abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128325971
Voor wie is de FOK!Dieetclub bedoeld? De FOK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FOK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Goede en lekkere tips voor verantwoord ontbijt/lunch: CUL / Gezonde ontbijt/lunch keuzes

Ik wil ook! Dat kan ;) Post mee en als je wil, maak dan een dieetticker aan op www.lilyslim.com, vergeet je naam niet in de ticker te zetten!! Meld in dit topic duidelijk dat je ook in de OP wilt en geef het linkje van je ticker. De topicstarter of een van de modjes zet je er dan bij. Als je een account aanmaakt. krijgt je ticker hier automatisch ook een update als je iets aanpast. Als je geen account wilt. zul je ieder weegmoment een nieuwe ticker aan moeten maken en de url duidelijk in het topic zetten met het verzoek om aanpassing van je ticker.

Deelnemers Hieronder de deelnemers en de tickers!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_128326150
Ik ben in 2009 (zo uit mijn hoofd) in de zomer binnen een half jaar ruim 30 kg afgevallen.
De weegschaal ging van 108 naar 79 van juni tot november. Ik was postbode geworden en liep hele dagen. Ik at weinig (ik zal je mijn dieet besparen) en voelde me beter dan ooit.

In januari viel ik en scheurde ik mijn enkelbanden, ik kon niet meer lopen. Langzaam had ik ook al weer geleerd normaler te eten, en toen sloeg ik de verkeerde kant op door. Want normaal met eten omgaan heb ik nog nooit gekund. Ik zag de weegschaal hogere getallen aangeven en ging er niet meer opstaan. In februari besloot ik dat het zat was, voelde me niet lekker in mijn vel en besloot eerst te stoppen met roken. Dan zou ik aankomen en dat voor lief nemen, eerst niet meer stinken.
Dat gezegd en gedaan hebbende moest ik een maand geleden naar het ziekenhuis voor controle. Daar woog ik, 's middags met kleren en schoenen aan, 118,5 kg.
10 kg meer dan de vorige keer, een half jaar geleden.

Ook ik beloofde mezelf, zwoer, dat ik nooit meer zo zwaar zou worden. Nooit meer 3 getallen op de weegschaal. Yeah right. Zolang ik niet normaal met eten om kan gaan zal ik moeten blijven vechten. Vechten om niet obsessief dingen te gaan doen en mijn eetstoornis (weer) aan te wakkeren, vechten om niet nergens op te letten en me erin te verliezen.

Ik heb in ieder geval een start gemaakt door eerlijk te zijn tegenover vriendlief, door erbij te sporten en door mezelf haalbare, redelijke doelen te stellen.
Ik kan het ook wel op een gezonde manier.
pi_128326180
:@
pi_128326183
Door schade en schande wijs geworden ben ik het niet eens met de TT. En hoe trek je mensen aan op FOK! die even binnen komen om rotopmerkingen te maken :')
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_128326233
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 16:22 schreef Isabeau het volgende:
Door schade en schande wijs geworden ben ik het niet eens met de TT. En hoe trek je mensen aan op FOK! die even binnen komen om rotopmerkingen te maken :')
Dan wijzig je hem.
pi_128326262
Mijn favo anti-kliekjes TT 8-)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_128326290
Ach wat is dik....
  donderdag 27 juni 2013 @ 16:27:00 #8
298362 Lollertrolle
Wilt je in zijn kooi
pi_128326348
Joh wat is er mis met wat mollige vrouwen.
  donderdag 27 juni 2013 @ 16:29:17 #9
319308 Tink89
To live is to dance
pi_128326436
Nou ben ik heel benieuwd wat de TT was... :)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_128326439
quote:
2s.gif Op donderdag 27 juni 2013 16:21 schreef Lonaa het volgende:
Ik ben in 2009 (zo uit mijn hoofd) in de zomer binnen een half jaar ruim 30 kg afgevallen.
De weegschaal ging van 108 naar 79 van juni tot november. Ik was postbode geworden en liep hele dagen. Ik at weinig (ik zal je mijn dieet besparen) en voelde me beter dan ooit.

In januari viel ik en scheurde ik mijn enkelbanden, ik kon niet meer lopen. Langzaam had ik ook al weer geleerd normaler te eten, en toen sloeg ik de verkeerde kant op door. Want normaal met eten omgaan heb ik nog nooit gekund. Ik zag de weegschaal hogere getallen aangeven en ging er niet meer opstaan. In februari besloot ik dat het zat was, voelde me niet lekker in mijn vel en besloot eerst te stoppen met roken. Dan zou ik aankomen en dat voor lief nemen, eerst niet meer stinken.
Dat gezegd en gedaan hebbende moest ik een maand geleden naar het ziekenhuis voor controle. Daar woog ik, 's middags met kleren en schoenen aan, 118,5 kg.
10 kg meer dan de vorige keer, een half jaar geleden.

Ook ik beloofde mezelf, zwoer, dat ik nooit meer zo zwaar zou worden. Nooit meer 3 getallen op de weegschaal. Yeah right. Zolang ik niet normaal met eten om kan gaan zal ik moeten blijven vechten. Vechten om niet obsessief dingen te gaan doen en mijn eetstoornis (weer) aan te wakkeren, vechten om niet nergens op te letten en me erin te verliezen.

Ik heb in ieder geval een start gemaakt door eerlijk te zijn tegenover vriendlief, door erbij te sporten en door mezelf haalbare, redelijke doelen te stellen.
Ik kan het ook wel op een gezonde manier.
Dat is wel echt een rotverhaal! Hopelijk gaat het deze keer wel goed! En vergeet niet dat je het niet alleen hoeft te doen! En dat doe je nu al niet door open kaart met je vriend te spelen.

Strakzittende broeken is mij een te 'grove' maat voor kilo's. Ik doe nu alweer 8 kilo's met deze maat, en ik pas volgens mij nog steeds niet comfortabel in een net-gewassen maat kleiner, maar aan het einde van de dag slobbert m'n broek nu wel. Dat alles met dank aan de 2% stretch in grote matenspijkerbroeken!
pi_128326499
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 16:29 schreef Tink89 het volgende:
Nou ben ik heel benieuwd wat de TT was... :)
Nooit meer dik - volgens mij..
  donderdag 27 juni 2013 @ 16:38:02 #12
319308 Tink89
To live is to dance
pi_128326798
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 16:31 schreef Mokkels het volgende:

[..]

Nooit meer dik - volgens mij..
Die vind ik juist wel leuk :Y
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_128326832
Tsja hoe ben ik dik geworden..

Ik ben nu 3,5 jaar bij m'n vriend en sinds dien is mijn gewicht omhoog gegaan. Het kwam vooral door het 'reizen' steeds tussen 4 verschillende huizen die allemaal willen dat je langskomt etc. We hadden (en hebben) dus niet echt een vast plekje. Dus stel je at 's avonds ongezond bij de ene kon het ook zo zijn dat je de volgende dag dat bij de andere ook weer zo was. (Deze week bij 3 verschillende huizen wezen eten en dus 3 keer, toevallig, wortels gehad :') ). Het was bij m'n vriend thuis (woont 10 stappen van de supermarkt af) ook even makkelijk om naar de winkel te gaan om chips ofzo te kopen. En als je dat steeds verder doet.. tsja. Ohja.. ik had ook een tijd dat ik alleen maar energy drank dronk maar daar ben ik gelukkig van af. Want gatverdamme wat een zooi is dat.

En dit is misschien een excuus maar het was ook een heleboel stress. Thuis situatie was en is niet fijn en daar kan ik toch altijd wel heel erg mee zitten.

Nu heb ik al in geen tijden snoep of iets dergelijks gekocht (gister wel, maar dat was voor iemand anders). Fruit *O* gezonde dingen *O* lekkere dingen *O* .

En wat voel ik me beter. Vrolijker, ik slaap beter 's nachts en mijn huid is pukkelvrij (niet dat ik veel had maar het is nu egaal)! Dus dit ga ik echt wel volhouden en ik wil noooooit meer zwaarder worden.
  donderdag 27 juni 2013 @ 16:39:47 #14
149959 SQ
snelle trees
pi_128326852
Maar TT suggereren kliekjes en daarom hadden we afgesproken het niet meer te doen ;)

Lees straks bij, volgens mij was er wel een interessante discussie!
disclaimer
pi_128326861
Ik zeg het maar vast: :') :') :')

Mijn vriend en ik gaan vanavond een cheesecake maken. Ik heb al maanden spullen ervoor in huis en ik blijf het uitstellen en hem teleurstellen. En nu is het dus een paar dagen over de datum en 'moet' het wel. Maar goed, ik ga flink veel uitdelen. En het kan de eerste keer toch nooit zo lekker worden als onze favo cheesecake. Ik weet van cheesecake in ieder geval dat ik er heel snel heel vol van ga zitten. Echt buikpijnvol dus ik moet me wel inhouden.

Dusss... Ja er komt cheesecake in huis en ja ik kan daar prima mee omgaan.
Spoilers!
pi_128326902
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 16:40 schreef Lucky_Strike het volgende:

^O^
Post je wel foto's als ie klaar is?
pi_128326919
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 16:41 schreef Sarabi het volgende:

[..]

^O^
Post je wel foto's als ie klaar is?
Doe ik. Wel in een spoiler natuurlijk ;)
Spoilers!
  donderdag 27 juni 2013 @ 16:44:15 #18
319308 Tink89
To live is to dance
pi_128327024
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 16:39 schreef Stormqueen het volgende:
Maar TT suggereren kliekjes en daarom hadden we afgesproken het niet meer te doen ;)

Nee, dat had iemand geroepen... afspreken is iets anders. Maar geeft niks, ik voeg me wel :)
pi_128327081
quote:

En een TT met ook nog het woord dik er in trekt allerlei klapkjosti's op FOK! aan. Dikke mensen bashen is de nieuwe rage op FOK! (alhoewel het al zeker een jaar gaande is)
  donderdag 27 juni 2013 @ 16:47:09 #20
149959 SQ
snelle trees
pi_128327120
Ik ben iig tegen tt bij topics die geen kliek of sc zijn.
disclaimer
pi_128327195
Ik vind tt altijd wel leuk, maar zo'n tt trekt wel de verkeerde mensen aan inderdaad.

Vanavond voor het eerst in hele lange tijd naar Zuma (beetje zenuwachtig).
pi_128327365
Ik hoop op mooier weer zodat ik weer buiten kan zwemmen! Ben geen koukleum, maar ik wil wel minstens rond de 20 graden als het bewolkt is, of een zonnetje en iets frisser mag ook. Maar geen zon en kou is me iets teveel van het goede!
pi_128327399
Wij kwamen vandaag tot de conclusie dat klagen over het weer de beste manier van mopperen is. Niemand heeft de schuld en je kan er niets aan veranderen 8-)

Anyway, nu lekker naar huis *O* *O*
pi_128327461
Honger. ...*pepermuntje in mond doet*. Boodschappen doe , eten koken dus moet nog even wachten.
  donderdag 27 juni 2013 @ 17:00:02 #25
149959 SQ
snelle trees
pi_128327533
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 16:55 schreef Isabeau het volgende:
Wij kwamen vandaag tot de conclusie dat klagen over het weer de beste manier van mopperen is. Niemand heeft de schuld en je kan er niets aan veranderen 8-)

Anyway, nu lekker naar huis *O* *O*
ik kwam tot de conclusie dat klagen over het weer de beste graadmeter voor welvaart is :')
disclaimer
pi_128327551
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2013 17:00 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ik kwam tot de conclusie dat klagen over het weer de beste graadmeter voor welvaart is :')
Vergeet de Partij voor de Dieren niet
Spoilers!
  donderdag 27 juni 2013 @ 17:03:13 #27
149959 SQ
snelle trees
pi_128327627
quote:
2s.gif Op donderdag 27 juni 2013 17:00 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Vergeet de Partij voor de Dieren niet
en maagbandjes :')
disclaimer
  donderdag 27 juni 2013 @ 17:03:23 #28
149959 SQ
snelle trees
pi_128327632
Welvaart O+
disclaimer
pi_128327647
Ik hou ervan
Spoilers!
pi_128327722
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 15:40 schreef Zeester het volgende:
Ik ben echt zo blij dat afvallen mij lukt zonder maagdband. Misschien ben ik een hopeloos optimistisch type, maar ik heb écht het gevoel dat dit iets is wat ik 1x ga doen, en dan nooit meer. Niet meer aankomen dus. Misschien omdat ik nooit eerder heb gedieet en dus nog niet het effect van het jojo-effect heb gemerkt, misschien omdat mijn nieuwe levensstijl me niet zo frustreert als ik altijd dacht dat het zou gaan doen, misschien omdat ik het anders niet vol kan houden, maar ik denk echt dat ik NOOIT MEER boven de 100 ga wegen. En als ik straks onder de 90 ben, ook nooit meer boven de 90. Daaronder doe ik geen garanties ;)!
*O*
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_128327919
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 16:54 schreef Zeester het volgende:
Ik hoop op mooier weer zodat ik weer buiten kan zwemmen! Ben geen koukleum, maar ik wil wel minstens rond de 20 graden als het bewolkt is, of een zonnetje en iets frisser mag ook. Maar geen zon en kou is me iets teveel van het goede!
Welke sport doe je op dit moment?
  donderdag 27 juni 2013 @ 17:17:16 #32
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_128328035
Bam! 80,3 _O_
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_128328068
quote:
14s.gif Op donderdag 27 juni 2013 17:17 schreef Qwea het volgende:
Bam! 80,3 _O_
*O* nog -0,4 en dan heb je een 7!! *O*
pi_128328169
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 17:13 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Welke sport doe je op dit moment?
Sporadisch zwemmen dus. Ik werk tegenwoordig altijd tot minstens 6 uur/half 7 op maandag, en dan is om 7 uur in het zwembad zijn om te aquafitnessen best een opgave (en meestal onmogelijk), dus dat heb ik opgegeven. En het zwembad wordt verbouwd dus je kunt nu alleen buiten baantjes trekken, en aangezien ik dat veel fijner vind dan binnen vind ik dat niet erg. Maar dan moet het weer wel meewerken.

(ik weet dat ik meer zou moeten sporten maar ik vind sporten zo kuuuhuuut...)
pi_128328177
quote:
14s.gif Op donderdag 27 juni 2013 17:17 schreef Qwea het volgende:
Bam! 80,3 _O_
Goedzo Qwea!
pi_128328205
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2013 16:29 schreef Zeester het volgende:

[..]

Dat is wel echt een rotverhaal! Hopelijk gaat het deze keer wel goed! En vergeet niet dat je het niet alleen hoeft te doen! En dat doe je nu al niet door open kaart met je vriend te spelen.

Strakzittende broeken is mij een te 'grove' maat voor kilo's. Ik doe nu alweer 8 kilo's met deze maat, en ik pas volgens mij nog steeds niet comfortabel in een net-gewassen maat kleiner, maar aan het einde van de dag slobbert m'n broek nu wel. Dat alles met dank aan de 2% stretch in grote matenspijkerbroeken!
Het gaat nu goed, ik kon ook stoppen met roken, dan kan ik toch ook stoppen met eten (of niet eten)?

Voor mij zegt broekmaat ook niks. Heb vorige week een rok maat XL gekocht, past prima. Vandaag shorts van een vriendin gepast, maat 46, zat ietwat strak. Mijn skinny is maat 48, die zit ruim. Yeah, right. :')

quote:

Daar weet ik niks van, maar prima, geen tt's.

quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 16:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik zeg het maar vast: :') :') :')

Mijn vriend en ik gaan vanavond een cheesecake maken. Ik heb al maanden spullen ervoor in huis en ik blijf het uitstellen en hem teleurstellen. En nu is het dus een paar dagen over de datum en 'moet' het wel. Maar goed, ik ga flink veel uitdelen. En het kan de eerste keer toch nooit zo lekker worden als onze favo cheesecake. Ik weet van cheesecake in ieder geval dat ik er heel snel heel vol van ga zitten. Echt buikpijnvol dus ik moet me wel inhouden.

Ik moet ook al een tijdje brownies maken. En ook ik stel vriendlief al tijden teleur. Heb alles ervoor in huis (zelfs chocola) maar ik maak m niet. Om een of andere reden heb ik minder moeite met een reep in de kast, dan brownies in de oven. :')_

quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 16:45 schreef Isabeau het volgende:

[..]

En een TT met ook nog het woord dik er in trekt allerlei klapkjosti's op FOK! aan. Dikke mensen bashen is de nieuwe rage op FOK! (alhoewel het al zeker een jaar gaande is)
Dieetclub trekt zoberzo klapjosti's aan. Maar, prima. :)
pi_128328240
Verder, ga ik zo de stad in, iets fijns kopen.
En morgen weer sporten. O+

Voel me best wel beter en heb zelfs vandaag m'n best gedaan er weer fatsoenlijk uit te zien. Make-upje, jurkje, hakje. O+
pi_128328322
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 17:21 schreef Zeester het volgende:

[..]

Sporadisch zwemmen dus. Ik werk tegenwoordig altijd tot minstens 6 uur/half 7 op maandag, en dan is om 7 uur in het zwembad zijn om te aquafitnessen best een opgave (en meestal onmogelijk), dus dat heb ik opgegeven. En het zwembad wordt verbouwd dus je kunt nu alleen buiten baantjes trekken, en aangezien ik dat veel fijner vind dan binnen vind ik dat niet erg. Maar dan moet het weer wel meewerken.

(ik weet dat ik meer zou moeten sporten maar ik vind sporten zo kuuuhuuut...)
Hmm denk zeker dat je over een tijdje toch meer moet gaan sporten.
Zeker afgaande op je post in het vorige topic.
Op een gegeven moment is er meer nodig om af te vallen/op gewicht te blijven dan in het begin.
pi_128328381
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 17:26 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Op een gegeven moment is er meer nodig om af te vallen/op gewicht te blijven dan in het begin.
Dat weet ik, en ik ben ook wel serieus rond aan het kijken om meer te gaan sporten. Ik vind sporten alleen écht niet leuk en heb nog niets gevonden waar ik mezelf echt tot kan zetten. En ik wil ook niet naar de sportschool gaan met het idee dat het TOCH gaat falen, want dat werkt niet. Dus voorlopig pik ik mee waar ik wat mee kan pikken en probeer ik gewoon extra beweging te krijgen door stukjes om te fietsen en wat meer te wandelen.
  donderdag 27 juni 2013 @ 17:28:56 #40
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_128328420
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 17:17 schreef Mokkels het volgende:

[..]

*O* nog -0,4 en dan heb je een 7!! *O*
Ja B-)

Gisteren stond ik 80,9, vandaag 80,3. Hoop iig Zaterdag 79,9 te staan!

Ik kan niet kiezen.

Ik had gisteren volkoren macaroni, sla en gerookte zalm.

Komt vandaag uit dat ik weer sla eet met gerookte kipfilet. Maar neem ik dan rijst erbij of weer volkoren macaroni? Hilfe ;(
pi_128328489
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 17:28 schreef Zeester het volgende:

[..]

Dat weet ik, en ik ben ook wel serieus rond aan het kijken om meer te gaan sporten. Ik vind sporten alleen écht niet leuk en heb nog niets gevonden waar ik mezelf echt tot kan zetten. En ik wil ook niet naar de sportschool gaan met het idee dat het TOCH gaat falen, want dat werkt niet. Dus voorlopig pik ik mee waar ik wat mee kan pikken en probeer ik gewoon extra beweging te krijgen door stukjes om te fietsen en wat meer te wandelen.
Ben je ooit al lid geweest van de sportschool?
Je kan er vaak zoveel verschillende dingen doen: cardio, kracht, groepslessen, tennis, squash.
Of is dansles iets voor je?
  donderdag 27 juni 2013 @ 17:32:05 #42
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_128328555
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 17:26 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ik voer geen flikker uit (lees ik ben gestopt tijdelijk met sporten) en val nog steeds af. Al sinds okt. Oke, niet helemaal waar want ik pak OVERAL de fiets naar toe. Ik fiets soms ook ruim een uur (eergisteren 700kcal kwijt O+ ). Maar over het algemeen doe ik het voor MIJN gevoel lekker rustig aan...
  donderdag 27 juni 2013 @ 17:33:36 #43
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_128328620
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 17:28 schreef Zeester het volgende:

[..]

Dat had ik ook. 4x opgegeven voor de sportschool, 4x geld weggeflikkerd want ik ging 2x en toen niet meer :')

Toen ging ik medisch fitnessen, 2x per week, over het algemeen ben ik er altijd. Laatste tijd vreet ik geen reet uit ivm mijn klachten, maar het is een heel leuk groepje O+ Dat is iig bij mij een stok achter de deur :D
pi_128328626
quote:
14s.gif Op donderdag 27 juni 2013 17:32 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik voer geen flikker uit (lees ik ben gestopt tijdelijk met sporten) en val nog steeds af. Al sinds okt. Oke, niet helemaal waar want ik pak OVERAL de fiets naar toe. Ik fiets soms ook ruim een uur (eergisteren 700kcal kwijt O+ ). Maar over het algemeen doe ik het voor MIJN gevoel lekker rustig aan...
Sinds oktober is natuurlijk ook niet echt lang he ;)
Ik had het meer over jaren (en dan eerder 5 dan 2 jaar).
pi_128328650
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 17:30 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ben je ooit al lid geweest van de sportschool?
Je kan er vaak zoveel verschillende dingen doen: cardio, kracht, groepslessen, tennis, squash.
Of is dansles iets voor je?
Ik ben een paar keer lid geweest van een sportschool. Ik heb geen ervaring met groepslessen, maar daar zie ik mezelf gewoon niet staan. Squashen en tennis lijkt me leuk, maar heb niemand om dat mee te doen, en als ik nog een paar kilo lichter ben wil ik graag een x een rock&roll dansles volgen, maar daar ben ik nu nog wat te body-conscious voor. Maar dat komt vanzelf.

Ik heb echt goed nagedacht over alle sport-opties, en ik ben me er echt bewust van dat het beter zou zijn als ik dat regelmatiger zou doen, maar ik heb gewoon echt geen enkel sport-talent of aanleg, en moet een enorme drempel over om eraan te beginnen. Dus dat kost gewoon tijd.
  donderdag 27 juni 2013 @ 17:35:51 #46
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_128328718
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 17:33 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Sinds oktober is natuurlijk ook niet echt lang he ;)
Ik had het meer over jaren (en dan eerder 5 dan 2 jaar).
Lang genoeg om van 98 naar 80,3 te komen anders :P
pi_128328760
Jammer dat je je zo laat tegen houden door je lichaam.
Rock & Roll dansles klinkt super O+ waarom niet gewoon nu? Gewoon het leven nu leven (+ dat het ook nog eens gezonder is), niet alles wordt opeens beter van een paar kilo minder.
pi_128328792
quote:
14s.gif Op donderdag 27 juni 2013 17:35 schreef Qwea het volgende:

[..]

Lang genoeg om van 98 naar 80,3 te komen anders :P
Dat is het probleem ook niet.
Waar ik het over had is als je langer bezig bent (dus die jaren waar ik het over had) dat je meer moet doen om nog af te vallen of uberhaupt op gewicht te blijven.
Die eerste maanden waar jij het over hebt zijn over het algemeen het makkelijkst, ook al beweeg je nauwelijks.
pi_128328862
Ik vergeet trouwens ook nog te vermelden dat ik van beroep serveerster ben, dus zo ook altijd wel flink wat beweging krijg. Dat scheelt denk ik ook.
  donderdag 27 juni 2013 @ 17:45:13 #50
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_128329073
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 17:37 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Waar ik het over had is als je langer bezig bent (dus die jaren waar ik het over had) dat je meer moet doen om nog af te vallen of uberhaupt op gewicht te blijven.
Die eerste maanden waar jij het over hebt zijn over het algemeen het makkelijkst, ook al beweeg je nauwelijks.
Nou, mijn maanden waren niet bepaald makkelijk anders hoor :')

Maar ik kan me niet voorstellen, dat als je gewoon op je eten blijft letten en je blijft bewegen (al dan niet sporten.) dat je in ene amper afvalt. Als je 2200kcal naar binnen werkt en er 2100 verbrand, mja oke. Maar misschien zit ik fout hoor. Ik ben idd nog geen jaaaaaaaaren bezig.

Wat ik idd wel wil weten, is hoe ik idd op gewicht blijf. Ik moet langzaam aan wat meer gaan eten. Hoe in godsnaam bepaal ik hoeveel kcal voor mij voldoende is met mijn levensstijl?
  donderdag 27 juni 2013 @ 17:48:16 #51
319308 Tink89
To live is to dance
pi_128329187
quote:
14s.gif Op donderdag 27 juni 2013 17:28 schreef Qwea het volgende:

Ik kan niet kiezen.

Ik had gisteren volkoren macaroni, sla en gerookte zalm.

Komt vandaag uit dat ik weer sla eet met gerookte kipfilet. Maar neem ik dan rijst erbij of weer volkoren macaroni? Hilfe ;(
Joh, maak er anders een wrap omheen? Wij eten wel eens wraps met een klein beetje roomkaas, gerookte kip, sla en verse ananas. Beetje peper erop, jum!
pi_128329448
quote:
14s.gif Op donderdag 27 juni 2013 17:45 schreef Qwea het volgende:

[..]

Maar ik kan me niet voorstellen, dat als je gewoon op je eten blijft letten en je blijft bewegen (al dan niet sporten.) dat je in ene amper afvalt. Als je 2200kcal naar binnen werkt en er 2100 verbrand, mja oke. Maar misschien zit ik fout hoor. Ik ben idd nog geen jaaaaaaaaren bezig.

Wat ik idd wel wil weten, is hoe ik idd op gewicht blijf. Ik moet langzaam aan wat meer gaan eten. Hoe in godsnaam bepaal ik hoeveel kcal voor mij voldoende is met mijn levensstijl?
Helaas werkt het vaak niet zo, je lichaam raakt er gewend aan.
Waarom wil je meer gaan eten? Eet je op dit moment te weinig?
pi_128329524
Ik heb net genoten van mijn verjaardagsmaaltijd: visfriet. O+ Zo lekker maar zo ongezond denk ik. :P
pi_128329562
quote:

[..]

http://www.rubriek.nl/fitness/bmr.php

Kwam die link eens tegen. Misschien is dat wat? Dan kun je ook je activiteit etc invullen.
pi_128329781
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 17:39 schreef Zeester het volgende:
Ik vergeet trouwens ook nog te vermelden dat ik van beroep serveerster ben, dus zo ook altijd wel flink wat beweging krijg. Dat scheelt denk ik ook.
:Y absoluut! De hele dag staan en lopen tov iemand met een kantoorbaan die de hele dag zit is best een verschil.

Ooit een soort online vragenlijst ingevuld om te bepalen welke sporten het beste bij je passen: waterpolo en trampoline springen :D :D Waterpolo is me veel te ruw en ik ken geen volwassene die op trampoline-springen zit _O-
  donderdag 27 juni 2013 @ 18:04:16 #56
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_128329786
quote:

[..]

Dat is het lastigste inderdaad. Ik merk zelf ook dat ik iets meer moet gaan sporten.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  donderdag 27 juni 2013 @ 18:08:17 #57
319308 Tink89
To live is to dance
pi_128329906
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 18:04 schreef Isabeau het volgende:

[..]

:Y absoluut! De hele dag staan en lopen tov iemand met een kantoorbaan die de hele dag zit is best een verschil.

Ooit een soort online vragenlijst ingevuld om te bepalen welke sporten het beste bij je passen: waterpolo en trampoline springen :D :D Waterpolo is me veel te ruw en ik ken geen volwassene die op trampoline-springen zit _O-
Trampoline springen is leuk! Dan zet je zo'n ding toch gewoon in de tuin?
pi_128329945
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 18:08 schreef Tink89 het volgende:

Trampoline springen is leuk! Dan zet je zo'n ding toch gewoon in de tuin?
Past niet op het balkon 8-)
  donderdag 27 juni 2013 @ 18:17:05 #59
319308 Tink89
To live is to dance
pi_128330254
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 18:09 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Past niet op het balkon 8-)
Goed punt... Beetje levensgevaarlijk ook wel _O-

Ik ben barbecuen, ben benieuwd... Het is eigenlijk net te koud om buiten te staan. Gelukkig is mijn collegaatje er ook, kunnen we samen het netwerken een beetje verdelen. Het blijft een apart slag volk.
  donderdag 27 juni 2013 @ 18:55:44 #60
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_128331644
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 18:04 schreef Isabeau het volgende:

[..]

ik heb het gedaan toen ik stage liep in Engeland. De universiteit had een heuse trampolining club! :Y O+
  donderdag 27 juni 2013 @ 18:58:04 #61
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_128331736
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 17:54 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Helaas werkt het vaak niet zo, je lichaam raakt er gewend aan.
Waarom wil je meer gaan eten? Eet je op dit moment te weinig?
Ik eet 1700kcal en dat is in principe te weinig. Dat is wat ik nodig heb in absolute rust. Volgens mijn BMR heb ik 2232 nodig als ik 2x per week sport. Dus ik wil wel naar de 2000 ofzo.1800, 1900 zoiets.
  donderdag 27 juni 2013 @ 19:15:21 #62
149959 SQ
snelle trees
pi_128332356
Goed zo qwea!
disclaimer
pi_128332534
Zo, dat was enorm lekkere chili con carne die ik heb gemaakt. Ik wist echt niet wat ik moest eten, en dit had ik al een tijd niet gehad!
pi_128332610
*O* voor de -40 *O* Kolere wat knap *O*

En terughakend op iets van alweer uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuren geleden. Ik ben mezelf er al sinds ik ben afgevallen zo ontzettend van bewust dat dit vast ooit een keer weer misgaat :@

Maar de laatste tijd denk ik dat dat misschien juist wel helpt bij het "vasthouden"? Ik schommel wel, maar ik heb een paniekgetal. Als ik dat getal weer zie op de weegschaal ga ik echt een tijdje in de eritreamodus :') om weer naar beneden te kruipen.

Daar zit ik eigenlijk nu in en ik hoop dat ik het nu weer wat langer vol weet te houden, zodat er nog wat extra gewicht afgaat, aangezien ik wel een hoop afgevallen ben, maar ik ook nooit echt mijn doel heb bereikt. Ik heb geen getal als doel, omdat ik (als volwassene) nooit minder heb gewogen dan mijn ATL, dus ik weet niet wat reëel en haalbaar is voor mijn lijf. Maar vanaf mijn ATL heb ik altijd geroepen dat nog 3 er af mooi zou zijn en dat nog 6 er af geniaal zou zijn. Kijkend naar mijn lijf en de blorpies die er nog zaten (nu dus zitten, met nog een beetje extra :') ) dus.

Dus ik ga nu eerst proberen mijn ATL weer te bereiken en dan die 3 er af.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_128333009
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 19:21 schreef DancingPhoebe het volgende:
Maar de laatste tijd denk ik dat dat misschien juist wel helpt bij het "vasthouden"? Ik schommel wel, maar ik heb een paniekgetal. Als ik dat getal weer zie op de weegschaal ga ik echt een tijdje in de eritreamodus om weer naar beneden te kruipen.
Dat is volgens mij wel een goede instelling :Y Dat je een getal hebt waar je absoluut nooit meer boven wilt komen en dat alle noodremmen moeten worden ingezet zodra je dat getal ziet. Dus niet steeds denken: och, het is maar een kilo er boven, is er zó weer af (etc spiraal omlaag).
pi_128333086
Even een vraagje tussendoor: Wat is ATL?
pi_128333138
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 19:34 schreef Mokkels het volgende:
Even een vraagje tussendoor: Wat is ATL?
"All Time Low", maar dat betekent het DLW (drie letter woord) en voor de rest zou ik niet weten wat het meer betekent, want elk getal boven de paar pond heb ik ooit gewogen na mijn geboorte en zou een zogenaamd all time low zijn 8-)
pi_128333200
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 19:35 schreef Isabeau het volgende:

[..]

"All Time Low", maar dat betekent het DLW (drie letter woord) en voor de rest zou ik niet weten wat het meer betekent, want elk getal boven de paar pond heb ik ooit gewogen na mijn geboorte en zou een zogenaamd all time low zijn 8-)
Ah! Thank you! :)

Dan heb ik nog te gaan tot 9/10 pond. :')
pi_128333673
En als het betekent 'laagste gewicht in de afgelopen jaren' dan moet ik nog een héél eind :')
pi_128333770
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 19:48 schreef Isabeau het volgende:
En als het betekent 'laagste gewicht in de afgelopen jaren' dan moet ik nog een héél eind :')
Ik vind eigenlijk wel dat je ATL mag zien als alles binnen deze afvalpoging. Maar goed, ieder gewicht wat ik op de weegschaal zie tot ik 63 kilo weeg is voor mij nieuw, want dat was het laatste wat ik op de weegschaal zag tot ik afgelopen augustus het prachtige getal 120,6 zag verschijnen ;)!
pi_128333788
Geen idee wat het daar doet, maar deze vond ik op datingfails :')

I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
  donderdag 27 juni 2013 @ 19:50:55 #72
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_128333795
Los van mijn babytijd zou het voor mij 74,5 zijn, dat is het laagste dat ik bewust nog weet nadat ik eens af viel van 84 naar daar. Ik was een jaar of 24 geloof ik. Maar voor nu is het mijn laagste sinds ik vanaf 122 terug naar beneden aan het gaan ben. Even uit mijn hoofd zit ik er nu 3kg boven ongeveer.

(En ik weet dat ik begin 1997 70kg woog. Toen kwam ik terug van mijn stage in de uk en het trampoline-springen had me een - van 8kilo opgeleverd. :Y )
pi_128333895
Mijn ATL is dan vanaf dat ik 15 was: 70/75 kilo. Maarja, dan ben je ook nog echt een 'kind'. Maar naar dat gewicht wil ik wel weer toe. Dat past ook mooi bij m'n lengte.

-Ik voel me hier soms een beetje jong en dan schaam ik me dat ik het op deze leeftijd al zo ver heb laten komen..-
pi_128334022
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 19:53 schreef Mokkels het volgende:
Mijn ATL is dan vanaf dat ik 15 was: 70/75 kilo. Maarja, dan ben je ook nog echt een 'kind'. Maar naar dat gewicht wil ik wel weer toe. Dat past ook mooi bij m'n lengte.

-Ik voel me hier soms een beetje jong en dan schaam ik me dat ik het op deze leeftijd al zo ver heb laten komen..-
Ik denk dat ik toen ik 19 was ook al de 100 gepasseerd was hoor, dus schaam je niet teveel. Die dingen gebeuren.
  donderdag 27 juni 2013 @ 20:03:40 #75
149959 SQ
snelle trees
pi_128334367
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 17:37 schreef Sarabi het volgende:

[..]

maar sporten hoeft echt niet. Bewegen wel. Maar dat is niet hetzelfde.
disclaimer
  donderdag 27 juni 2013 @ 20:05:49 #76
149959 SQ
snelle trees
pi_128334451
Zo, bijgelezen O+
disclaimer
pi_128334579
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 20:05 schreef Stormqueen het volgende:
Zo, bijgelezen O+
Heb je het gered tot half 8?
  donderdag 27 juni 2013 @ 20:13:07 #78
149959 SQ
snelle trees
pi_128334725
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 20:09 schreef Zeester het volgende:

[..]

Heb je het gered tot half 8?
ja, er was een afscheidsborrel en heb zes bitterballen genast :') :@ wel gecompenseerd met salade als D ;) dus binnen de lijnen gebleven O+
disclaimer
pi_128334906
Ik kom hier ook maar eens meelezen. Ik heb het ook te ver laten komen. Stoppen met 50 uur per week horeca werk was niet ideaal. Ik zit nu fulltime in de schoolbanken.

In de eerste week 1,6 kg eraf. Ik ben onder begeleiding bezig, ik mis anders de discipline. Het streven is 20 kilo eraf.

Mijn BMI klopt niet, mijn lichaam bestaat voor 57 kilo uit spier. Dus ik zit al snel op overgewicht. Feit is wel dat er makkelijk 20 af kan.

Wens me succes!
  donderdag 27 juni 2013 @ 20:18:38 #80
149959 SQ
snelle trees
pi_128334960
57 kilo spier? Hoe bereken je zoiets? Jij bent toch een vrouw?
disclaimer
pi_128335000
quote:

Toen ik 18/19 was ben ik ook al eens van 83 kilo naar 68 afgevallen. Daarna ging het echt psychisch flink k*t waardoor ik verkeerd ging eten. Het huis uit gegaan, hulp gezocht.. Het gaat nu allemaal goed; alleen de kilo's nog weg :)

O: smoothie (melk/brinta/banaan/aardbei); cracker met cottage cheese
T: peer
L: 2 stuks maisbrood met ei, komkommer en tomaat.
T: 2 koekjes.
D: aardappel, courgette, knoflook, feta, pijnboompit-prutje
T: Kwark.
pi_128335025
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 20:18 schreef Stormqueen het volgende:
57 kilo spier? Hoe bereken je zoiets? Jij bent toch een vrouw?
De kliniek waar ik loop heeft zo'n supersonische weegschaal. Ik heb tijdenlang intensief aan yoga gedaan.. Ik denk dat het daar vandaan komt. En ja, ik ben een vrouw ;)
  donderdag 27 juni 2013 @ 20:21:02 #83
149959 SQ
snelle trees
pi_128335056
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 20:20 schreef friekin_ het volgende:

[..]

De kliniek waar ik loop heeft zo'n supersonische weegschaal. Ik heb tijdenlang intensief aan yoga gedaan.. Ik denk dat het daar vandaan komt.
die weegschalen zijn niet zo heel betrouwbaar he ;) zelfs een bodybuilder haalt dat amper :@
disclaimer
pi_128335116
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2013 20:21 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

die weegschalen zijn niet zo heel betrouwbaar he ;) zelfs een bodybuilder haalt dat amper :@
En nu gaat mijn streefaantal naar 30 kilo eraf :P thanks ;)
Ik weet het niet, ben in de loop der jaren vaker op zo'n weegschaal gaan staan. Ik kom altijd boven de 50 kilo spier uit. Ergens troost het me.
pi_128335151
quote:
17s.gif Op donderdag 27 juni 2013 20:19 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Toen ik 18/19 was ben ik ook al eens van 83 kilo naar 68 afgevallen. Daarna ging het echt psychisch flink k*t waardoor ik verkeerd ging eten. Het huis uit gegaan, hulp gezocht.. Het gaat nu allemaal goed; alleen de kilo's nog weg :)

O: smoothie (melk/brinta/banaan/aardbei); cracker met cottage cheese
T: peer
L: 2 stuks maisbrood met ei, komkommer en tomaat.
T: 2 koekjes.
D: aardappel, courgette, knoflook, feta, pijnboompit-prutje
T: Kwark.
Het huis kan ik helaas nog niet uit. Gelukkig gaat het nu wat beter thuis maar ik had denk ik 2 maand geleden (toen het nog wel slechter ging) misschien wel hulp moeten zoeken. Maar gelukkig is het, denk ik, nu niet meer nodig. Ik sluit me er steeds meer voor af en zorg dat ik zelf op het rechte pad blijf en wat anderen doen zal mij een worst zijn ik ga nu voor mezelf.

En bij mij moeten nu ook alleen de kilo's nog. En uit huis maar dat duurt wel eventjes, die kilo's zijn er zeker weten eerder vanaf.
  donderdag 27 juni 2013 @ 20:24:33 #86
149959 SQ
snelle trees
pi_128335194
Maar dan weeg je behoorlijk veel in totaal lijkt me? Een normale vrouw heeft geloof ik al 20% vet, om over het gewicht van je botten, huid, hoofd en organen maar te zwijgen :D
disclaimer
pi_128335242
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2013 20:24 schreef Stormqueen het volgende:
Maar dan weeg je behoorlijk veel in totaal lijkt me? Een normale vrouw heeft geloof ik al 20% vet, om over het gewicht van je botten, huid, hoofd en organen maar te zwijgen :D
nu 91 kilo. Voor mij veels te veel in ieder geval.
pi_128335669
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 20:23 schreef Mokkels het volgende:

[..]

Het huis kan ik helaas nog niet uit. Gelukkig gaat het nu wat beter thuis maar ik had denk ik 2 maand geleden (toen het nog wel slechter ging) misschien wel hulp moeten zoeken. Maar gelukkig is het, denk ik, nu niet meer nodig. Ik sluit me er steeds meer voor af en zorg dat ik zelf op het rechte pad blijf en wat anderen doen zal mij een worst zijn ik ga nu voor mezelf.

En bij mij moeten nu ook alleen de kilo's nog. En uit huis maar dat duurt wel eventjes, die kilo's zijn er zeker weten eerder vanaf.
Het uit huis gaan is hier in ieder geval de beste beslissing ooit geweest, maar het heeft wel een tijd geduurd voordat ik ook mentaal klaar was om goed voor mijzelf te gaan zorgen en af te willen vallen :). De verhuisstress vorig jaar was in ieder geval goed voor flink afvallen in een korte tijd, maar nu is het heel veel stilstand. Blijf maar een beetje op dezelfde cijfers hangen... maar aan de andere kant, zo'n stabiele periode bij iets meer dan de helft eraf kan vast geen kwaad :+
pi_128336401
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2013 20:03 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

maar sporten hoeft echt niet. Bewegen wel. Maar dat is niet hetzelfde.
Daar heb je gelijk in.
pi_128336665
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 19:32 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat is volgens mij wel een goede instelling :Y Dat je een getal hebt waar je absoluut nooit meer boven wilt komen en dat alle noodremmen moeten worden ingezet zodra je dat getal ziet. Dus niet steeds denken: och, het is maar een kilo er boven, is er zó weer af (etc spiraal omlaag).
Ik heb ook zo'n "daar wil ik absoluut niet boven" getal...
Geen idee wat mijn laagste gezonde gewicht geweest is...

toen ik 8w zwanger was van de 1e woog ik 79, bij de 2e woog ik 88.

Vanmorgen 76,2...

Lijstje van vandaag:
O: bruine boterham met kaas, gek. ei, rucola, bruine boterham met runderrookvlees, kaas, gek. ei
T: 2 wilde perzikken
L: kwark, cruesli, lijnzaad
B: uurtje bikkelen bij de fysio
T: niks
D: ovenschotel kip met tomaat, rucola en ciabatta
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
T: niks.. misschien dat ik zo nog een appeltje neem
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_128336915
Mijn ATL is 70 maar dat hoeft voor mij niet meer, 75 is mooi.
Dan heb ik een bmi van 26 en dat zag er de vorige keer mooier uit dan een bmi van 24.
pi_128337238
Ziet er lekker uit, Vicky! Recept?
pi_128337319
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 21:11 schreef Claudia_x het volgende:
Ziet er lekker uit, Vicky! Recept?
alstu
erg makkelijk te maken
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_128337755
Mijn huis ruikt naar cheesecake :{
Spoilers!
pi_128337972
Ik deed vrij zwaar werk tot m'n 26e (in combinatie met slechte eetgewoontes). Toen woog ik zo'n 115 kilo.

Daarna kwam ik op kantoor terecht (waarbij de eetgewoontes niet beter werden) en daar zit ik nu nog (ben nu 41). Nog 4 kilo er af en dan heb ik dat punt bereikt.

Qua ATL kijk ik alleen naar de laatste 10 jaar of zo. Mijn huidige ATL is van vorige week, 118 kilo. Het was op z'n slechtst 165 :')
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_128338859
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 21:13 schreef Vicky het volgende:

[..]

alstu
erg makkelijk te maken
Dank!
  donderdag 27 juni 2013 @ 21:53:57 #97
319308 Tink89
To live is to dance
pi_128339446
Mijn atl is 'sinds ik mijn levensstijl veranderd heb drie jaar geleden'. Ik woog 63 kilo toen ik 13 was en dat is echt niet meer reëel, maar ik heb wel bedacht dat 80 op het moment een goede paniekgrens zou zijn. Mijn streef is een gezond gewicht en met marge is dat zo'n 73 kilo ofzo. Dan ben ik 47 van de 120 kilo afgevallen. Lijkt me wel genoeg :)

De bbq was lekker en gezellig. Mijn d werd uiteindelijk: 2 spiesjes met ieder drie blokjes kip, een los stuk kipfilet, een stukje varkensvlees en een stukje biefstuk. Daarbij 2 eetlepels lv aardappelsalade en een bakje vers fruit als toetje. Er was gewoon geen andere groente die ik mocht hebben. Alle salades waren aangemaakt en het brood was niet lactosevrij. Net zo makkelijk, geen verleiding :)

Truste!
pi_128339526
Ik bedenk me inmiddels wel dat ik ooit ook nog moet stoppen met roken, dan zal ik echt goed de dieet-riem aan moeten trekken. Maar het plan is om dat te doen op het moment dat ik tevreden met m'n gewicht ben, en al een tijdje stabiel. En dan heel strikt binnen de lijntjes proberen te blijven kleuren...
  donderdag 27 juni 2013 @ 21:56:23 #99
149959 SQ
snelle trees
pi_128339566
Stoppen met roken is doodsimpel vergeleken met afvallen :)
disclaimer
pi_128339603
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 21:56 schreef Stormqueen het volgende:
Hear hear.
pi_128339638
Stoppen met roken is veel minder moeilijk dan je denkt. Echt waar. Je moet t gewoon niet meer doen. Klaar.
pi_128339648
En je kunt niet gewoon stoppen met eten, daar moet je een middenweg in vinden, en das veul lastiger.
pi_128339652
quote:
Dat denk ik niet, ik ben wel echt nog grotere fan van roken dan van eten. Daarom pak ik nu ook eerst het een aan, en dan later pas het ander.
  donderdag 27 juni 2013 @ 22:00:46 #104
149959 SQ
snelle trees
pi_128339757
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 21:57 schreef Zeester het volgende:

[..]

Dat denk ik niet, ik ben wel echt nog grotere fan van roken dan van eten. Daarom pak ik nu ook eerst het een aan, en dan later pas het ander.
ik denk het wel. Roken is namelijk een kwestie van iets nooit meer doen. Dat is veel eenvoudiger dan elke dag van je leven de juiste keuze maken qua eten en beweging.
disclaimer
  donderdag 27 juni 2013 @ 22:01:46 #105
149959 SQ
snelle trees
pi_128339806
Ik ben ervaringsdeskundige, net als BE, lonaa en lucky, wat ik weet van hier :Y
disclaimer
pi_128339886
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 22:01 schreef Stormqueen het volgende:
Als ik aan die stap toe ben zal ik me bij jullie melden voor tips. Op dit punt van mijn leven vind ik roken nog veel te leuk (en op mijn nieuwe werk mag je in de kantine roken omdat ze niet willen dat we voor de deur staan te paffen (terecht vind ik) dus dat is niet heel erg ontmoedigend).
  donderdag 27 juni 2013 @ 22:04:48 #107
149959 SQ
snelle trees
pi_128339942
Ik zal je dan nog maar niet vermoeien met vragen als wat vind je er leuk aan enzo. Als je de tijd rijp voelt komt het wel :Y
disclaimer
  donderdag 27 juni 2013 @ 22:04:58 #108
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_128339951
Ben na 17 jaar roken van zo'n 40 peuken per dag gestopt
Ben daarna van 90 kg afgevallen tot nu
Kan NIET stoppen met nagelbijten... :')

Beetje op gewicht blijven is moeilijker dan dat het lijkt trouwens..

Tink, jij bent een echte topper, respect!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  donderdag 27 juni 2013 @ 22:05:02 #109
319308 Tink89
To live is to dance
pi_128339957
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 22:03 schreef Zeester het volgende:

[..]

Als ik aan die stap toe ben zal ik me bij jullie melden voor tips. Op dit punt van mijn leven vind ik roken nog veel te leuk (en op mijn nieuwe werk mag je in de kantine roken omdat ze niet willen dat we voor de deur staan te paffen (terecht vind ik) dus dat is niet heel erg ontmoedigend).
En je niet-rokende collega's dan?
pi_128340002
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2013 22:05 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Die hebben we nauwelijks. En het is ook niet echt in de kantine, het is boven in het magazijn waar je alleen komt als je er iets te zoeken hebt.
pi_128340013
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 21:57 schreef Zeester het volgende:

[..]

Ik was ook een grotere fan van roken dan van eten. Ik rookte 25 tot 30 sigaretten per dag. Iedere dag.
Dit is mijn lijstje:
Three months, four weeks, two days, 19 hours, 2 minutes and 25 seconds.
4192 cigarettes not smoked.

4192 x geen smerige rotzooi in mijn lijf gezogen voor 5 minuten.

En echt, roken is gewoon een kwestie van nooit meer doen. Wat voor mij werkte, is 's avonds de laatste roken en 's ochtends gweoon niet je ochtendsigaret opsteken. En de eerste dagen is dat heul kut. heul heul heul kut. Je komt erachter hoeveel je eigenlijk rookt, je komt erachter dat je je soms geen houding weet te geven en je komt erachter hoeveel je rookt omdat je je verveelt.

En dan gaat dat over. Je krijgt meer lucht, ruikt beter, alles stinkt niet meer, rokende mensen stinken WEL (echt ENORM, vanaf meters afstand al) en je huid gaat er veul beter uitzien.

Wat betreft eten, ik moet per dag wel 10 en soms 20 keer een beslissing nemen of ik iets wel koop, wel eet, niet koop, niet eet. Dat is duizend keer lastiger. Echt.
  donderdag 27 juni 2013 @ 22:06:28 #112
149959 SQ
snelle trees
pi_128340028
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2013 22:05 schreef Tink89 het volgende:

[..]

och, tien jaar geleden rookten mensen nog op kantoor :') sommige bedrijven gaan wat minder snel :D
disclaimer
pi_128340060
Oh, spuit 11 met mijn tips. Nevermind :')
  donderdag 27 juni 2013 @ 22:07:16 #114
149959 SQ
snelle trees
pi_128340063
Zo, jij stoomde ook aardig door lonaa _O-
disclaimer
  donderdag 27 juni 2013 @ 22:07:57 #115
149959 SQ
snelle trees
pi_128340093
#QuitNow! Since 28 okt. 2012:
242 days smoke free,
3.631 cigarettes down,
874,13¤ and 15 days, 03:06:00 saved!
disclaimer
pi_128340111
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 22:07 schreef Stormqueen het volgende:
Zo, jij stoomde ook aardig door lonaa _O-
Iets met werken in de horeca of thuiszitten, dat wil wel. ;)
pi_128340150
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2013 22:06 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

och, tien jaar geleden rookten mensen nog op kantoor :') sommige bedrijven gaan wat minder snel :D
Mijn vader was echt furieus toen hij niet meer op zijn kantoor mocht roken. Wat een onzin zeg, en wat een tijdverspilling om elke keer helemaal naar beneden te moeten voor een sigaret! Herinner ik me nog goed :D
  donderdag 27 juni 2013 @ 22:09:25 #118
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_128340167
Oja
Five years, seven months, three weeks, four days, 55 minutes and 3 seconds. 82521 cigarettes not smoked, saving ¤ 5.897,13. Life saved: 40 weeks, 6 days, 12 hours, 45 minutes.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_128340181
Three months, four weeks, two days, 19 hours, 8 minutes and 33 seconds. 4192 cigarettes not smoked, saving ¤ 449,08. Life saved: 2 weeks, 13 hours, 20 minutes.

Netjes uniek!
  donderdag 27 juni 2013 @ 22:09:54 #120
149959 SQ
snelle trees
pi_128340183
Ik heb nog stage gelopen op een rokerskantoor en ik ben pas 31 _O-
disclaimer
pi_128340185
Ook voor SQ natuurlijk. :')
pi_128340215
Ik weet nog dat de huisarts rookte in zijn kantoor. En ik ben pas 22 :')
  donderdag 27 juni 2013 @ 22:10:34 #123
149959 SQ
snelle trees
pi_128340219
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 22:09 schreef uniekhoorn het volgende:
Oja
Five years, seven months, three weeks, four days, 55 minutes and 3 seconds. 82521 cigarettes not smoked, saving ¤ 5.897,13. Life saved: 40 weeks, 6 days, 12 hours, 45 minutes.
daymn. 82521 peuken.
disclaimer
  donderdag 27 juni 2013 @ 22:10:52 #124
149959 SQ
snelle trees
pi_128340236
quote:
2s.gif Op donderdag 27 juni 2013 22:10 schreef Lonaa het volgende:
Ik weet nog dat de huisarts rookte in zijn kantoor. En ik ben pas 22 :')
godsamme :')!!!
disclaimer
pi_128340297
Ooit ga ik ook die uitdaging aan. Een goede vriend van me is laatst na 20 jaar roken (vanaf z'n 12e...) gestopt, en mijn vader na meer dan 40 jaar, dus ik weet dat écht iedereen het kan. Nouja, behalve m'n moeder dan. Die heb ik nog nooit ook maar 1 sigaret zien minderen.
pi_128340343
Ik heb bijna 9 jaar gerookt. En ik ben pas 22. :')
pi_128340451
quote:
2s.gif Op donderdag 27 juni 2013 22:13 schreef Lonaa het volgende:
Ik rook pas écht vanaf m'n 18e, dus ook 9 jaar nu. Ben wel 10 dagen gestopt geweest toen m'n amandelen geknipt werden, maar toen had ik ook echt teveel pijn om te roken. En na het eerste trekje was het gewoon weer als vanouds.
pi_128340478
quote:
Ik 14 dagen. Toen vonden mijn longen het wel genoeg geweest :+

Zo, mn spullen voor morgen staan klaar. Cursusdag, voor een cursus van dat geld zou je wel mogen verwachten dat het inclusief lunch is maar kan het nergens terug vinden in de beschrijving/bevestiging/uitnodiging. Dus lunch + tussendoortjes alvast klaar want moet om half 8 richting station :O
  donderdag 27 juni 2013 @ 22:17:07 #129
149959 SQ
snelle trees
pi_128340543
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 22:12 schreef Zeester het volgende:
Ooit ga ik ook die uitdaging aan. Een goede vriend van me is laatst na 20 jaar roken (vanaf z'n 12e...) gestopt, en mijn vader na meer dan 40 jaar, dus ik weet dat écht iedereen het kan. Nouja, behalve m'n moeder dan. Die heb ik nog nooit ook maar 1 sigaret zien minderen.
ja, net als de mijne. Die blijft het als een vreselijk onrechtvaardig iets zien als ze gestopt is :')
disclaimer
  donderdag 27 juni 2013 @ 22:18:46 #130
149959 SQ
snelle trees
pi_128340622
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 22:14 schreef Zeester het volgende:

[..]

Ik rook pas écht vanaf m'n 18e, dus ook 9 jaar nu. Ben wel 10 dagen gestopt geweest toen m'n amandelen geknipt werden, maar toen had ik ook echt teveel pijn om te roken. En na het eerste trekje was het gewoon weer als vanouds.
ja. Ook die amandelen zijn herkenbaar :')
Mijn vader stopte na 40 jaar lang een zak shag per dag ook, trouwens. En ik heb 17 jaar gerookt, min 9 maanden en min 6 maanden en dan denken dat eentje wel kan. Twice ;(
disclaimer
  donderdag 27 juni 2013 @ 22:20:15 #131
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_128340684
quote:
Ik rookte ook vanaf mijn 12e :')

Heb een paar nieuwe installaties geleden mijn stop met roken software al weggedaan. Eens kijken of ik een online calculator kan vinden, ben wel weer eens benieuwd.
Spoilers!
pi_128340693
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 22:14 schreef Zeester het volgende:

[..]

Ik schaam me ervoor maar ga het toch zeggen, mijn amandelen zijn vorig jaar geknipt, op dinsdagochtend. Ik mocht woensdag naar huis. Toen besloot ik dat als ik zo makkelijk niet kon roken, ik ook later wel kon stoppen, en toen heb ik mijn eerste hijs weer gehad, op woensdag. 36 uur naar mijn operatie. Ik verging van de pijn, heb een tijdje minder gerookt, maar een dag of wat, en toen gewoon weer 25 per dag.
pi_128340780
ik krijg zin om jullie pack years uit te gaan rekenen :+
pi_128340838
Que?
  donderdag 27 juni 2013 @ 22:24:45 #135
149959 SQ
snelle trees
pi_128340909
quote:
2s.gif Op donderdag 27 juni 2013 22:20 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik schaam me ervoor maar ga het toch zeggen, mijn amandelen zijn vorig jaar geknipt, op dinsdagochtend. Ik mocht woensdag naar huis. Toen besloot ik dat als ik zo makkelijk niet kon roken, ik ook later wel kon stoppen, en toen heb ik mijn eerste hijs weer gehad, op woensdag. 36 uur naar mijn operatie. Ik verging van de pijn, heb een tijdje minder gerookt, maar een dag of wat, en toen gewoon weer 25 per dag.
dang.
disclaimer
pi_128341004
quote:
2s.gif Op donderdag 27 juni 2013 22:23 schreef Lonaa het volgende:
Que?
Een "richtlijn" waarmee je het aantal pakjes x jaar berekent; voor risico-inschatting.
  donderdag 27 juni 2013 @ 22:27:52 #137
149959 SQ
snelle trees
pi_128341079
Tsja, we zijn toch gestopt? Beter hadden we nooit gerookt maar dit is as good as it gets :P
disclaimer
pi_128341109
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 22:27 schreef Stormqueen het volgende:
Tsja, we zijn toch gestopt? Beter hadden we nooit gerookt maar dit is as good as it gets :P
Ja sorry, beroepsdeformatie :+
  donderdag 27 juni 2013 @ 22:30:39 #139
149959 SQ
snelle trees
pi_128341219
Zullen we anders ook ff de vermindering in levensverwachting naar overgewicht gaan berekenen _O-
disclaimer
  donderdag 27 juni 2013 @ 22:30:51 #140
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_128341230
quote:

Hoe oud ben je?

quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 19:15 schreef Stormqueen het volgende:
Goed zo qwea!
O+
quote:
Dat weet ik niet want ik rook niet, maar stoppen met alcohol / bieren iig ook :Y

quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 22:04 schreef uniekhoorn het volgende:

Kan NIET stoppen met nagelbijten... :')
Ja, die gaan we maar eens aanpakken als ik op gewicht ben :P

Lijstje :
O : Kwark met yoghurt, muesli en lijnzaad
T : Niks, was in ene 12:30 :')
L : 4 volkoren boterhammen, 2 met dieethalvarine, 2 met chocoladepasta 2 met 20+ smeerkaas
T : Vrij weinig, was druk, bedacht in ene om 17u bij mijn schoonouders dat ik toch best trek had :') biscuitje genomen
D : Sla met een eetlepel yoghurt erdoor, gerookte kipfilet, rijst en optimel vla.
T : Smoothie met banaan, frambozen, aardbeien en verse jus. Bak kwark/yoghurt (50/50) met muesli en de andere helft banaan.

Kcal's over, ik zit vol :Y)
  donderdag 27 juni 2013 @ 22:33:35 #141
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_128341356
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 21:53 schreef Tink89 het volgende:

De bbq was lekker en gezellig. Mijn d werd uiteindelijk: 2 spiesjes met ieder drie blokjes kip, een los stuk kipfilet, een stukje varkensvlees en een stukje biefstuk. Daarbij 2 eetlepels lv aardappelsalade en een bakje vers fruit als toetje. Er was gewoon geen andere groente die ik mocht hebben. Alle salades waren aangemaakt en het brood was niet lactosevrij. Net zo makkelijk, geen verleiding :)

Truste!
Zie je wel dat t leuk was? Wat doe jij eigenlijk voor werk dat je moet netwerken met de botsautoeigenaar?
Spoilers!
  donderdag 27 juni 2013 @ 22:39:11 #142
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_128341632
Is het al Maandag?
  donderdag 27 juni 2013 @ 22:47:10 #143
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_128341993
Two years, eight months, one week, one day, 22 hours, 46 minutes and 7 seconds.
24573 cigarettes not smoked, saving ¤ 6.020,56.
Life saved: 12 weeks, 1 day, 7 hours, 45 minutes.

:o En dat is met de prijs van een pakje peuken toen :o
Spoilers!
pi_128342236
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 22:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
Two years, eight months, one week, one day, 22 hours, 46 minutes and 7 seconds.
24573 cigarettes not smoked, saving ¤ 6.020,56.
Life saved: 12 weeks, 1 day, 7 hours, 45 minutes.

:o En dat is met de prijs van een pakje peuken toen :o
Pfff, bizar :o.
  donderdag 27 juni 2013 @ 22:53:11 #145
149959 SQ
snelle trees
pi_128342291
Vieze stinkstaven :')
disclaimer
pi_128342412
Ik ben nerveus en moet heel veel doen en ga dus eten en slapen :'). Heb me vandaag dus weer heulemaal volgepropt met oa aardbeien en taart. Opruimen en inpakken doe ik morgenavond dan maar, dan ga ik toch niet kunnen slapen :').
  donderdag 27 juni 2013 @ 23:16:05 #147
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_128343510
quote:
9s.gif Op donderdag 27 juni 2013 22:39 schreef Qwea het volgende:
Is het al Maandag?
quote:
9s.gif Op donderdag 27 juni 2013 22:39 schreef Qwea het volgende:
Is het al Maandag?
www.ishetalmaandag.nl

Pas je wel op dat je niet te weinig gaat eten?
En sporten is helemaal niet nodig trouwens.. Vooral niet als je tijd hebt.
Wandelen O+, gewone beweging.
Het huis schoonmaken wordt een stuk leuker als je bedenkt hoeveel kcal je ermee verbrand :Y
pi_128343822
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 23:16 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

[..]

www.ishetalmaandag.nl

Pas je wel op dat je niet te weinig gaat eten?
En sporten is helemaal niet nodig trouwens.. Vooral niet als je tijd hebt.
Wandelen O+, gewone beweging.
Het huis schoonmaken wordt een stuk leuker als je bedenkt hoeveel kcal je ermee verbrand :Y
Ik voel me al heel wat minder rot over mijn haat voor sport door dit soort berichtjes. En ik ben wel degelijk meer gaan bewegen sinds ik ben begonnen met afvallen. Ook omdat mijn lijf me beter past en ik nu makkelijker kan bewegen :D
  donderdag 27 juni 2013 @ 23:31:31 #149
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_128344379
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 23:21 schreef Zeester het volgende:

[..]

Ik voel me al heel wat minder rot over mijn haat voor sport door dit soort berichtjes. En ik ben wel degelijk meer gaan bewegen sinds ik ben begonnen met afvallen. Ook omdat mijn lijf me beter past en ik nu makkelijker kan bewegen :D
Tof!
Echt, soms is beseffen hoe veel dingen die simpel zijn heel veel invloed hebben.

Ging altijd met de auto naar het werk... wat toen 2 km verderop was... Had er echt geen zin in om op de fiets te gaan, sterker nog, had geen fiets

De shoarmaboer was mijn beste vriend .

Kan het mij niet zo goed meer voorstellen maar was toen heel gelukkig
pi_128344717
Anders gewoon een toffe hobby zoeken waarbij je veel aan het lopen bent. Geocachen, vogelen, toeristen rondleiden in je stad etc. etc.
  donderdag 27 juni 2013 @ 23:40:18 #151
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_128344901
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 23:37 schreef tjoptjop het volgende:
Anders gewoon een toffe hobby zoeken waarbij je veel aan het lopen bent. Geocachen, vogelen, toeristen rondleiden in je stad etc. etc.
Echt hoor.. hoe suf het ook klinkt
pi_128345010
quote:
11s.gif Op donderdag 27 juni 2013 23:40 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Echt hoor.. hoe suf het ook klinkt
?
  donderdag 27 juni 2013 @ 23:49:58 #153
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_128345706
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 23:41 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

?
Owja sorry dat komt wat raar over..
Ik ben het met je eens.
Doen wat je leuk vind qua beweging. Al is het eierzoeken :P

Nee maar je hebt door heel nederland sowieso al "fietsknooppunten" kan je thuis je route uitstippelen vanuit je huis.
En als je van wandelen houdt, kan je die punten ook doen.

Of kijk eens op http://www.wandel.nl/wandelagenda

Je moet het wel leuk maken anders wordt het niks

Sportschool .... daar zie je mij niet iig :D
  vrijdag 28 juni 2013 @ 00:01:26 #154
217702 Lonaa
Honger!
pi_128346318
Morgen weer naar de sportschool. :D

Weet je wat ook helpt? Gewoon geen auto hebben. Of een rijbewijs.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 00:16:37 #155
149959 SQ
snelle trees
pi_128347046
Ik heb een auto en een rijbewijs. Ik rij vijf keer per jaar auto :')
disclaimer
  vrijdag 28 juni 2013 @ 01:12:17 #156
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_128348573
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 00:16 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb een auto en een rijbewijs. Ik rij vijf keer per jaar auto :')
Je bent nu getrouwd...
Wees maar blij met 5 x per jaar rijden :P
  vrijdag 28 juni 2013 @ 06:41:35 #157
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_128350047
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 22:01 schreef Stormqueen het volgende:
Jup. Roken kan je uit de weg gaan, eten niet.
Neemt niet weg dat het een hele grote stap is. :Y Maar ooit ga je die zetten Zeester en dan ben je er uiteindelijk heel blij mee. :Y

Mijn tickertje kan ik niet meer vinden, maar op 21 december 2005 stopte ik, 7,5 jaar dus nu. Ik kon zonder opkijken door een pakje camel heen op 1 dag, en meer ook nog wel. :Y :@ meestal was het shag overigens, pakje in twee dagen. :@
pi_128350138
Ik stopte met roken in september 2004... Al rookte ik niet veel. Denk maximaal 2pakjs per week.

*O* ik ga weer de goede kant op... 75,7 vanmorgen *O*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_128350156
Dan ook hier het andere geluid.
Ik vond stoppen met roken moeilijker dan afvallen. Moet wel toegeven dat ik nooit echt extreem overgewicht heb gehad, met 12 kg eraf zit ik nu op een bmi van 24, en wel heel erg verslaafd was aan roken (Javaanse jongens 3/4 O+).
Juist dat roken nooit nooit nooit meer mag maakt het voor mij zo lastig. Ben nadat ik gestopt ben sluipend weer begonnen omdat mijn nieuwe liefje wel rookte en toen was het nog lastiger om weer te stoppen. Uiteindelijk was zwanger worden de truc, maar mijn dochter is bijna 2,5 en nog steeds sta ik soms te watertanden bij een roker. Als ik dat heb met eten, eet ik het gewoon en blijf aandacht hebben voor de grote lijn. Zo lang die daalt, ben ik tevreden.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_128350204
Ghi, herkenning bij V's verhaal. Niet overdag, maar in het nachtleven kan ik dan echt kwijlen naast een sigaret. Inmiddels lukt het me vrij aardig minimaal te roken. Dusdanig dat ik af en toe maar een pakje ga kopen omdat ik geconstipeerd ben :')

Aaarghaarghaargh valkuil 2. Gisteren de hele dag keurig in de pas (evenals de dagen ervoor dus, maar daarbij kwam ik niet valkuil 2 tegen) en vanmorgen NIET lichter. Ik moet dan echt tot ik wel weer een lager cijfer op de weegschaal zie een gillend dreinend kind dat de hele dag

gilt van me af zien te houden :')
pi_128350236
Oh en :9~ bacon :9~
pi_128350387
Vanmorgen op de weegschaal gestaan.
Viel niet tegen maar mijn eerste doel is -5 kilo (het liefst voor oktober).
pi_128350435
Hoeveel is het nu Sarabi?

DP, niet zo vaak op de weegschaal gaan staan.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  vrijdag 28 juni 2013 @ 08:06:50 #164
149959 SQ
snelle trees
pi_128350444
Ja, maar het is wel zo dat als het voelt alsof roken niet meer mág, het echt een kwelling is.

Als het voelt alsof roken niet meer hóeft ben je er pas klaar mee.
disclaimer
pi_128350482
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 08:06 schreef Vanyel het volgende:
Hoeveel is het nu Sarabi?

DP, niet zo vaak op de weegschaal gaan staan.
GHiiii als ik in de zone zit vind ik niets gaver dan op de weegschaal staan
  vrijdag 28 juni 2013 @ 08:11:03 #166
149959 SQ
snelle trees
pi_128350488
Ik wil net zeggen, dat is nou typisch zo'n advies dat niemand hier ooit zal opvolgen :D
disclaimer
pi_128350490
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 08:06 schreef Stormqueen het volgende:
Ja, maar het is wel zo dat als het voelt alsof roken niet meer mág, het echt een kwelling is.

Ik geniet elke dag van dat roken niet meer hoeft en kijk ook meewarig naar de collega's die naar buiten moeten, rokers op het station etc.
Geef me 1 alcoholische versnapering en alle wijsheid verdampt. Dan wil ik ookookook meeroken met die paar bofkonten zonder ruggengraat in mijn vriendenkring.
pi_128350507
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 08:11 schreef Stormqueen het volgende:
Ik wil net zeggen, dat is nou typisch zo'n advies dat niemand hier ooit zal opvolgen :D
Ik doe het zelf ook elke dag :D
  vrijdag 28 juni 2013 @ 08:13:00 #169
149959 SQ
snelle trees
pi_128350509
Bofkonten??? :') :D nee, dat heb ik echt niet meer dit keer. Wel gehad in eerdere gefaalde pogingen...
disclaimer
pi_128350538
86,5 en ik wil naar de 75 :)
pi_128350542
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 08:13 schreef Stormqueen het volgende:
Bofkonten??? :') :D nee, dat heb ik echt niet meer dit keer. Wel gehad in eerdere gefaalde pogingen...
Jij bent net getrouwd. Met de hele dag wittebroodsseks heb je niet eens tijd om over roken na te denken :{w
  vrijdag 28 juni 2013 @ 08:17:02 #172
149959 SQ
snelle trees
pi_128350546
Kom sarabi, gaan we t samen doen, daar moet ik ook heen vanaf de 88 :D
disclaimer
  vrijdag 28 juni 2013 @ 08:18:01 #173
149959 SQ
snelle trees
pi_128350554
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 08:16 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Jij bent net getrouwd. Met de hele dag wittebroodsseks heb je niet eens tijd om over roken na te denken :{w
ik had het al meteen dankzij de indoctrinatie van Allen Carr :D
Wanneer zijn die wittebroodsweken voorbij eigenlijk?
disclaimer
pi_128350561
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 08:16 schreef Sarabi het volgende:
86,5 en ik wil naar de 75 :)
Als je van 87 komt, heb je nog een hoop te gaan. Als je van 100 komt, ben je ruim over de helft ;)
pi_128350616
Gezellig SQ :)

En Vanyel ik kwam ooit van 100+
Maar dit zie ik weer als een hele nieuwe poging
pi_128350689
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 08:18 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ik had het al meteen dankzij de indoctrinatie van Allen Carr :D
Wanneer zijn die wittebroodsweken voorbij eigenlijk?
Als je geen zin meer hebt denk ik.

Allen Carr las ik al rokend weg. Geen stopeffect voor mij.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 08:36:25 #177
149959 SQ
snelle trees
pi_128350782
Oh, dan zijn de wittebroodsweken over wmb. Niks morantisch aan mijn kantoortuin-met-TL, de regen en de wederom dalende thermostaat :')
disclaimer
  vrijdag 28 juni 2013 @ 08:37:21 #178
149959 SQ
snelle trees
pi_128350794
Ik ging er acuut mijn nagels door in een kerstkleur lakken _O-
disclaimer
  vrijdag 28 juni 2013 @ 09:21:21 #179
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_128351408
Meh... Ongesteld. Dik. Opgeblazen x 100.
Spoilers!
pi_128351715
quote:
14s.gif Op donderdag 27 juni 2013 22:30 schreef Qwea het volgende:

[..]

Hoe oud ben je?

[..]
Sinds gister 19. :)
  vrijdag 28 juni 2013 @ 09:42:58 #181
217702 Lonaa
Honger!
pi_128351789
Goedemorgen!

Bijna niet meer ongesteld *jeej*

Daar waar ik gisteren heel blij zei dat ik ging shoppen was het, zoals altijd, weer een teleurstelling en moest ik huilen. Godverdomme.
Denk dat ik vandaag voor veel euro's shit online bestel.
  Moderator vrijdag 28 juni 2013 @ 09:44:19 #182
5428 crew  miss_sly
pi_128351810
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 08:06 schreef Stormqueen het volgende:

Daarom zeg ik ook niet tegen mezelf dat roken niet/nooit meer mag, maar dat ik me heb voorgenomen om het niet meer te doen. Net even andere insteek ;)

Overigens rook ik soms, als we een avondje op stap zijn ofzo. Daarna niet meer tot het volgende avondje, en wij stappen echt niet heel erg veel. het open pakje verdwijnt bij ons in de kast en we halen het tevoorschijn als we weer op stap gaan. Nooit gedacht dat me dat zou lukken, maar het gaat erg goed, moet ik zeggen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator vrijdag 28 juni 2013 @ 09:45:41 #183
5428 crew  miss_sly
pi_128351839
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 09:38 schreef Mokkels het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!
  vrijdag 28 juni 2013 @ 09:52:29 #184
149959 SQ
snelle trees
pi_128351969
laisjes!

Gister:

O: 250 ml magere yoghurt, 150 gr aardbeien, 30 gr notencruesli, 5 gr lijnzaad
T: handje kersen
L: Vier boterhammen met philadelphia, 1 komkommer
T; Zes bitterballen en wat kaas
D: Maaltijdsalade garnalen, yogho-ijsje
T: Halve cantaloupe

Vandaag:
O: 250 ml magere yoghurt, 150 gr rode pruimen, 30 gr notencruesli, 5 gr lijnzaad
T: Meloen
L: twee roggebrood met magere kaas, misschien een cracker er bij
T: niets, werk thuis en dan vergeet ik dat toch :')
D: nog geen idee!
disclaimer
  vrijdag 28 juni 2013 @ 09:53:01 #185
149959 SQ
snelle trees
pi_128351978
quote:

[..]

nog gefeliciteerd!
zo jong nog O+
disclaimer
  vrijdag 28 juni 2013 @ 09:54:26 #186
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_128352006
Feli Mokkels!
Spoilers!
  vrijdag 28 juni 2013 @ 09:54:46 #187
217702 Lonaa
Honger!
pi_128352016
Feli Mokkels :)
  vrijdag 28 juni 2013 @ 09:55:13 #188
149959 SQ
snelle trees
pi_128352028
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 09:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Daarom zeg ik ook niet tegen mezelf dat roken niet/nooit meer mag, maar dat ik me heb voorgenomen om het niet meer te doen. Net even andere insteek ;)

Overigens rook ik soms, als we een avondje op stap zijn ofzo. Daarna niet meer tot het volgende avondje, en wij stappen echt niet heel erg veel. het open pakje verdwijnt bij ons in de kast en we halen het tevoorschijn als we weer op stap gaan. Nooit gedacht dat me dat zou lukken, maar het gaat erg goed, moet ik zeggen.
En dat zou ik gewoon nooit, ooit kunnen. Noch willen. Knap dat er mensen zijn die het wèl kunnen maar in 95% van de gevallen leidt "af en toe weer op een feestje roken" op den duur gewoon weer tot full blast doorstomen.
Ik snap mezelf ook echt niet, hoe heb ik zo om kunnen slaan, ik was zo'n verstokte roker en nu krijg ik serieus kippenvel bij de gedachte aan een trek :')!
disclaimer
  vrijdag 28 juni 2013 @ 09:56:21 #189
217702 Lonaa
Honger!
pi_128352053
Ik ook hoor SQ, ik hoef echt niet meer te roken, vind het smerig en kijk altijd een beetje meelijwekkend naar rokende mensen op straat.
  Moderator vrijdag 28 juni 2013 @ 09:57:31 #190
5428 crew  miss_sly
pi_128352073
Lijstjes, o ja!

(g)
O: magere yoghurt met halve banaan, cruesli en lijnzaad
T: kersen
L: 2x volkoren met kaas/ei/komkommer, 1x volkoren met pindakaas
T: stukje paprika, wat olijfjes en een augurk
D: venkelstamppot met scholfilet
T: stukje kaas + wat noten
S: sportschool

(v)
O: magere yoghurt met halve banaan, cruesli en lijnzaad
T: 2x cracker met humus
L: 2 bolletjes, nog te bepalen waarmee
T: appel en magere fruityoghurt
T: gekookt eitje
D: uit eten bij een heerlijk biologisch restaurant. Geen keuze, er is een menu volgens mij.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 09:57:49 #191
149959 SQ
snelle trees
pi_128352085
Het ènige wat makkelijk was aan roken, is het onderdrukken van trek / snaaidrang :') _O-
disclaimer
  Moderator vrijdag 28 juni 2013 @ 10:00:07 #192
5428 crew  miss_sly
pi_128352116
quote:
99s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 09:55 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

En dat zou ik gewoon nooit, ooit kunnen. Noch willen. Knap dat er mensen zijn die het wèl kunnen maar in 95% van de gevallen leidt "af en toe weer op een feestje roken" op den duur gewoon weer tot full blast doorstomen.
Ik snap mezelf ook echt niet, hoe heb ik zo om kunnen slaan, ik was zo'n verstokte roker en nu krijg ik serieus kippenvel bij de gedachte aan een trek :')!
Ik kan het tegenwoordig zien zoals ik alcohol drink: ook niet iedere dag, de hele dag, maar op een feestje, bij een etentje, bijzondere gelegenheid.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 10:02:47 #193
217702 Lonaa
Honger!
pi_128352153
Ik kan ook niet normaal met alcohol omgaan, dus dat werkt niet hier. :')
  vrijdag 28 juni 2013 @ 10:02:50 #194
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_128352154
quote:

[..]

Dan ben je denk ik de jongste.

Meh, ik heb net van het cake beslag lopen snoepen. Goddank maar een dessert lepel. Maar even niet meer doen en vanmiddag eens kijken of we een uurtje over de dijk kunnen fietsen O+
  vrijdag 28 juni 2013 @ 10:04:42 #195
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_128352177
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:02 schreef Lonaa het volgende:
Ik kan ook niet normaal met alcohol omgaan, dus dat werkt niet hier. :')
Ooh dat heb ik goddank niet. Ik kan het prima bij 1 biertje houden. Ik maak bewust de keuze gelukkig ; of ik ga los, zoals 16 Juni (festival) of ik drink niet (zoals over het algemeen verder), of 1 neem er 1 a 2 op het terras / een feestje.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 10:05:30 #196
149959 SQ
snelle trees
pi_128352190
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:00 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik kan het tegenwoordig zien zoals ik alcohol drink: ook niet iedere dag, de hele dag, maar op een feestje, bij een etentje, bijzondere gelegenheid.
Ja maar van alcohol krijg ik lol, van roken ga ik stinken en krijg ik een rauwe strot, dat helpt bij mij wel :P
disclaimer
  vrijdag 28 juni 2013 @ 10:07:04 #197
217702 Lonaa
Honger!
pi_128352215
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:04 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ooh dat heb ik goddank niet. Ik kan het prima bij 1 biertje houden. Ik maak bewust de keuze gelukkig ; of ik ga los, zoals 16 Juni (festival) of ik drink niet (zoals over het algemeen verder), of 1 neem er 1 a 2 op het terras / een feestje.
Dat is fijn. :)
Ik ben zo'n jellyfish zonder ruggegraat. Terrasje kan wel hoor, 1 rose(biertje) en dan is het prima, maar feestjes enzo. meh.
Moet wel zeggen dat sinds ik niet meer rook, ik minder uitga, maar wel meer drink ALS ik dan uit ga.
  Moderator vrijdag 28 juni 2013 @ 10:07:16 #198
5428 crew  miss_sly
pi_128352220
quote:
99s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:05 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ja maar van alcohol krijg ik lol, van roken ga ik stinken en krijg ik een rauwe strot, dat helpt bij mij wel :P
Ja, ach, met een keer douchen is dat stinken ook weg. En die rauwe strot heb ik geen last van.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 10:09:51 #199
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_128352252
Ik heb nog één keer een peuk gerookt na een half jaar stoppen en toen ben ik de rest van de avond misselijk geweest. Als ik dan weer de drang krijg om te roken hoef ik alleen daar maar aan te denken en ik ben genezen.
Spoilers!
  vrijdag 28 juni 2013 @ 10:11:10 #200
149959 SQ
snelle trees
pi_128352275
ik drink gewoon soberso altijd te veel. Het is alles of niks hier.
Maar dat is dus met alles zo - eten, roken, zuipen, etc. Dus iets niet doen is voor mij veel makkelijker dan iets een beetje doen :')
disclaimer
  vrijdag 28 juni 2013 @ 10:12:25 #201
217702 Lonaa
Honger!
pi_128352309
quote:
99s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:11 schreef Stormqueen het volgende:
ik drink gewoon soberso altijd te veel. Het is alles of niks hier.
Maar dat is dus met alles zo - eten, roken, zuipen, etc. Dus iets niet doen is voor mij veel makkelijker dan iets een beetje doen :')
Aangenaam. Meer mensen met dit leed, fijn. :)
  vrijdag 28 juni 2013 @ 10:12:44 #202
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_128352315
O+ Ik app naar mijn vriend dat het zijn schuld is dat ik me klote voel door de ongesteldheid omdat mannen nou eenmaal mietjes zijn, gaat ie zijn excuses aanbieden *;
Spoilers!
pi_128352335
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
O+ Ik app naar mijn vriend dat het zijn schuld is dat ik me klote voel door de ongesteldheid omdat mannen nou eenmaal mietjes zijn, gaat ie zijn excuses aanbieden *;
Gefeliciteerd, je hebt een betamannetje.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 10:13:48 #204
149959 SQ
snelle trees
pi_128352337
quote:
whut? :')
disclaimer
  vrijdag 28 juni 2013 @ 10:14:38 #205
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_128352352
't Was lief bedoeld maar niet echt serieus natuurlijk ;)
Spoilers!
  vrijdag 28 juni 2013 @ 10:15:06 #206
149959 SQ
snelle trees
pi_128352362
oh okee _O-
disclaimer
  vrijdag 28 juni 2013 @ 10:21:51 #207
217702 Lonaa
Honger!
pi_128352510
:')

In 1 week tijd is er 1 kg vanaf, maar ben ik ook 2 kg zwaarder geweest. Iets met ongesteld zijn. :')
  vrijdag 28 juni 2013 @ 10:22:25 #208
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_128352525
quote:
:')_!

Misschien moet ie een paar laten groeien.

Of een halsband omdoen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  vrijdag 28 juni 2013 @ 10:23:02 #209
149959 SQ
snelle trees
pi_128352538
Serieus, iemand post een grapje en alle bodybuildvriendjes komen meteen commentaar leveren? Wat schattig :D O+
disclaimer
  vrijdag 28 juni 2013 @ 10:24:23 #210
149959 SQ
snelle trees
pi_128352571
Oh lucky, je zeer serieuze opmerking is ook al uitgebreid geanalyseerd zie ik bij de bodybuilders :D"

Maar er wordt niet meegelezen uiteraard, neuh :')
disclaimer
  Moderator vrijdag 28 juni 2013 @ 10:24:28 #211
5428 crew  miss_sly
pi_128352575
Ze komen hem verdedigen O+ Of hun eigen mannelijkheid, want die vervaagt natuurlijk ook als er zulke types rondlopen :')
pi_128352595
Dankjewel allemaal! O+

quote:
14s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:02 schreef Qwea het volgende:

[..]

Dan ben je denk ik de jongste.

Meh, ik heb net van het cake beslag lopen snoepen. Goddank maar een dessert lepel. Maar even niet meer doen en vanmiddag eens kijken of we een uurtje over de dijk kunnen fietsen O+
Wel de jongste, maar als ik het zo lees wel verstandig haha. Niet roken, niet drinken. Alleen dik. :9
  vrijdag 28 juni 2013 @ 10:27:16 #213
149959 SQ
snelle trees
pi_128352637
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:25 schreef Mokkels het volgende:
Dankjewel allemaal! O+

[..]

Wel de jongste, maar als ik het zo lees wel verstandig haha. Niet roken, niet drinken. Alleen dik. :9
Nah, op je negentiende al flink overgewicht hebben is niet per se gezonder dan soms wat biertjes drinken gok ik :P
Maar ik zal het je vergeven :+
disclaimer
pi_128352701
quote:
99s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:27 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Nah, op je negentiende al flink overgewicht hebben is niet per se gezonder dan soms wat biertjes drinken gok ik :P
Ghehe ik weet het wel. :P Maar 1 ding is zeker. Op mijn 20'ste verjaardag ben ik fit. En gezond en en en.. op goed gewicht. O+
  vrijdag 28 juni 2013 @ 10:31:01 #215
217702 Lonaa
Honger!
pi_128352719
Ik ben op mijn 23e verjaardag onder de 100.

BAM. Doel gesteld.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 10:31:31 #216
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_128352738
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:31 schreef Lonaa het volgende:

BAM. Doel gesteld.
das niet zo gek

23 < 100
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_128352751
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:30 schreef Mokkels het volgende:

[..]

Ghehe ik weet het wel. :P Maar 1 ding is zeker. Op mijn 20'ste verjaardag ben ik fit. En gezond en en en.. op goed gewicht. O+
O+
Goed bezig!

Hier ook nooit gerookt (gelukkig) maar altijd te dik geweest.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 10:34:04 #218
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_128352802
quote:
99s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:24 schreef Stormqueen het volgende:
Oh lucky, je zeer serieuze opmerking is ook al uitgebreid geanalyseerd zie ik bij de bodybuilders :D"

Maar er wordt niet meegelezen uiteraard, neuh :')
_O- _O- _O-

Ik miste dit dus gewoon bijna omdat mijn PC uitviel. Moet mijn manly man weer aan de slag als computerdokter dit weekend. Kan hij weer niet breien.
Spoilers!
  vrijdag 28 juni 2013 @ 10:35:30 #219
149959 SQ
snelle trees
pi_128352836
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:30 schreef Mokkels het volgende:

[..]

Da's een mooi streven!
Mooi jurkje kopen en shinen maar :9
disclaimer
  vrijdag 28 juni 2013 @ 10:35:51 #220
149959 SQ
snelle trees
pi_128352845
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:34 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

_O- _O- _O-

Ik miste dit dus gewoon bijna omdat mijn PC uitviel. Moet mijn manly man weer aan de slag als computerdokter dit weekend. Kan hij weer niet breien.
onmensch.
disclaimer
  vrijdag 28 juni 2013 @ 10:37:54 #221
149959 SQ
snelle trees
pi_128352886
ik vraag me wel echt nog steeds af wat die sneunekken nou voor voldoening halen uit die haatopmerkingen constant. Voelen jullie je dan stoer? Of drukken je spierballen je empathie en hersenen langzaam weg?
Dat je haat op dikke mensen is 1 ding, maar haten op dikke mensen die keihard werken weer gezond te worden is echt te triest voor woorden. En tief nu aljeblieft gewoon weer op naar je eigen mand.
disclaimer
pi_128352892
Mijn tante (ik vermoed dat ze zich dit niet kan herinneren) heeft me ooit op mijn 15/16e aangeraden om te gaan roken als ik wilde afvallen. Zelf rookt ze al jaren niet, maar ze vindt het nog steeds kut om het niet te doen.

En goede doelen dames! Een doel is al het begin!
pi_128352900
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:32 schreef Sarabi het volgende:

[..]

O+
Goed bezig!

Hier ook nooit gerookt (gelukkig) maar altijd te dik geweest.
Jij ook goed bezig! ;D
En het komt allemaal met de tijd wel weer goed. We zijn allebei nog jong!
quote:
99s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:35 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Da's een mooi streven!
Mooi jurkje kopen en shinen maar :9
Jaa! Ga ik doen! :D
  vrijdag 28 juni 2013 @ 10:38:25 #224
149959 SQ
snelle trees
pi_128352901
En ga die opmerking ook maar weer lekker analyseren en afzeiken in je bodybuildersclubje, daaag! :W
disclaimer
pi_128352961
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:38 schreef Mokkels het volgende:

[..]

Jij ook goed bezig! ;D
En het komt allemaal met de tijd wel weer goed. We zijn allebei nog jong!

[..]

Jaa! Ga ik doen! :D
Nou wel een stuk minder jong dan jij hoor ;)
  vrijdag 28 juni 2013 @ 10:41:18 #226
149959 SQ
snelle trees
pi_128352981
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:31 schreef Lonaa het volgende:

BAM. Doel gesteld.
Wanneer word je 23?
Ik heb vorige week mijn doel gesteld op een gewicht onder de 80 op mijn 32e verjaardag.

Y'all make me feel so ooooold :')
disclaimer
pi_128353035
quote:
99s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:37 schreef Stormqueen het volgende:
ik vraag me wel echt nog steeds af wat die sneunekken nou voor voldoening halen uit die haatopmerkingen constant. Voelen jullie je dan stoer? Of drukken je spierballen je empathie en hersenen langzaam weg?
Dat je haat op dikke mensen is 1 ding, maar haten op dikke mensen die keihard werken weer gezond te worden is echt te triest voor woorden. En tief nu aljeblieft gewoon weer op naar je eigen mand.
Weet je wat ik denk dat het is? Ze zijn zo 'gezond' bezig met hun eigen lichaam dat ze denk ik niet kunnen snappen wat dikkere mensen zichzelf 'aandoen'. Ik heb dat inmiddels ook nu ik zelf nog dik ben ( :') ) dat als ik dan een dik iemand chips/patat zie eten in de trein of iets dergelijks dan denk ik al van "Doe dat nou niet...". Klinkt stom maar omdat ik er zelf nu ook helemaal voor ga. (terwijl ik zelf eerder die chips en patat ook in de trein at).

Maar ze slaan er een beetje in door. Ze worden (heb ik het idee als ik soms meelees) een beetje opgejut door elkaar. In plaats die energie daarin te steken zouden ze ook advies en tips kunnen geven want je zou best wel wat daaraan kunnen hebben.

-Misschien heb ik het mis maar zo zie ik het een beetje..-
  vrijdag 28 juni 2013 @ 10:43:04 #228
217702 Lonaa
Honger!
pi_128353037
quote:
99s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:41 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Wanneer word je 23?
Ik heb vorige week mijn doel gesteld op een gewicht onder de 80 op mijn 32e verjaardag.

32 is hetzelfde als 23, maar dan andersom. :')

Ik word 23 op 7 november. Het kan wel sneller op een gezonde manier, denk ik (en sneller op een ongezonde manier) maar ik wil niet alleen afvallen, ik wil ook gezond worden, en daar ging het de vorige keer mis.
Nu val ik de helft af, van wat ik 3 jaar geleden afviel in hetzelfde tijdsbestek.
  Moderator vrijdag 28 juni 2013 @ 10:43:48 #229
5428 crew  miss_sly
pi_128353058
quote:
99s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:41 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Wanneer word je 23?

Zal ik je weer jong laten voelen?

Mijn doel is om op mijn 45e (eind van het jaar dus) gezonder en slanker te zijn. Ik hoop daarbij onder de 70 kg te duiken, maar dat vind ik eigenlijk niet het belangrijkste.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 10:44:08 #230
217702 Lonaa
Honger!
pi_128353068
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:43 schreef Mokkels het volgende:

[..]

Weet je wat ik denk dat het is? Ze zijn zo 'gezond' bezig met hun eigen lichaam dat ze denk ik niet kunnen snappen wat dikkere mensen zichzelf 'aandoen'. Ik heb dat inmiddels ook nu ik zelf nog dik ben ( :') ) dat als ik dan een dik iemand chips/patat zie eten in de trein of iets dergelijks dan denk ik al van "Doe dat nou niet...". Klinkt stom maar omdat ik er zelf nu ook helemaal voor ga. (terwijl ik zelf eerder die chips en patat ook in de trein at).

Maar ze slaan er een beetje in door. Ze worden (heb ik het idee als ik soms meelees) een beetje opgejut door elkaar. In plaats die energie daarin te steken zouden ze ook advies en tips kunnen geven want je zou best wel wat daaraan kunnen hebben.

Ik vind "doe dat nou niet" iets heel anders dan de opmerkingen die er bij hun voorbij komen...
En dan nog, denk je dat die mensen zelf niet weten dat ze dat nou niet moeten doen?
pi_128353085
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:40 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Nou wel een stuk minder jong dan jij hoor ;)
Dat zal wel. :P Maar nog steeds niet oud. Want hoe oud/jong ben je precies?
  vrijdag 28 juni 2013 @ 10:45:29 #232
149959 SQ
snelle trees
pi_128353092
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:43 schreef Mokkels het volgende:

[..]

Ja, maar wij zijn ook hard bezig met ons lichaam, daarom snap ik de haat vooral niet.
Ik word ook droevig van vrouwen mensen van 150 kilo die ik op een scooter zie rijden met een peuk in hun muil en een hemaworst in de hand, maar dat is wat anders...
disclaimer
  vrijdag 28 juni 2013 @ 10:46:17 #233
217702 Lonaa
Honger!
pi_128353110
quote:
99s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:45 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ja, maar wij zijn ook hard bezig met ons lichaam, daarom snap ik de haat vooral niet.
Ik word ook droevig van vrouwen van 150 kilo die ik op een scooter zie rijden met een peuk in hun muil en een hemaworst in de hand, maar dat is wat anders...
Ik heb beeld. :')

Ik riep van de week op straat wel dat ik vond dat scooters voor alle dikke mensen verboden zouden moeten worden toen er weer 1 langsreed.
pi_128353125
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:44 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik vind "doe dat nou niet" iets heel anders dan de opmerkingen die er bij hun voorbij komen...
En dan nog, denk je dat die mensen zelf niet weten dat ze dat nou niet moeten doen?
Dat weet ik wel. Maar ik bedoel ermee dat de gedachtegang hetzelfde is. En het verschil is dat ik het denk en hun mensen gaan belachelijk maken.

En dat weet ik zo net nog niet. Ik dacht er niet bij na en dacht: "ETEN, ETEN, ETEN!!!" En natuurlijk zal niet iedereen hetzelfde zijn voor mij maar dat kan ik ook niet aan de buitenkant zien als ik die gedachtes heb over hun.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 10:47:45 #235
149959 SQ
snelle trees
pi_128353150
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:44 schreef Lonaa het volgende:

[..]

kennelijk houden we ze wel bezig, want elke opmerking die hier wordt gemaakt die ze enigszins kan triggeren staat binnen 15 seconden in dat topic,
(nee, ik lees daar niet mee, ik kijk daar alleen als er hier bodybuilders gaan reageren out of the blue, dan weet je namelijk al zeker dat ze zitten te roddelen als een stel veertienjarige grietjes :D)
disclaimer
  vrijdag 28 juni 2013 @ 10:47:54 #236
217702 Lonaa
Honger!
pi_128353154
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:46 schreef Mokkels het volgende:

[..]

Dat weet ik wel. Maar ik bedoel ermee dat de gedachtegang hetzelfde is. En het verschil is dat ik het denk en hun mensen gaan belachelijk maken.

En dat weet ik zo net nog niet. Ik dacht er niet bij na en dacht: "ETEN, ETEN, ETEN!!!" En natuurlijk zal niet iedereen hetzelfde zijn voor mij maar dat kan ik ook niet aan de buitenkant zien als ik die gedachtes heb over hun.
Ik heb nog nooit schaamteloos kunnen eten. En ik word een beetje verdrietig van die gedachte. :{
  vrijdag 28 juni 2013 @ 10:48:09 #237
401956 _Dido_
Remember me!
pi_128353164
quote:
99s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:37 schreef Stormqueen het volgende:
huh? Op wie reageer je nu?
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 10:48:17 #238
149959 SQ
snelle trees
pi_128353169
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:43 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Zal ik je weer jong laten voelen?

Mijn doel is om op mijn 45e (eind van het jaar dus) gezonder en slanker te zijn. Ik hoop daarbij onder de 70 kg te duiken, maar dat vind ik eigenlijk niet het belangrijkste.
Ermahgerd, je had een GILF kunnen zijn O+
disclaimer
pi_128353170
Blegh ik voel me helemaal opgeblazen omdat ik ongesteld moet worden (kilo zwaarder dan gisteren!)

Maaaar....

Ik heb m'n scriptiecijfer terug en ik heb m'n bachelor *O*
My salvation lies in your love..
pi_128353172
quote:
99s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:45 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik word ook droevig van vrouwen mensen van 150 kilo die ik op een scooter zie rijden met een peuk in hun muil en een hemaworst in de hand, maar dat is wat anders...
Nee dat snap ik ook niet. Vandaar dat ik ook zei dat ze misschien beter advies kunnen geven ( :') onmogelijk iets denk ik).

En ik snap de haat ook niet, wil het ook niet goed praten maar ik 'snap' de gedachtes wel (dit klinkt nu heel stom ik weet niet hoe ik het goed moet verwoorden). Ze hoeven het alleen niet te uiten.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 10:48:22 #241
217702 Lonaa
Honger!
pi_128353174
quote:
99s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:47 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

kennelijk houden we ze wel bezig, want elke opmerking die hier wordt gemaakt die ze enigszins kan triggeren staat binnen 15 seconden in dat topic,
(nee, ik lees daar niet mee, ik kijk daar alleen als er hier bodybuilders gaan reageren out of the blue, dan weet je namelijk al zeker dat ze zitten te roddelen als een stel onzekere veertienjarige grietjes :D)
fixed.
pi_128353189
quote:
99s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:47 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

(nee, ik lees daar niet mee, ik kijk daar alleen als er hier bodybuilders gaan reageren out of the blue, dan weet je namelijk al zeker dat ze zitten te roddelen als een stel veertienjarige grietjes :D)
Ghehe ik lees altijd wel mee met hun. :P Soms komen er wel intressante dingen voorbij.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 10:49:07 #243
149959 SQ
snelle trees
pi_128353199
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:48 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

huh? Op wie reageer je nu?
Voel je je aangesproken dan?
Ik doel op fathank, panzermaus en hun achterban van gespierde fokhelden ;)
disclaimer
pi_128353236
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:47 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit schaamteloos kunnen eten. En ik word een beetje verdrietig van die gedachte. :{
Ik kon het wel. Nu niet meer gelukkig. Nu schaam ik me al als ik een chipje pak op een verjaardag. En daar ben ik heeeeel erg blij om!
  vrijdag 28 juni 2013 @ 10:51:04 #245
149959 SQ
snelle trees
pi_128353245
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:50 schreef Mokkels het volgende:

[..]

Ik kon het wel. Nu niet meer gelukkig. Nu schaam ik me al als ik een chipje pak op een verjaardag. En daar ben ik heeeeel erg blij om!
dat is ook niet helemaal gezond :P
disclaimer
pi_128353256
quote:
99s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:51 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

dat is ook niet helemaal gezond :P
Maar het werkt op dit moment wel voor mij. Als ik na een tijd afgekickt ben mag ik het wel weer van mezelf proberen. :P

Edit: Schamen was wel een beetje een groot woord nu ik het terug lees. :P
pi_128353285
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:44 schreef Mokkels het volgende:

[..]

Dat zal wel. :P Maar nog steeds niet oud. Want hoe oud/jong ben je precies?
25 *O* piepjong dus nog ;)
  Moderator vrijdag 28 juni 2013 @ 10:52:33 #248
5428 crew  miss_sly
pi_128353286
quote:
99s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:48 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ermahgerd, je had een GILF kunnen zijn O+
GILF?
Ik ken wel MILF, maar juist sinds ik M ben, ben ik ook minder ILF :')
En niet omdat ik M ben, maar door de hormonenzooi die ervoor nodig was om het te worden.
pi_128353319
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:52 schreef Sarabi het volgende:

[..]

25 *O* piepjong dus nog ;)
Inderdaad! Dat is ook nog jong toch?! :D
  vrijdag 28 juni 2013 @ 10:55:20 #250
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_128353357
Ik moet zeggen dat het toch wel moeilijk is om niet te reageren in hun topic :')
Spoilers!
  vrijdag 28 juni 2013 @ 10:56:08 #251
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_128353377
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]

GILF?
Ik ken wel MILF, maar juist sinds ik M ben, ben ik ook minder ILF :')
En niet omdat ik M ben, maar door de hormonenzooi die ervoor nodig was om het te worden.
Grandma?
Spoilers!
pi_128353404
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:48 schreef BananaPancake het volgende:
Blegh ik voel me helemaal opgeblazen omdat ik ongesteld moet worden (kilo zwaarder dan gisteren!)

Maaaar....

Ik heb m'n scriptiecijfer terug en ik heb m'n bachelor *O*
Gefeliciteerd *O*

Ik heb over een uurtje het eindgesprek voor mijn thesis (heb wel al mijn punt).
Ben er alleen zo lang niet meer geweest dat ik niet meer precies weet in welke kamer ik moet zijn _O- dat wordt dus trap op/trap af en rondjes door het gebouw.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 10:57:03 #253
217702 Lonaa
Honger!
pi_128353409
Ik heb nog NIKS gedaan vandaag. Heb me aangekleed en ga nu eerst sporten. Tot straks. Lief zijn voor elkaar :W
  vrijdag 28 juni 2013 @ 10:58:01 #254
149959 SQ
snelle trees
pi_128353445
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:56 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Grandma?
:Y
disclaimer
  Moderator vrijdag 28 juni 2013 @ 10:59:16 #255
5428 crew  miss_sly
pi_128353494
Haha, ja, ik had dat al kunnen zijn :o :D
In plaats daarvan ben ik een 'jonge moeder' als in: moeder van een jong kind :D
  vrijdag 28 juni 2013 @ 11:00:09 #256
401956 _Dido_
Remember me!
pi_128353526
quote:
99s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:49 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Voel je je aangesproken dan?
Ik doel op fathank, panzermaus en hun achterban van gespierde fokhelden ;)
oh oké, nee hoor voel me niet aangesproken ;) zag alleen niet direct aan aanleiding voor die reactie ;)
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 11:00:33 #257
149959 SQ
snelle trees
pi_128353539
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:59 schreef miss_sly het volgende:
Haha, ja, ik had dat al kunnen zijn :o :D
In plaats daarvan ben ik een 'jonge moeder' als in: moeder van een jong kind :D
ik heb een vriendin die jonger is en een tweede kleinkind onderweg heeft _O-
Anderszijds ken ik ook meiden die veel jonger zijn dan ik en al een tros grut rond hebben rennen :o
disclaimer
  vrijdag 28 juni 2013 @ 11:01:26 #258
149959 SQ
snelle trees
pi_128353568
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 11:00 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

oh oké, nee hoor voel me niet aangesproken ;) zag alleen niet direct aan aanleiding voor die reactie ;)
die aanleiding stond in een ander topic. Maar aangezien het over ons ging plaatste ik het hier :)
disclaimer
  vrijdag 28 juni 2013 @ 11:31:11 #259
319308 Tink89
To live is to dance
pi_128354374
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2013 22:33 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Zie je wel dat t leuk was? Wat doe jij eigenlijk voor werk dat je moet netwerken met de botsautoeigenaar?
Ik ben beleidsmedewerker welzijn bij een gemeente en ben dus ook verantwoordelijk voor het kermisbeleid en alles wat daarbij hoort... Een keer per jaar bbq-en met de exploitanten om te zorgen dat ze met hun grote attracties onze piepkleine gemeente blijven aandoen, leek me vreemd, maar bleek heel gezellig. Wel een hoop geleerd over andere culturen... :X
  vrijdag 28 juni 2013 @ 11:35:29 #260
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_128354476
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 11:31 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ik ben beleidsmedewerker welzijn bij een gemeente en ben dus ook verantwoordelijk voor het kermisbeleid en alles wat daarbij hoort... Een keer per jaar bbq-en met de exploitanten om te zorgen dat ze met hun grote attracties onze piepkleine gemeente blijven aandoen, leek me vreemd, maar bleek heel gezellig. Wel een hoop geleerd over andere culturen... :X
Wat een leuk deel van je functie, lijkt me heel interessant. Maar ik zou er ook niet zo makkelijk naartoe gaan ;)
Spoilers!
pi_128354691
Ik heb het tegenwoordig ook weleens, dat ik iemand met een frietje/whatever zie lopen en denk "doe dat nou niet!'. Maar aan de andere kant zijn mijn 'af-en-toe-tractaties' vaak ook heel publiek, want als ik dan toch een x buiten de lijntjes kleur, dan graag met een frappuccino bij Starbucks, of een portie bitterballen op een terras, en dus dan zullen andere mensen misschien denken 'doe dat nou niet!' maar die weten niet hoe veel dingen je al niet niet doet ondertussen.

Daarom probeer ik zo min mogelijk over mensen en hun dieet te oordelen als je niet het hele plaatje hebt. Dus misschien is die vrouw achterop de scooter met die halve rookworst en die peuk al wel 10 kilo kwijt en mag ze nu eindelijk van zichzelf een x haar favoriete maaltje weer eten. Je weet het niet!
  vrijdag 28 juni 2013 @ 11:44:13 #262
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_128354736
quote:
99s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:27 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Auw _O-
  Moderator vrijdag 28 juni 2013 @ 11:45:10 #263
5428 crew  miss_sly
pi_128354766
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 11:42 schreef Zeester het volgende:
Ik heb het tegenwoordig ook weleens, dat ik iemand met een frietje/whatever zie lopen en denk "doe dat nou niet!'. Maar aan de andere kant zijn mijn 'af-en-toe-tractaties' vaak ook heel publiek, want als ik dan toch een x buiten de lijntjes kleur, dan graag met een frappuccino bij Starbucks, of een portie bitterballen op een terras, en dus dan zullen andere mensen misschien denken 'doe dat nou niet!' maar die weten niet hoe veel dingen je al niet niet doet ondertussen.

Daarom probeer ik zo min mogelijk over mensen en hun dieet te oordelen als je niet het hele plaatje hebt. Dus misschien is die vrouw achterop de scooter met die halve rookworst en die peuk al wel 10 kilo kwijt en mag ze nu eindelijk van zichzelf een x haar favoriete maaltje weer eten. Je weet het niet!
Nou dat!

Ik probeer sowieso zo min mogelijk te oordelen over anderen op basis van uiterlijkheden.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 11:45:58 #264
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_128354791
Omg trouwens _O-

Ik zie een vriend van me fat burners promoten om af te vallen :') Doe eens normaaaaaaal.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 11:47:50 #265
319308 Tink89
To live is to dance
pi_128354852
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 11:45 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nou dat!

Ik probeer sowieso zo min mogelijk te oordelen over anderen op basis van uiterlijkheden.
Ben ik het in principe mee eens, maar soms doe ik het al voordat ik er erg in heb. Zo was er laatst een mevrouw die echt heel, heel dik was en amper kon lopen die ik eerst met een swirl en daarna met een grote patat met heel veel mayonaise en een cola tegenkwam. Ik vind die mevrouw dan niet raar of disciplineloos ofzo, maar ik vraag me wel af waarom je jezelf dat aan wilt doen. Ik was ook ooit veel te dik, maar deze mevrouw kon echt alleen nog maar een beetje waggelen...
  vrijdag 28 juni 2013 @ 11:50:22 #266
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_128354932
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 11:47 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ben ik het in principe mee eens, maar soms doe ik het al voordat ik er erg in heb. Zo was er laatst een mevrouw die echt heel, heel dik was en amper kon lopen die ik eerst met een swirl en daarna met een grote patat met heel veel mayonaise en een cola tegenkwam. Ik vind die mevrouw dan niet raar of disciplineloos ofzo, maar ik vraag me wel af waarom je jezelf dat aan wilt doen. Ik was ook ooit veel te dik, maar deze mevrouw kon echt alleen nog maar een beetje waggelen...
Ik zat van het weekend met mijn vent in een café en toen zat er een dik meisje een tafel verderop, flink aan de alcohol en aan de nacho chips overgoten met gesmolten kaas.. toen zei ik nog tegen mijn vriend "ik snap dat niet zo goed. Waaaaaaarom zou je dat willen. Waarom blijf je door eten als je er al zo uit ziet" toen was zijn antwoord "Maar als zij nou tevreden is met zichzelf?"

Hmm, tjah.. :')
pi_128354990
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 11:50 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik zat van het weekend met mijn vent in een café en toen zat er een dik meisje een tafel verderop, flink aan de alcohol en aan de nacho chips overgoten met gesmolten kaas.. toen zei ik nog tegen mijn vriend "ik snap dat niet zo goed. Waaaaaaarom zou je dat willen. Waarom blijf je door eten als je er al zo uit ziet" toen was zijn antwoord "Maar als zij nou tevreden is met zichzelf?"

Hmm, tjah.. :')
Ik was ook 120 kilo en zag gewoon geen enkele reden om iets niet te bestellen. Waarom mag een slank iemand wel en plein public nacho chips met bier bestellen, en is het als ik het doe opeens een issue. Ik vind het ook heel lekker, en ja, het is niet goed voor me op zo'n moment, maar het is ook niet goed voor iemand van 68 kilo en die eet het ook.
  Moderator vrijdag 28 juni 2013 @ 11:52:44 #268
5428 crew  miss_sly
pi_128355004
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 11:47 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ik betrap mezelf er ook wel eens op, maar ik berisp mezelf er dan ook om. Tja, waarom? Dat weten we immers allemaal, toch? Omdat eten zo lekker is en je er veel mee denkt te kunnen oplossen, terwijl dat niet zo is. Omdat snoep en chocolade en chips en koek veel lekkerder zijn dan sla. Omdat we een suikerverslaving hebben.
  Moderator vrijdag 28 juni 2013 @ 11:54:59 #269
5428 crew  miss_sly
pi_128355077
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 11:52 schreef Zeester het volgende:

[..]

Ik was ook 120 kilo en zag gewoon geen enkele reden om iets niet te bestellen. Waarom mag een slank iemand wel en plein public nacho chips met bier bestellen, en is het als ik het doe opeens een issue. Ik vind het ook heel lekker, en ja, het is niet goed voor me op zo'n moment, maar het is ook niet goed voor iemand van 68 kilo en die eet het ook.
Alweer eens!
pi_128355173
Ik had het er laatst met iemand die ik ken over. Is de vriendengroep van het vriendje van mijn huisgenootje, daar is ook 1 jongen die duidelijk veel te zwaar is. En hij en ik zijn altijd heel goed samen geweest, en hebben altijd veel over eet-verslaving enzo kunnen praten. Het is mij nu dus gelukt om heel veel af te vallen, en hem niet. Toen vroeg een andere vriend van die dikke jongen aan mij of ik niet eens met dikke jongen in kwestie kon praten over hoe ik het toch deed. Toen zei ik ook, nee, ik kan hem alle informatie geven die ik heb, maar het is iets wat je voor jezelf, op je eigen tijd, op je eigen moment moet beslissen. Niet iets waar iemand je van kan overtuigen, niet iets waar iemand je voor kan motiveren. Het is je eigen proces en het is enorm persoonlijk. Als jij met alle liefde en vriendschap en eerlijkheid tegen een dik iemand zegt 'Het zou echt zoveel beter voor je zijn als je afvalt.' dan kan diegene dat meenemen en daar over nadenken, maar het is een beslissing die alleen jij zélf voor jezelf kunt maken!

/ingewikkeld verhaal :P
  vrijdag 28 juni 2013 @ 11:57:47 #271
149959 SQ
snelle trees
pi_128355177
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 11:44 schreef Qwea het volgende:

[..]

Auw _O-
oh, ik bedoelde het niet vals :D :@
Maar iemand die wel eens een biertje drinkt is gewoon niet per definitie onverstandig(er) of ongezond(er) ;)
disclaimer
pi_128355218
quote:
99s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 11:57 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

oh, ik bedoelde het niet vals :D :@
Maar iemand die wel eens een biertje drinkt is gewoon niet per definitie onverstandig(er) of ongezond(er) ;)
Zo zag ik het ook absoluut niet! Ik bedoelde het als grapje en jij ook. :P
  vrijdag 28 juni 2013 @ 12:00:34 #273
149959 SQ
snelle trees
pi_128355262
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 11:58 schreef Mokkels het volgende:

[..]

Zo zag ik het ook absoluut niet! Ik bedoelde het als grapje en jij ook. :P
gelukkig O+
ik vind mezelf overigens allerminst het toonbeeld van verstandigheid. Integendeel :')
Verstandig is iets voor volwassenen en groenetheedrinkers :{w
disclaimer
pi_128355365
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 11:57 schreef Zeester het volgende:
Ik had het er laatst met iemand die ik ken over. Is de vriendengroep van het vriendje van mijn huisgenootje, daar is ook 1 jongen die duidelijk veel te zwaar is. En hij en ik zijn altijd heel goed samen geweest, en hebben altijd veel over eet-verslaving enzo kunnen praten. Het is mij nu dus gelukt om heel veel af te vallen, en hem niet. Toen vroeg een andere vriend van die dikke jongen aan mij of ik niet eens met dikke jongen in kwestie kon praten over hoe ik het toch deed. Toen zei ik ook, nee, ik kan hem alle informatie geven die ik heb, maar het is iets wat je voor jezelf, op je eigen tijd, op je eigen moment moet beslissen. Niet iets waar iemand je van kan overtuigen, niet iets waar iemand je voor kan motiveren. Het is je eigen proces en het is enorm persoonlijk. Als jij met alle liefde en vriendschap en eerlijkheid tegen een dik iemand zegt 'Het zou echt zoveel beter voor je zijn als je afvalt.' dan kan diegene dat meenemen en daar over nadenken, maar het is een beslissing die alleen jij zélf voor jezelf kunt maken!

/ingewikkeld verhaal :P
Dit!

Ik werd altijd door de vriend van m'n moeder uitgescholden dat ik dik was (en dan echt op een hele erge manier. M'n zusje zegt ook wel eens 'dikzak' maar dat doet me niks). Nou daarvan ga ik echt niet eerder afvallen hoor. Ik ging dan demonstratief nog meer chips eten voor z'n gezicht. Dom maar ja :'). Nu ik aan het afvallen ben hoef ik van hem niet te horen dat dat goed is. Als hij er iets over zegt kan hij een middelvinger krijgen.

Ik doe het voor mezelf en voor niemand anders. En ik doe het zeker niet voor reacties van "Wat goed!!" want daar heb ik echt een hekel aan in 'real-life'.

Je moet het ook zeker doen als je er zelf klaar voor bent. Doe je dat niet.. mislukt het hoe dan ook denk ik.
  Moderator vrijdag 28 juni 2013 @ 12:04:25 #275
5428 crew  miss_sly
pi_128355381
quote:
99s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 12:00 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

gelukkig O+
ik vind mezelf overigens allerminst het toonbeeld van verstandigheid. Integendeel :')
Verstandig is iets voor volwassenen en groenetheedrinkers :{w
Volwassen *check
Groenetheedrinker *check
Verstandig -> no way!
pi_128355432
Een meisje bij mij op school heeft het constant over afvallen. Jammer genoeg nuttigt ze direct na het gesprek een cheeseburger als ontbijt en een kaassouffle ernaast.

Daar wordt genoeg over gepraat achter haar rug om. Best sneu, maar het zijn ook niet slimme zetten om dat dagelijks te doen als je +120 kilo bent.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 12:08:50 #277
149959 SQ
snelle trees
pi_128355517
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 12:03 schreef Mokkels het volgende:

[..]

Dit!

Ik werd altijd door de vriend van m'n moeder uitgescholden dat ik dik was (en dan echt op een hele erge manier. M'n zusje zegt ook wel eens 'dikzak' maar dat doet me niks). Nou daarvan ga ik echt niet eerder afvallen hoor. Ik ging dan demonstratief nog meer chips eten voor z'n gezicht. Dom maar ja :'). Nu ik aan het afvallen ben hoef ik van hem niet te horen dat dat goed is. Als hij er iets over zegt kan hij een middelvinger krijgen.

Ik doe het voor mezelf en voor niemand anders. En ik doe het zeker niet voor reacties van "Wat goed!!" want daar heb ik echt een hekel aan in 'real-life'.

Je moet het ook zeker doen als je er zelf klaar voor bent. Doe je dat niet.. mislukt het hoe dan ook denk ik.
Ik kreeg op mijn eigen bruiloft een "verborgen" reprimande over mijn gewicht in de speech van mijn schoonvader. Dat was echt fantastisch :')
disclaimer
pi_128355552
quote:
99s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 12:08 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik kreeg op mijn eigen bruiloft een "verborgen" reprimande over mijn gewicht in de speech van mijn schoonvader. Dat was echt fantastisch :')
Oh wat naar... zo op je bruiloft. :{

Terwijl hij juist zou moeten zien dat je bent afgevallen toch?!
pi_128355579
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 12:03 schreef Mokkels het volgende:

[..]

Dit!

Mijn moeder van 55 kilo probeerde me er ook altijd van te overtuigen om af te vallen. En probeerde vriendinnen van mij te overtuigen er wat van te zeggen tegenover mij. Het was niet dat het een taboe onderwerp was, maar het was gewoon nog niet het moment voor mij. Dat kwam deze zomer, toen ik na heel wat soul-searching en online-searching besloot dat het tijd was. En met een realistisch begin-moment kwam, waarbij ik nog een maand gewoon heb gegeten wat ik wilde zodat ik bewust afscheid kon nemen van mijn 'oude' leven, om daarna aan een nieuw leven te beginnen. En dat werkte.
pi_128355609
Tink, de broeken komen net binnen en ze zitten allebei perfect! Het zijn ook precies de modelletjes die ik anders zelf bij de H&M had gekocht! Dankjewel daarvoor!
  vrijdag 28 juni 2013 @ 12:13:39 #281
149959 SQ
snelle trees
pi_128355647
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 12:10 schreef Mokkels het volgende:

[..]

Oh wat naar... zo op je bruiloft. :{

Terwijl hij juist zou moeten zien dat je bent afgevallen toch?!
oh ja, klopt was ook meer in de trant van "als je ooit nog aan komt dan gaan we je tegenhouden" enzo :')
disclaimer
pi_128355687
quote:
99s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 12:13 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

oh ja, klopt was ook meer in de trant van "als je ooit nog aan komt dan gaan we je tegenhouden" enzo :')
Wat onwijs ongepast. Als je eigen familie, of een van jouw vrienden dat doet kan je er misschien nog om lachen, maar je schoonvader... Niet chique.
pi_128355696
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 12:11 schreef Zeester het volgende:

[..]

Mijn moeder van 55 kilo probeerde me er ook altijd van te overtuigen om af te vallen. En probeerde vriendinnen van mij te overtuigen er wat van te zeggen tegenover mij. Het was niet dat het een taboe onderwerp was, maar het was gewoon nog niet het moment voor mij. Dat kwam deze zomer, toen ik na heel wat soul-searching en online-searching besloot dat het tijd was. En met een realistisch begin-moment kwam, waarbij ik nog een maand gewoon heb gegeten wat ik wilde zodat ik bewust afscheid kon nemen van mijn 'oude' leven, om daarna aan een nieuw leven te beginnen. En dat werkte.
En ik denk dat we het ook zo veel beter kunnen 'volhouden'. Als je er zelf voor hebt gekozen en achterstaat ipv dat iemand anders je in dat hoekje heeft gedrukt.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 12:16:19 #284
149959 SQ
snelle trees
pi_128355727
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 12:15 schreef Zeester het volgende:

[..]

Wat onwijs ongepast. Als je eigen familie, of een van jouw vrienden dat doet kan je er misschien nog om lachen, maar je schoonvader... Niet chique.
Ik had er bij niemand om kunnen lachen eigenlijk. Niet op dat moment.
disclaimer
pi_128355739
quote:
99s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 12:16 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Begrijpelijk.
pi_128355768
quote:
99s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 12:16 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Nee inderdaad. Zoiets doe je gewoon niet op iemand haar bruiloft..
pi_128356040
Mijn bovenbuurmeisje trouwt vandaag. Ik wil heel graag een glimps opvangen zo, maar volgens mij zag ik d'r schoonouders net parkeergeld bijdoen, dus ik wacht nog ff af. Kan alleen naar buiten kijken vanuit m'n huisgenootjes kamer.
pi_128356165
quote:

*bek valt open

!!!!
  vrijdag 28 juni 2013 @ 12:30:29 #289
217702 Lonaa
Honger!
pi_128356191
Terug uit de sportschool! En ik had duidelijk te weinig gegeten, les voor de volgende keer.

Ik heb een vriendin die met mij wil afvallen, ze is ook tegelijk met mij gestopt met roken. Naja, prima, maar heeft het wel constant over wat ze allemaal graag zou willen eten. Als ik daar dan ben liggen er lege chocola en chips en pizzaverpakkingen overal. Maar wel een smoothie met banaan en aardbei maken. En water drinken. :')

Naja, ze moet het zelf weten, ik maak me er niet druk om.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 12:30:47 #290
217702 Lonaa
Honger!
pi_128356202
quote:

[..]

Wat.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 12:31:35 #291
149959 SQ
snelle trees
pi_128356226
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 12:29 schreef Isabeau het volgende:

[..]

*bek valt open

!!!!
Ach ja. Is het laatste woord nog niet over gesproken. :')
disclaimer
pi_128356356
Nou ja, bij een vriendin van mij benadrukte de vader van de bruid in zijn speech haar psychiatrisch verleden nog even en plein publique terwijl ik denk dat de meerderheid van de gasten daar helemaal niets van af wist :')
  vrijdag 28 juni 2013 @ 12:38:28 #293
149959 SQ
snelle trees
pi_128356421
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 12:35 schreef Isabeau het volgende:
Nou ja, bij een vriendin van mij benadrukte de vader van de bruid in zijn speech haar psychiatrisch verleden nog even en plein publique terwijl ik denk dat de meerderheid van de gasten daar helemaal niets van af wist :')
ook fijn! :'(
Ouders :')
disclaimer
  vrijdag 28 juni 2013 @ 12:39:09 #294
149959 SQ
snelle trees
pi_128356441
ik ga er maar van uit dat het niet slecht bedoeld was ;)
disclaimer
  vrijdag 28 juni 2013 @ 12:50:48 #295
217702 Lonaa
Honger!
pi_128356734
Ik ben moe joh. :') Moet zo echt eens wat gaan doen.
pi_128357752
Ik heb 3 kwartier geleden garnalen gegeten *) Ik blijf duimen, maar ik word stiekem wel een beetje vrolijk van het idee dat mijn theorie waarschijnlijk klopt *) *) *)

SPOILER
pi_128357779
Wat fijn Isa!
  vrijdag 28 juni 2013 @ 13:34:17 #298
217702 Lonaa
Honger!
pi_128357840
Fijn Isa!

En garnalen :9
pi_128357904
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 13:31 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb 3 kwartier geleden garnalen gegeten *) Ik blijf duimen, maar ik word stiekem wel een beetje vrolijk van het idee dat mijn theorie waarschijnlijk klopt *) *) *)

SPOILER
Succes! Ik hoop dat het gaat lukken en je theorie klopt.
pi_128357919
das fijn Isa!

lijstje van vandaag:
O: Brinta met banaan en lijnzaad
S: heerlijke bodyshape les
T: Nootjes
L: rucolasla met tomaat, komkommer, beetje feta en gekookte eitjes
B: huishouden :')
D: weet ik nog niet zeker. Zal iets met brood zijn
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_128357986
O+ garnalen O+
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')