Ja, dat leek mij ook. Zo ver ik weet word er gekozen uit 3 dingen. Op borden, navigatie of op aanwijzingen. Maar ja. Zo'n examinator met AA-specialisatie is dus een soort arts die wat van mijn 'beperking' moet weten. Ik vraag me af wat deze bullshit hun kostquote:Op vrijdag 5 juli 2013 23:52 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Navigatie rijden is toch geen bijzondere verrichting? Volgens mij is navigatie rijden onderdeel van "zelfstandig rijden" en daar krijg je volgens mij geen vrijstelling voor, dat hoort wel gewoon bij het examen.
Ik bedoelde het meer als iets wat niet in ELK examen zit, mijn instructeur noemde het (misschien foutief) een bijzondere verrichting. Zo heb ik dus per toeval een dubbel opdracht gekregen (volg bord 1 tot je bord 2 ziet en volg die dan) ipv navigatie rijden, terwijl ik het wel geoefend had bij de lessen.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 23:52 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Navigatie rijden is toch geen bijzondere verrichting? Volgens mij is navigatie rijden onderdeel van "zelfstandig rijden" en daar krijg je volgens mij geen vrijstelling voor, dat hoort wel gewoon bij het examen.
Dat is toch niet zo heel moeilijk? Tenzij je in een hele oude VW Transporter zit zonder stuur bekrachtiging.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 11:55 schreef Jiang153 het volgende:
TTT is echt overbodig vind ik. Voor die prijs kan je net zo goed een kansje wagen bij het echte examen, want die bijzondere verrichtingen zijn ook weer niet absurd moeilijk behalve parkeren . Wat ik me wel afvraag he hoe kunnen sommige mensen met een hand sturen mij lukt het niet hoor kan echt geen rotonde goed nemen met één hand.
Zelfs parkeren is niet moeilijk. Het hoeft namelijk niet perfect, als je maar blijft kijken.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 11:55 schreef Jiang153 het volgende:
TTT is echt overbodig vind ik. Voor die prijs kan je net zo goed een kansje wagen bij het echte examen, want die bijzondere verrichtingen zijn ook weer niet absurd moeilijk behalve parkeren .
Ik bereik in mijn 13-jarige benzine-auto best wat op alleen de koppeling.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 19:03 schreef delano.888 het volgende:
Nou we het daar over hebben he, ik rij nu zelf in een benzine auto, en ik MOET altijd gas bij geven als ik de koppeling op laat komen, ook als ik van 1 naar 2 schakel, en van 2 naar 3 is ook wel beter, daarna niet meer. Doe ik dat niet kan ik onmogelijk de auto NIET laten schokken. Is dat normaal bij een 13 jaar oude auto of komt dat gewoon omdat ik nog niet zo ervaren ben?
Parkeren is een kwestie van de auto goed plaatsen, daarna gas en snel twee keer het stuur omdraaienquote:Op zaterdag 6 juli 2013 11:55 schreef Jiang153 het volgende:
TTT is echt overbodig vind ik. Voor die prijs kan je net zo goed een kansje wagen bij het echte examen, want die bijzondere verrichtingen zijn ook weer niet absurd moeilijk behalve parkeren . Wat ik me wel afvraag he hoe kunnen sommige mensen met een hand sturen mij lukt het niet hoor kan echt geen rotonde goed nemen met één hand.
jaa nu gaat het ook wel goed, maar tijdens lessen en de eerste paar keren ging het wel baggerquote:Op zaterdag 6 juli 2013 17:22 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Parkeren is een kwestie van de auto goed plaatsen, daarna gas en snel twee keer het stuur omdraaien
Zit hem in het gewicht i.c.m. de motor. In mijn kleine gebakje kan ik op de koppeling wegrijden, in de grote wagen red ik dat niet. Als die op LPG draait (grootste deel van de tijd), moet ik helemaal een dot gas geven, anders klapt ie uit.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 13:13 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Ik bereik in mijn 13-jarige benzine-auto best wat op alleen de koppeling.
Bij inparkeren gebruik ik het gas bijvoorbeeld niet, doe ik volledig op de koppeling en dat gaat prima. Filerijden doe ik ook nog wel eens op de koppeling als het echt heel traag gaat.
Maar ik heb nog nooit een diesel gereden (les was ook benzine-auto), dus wat het verschil is heb ik nooit ervaren.
Komt neer op ongeveer ¤31,50 per les, dus lijkt mij een goede deal. Ik betaal meer per uur .quote:Op zondag 7 juli 2013 16:25 schreef Susteren het volgende:
Hallo,
Voor 570 euro kan ik een pakket met 10 rijlessen + theorie-examen + praktijkexamen CBR aanschaffen, goede deal of niet? 10 lessen is waarschijnlijk aan de lage kant, maar rijlessen kosten los 37 euro per uur, dus kan altijd nog extra erbij pakken wanneer nodig.
Okey, thx!quote:Op zondag 7 juli 2013 16:27 schreef Hinder het volgende:
[..]
Komt neer op ongeveer ¤31,50 per les, dus lijkt mij een goede deal. Ik betaal meer per uur .
Zo, dat is wel goedkoop zeg, ik moest 44 euro per uur betalenquote:Op zondag 7 juli 2013 16:25 schreef Susteren het volgende:
Hallo,
Voor 570 euro kan ik een pakket met 10 rijlessen + theorie-examen + praktijkexamen CBR aanschaffen, goede deal of niet? 10 lessen is waarschijnlijk aan de lage kant, maar rijlessen kosten los 37 euro per uur, dus kan altijd nog extra erbij pakken wanneer nodig.
Is wel leuk en aardig een paar keer. In het echt rijden is wel een wereld van verschil (gevoeligheid koppeling bijvoorbeeld). Let trouwens wel even op, bij mij stond de camera niet eens goed afgesteld (dan doe je al de helft automatisch fout) en is er zelden iemand komen kijken naar mijn voortgang (3x gedaan).quote:Op zondag 7 juli 2013 19:28 schreef Susteren het volgende:
Bij mij op de hoek bij Keijbeck hebben ze zo'n rijsimulator, ben van plan daar een paar keer in te rijden voordat ik de weg op ga, zou dit helpen? Ik ken bijvoorbeeld het schakelgevoel met koppelen nog helemaal niet, lijkt me beter dit eerst onder de knie te krijgen
Een vraagje: zou het niet helpen voordat je begint met lessen een g27 kitje te kopen en een paar dagen racegames te spelen, puur om het gevoel van koppelen/schakelen al goed onder de knie te krijgen? Wil eerlijk gezegd liever geen hele lessen verspillen aan het onder de knie krijgen hiervanquote:Op zondag 7 juli 2013 19:31 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Is wel leuk en aardig een paar keer. In het echt rijden is wel een wereld van verschil (gevoeligheid koppeling bijvoorbeeld). Let trouwens wel even op, bij mij stond de camera niet eens goed afgesteld (dan doe je al de helft automatisch fout) en is er zelden iemand komen kijken naar mijn voortgang (3x gedaan).
Ik zou eigenlijk geen simulatorlessen nemen. Met zo'n G27 kweek je trouwens ook niet echt het gevoel. Je kan de koppeling in principe gewoon loslaten en je auto trekt alsnog op. Geen idee of het je gaat helpen.quote:Op zondag 7 juli 2013 19:43 schreef Susteren het volgende:
[..]
Een vraagje: zou het niet helpen voordat je begint met lessen een g27 kitje te kopen en een paar dagen racegames te spelen, puur om het gevoel van koppelen/schakelen al goed onder de knie te krijgen? Wil eerlijk gezegd liever geen hele lessen verspillen aan het onder de knie krijgen hiervan
[ afbeelding ]
Die pook vond ik er niet echt realistisch uitzien, maar hij blijkt vrijwel 't zelfde te voelen als een echte versnellingsbak
Okey, thx! Verheug me in ieder geval op m'n eerste les, lijkt me echt gaafquote:Op zondag 7 juli 2013 19:49 schreef Hinder het volgende:
Ik zou er niet aan beginnen. In het echt is het toch weer net even anders. Vooral het koppelen zal waarschijnlijk heel anders aanvoelen (wordt dat überhaupt ook gesimuleerd? (heb er geen ervaring mee)). Je krijgt 't snel genoeg door na wat uitleg als je 't principe eenmaal weet.
Plus dat je jezelf al verkeerde gewenningen aan kunt leren op deze manier, en 't juist extra lessen zal kosten om dit af te leren.
Ik had ook nog nooit achter het stuur van een rijdende auto gezeten, dus ik ben ook helemaal vanaf 0 begonnen. Les 2 begonnen we met schakelen, en aan het einde van de les had ik al wel door wat de bedoeling was. Een tiental lessen later ging het volgens mij al vanzelf. Veel succes en plezier in ieder geval .quote:Op zondag 7 juli 2013 19:53 schreef Susteren het volgende:
[..]
Okey, thx! Verheug me in ieder geval op m'n eerste les, lijkt me echt gaaf
Nog nooit in een auto gereden, wel eens op de scooter van een vriend op een parkeerplaats, en vond dat al sjiek
Ik betaal nu al 48 euro per uur.quote:Op zondag 7 juli 2013 17:56 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Zo, dat is wel goedkoop zeg, ik moest 44 euro per uur betalen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |