Yepquote:Op woensdag 26 juni 2013 18:42 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Zie ik hier nog een deelnemert voor de internationale rit?
Watvooreen hebben we het dan overquote:Op woensdag 26 juni 2013 19:37 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Yep
Maar ik wil wel eerst een andere motor
Ik twijfel tussen een allroad of een dikke naked. Het liefste zou ik een nieuwe Multistrada 1200 halen, maar die is een beetje boven budgetquote:
quote:En nogmaals, SPOT
Eerst dat gezeik over CC die je moet hebben voordat je je apparaatje überhaupt kunt gebruiken, dan maar de CC van pa geleend, krijg ik een error op het allerlaatste scherm. Bellen met klantenservice, hang je een half uur aan de fokking lijn omdat je alle data opnieuw moet invoeren, om vervolgens godbetert hetzelfde probleem te krijgen. En daar kunnen ze dan weer naks aan doen
Ah das wel handig. Ben ook een beetje aan het zoeken naar een heel simpel GPS ding. Hij moet gewoon loggen zodra de motor aanstaat, bv elke seconde. Downloaden van die data hoeft niet eens draadloos. Zoiets moet heel goedkoop kunnen lijkt me, maar nog niks gevondenquote:Op woensdag 26 juni 2013 19:53 schreef Dekatria het volgende:
[..]
www.findmespot.com
Maken GPS locators.
Daarom - ik rij door de Balkan heen, vind het ook wel zo handig voor het thuisfront dat ze weten waar ik daar uithang. Nu nog dat ding aan de praat krijgenquote:Op woensdag 26 juni 2013 20:13 schreef BlackLining het volgende:
Dat is in sommige gevallen wel handig ja. Als ik mijn plannen door weet te zetten om volgend jaar Australia rond te rijden (je zou moeten zien hoe een enorme grijns ik op mijn bek krijg als ik dat type ) dan wil ik ook echt zo'n ding. Honderden kilometers zonder telefoonbereik en wegen die slechts twee of drie keer per week gebruikt worden. Dan wil ik wel echt zo'n ding hebben voor het geval er iets mis gaat, en dan met SOS functie of iets dergelijks. Het heeft zeker wat om compleet onbereikbaar voor anderen op de motor te rijden maar met zulke stukken door zulk extreem gebied vind ik toch wat riskant.
Ik wil wel komend jaar Want anders moet ik mijn afstuderen gaan uitstellen en dat zoek ik niet. En in Nederland afstuderen gaat hem sowieso niet wordenquote:Op woensdag 26 juni 2013 20:21 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Daarom - ik rij door de Balkan heen, vind het ook wel zo handig voor het thuisfront dat ze weten waar ik daar uithang. Nu nog dat ding aan de praat krijgen
Ik zou Australië gewoon als je doel stellen, BL. Als je iets wil, kan het makkelijk hoeft niet komend jaar, zolang je alles maar in het werk stelt ervoor.
Gaat het je dan om zitpositie of echt om het reizen?quote:Op woensdag 26 juni 2013 19:52 schreef Tankiej het volgende:
Ik twijfel tussen een allroad of een dikke naked. Het liefste zou ik een nieuwe Multistrada 1200 halen, maar die is een beetje boven budget
Bij allroad zou ik richting een V-Strom gaan, en naked iets van een Superduke 990..
nieuwe vstrom 1000quote:Op woensdag 26 juni 2013 19:52 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Ik twijfel tussen een allroad of een dikke naked. Het liefste zou ik een nieuwe Multistrada 1200 halen, maar die is een beetje boven budget
Bij allroad zou ik richting een V-Strom gaan, en naked iets van een Superduke 990..
[..]
quote:
Zitpositie, ik wil graag iets rechter op zittenquote:Op woensdag 26 juni 2013 20:37 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Gaat het je dan om zitpositie of echt om het reizen?
Ik denk dat die ook iets te ver buiten budget zal zijnquote:
Voordeel van zoiets als een allroad op reis tov een naked is dan weer dat je een scherm erop kan hebben, wat lange afstanden wat makkelijker maakt om te handelen. En je rijdt niet voor lul met je bagagequote:Op woensdag 26 juni 2013 20:45 schreef Tankiej het volgende:
Zitpositie, ik wil graag iets rechter op zitten
Weet ik, daarom twijfel ik ook nog. Neem ik een allroad voornamelijk voor de langere reizen, of een naked voornamelijk voor de fun in NLquote:Op woensdag 26 juni 2013 20:48 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Voordeel van zoiets als een allroad op reis tov een naked is dan weer dat je een scherm erop kan hebben, wat lange afstanden wat makkelijker maakt om te handelen. En je rijdt niet voor lul met je bagage
Denk dat de V-Strom dan wel je uiteindelijke beste keus is. Ook makkelijk aan te komen.quote:Op woensdag 26 juni 2013 20:49 schreef Tankiej het volgende:
Weet ik, daarom twijfel ik ook nog. Neem ik een allroad voornamelijk voor de langere reizen, of een naked voornamelijk voor de fun in NL
Allebei zit er jammer genoeg niet in..
Ik ga wel proefritjes maken tegen die tijd en dan beslissen, wordt op z'n vroegst einde van dit jaar. Maar grote kans dat het wel een V-Strom wordtquote:Op woensdag 26 juni 2013 20:50 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Denk dat de V-Strom dan wel je uiteindelijke beste keus is. Ook makkelijk aan te komen.
Doe het dan meteen goedquote:Op woensdag 26 juni 2013 20:55 schreef BlackLining het volgende:
Bedankt hé Deka Nou zit ik weer kwijlend plaatjes op te zoeken
[ afbeelding ]
Ik vind het vorig model V-Strom mooierquote:Op woensdag 26 juni 2013 20:55 schreef BlackLining het volgende:
Bedankt hé Deka Nou zit ik weer kwijlend plaatjes op te zoeken
[ afbeelding ]
Die heeft ook wat ja Al vind ik de 'kale' versie, dus zonder die horizontale V op de tank een stuk minder. Dat is een uit de hand gelopen 90's fiets. Deze is wel mooiquote:Op woensdag 26 juni 2013 21:26 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Ik vind het vorig model V-Strom mooier
[ afbeelding ]
Dit is ook de Black Rhino uitvoeringquote:Op woensdag 26 juni 2013 21:49 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Die heeft ook wat ja Al vind ik de 'kale' versie, dus zonder die horizontale V op de tank een stuk minder. Dat is een uit de hand gelopen 90's fiets. Deze is wel mooi
Heb je wel eens op zo'n machine gezeten? Ik zie mij daar in de toekomst wel een paar duizend kilometer op maken. Werkelijk als een luxe fauteuil
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb ik nog naar gekekenquote:Op woensdag 26 juni 2013 22:04 schreef KneusTeun het volgende:
Misschien vloeken in de kerk hier
[ afbeelding ]
Ja, wat men ook zegt, dat blijft ook gewoon een vet apparaatquote:Op woensdag 26 juni 2013 22:04 schreef KneusTeun het volgende:
Misschien vloeken in de kerk hier
[ afbeelding ]
als ik het geld toch eens had...quote:Op woensdag 26 juni 2013 22:04 schreef KneusTeun het volgende:
Misschien vloeken in de kerk hier
[ afbeelding ]
Denk dat voor de wereld rond op papier een R1200GS of een 990 adventure wel beter/fijner is.quote:Op woensdag 26 juni 2013 23:18 schreef Dekatria het volgende:
Denk dat die DRs, XTs en KLRs veel geschikter zijn voor zo'n wereldreis dan zo'n superkameel. Simpele techniek, lichte fiets, en makkelijk te verbouwen... dat is wat je wil.
Dat is het hele punt ook, op een wereldreis kom je gewoon een keer wildernis tegen. Gewicht speelt hoe dan ook een enorme rol op reis, al was het alleen al als je fiets omflikkert. Dan 1000x liever een DR dan een XTZ1200 oid.quote:Op woensdag 26 juni 2013 23:19 schreef KneusTeun het volgende:
Als je wildernis pakt dan wordt het inderdaad ander verhaal.
Nou ja, er is overal wel een zandweggetje. En dat kan met praktisch iedere motor wel.quote:Op woensdag 26 juni 2013 23:20 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Dat is het hele punt ook, op een wereldreis kom je gewoon een keer wildernis tegen. Gewicht speelt hoe dan ook een enorme rol op reis, al was het alleen al als je fiets omflikkert. Dan 1000x liever een DR dan een XTZ1200 oid.
Om over evt reparaties maar te zwijgen
een xt is onverwoestbaar. Behalve de knipperlichtjes maar ja als je geen zijwegen tegenkomt hoef je ook geen richting aan te gevenquote:Op donderdag 27 juni 2013 00:48 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nou ja, er is overal wel een zandweggetje. En dat kan met praktisch iedere motor wel.
Zo'n BMW zal opzich ook wel comfortabel de wereld rondgaan, het belangrijkste is gewoon simpele techniek. Carburated met mechanische ontsteking. Het type motorblok wat met DUCT tape en ijzerdraad te repareren valt mocht het kapot gaan. Als je BMW ergens in Kneuteburgerhei staat met vuil in de injectoren, wordt het toch echt lopen.
Liefst ook meerdere cilinders zou ik zeggen. Als er iets kapot gaat aan ontsteking, carburatie, kleppen of wat dan ook, kun je altijd nog verder, al is het met horten en stoten.
Watvoor gaan het worden?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 15:00 schreef Salatrel het volgende:
Tevens binnenkort maar eens een set kisten en rek bestellen
ik denk dat ik een set bij arokoffers.nl bestel type adventurequote:
http://www.heavyduties.ro/Panniers.htmlquote:Op vrijdag 28 juni 2013 15:52 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ik denk dat ik een set bij arokoffers.nl bestel type adventure
ken ik wel ja maar Roemenenquote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:14 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
http://www.heavyduties.ro/Panniers.html
Kwam er via MF en schenen er goede ervaringen mee te hebben.quote:
ja ik kende die website al wel maar het prijsverschil is minimaal bestel ik liever neerlandsche waarquote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:45 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Kwam er via MF en schenen er goede ervaringen mee te hebben.
klopt op panniers scheelt bijna niks.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:46 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ja ik kende die website al wel maar het prijsverschil is minimaal bestel ik liever neerlandsche waar
is ook mijn droombrommer hoorquote:Op woensdag 26 juni 2013 22:04 schreef KneusTeun het volgende:
Misschien vloeken in de kerk hier
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 26 juni 2013 20:48 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Voordeel van zoiets als een allroad op reis tov een naked is dan weer dat je een scherm erop kan hebben, wat lange afstanden wat makkelijker maakt om te handelen. En je rijdt niet voor lul met je bagage
Met een paar simpele modificaties zou het een erg knappe fiets zijn. Die belachelijke snavel eraf, uitlaat omhoog, en hoppeta.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 12:19 schreef KneusTeun het volgende:
[ afbeelding ]
Zijn ook veel mensen enthousiast over
Een echte yammie heeft duct tape!quote:Op dinsdag 2 juli 2013 12:46 schreef koffielepel het volgende:
Ach, mijn reisgenoot voldoet prima:
[ link | afbeelding ]
En past bijna in een tent (luchtbedje oppompen ):
[ link | afbeelding ]
Ik dacht dat ik een eenpersoons luchtbed meehad, helemaal thuis nog opgezocht en samen met mevrouw Koffielepel gekeken of het inderdaad onze eenpersoons was. Bleek het stiekem toch een twee-persoons
Hebbie nog meer foto's toevallig?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 12:46 schreef koffielepel het volgende:
Ach, mijn reisgenoot voldoet prima:
[ link | afbeelding ]
En past bijna in een tent (luchtbedje oppompen ):
[ link | afbeelding ]
Ik dacht dat ik een eenpersoons luchtbed meehad, helemaal thuis nog opgezocht en samen met mevrouw Koffielepel gekeken of het inderdaad onze eenpersoons was. Bleek het stiekem toch een twee-persoons
Zeker waar.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 12:46 schreef Salatrel het volgende:
de Tiger 800 is in mijn ogen ook mooier met de optionele snavel als zonder
zeker al vind ik die snavel op de nieuwe V-Strom weer wat overdreven. Hoewel ik die, hoe meer ik er naar kijk, ook steeds mooier ga vinden. Ze hadden alleen die koplamp wat minder lomp hoog moeten maken. Zo is het net alsof ie iets te hard tegen een muur aangereden is waarna ze er alleen een nieuwe snavel op geplakt hebbenquote:Op dinsdag 2 juli 2013 12:46 schreef Salatrel het volgende:
die snavel is niet eens storend (ik vind het persoonlijk wel wat hebben) dat ding weegt overigens 275kg heeft wel cardan dat dan weer wel. een nieuwe "allroad" met 1000cc of meer krijg je bij die nieuwe vstrom toch wel meer bang for buck al heb ik geen idee wat ie moet gaan kosten.
de Tiger 800 is in mijn ogen ook mooier met de optionele snavel als zonder
Bijkomend voordeel is dat die 800XC 215kg nat gewicht heeft. Dat is bijna gelijk aan m'n Alp.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 14:12 schreef BlackLining het volgende:
Tiger 800xc ook Ik heb sowieso meer met motoren die een buizenframe hebben. Die aluminium blokframes vind ik niks. Jammer wel dat die Tiger zo'n 3 pitter is en geen V-twin.
Ligt er ook een beetje aan hoe het gewicht zit he. Ik ga er dan tenminte vanuit dat je dat aanhaalt voor het geval dat je op vakantie je fiets overeind moet zetten? Dan wil je eigenlijk vooral dat het gewicht onderin zit en dat de bovenkant wat lichter is..quote:Op dinsdag 2 juli 2013 14:20 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Bijkomend voordeel is dat die 800XC 215kg nat gewicht heeft. Dat is bijna gelijk aan m'n Alp.
Wildkamperen mag niet in meeste landen.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 14:52 schreef whY... het volgende:
Vraagje he, zetten jullie gewoon zomaar ergens een tent op? Ik heb een keer tourtje Frankrijk gedaan maar was toch een beetje scheiterig zomaar op gras mijn tentje op te zetten.
Hoe houden jullie rekening met wild camperen?
Nog een heleboel natuurlijkquote:Op dinsdag 2 juli 2013 13:48 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Hebbie nog meer foto's toevallig?
[..]
Zeker waar.
In Frankrijk en Nederland mag het voor 1nacht, tenminste in 2011.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 14:53 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Wildkamperen mag niet in meeste landen.
Gewoon een boer vragen
Maak gewoon een best-of compilatie van je trip, dat lijkt me primaquote:Op dinsdag 2 juli 2013 15:07 schreef koffielepel het volgende:
[..]
Nog een heleboel natuurlijk
Heb je wat specifieks in gedachte? Zet er vanavond als ik thuis ben wel wat op
Avondeten neem ik mee (campingvoedsel, hoeft enkel heet water bij), ontbijtje kan je meestal lokaal wel scoren. Broodje, bagel danwel iets anders om op te knagen doet het meestal prima, ook voor onderweg.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 15:08 schreef whY... het volgende:
[..]
In Frankrijk en Nederland mag het voor 1nacht, tenminste in 2011.
edit: Hoe doen jullie dat met boodschappen als in ontbijten, lunchen avondeten?
Nou mag absoluut niet, er zijn in NL uitzonderingen waar er speciale plekken voor fietsers en wandelaars zijn. Maar zomaar ergens gaan staan kan duur geintje worden.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 15:08 schreef whY... het volgende:
[..]
In Frankrijk en Nederland mag het voor 1nacht, tenminste in 2011.
edit: Hoe doen jullie dat met boodschappen als in ontbijten, lunchen avondeten?
Hoe kom je daarbij, dat je mag wildkamperen in Nederland voor 1 nacht?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 15:08 schreef whY... het volgende:
[..]
In Frankrijk en Nederland mag het voor 1nacht, tenminste in 2011.
edit: Hoe doen jullie dat met boodschappen als in ontbijten, lunchen avondeten?
http://wildkamperen.nl/wiki/Nederlandquote:Wildkamperen in Nederland is niet erg aan te raden; er is weinig gelegenheid en veel geschikte plekken zijn in kwetsbare natuurgebieden. De boetes in Nederland zijn niet mals: als je betrapt wordt - en die kans is redelijk groot - betaal je ¤90 (zie: Boete-database Openbaar Ministerie).
Mocht je toch een boete krijgen is het echter vaak de moeite waard om een bezwaarschrift in te dienen. Sinds 2008 is namelijk de kampeerwet vervallen. Het is de bedoeling dat gemeenten het kamperen reguleren middels hun eigen plaatselijke verordening (APV). Lang niet alle gemeentes hebben dit gedaan, of ze hebben dit niet goed gedaan. Zo heeft de gemeente Drimmelen helemaal niets hierover geregeld en ben je in de gemeente Rotterdam alleen strafbaar als de politie of de daarvoor bevoegde toezichthouder/BOA je daadwerkelijk slapend aantreft.
Veel van die paalplaatsen zijn alleen voor fietsers of wandelaars. In onze oude tuin stond er ook 1. Deze was met de motor ook niet bereikbaar.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 15:58 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij, dat je mag wildkamperen in Nederland voor 1 nacht?
[..]
http://wildkamperen.nl/wiki/Nederland
Het verschilt dus per gemeente, het is niet voor heel NL te zeggen of het mag of niet
Je hebt wel zogeheten paalkampeerplaatsen, daar mag je maximaal 72 uur staan met je tent. Kan je meer over lezen als je bovenstaande link volgt
Bereikbaarheid is weer een ander verhaal natuurlijk..quote:Op dinsdag 2 juli 2013 16:11 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Veel van die paalplaatsen zijn alleen voor fietsers of wandelaars. In onze oude tuin stond er ook 1. Deze was met de motor ook niet bereikbaar.
Onze tuin was een recreatie/natuurgebied van 246ha ja, wattan?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 16:19 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Bereikbaarheid is weer een ander verhaal natuurlijk..
In jullie tuin stond er 1? Was jullie tuin dan eigendom van Staatsbosbeheer?
Krenterig doen hoeft ook niet.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 17:26 schreef Dekatria het volgende:
UK is een duurder land t.o.v. Nederland, al valt het voor een normale reis wel mee. Ik vind tevens dat je op reis niet krenterig moet gaan lopen doen.
Dank voor het leuke verslag koffielepel
Je hebt krenterig en krenterig natuurlijk het is maar net hoe gek je het zelf maakt.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 17:30 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Krenterig doen hoeft ook niet.
Maar op de centen letten en daardoor een week verder te kunnen rijden is natuurlijk wel goed
Ik bedoel anders kan je ook in Hotels gaan slapen en alleen 4 sterren restaurants pakken
Omdat ik wat anders versta onder tuin dan jou, denk ik danquote:Op dinsdag 2 juli 2013 17:09 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Onze tuin was een recreatie/natuurgebied van 246ha ja, wattan?
UK is prima betaalbaar. Benzine is goedkoper, kleine campings een schijntje (je moet niet op die grote stacaravanparken met alles erop en eraan eindigen ) en als je gewoon zelf kookt en je boodschapjes haalt ben je helemaal niets kwijt. Pubmeals heb je vaak goede deals: goed maal + pint voor 6 of 7 pond.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 17:20 schreef KneusTeun het volgende:
Leuk om te lezen!
Benieuwd of je dingen bent tegengekomen die je anders zou doen, en is UK beetje betaalbaar?
Wij woonde daar en mijn vader was de beheerder, en aangezien de paal echt 300m van ons huis af stond zonder hekken of iets, zie ik dat als tuinquote:Op dinsdag 2 juli 2013 18:06 schreef Tankiej het volgende:
Tof verhaal koffielepel
[..]
Omdat ik wat anders versta onder tuin dan jou, denk ik dan
Nicequote:Op dinsdag 2 juli 2013 18:21 schreef motorbloempje het volgende:
Pro-tip: Als je hier bent en je heb een dataabonnementje voor je mobiel, download de "Wetherspoon APP". Wetherspoons zitten door heel het land en zijn zo ongeveer de goedkoopste pubs die er zijn. Prima voer, en altijd wel een meal-deal voor een pond of 6. Zijn allemaal franchises, maar hebben een uitgebreid menu en elke dag wel een 'deal-thema', zoals Steaks op Dinsdag en Curries op Donderdag enzo
Een tuin van 300m diep/lang is nog steeds een èrg grote tuin. Zelfs voor niet-randstad maatstavenquote:Op dinsdag 2 juli 2013 18:16 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Wij woonde daar en mijn vader was de beheerder, en aangezien de paal echt 300m van ons huis af stond zonder hekken of iets, zie ik dat als tuin
Tussen welke landen gaat het?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:58 schreef BlackLining het volgende:
Zo maar weer even landen gaan vergelijken Moet onderhand maar eens de knoop door gaan hakken.
Hehequote:
Al die onderhouds meuk is gelukkig al besteld en betaald Alleen de postbode verdomd hetquote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:25 schreef KneusTeun het volgende:
Het goedkoopste land vs het op een na goedkoopste land?
Edit: zodat er ruimte is voor onderhoud
Duitsland + Oostenrijk zou ik voor gaan dan, kom je tenminste geen Fransen tegen lekker een week rondboenderen in de bergen, primaquote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:26 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Hehe
Frankrijk, Zwitserland, Duitsland, Oostenrijk of Denemarken met het onderste stukje van Zweden In willekeurige volgorde overigens.
Nederland heeft een vergelijkbaar nadeel hoor Ik spreek trouwens heel aardig Frans dus da's niet zo'n probleem. Beter Frans dan Duits in ieder geval. Maar taalbarriere houdt me sowieso niet zo erg tegen. Ben er dan ook al erg vaak geweest, dus een beetje afgezaagd is het wellicht wel.quote:
Een week voor een reis naar Slovenië en terug? Mwoh. Kan je beter het dichter bij huis zoeken en alle leuke stuurweggetjes aandoenquote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:36 schreef KneusTeun het volgende:
Slovenie niet een alternatief? lijkt op Oostenrijk en Zwitserland, maar toch weer net wat anders
Die komt ook zeker nog een keer gecombineerd met Kroatië Wat ik er van gezien heb is dat ook een heel mooi land. Maar inderdaad ietsje te ver voor een week. Misschien dender ik er nog eens in de auto naar toe.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:36 schreef KneusTeun het volgende:
Slovenie niet een alternatief? lijkt op Oostenrijk en Zwitserland, maar toch weer net wat anders
bovendien erg druk met wielrenners daar momenteelquote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:44 schreef BlackLining het volgende:
Frankrijk is sowieso goed te doen qua motorrijden. Daar kijkt men immers wél uit voor je en krijg je wel gewoon alle ruimte in de file. Ze zullen indien nodig zelfs een stukje berm pakken om je er langs te laten, waarschijnlijk omdat ze zich best beseffen dat het doorlaten van motorrijdens ook voor hun eigen belang is.
Zit ondertussen Toer de Fiets te kijken, komen ook schitterende stuurweggetjes voorbij hoor. Maar dat is nu althans meer in de buurt van de Pyreneeën.
En terecht natuurlijk.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:30 schreef KneusTeun het volgende:
Maar als je geen Frans praat in Frankrijk ben je toerist en dan ben je minder waard dan de keutel onder iemands schoen.
ja precies. Zelf keer meegemaakt dat we een zippo kochten die later bleek niet werkte. Bij kopen sprak meneer perfect Engels, bij poging tot ruilen opeens niet meerquote:Op vrijdag 5 juli 2013 21:15 schreef BlackLining het volgende:
Overigens spreken de Fransen prima Engels hoor.
Zodra er betaald moet worden..
wat is dat voor een waardeloze opmerking? ik bedoel, VVV kantoor links en rechts kan iedereen. Maar als ik een gesprek wil hebben met iemand heb ik niet de skills. En ga niet doen alsof dat heel raar is...quote:
Heb je honger?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 21:57 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
wat is dat voor een waardeloze opmerking? ik bedoel, VVV kantoor links en rechts kan iedereen. Maar als ik een gesprek wil hebben met iemand heb ik niet de skills. En ga niet doen alsof dat heel raar is...
Maar je opmerking laat wel zien dat jouw social skills wat extra's kunnen gebruiken.
mooi! met dat argument hoef ik hier geen buitenlanders meer in Duits of Engels te woord te staanquote:Op vrijdag 5 juli 2013 22:02 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Heb je honger?
Dat gezever altijd over Fransen die geen Engels willen spreken, ik word er een beetje moe van. Als je als toerist je wat verdiept in de taal in plaats een Fransman te overvallen met je leuke Engels scheelt het al een hoop. Sowieso snap ik niet waarom zoveel mensen het meteen aan onwil wijten...
De helft van de Nederlanders spreekt ook Duits hoor.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 22:12 schreef Sloggi het volgende:
Je had het net over sociale vaardigheden; daarbij hoort ook dat je je kunt verplaatsen in een ander. Verdiep je maar eens in de Franse geschiedenis en cultuur, dan snap je misschien waarom veel Fransen - als ze het al zouden kunnen - liever geen Engels spreken.
Wet van Godwinquote:
Minder dan drie weken, komaan zeg! Anders maken we de keuze wel voor jequote:Op vrijdag 5 juli 2013 22:18 schreef BlackLining het volgende:
Ik blijf twijfelen als een malle tussen welk land ik moet kiezen Al valt Frankrijk wel af denk ik (niet vanwege de Fransen overigens hoor )
Ik plan doorgaans mijn vakanties binnen Europa sowieso niet Ik ben iemand die gewoon de handel inpakt en vertrekt, dan zie ik wel waar ik uitkomquote:Op zaterdag 6 juli 2013 08:58 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Minder dan drie weken, komaan zeg! Anders maken we de keuze wel voor je
Wel een kadootje kopen voor de verjaardag heaquote:Op zondag 7 juli 2013 20:17 schreef BlackLining het volgende:
Als ik het een klein beetje weet te timen kan ik met een splinternieuwe motor op vakantie
[ afbeelding ]
Ik kan niks bedenken. Misschien een 'ik ben eindelijk ingereden' T-shirtquote:Op zondag 7 juli 2013 20:36 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Wel een kadootje kopen voor de verjaardag hea
Ik heb maar een week vrij, dan zou ik er vrij snel doorheen moeten en dat vind ik zonde. Scandinavië wil ik een keer echt goed doen, als ik de tijd ervoor kan nemen. Met crossen over de snelweg doe ik het land geen eer aanquote:
waarom dekken die boelers de eigen woonplaats niet gewoon standaardquote:
Ja, weekje is wat schraal ja. Voor elke vakantie eigenlijk welquote:Op maandag 8 juli 2013 16:10 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik heb maar een week vrij, dan zou ik er vrij snel doorheen moeten en dat vind ik zonde. Scandinavië wil ik een keer echt goed doen, als ik de tijd ervoor kan nemen. Met crossen over de snelweg doe ik het land geen eer aan
Omdat er dan steeds mensen met een Yamaha bellen om te klagen dat de oprit vol onderdelen ligt.quote:Op maandag 8 juli 2013 16:23 schreef Salatrel het volgende:
[..]
waarom dekken die boelers de eigen woonplaats niet gewoon standaard
In Noorwegen heb je zo goed als geen snelwegenquote:Op maandag 8 juli 2013 16:10 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik heb maar een week vrij, dan zou ik er vrij snel doorheen moeten en dat vind ik zonde. Scandinavië wil ik een keer echt goed doen, als ik de tijd ervoor kan nemen. Met crossen over de snelweg doe ik het land geen eer aan
wel leuke tolhokjemevrouwen en pontbonnetjemeisjesquote:Op maandag 8 juli 2013 18:56 schreef kepler het volgende:
[..]
In Noorwegen heb je zo goed als geen snelwegen
Je begrijpt best wat ik bedoel natuurlijk.quote:Op maandag 8 juli 2013 18:56 schreef kepler het volgende:
[..]
In Noorwegen heb je zo goed als geen snelwegen
Zelfs de meeste doorgaande wegen (iig stukjes die ik heb gezien) zijn interessant genoeg Maar ik snap prima wat je bedoelt, een week is veel te kort voor Noorwegen (zeker als je er ook nog eerst heen moet rijden).quote:Op maandag 8 juli 2013 19:50 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Je begrijpt best wat ik bedoel natuurlijk.
Gewoon de doorgaande wegen. Daarvoor ga ik niet zo ver rijden.
quote:Op maandag 8 juli 2013 20:38 schreef kepler het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Twee voorbeeldjes van de uitzichten
Dat hebben we helaas niet gedaan, we hebben een camping gepakt (we waren maar aan het reizen voor 1 nacht) en dat was aardig goedkoop. 200 kronen voor 2 personen, tentje en auto. Dat was wel 1 van de populairste campings (Geiranger Fjord). Ik heb echter ook hutjes gezien voor 300 kronenquote:
quote:Op maandag 8 juli 2013 21:37 schreef BlackLining het volgende:
Ja, wildkamperen is schitterend. Ik heb het ooit gedaan aan een Zwitsers meertje. Daar mag het niet, maar als je geen zooi achterlaat en niemand tot last bent doet men niet moeilijk.
Tevens heeft Noorwegen naast fjorden ook prachtige bruggen.
[ afbeelding ]
Stel je voor, daar met de motor overheen
Overigens Deka, die man die ik vanmiddag op het werk had die naar Noorwegen ging, reed ook TransAlp
Goed voorbeeld doet volgenquote:Op maandag 8 juli 2013 21:37 schreef BlackLining het volgende:
Overigens Deka, die man die ik vanmiddag op het werk had die naar Noorwegen ging, reed ook TransAlp
Zuur he, zo opgesloten zitten.quote:Op maandag 8 juli 2013 21:44 schreef kepler het volgende:
Zowel die brug als die weg ben ik overheen gereden, we zaten allebei de hele tijd te klagen dat we in een auto zaten
Haha inderdaad, kan het me helemaal voorstellen Het is volgens mij wel relaxter qua bagage om met een auto te gaan (alles in de kofferbak flikkeren en wegrijden maar ), maar de motor geeft zoooveeel meer vrijheid en is gewoon leuker om te rijdenquote:Op maandag 8 juli 2013 21:47 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Zuur he, zo opgesloten zitten.
Toen ik serieus net 3 dagen mijn motorrijbewijs had stond mijn vakantie gepland. Ik ben toen via de Ardennen, Zwarte Woud en de Jura naar de Franse Alpen gereden. Je kunt je waarschijnlijk wel een voorstelling maken hoe hard ik dat koekblik vervloekt heb terwijl El Bandito nog thuis op de oprit stond
Ja, dat kaartje heb ik wel eens gezien ja. 3.000km was die toch?quote:Op maandag 8 juli 2013 21:50 schreef Salatrel het volgende:
gewoon een lading nationale tourist routes aan elkaar knopen en gaan
[ afbeelding ]
zoiets jaquote:Op maandag 8 juli 2013 21:56 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja, dat kaartje heb ik wel eens gezien ja. 3.000km was die toch?
Dat geklooi met bagage heb ik er wel voor over daarnaast die vakanties met een Citroën C1 zo comfortabel was het ook al nietquote:Op maandag 8 juli 2013 21:56 schreef kepler het volgende:
[..]
Haha inderdaad, kan het me helemaal voorstellen Het is volgens mij wel relaxter qua bagage om met een auto te gaan (alles in de kofferbak flikkeren en wegrijden maar ), maar de motor geeft zoooveeel meer vrijheid en is gewoon leuker om te rijden
quote:Op maandag 8 juli 2013 21:59 schreef Salatrel het volgende:
misschien kan stinkie hem een keer proefrijden alsie een dag vrij is
Aan iemand die geen motor rijdt moeten uitleggen hoe het voelt is net als iemand die blind is moeten uitleggen hoe de kleur rood eruit ziet.quote:Op maandag 8 juli 2013 22:01 schreef BlackLining het volgende:
Er was hier laatst iemand die begreep niet wat nou zo leuk was aan motorrijden. Die vond dat met de auto op vakantie gaan net zoveel vrijheid geeft. Dan heb je dus niet begrepen
Probeer je afstudeerscriptie er eens over te schrijven bij een begeleider die het niet snaptquote:Op maandag 8 juli 2013 22:01 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat geklooi met bagage heb ik er wel voor over daarnaast die vakanties met een Citroën C1 zo comfortabel was het ook al niet
Er was hier laatst iemand die begreep niet wat nou zo leuk was aan motorrijden. Die vond dat met de auto op vakantie gaan net zoveel vrijheid geeft. Dan heb je dus niet begrepen
[..]
Haha, zeker. En andersom ook trouwens. Toen ik vanmiddag tegen die klanten zei dat ik ook motor reed werden ze spontaan helemaal enthousiast en dat zie je overal waar je motorrijders tegenkomt.quote:Op maandag 8 juli 2013 22:13 schreef Salatrel het volgende:
Praten over motorrijden met iemand diet zelf niet doet is sowieso een kansloze onderneming in de meeste gevallen
Ik vind dat soort tenten echt helemaal niks - een soort uit de kluiten gewassen slaapzak. Beetje ruimte is wel zo prettig, kan je tenminste ook je zooi een beetje kwijtquote:Op dinsdag 9 juli 2013 00:16 schreef KneusTeun het volgende:
Geniaal! nu in de aanbieding bij trekinn! 35 euro
Hahahaquote:Op dinsdag 9 juli 2013 00:16 schreef KneusTeun het volgende:
Geniaal! nu in de aanbieding bij trekinn! 35 euro
Dan liever deze:quote:Op dinsdag 9 juli 2013 00:16 schreef KneusTeun het volgende:
Geniaal! nu in de aanbieding bij trekinn! 35 euro
met dit plaatje scoorde je bij tent goeroe deka geen puntenquote:
Ik zie niet in waarom. Is toch gezelligquote:Op woensdag 10 juli 2013 09:25 schreef Dekatria het volgende:
Je motor in je tent zetten gaat mij dan weer iets te ver eigenlijk.
Dat ook. Allroads horen buitenquote:Op woensdag 10 juli 2013 22:51 schreef Sloggi het volgende:
Je motor in je tent. Stelletje prinsesjes .
Een tent 'binnen' noemenquote:
Dat doe ik ook zonder dattie in de tent staatquote:Op woensdag 10 juli 2013 23:26 schreef BlackLining het volgende:
Gewoon lekker recht naast de motor pitten.
colablikje platslaanquote:Op woensdag 10 juli 2013 23:36 schreef BlackLining het volgende:
Overigens wellicht nog een tip voor in de OP: plankie meenemen. Handig onder de standaard op een camping, op zachte grond wil dat nooit zo lekker
Dus dit.quote:
Dat is wel relaxt voor de tent met een biertje erbij Anders zit je zo vervelend op de grondquote:
Haha, ik heb op de motor wel 750 km gedaan. Zwaar maar te doen. Mijn truc was wisselen tussen snelheden. Kruissnelheid 120 om de nek in orde te houden (naked motor) en af en toe even naar de 170, 180 om wakker te blijven. En om het uur stoppen. In ieder geval voordat je moe wordt want dan ben je al te laat en blijf je bezig.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:05 schreef motorbloempje het volgende:
Gut, ik ben een keer vanaf de grens met Zwitserland terug naar huis gereden in één streep, 853km, nooit meer. Wát een teringeind. 400 is echt m'n max. Wil ook nog plezier hebben, wakker zijn en geen houten kont hebben.
Lekker je meissie de rugzak aan laten trekken ook like a boss.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 16:38 schreef lipjes het volgende:
Ziet er naar uit, over anderhalve week, op naar Duitsland
Nu maar hopen dat ik alles meekrijg in mijn rugtas/tanktas.
Vriendin heeft dan rugtas & topkoffer.
Maar moet vast wel lukken voor een dag of 4
Ik vind het profijt wat je ervan hebt de onhandigheid van het vervoer ervan totaal niet waard, eigenlijk.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 16:34 schreef kepler het volgende:
[..]
Dat is wel relaxt voor de tent met een biertje erbij Anders zit je zo vervelend op de grond
1000km vanuit Dolomieten, in 1 ruk.. En daarna heb ik dat ding meer dan 3 weken niet aangeraakt.. Handen stonden s-nachts nog steeds krom Naja, het was een kleine 1100km, omdat ik een afslag had gemist en geen kaarten had in Duitsland en het richtingsgevoel van een mug op koffie had toenquote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:05 schreef motorbloempje het volgende:
Gut, ik ben een keer vanaf de grens met Zwitserland terug naar huis gereden in één streep, 853km, nooit meer. Wát een teringeind. 400 is echt m'n max. Wil ook nog plezier hebben, wakker zijn en geen houten kont hebben.
Ik ben de dag nadat ik 750 km gereden had gewoon weer opgestapt voor een heerlijk rondjequote:Op vrijdag 12 juli 2013 23:50 schreef theKiD het volgende:
[..]
1000km vanuit Dolomieten, in 1 ruk.. En daarna heb ik dat ding meer dan 3 weken niet aangeraakt.. Handen stonden s-nachts nog steeds krom Naja, het was een kleine 1100km, omdat ik een afslag had gemist en geen kaarten had in Duitsland en het richtingsgevoel van een mug op koffie had toen
Degene met de kaart had wel de goede afslag. *iets met stortregen en niet meer dan 15 meter voor je uit kunnen kijken op de snelweg*
Ik heb zo'n stoel en zo'n jas+broek. Stoel vind ik alsnog niks, puur om wat je zelf ook al zegt - te lang, en mijns inziens ook te zwaar.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 23:41 schreef BlackLining het volgende:
Ik heb zo'n Coleman stoel zeg maar, die kun je inklappen en dan wordt het een soort koker Beetje roltas idee. Alleen hij is wat te lang, zag ik net. Dus ik vrees dat ik dat ook achterwege ga laten. Anders ben ik een ruime meter breed, en ik weet niet of ik dat zo'n goed idee vind.
Trouwens Deka, jij had ook zo'n mesh jas toch?
Ja, diequote:Op zaterdag 13 juli 2013 00:04 schreef Dekatria het volgende:
DIFI California, dat klinkt bekend
[ afbeelding ]
Zo'n hittepak is ook echt minimaal. Bescherming waar het hoort, de rest is ventilatie. Als je hier in NL dan een wolk voor de zon heb bevries je meteen half. Zou het echt pas aanschaffen als je een land als Spanje ofzo aandoet.
Hmm da's met water toch? Ook maar eens proberen jaquote:Op zaterdag 13 juli 2013 00:07 schreef Dekatria het volgende:
Misschien is dat Hyperkewl koelvest een idee voor je?
Dan vind ik de California inderdaad te minimalistisch voor je denk ik. Als je een lichter (qua kleur) pak hebt waar je alle zooi evt uit kan ritsen kom je verder lijkt me.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 00:12 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Hmm da's met water toch? Ook maar eens proberen ja
Al (en ja, ik ben stronteigenwijs ) wilde ik sowieso al een tweede pak wat wat lichter is, zowel qua kleur, gewicht, stofdikte als warmte.
Dat zeg ikquote:Op zaterdag 13 juli 2013 00:18 schreef BlackLining het volgende:
Wellicht beter wat door te sparen voor een meer flexibel pak
Kan met de zon of wat bomen ook primaquote:Op zaterdag 13 juli 2013 11:13 schreef Dekatria het volgende:
In elk geval is een kompas erg handig. Heb je altijd een idee welke kant je op rijdt.
Ik snap jouw punt ook wel, maar een kaart voor in noodgevallen is wel een prettig idee .quote:Op zaterdag 13 juli 2013 15:37 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Kan met de zon of wat bomen ook prima
Snap je punt wel hoor, maar ik wil altijd zo weinig mogelijk van dat soort hulpmiddelen hebben.
Ligt er vast nog wel ergens een onder in de tas.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 15:48 schreef thenxero het volgende:
[..]
Ik snap jouw punt ook wel, maar een kaart voor in noodgevallen is wel een prettig idee .
Ahaquote:Op zaterdag 13 juli 2013 16:58 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ligt er vast nog wel ergens een onder in de tas.
Mulhouse, daar zit ik 20 minuten vanaf over een dag of tien. Ik ga ook even langs denk ik, goede tip!quote:Op zaterdag 13 juli 2013 22:53 schreef Vinniiee het volgende:
Ik denk dat ik in dit automuseum even een tussenstop ga maken
http://citedelautomobile.(...)inema-2008?galerie=1 (zie ook die auto's )
Hoorde het van een kennis van m'n pa. Schijnt ontiegelijk groot te zijn en je snel de tijd vergeet. Even in de gaten houden dusquote:Op zaterdag 13 juli 2013 23:08 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Mulhouse, daar zit ik 20 minuten vanaf over een dag of tien. Ik ga ook even langs denk ik, goede tip!
Peace of mind is mijzelf wat dat betreft erg veel waard. Je wil je op reis eigenlijk zo weinig mogelijk zorgen om je machine hoeven maken, dus vervangen lijkt me het best. En dan zo snel mogelijk, zodat je evt. calamiteiten kan opvangen voordat je vertrekt.quote:Op zondag 14 juli 2013 02:31 schreef BlackLining het volgende:
Vanmiddag nog wat onderhoud uitgevoerd, en daar gezien dat de distributieketting ruim buiten tolerantie zit. Moet eigenlijk.vervangen worden zit nu enorm te twijfelen of ik vlak voor vertrek nog zo'n grote ingreep (motorblok, nokkenassen en klepstoters eruit) ga doen met kans op verneuken, of dat ik hem erinlaat met kans op vastslaan vanwege hoge pieklast in de bergen..
'Zoveel mogelijk'quote:Op zondag 14 juli 2013 13:37 schreef Vinniiee het volgende:
Wil ik vandaag even de bagage op de motor monteren en proefrijden; weet ik niet wat ik in mijn tanktas moet doen
Punt is tevens dat je tanktas zo ongeveer qua gewichtsverdeling de belangrijkste plek is voor je bagage.quote:Op zondag 14 juli 2013 22:25 schreef BlackLining het volgende:
Ik heb nog nooit het probleem gehad dat ik beschikbare pakruimte niet vol kreeg
Nadeel van teveel ruimte hebben is hier doorgaans dat er bijgevolg ook teveel zooi mee heen en weer gaat.
Helaas niet, moet je ff TR machenquote:Op maandag 15 juli 2013 00:33 schreef BlackLining het volgende:
Trouwens, Deka, kun jij de OP nog aanpassen?
Ik kan best slapen op zo'n matjequote:Op maandag 15 juli 2013 01:51 schreef BlackLining het volgende:
Ben ik doorgaans ook Veel mensen schijnen te kunnen slapen op zo'n matje zonder hoofdkussen?
Dat hoef ik dus écht niet te proberen Bijzonder onhandig wel om zo'n ding mee te slepen, maar het is niet anders. Ik neem nauwelijks kookspullen mee, dat scheelt ook weer wat.
Gheghe, thanks.quote:Op maandag 15 juli 2013 08:54 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Helaas niet, moet je ff TR machen
Mooie layout trouwens, Vin. Matchend setje ook nog, hoe modebewust!
check de zekering van dat ding die klapte er bij mij ook uit 1e keequote:Op maandag 15 juli 2013 12:58 schreef BlackLining het volgende:
Zo, dunne regenjas aangeschaft die net over het motorpak past, voor het geval dat Jas is aardig waterdicht maar de broek niet. Klein pakketje, best handig.
Nu nog even verder klooien met de 12V socket die het niet doet omdat geen idee, en dan klooien aan het Bagagerek á la Beun.
Schakelaar zat verkeerd.quote:Op maandag 15 juli 2013 13:19 schreef Salatrel het volgende:
[..]
check de zekering van dat ding die klapte er bij mij ook uit 1e kee
Mis ik iets of is dit helemaal geen aanbieding?quote:Op maandag 15 juli 2013 13:23 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Schakelaar zat verkeerd.
Ik heb er zo'n schakelaar tussen zitten met drie standen. Kan de socket uit, geschakeld via het achterlicht, en direct op de accu. Dat laatste inderdaad voor als ik de zekering er doorheen trek, dan blijft mijn achterlicht tenminste buiten schot.
Overigens voor degene die hun fiets niet vertrouwen Mijn werkgever heeft een aanbieding voor wegenwacht europaservice, kost nu maar ¤30 om erbij te zetten ¤20 met jongerenvoordeel, ik meen tot 25 jaar.
Dat doet het wel. Het basispakket biedt alleen geen vervangende auto service voor in NL, die moet je er dan nog bijnemen.quote:Op maandag 15 juli 2013 13:43 schreef BlackLining het volgende:
Europaservice geldt niet in Nederland
Ok, dan snap ik helemaal niks van die site. Ik zie overal verschillende bedragenquote:Op maandag 15 juli 2013 13:43 schreef BlackLining het volgende:
Optellen he, twee aparte producten Europaservice geldt niet in Nederland
Pakketten afgesloten voor 20** (?) wel ja. Is veranderd, twee pakketten nu. Beetje onduidelijk. Bij twijfel beste ff bellen met lidmaatschapsnummer bij de hand, kunnen ze zo zien hoe en wat.quote:Op maandag 15 juli 2013 13:54 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Dat doet het wel. Het basispakket biedt alleen geen vervangende auto service voor in NL, die moet je er dan nog bijnemen.
Nee, dat doe ik niet. Kan het ook zo opvragen. Kunnen er drie dingen staan.quote:
Maar leg dan eens uit hoe dat kan wat ik in mijn post stel. Je kan bij die bestel site namelijk alleen maar kiezen voor Nederland service óf Europa service, niet Nederland + Europa servicequote:Op maandag 15 juli 2013 13:58 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Pakketten afgesloten voor 20** (?) wel ja. Is veranderd, twee pakketten nu. Beetje onduidelijk. Bij twijfel beste ff bellen met lidmaatschapsnummer bij de hand, kunnen ze zo zien hoe en wat.
[..]
Nee, dat doe ik niet. Kan het ook zo opvragen. Kunnen er drie dingen staan.
Wegenwachtservice NL
Wegenwachtservice BUT ( )
Wegenwachtservice NL en BUT
Tweede is echt alleen maar voor buitenland geldig. Ligt eraan hoe en wanneer je die hebt afgesloten.
Ja, dat is dus NL én buitenland. Er zijn er ook die alleen buitenland hebben. Misschien kan het ondertussen niet meer zo afsluiten worden hoor, maar die pakketten zijn er weldegelijk. Ik betaal zo uit mijn hoofd in ieder geval ¤42,75 voor Nederland én Europa, binnen Nederland geen vervangend vervoer, buiten Nederland wel.quote:Op maandag 15 juli 2013 14:01 schreef Dekatria het volgende:
Bij Europa service staat op de site bij het Basispakket 'Pechulp in Nederland en Europa'. Snap niet wat daar onduidelijk aan is.
Zie hier:
http://www.anwb.nl/wegenw(...)lage#pechhulp-europa
Dat is echt ontzettend kromquote:Op maandag 15 juli 2013 13:43 schreef BlackLining het volgende:
Optellen he, twee aparte producten Europaservice geldt niet in Nederland
Klaarblijkelijk vonden ze dat zelf ook.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
quote:Op maandag 15 juli 2013 14:21 schreef BlackLining het volgende:
Even uitgezocht. Inderdaad, Tankiej heeft gelijk
quote:Nederland zit tegenwoordig wél weer standaard bij Europa (er is inderdaad een periode geweest dat dat niet zo was) maar bestaande leden betalen meer. Het is met andere woorden inderdaad goedkoper het hele circus op te zeggen en opnieuw af te sluiten als je Nederland service wil uitbreiden met Europa service.Maar als je jongerenvoordeel hebt dan gaat dit niet op, als je het dan opzegt en opnieuw afsluit ben je dat voordeel kwijt. Dat kan je namelijk alleen maar de eerste keer krijgen als je je bij de ANWB aanmeldt volgens de websiteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kwestie van ander adres invoeren, afsluiten en meteen veranderenquote:Op maandag 15 juli 2013 15:39 schreef Tankiej het volgende:
[..]
[..]
Maar als je jongerenvoordeel hebt dan gaat dit niet op, als je het dan opzegt en opnieuw afsluit ben je dat voordeel kwijt. Dat kan je namelijk alleen maar de eerste keer krijgen als je je bij de ANWB aanmeldt volgens de website
Dat is wel heel slecht als dat werktquote:Op maandag 15 juli 2013 18:01 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Kwestie van ander adres invoeren, afsluiten en meteen veranderen
Kunnen ze onmogelijk zien toch wellicht ff geboortedatum anders invullen. Zolang je geen verzekering afsluit boeit dat toch niet.quote:
Ga je je distributieketting nog vervangen?quote:Op maandag 15 juli 2013 18:09 schreef BlackLining het volgende:
Maar goed, ik ga er niet vanuit wegenwacht nodig te hebben. Ding is gewoon in orde, oersimpele techniek valt eventueel zelfs met duct tape te fixen.
Even geïnformeerd bij mede Bandito's en ik ga het niet doen. Heel erg tricky reparatie, kans dat blok doormidden moet is vrij aanwezig als het mis gaat. Dan kunnen dus de cilinders eraf, versnellingsbak los, krukas eruit etcetera. En vrijwel iedereen rijdt em door tot nog verder voorbij tolerantie. En dat kan, want hij moet nog aanzienlijk verder voor de kleptiming in gevaar komt. Even handmatig gespannen ter correctie maar daar blijft het even bij. Te riskant, komt daarna wel. En de ervaring leert dat Suzuki nogal overdrijft wat dat ding betreft, er zijn Bandits 150.000km oud geworden op dezelfde ketting.quote:Op maandag 15 juli 2013 18:10 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Ga je je distributieketting nog vervangen?
Geweldige sitequote:Op maandag 15 juli 2013 15:02 schreef Dekatria het volgende:
ik kwam er terloops achter dat de site van de Britse regering veel uitgebreider is qua reisadviezen dan die van onze regering. Al een TR gemacht voor in de OP
Ze zoeken wel een beetje spijkers op laag water soms heb ik de indruk. Deze zinsnede bijvoorbeeld:quote:Op maandag 15 juli 2013 18:56 schreef BlackLining het volgende:
Stuk beter dan die Nederlandse toestand ja. Dat slaat nergens op.
Zeker voor de Balkan inderdaad handig ik haal dat soort informatie vaak van wikitravel.org.
Ik zag 'm eerst op de pagina van Albanië. En toen ook op die van Nederlandquote:There is an underlying threat from terrorism.
Gelukkig kunnen de meeste mensen ook nog zelf nadenkenquote:Op maandag 15 juli 2013 19:26 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Ze zoeken wel een beetje spijkers op laag water soms heb ik de indruk. Deze zinsnede bijvoorbeeld:
Hmja ach, als het om een land gaat wat je niet kent en ook een bepaald verleden heeft (zoals Albanië dus) dan neem ik het gewoon serieus. Helpt dus wel relativeren als je de pagina van Nederland erop naleest, evenals de bijbehorende Terrorisme pagina waar ze een link naartoe erbij zetten.quote:Op maandag 15 juli 2013 19:29 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Gelukkig kunnen de meeste mensen ook nog zelf nadenken
Dankquote:Op maandag 15 juli 2013 19:54 schreef Thetallguy het volgende:
Ik heb de topicstart geunlockt Dekatria, je kunt nu dus zelf tips toevoegen
Leuk om de adviezen voor Nederland te lezenquote:Op maandag 15 juli 2013 15:02 schreef Dekatria het volgende:
ik kwam er terloops achter dat de site van de Britse regering veel uitgebreider is qua reisadviezen dan die van onze regering. Al een TR gemacht voor in de OP
quote:Pedestrians should be extremely careful when crossing roads, especially on zebra crossings. Look out for cycles and mopeds, which enjoy right of way over motor vehicles and often ignore road traffic rules and red lights.
Geboortedatum + achternaam + initialen, evt email adres, rekeningnummer en telnummer erbij. Uiteraard kan je die drie laatste dingen allemaal anders invullen, maar tochquote:Op maandag 15 juli 2013 18:09 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Kunnen ze onmogelijk zien toch wellicht ff geboortedatum anders invullen. Zolang je geen verzekering afsluit boeit dat toch niet.
Maar goed, ik ga er niet vanuit wegenwacht nodig te hebben. Ding is gewoon in orde, oersimpele techniek valt eventueel zelfs met duct tape te fixen.
Klopt maar het is maar informatie natuurlijk ook he Handig is het zeker samen met Wikitravel.quote:Op maandag 15 juli 2013 19:33 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Hmja ach, als het om een land gaat wat je niet kent en ook een bepaald verleden heeft (zoals Albanië dus) dan neem ik het gewoon serieus. Helpt dus wel relativeren als je de pagina van Nederland erop naleest, evenals de bijbehorende Terrorisme pagina waar ze een link naartoe erbij zetten.
Net gedaan, toevallig genoegquote:Op maandag 15 juli 2013 20:04 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Klopt maar het is maar informatie natuurlijk ook he Handig is het zeker samen met Wikitravel.
Overigens, als jij nu de OP kunt aanpassen
Oostenrijk, 25 juli en Suzuki GSF600n Bandit
Dat denk ik ook inderdaadquote:
Maar dat kan ook wel anders. De Ducati Streetfighter 848 heeft ook de katalysator in de uitlaten zitten. Die zijn ook niet gigantischquote:Op dinsdag 16 juli 2013 10:30 schreef BlackLining het volgende:
Katalysator enzo he
Gelukkig is dat er allemaal zo vanaf. Scheelt vaak ook aanzienlijk in vermogen. Wel binnenkort weer ff de originele uitlaat erop knallen trouwens. Moet ik er wel aan denken even zo'n nieuwe sluitring te halen..
En daarnaast dondert na 25 km de hele uitlaat er waarschijnlijk vanaf, dus dan is ie nog kleinerquote:Op dinsdag 16 juli 2013 10:36 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Maar dat kan ook wel anders. De Ducati Streetfighter 848 heeft ook de katalysator in de uitlaten zitten. Die zijn ook niet gigantisch
Ok, dat zijn dan wel twee normale ipv één gigantische. Maar toch
Valt mee, kameraad van me heeft zo'n SF 848. De uitlaat bleef er gewoon aan hangen, alleen liep het hele blok vast omdat er iets mis was met de koelingquote:Op dinsdag 16 juli 2013 15:12 schreef BlackLining het volgende:
[..]
En daarnaast dondert na 25 km de hele uitlaat er waarschijnlijk vanaf, dus dan is ie nog kleiner
Valt mee inderdaadquote:Op dinsdag 16 juli 2013 15:24 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Valt mee, kameraad van me heeft zo'n SF 848. De uitlaat bleef er gewoon aan hangen, alleen liep het hele blok vast omdat er iets mis was met de koeling
quote:
komt omdat Ducati tegenwoordig van Audi isquote:Op dinsdag 16 juli 2013 15:51 schreef BlackLining het volgende:
Nou weet ik wel dat Ducati de laatste tijd wel betrouwbaarder is geworden
quote:Op dinsdag 16 juli 2013 17:11 schreef Dekatria het volgende:
De Duitsers en Italianen werken graag samen he, deden ze 70 jaar geleden ook.
Dat gaat hem voor mij niet worden. Wat een lomp dingquote:Op maandag 15 juli 2013 22:40 schreef BlackLining het volgende:
Overigens wat reisfietsen betreft, men heeft de V-Strom 1000 2013/14 in het wild gespot
[ afbeelding ]
Vind em er nog best lekker uitzien, alleen die koplamp
En dan kan hangt er ook niet allemaal extra electronica in die stuk kan gaanquote:Op dinsdag 16 juli 2013 17:38 schreef Vinniiee het volgende:
Ik hoef niet zo'n spiksplinternieuwe fiets als 'reisfiets'. Doe maar een Alpje of XTZ of iets anders in die trant. Heb je tenminste niet ineens een paar honderd euro aan schade als je hem laat vallen.
Precies, er vanuit gaande dat je een oud type xtz kooptquote:Op dinsdag 16 juli 2013 17:42 schreef Dekatria het volgende:
[..]
En dan kan hangt er ook niet allemaal extra electronica in die stuk kan gaan
een nieuwe xtz bestaat niet dat is de xt660zquote:Op dinsdag 16 juli 2013 17:44 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Precies, er vanuit gaande dat je een oud type xtz koopt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |