hinder het volgende:
Ik zou er niet aan beginnen. In het echt is het toch weer net even anders. Vooral het koppelen zal waarschijnlijk heel anders aanvoelen (wordt dat überhaupt ook gesimuleerd? (heb er geen ervaring mee)). Je krijgt 't snel genoeg door na wat uitleg als je 't principe eenmaal weet.

Plus dat je jezelf al verkeerde gewenningen aan kunt leren op deze manier, en 't juist extra lessen zal kosten om dit af te leren.
Okey, thx! Verheug me in ieder geval op m'n eerste les, lijkt me echt gaaf :D

Nog nooit in een auto gereden, wel eens op de scooter van een vriend op een parkeerplaats, en vond dat al sjiek :')
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  zondag 7 juli 2013 @ 19:58:27 #196
300360 Hinder
Go home
pi_128695851
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 19:53 schreef Susteren het volgende:

[..]

Okey, thx! Verheug me in ieder geval op m'n eerste les, lijkt me echt gaaf :D

Nog nooit in een auto gereden, wel eens op de scooter van een vriend op een parkeerplaats, en vond dat al sjiek :')
Ik had ook nog nooit achter het stuur van een rijdende auto gezeten, dus ik ben ook helemaal vanaf 0 begonnen. Les 2 begonnen we met schakelen, en aan het einde van de les had ik al wel door wat de bedoeling was. Een tiental lessen later ging het volgens mij al vanzelf. Veel succes en plezier in ieder geval :).
Get stoned
pi_128698530
Ik weet al wat ik verkeerd doe met het schakelen. Ik heb de pook gewoon te stevig vast en daardoor heb ik geen gevoel meer waar ik heen moet schakelen en dan 'blokkeert' ie een beetje als het ware.
pi_128713877
Mijn rijinstructeur was verbaasd om te horen dat ik van mijn theorieboek eerst de claxon moest testen maar ik heb hem lekker kunnen testen.

De eerste les mocht ik alleen sturen wat leidde tot wat aparte momenten. Een moment zei hij:"Ga bij die auto daar maar linksaf" maar er waren twee afslagen kort op elkaar en heel veel auto's waardoor hij niet afremde en ik vol door de bocht ging.

Morgen heb ik mijn theorie en ik heb een ANWB examentraining cd uit 2011 gedownload, weet iemand of dit overeen komt met het cbr examen want ik heb nu 3 examens gehaald en vroeg me af of ik er dus vanuit kan gaan dat ik hiermee goed word voorbereid.

EDIT:
Ik denk zo dat dit ook nog kan helpen:
pi_128714096
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 17:56 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Zo, dat is wel goedkoop zeg, ik moest 44 euro per uur betalen
Ik betaal nu al 48 euro per uur.
pi_128714265
48 euro, zo super veel?!?!
Ik betaalde 35 euro per uur.
Gewoon normaal doen ja.
  maandag 8 juli 2013 @ 11:12:10 #201
300360 Hinder
Go home
pi_128714273
quote:
4s.gif Op maandag 8 juli 2013 10:57 schreef mister.bucket het volgende:
[..]

Morgen heb ik mijn theorie en ik heb een ANWB examentraining cd uit 2011 gedownload, weet iemand of dit overeen komt met het cbr examen want ik heb nu 3 examens gehaald en vroeg me af of ik er dus vanuit kan gaan dat ik hiermee goed word voorbereid.

[..]
Mijn ervaring is dat de oefenexamens van de ANWB wel goed aansluiten op het echte theorie-examen. Het niveau is ongeveer hetzelfde. Het niveau van de oefenexamens van zowel Vekabest als Verjo vond ik hoger dan het echte examen. Van beide genoemde aanbieders had ik vrijwel alle oefenexamens gemaakt, en ben in één keer geslaagd. Ik vond alleen het werken met deze programma's wat fijner dan die van de ANWB (vandaar die keuze).
Get stoned
pi_128715515
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 11:11 schreef Mrs.Salvatore het volgende:
48 euro, zo super veel?!?!
Ik betaalde 35 euro per uur.
Hier in de buurt betaal je overal wel rond de 45 euro per uur, volgens mij ligt het er nogal aan waar je woont qua prijs.
pi_128718130
Overmorgen theorie examen (voor de 2e keer ;( )
Waar kan ik fatsoenlijk die examens leren? Doe het nu op Theorie-Leren.nl maar het kan toch ook nog beter?
Heb nu nog 7 vragen fout gemiddeld (van de 5 die je er mag hebben :') ) En het is overmorgen al, maargoed... Wil hem dit keer gewoon echt halen, anders doe ik nóg langer over m`n rijbewijs..
  maandag 8 juli 2013 @ 13:12:11 #204
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_128718265
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 13:08 schreef Braddie het volgende:
Overmorgen theorie examen (voor de 2e keer ;( )
Waar kan ik fatsoenlijk die examens leren? Doe het nu op Theorie-Leren.nl maar het kan toch ook nog beter?
Heb nu nog 7 vragen fout gemiddeld (van de 5 die je er mag hebben :') ) En het is overmorgen al, maargoed... Wil hem dit keer gewoon echt halen, anders doe ik nóg langer over m`n rijbewijs..
Hoe oud ben je eigenlijk? Je lijkt me een stuk ouder dan 18 eerlijk gezegd.
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_128718396
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 13:12 schreef Susteren het volgende:

[..]

Hoe oud ben je eigenlijk? Je lijkt me een stuk ouder dan 18 eerlijk gezegd.
Ja, ik ben 22... Laat begonnen met lessen door angsten etc..
  maandag 8 juli 2013 @ 13:20:43 #206
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_128718547
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 13:16 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ja, ik ben 22... Laat begonnen met lessen door angsten etc..
Maar de theorie had je eigenlijk op z'n minst al door kunnen nemen toen je je 18e jaar was gepasseerd? :P
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_128718644
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 13:20 schreef Susteren het volgende:

[..]

Maar de theorie had je eigenlijk op z'n minst al door kunnen nemen toen je je 18e jaar was gepasseerd? :P
Had ik kunnen doen ja :p Maar, ik had eigenlijk pas dit jaar de moed om me ook echt in te schrijven bij een rijschool.
  maandag 8 juli 2013 @ 13:38:29 #208
392328 Keukendrol
Vuile klootzak!!!
pi_128719115
Angsten. :') :')
Op zaterdag 5 januari 2013 00:14 schreef LompeHork het volgende:
Deze username is gewoon perfect.
-------------------------------------------------
- Dearest (UI)
  maandag 8 juli 2013 @ 15:10:59 #209
209721 Downstar
Moeimaker
pi_128722074
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 11:12 schreef Hinder het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat de oefenexamens van de ANWB wel goed aansluiten op het echte theorie-examen. Het niveau is ongeveer hetzelfde. Het niveau van de oefenexamens van zowel Vekabest als Verjo vond ik hoger dan het echte examen. Van beide genoemde aanbieders had ik vrijwel alle oefenexamens gemaakt, en ben in één keer geslaagd. Ik vond alleen het werken met deze programma's wat fijner dan die van de ANWB (vandaar die keuze).
Leuk dat je er over begint, ik had vandaag exact de zelfde conclusie..
Ik vind ook dat het niveau van de oefenexamen die ik heb gemaakt ( en dat zijn er veel :P!) van vekabest VEEL hoger ligt dan die van anwb en van verjo.. zeker op het gebied van gevaarherkenning is het niveau een stuk hoger (dat wil zeggen, onduidelijkere situaties waardoor je eerst veel beter naar de foto moet kijken en je dus minder tijd overhoud voor je beslissing)

Tevens merk ik dat ze bij vekabest ook veel meer vragen stellen over (maximale) lengte van een auto of lading en veel over gewicht etc, dat is minder bij bijvoorbeeld anwb.

Ik ben zelf begonnen met de vekabest toetsen aangezien ik ook een vekabest boek heb..
die vond ik vrij pittig in het begin, nu heb ik deze week nog even de anwb door gelopen die heb ik allemaal gehaald en weinig fout op gevaarherkenning..

verjo had ik een oefenboek met oefenexamen, daar van heb ik 10 examen er 9 gewoon gehaald..

Toch moet je wel rekening houden met het niveau van Vekabest, aangezien ze dat officiële leverancier zijn van de examens die je krijgt bij het cbr..

Morgen heb ik ook mijn (1e keer) Auto Theorie :)
pi_128722539
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 13:08 schreef Braddie het volgende:
Overmorgen theorie examen (voor de 2e keer ;( )
Waar kan ik fatsoenlijk die examens leren? Doe het nu op Theorie-Leren.nl maar het kan toch ook nog beter?
Heb nu nog 7 vragen fout gemiddeld (van de 5 die je er mag hebben :') ) En het is overmorgen al, maargoed... Wil hem dit keer gewoon echt halen, anders doe ik nóg langer over m`n rijbewijs..
Ik heb toen gewoon een boek gehaald bij de bibliotheek..
Ik vind het ook makkelijker om uit een boek te oefenen dan via de computer.
Veel succes overmorgen!
pi_128723093
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2013 15:25 schreef Louboutin het volgende:

[..]

Ik heb toen gewoon een boek gehaald bij de bibliotheek..
Ik vind het ook makkelijker om uit een boek te oefenen dan via de computer.
Veel succes overmorgen!
Ben zelf meer van het leren achter een scherm.
Heb dat boek nu liggen maar heb hem al 1,5 maand niet aangeraakt, zo stom eigenlijk... want ik wil gewoon m`n theorie hebben, en snel ook.
pi_128723507
Als je hem zo graag wil, doe er dan ook gewoon moeite voor :')
pi_128723944
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 15:41 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ben zelf meer van het leren achter een scherm.
Heb dat boek nu liggen maar heb hem al 1,5 maand niet aangeraakt, zo stom eigenlijk... want ik wil gewoon m`n theorie hebben, en snel ook.
Ik zou het beide oefenen dan, en alle dingen die je moeilijk vindt opschrijven :)
pi_128724094
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2013 16:05 schreef Louboutin het volgende:

[..]

Ik zou het beide oefenen dan, en alle dingen die je moeilijk vindt opschrijven :)
Ja, dat heb ik wel gedaan :)
pi_128724102
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 15:53 schreef jordyqwerty het volgende:
Als je hem zo graag wil, doe er dan ook gewoon moeite voor :')
Ben een hele eigenwijze leerling :')
  maandag 8 juli 2013 @ 16:27:17 #216
392328 Keukendrol
Vuile klootzak!!!
pi_128724700
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 16:10 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ben een hele eigenwijze leerling :')
Nee, je hebt gewoon geen discipline.
Op zaterdag 5 januari 2013 00:14 schreef LompeHork het volgende:
Deze username is gewoon perfect.
-------------------------------------------------
- Dearest (UI)
  maandag 8 juli 2013 @ 16:29:12 #217
331250 tuut-chips
Koning redstone
pi_128724762
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 16:10 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ben een hele eigenwijze leerling :')
genoeg oefenexamens maken helpt ook al heel erg. Ik heb die hele cd van Verjo doorgewerkt, bij de laatste examens was ik pas 'geslaagd'. Uiteindelijk in een poging met 35/40 geslaagd :7
  maandag 8 juli 2013 @ 16:36:42 #218
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_128725015
Vandaag het theorieboek B van de ANWB aangeschaft, maar ik hoor hier ineens dat het niveau van Vekabest een stuk hoger ligt. Nu vraag ik me af of die van de ANWB ook voldoet? Zou ik gewoon in 1x kunnen slagen als ik dat boek een paar keer goed leer?
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_128725398
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 16:36 schreef Susteren het volgende:
Vandaag het theorieboek B van de ANWB aangeschaft, maar ik hoor hier ineens dat het niveau van Vekabest een stuk hoger ligt. Nu vraag ik me af of die van de ANWB ook voldoet? Zou ik gewoon in 1x kunnen slagen als ik dat boek een paar keer goed leer?
Ik heb het gewoon in 1x gehaald met het ANWB boek.
  maandag 8 juli 2013 @ 16:47:55 #220
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_128725417
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2013 16:47 schreef Louboutin het volgende:

[..]

Ik heb het gewoon in 1x gehaald met het ANWB boek.
Okey :)
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  maandag 8 juli 2013 @ 17:10:43 #221
209721 Downstar
Moeimaker
pi_128726039
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 16:36 schreef Susteren het volgende:
Vandaag het theorieboek B van de ANWB aangeschaft, maar ik hoor hier ineens dat het niveau van Vekabest een stuk hoger ligt. Nu vraag ik me af of die van de ANWB ook voldoet? Zou ik gewoon in 1x kunnen slagen als ik dat boek een paar keer goed leer?
Haha wees niet bang, alle boeken zullen gericht zijn op het in 1 keer behalen van je theorie..
ik vond alleen de oefenopgaven van de anderen (waaronder ANWB en Verjo) makkelijk ogen dan die van Vekabest..

Maargoed dat is natuurlijk ook persoonlijk.. misschien vind jij de vragen van vekabest wel een eitje :P
t is maar net wat je beter qua kennis hebt.. zo krijg je in mijn ogen veel voorrangsvragen bij de ANWB Cdrom die ik heb, voorrang vind ik een eitje.. dus daardoor oogt het misschien makkelijker..
Bij Vekabest krijg je meer vragen als, Hoeveel is het maximale microgram alchohol blala voor een ervaren bestuurder om nog te mogen rijden, Tot hoeveel kilogram massa mag je laden in een aanhangen met een rijbewijs B , wat is de maximale lengte van een auto met aanhangwagen, een auto of combinatie van xx meter mag niet op de linker rijstrook rijden... etc :P

Meer zulk soort vragen zie ik bij Vekabest
  maandag 8 juli 2013 @ 18:49:29 #222
300360 Hinder
Go home
pi_128729189
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 15:10 schreef Downstar het volgende:

[..]

Leuk dat je er over begint, ik had vandaag exact de zelfde conclusie..
Ik vind ook dat het niveau van de oefenexamen die ik heb gemaakt ( en dat zijn er veel :P!) van vekabest VEEL hoger ligt dan die van anwb en van verjo.. zeker op het gebied van gevaarherkenning is het niveau een stuk hoger (dat wil zeggen, onduidelijkere situaties waardoor je eerst veel beter naar de foto moet kijken en je dus minder tijd overhoud voor je beslissing)

Tevens merk ik dat ze bij vekabest ook veel meer vragen stellen over (maximale) lengte van een auto of lading en veel over gewicht etc, dat is minder bij bijvoorbeeld anwb.

Ik ben zelf begonnen met de vekabest toetsen aangezien ik ook een vekabest boek heb..
die vond ik vrij pittig in het begin, nu heb ik deze week nog even de anwb door gelopen die heb ik allemaal gehaald en weinig fout op gevaarherkenning..

verjo had ik een oefenboek met oefenexamen, daar van heb ik 10 examen er 9 gewoon gehaald..

Toch moet je wel rekening houden met het niveau van Vekabest, aangezien ze dat officiële leverancier zijn van de examens die je krijgt bij het cbr..

Morgen heb ik ook mijn (1e keer) Auto Theorie :)
Ik ondervond dus precies hetzelfde, ja ;). Veel succes met je theorie-examen morgen!

quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 16:36 schreef Susteren het volgende:
Vandaag het theorieboek B van de ANWB aangeschaft, maar ik hoor hier ineens dat het niveau van Vekabest een stuk hoger ligt. Nu vraag ik me af of die van de ANWB ook voldoet? Zou ik gewoon in 1x kunnen slagen als ik dat boek een paar keer goed leer?
Voor de basis heb ik ook theorieboek B van de ANWB gebruikt ;). Hier staat uiteraard gewoon alles in, en ik vond dat alles ook wel overzichtelijk en duidelijk is beschreven.
Get stoned
pi_128729623
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 11:11 schreef Mrs.Salvatore het volgende:
48 euro, zo super veel?!?!
Ik betaalde 35 euro per uur.
Jup, iedereen hier in de buurt.
  maandag 8 juli 2013 @ 20:09:19 #224
209721 Downstar
Moeimaker
pi_128731861
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 18:49 schreef Hinder het volgende:

[..]

Ik ondervond dus precies hetzelfde, ja ;). Veel succes met je theorie-examen morgen!

[..]

Voor de basis heb ik ook theorieboek B van de ANWB gebruikt ;). Hier staat uiteraard gewoon alles in, en ik vond dat alles ook wel overzichtelijk en duidelijk is beschreven.
Thanks, moet nog even kijken hoe ik er met openbaar vervoer kom vanaf station apeldoorn
Erg onduidelijk op de 9292ov site, een halte die direct voor het CBR ligt (Sutton) komt niet voor in het advies..

Ik krijg alleen maar adviezen waarbij ik vervolgens nog 15-20 minuten moet lopen..
iemand toevallig die weet welke lijn je nodig hebt voor CBR apeldoorn vanaf apeldoorn centraal :P?
  maandag 8 juli 2013 @ 20:20:03 #225
300360 Hinder
Go home
pi_128732276
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 20:09 schreef Downstar het volgende:

[..]

Thanks, moet nog even kijken hoe ik er met openbaar vervoer kom vanaf station apeldoorn
Erg onduidelijk op de 9292ov site, een halte die direct voor het CBR ligt (Sutton) komt niet voor in het advies..

Ik krijg alleen maar adviezen waarbij ik vervolgens nog 15-20 minuten moet lopen..
iemand toevallig die weet welke lijn je nodig hebt voor CBR apeldoorn vanaf apeldoorn centraal :P?
Kan ik je niet mee helpen :P. Via Google Maps kun je tegenwoordig ook OV-routeplannen (gaat volgens mij ook ism. 9292, maar misschien is het duidelijker met de kaart/satellietbeelden erbij), misschien kun je dat proberen? Heb ik hier bij CBR Dordrecht toevallig ook gebruikt, omdat ik daar ook nog nooit geweest was :P.
Get stoned
  maandag 8 juli 2013 @ 20:44:38 #226
209721 Downstar
Moeimaker
pi_128733265
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 20:20 schreef Hinder het volgende:

[..]

Kan ik je niet mee helpen :P. Via Google Maps kun je tegenwoordig ook OV-routeplannen (gaat volgens mij ook ism. 9292, maar misschien is het duidelijker met de kaart/satellietbeelden erbij), misschien kun je dat proberen? Heb ik hier bij CBR Dordrecht toevallig ook gebruikt, omdat ik daar ook nog nooit geweest was :P.
ja dat uiteraard al gedaan..
het is echt heel vaag, geen 1 gaat naar die halte gelijk..
Gek genoeg kun je van apeldoorn naar vaassen wel via sutton, maar van vaassen > apeldoorn niet langs sutton....

lekker ook dat ze zo vaag zijn :{w
  maandag 8 juli 2013 @ 21:14:00 #227
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_128734679
Ik ben dus nu aan het leren, maar moet je de namen van de verkeersborden (bijv. B 6) ook kennen?
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  maandag 8 juli 2013 @ 21:14:57 #228
387675 Harde_Mepper
Als 't moet.
pi_128734725
Nee, alleen betekenis van het bord.
  maandag 8 juli 2013 @ 21:17:11 #229
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_128734820
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 21:14 schreef Harde_Mepper het volgende:
Nee, alleen betekenis van het bord.
Gelukkig _O-
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  FOK!fotograaf dinsdag 9 juli 2013 @ 00:30:35 #230
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_128744309
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 21:14 schreef Susteren het volgende:
Ik ben dus nu aan het leren, maar moet je de namen van de verkeersborden (bijv. B 6) ook kennen?
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 21:14 schreef Harde_Mepper het volgende:
Nee, alleen betekenis van het bord.
En neem die wat ruim. Als er een E1 met onderbord: "in de vakken", mag je er strikt gezien gewoon parkeren. Echter, doe jezelf een plezier en ga daar niet staan tijdens je examen, ook al is de betekenis van de E1: "Parkeren verboden behalve op daartoe bestemde weggedeelten zoals parkeervakken, parkeerhavens of bermen" en kan een onderbord de betekenis van het daarboven staande bord enkel inperken, niet uitbreiden.

Sommige borden, E1 (parkeerverbod), E2 (stopverbod), E4 (parkeerplaats), A1 (snelheid) zijn gewoon erg makkelijk. Ruim genomen zegt de A serie iets over snelheid, de B serie iets over voorrang, de C serie iets over of je ergens wel of niet in mag, de D serie iets over welke kant je op moet rijden en de E serie iets over parkeren. Dit zijn over het algemeen de borden die je het meeste tegen komt.
Leer overigens ook goed de uitzonderingen, CBR is een heerlijk fijne bureaucratische machine die heel erg strikt is en soms eigen regeltjes (parkeren bij een E1 in een parkeervak) hanteert.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_128744711
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 15:41 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ben zelf meer van het leren achter een scherm.
Heb dat boek nu liggen maar heb hem al 1,5 maand niet aangeraakt, zo stom eigenlijk... want ik wil gewoon m`n theorie hebben, en snel ook.
Heb je al een nieuw examen ingepland?
pi_128745058
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:43 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Heb je al een nieuw examen ingepland?
10 juli ;(
pi_128745068
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:53 schreef Braddie het volgende:

[..]

10 juli ;(
Oh echt? _O-

Nog even bikkelen dan
  dinsdag 9 juli 2013 @ 01:05:15 #234
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_128745394
Ik zit op de helft van het boek :D

Stiekem vind ik het heel interessant, en ik merk dat ik zelfs de kleine details nog heb onthouden :')
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_128746211
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 16:36 schreef Susteren het volgende:
Vandaag het theorieboek B van de ANWB aangeschaft, maar ik hoor hier ineens dat het niveau van Vekabest een stuk hoger ligt. Nu vraag ik me af of die van de ANWB ook voldoet? Zou ik gewoon in 1x kunnen slagen als ik dat boek een paar keer goed leer?
Die van ANWB moet sowieso voldoende zijn.

Ik had vekabest, maar die oefenexamens zijn fucking moeilijk! Bij gevaarherkenning krijg je veel vage situaties te zien. Tegen de tijd dat je die foto snapt is de tijd al voorbij :')

En bij die andere onderdelen stellen ze veel onzinvragen of detailvragen. Dingen over aanhangwagens en hulpkoppeling. Of zit er in een glas jenever evenveel alcohol als in een glas bier. Echt van die dingen die je niet zou onthouden als je het theorieboek aan het lezen bent.
pi_128748309
hmm, 2 dagen voor m`n 1e x theorie examen had ik er steeds 11-12 fout en zakte ik op 3 vragen teveel fout.
Nu zit ik steeds op 7-8 fout, zou ik dan toch slagen? :P
Ik zit nu in ieder geval niet echt meer met Voorrangs regels de rotzooien, maar nu alleen nog een klein beetje met borden, en ook gevarenherkenning lukt wel aardig :)

[ Bericht 33% gewijzigd door #ANONIEM op 09-07-2013 08:52:58 ]
pi_128748497
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 01:42 schreef SchoneZoon het volgende:

[..]

Die van ANWB moet sowieso voldoende zijn.

Ik had vekabest, maar die oefenexamens zijn fucking moeilijk! Bij gevaarherkenning krijg je veel vage situaties te zien. Tegen de tijd dat je die foto snapt is de tijd al voorbij :')

En bij die andere onderdelen stellen ze veel onzinvragen of detailvragen. Dingen over aanhangwagens en hulpkoppeling. Of zit er in een glas jenever evenveel alcohol als in een glas bier. Echt van die dingen die je niet zou onthouden als je het theorieboek aan het lezen bent.
Ja, hier ben ik het mee eens.
Maar tijdens je examen krijg je vaak ook wel 1 onzinvraag.
pi_128748511
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 08:52 schreef Braddie het volgende:
hmm, 2 dagen voor m`n 1e x theorie examen had ik er steeds 11-12 fout en zakte ik op 3 vragen teveel fout.
Nu zit ik steeds op 7-8 fout, zou ik dan toch slagen? :P
Ik zit nu in ieder geval niet echt meer met Voorrangs regels de rotzooien, maar nu alleen nog een klein beetje met borden, en ook gevarenherkenning lukt wel aardig :)

Waar had je de vorige keer de meeste fouten in?
  dinsdag 9 juli 2013 @ 09:05:56 #239
300360 Hinder
Go home
pi_128748520
21 augustus herkansing praktijkexamen :P.
Get stoned
  dinsdag 9 juli 2013 @ 09:12:31 #240
392328 Keukendrol
Vuile klootzak!!!
pi_128748649
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 01:05 schreef Susteren het volgende:
Ik zit op de helft van het boek :D

Stiekem vind ik het heel interessant, en ik merk dat ik zelfs de kleine details nog heb onthouden :')
Ik vond het ook interessant. :')
Op zaterdag 5 januari 2013 00:14 schreef LompeHork het volgende:
Deze username is gewoon perfect.
-------------------------------------------------
- Dearest (UI)
pi_128748803
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 09:05 schreef Louboutin het volgende:

[..]

Waar had je de vorige keer de meeste fouten in?
Voorrang en bepaalde borden
  dinsdag 9 juli 2013 @ 10:00:07 #242
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_128749507
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 09:12 schreef Keukendrol het volgende:

[..]

Ik vond het ook interessant. :')
Door dat boek snap ik dingen die ik nooit heb begrepen, bijvoorbeeld wat zo'n bus stoplicht betekend met die puntjes, en eigenlijk is het heel logisch :P
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  dinsdag 9 juli 2013 @ 11:10:27 #243
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_128751246
Ik kan 2 introductie rijlessen nemen voor ¤49,50 > lijkt me een prima deal toch?
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_128751789
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 11:10 schreef Susteren het volgende:
Ik kan 2 introductie rijlessen nemen voor ¤49,50 > lijkt me een prima deal toch?
Dat is 24,75 per les :) Niet duur.
pi_128756016
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 11:49 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Hier in de buurt betaal je overal wel rond de 45 euro per uur, volgens mij ligt het er nogal aan waar je woont qua prijs.
Waar is 'hier in de buurt'? Ik woon zelf in Den Haag.
Gewoon normaal doen ja.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 14:05:35 #246
209721 Downstar
Moeimaker
pi_128757258
Heuuuuuh :D

zojuist voor mijn theorie geslaagd!

6 fout op gevaarherkenning
1 op Theorie :)
pi_128757343
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 14:05 schreef Downstar het volgende:
Heuuuuuh :D

zojuist voor mijn theorie geslaagd!

6 fout op gevaarherkenning
1 op Theorie :)
Lekker lekker !!!!
pi_128757681
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 14:05 schreef Downstar het volgende:
Heuuuuuh :D

zojuist voor mijn theorie geslaagd!

6 fout op gevaarherkenning
1 op Theorie :)
Congrats!
pi_128757792
Nieuw rijexamen ingepland, heb ik ineens zogenaamd geen Eigen Verklaring ingeleverd. Er zou ook nog eens een brief gestuurd zijn die nooit aangekomen is. wat een ongeorganiseerde bende dat cbr ;(
pi_128757945
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 13:32 schreef Mrs.Salvatore het volgende:

[..]

Waar is 'hier in de buurt'? Ik woon zelf in Den Haag.
Meppel
  dinsdag 9 juli 2013 @ 14:30:55 #251
209721 Downstar
Moeimaker
pi_128758220
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 14:07 schreef Braddie het volgende:

[..]

Lekker lekker !!!!
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 14:17 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Congrats!
thanks :)
benieuwd of mister.bucket ook geslaagd is :)
pi_128758460
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 14:24 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Meppel
Je zou zeggen dat Den Haag, Amsterdam enz. veel duurder zijn. Maar goed hier betaal je bij een commericiële rijschool ook 45 euro. Ligt gewoon puur aan waar je rijdt joh.
Gewoon normaal doen ja.
pi_128758752
Nope, wat een drama, 16 goed op gevaarherkenning en 31 op de rest. Erg veel vragen over snorfietsen.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 14:47:23 #254
209721 Downstar
Moeimaker
pi_128758792
quote:
4s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 14:46 schreef mister.bucket het volgende:
Nope, wat een drama, 16 goed op gevaarherkenning en 31 op de rest. Erg veel vragen over snorfietsen.
hmmm das klote..
pi_128758852
Jij nog gefeliciteerd.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 14:51:55 #256
209721 Downstar
Moeimaker
pi_128758924
quote:
4s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 14:49 schreef mister.bucket het volgende:
Jij nog gefeliciteerd.
dankje ^O^
pi_128759088
Wat voor vragen had je?
  dinsdag 9 juli 2013 @ 15:06:20 #258
209721 Downstar
Moeimaker
pi_128759404
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 14:57 schreef Braddie het volgende:
Wat voor vragen had je?
ik?

Heel erg gemixt..

Wat vragen die ik onthouden heb:

- Wat moet je als eerst doen als er een ongeluk gebeurd
zorgen voor eigen veiligheid!

-Bij welk bord of bij welke borden mag je niet rechtdoor rijden
dan zag je een omleidingsbord en een verplichte rijrichting naar rechts
( oftewel alleen bij het 2de bord)

- Mag je hier een brommobiel inhalen?

dan zag je een inhaal verbod voor motorvoertuigen

- Moet je rechtdoorgaande bromfietsen op het brom-fietspad voorlaten gaan als je rechtsaf slaat
(altijd iedereen die rechtdoorgaat voor laten gaan)

- Mag je zo gaan rijden? ( zag je een aanhangwagen waar de lading vooruit stak)
Nee, lading mag nooit uitsteken

- Wat voorrangsvragen

- Wat vragen waar de maximale snelheid werd gevraagd doormiddel van afbeeldingen van de weg

- Wat heeft invloed op de te behouden volgafstand?

Weersomstandigheden

- Bij welk word kun je verkeer van links verwachten? ( dan zag je een 1 richtingsweg en een verplichte rijrichting bord naar rechts

- Je rijd rechtdoor, mag je hier blijven rijden? ( en dan reed je op de linkerbaan, terwijl je positie dus het meest rechts op de weg moet zijn)

Nee
en nog wel wat andere :P.. Op zich geen echt vragen gehad over lengte of gewicht van voertuigen of aanhangwagens, terwijl ik daar juist goed op had geleerd en veel meer van had verwacht :)
  dinsdag 9 juli 2013 @ 15:34:58 #259
209721 Downstar
Moeimaker
pi_128760348
ohja trouwens een tipje:

voor mensen die gratis theorie willen oefenen, ik vond www.rijles.nl wel leuk en overzichtelijk
Even account aanmaken en je kan 30 examens (van 15 vragen) oefenen..
  dinsdag 9 juli 2013 @ 18:11:24 #260
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_128766187
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 15:06 schreef Downstar het volgende:

[..]

ik?

Heel erg gemixt..

Wat vragen die ik onthouden heb:

- Wat moet je als eerst doen als er een ongeluk gebeurd
zorgen voor eigen veiligheid!

-Bij welk bord of bij welke borden mag je niet rechtdoor rijden
dan zag je een omleidingsbord en een verplichte rijrichting naar rechts
( oftewel alleen bij het 2de bord)

- Mag je hier een brommobiel inhalen?

dan zag je een inhaal verbod voor motorvoertuigen

- Moet je rechtdoorgaande bromfietsen op het brom-fietspad voorlaten gaan als je rechtsaf slaat
(altijd iedereen die rechtdoorgaat voor laten gaan)

- Mag je zo gaan rijden? ( zag je een aanhangwagen waar de lading vooruit stak)
Nee, lading mag nooit uitsteken

- Wat voorrangsvragen

- Wat vragen waar de maximale snelheid werd gevraagd doormiddel van afbeeldingen van de weg

- Wat heeft invloed op de te behouden volgafstand?

Weersomstandigheden

- Bij welk word kun je verkeer van links verwachten? ( dan zag je een 1 richtingsweg en een verplichte rijrichting bord naar rechts

- Je rijd rechtdoor, mag je hier blijven rijden? ( en dan reed je op de linkerbaan, terwijl je positie dus het meest rechts op de weg moet zijn)

Nee
en nog wel wat andere :P.. Op zich geen echt vragen gehad over lengte of gewicht van voertuigen of aanhangwagens, terwijl ik daar juist goed op had geleerd en veel meer van had verwacht :)
Hmm niet echt supermakkelijke vragen ;(
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_128766296
Ik had een foto van een weg met onderstaand bord, of je dan tegenliggers kan verwachten. Ik weet nu dat het een omleidingsroute is maar nog steeds niet of je dan tegenliggers kan verwachten.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 18:22:41 #262
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_128766594
quote:
4s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 18:14 schreef mister.bucket het volgende:
Ik had een foto van een weg met onderstaand bord, of je dan tegenliggers kan verwachten. Ik weet nu dat het een omleidingsroute is maar nog steeds niet of je dan tegenliggers kan verwachten.
[ afbeelding ]
Wat een vragen :o

Ik denk het wel eerlijk gezegd, lijkt me geen eenrichtingsweg.
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_128766640
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 18:22 schreef Susteren het volgende:

[..]

Wat een vragen :o

Ik denk het wel eerlijk gezegd, lijkt me geen eenrichtingsweg.
Ik denk het inderdaad ook maar omdat ik het bord niet kende dacht ik dat het een gek eenrichtingsverkeer bord was dus heb nee ingevuld. Volgende keer beter.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 18:25:41 #264
209721 Downstar
Moeimaker
pi_128766679
quote:
4s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 18:14 schreef mister.bucket het volgende:
Ik had een foto van een weg met onderstaand bord, of je dan tegenliggers kan verwachten. Ik weet nu dat het een omleidingsroute is maar nog steeds niet of je dan tegenliggers kan verwachten.
[ afbeelding ]
ja je kan dan gewoon Tegenliggers verwachten.. ( of er moet expliciet aangeven zijn doormiddel van een ander bord dat er geen tegenliggers aan komen ( verboden in te rijden, 1 richtingsweg etc)

Tevens hoef je een omleidingsroute niet te volgen..
  dinsdag 9 juli 2013 @ 18:28:47 #265
209721 Downstar
Moeimaker
pi_128766789
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 18:11 schreef Susteren het volgende:

[..]

Hmm niet echt supermakkelijke vragen ;(
geen supermakkelijke vragen?
valt toch wel mee qua moeilijkheid?

ik vind vragen als

hoeveel centimeter mag lading uitsteken op een aanhangwagen in de breedte?

Welk rijbewijs heb je nodig als de ledige massa van de auto minder is al die van de aanhangwagen en het totaal massa minder is dan 3500 KG?

Moet een Aanhangwagen boven de 1500 KG een hulpkoppeling of een losbreekrem hebben?

hoe breed mag een voertuig zijn? hoe hoog? hoeveel centimeter mag het uitsteken

Etc etc. vind ik veel kuttere vragen :P
pi_128766800
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 18:25 schreef Downstar het volgende:

[..]

ja je kan dan gewoon Tegenliggers verwachten.. ( of er moet expliciet aangeven zijn doormiddel van een ander bord dat er geen tegenliggers aan komen ( verboden in te rijden, 1 richtingsweg etc)

Tevens hoef je een omleidingsroute niet te volgen..
Bedankt, die onthouden we voor de toekomst.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 18:37:15 #267
209721 Downstar
Moeimaker
pi_128767114
quote:
4s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 18:29 schreef mister.bucket het volgende:

[..]

Bedankt, die onthouden we voor de toekomst.
Mocht meer je niet duidelijk zijn, stel ze gerust!
niet dat ik alles weet, maar merk toch dat ik aardig wat op heb gestoken de laatste paar weken qua theorie :)

Hoelang hebben jullie eigenlijk geleerd voordat jullie de theorie deden?

ik heb het theorieboek in 5 dagen geleerd ofzo( +- 2 uurtjes per dag) daarna begonnen met gewoon maken van oefenexamen en daaruit alle fouten opschrijven en die verder geleerd..
Sommige lastige dingetjes heb ik nogmaals gelezen uit het boek.. maar al met al heb ik zon 5 a 6 weekjes geleerd voordat ik dus mijn theorie (vandaag) heb gedaan.. Als het aan mij lag had ik hem nog eerder gedaan, maar ik kon geen eerdere datum kiezen dan vandaag :)
pi_128767411
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 18:37 schreef Downstar het volgende:

[..]

Mocht meer je niet duidelijk zijn, stel ze gerust!
niet dat ik alles weet, maar merk toch dat ik aardig wat op heb gestoken de laatste paar weken qua theorie :)

Hoelang hebben jullie eigenlijk geleerd voordat jullie de theorie deden?

ik heb het theorieboek in 5 dagen geleerd ofzo( +- 2 uurtjes per dag) daarna begonnen met gewoon maken van oefenexamen en daaruit alle fouten opschrijven en die verder geleerd..
Sommige lastige dingetjes heb ik nogmaals gelezen uit het boek.. maar al met al heb ik zon 5 a 6 weekjes geleerd voordat ik dus mijn theorie (vandaag) heb gedaan.. Als het aan mij lag had ik hem nog eerder gedaan, maar ik kon geen eerdere datum kiezen dan vandaag :)
Ik heb 1,5 maand geleden voor het laatst m`n boek aangeraakt... ben sinds een paar dagen weer oefen examens aan het maken.
Sommige gaan goed (eentje had ik er 4 fout, de rest 6-7) En sommige minder (de laatste die ik maakte had ik er 12 fout ;( )

Het lullige is.
Toen ik 2 maanden geleden nog maar 2 rijlessen had gehad moest ik theorie doen, en toen had ik bij de oefen examens constant 15 vragen fout maar bij de theorie les zelf had ik er nog maar 3 fout (gezakt dus)

Nu zijn het er gemiddeld 7 (inplaats van 15) dus ik vraag me af, of ik nu niet gewoon slaag :D
pi_128767416
Ik heb het niet echt bijgehouden, de eerste keer dat ik het boek doorgelezen heb was op vakantie en dat was begin juni, daarna heb ik een tijdje niks gedaan en ben het een week voor het examen weer gaan oppakken. Maar blijkbaar niet goed genoeg. Mijn volgende staat op 13 juli dus ik kan er weer tegenaan.

Wat mijn vader zich afvroeg niet denkend aan het geld:"Kan je niet 2 toetsen achter elkaar reserveren aangezien er meer toetsen zijn per dag?"
  dinsdag 9 juli 2013 @ 20:57:02 #270
209721 Downstar
Moeimaker
pi_128771813
quote:
4s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 18:44 schreef mister.bucket het volgende:
Ik heb het niet echt bijgehouden, de eerste keer dat ik het boek doorgelezen heb was op vakantie en dat was begin juni, daarna heb ik een tijdje niks gedaan en ben het een week voor het examen weer gaan oppakken. Maar blijkbaar niet goed genoeg. Mijn volgende staat op 13 juli dus ik kan er weer tegenaan.

Wat mijn vader zich afvroeg niet denkend aan het geld:"Kan je niet 2 toetsen achter elkaar reserveren aangezien er meer toetsen zijn per dag?"
Bij mij riep de vrouw om dat wanneer je gezakt was je op 2 manieren weer kon reserveren:

- Telefonisch contact met CBR
- via CBR site insamenwerking met DIGI D..

Je zou dus niet na een examen nog even kunnen melden bij de balie, om te vragen of er nog een plekje vrij is bij het volgende examen..

Of bedoel je gewoon zelf 2 keer inschrijven op de zelfde dag via cbr.nl ofzo?
( waarom zou je dat willen? stel dat je hem de 1e keer haalt, ben je dus de 2de keer je geld kwijt..
en er zal ongetwijfeld wel een reden zijn waarom je de 1e niet hebt gehaald, vaak gebrek aan kennis.. dus waarom zal dan gelijk een 2de erna gaan doen?

vraag me uberhaupt af of je wel eens 2 keer kan inschrijven voor theorie..
pi_128772013
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 20:57 schreef Downstar het volgende:

[..]

Bij mij riep de vrouw om dat wanneer je gezakt was je op 2 manieren weer kon reserveren:

- Telefonisch contact met CBR
- via CBR site insamenwerking met DIGI D..

Je zou dus niet na een examen nog even kunnen melden bij de balie, om te vragen of er nog een plekje vrij is bij het volgende examen..

Of bedoel je gewoon zelf 2 keer inschrijven op de zelfde dag via cbr.nl ofzo?
( waarom zou je dat willen? stel dat je hem de 1e keer haalt, ben je dus de 2de keer je geld kwijt..
en er zal ongetwijfeld wel een reden zijn waarom je de 1e niet hebt gehaald, vaak gebrek aan kennis.. dus waarom zal dan gelijk een 2de erna gaan doen?

vraag me uberhaupt af of je wel eens 2 keer kan inschrijven voor theorie..
Ik zag dit ook totaal niet als een optie, alleen al om het geld. Maar vroeg me dus inderdaad af of het überhaupt mogelijk is om twee examens achter elkaar te reserveren.

Het hangt natuurlijk ook redelijk af van de vragen die ze stellen dus het zou wel mogelijk zijn om eerst te zakken en dan te slagen.
pi_128783229
quote:
4s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 18:14 schreef mister.bucket het volgende:
Ik had een foto van een weg met onderstaand bord, of je dan tegenliggers kan verwachten. Ik weet nu dat het een omleidingsroute is maar nog steeds niet of je dan tegenliggers kan verwachten.
[ afbeelding ]
Geel staat voor omleiding, en dat hij vierkant is is omdat het een eenrichtingsweg is? Geldt hetzelfde voor dat bord met 'n pijl naar voor. Anders was het bord rond geweest. :)
pi_128783876
quote:
4s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 18:14 schreef mister.bucket het volgende:
Ik had een foto van een weg met onderstaand bord, of je dan tegenliggers kan verwachten. Ik weet nu dat het een omleidingsroute is maar nog steeds niet of je dan tegenliggers kan verwachten.
[ afbeelding ]
Ik denk het wel maar het is wel een kutvraag om onder druk in 5 seconden te moeten doorgronden.
pi_128784652
Morgen theorie examen.
Wat kan ik morgenochtend nog even snel doornemen?
Borden leren een goede?
pi_128785357
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 02:25 schreef Braddie het volgende:
Morgen theorie examen.
Wat kan ik morgenochtend nog even snel doornemen?
Borden leren een goede?
Borden kreeg ik maar één of twee vragen over. Ik zou gevarenherkenning oefenen en een samenvatting doornemen over de theorie, mits je die gemaakt hebt natuurlijk (wel zo handig, though)
pi_128789540
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 02:25 schreef Braddie het volgende:
Morgen theorie examen.
Wat kan ik morgenochtend nog even snel doornemen?
Borden leren een goede?
Je had alle moeilijke dingen opgeschreven dus lees die nog een paar keer door!
pi_128790561
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:09 schreef Louboutin het volgende:

[..]

Je had alle moeilijke dingen opgeschreven dus lees die nog een paar keer door!
Ben ik aan het doen :)
Moet over 2 uur op! Op hoop van zegen!!
  woensdag 10 juli 2013 @ 11:46:17 #278
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_128790706
http://www.rijles.nl

Hier heb ik steevast 3 fouten op de 15 vragen, is dit goed of te veel :@
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_128791742
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:46 schreef Susteren het volgende:
http://www.rijles.nl

Hier heb ik steevast 3 fouten op de 15 vragen, is dit goed of te veel :@
Heb voor de gein een paar van die examens gemaakt, heb mijn rijbewijs al 3/4 jaar, kom steeds rond de 50% uit. Denk dat je wel goed zit. Al heb ik niet het idee dat het echt heel erg representatieve vragen zijn voor het echte examen.
pi_128791789
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:46 schreef Susteren het volgende:
http://www.rijles.nl

Hier heb ik steevast 3 fouten op de 15 vragen, is dit goed of te veel :@
En wat voor soort vragen dan? Maar ja, op oefenexamens had ik ook echt veel meer fouten dan op het examen zelf. Het valt allemaal wel mee.
pi_128791963
quote:
7s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:15 schreef Xetran het volgende:

[..]

En wat voor soort vragen dan? Maar ja, op oefenexamens had ik ook echt veel meer fouten dan op het examen zelf. Het valt allemaal wel mee.
Ik had bij m`n eerste oefen examens (Die ik voor m`n eerste echte examen ging maken) constant 12-13 vragen fout :') En ik zakte er bij het echte examen op 3.

Nu heb ik er gemiddeld nog maar 6-7 fout, dus wie weet slaag ik op het echte examen wel :D
  woensdag 10 juli 2013 @ 12:23:18 #282
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_128792028
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:14 schreef HansVaak het volgende:

[..]

Heb voor de gein een paar van die examens gemaakt, heb mijn rijbewijs al 3/4 jaar, kom steeds rond de 50% uit. Denk dat je wel goed zit. Al heb ik niet het idee dat het echt heel erg representatieve vragen zijn voor het echte examen.
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:14 schreef HansVaak het volgende:

[..]

Heb voor de gein een paar van die examens gemaakt, heb mijn rijbewijs al 3/4 jaar, kom steeds rond de 50% uit. Denk dat je wel goed zit. Al heb ik niet het idee dat het echt heel erg representatieve vragen zijn voor het echte examen.
Waar zou ik een beter oefenexamen kunnen vinden :) ?
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_128792110
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:23 schreef Susteren het volgende:

[..]

[..]

Waar zou ik een beter oefenexamen kunnen vinden :) ?
http://examencentrum.nl/t(...)rapLgCFcZd3godG3cAFA
  woensdag 10 juli 2013 @ 12:33:08 #284
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_128792380
quote:
Gezakt met 6 fouten ;(
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_128792471
Net weer terug van een les... begin steeds meer idee te krijgen dat het uiteindelijke examen ook gedeeltelijk lucky moet zijn :Y Waar de les vorige keer wel goed ging, gebeurde er nu zoveel meer op de weg... Wegwerkzaamheden, tractoren, auto's uit alle zijstraatjes... mooi klaar mee, hoop dat ik een beetje een relaxe tijd heb qua afrijden en niet midden in die drukte zit :+

Vond de instructeur ook een ass, als iets niet goed gaat gaat hij een boos toontje aanslaan en dat het echt niet kan etc. lekker opbouwend en motiverend :D .. Zeg gewoon wat fout is hoe ik het kan verbeteren en houdt het daarbij.. en niet op zo'n toontje, we lessen immers toch om het te leren? Als ik het al kon zou ik niet in die auto zitten.

Overigens word ik soms een beetje moe van dat kijken. Ik snap dat het een routine moet zijn.. maar met alle rust in een rotonde achteruit/rechts/dode hoek kijken terwijl je rond rijdt voor het afslaan en aangeven? Dan heb ik m'n afslag allang gemist.

Meest vervelende vind ik nog dat ik meerdere instructeurs heb en zij allemaal andere visies hebben, dat zou dus bij examinatoren ook wel zo zijn. Ach het is gewoon allemaal kut ben blij als ik dat papiertje heb en hier vanaf ben :Y
pi_128792490
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:33 schreef Susteren het volgende:

[..]

Gezakt met 6 fouten ;(
Oefenen.

Ik was trouwens ook vaker gezakt dan geslaagd. Zelfs toen ik met het echte examen bezig was dacht ik dat ik gezakt was, was echt stomverbaasd toen die vrouw zei dat ik geslaagd was.

Praktijk is veel belangrijker.
pi_128792540
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:36 schreef HansVaak het volgende:

[..]

Oefenen.

Ik was trouwens ook vaker gezakt dan geslaagd. Zelfs toen ik met het echte examen bezig was dacht ik dat ik gezakt was, was echt stomverbaasd toen die vrouw zei dat ik geslaagd was.

Praktijk is veel belangrijker.
Voor mijn gevoel is je theorie belangrijker.
Je kan immers niet verder met rijlessen voordat je je theorie hebt. En je kan ook je praktijk examen niet doen als je je theorie niet hebt.
  woensdag 10 juli 2013 @ 12:41:03 #288
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_128792611
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:36 schreef SugarEvans het volgende:

Meest vervelende vind ik nog dat ik meerdere instructeurs heb en zij allemaal andere visies hebben, dat zou dus bij examinatoren ook wel zo zijn. Ach het is gewoon allemaal kut ben blij als ik dat papiertje heb en hier vanaf ben :Y
Daarom ga ik lessen bij een kleinere rijschool met 1 man en 1 vrouw (die allebei ook nog eens altijd rustig blijven volgens de reviews), veel fijner (en goedkoper) dan zo'n grote rijschool imho :)
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_128792675
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:36 schreef SugarEvans het volgende:
Overigens wordt ik soms een beetje moe van dat kijken. Ik snap dat het een routine moet zijn.. maar met alle rust in een rotonde achteruit/rechts/dode hoek kijken terwijl je rond rijdt voor het afslaan en aangeven? Dan heb ik m'n afslag allang gemist.
Dat is echt zo overbodig he! _O- Op de snelweg kan ik het nog wel begrijpen, maar je moet het zelfs op plekken doen waar de enige mogelijkheid is dat er iemand zit, is als er een motorrijder die levensmoe is met 200 je rechts probeert in te halen. Ach, CBR he :')

quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:38 schreef Braddie het volgende:

[..]

Voor mijn gevoel is je theorie belangrijker.
Je kan immers niet verder met rijlessen voordat je je theorie hebt. En je kan ook je praktijk examen niet doen als je je theorie niet hebt.
Voor het halen van je rijbewijs wel, maar als je eenmaal dat papiertje (stukje plastic) hebt gaat alles toch op intuïtie en spelen al die kleine regeltjes amper nog mee. Begrijp me niet verkeerd, dingen als voorrang zijn hartstikke belangrijk. Maar het uit je hoofd moeten weten van al die kleine dingetjes, vind ik overbodig.
  woensdag 10 juli 2013 @ 12:50:12 #290
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_128792926
Trouwens, beetje offtopic misschien maar wat wordt/was jullie eerste wagen?

Ik wil als ik mijn papiertje heb graag een betaalbare moderne hatchback die er qua interieur en exterieur mooi uitziet en lekker rijdt, maar het belangrijkste is dat het geen fortuin aan wegenbelasting en onderhoud gaat kosten.

Aangezien ik niet veel kilometers ga maken denk ik dat een benzine auto het verstandigste is, tot nu toe heb ik de volgende modellen gevonden die me aanstonden:

BMW 116i > Qua uiterlijk erg mooi naar mijn mening, alleen vraag ik me af of het niet te duur qua onderhoud wordt
Fiat Bravo > Leuke auto, niet mijn favoriet maar is zeker een optie
Mini Cooper (2002+) > Dit vind ik eigenlijk de apartste wagen, en qua wegenbelasting is de 1.6i het goedkoopste van de drie. Nadeel is dat de <2006 mini's blijkbaar veel problemen met de versnelling hebben, jullie mening hierover?

Bedankt!
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_128793000
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:41 schreef Susteren het volgende:

[..]

Daarom ga ik lessen bij een kleinere autoschool met 1 man en 1 vrouw (die allebei ook nog eens altijd rustig blijven volgens de reviews), veel fijner (en goedkoper) dan zo'n grote rijschool imho :)
Ik zit inderdaad bij een vrij grote, maargoed familielid van mij is daar in één keer geslaagd.. en het slagingspercentage ligt sowieso hoog (geloof 80%) voor de eerste keer. Toch zul je inderdaad eerder hebben dat er ook assholes tussen zitten. Ik heb er ondertussen vrij veel gehad (ook eigen keuze, dan kan ik wennen aan anderen en kunnen meerdere inzichten ook voordelig zijn). Maar die van vandaag die skip ik denk ik voorlopig :Y

quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:42 schreef HansVaak het volgende:

[..]

Dat is echt zo overbodig he! _O- Op de snelweg kan ik het nog wel begrijpen, maar je moet het zelfs op plekken doen waar de enige mogelijkheid is dat er iemand zit, is als er een motorrijder die levensmoe is met 200 je rechts probeert in te halen. Ach, CBR he :')

Dat dus..
Ook moet ik even onthouden echt met m'n hoofd te draaien bij de linker dode hoek voor het afslaan. Ik draai nauwelijks en kijk er echt wel in, maar de instructeur vandaag kon dat dus niet zien en dacht dat ik het niet deed. M.a.w. het is ook allemaal een beetje show.. met je hoofd draaien om het draaien :s)
pi_128795117
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:41 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ben ik aan het doen :)
Moet over 2 uur op! Op hoop van zegen!!
Ik ben benieuwd!
pi_128796409
Gezakt op drie vragen, net als de vorige keer
pi_128797047
Vanmorgen mijn rijbewijs opgehaald en vanavond gelijk rijden :D spannend wel op zich. :9
Gewoon normaal doen ja.
pi_128797063
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 14:29 schreef Braddie het volgende:
Gezakt op drie vragen, net als de vorige keer
Balen.. ook in dezelfde categorie?
pi_128797824
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2013 14:47 schreef Louboutin het volgende:

[..]

Balen.. ook in dezelfde categorie?
Ja :')
Dus ik ga vanaf maandag weer kei en keihard leren.
had gehoopt dat ik geslaagd zou zijn ;(
pi_128797938
Nu plots bericht van het CBR gekregen dat ik elk jaar mijn rijbewijs ga moeten verlengen. Ik weet niet eens op basis waarvan. Lekker. :P
pi_128799443
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:42 schreef HansVaak het volgende:

[..]

Dat is echt zo overbodig he! _O- Op de snelweg kan ik het nog wel begrijpen, maar je moet het zelfs op plekken doen waar de enige mogelijkheid is dat er iemand zit, is als er een motorrijder die levensmoe is met 200 je rechts probeert in te halen. Ach, CBR he :')

Is dat wel overbodig?
Als je besluit om niet te kijken heb je eerst de situatie moeten beoordelen. En hoe doe je dat? Door te kijken.
Dan is het toch veel makkelijker om 1 bepaald patroon aan te houden ipv jezelf in elke andere situatie vragen te moeten stellen?
pi_128799480
quote:
7s.gif Op woensdag 10 juli 2013 15:15 schreef Xetran het volgende:
Nu plots bericht van het CBR gekregen dat ik elk jaar mijn rijbewijs ga moeten verlengen. Ik weet niet eens op basis waarvan. Lekker. :P
Iets medisch gok ik?
pi_128800102
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 15:55 schreef vannelle het volgende:

[..]

Iets medisch gok ik?
Ja maar wat? Heb nooit gezegd ergens last te hebben gehad op mijn EV. Ben toen ik twee was aan mijn ogen, da's alles. :+
pi_128800952
quote:
7s.gif Op woensdag 10 juli 2013 16:08 schreef Xetran het volgende:

[..]

Ja maar wat? Heb nooit gezegd ergens last te hebben gehad op mijn EV. Ben toen ik twee was aan mijn ogen, da's alles. :+
Dat is wel raar. Zou je niet ff bellen dan? :9
Gewoon normaal doen ja.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')