Hmm da's met water toch? Ook maar eens proberen jaquote:Op zaterdag 13 juli 2013 00:07 schreef Dekatria het volgende:
Misschien is dat Hyperkewl koelvest een idee voor je?
Dan vind ik de California inderdaad te minimalistisch voor je denk ik. Als je een lichter (qua kleur) pak hebt waar je alle zooi evt uit kan ritsen kom je verder lijkt me.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 00:12 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Hmm da's met water toch? Ook maar eens proberen ja
Al (en ja, ik ben stronteigenwijs) wilde ik sowieso al een tweede pak wat wat lichter is, zowel qua kleur, gewicht, stofdikte als warmte.
Dat zeg ikquote:Op zaterdag 13 juli 2013 00:18 schreef BlackLining het volgende:
Wellicht beter wat door te sparen voor een meer flexibel pak
Kan met de zon of wat bomen ook primaquote:Op zaterdag 13 juli 2013 11:13 schreef Dekatria het volgende:
In elk geval is een kompas erg handig. Heb je altijd een idee welke kant je op rijdt.
Ik snap jouw punt ook wel, maar een kaart voor in noodgevallen is wel een prettig ideequote:Op zaterdag 13 juli 2013 15:37 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Kan met de zon of wat bomen ook prima
Snap je punt wel hoor, maar ik wil altijd zo weinig mogelijk van dat soort hulpmiddelen hebben.
Ligt er vast nog wel ergens een onder in de tas.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 15:48 schreef thenxero het volgende:
[..]
Ik snap jouw punt ook wel, maar een kaart voor in noodgevallen is wel een prettig idee.
Ahaquote:Op zaterdag 13 juli 2013 16:58 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ligt er vast nog wel ergens een onder in de tas.
Mulhouse, daar zit ik 20 minuten vanaf over een dag of tien. Ik ga ook even langs denk ik, goede tip!quote:Op zaterdag 13 juli 2013 22:53 schreef Vinniiee het volgende:
Ik denk dat ik in dit automuseum even een tussenstop ga maken
http://citedelautomobile.(...)inema-2008?galerie=1 (zie ook die auto's)
Hoorde het van een kennis van m'n pa. Schijnt ontiegelijk groot te zijn en je snel de tijd vergeet. Even in de gaten houden dusquote:Op zaterdag 13 juli 2013 23:08 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Mulhouse, daar zit ik 20 minuten vanaf over een dag of tien. Ik ga ook even langs denk ik, goede tip!
Peace of mind is mijzelf wat dat betreft erg veel waard. Je wil je op reis eigenlijk zo weinig mogelijk zorgen om je machine hoeven maken, dus vervangen lijkt me het best. En dan zo snel mogelijk, zodat je evt. calamiteiten kan opvangen voordat je vertrekt.quote:Op zondag 14 juli 2013 02:31 schreef BlackLining het volgende:
Vanmiddag nog wat onderhoud uitgevoerd, en daar gezien dat de distributieketting ruim buiten tolerantie zit. Moet eigenlijk.vervangen wordenzit nu enorm te twijfelen of ik vlak voor vertrek nog zo'n grote ingreep (motorblok, nokkenassen en klepstoters eruit) ga doen met kans op verneuken, of dat ik hem erinlaat met kans op vastslaan vanwege hoge pieklast in de bergen..
'Zoveel mogelijk'quote:Op zondag 14 juli 2013 13:37 schreef Vinniiee het volgende:
Wil ik vandaag even de bagage op de motor monteren en proefrijden; weet ik niet wat ik in mijn tanktas moet doen
Punt is tevens dat je tanktas zo ongeveer qua gewichtsverdeling de belangrijkste plek is voor je bagage.quote:Op zondag 14 juli 2013 22:25 schreef BlackLining het volgende:
Ik heb nog nooit het probleem gehad dat ik beschikbare pakruimte niet vol kreeg
Nadeel van teveel ruimte hebben is hier doorgaans dat er bijgevolg ook teveel zooi mee heen en weer gaat.
Helaas niet, moet je ff TR machenquote:Op maandag 15 juli 2013 00:33 schreef BlackLining het volgende:
Trouwens, Deka, kun jij de OP nog aanpassen?
Ik kan best slapen op zo'n matjequote:Op maandag 15 juli 2013 01:51 schreef BlackLining het volgende:
Ben ik doorgaans ookVeel mensen schijnen te kunnen slapen op zo'n matje zonder hoofdkussen?
Dat hoef ik dus écht niet te proberenBijzonder onhandig wel om zo'n ding mee te slepen, maar het is niet anders. Ik neem nauwelijks kookspullen mee, dat scheelt ook weer wat.
Gheghe, thanks.quote:Op maandag 15 juli 2013 08:54 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Helaas niet, moet je ff TR machen
Mooie layout trouwens, Vin. Matchend setje ook nog, hoe modebewust!
check de zekering van dat ding die klapte er bij mij ook uit 1e keequote:Op maandag 15 juli 2013 12:58 schreef BlackLining het volgende:
Zo, dunne regenjas aangeschaft die net over het motorpak past, voor het geval datJas is aardig waterdicht maar de broek niet. Klein pakketje, best handig.
Nu nog even verder klooien met de 12V socket die het niet doet omdat geen idee, en dan klooien aan het Bagagerek į la Beun.
Schakelaar zat verkeerd.quote:Op maandag 15 juli 2013 13:19 schreef Salatrel het volgende:
[..]
check de zekering van dat ding die klapte er bij mij ook uit 1e kee
Mis ik iets of is dit helemaal geen aanbieding?quote:Op maandag 15 juli 2013 13:23 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Schakelaar zat verkeerd.
Ik heb er zo'n schakelaar tussen zitten met drie standen. Kan de socket uit, geschakeld via het achterlicht, en direct op de accu. Dat laatste inderdaad voor als ik de zekering er doorheen trek, dan blijft mijn achterlicht tenminste buiten schot.
Overigens voor degene die hun fiets niet vertrouwenMijn werkgever heeft een aanbieding voor wegenwacht europaservice, kost nu maar ¤30 om erbij te zetten
¤20 met jongerenvoordeel, ik meen tot 25 jaar.
Dat doet het wel. Het basispakket biedt alleen geen vervangende auto service voor in NL, die moet je er dan nog bijnemen.quote:Op maandag 15 juli 2013 13:43 schreef BlackLining het volgende:
Europaservice geldt niet in Nederland
Ok, dan snap ik helemaal niks van die site. Ik zie overal verschillende bedragenquote:Op maandag 15 juli 2013 13:43 schreef BlackLining het volgende:
Optellen he, twee aparte productenEuropaservice geldt niet in Nederland
Pakketten afgesloten voor 20** (?) wel ja. Is veranderd, twee pakketten nu. Beetje onduidelijk. Bij twijfel beste ff bellen met lidmaatschapsnummer bij de hand, kunnen ze zo zien hoe en wat.quote:Op maandag 15 juli 2013 13:54 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Dat doet het wel. Het basispakket biedt alleen geen vervangende auto service voor in NL, die moet je er dan nog bijnemen.
Nee, dat doe ik niet. Kan het ook zo opvragen. Kunnen er drie dingen staan.quote:
Maar leg dan eens uit hoe dat kan wat ik in mijn post stel. Je kan bij die bestel site namelijk alleen maar kiezen voor Nederland service óf Europa service, niet Nederland + Europa servicequote:Op maandag 15 juli 2013 13:58 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Pakketten afgesloten voor 20** (?) wel ja. Is veranderd, twee pakketten nu. Beetje onduidelijk. Bij twijfel beste ff bellen met lidmaatschapsnummer bij de hand, kunnen ze zo zien hoe en wat.
[..]
Nee, dat doe ik niet. Kan het ook zo opvragen. Kunnen er drie dingen staan.
Wegenwachtservice NL
Wegenwachtservice BUT ()
Wegenwachtservice NL en BUT
Tweede is echt alleen maar voor buitenland geldig. Ligt eraan hoe en wanneer je die hebt afgesloten.
Ja, dat is dus NL én buitenland. Er zijn er ook die alleen buitenland hebben. Misschien kan het ondertussen niet meer zo afsluiten worden hoor, maar die pakketten zijn er weldegelijk. Ik betaal zo uit mijn hoofd in ieder geval ¤42,75 voor Nederland én Europa, binnen Nederland geen vervangend vervoer, buiten Nederland wel.quote:Op maandag 15 juli 2013 14:01 schreef Dekatria het volgende:
Bij Europa service staat op de site bij het Basispakket 'Pechulp in Nederland en Europa'. Snap niet wat daar onduidelijk aan is.
Zie hier:
http://www.anwb.nl/wegenw(...)lage#pechhulp-europa
Dat is echt ontzettend kromquote:Op maandag 15 juli 2013 13:43 schreef BlackLining het volgende:
Optellen he, twee aparte productenEuropaservice geldt niet in Nederland
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
quote:Op maandag 15 juli 2013 14:21 schreef BlackLining het volgende:
Even uitgezocht. Inderdaad, Tankiej heeft gelijk![]()
quote:Nederland zit tegenwoordig wél weer standaard bij Europa (er is inderdaad een periode geweest dat dat niet zo was) maar bestaande leden betalen meer. Het is met andere woorden inderdaad goedkoper het hele circus op te zeggen en opnieuw af te sluiten als je Nederland service wil uitbreiden met Europa service.Maar als je jongerenvoordeel hebt dan gaat dit niet op, als je het dan opzegt en opnieuw afsluit ben je dat voordeel kwijt. Dat kan je namelijk alleen maar de eerste keer krijgen als je je bij de ANWB aanmeldt volgens de websiteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Kwestie van ander adres invoeren, afsluiten en meteen veranderenquote:Op maandag 15 juli 2013 15:39 schreef Tankiej het volgende:
[..]
[..]
Maar als je jongerenvoordeel hebt dan gaat dit niet op, als je het dan opzegt en opnieuw afsluit ben je dat voordeel kwijt. Dat kan je namelijk alleen maar de eerste keer krijgen als je je bij de ANWB aanmeldt volgens de website
Dat is wel heel slecht als dat werktquote:Op maandag 15 juli 2013 18:01 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Kwestie van ander adres invoeren, afsluiten en meteen veranderen
Kunnen ze onmogelijk zien tochquote:
Ga je je distributieketting nog vervangen?quote:Op maandag 15 juli 2013 18:09 schreef BlackLining het volgende:
Maar goed, ik ga er niet vanuit wegenwacht nodig te hebben. Ding is gewoon in orde, oersimpele techniek valt eventueel zelfs met duct tape te fixen.
Even geļnformeerd bij mede Bandito's en ik ga het niet doen. Heel erg tricky reparatie, kans dat blok doormidden moet is vrij aanwezig als het mis gaat. Dan kunnen dus de cilinders eraf, versnellingsbak los, krukas eruit etcetera. En vrijwel iedereen rijdt em door tot nog verder voorbij tolerantie. En dat kan, want hij moet nog aanzienlijk verder voor de kleptiming in gevaar komt. Even handmatig gespannen ter correctie maar daar blijft het even bij. Te riskant, komt daarna wel. En de ervaring leert dat Suzuki nogal overdrijft wat dat ding betreft, er zijn Bandits 150.000km oud geworden op dezelfde ketting.quote:Op maandag 15 juli 2013 18:10 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Ga je je distributieketting nog vervangen?
Geweldige sitequote:Op maandag 15 juli 2013 15:02 schreef Dekatria het volgende:
ik kwam er terloops achter dat de site van de Britse regering veel uitgebreider is qua reisadviezen dan die van onze regering. Al een TR gemacht voor in de OP
Ze zoeken wel een beetje spijkers op laag water soms heb ik de indruk. Deze zinsnede bijvoorbeeld:quote:Op maandag 15 juli 2013 18:56 schreef BlackLining het volgende:
Stuk beter dan die Nederlandse toestand ja. Dat slaat nergens op.
Zeker voor de Balkan inderdaad handigik haal dat soort informatie vaak van wikitravel.org.
Ik zag 'm eerst op de pagina van Albaniė. En toen ook op die van Nederlandquote:There is an underlying threat from terrorism.
Gelukkig kunnen de meeste mensen ook nog zelf nadenkenquote:Op maandag 15 juli 2013 19:26 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Ze zoeken wel een beetje spijkers op laag water soms heb ik de indruk. Deze zinsnede bijvoorbeeld:
Hmja ach, als het om een land gaat wat je niet kent en ook een bepaald verleden heeft (zoals Albaniė dus) dan neem ik het gewoon serieus. Helpt dus wel relativeren als je de pagina van Nederland erop naleest, evenals de bijbehorende Terrorisme pagina waar ze een link naartoe erbij zetten.quote:Op maandag 15 juli 2013 19:29 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Gelukkig kunnen de meeste mensen ook nog zelf nadenken
Dankquote:Op maandag 15 juli 2013 19:54 schreef Thetallguy het volgende:
Ik heb de topicstart geunlockt Dekatria, je kunt nu dus zelf tips toevoegen
Leuk om de adviezen voor Nederland te lezenquote:Op maandag 15 juli 2013 15:02 schreef Dekatria het volgende:
ik kwam er terloops achter dat de site van de Britse regering veel uitgebreider is qua reisadviezen dan die van onze regering. Al een TR gemacht voor in de OP
quote:Pedestrians should be extremely careful when crossing roads, especially on zebra crossings. Look out for cycles and mopeds, which enjoy right of way over motor vehicles and often ignore road traffic rules and red lights.
Geboortedatum + achternaam + initialen, evt email adres, rekeningnummer en telnummer erbij. Uiteraard kan je die drie laatste dingen allemaal anders invullen, maar tochquote:Op maandag 15 juli 2013 18:09 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Kunnen ze onmogelijk zien tochwellicht ff geboortedatum anders invullen. Zolang je geen verzekering afsluit boeit dat toch niet.
Maar goed, ik ga er niet vanuit wegenwacht nodig te hebben. Ding is gewoon in orde, oersimpele techniek valt eventueel zelfs met duct tape te fixen.
Kloptquote:Op maandag 15 juli 2013 19:33 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Hmja ach, als het om een land gaat wat je niet kent en ook een bepaald verleden heeft (zoals Albaniė dus) dan neem ik het gewoon serieus. Helpt dus wel relativeren als je de pagina van Nederland erop naleest, evenals de bijbehorende Terrorisme pagina waar ze een link naartoe erbij zetten.
Net gedaan, toevallig genoegquote:Op maandag 15 juli 2013 20:04 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Kloptmaar het is maar informatie natuurlijk ook he
Handig is het zeker samen met Wikitravel.
Overigens, als jij nu de OP kunt aanpassen
Oostenrijk, 25 juli en Suzuki GSF600n Bandit
Dat denk ik ook inderdaadquote:
Maar dat kan ook wel anders. De Ducati Streetfighter 848 heeft ook de katalysator in de uitlaten zitten. Die zijn ook niet gigantischquote:Op dinsdag 16 juli 2013 10:30 schreef BlackLining het volgende:
Katalysator enzo he![]()
Gelukkig is dat er allemaal zo vanaf. Scheelt vaak ook aanzienlijk in vermogen. Wel binnenkort weer ff de originele uitlaat erop knallen trouwens. Moet ik er wel aan denken even zo'n nieuwe sluitring te halen..
En daarnaast dondert na 25 km de hele uitlaat er waarschijnlijk vanaf, dus dan is ie nog kleinerquote:Op dinsdag 16 juli 2013 10:36 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Maar dat kan ook wel anders. De Ducati Streetfighter 848 heeft ook de katalysator in de uitlaten zitten. Die zijn ook niet gigantisch
Ok, dat zijn dan wel twee normale ipv één gigantische. Maar toch
Valt mee, kameraad van me heeft zo'n SF 848. De uitlaat bleef er gewoon aan hangen, alleen liep het hele blok vast omdat er iets mis was met de koelingquote:Op dinsdag 16 juli 2013 15:12 schreef BlackLining het volgende:
[..]
En daarnaast dondert na 25 km de hele uitlaat er waarschijnlijk vanaf, dus dan is ie nog kleiner
Valt mee inderdaadquote:Op dinsdag 16 juli 2013 15:24 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Valt mee, kameraad van me heeft zo'n SF 848. De uitlaat bleef er gewoon aan hangen, alleen liep het hele blok vast omdat er iets mis was met de koeling
quote:
komt omdat Ducati tegenwoordig van Audi isquote:Op dinsdag 16 juli 2013 15:51 schreef BlackLining het volgende:
Nou weet ik wel dat Ducati de laatste tijd wel betrouwbaarder is geworden
quote:Op dinsdag 16 juli 2013 17:11 schreef Dekatria het volgende:
De Duitsers en Italianen werken graag samen he, deden ze 70 jaar geleden ook.
Dat gaat hem voor mij niet worden. Wat een lomp dingquote:Op maandag 15 juli 2013 22:40 schreef BlackLining het volgende:
Overigens wat reisfietsen betreft, men heeft de V-Strom 1000 2013/14 in het wild gespot
[ afbeelding ]
Vind em er nog best lekker uitzien, alleen die koplamp
En dan kan hangt er ook niet allemaal extra electronica in die stuk kan gaanquote:Op dinsdag 16 juli 2013 17:38 schreef Vinniiee het volgende:
Ik hoef niet zo'n spiksplinternieuwe fiets als 'reisfiets'. Doe maar een Alpje of XTZ of iets anders in die trant. Heb je tenminste niet ineens een paar honderd euro aan schade als je hem laat vallen.
Precies, er vanuit gaande dat je een oud type xtz kooptquote:Op dinsdag 16 juli 2013 17:42 schreef Dekatria het volgende:
[..]
En dan kan hangt er ook niet allemaal extra electronica in die stuk kan gaan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |