SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sterkheidsbaas van alles.
Dan wijzig je hem.quote:Op donderdag 27 juni 2013 16:22 schreef Isabeau het volgende:
Door schade en schande wijs geworden ben ik het niet eens met de TT. En hoe trek je mensen aan op FOK! die even binnen komen om rotopmerkingen te maken
Dat is wel echt een rotverhaal! Hopelijk gaat het deze keer wel goed! En vergeet niet dat je het niet alleen hoeft te doen! En dat doe je nu al niet door open kaart met je vriend te spelen.quote:Op donderdag 27 juni 2013 16:21 schreef Lonaa het volgende:
Ik ben in 2009 (zo uit mijn hoofd) in de zomer binnen een half jaar ruim 30 kg afgevallen.
De weegschaal ging van 108 naar 79 van juni tot november. Ik was postbode geworden en liep hele dagen. Ik at weinig (ik zal je mijn dieet besparen) en voelde me beter dan ooit.
In januari viel ik en scheurde ik mijn enkelbanden, ik kon niet meer lopen. Langzaam had ik ook al weer geleerd normaler te eten, en toen sloeg ik de verkeerde kant op door. Want normaal met eten omgaan heb ik nog nooit gekund. Ik zag de weegschaal hogere getallen aangeven en ging er niet meer opstaan. In februari besloot ik dat het zat was, voelde me niet lekker in mijn vel en besloot eerst te stoppen met roken. Dan zou ik aankomen en dat voor lief nemen, eerst niet meer stinken.
Dat gezegd en gedaan hebbende moest ik een maand geleden naar het ziekenhuis voor controle. Daar woog ik, 's middags met kleren en schoenen aan, 118,5 kg.
10 kg meer dan de vorige keer, een half jaar geleden.
Ook ik beloofde mezelf, zwoer, dat ik nooit meer zo zwaar zou worden. Nooit meer 3 getallen op de weegschaal. Yeah right. Zolang ik niet normaal met eten om kan gaan zal ik moeten blijven vechten. Vechten om niet obsessief dingen te gaan doen en mijn eetstoornis (weer) aan te wakkeren, vechten om niet nergens op te letten en me erin te verliezen.
Ik heb in ieder geval een start gemaakt door eerlijk te zijn tegenover vriendlief, door erbij te sporten en door mezelf haalbare, redelijke doelen te stellen.
Ik kan het ook wel op een gezonde manier.
Nooit meer dik - volgens mij..quote:Op donderdag 27 juni 2013 16:29 schreef Tink89 het volgende:
Nou ben ik heel benieuwd wat de TT was...
Die vind ik juist wel leukquote:
quote:Op donderdag 27 juni 2013 16:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dusss... Ja er komt cheesecake in huis en ja ik kan daar prima mee omgaan.
Doe ik. Wel in een spoiler natuurlijkquote:Op donderdag 27 juni 2013 16:41 schreef Sarabi het volgende:
[..]![]()
Post je wel foto's als ie klaar is?
Nee, dat had iemand geroepen... afspreken is iets anders. Maar geeft niks, ik voeg me welquote:Op donderdag 27 juni 2013 16:39 schreef Stormqueen het volgende:
Maar TT suggereren kliekjes en daarom hadden we afgesproken het niet meer te doen
Lees straks bij, volgens mij was er wel een interessante discussie!
En een TT met ook nog het woord dik er in trekt allerlei klapkjosti's op FOK! aan. Dikke mensen bashen is de nieuwe rage op FOK! (alhoewel het al zeker een jaar gaande is)quote:Op donderdag 27 juni 2013 16:39 schreef Stormqueen het volgende:
Maar TT suggereren kliekjes en daarom hadden we afgesproken het niet meer te doen
ik kwam tot de conclusie dat klagen over het weer de beste graadmeter voor welvaart isquote:Op donderdag 27 juni 2013 16:55 schreef Isabeau het volgende:
Wij kwamen vandaag tot de conclusie dat klagen over het weer de beste manier van mopperen is. Niemand heeft de schuld en je kan er niets aan veranderen
Anyway, nu lekker naar huis![]()
Vergeet de Partij voor de Dieren nietquote:Op donderdag 27 juni 2013 17:00 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik kwam tot de conclusie dat klagen over het weer de beste graadmeter voor welvaart is
en maagbandjesquote:Op donderdag 27 juni 2013 17:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Vergeet de Partij voor de Dieren niet
quote:Op donderdag 27 juni 2013 15:40 schreef Zeester het volgende:
Ik ben echt zo blij dat afvallen mij lukt zonder maagdband. Misschien ben ik een hopeloos optimistisch type, maar ik heb écht het gevoel dat dit iets is wat ik 1x ga doen, en dan nooit meer. Niet meer aankomen dus. Misschien omdat ik nooit eerder heb gedieet en dus nog niet het effect van het jojo-effect heb gemerkt, misschien omdat mijn nieuwe levensstijl me niet zo frustreert als ik altijd dacht dat het zou gaan doen, misschien omdat ik het anders niet vol kan houden, maar ik denk echt dat ik NOOIT MEER boven de 100 ga wegen. En als ik straks onder de 90 ben, ook nooit meer boven de 90. Daaronder doe ik geen garanties!
Welke sport doe je op dit moment?quote:Op donderdag 27 juni 2013 16:54 schreef Zeester het volgende:
Ik hoop op mooier weer zodat ik weer buiten kan zwemmen! Ben geen koukleum, maar ik wil wel minstens rond de 20 graden als het bewolkt is, of een zonnetje en iets frisser mag ook. Maar geen zon en kou is me iets teveel van het goede!
Sporadisch zwemmen dus. Ik werk tegenwoordig altijd tot minstens 6 uur/half 7 op maandag, en dan is om 7 uur in het zwembad zijn om te aquafitnessen best een opgave (en meestal onmogelijk), dus dat heb ik opgegeven. En het zwembad wordt verbouwd dus je kunt nu alleen buiten baantjes trekken, en aangezien ik dat veel fijner vind dan binnen vind ik dat niet erg. Maar dan moet het weer wel meewerken.quote:
Het gaat nu goed, ik kon ook stoppen met roken, dan kan ik toch ook stoppen met eten (of niet eten)?quote:Op donderdag 27 juni 2013 16:29 schreef Zeester het volgende:
[..]
Dat is wel echt een rotverhaal! Hopelijk gaat het deze keer wel goed! En vergeet niet dat je het niet alleen hoeft te doen! En dat doe je nu al niet door open kaart met je vriend te spelen.
Strakzittende broeken is mij een te 'grove' maat voor kilo's. Ik doe nu alweer 8 kilo's met deze maat, en ik pas volgens mij nog steeds niet comfortabel in een net-gewassen maat kleiner, maar aan het einde van de dag slobbert m'n broek nu wel. Dat alles met dank aan de 2% stretch in grote matenspijkerbroeken!
Daar weet ik niks van, maar prima, geen tt's.quote:Op donderdag 27 juni 2013 16:39 schreef Stormqueen het volgende:
Ik moet ook al een tijdje brownies maken. En ook ik stel vriendlief al tijden teleur. Heb alles ervoor in huis (zelfs chocola) maar ik maak m niet. Om een of andere reden heb ik minder moeite met een reep in de kast, dan brownies in de oven.quote:Op donderdag 27 juni 2013 16:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik zeg het maar vast:![]()
![]()
![]()
Mijn vriend en ik gaan vanavond een cheesecake maken. Ik heb al maanden spullen ervoor in huis en ik blijf het uitstellen en hem teleurstellen. En nu is het dus een paar dagen over de datum en 'moet' het wel. Maar goed, ik ga flink veel uitdelen. En het kan de eerste keer toch nooit zo lekker worden als onze favo cheesecake. Ik weet van cheesecake in ieder geval dat ik er heel snel heel vol van ga zitten. Echt buikpijnvol dus ik moet me wel inhouden.
Dusss... Ja er komt cheesecake in huis en ja ik kan daar prima mee omgaan.
Dieetclub trekt zoberzo klapjosti's aan. Maar, prima.quote:Op donderdag 27 juni 2013 16:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En een TT met ook nog het woord dik er in trekt allerlei klapkjosti's op FOK! aan. Dikke mensen bashen is de nieuwe rage op FOK! (alhoewel het al zeker een jaar gaande is)
Hmm denk zeker dat je over een tijdje toch meer moet gaan sporten.quote:Op donderdag 27 juni 2013 17:21 schreef Zeester het volgende:
[..]
Sporadisch zwemmen dus. Ik werk tegenwoordig altijd tot minstens 6 uur/half 7 op maandag, en dan is om 7 uur in het zwembad zijn om te aquafitnessen best een opgave (en meestal onmogelijk), dus dat heb ik opgegeven. En het zwembad wordt verbouwd dus je kunt nu alleen buiten baantjes trekken, en aangezien ik dat veel fijner vind dan binnen vind ik dat niet erg. Maar dan moet het weer wel meewerken.
(ik weet dat ik meer zou moeten sporten maar ik vind sporten zo kuuuhuuut...)
Dat weet ik, en ik ben ook wel serieus rond aan het kijken om meer te gaan sporten. Ik vind sporten alleen écht niet leuk en heb nog niets gevonden waar ik mezelf echt tot kan zetten. En ik wil ook niet naar de sportschool gaan met het idee dat het TOCH gaat falen, want dat werkt niet. Dus voorlopig pik ik mee waar ik wat mee kan pikken en probeer ik gewoon extra beweging te krijgen door stukjes om te fietsen en wat meer te wandelen.quote:Op donderdag 27 juni 2013 17:26 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Hmm denk zeker dat je over een tijdje toch meer moet gaan sporten.
Zeker afgaande op je post in het vorige topic.
Op een gegeven moment is er meer nodig om af te vallen/op gewicht te blijven dan in het begin.
Jaquote:
Ben je ooit al lid geweest van de sportschool?quote:Op donderdag 27 juni 2013 17:28 schreef Zeester het volgende:
[..]
Dat weet ik, en ik ben ook wel serieus rond aan het kijken om meer te gaan sporten. Ik vind sporten alleen écht niet leuk en heb nog niets gevonden waar ik mezelf echt tot kan zetten. En ik wil ook niet naar de sportschool gaan met het idee dat het TOCH gaat falen, want dat werkt niet. Dus voorlopig pik ik mee waar ik wat mee kan pikken en probeer ik gewoon extra beweging te krijgen door stukjes om te fietsen en wat meer te wandelen.
Ik voer geen flikker uit (lees ik ben gestopt tijdelijk met sporten) en val nog steeds af. Al sinds okt. Oke, niet helemaal waar want ik pak OVERAL de fiets naar toe. Ik fiets soms ook ruim een uur (eergisteren 700kcal kwijtquote:Op donderdag 27 juni 2013 17:26 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Hmm denk zeker dat je over een tijdje toch meer moet gaan sporten.
Zeker afgaande op je post in het vorige topic.
Op een gegeven moment is er meer nodig om af te vallen/op gewicht te blijven dan in het begin.
Dat had ik ook. 4x opgegeven voor de sportschool, 4x geld weggeflikkerd want ik ging 2x en toen niet meerquote:Op donderdag 27 juni 2013 17:28 schreef Zeester het volgende:
[..]
Dat weet ik, en ik ben ook wel serieus rond aan het kijken om meer te gaan sporten. Ik vind sporten alleen écht niet leuk en heb nog niets gevonden waar ik mezelf echt tot kan zetten. En ik wil ook niet naar de sportschool gaan met het idee dat het TOCH gaat falen, want dat werkt niet. Dus voorlopig pik ik mee waar ik wat mee kan pikken en probeer ik gewoon extra beweging te krijgen door stukjes om te fietsen en wat meer te wandelen.
Sinds oktober is natuurlijk ook niet echt lang hequote:Op donderdag 27 juni 2013 17:32 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik voer geen flikker uit (lees ik ben gestopt tijdelijk met sporten) en val nog steeds af. Al sinds okt. Oke, niet helemaal waar want ik pak OVERAL de fiets naar toe. Ik fiets soms ook ruim een uur (eergisteren 700kcal kwijt). Maar over het algemeen doe ik het voor MIJN gevoel lekker rustig aan...
Ik ben een paar keer lid geweest van een sportschool. Ik heb geen ervaring met groepslessen, maar daar zie ik mezelf gewoon niet staan. Squashen en tennis lijkt me leuk, maar heb niemand om dat mee te doen, en als ik nog een paar kilo lichter ben wil ik graag een x een rock&roll dansles volgen, maar daar ben ik nu nog wat te body-conscious voor. Maar dat komt vanzelf.quote:Op donderdag 27 juni 2013 17:30 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ben je ooit al lid geweest van de sportschool?
Je kan er vaak zoveel verschillende dingen doen: cardio, kracht, groepslessen, tennis, squash.
Of is dansles iets voor je?
Lang genoeg om van 98 naar 80,3 te komen andersquote:Op donderdag 27 juni 2013 17:33 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Sinds oktober is natuurlijk ook niet echt lang he
Ik had het meer over jaren (en dan eerder 5 dan 2 jaar).
Dat is het probleem ook niet.quote:Op donderdag 27 juni 2013 17:35 schreef Qwea het volgende:
[..]
Lang genoeg om van 98 naar 80,3 te komen anders
Nou, mijn maanden waren niet bepaald makkelijk anders hoorquote:Op donderdag 27 juni 2013 17:37 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dat is het probleem ook niet.
Waar ik het over had is als je langer bezig bent (dus die jaren waar ik het over had) dat je meer moet doen om nog af te vallen of uberhaupt op gewicht te blijven.
Die eerste maanden waar jij het over hebt zijn over het algemeen het makkelijkst, ook al beweeg je nauwelijks.
Joh, maak er anders een wrap omheen? Wij eten wel eens wraps met een klein beetje roomkaas, gerookte kip, sla en verse ananas. Beetje peper erop, jum!quote:Op donderdag 27 juni 2013 17:28 schreef Qwea het volgende:
Ik kan niet kiezen.
Ik had gisteren volkoren macaroni, sla en gerookte zalm.
Komt vandaag uit dat ik weer sla eet met gerookte kipfilet. Maar neem ik dan rijst erbij of weer volkoren macaroni? Hilfe
Helaas werkt het vaak niet zo, je lichaam raakt er gewend aan.quote:Op donderdag 27 juni 2013 17:45 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nou, mijn maanden waren niet bepaald makkelijk anders hoor
Maar ik kan me niet voorstellen, dat als je gewoon op je eten blijft letten en je blijft bewegen (al dan niet sporten.) dat je in ene amper afvalt. Als je 2200kcal naar binnen werkt en er 2100 verbrand, mja oke. Maar misschien zit ik fout hoor. Ik ben idd nog geen jaaaaaaaaren bezig.
Wat ik idd wel wil weten, is hoe ik idd op gewicht blijf. Ik moet langzaam aan wat meer gaan eten. Hoe in godsnaam bepaal ik hoeveel kcal voor mij voldoende is met mijn levensstijl?
http://www.rubriek.nl/fitness/bmr.phpquote:Op donderdag 27 juni 2013 17:45 schreef Qwea het volgende:
[..]
Maar ik kan me niet voorstellen, dat als je gewoon op je eten blijft letten en je blijft bewegen (al dan niet sporten.) dat je in ene amper afvalt. Als je 2200kcal naar binnen werkt en er 2100 verbrand, mja oke. Maar misschien zit ik fout hoor. Ik ben idd nog geen jaaaaaaaaren bezig.
Wat ik idd wel wil weten, is hoe ik idd op gewicht blijf. Ik moet langzaam aan wat meer gaan eten. Hoe in godsnaam bepaal ik hoeveel kcal voor mij voldoende is met mijn levensstijl?
quote:Op donderdag 27 juni 2013 17:39 schreef Zeester het volgende:
Ik vergeet trouwens ook nog te vermelden dat ik van beroep serveerster ben, dus zo ook altijd wel flink wat beweging krijg. Dat scheelt denk ik ook.
Dat is het lastigste inderdaad. Ik merk zelf ook dat ik iets meer moet gaan sporten.quote:Op donderdag 27 juni 2013 17:45 schreef Qwea het volgende:
[..]
Trampoline springen is leuk! Dan zet je zo'n ding toch gewoon in de tuin?quote:Op donderdag 27 juni 2013 18:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]absoluut! De hele dag staan en lopen tov iemand met een kantoorbaan die de hele dag zit is best een verschil.
Ooit een soort online vragenlijst ingevuld om te bepalen welke sporten het beste bij je passen: waterpolo en trampoline springen![]()
Waterpolo is me veel te ruw en ik ken geen volwassene die op trampoline-springen zit
Past niet op het balkonquote:Op donderdag 27 juni 2013 18:08 schreef Tink89 het volgende:
Trampoline springen is leuk! Dan zet je zo'n ding toch gewoon in de tuin?
Goed punt... Beetje levensgevaarlijk ook welquote:
ik heb het gedaan toen ik stage liep in Engeland. De universiteit had een heuse trampolining club!quote:Op donderdag 27 juni 2013 18:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]absoluut! De hele dag staan en lopen tov iemand met een kantoorbaan die de hele dag zit is best een verschil.
Ooit een soort online vragenlijst ingevuld om te bepalen welke sporten het beste bij je passen: waterpolo en trampoline springen![]()
Waterpolo is me veel te ruw en ik ken geen volwassene die op trampoline-springen zit
Ik eet 1700kcal en dat is in principe te weinig. Dat is wat ik nodig heb in absolute rust. Volgens mijn BMR heb ik 2232 nodig als ik 2x per week sport. Dus ik wil wel naar de 2000 ofzo.1800, 1900 zoiets.quote:Op donderdag 27 juni 2013 17:54 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Helaas werkt het vaak niet zo, je lichaam raakt er gewend aan.
Waarom wil je meer gaan eten? Eet je op dit moment te weinig?
Dat is volgens mij wel een goede instellingquote:Op donderdag 27 juni 2013 19:21 schreef DancingPhoebe het volgende:
Maar de laatste tijd denk ik dat dat misschien juist wel helpt bij het "vasthouden"? Ik schommel wel, maar ik heb een paniekgetal. Als ik dat getal weer zie op de weegschaal ga ik echt een tijdje in de eritreamodus om weer naar beneden te kruipen.
"All Time Low", maar dat betekent het DLW (drie letter woord) en voor de rest zou ik niet weten wat het meer betekent, want elk getal boven de paar pond heb ik ooit gewogen na mijn geboorte en zou een zogenaamd all time low zijnquote:Op donderdag 27 juni 2013 19:34 schreef Mokkels het volgende:
Even een vraagje tussendoor: Wat is ATL?
Ah! Thank you!quote:Op donderdag 27 juni 2013 19:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
"All Time Low", maar dat betekent het DLW (drie letter woord) en voor de rest zou ik niet weten wat het meer betekent, want elk getal boven de paar pond heb ik ooit gewogen na mijn geboorte en zou een zogenaamd all time low zijn
Ik vind eigenlijk wel dat je ATL mag zien als alles binnen deze afvalpoging. Maar goed, ieder gewicht wat ik op de weegschaal zie tot ik 63 kilo weeg is voor mij nieuw, want dat was het laatste wat ik op de weegschaal zag tot ik afgelopen augustus het prachtige getal 120,6 zag verschijnenquote:Op donderdag 27 juni 2013 19:48 schreef Isabeau het volgende:
En als het betekent 'laagste gewicht in de afgelopen jaren' dan moet ik nog een héél eind
Ik denk dat ik toen ik 19 was ook al de 100 gepasseerd was hoor, dus schaam je niet teveel. Die dingen gebeuren.quote:Op donderdag 27 juni 2013 19:53 schreef Mokkels het volgende:
Mijn ATL is dan vanaf dat ik 15 was: 70/75 kilo. Maarja, dan ben je ook nog echt een 'kind'. Maar naar dat gewicht wil ik wel weer toe. Dat past ook mooi bij m'n lengte.
-Ik voel me hier soms een beetje jong en dan schaam ik me dat ik het op deze leeftijd al zo ver heb laten komen..-
maar sporten hoeft echt niet. Bewegen wel. Maar dat is niet hetzelfde.quote:Op donderdag 27 juni 2013 17:37 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dat is het probleem ook niet.
Waar ik het over had is als je langer bezig bent (dus die jaren waar ik het over had) dat je meer moet doen om nog af te vallen of uberhaupt op gewicht te blijven.
Die eerste maanden waar jij het over hebt zijn over het algemeen het makkelijkst, ook al beweeg je nauwelijks.
ja, er was een afscheidsborrel en heb zes bitterballen genastquote:
Toen ik 18/19 was ben ik ook al eens van 83 kilo naar 68 afgevallen. Daarna ging het echt psychisch flink k*t waardoor ik verkeerd ging eten. Het huis uit gegaan, hulp gezocht.. Het gaat nu allemaal goed; alleen de kilo's nog wegquote:Op donderdag 27 juni 2013 19:53 schreef Mokkels het volgende:
Mijn ATL is dan vanaf dat ik 15 was: 70/75 kilo. Maarja, dan ben je ook nog echt een 'kind'. Maar naar dat gewicht wil ik wel weer toe. Dat past ook mooi bij m'n lengte.
-Ik voel me hier soms een beetje jong en dan schaam ik me dat ik het op deze leeftijd al zo ver heb laten komen..-
De kliniek waar ik loop heeft zo'n supersonische weegschaal. Ik heb tijdenlang intensief aan yoga gedaan.. Ik denk dat het daar vandaan komt. En ja, ik ben een vrouwquote:Op donderdag 27 juni 2013 20:18 schreef Stormqueen het volgende:
57 kilo spier? Hoe bereken je zoiets? Jij bent toch een vrouw?
die weegschalen zijn niet zo heel betrouwbaar hequote:Op donderdag 27 juni 2013 20:20 schreef friekin_ het volgende:
[..]
De kliniek waar ik loop heeft zo'n supersonische weegschaal. Ik heb tijdenlang intensief aan yoga gedaan.. Ik denk dat het daar vandaan komt.
En nu gaat mijn streefaantal naar 30 kilo erafquote:Op donderdag 27 juni 2013 20:21 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
die weegschalen zijn niet zo heel betrouwbaar hezelfs een bodybuilder haalt dat amper
Het huis kan ik helaas nog niet uit. Gelukkig gaat het nu wat beter thuis maar ik had denk ik 2 maand geleden (toen het nog wel slechter ging) misschien wel hulp moeten zoeken. Maar gelukkig is het, denk ik, nu niet meer nodig. Ik sluit me er steeds meer voor af en zorg dat ik zelf op het rechte pad blijf en wat anderen doen zal mij een worst zijn ik ga nu voor mezelf.quote:Op donderdag 27 juni 2013 20:19 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Toen ik 18/19 was ben ik ook al eens van 83 kilo naar 68 afgevallen. Daarna ging het echt psychisch flink k*t waardoor ik verkeerd ging eten. Het huis uit gegaan, hulp gezocht.. Het gaat nu allemaal goed; alleen de kilo's nog weg![]()
O: smoothie (melk/brinta/banaan/aardbei); cracker met cottage cheese
T: peer
L: 2 stuks maisbrood met ei, komkommer en tomaat.
T: 2 koekjes.
D: aardappel, courgette, knoflook, feta, pijnboompit-prutje
T: Kwark.
nu 91 kilo. Voor mij veels te veel in ieder geval.quote:Op donderdag 27 juni 2013 20:24 schreef Stormqueen het volgende:
Maar dan weeg je behoorlijk veel in totaal lijkt me? Een normale vrouw heeft geloof ik al 20% vet, om over het gewicht van je botten, huid, hoofd en organen maar te zwijgen
Het uit huis gaan is hier in ieder geval de beste beslissing ooit geweest, maar het heeft wel een tijd geduurd voordat ik ook mentaal klaar was om goed voor mijzelf te gaan zorgen en af te willen vallenquote:Op donderdag 27 juni 2013 20:23 schreef Mokkels het volgende:
[..]
Het huis kan ik helaas nog niet uit. Gelukkig gaat het nu wat beter thuis maar ik had denk ik 2 maand geleden (toen het nog wel slechter ging) misschien wel hulp moeten zoeken. Maar gelukkig is het, denk ik, nu niet meer nodig. Ik sluit me er steeds meer voor af en zorg dat ik zelf op het rechte pad blijf en wat anderen doen zal mij een worst zijn ik ga nu voor mezelf.
En bij mij moeten nu ook alleen de kilo's nog. En uit huis maar dat duurt wel eventjes, die kilo's zijn er zeker weten eerder vanaf.
Daar heb je gelijk in.quote:Op donderdag 27 juni 2013 20:03 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
maar sporten hoeft echt niet. Bewegen wel. Maar dat is niet hetzelfde.
Ik heb ook zo'n "daar wil ik absoluut niet boven" getal...quote:Op donderdag 27 juni 2013 19:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat is volgens mij wel een goede instellingDat je een getal hebt waar je absoluut nooit meer boven wilt komen en dat alle noodremmen moeten worden ingezet zodra je dat getal ziet. Dus niet steeds denken: och, het is maar een kilo er boven, is er zó weer af (etc spiraal omlaag).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.T: niks.. misschien dat ik zo nog een appeltje neem♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
Hear hear.quote:Op donderdag 27 juni 2013 21:56 schreef Stormqueen het volgende:
Stoppen met roken is doodsimpel vergeleken met afvallen
Dat denk ik niet, ik ben wel echt nog grotere fan van roken dan van eten. Daarom pak ik nu ook eerst het een aan, en dan later pas het ander.quote:Op donderdag 27 juni 2013 21:56 schreef Stormqueen het volgende:
ik denk het wel. Roken is namelijk een kwestie van iets nooit meer doen. Dat is veel eenvoudiger dan elke dag van je leven de juiste keuze maken qua eten en beweging.quote:Op donderdag 27 juni 2013 21:57 schreef Zeester het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, ik ben wel echt nog grotere fan van roken dan van eten. Daarom pak ik nu ook eerst het een aan, en dan later pas het ander.
Als ik aan die stap toe ben zal ik me bij jullie melden voor tips. Op dit punt van mijn leven vind ik roken nog veel te leuk (en op mijn nieuwe werk mag je in de kantine roken omdat ze niet willen dat we voor de deur staan te paffen (terecht vind ik) dus dat is niet heel erg ontmoedigend).quote:Op donderdag 27 juni 2013 22:01 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ben ervaringsdeskundige, net als BE, lonaa en lucky, wat ik weet van hier
En je niet-rokende collega's dan?quote:Op donderdag 27 juni 2013 22:03 schreef Zeester het volgende:
[..]
Als ik aan die stap toe ben zal ik me bij jullie melden voor tips. Op dit punt van mijn leven vind ik roken nog veel te leuk (en op mijn nieuwe werk mag je in de kantine roken omdat ze niet willen dat we voor de deur staan te paffen (terecht vind ik) dus dat is niet heel erg ontmoedigend).
Die hebben we nauwelijks. En het is ook niet echt in de kantine, het is boven in het magazijn waar je alleen komt als je er iets te zoeken hebt.quote:
Ik was ook een grotere fan van roken dan van eten. Ik rookte 25 tot 30 sigaretten per dag. Iedere dag.quote:Op donderdag 27 juni 2013 21:57 schreef Zeester het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, ik ben wel echt nog grotere fan van roken dan van eten. Daarom pak ik nu ook eerst het een aan, en dan later pas het ander.
och, tien jaar geleden rookten mensen nog op kantoorquote:
Iets met werken in de horeca of thuiszitten, dat wil wel.quote:Op donderdag 27 juni 2013 22:07 schreef Stormqueen het volgende:
Zo, jij stoomde ook aardig door lonaa
Mijn vader was echt furieus toen hij niet meer op zijn kantoor mocht roken. Wat een onzin zeg, en wat een tijdverspilling om elke keer helemaal naar beneden te moeten voor een sigaret! Herinner ik me nog goedquote:Op donderdag 27 juni 2013 22:06 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
och, tien jaar geleden rookten mensen nog op kantoorsommige bedrijven gaan wat minder snel
daymn. 82521 peuken.quote:Op donderdag 27 juni 2013 22:09 schreef uniekhoorn het volgende:
Oja
Five years, seven months, three weeks, four days, 55 minutes and 3 seconds. 82521 cigarettes not smoked, saving ¤ 5.897,13. Life saved: 40 weeks, 6 days, 12 hours, 45 minutes.
godsammequote:Op donderdag 27 juni 2013 22:10 schreef Lonaa het volgende:
Ik weet nog dat de huisarts rookte in zijn kantoor. En ik ben pas 22
Ik rook pas écht vanaf m'n 18e, dus ook 9 jaar nu. Ben wel 10 dagen gestopt geweest toen m'n amandelen geknipt werden, maar toen had ik ook echt teveel pijn om te roken. En na het eerste trekje was het gewoon weer als vanouds.quote:Op donderdag 27 juni 2013 22:13 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb bijna 9 jaar gerookt. En ik ben pas 22.
Ik 14 dagen. Toen vonden mijn longen het wel genoeg geweestquote:Op donderdag 27 juni 2013 22:13 schreef Lonaa het volgende:
ja, net als de mijne. Die blijft het als een vreselijk onrechtvaardig iets zien als ze gestopt isquote:Op donderdag 27 juni 2013 22:12 schreef Zeester het volgende:
Ooit ga ik ook die uitdaging aan. Een goede vriend van me is laatst na 20 jaar roken (vanaf z'n 12e...) gestopt, en mijn vader na meer dan 40 jaar, dus ik weet dat écht iedereen het kan. Nouja, behalve m'n moeder dan. Die heb ik nog nooit ook maar 1 sigaret zien minderen.
ja. Ook die amandelen zijn herkenbaarquote:Op donderdag 27 juni 2013 22:14 schreef Zeester het volgende:
[..]
Ik rook pas écht vanaf m'n 18e, dus ook 9 jaar nu. Ben wel 10 dagen gestopt geweest toen m'n amandelen geknipt werden, maar toen had ik ook echt teveel pijn om te roken. En na het eerste trekje was het gewoon weer als vanouds.
Ik rookte ook vanaf mijn 12equote:Op donderdag 27 juni 2013 22:13 schreef Lonaa het volgende:
Ik schaam me ervoor maar ga het toch zeggen, mijn amandelen zijn vorig jaar geknipt, op dinsdagochtend. Ik mocht woensdag naar huis. Toen besloot ik dat als ik zo makkelijk niet kon roken, ik ook later wel kon stoppen, en toen heb ik mijn eerste hijs weer gehad, op woensdag. 36 uur naar mijn operatie. Ik verging van de pijn, heb een tijdje minder gerookt, maar een dag of wat, en toen gewoon weer 25 per dag.quote:Op donderdag 27 juni 2013 22:14 schreef Zeester het volgende:
[..]
Ik rook pas écht vanaf m'n 18e, dus ook 9 jaar nu. Ben wel 10 dagen gestopt geweest toen m'n amandelen geknipt werden, maar toen had ik ook echt teveel pijn om te roken. En na het eerste trekje was het gewoon weer als vanouds.
dang.quote:Op donderdag 27 juni 2013 22:20 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik schaam me ervoor maar ga het toch zeggen, mijn amandelen zijn vorig jaar geknipt, op dinsdagochtend. Ik mocht woensdag naar huis. Toen besloot ik dat als ik zo makkelijk niet kon roken, ik ook later wel kon stoppen, en toen heb ik mijn eerste hijs weer gehad, op woensdag. 36 uur naar mijn operatie. Ik verging van de pijn, heb een tijdje minder gerookt, maar een dag of wat, en toen gewoon weer 25 per dag.
Ja sorry, beroepsdeformatiequote:Op donderdag 27 juni 2013 22:27 schreef Stormqueen het volgende:
Tsja, we zijn toch gestopt? Beter hadden we nooit gerookt maar dit is as good as it gets
Hoe oud ben je?quote:Op donderdag 27 juni 2013 19:53 schreef Mokkels het volgende:
quote:
Dat weet ik niet want ik rook niet, maar stoppen met alcohol / bieren iig ookquote:Op donderdag 27 juni 2013 21:56 schreef Stormqueen het volgende:
Ja, die gaan we maar eens aanpakken als ik op gewicht benquote:
Zie je wel dat t leuk was? Wat doe jij eigenlijk voor werk dat je moet netwerken met de botsautoeigenaar?quote:Op donderdag 27 juni 2013 21:53 schreef Tink89 het volgende:
De bbq was lekker en gezellig. Mijn d werd uiteindelijk: 2 spiesjes met ieder drie blokjes kip, een los stuk kipfilet, een stukje varkensvlees en een stukje biefstuk. Daarbij 2 eetlepels lv aardappelsalade en een bakje vers fruit als toetje. Er was gewoon geen andere groente die ik mocht hebben. Alle salades waren aangemaakt en het brood was niet lactosevrij. Net zo makkelijk, geen verleiding![]()
Truste!
Pfff, bizarquote:Op donderdag 27 juni 2013 22:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
Two years, eight months, one week, one day, 22 hours, 46 minutes and 7 seconds.
24573 cigarettes not smoked, saving ¤ 6.020,56.
Life saved: 12 weeks, 1 day, 7 hours, 45 minutes.
En dat is met de prijs van een pakje peuken toen
quote:
www.ishetalmaandag.nlquote:
Ik voel me al heel wat minder rot over mijn haat voor sport door dit soort berichtjes. En ik ben wel degelijk meer gaan bewegen sinds ik ben begonnen met afvallen. Ook omdat mijn lijf me beter past en ik nu makkelijker kan bewegenquote:Op donderdag 27 juni 2013 23:16 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
[..]
www.ishetalmaandag.nl
Pas je wel op dat je niet te weinig gaat eten?
En sporten is helemaal niet nodig trouwens.. Vooral niet als je tijd hebt.
Wandelen, gewone beweging.
Het huis schoonmaken wordt een stuk leuker als je bedenkt hoeveel kcal je ermee verbrand
Tof!quote:Op donderdag 27 juni 2013 23:21 schreef Zeester het volgende:
[..]
Ik voel me al heel wat minder rot over mijn haat voor sport door dit soort berichtjes. En ik ben wel degelijk meer gaan bewegen sinds ik ben begonnen met afvallen. Ook omdat mijn lijf me beter past en ik nu makkelijker kan bewegen
Echt hoor.. hoe suf het ook klinktquote:Op donderdag 27 juni 2013 23:37 schreef tjoptjop het volgende:
Anders gewoon een toffe hobby zoeken waarbij je veel aan het lopen bent. Geocachen, vogelen, toeristen rondleiden in je stad etc. etc.
?quote:Op donderdag 27 juni 2013 23:40 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Echt hoor.. hoe suf het ook klinkt
Owja sorry dat komt wat raar over..quote:
Je bent nu getrouwd...quote:Op vrijdag 28 juni 2013 00:16 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb een auto en een rijbewijs. Ik rij vijf keer per jaar auto
Jup. Roken kan je uit de weg gaan, eten niet.quote:Op donderdag 27 juni 2013 22:01 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ben ervaringsdeskundige, net als BE, lonaa en lucky, wat ik weet van hier
GHiiii als ik in de zone zit vind ik niets gaver dan op de weegschaal staanquote:Op vrijdag 28 juni 2013 08:06 schreef Vanyel het volgende:
Hoeveel is het nu Sarabi?
DP, niet zo vaak op de weegschaal gaan staan.
Ik geniet elke dag van dat roken niet meer hoeft en kijk ook meewarig naar de collega's die naar buiten moeten, rokers op het station etc.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 08:06 schreef Stormqueen het volgende:
Ja, maar het is wel zo dat als het voelt alsof roken niet meer mág, het echt een kwelling is.
Als het voelt alsof roken niet meer hóeft ben je er pas klaar mee.
Ik doe het zelf ook elke dagquote:Op vrijdag 28 juni 2013 08:11 schreef Stormqueen het volgende:
Ik wil net zeggen, dat is nou typisch zo'n advies dat niemand hier ooit zal opvolgen
Jij bent net getrouwd. Met de hele dag wittebroodsseks heb je niet eens tijd om over roken na te denkenquote:Op vrijdag 28 juni 2013 08:13 schreef Stormqueen het volgende:
Bofkonten???![]()
nee, dat heb ik echt niet meer dit keer. Wel gehad in eerdere gefaalde pogingen...
ik had het al meteen dankzij de indoctrinatie van Allen Carrquote:Op vrijdag 28 juni 2013 08:16 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Jij bent net getrouwd. Met de hele dag wittebroodsseks heb je niet eens tijd om over roken na te denken![]()
Als je van 87 komt, heb je nog een hoop te gaan. Als je van 100 komt, ben je ruim over de helftquote:
Als je geen zin meer hebt denk ik.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 08:18 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik had het al meteen dankzij de indoctrinatie van Allen Carr
Wanneer zijn die wittebroodsweken voorbij eigenlijk?
Daarom zeg ik ook niet tegen mezelf dat roken niet/nooit meer mag, maar dat ik me heb voorgenomen om het niet meer te doen. Net even andere insteekquote:Op vrijdag 28 juni 2013 08:06 schreef Stormqueen het volgende:
Ja, maar het is wel zo dat als het voelt alsof roken niet meer mág, het echt een kwelling is.
Als het voelt alsof roken niet meer hóeft ben je er pas klaar mee.
Gefeliciteerd!quote:
En dat zou ik gewoon nooit, ooit kunnen. Noch willen. Knap dat er mensen zijn die het wèl kunnen maar in 95% van de gevallen leidt "af en toe weer op een feestje roken" op den duur gewoon weer tot full blast doorstomen.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 09:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook niet tegen mezelf dat roken niet/nooit meer mag, maar dat ik me heb voorgenomen om het niet meer te doen. Net even andere insteek
Overigens rook ik soms, als we een avondje op stap zijn ofzo. Daarna niet meer tot het volgende avondje, en wij stappen echt niet heel erg veel. het open pakje verdwijnt bij ons in de kast en we halen het tevoorschijn als we weer op stap gaan. Nooit gedacht dat me dat zou lukken, maar het gaat erg goed, moet ik zeggen.
Ik kan het tegenwoordig zien zoals ik alcohol drink: ook niet iedere dag, de hele dag, maar op een feestje, bij een etentje, bijzondere gelegenheid.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 09:55 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
En dat zou ik gewoon nooit, ooit kunnen. Noch willen. Knap dat er mensen zijn die het wèl kunnen maar in 95% van de gevallen leidt "af en toe weer op een feestje roken" op den duur gewoon weer tot full blast doorstomen.
Ik snap mezelf ook echt niet, hoe heb ik zo om kunnen slaan, ik was zo'n verstokte roker en nu krijg ik serieus kippenvel bij de gedachte aan een trek!
Dan ben je denk ik de jongste.quote:
Ooh dat heb ik goddank niet. Ik kan het prima bij 1 biertje houden. Ik maak bewust de keuze gelukkig ; of ik ga los, zoals 16 Juni (festival) of ik drink niet (zoals over het algemeen verder), of 1 neem er 1 a 2 op het terras / een feestje.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:02 schreef Lonaa het volgende:
Ik kan ook niet normaal met alcohol omgaan, dus dat werkt niet hier.
Ja maar van alcohol krijg ik lol, van roken ga ik stinken en krijg ik een rauwe strot, dat helpt bij mij welquote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik kan het tegenwoordig zien zoals ik alcohol drink: ook niet iedere dag, de hele dag, maar op een feestje, bij een etentje, bijzondere gelegenheid.
Dat is fijn.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:04 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ooh dat heb ik goddank niet. Ik kan het prima bij 1 biertje houden. Ik maak bewust de keuze gelukkig ; of ik ga los, zoals 16 Juni (festival) of ik drink niet (zoals over het algemeen verder), of 1 neem er 1 a 2 op het terras / een feestje.
Ja, ach, met een keer douchen is dat stinken ook weg. En die rauwe strot heb ik geen last van.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:05 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja maar van alcohol krijg ik lol, van roken ga ik stinken en krijg ik een rauwe strot, dat helpt bij mij wel
Aangenaam. Meer mensen met dit leed, fijn.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:11 schreef Stormqueen het volgende:
ik drink gewoon soberso altijd te veel. Het is alles of niks hier.
Maar dat is dus met alles zo - eten, roken, zuipen, etc. Dus iets niet doen is voor mij veel makkelijker dan iets een beetje doen
Gefeliciteerd, je hebt een betamannetje.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik app naar mijn vriend dat het zijn schuld is dat ik me klote voel door de ongesteldheid omdat mannen nou eenmaal mietjes zijn, gaat ie zijn excuses aanbieden
whut?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik app naar mijn vriend dat het zijn schuld is dat ik me klote voel door de ongesteldheid omdat mannen nou eenmaal mietjes zijn, gaat ie zijn excuses aanbieden
quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wel de jongste, maar als ik het zo lees wel verstandig haha. Niet roken, niet drinken. Alleen dik.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:02 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dan ben je denk ik de jongste.
Meh, ik heb net van het cake beslag lopen snoepen. Goddank maar een dessert lepel. Maar even niet meer doen en vanmiddag eens kijken of we een uurtje over de dijk kunnen fietsen
Nah, op je negentiende al flink overgewicht hebben is niet per se gezonder dan soms wat biertjes drinken gok ikquote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:25 schreef Mokkels het volgende:
Dankjewel allemaal!
[..]
Wel de jongste, maar als ik het zo lees wel verstandig haha. Niet roken, niet drinken. Alleen dik.
Ghehe ik weet het wel.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:27 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nah, op je negentiende al flink overgewicht hebben is niet per se gezonder dan soms wat biertjes drinken gok ik
Maar ik zal het je vergeven
das niet zo gekquote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:31 schreef Lonaa het volgende:
Ik ben op mijn 23e verjaardag onder de 100.
BAM. Doel gesteld.
quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:30 schreef Mokkels het volgende:
[..]
Ghehe ik weet het wel.Maar 1 ding is zeker. Op mijn 20'ste verjaardag ben ik fit. En gezond en en en.. op goed gewicht.
quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:24 schreef Stormqueen het volgende:
Oh lucky, je zeer serieuze opmerking is ook al uitgebreid geanalyseerd zie ik bij de bodybuilders"
Maar er wordt niet meegelezen uiteraard, neuh
Da's een mooi streven!quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:30 schreef Mokkels het volgende:
[..]
Ghehe ik weet het wel.Maar 1 ding is zeker. Op mijn 20'ste verjaardag ben ik fit. En gezond en en en.. op goed gewicht.
onmensch.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]![]()
![]()
Ik miste dit dus gewoon bijna omdat mijn PC uitviel. Moet mijn manly man weer aan de slag als computerdokter dit weekend. Kan hij weer niet breien.
Jij ook goed bezig! ;Dquote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:32 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Goed bezig!
Hier ook nooit gerookt (gelukkig) maar altijd te dik geweest.
Jaa! Ga ik doen!quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:35 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Da's een mooi streven!
Mooi jurkje kopen en shinen maar
Nou wel een stuk minder jong dan jij hoorquote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:38 schreef Mokkels het volgende:
[..]
Jij ook goed bezig! ;D
En het komt allemaal met de tijd wel weer goed. We zijn allebei nog jong!
[..]
Jaa! Ga ik doen!
Wanneer word je 23?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:31 schreef Lonaa het volgende:
Ik ben op mijn 23e verjaardag onder de 100.
BAM. Doel gesteld.
Weet je wat ik denk dat het is? Ze zijn zo 'gezond' bezig met hun eigen lichaam dat ze denk ik niet kunnen snappen wat dikkere mensen zichzelf 'aandoen'. Ik heb dat inmiddels ook nu ik zelf nog dik ben (quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:37 schreef Stormqueen het volgende:
ik vraag me wel echt nog steeds af wat die sneunekken nou voor voldoening halen uit die haatopmerkingen constant. Voelen jullie je dan stoer? Of drukken je spierballen je empathie en hersenen langzaam weg?
Dat je haat op dikke mensen is 1 ding, maar haten op dikke mensen die keihard werken weer gezond te worden is echt te triest voor woorden. En tief nu aljeblieft gewoon weer op naar je eigen mand.
32 is hetzelfde als 23, maar dan andersom.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:41 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Wanneer word je 23?
Ik heb vorige week mijn doel gesteld op een gewicht onder de 80 op mijn 32e verjaardag.
Y'all make me feel so ooooold
Zal ik je weer jong laten voelen?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:41 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Wanneer word je 23?
Ik heb vorige week mijn doel gesteld op een gewicht onder de 80 op mijn 32e verjaardag.
Y'all make me feel so ooooold
Ik vind "doe dat nou niet" iets heel anders dan de opmerkingen die er bij hun voorbij komen...quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:43 schreef Mokkels het volgende:
[..]
Weet je wat ik denk dat het is? Ze zijn zo 'gezond' bezig met hun eigen lichaam dat ze denk ik niet kunnen snappen wat dikkere mensen zichzelf 'aandoen'. Ik heb dat inmiddels ook nu ik zelf nog dik ben () dat als ik dan een dik iemand chips/patat zie eten in de trein of iets dergelijks dan denk ik al van "Doe dat nou niet...". Klinkt stom maar omdat ik er zelf nu ook helemaal voor ga. (terwijl ik zelf eerder die chips en patat ook in de trein at).
Maar ze slaan er een beetje in door. Ze worden (heb ik het idee als ik soms meelees) een beetje opgejut door elkaar. In plaats die energie daarin te steken zouden ze ook advies en tips kunnen geven want je zou best wel wat daaraan kunnen hebben.
-Misschien heb ik het mis maar zo zie ik het een beetje..-
Dat zal wel.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:40 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Nou wel een stuk minder jong dan jij hoor
Ja, maar wij zijn ook hard bezig met ons lichaam, daarom snap ik de haat vooral niet.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:43 schreef Mokkels het volgende:
[..]
Weet je wat ik denk dat het is? Ze zijn zo 'gezond' bezig met hun eigen lichaam dat ze denk ik niet kunnen snappen wat dikkere mensen zichzelf 'aandoen'. Ik heb dat inmiddels ook nu ik zelf nog dik ben () dat als ik dan een dik iemand chips/patat zie eten in de trein of iets dergelijks dan denk ik al van "Doe dat nou niet...". Klinkt stom maar omdat ik er zelf nu ook helemaal voor ga. (terwijl ik zelf eerder die chips en patat ook in de trein at).
Maar ze slaan er een beetje in door. Ze worden (heb ik het idee als ik soms meelees) een beetje opgejut door elkaar. In plaats die energie daarin te steken zouden ze ook advies en tips kunnen geven want je zou best wel wat daaraan kunnen hebben.
-Misschien heb ik het mis maar zo zie ik het een beetje..-
Ik heb beeld.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:45 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja, maar wij zijn ook hard bezig met ons lichaam, daarom snap ik de haat vooral niet.
Ik word ook droevig van vrouwen van 150 kilo die ik op een scooter zie rijden met een peuk in hun muil en een hemaworst in de hand, maar dat is wat anders...
Dat weet ik wel. Maar ik bedoel ermee dat de gedachtegang hetzelfde is. En het verschil is dat ik het denk en hun mensen gaan belachelijk maken.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:44 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik vind "doe dat nou niet" iets heel anders dan de opmerkingen die er bij hun voorbij komen...
En dan nog, denk je dat die mensen zelf niet weten dat ze dat nou niet moeten doen?
kennelijk houden we ze wel bezig, want elke opmerking die hier wordt gemaakt die ze enigszins kan triggeren staat binnen 15 seconden in dat topic,quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:44 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik vind "doe dat nou niet" iets heel anders dan de opmerkingen die er bij hun voorbij komen...
En dan nog, denk je dat die mensen zelf niet weten dat ze dat nou niet moeten doen?
Ik heb nog nooit schaamteloos kunnen eten. En ik word een beetje verdrietig van die gedachte.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:46 schreef Mokkels het volgende:
[..]
Dat weet ik wel. Maar ik bedoel ermee dat de gedachtegang hetzelfde is. En het verschil is dat ik het denk en hun mensen gaan belachelijk maken.
En dat weet ik zo net nog niet. Ik dacht er niet bij na en dacht: "ETEN, ETEN, ETEN!!!" En natuurlijk zal niet iedereen hetzelfde zijn voor mij maar dat kan ik ook niet aan de buitenkant zien als ik die gedachtes heb over hun.
huh? Op wie reageer je nu?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:37 schreef Stormqueen het volgende:
ik vraag me wel echt nog steeds af wat die sneunekken nou voor voldoening halen uit die haatopmerkingen constant. Voelen jullie je dan stoer? Of drukken je spierballen je empathie en hersenen langzaam weg?
Dat je haat op dikke mensen is 1 ding, maar haten op dikke mensen die keihard werken weer gezond te worden is echt te triest voor woorden. En tief nu aljeblieft gewoon weer op naar je eigen mand.
Ermahgerd, je had een GILF kunnen zijnquote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zal ik je weer jong laten voelen?
Mijn doel is om op mijn 45e (eind van het jaar dus) gezonder en slanker te zijn. Ik hoop daarbij onder de 70 kg te duiken, maar dat vind ik eigenlijk niet het belangrijkste.
Nee dat snap ik ook niet. Vandaar dat ik ook zei dat ze misschien beter advies kunnen geven (quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:45 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja, maar wij zijn ook hard bezig met ons lichaam, daarom snap ik de haat vooral niet.
Ik word ook droevig van vrouwen mensen van 150 kilo die ik op een scooter zie rijden met een peuk in hun muil en een hemaworst in de hand, maar dat is wat anders...
fixed.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:47 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
kennelijk houden we ze wel bezig, want elke opmerking die hier wordt gemaakt die ze enigszins kan triggeren staat binnen 15 seconden in dat topic,
(nee, ik lees daar niet mee, ik kijk daar alleen als er hier bodybuilders gaan reageren out of the blue, dan weet je namelijk al zeker dat ze zitten te roddelen als een stel onzekere veertienjarige grietjes)
Ghehe ik lees altijd wel mee met hun.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:47 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
kennelijk houden we ze wel bezig, want elke opmerking die hier wordt gemaakt die ze enigszins kan triggeren staat binnen 15 seconden in dat topic,
(nee, ik lees daar niet mee, ik kijk daar alleen als er hier bodybuilders gaan reageren out of the blue, dan weet je namelijk al zeker dat ze zitten te roddelen als een stel veertienjarige grietjes)
Voel je je aangesproken dan?quote:
Ik kon het wel. Nu niet meer gelukkig. Nu schaam ik me al als ik een chipje pak op een verjaardag. En daar ben ik heeeeel erg blij om!quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:47 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit schaamteloos kunnen eten. En ik word een beetje verdrietig van die gedachte.
dat is ook niet helemaal gezondquote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:50 schreef Mokkels het volgende:
[..]
Ik kon het wel. Nu niet meer gelukkig. Nu schaam ik me al als ik een chipje pak op een verjaardag. En daar ben ik heeeeel erg blij om!
Maar het werkt op dit moment wel voor mij. Als ik na een tijd afgekickt ben mag ik het wel weer van mezelf proberen.quote:
25quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:44 schreef Mokkels het volgende:
[..]
Dat zal wel.Maar nog steeds niet oud. Want hoe oud/jong ben je precies?
GILF?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:48 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ermahgerd, je had een GILF kunnen zijn
Grandma?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
GILF?
Ik ken wel MILF, maar juist sinds ik M ben, ben ik ook minder ILF
En niet omdat ik M ben, maar door de hormonenzooi die ervoor nodig was om het te worden.
Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:48 schreef BananaPancake het volgende:
Blegh ik voel me helemaal opgeblazen omdat ik ongesteld moet worden (kilo zwaarder dan gisteren!)
Maaaar....
Ik heb m'n scriptiecijfer terug en ik heb m'n bachelor
oh oké, nee hoor voel me niet aangesprokenquote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:49 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Voel je je aangesproken dan?
Ik doel op fathank, panzermaus en hun achterban van gespierde fokhelden
ik heb een vriendin die jonger is en een tweede kleinkind onderweg heeftquote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:59 schreef miss_sly het volgende:
Haha, ja, ik had dat al kunnen zijn![]()
In plaats daarvan ben ik een 'jonge moeder' als in: moeder van een jong kind
die aanleiding stond in een ander topic. Maar aangezien het over ons ging plaatste ik het hierquote:Op vrijdag 28 juni 2013 11:00 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
oh oké, nee hoor voel me niet aangesprokenzag alleen niet direct aan aanleiding voor die reactie
Ik ben beleidsmedewerker welzijn bij een gemeente en ben dus ook verantwoordelijk voor het kermisbeleid en alles wat daarbij hoort... Een keer per jaar bbq-en met de exploitanten om te zorgen dat ze met hun grote attracties onze piepkleine gemeente blijven aandoen, leek me vreemd, maar bleek heel gezellig. Wel een hoop geleerd over andere culturen...quote:Op donderdag 27 juni 2013 22:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Zie je wel dat t leuk was? Wat doe jij eigenlijk voor werk dat je moet netwerken met de botsautoeigenaar?
Wat een leuk deel van je functie, lijkt me heel interessant. Maar ik zou er ook niet zo makkelijk naartoe gaanquote:Op vrijdag 28 juni 2013 11:31 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik ben beleidsmedewerker welzijn bij een gemeente en ben dus ook verantwoordelijk voor het kermisbeleid en alles wat daarbij hoort... Een keer per jaar bbq-en met de exploitanten om te zorgen dat ze met hun grote attracties onze piepkleine gemeente blijven aandoen, leek me vreemd, maar bleek heel gezellig. Wel een hoop geleerd over andere culturen...
Auwquote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:27 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nah, op je negentiende al flink overgewicht hebben is niet per se gezonder dan soms wat biertjes drinken gok ik
Maar ik zal het je vergeven
Nou dat!quote:Op vrijdag 28 juni 2013 11:42 schreef Zeester het volgende:
Ik heb het tegenwoordig ook weleens, dat ik iemand met een frietje/whatever zie lopen en denk "doe dat nou niet!'. Maar aan de andere kant zijn mijn 'af-en-toe-tractaties' vaak ook heel publiek, want als ik dan toch een x buiten de lijntjes kleur, dan graag met een frappuccino bij Starbucks, of een portie bitterballen op een terras, en dus dan zullen andere mensen misschien denken 'doe dat nou niet!' maar die weten niet hoe veel dingen je al niet niet doet ondertussen.
Daarom probeer ik zo min mogelijk over mensen en hun dieet te oordelen als je niet het hele plaatje hebt. Dus misschien is die vrouw achterop de scooter met die halve rookworst en die peuk al wel 10 kilo kwijt en mag ze nu eindelijk van zichzelf een x haar favoriete maaltje weer eten. Je weet het niet!
Ben ik het in principe mee eens, maar soms doe ik het al voordat ik er erg in heb. Zo was er laatst een mevrouw die echt heel, heel dik was en amper kon lopen die ik eerst met een swirl en daarna met een grote patat met heel veel mayonaise en een cola tegenkwam. Ik vind die mevrouw dan niet raar of disciplineloos ofzo, maar ik vraag me wel af waarom je jezelf dat aan wilt doen. Ik was ook ooit veel te dik, maar deze mevrouw kon echt alleen nog maar een beetje waggelen...quote:Op vrijdag 28 juni 2013 11:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou dat!
Ik probeer sowieso zo min mogelijk te oordelen over anderen op basis van uiterlijkheden.
Ik zat van het weekend met mijn vent in een café en toen zat er een dik meisje een tafel verderop, flink aan de alcohol en aan de nacho chips overgoten met gesmolten kaas.. toen zei ik nog tegen mijn vriend "ik snap dat niet zo goed. Waaaaaaarom zou je dat willen. Waarom blijf je door eten als je er al zo uit ziet" toen was zijn antwoord "Maar als zij nou tevreden is met zichzelf?"quote:Op vrijdag 28 juni 2013 11:47 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ben ik het in principe mee eens, maar soms doe ik het al voordat ik er erg in heb. Zo was er laatst een mevrouw die echt heel, heel dik was en amper kon lopen die ik eerst met een swirl en daarna met een grote patat met heel veel mayonaise en een cola tegenkwam. Ik vind die mevrouw dan niet raar of disciplineloos ofzo, maar ik vraag me wel af waarom je jezelf dat aan wilt doen. Ik was ook ooit veel te dik, maar deze mevrouw kon echt alleen nog maar een beetje waggelen...
Ik was ook 120 kilo en zag gewoon geen enkele reden om iets niet te bestellen. Waarom mag een slank iemand wel en plein public nacho chips met bier bestellen, en is het als ik het doe opeens een issue. Ik vind het ook heel lekker, en ja, het is niet goed voor me op zo'n moment, maar het is ook niet goed voor iemand van 68 kilo en die eet het ook.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 11:50 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik zat van het weekend met mijn vent in een café en toen zat er een dik meisje een tafel verderop, flink aan de alcohol en aan de nacho chips overgoten met gesmolten kaas.. toen zei ik nog tegen mijn vriend "ik snap dat niet zo goed. Waaaaaaarom zou je dat willen. Waarom blijf je door eten als je er al zo uit ziet" toen was zijn antwoord "Maar als zij nou tevreden is met zichzelf?"
Hmm, tjah..
Ik betrap mezelf er ook wel eens op, maar ik berisp mezelf er dan ook om. Tja, waarom? Dat weten we immers allemaal, toch? Omdat eten zo lekker is en je er veel mee denkt te kunnen oplossen, terwijl dat niet zo is. Omdat snoep en chocolade en chips en koek veel lekkerder zijn dan sla. Omdat we een suikerverslaving hebben.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 11:47 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ben ik het in principe mee eens, maar soms doe ik het al voordat ik er erg in heb. Zo was er laatst een mevrouw die echt heel, heel dik was en amper kon lopen die ik eerst met een swirl en daarna met een grote patat met heel veel mayonaise en een cola tegenkwam. Ik vind die mevrouw dan niet raar of disciplineloos ofzo, maar ik vraag me wel af waarom je jezelf dat aan wilt doen. Ik was ook ooit veel te dik, maar deze mevrouw kon echt alleen nog maar een beetje waggelen...
Alweer eens!quote:Op vrijdag 28 juni 2013 11:52 schreef Zeester het volgende:
[..]
Ik was ook 120 kilo en zag gewoon geen enkele reden om iets niet te bestellen. Waarom mag een slank iemand wel en plein public nacho chips met bier bestellen, en is het als ik het doe opeens een issue. Ik vind het ook heel lekker, en ja, het is niet goed voor me op zo'n moment, maar het is ook niet goed voor iemand van 68 kilo en die eet het ook.
oh, ik bedoelde het niet valsquote:
Zo zag ik het ook absoluut niet! Ik bedoelde het als grapje en jij ook.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 11:57 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
oh, ik bedoelde het niet vals![]()
Maar iemand die wel eens een biertje drinkt is gewoon niet per definitie onverstandig(er) of ongezond(er)
gelukkigquote:Op vrijdag 28 juni 2013 11:58 schreef Mokkels het volgende:
[..]
Zo zag ik het ook absoluut niet! Ik bedoelde het als grapje en jij ook.
Dit!quote:Op vrijdag 28 juni 2013 11:57 schreef Zeester het volgende:
Ik had het er laatst met iemand die ik ken over. Is de vriendengroep van het vriendje van mijn huisgenootje, daar is ook 1 jongen die duidelijk veel te zwaar is. En hij en ik zijn altijd heel goed samen geweest, en hebben altijd veel over eet-verslaving enzo kunnen praten. Het is mij nu dus gelukt om heel veel af te vallen, en hem niet. Toen vroeg een andere vriend van die dikke jongen aan mij of ik niet eens met dikke jongen in kwestie kon praten over hoe ik het toch deed. Toen zei ik ook, nee, ik kan hem alle informatie geven die ik heb, maar het is iets wat je voor jezelf, op je eigen tijd, op je eigen moment moet beslissen. Niet iets waar iemand je van kan overtuigen, niet iets waar iemand je voor kan motiveren. Het is je eigen proces en het is enorm persoonlijk. Als jij met alle liefde en vriendschap en eerlijkheid tegen een dik iemand zegt 'Het zou echt zoveel beter voor je zijn als je afvalt.' dan kan diegene dat meenemen en daar over nadenken, maar het is een beslissing die alleen jij zélf voor jezelf kunt maken!
/ingewikkeld verhaal
Volwassen *checkquote:Op vrijdag 28 juni 2013 12:00 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
gelukkig
ik vind mezelf overigens allerminst het toonbeeld van verstandigheid. Integendeel
Verstandig is iets voor volwassenen en groenetheedrinkers
Ik kreeg op mijn eigen bruiloft een "verborgen" reprimande over mijn gewicht in de speech van mijn schoonvader. Dat was echt fantastischquote:Op vrijdag 28 juni 2013 12:03 schreef Mokkels het volgende:
[..]
Dit!
Ik werd altijd door de vriend van m'n moeder uitgescholden dat ik dik was (en dan echt op een hele erge manier. M'n zusje zegt ook wel eens 'dikzak' maar dat doet me niks). Nou daarvan ga ik echt niet eerder afvallen hoor. Ik ging dan demonstratief nog meer chips eten voor z'n gezicht. Dom maar ja. Nu ik aan het afvallen ben hoef ik van hem niet te horen dat dat goed is. Als hij er iets over zegt kan hij een middelvinger krijgen.
Ik doe het voor mezelf en voor niemand anders. En ik doe het zeker niet voor reacties van "Wat goed!!" want daar heb ik echt een hekel aan in 'real-life'.
Je moet het ook zeker doen als je er zelf klaar voor bent. Doe je dat niet.. mislukt het hoe dan ook denk ik.
Oh wat naar... zo op je bruiloft.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 12:08 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik kreeg op mijn eigen bruiloft een "verborgen" reprimande over mijn gewicht in de speech van mijn schoonvader. Dat was echt fantastisch
Mijn moeder van 55 kilo probeerde me er ook altijd van te overtuigen om af te vallen. En probeerde vriendinnen van mij te overtuigen er wat van te zeggen tegenover mij. Het was niet dat het een taboe onderwerp was, maar het was gewoon nog niet het moment voor mij. Dat kwam deze zomer, toen ik na heel wat soul-searching en online-searching besloot dat het tijd was. En met een realistisch begin-moment kwam, waarbij ik nog een maand gewoon heb gegeten wat ik wilde zodat ik bewust afscheid kon nemen van mijn 'oude' leven, om daarna aan een nieuw leven te beginnen. En dat werkte.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 12:03 schreef Mokkels het volgende:
[..]
Dit!
Ik werd altijd door de vriend van m'n moeder uitgescholden dat ik dik was (en dan echt op een hele erge manier. M'n zusje zegt ook wel eens 'dikzak' maar dat doet me niks). Nou daarvan ga ik echt niet eerder afvallen hoor. Ik ging dan demonstratief nog meer chips eten voor z'n gezicht. Dom maar ja. Nu ik aan het afvallen ben hoef ik van hem niet te horen dat dat goed is. Als hij er iets over zegt kan hij een middelvinger krijgen.
Ik doe het voor mezelf en voor niemand anders. En ik doe het zeker niet voor reacties van "Wat goed!!" want daar heb ik echt een hekel aan in 'real-life'.
oh ja, klopt was ook meer in de trant van "als je ooit nog aan komt dan gaan we je tegenhouden" enzoquote:Op vrijdag 28 juni 2013 12:10 schreef Mokkels het volgende:
[..]
Oh wat naar... zo op je bruiloft.![]()
Terwijl hij juist zou moeten zien dat je bent afgevallen toch?!
Wat onwijs ongepast. Als je eigen familie, of een van jouw vrienden dat doet kan je er misschien nog om lachen, maar je schoonvader... Niet chique.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 12:13 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
oh ja, klopt was ook meer in de trant van "als je ooit nog aan komt dan gaan we je tegenhouden" enzo
En ik denk dat we het ook zo veel beter kunnen 'volhouden'. Als je er zelf voor hebt gekozen en achterstaat ipv dat iemand anders je in dat hoekje heeft gedrukt.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 12:11 schreef Zeester het volgende:
[..]
Mijn moeder van 55 kilo probeerde me er ook altijd van te overtuigen om af te vallen. En probeerde vriendinnen van mij te overtuigen er wat van te zeggen tegenover mij. Het was niet dat het een taboe onderwerp was, maar het was gewoon nog niet het moment voor mij. Dat kwam deze zomer, toen ik na heel wat soul-searching en online-searching besloot dat het tijd was. En met een realistisch begin-moment kwam, waarbij ik nog een maand gewoon heb gegeten wat ik wilde zodat ik bewust afscheid kon nemen van mijn 'oude' leven, om daarna aan een nieuw leven te beginnen. En dat werkte.
Ik had er bij niemand om kunnen lachen eigenlijk. Niet op dat moment.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 12:15 schreef Zeester het volgende:
[..]
Wat onwijs ongepast. Als je eigen familie, of een van jouw vrienden dat doet kan je er misschien nog om lachen, maar je schoonvader... Niet chique.
Begrijpelijk.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 12:16 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik had er bij niemand om kunnen lachen eigenlijk. Niet op dat moment.
Nee inderdaad. Zoiets doe je gewoon niet op iemand haar bruiloft..quote:Op vrijdag 28 juni 2013 12:16 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik had er bij niemand om kunnen lachen eigenlijk. Niet op dat moment.
*bek valt openquote:Op vrijdag 28 juni 2013 12:13 schreef Stormqueen het volgende:
oh ja, klopt was ook meer in de trant van "als je ooit nog aan komt dan gaan we je tegenhouden" enzo
Wat.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 12:13 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ook fijn!quote:Op vrijdag 28 juni 2013 12:35 schreef Isabeau het volgende:
Nou ja, bij een vriendin van mij benadrukte de vader van de bruid in zijn speech haar psychiatrisch verleden nog even en plein publique terwijl ik denk dat de meerderheid van de gasten daar helemaal niets van af wist
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
quote:Op vrijdag 28 juni 2013 13:31 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb 3 kwartier geleden garnalen gegetenIk blijf duimen, maar ik word stiekem wel een beetje vrolijk van het idee dat mijn theorie waarschijnlijk klopt
![]()
Succes! Ik hoop dat het gaat lukken en je theorie klopt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |