Yepquote:Op woensdag 26 juni 2013 18:42 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Zie ik hier nog een deelnemert voor de internationale rit?
Watvooreen hebben we het dan overquote:Op woensdag 26 juni 2013 19:37 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Yep![]()
Maar ik wil wel eerst een andere motor
Ik twijfel tussen een allroad of een dikke naked. Het liefste zou ik een nieuwe Multistrada 1200 halen, maar die is een beetje boven budgetquote:
quote:En nogmaals, SPOT
Eerst dat gezeik over CC die je moet hebben voordat je je apparaatje überhaupt kunt gebruiken, dan maar de CC van pa geleend, krijg ik een error op het allerlaatste scherm. Bellen met klantenservice, hang je een half uur aan de fokking lijn omdat je alle data opnieuw moet invoeren, om vervolgens godbetert hetzelfde probleem te krijgen. En daar kunnen ze dan weer naks aan doen
Ah das wel handig. Ben ook een beetje aan het zoeken naar een heel simpel GPS ding. Hij moet gewoon loggen zodra de motor aanstaat, bv elke seconde. Downloaden van die data hoeft niet eens draadloos. Zoiets moet heel goedkoop kunnen lijkt me, maar nog niks gevondenquote:Op woensdag 26 juni 2013 19:53 schreef Dekatria het volgende:
[..]
www.findmespot.com
Maken GPS locators.
Daarom - ik rij door de Balkan heen, vind het ook wel zo handig voor het thuisfront dat ze weten waar ik daar uithang. Nu nog dat ding aan de praat krijgenquote:Op woensdag 26 juni 2013 20:13 schreef BlackLining het volgende:
Dat is in sommige gevallen wel handig ja. Als ik mijn plannen door weet te zetten om volgend jaar Australia rond te rijden (je zou moeten zien hoe een enorme grijns ik op mijn bek krijg als ik dat type) dan wil ik ook echt zo'n ding. Honderden kilometers zonder telefoonbereik en wegen die slechts twee of drie keer per week gebruikt worden. Dan wil ik wel echt zo'n ding hebben voor het geval er iets mis gaat, en dan met SOS functie of iets dergelijks. Het heeft zeker wat om compleet onbereikbaar voor anderen op de motor te rijden
maar met zulke stukken door zulk extreem gebied vind ik toch wat riskant.
Ik wil wel komend jaarquote:Op woensdag 26 juni 2013 20:21 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Daarom - ik rij door de Balkan heen, vind het ook wel zo handig voor het thuisfront dat ze weten waar ik daar uithang. Nu nog dat ding aan de praat krijgen
Ik zou Australië gewoon als je doel stellen, BL. Als je iets wil, kan het makkelijkhoeft niet komend jaar, zolang je alles maar in het werk stelt ervoor.
Gaat het je dan om zitpositie of echt om het reizen?quote:Op woensdag 26 juni 2013 19:52 schreef Tankiej het volgende:
Ik twijfel tussen een allroad of een dikke naked. Het liefste zou ik een nieuwe Multistrada 1200 halen, maar die is een beetje boven budget
Bij allroad zou ik richting een V-Strom gaan, en naked iets van een Superduke 990..
nieuwe vstrom 1000quote:Op woensdag 26 juni 2013 19:52 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Ik twijfel tussen een allroad of een dikke naked. Het liefste zou ik een nieuwe Multistrada 1200 halen, maar die is een beetje boven budget
Bij allroad zou ik richting een V-Strom gaan, en naked iets van een Superduke 990..
[..]![]()
![]()
![]()
quote:
Zitpositie, ik wil graag iets rechter op zittenquote:Op woensdag 26 juni 2013 20:37 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Gaat het je dan om zitpositie of echt om het reizen?
Ik denk dat die ook iets te ver buiten budget zal zijnquote:
Voordeel van zoiets als een allroad op reis tov een naked is dan weer dat je een scherm erop kan hebben, wat lange afstanden wat makkelijker maakt om te handelen. En je rijdt niet voor lul met je bagagequote:Op woensdag 26 juni 2013 20:45 schreef Tankiej het volgende:
Zitpositie, ik wil graag iets rechter op zitten
Weet ik, daarom twijfel ik ook nog. Neem ik een allroad voornamelijk voor de langere reizen, of een naked voornamelijk voor de fun in NLquote:Op woensdag 26 juni 2013 20:48 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Voordeel van zoiets als een allroad op reis tov een naked is dan weer dat je een scherm erop kan hebben, wat lange afstanden wat makkelijker maakt om te handelen. En je rijdt niet voor lul met je bagage
Denk dat de V-Strom dan wel je uiteindelijke beste keus is. Ook makkelijk aan te komen.quote:Op woensdag 26 juni 2013 20:49 schreef Tankiej het volgende:
Weet ik, daarom twijfel ik ook nog. Neem ik een allroad voornamelijk voor de langere reizen, of een naked voornamelijk voor de fun in NL
Allebei zit er jammer genoeg niet in..
Ik ga wel proefritjes maken tegen die tijd en dan beslissen, wordt op z'n vroegst einde van dit jaar. Maar grote kans dat het wel een V-Strom wordtquote:Op woensdag 26 juni 2013 20:50 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Denk dat de V-Strom dan wel je uiteindelijke beste keus is. Ook makkelijk aan te komen.
Doe het dan meteen goedquote:Op woensdag 26 juni 2013 20:55 schreef BlackLining het volgende:
Bedankt hé DekaNou zit ik weer kwijlend plaatjes op te zoeken
[ afbeelding ]
Ik vind het vorig model V-Strom mooierquote:Op woensdag 26 juni 2013 20:55 schreef BlackLining het volgende:
Bedankt hé DekaNou zit ik weer kwijlend plaatjes op te zoeken
[ afbeelding ]
Die heeft ook wat jaquote:Op woensdag 26 juni 2013 21:26 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Ik vind het vorig model V-Strom mooier
[ afbeelding ]
Dit is ook de Black Rhino uitvoeringquote:Op woensdag 26 juni 2013 21:49 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Die heeft ook wat jaAl vind ik de 'kale' versie, dus zonder die horizontale V op de tank een stuk minder. Dat is een uit de hand gelopen 90's fiets. Deze is wel mooi
Heb je wel eens op zo'n machine gezeten? Ik zie mij daar in de toekomst wel een paar duizend kilometer op maken. Werkelijk als een luxe fauteuil
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb ik nog naar gekekenquote:Op woensdag 26 juni 2013 22:04 schreef KneusTeun het volgende:
Misschien vloeken in de kerk hier
[ afbeelding ]
Ja, wat men ook zegt, dat blijft ook gewoon een vet apparaatquote:Op woensdag 26 juni 2013 22:04 schreef KneusTeun het volgende:
[ afbeelding ]
als ik het geld toch eens had...quote:Op woensdag 26 juni 2013 22:04 schreef KneusTeun het volgende:
[ afbeelding ]
Denk dat voor de wereld rond op papier een R1200GS of een 990 adventure wel beter/fijner is.quote:Op woensdag 26 juni 2013 23:18 schreef Dekatria het volgende:
Denk dat die DRs, XTs en KLRs veel geschikter zijn voor zo'n wereldreis dan zo'n superkameel. Simpele techniek, lichte fiets, en makkelijk te verbouwen... dat is wat je wil.
Dat is het hele punt ook, op een wereldreis kom je gewoon een keer wildernis tegen. Gewicht speelt hoe dan ook een enorme rol op reis, al was het alleen al als je fiets omflikkert. Dan 1000x liever een DR dan een XTZ1200 oid.quote:Op woensdag 26 juni 2013 23:19 schreef KneusTeun het volgende:
Als je wildernis pakt dan wordt het inderdaad ander verhaal.
Nou ja, er is overal wel een zandweggetje. En dat kan met praktisch iedere motor wel.quote:Op woensdag 26 juni 2013 23:20 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Dat is het hele punt ook, op een wereldreis kom je gewoon een keer wildernis tegen. Gewicht speelt hoe dan ook een enorme rol op reis, al was het alleen al als je fiets omflikkert. Dan 1000x liever een DR dan een XTZ1200 oid.
Om over evt reparaties maar te zwijgen
een xt is onverwoestbaar. Behalve de knipperlichtjesquote:Op donderdag 27 juni 2013 00:48 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nou ja, er is overal wel een zandweggetje. En dat kan met praktisch iedere motor wel.
Zo'n BMW zal opzich ook wel comfortabel de wereld rondgaan, het belangrijkste is gewoon simpele techniek. Carburated met mechanische ontsteking. Het type motorblok wat met DUCT tape en ijzerdraad te repareren valt mocht het kapot gaan. Als je BMW ergens in Kneuteburgerhei staat met vuil in de injectoren, wordt het toch echt lopen.
Liefst ook meerdere cilinders zou ik zeggen. Als er iets kapot gaat aan ontsteking, carburatie, kleppen of wat dan ook, kun je altijd nog verder, al is het met horten en stoten.
Watvoor gaan het worden?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 15:00 schreef Salatrel het volgende:
Tevens binnenkort maar eens een set kisten en rek bestellen
http://www.heavyduties.ro/Panniers.htmlquote:Op vrijdag 28 juni 2013 15:52 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ik denk dat ik een set bij arokoffers.nl bestel type adventure
ken ik wel ja maar Roemenenquote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:14 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
http://www.heavyduties.ro/Panniers.html
Kwam er via MF en schenen er goede ervaringen mee te hebben.quote:
ja ik kende die website al wel maar het prijsverschil is minimaal bestel ik liever neerlandsche waarquote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:45 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Kwam er via MF en schenen er goede ervaringen mee te hebben.
klopt op panniers scheelt bijna niks.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:46 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ja ik kende die website al wel maar het prijsverschil is minimaal bestel ik liever neerlandsche waar
is ook mijn droombrommer hoorquote:Op woensdag 26 juni 2013 22:04 schreef KneusTeun het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 26 juni 2013 20:48 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Voordeel van zoiets als een allroad op reis tov een naked is dan weer dat je een scherm erop kan hebben, wat lange afstanden wat makkelijker maakt om te handelen. En je rijdt niet voor lul met je bagage
Met een paar simpele modificaties zou het een erg knappe fiets zijn. Die belachelijke snavel eraf, uitlaat omhoog, en hoppeta.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 12:19 schreef KneusTeun het volgende:
[ afbeelding ]
Zijn ook veel mensen enthousiast over
Een echte yammie heeft duct tape!quote:Op dinsdag 2 juli 2013 12:46 schreef koffielepel het volgende:
Ach, mijn reisgenoot voldoet prima:
[ link | afbeelding ]
En past bijna in een tent (luchtbedje oppompen):
[ link | afbeelding ]
Ik dacht dat ik een eenpersoons luchtbed meehad, helemaal thuis nog opgezocht en samen met mevrouw Koffielepel gekeken of het inderdaad onze eenpersoons was. Bleek het stiekem toch een twee-persoons![]()
Hebbie nog meer foto's toevallig?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 12:46 schreef koffielepel het volgende:
Ach, mijn reisgenoot voldoet prima:
[ link | afbeelding ]
En past bijna in een tent (luchtbedje oppompen):
[ link | afbeelding ]
Ik dacht dat ik een eenpersoons luchtbed meehad, helemaal thuis nog opgezocht en samen met mevrouw Koffielepel gekeken of het inderdaad onze eenpersoons was. Bleek het stiekem toch een twee-persoons![]()
Zeker waar.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 12:46 schreef Salatrel het volgende:
de Tiger 800 is in mijn ogen ook mooier met de optionele snavel als zonder
quote:Op dinsdag 2 juli 2013 12:46 schreef Salatrel het volgende:
die snavel is niet eens storend (ik vind het persoonlijk wel wat hebben) dat ding weegt overigens 275kgheeft wel cardan dat dan weer wel. een nieuwe "allroad" met 1000cc of meer krijg je bij die nieuwe vstrom toch wel meer bang for buck al heb ik geen idee wat ie moet gaan kosten.
de Tiger 800 is in mijn ogen ook mooier met de optionele snavel als zonder
Bijkomend voordeel is dat die 800XC 215kg nat gewicht heeft. Dat is bijna gelijk aan m'n Alp.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 14:12 schreef BlackLining het volgende:
Tiger 800xc ookIk heb sowieso meer met motoren die een buizenframe hebben. Die aluminium blokframes vind ik niks. Jammer wel dat die Tiger zo'n 3 pitter is en geen V-twin.
Ligt er ook een beetje aan hoe het gewicht zit he. Ik ga er dan tenminte vanuit dat je dat aanhaalt voor het geval dat je op vakantie je fiets overeind moet zetten? Dan wil je eigenlijk vooral dat het gewicht onderin zit en dat de bovenkant wat lichter is..quote:Op dinsdag 2 juli 2013 14:20 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Bijkomend voordeel is dat die 800XC 215kg nat gewicht heeft. Dat is bijna gelijk aan m'n Alp.
Wildkamperen mag niet in meeste landen.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 14:52 schreef whY... het volgende:
Vraagje he, zetten jullie gewoon zomaar ergens een tent op? Ik heb een keer tourtje Frankrijk gedaan maar was toch een beetje scheiterig zomaar op gras mijn tentje op te zetten.
Hoe houden jullie rekening met wild camperen?
Nog een heleboel natuurlijkquote:Op dinsdag 2 juli 2013 13:48 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Hebbie nog meer foto's toevallig?
[..]
Zeker waar.
In Frankrijk en Nederland mag het voor 1nacht, tenminste in 2011.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 14:53 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Wildkamperen mag niet in meeste landen.
Gewoon een boer vragen
Maak gewoon een best-of compilatie van je trip, dat lijkt me primaquote:Op dinsdag 2 juli 2013 15:07 schreef koffielepel het volgende:
[..]
Nog een heleboel natuurlijk
Heb je wat specifieks in gedachte? Zet er vanavond als ik thuis ben wel wat op
Avondeten neem ik mee (campingvoedsel, hoeft enkel heet water bij), ontbijtje kan je meestal lokaal wel scoren. Broodje, bagel danwel iets anders om op te knagen doet het meestal prima, ook voor onderweg.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 15:08 schreef whY... het volgende:
[..]
In Frankrijk en Nederland mag het voor 1nacht, tenminste in 2011.
edit: Hoe doen jullie dat met boodschappen als in ontbijten, lunchen avondeten?
Nou mag absoluut niet, er zijn in NL uitzonderingen waar er speciale plekken voor fietsers en wandelaars zijn. Maar zomaar ergens gaan staan kan duur geintje worden.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 15:08 schreef whY... het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij, dat je mag wildkamperen in Nederland voor 1 nacht?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 15:08 schreef whY... het volgende:
[..]
http://wildkamperen.nl/wiki/Nederlandquote:Wildkamperen in Nederland is niet erg aan te raden; er is weinig gelegenheid en veel geschikte plekken zijn in kwetsbare natuurgebieden. De boetes in Nederland zijn niet mals: als je betrapt wordt - en die kans is redelijk groot - betaal je ¤90 (zie: Boete-database Openbaar Ministerie).
Mocht je toch een boete krijgen is het echter vaak de moeite waard om een bezwaarschrift in te dienen. Sinds 2008 is namelijk de kampeerwet vervallen. Het is de bedoeling dat gemeenten het kamperen reguleren middels hun eigen plaatselijke verordening (APV). Lang niet alle gemeentes hebben dit gedaan, of ze hebben dit niet goed gedaan. Zo heeft de gemeente Drimmelen helemaal niets hierover geregeld en ben je in de gemeente Rotterdam alleen strafbaar als de politie of de daarvoor bevoegde toezichthouder/BOA je daadwerkelijk slapend aantreft.
Veel van die paalplaatsen zijn alleen voor fietsers of wandelaars. In onze oude tuin stond er ook 1. Deze was met de motor ook niet bereikbaar.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 15:58 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij, dat je mag wildkamperen in Nederland voor 1 nacht?
[..]
http://wildkamperen.nl/wiki/Nederland
Het verschilt dus per gemeente, het is niet voor heel NL te zeggen of het mag of niet
Je hebt wel zogeheten paalkampeerplaatsen, daar mag je maximaal 72 uur staan met je tent. Kan je meer over lezen als je bovenstaande link volgt![]()
Bereikbaarheid is weer een ander verhaal natuurlijk..quote:Op dinsdag 2 juli 2013 16:11 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Veel van die paalplaatsen zijn alleen voor fietsers of wandelaars. In onze oude tuin stond er ook 1. Deze was met de motor ook niet bereikbaar.
Onze tuin was een recreatie/natuurgebied van 246ha ja, wattan?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 16:19 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Bereikbaarheid is weer een ander verhaal natuurlijk..
In jullie tuin stond er 1? Was jullie tuin dan eigendom van Staatsbosbeheer?
Krenterig doen hoeft ook niet.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 17:26 schreef Dekatria het volgende:
UK is een duurder land t.o.v. Nederland, al valt het voor een normale reis wel mee. Ik vind tevens dat je op reis niet krenterig moet gaan lopen doen.
Dank voor het leuke verslag koffielepel
Je hebt krenterig en krenterig natuurlijkquote:Op dinsdag 2 juli 2013 17:30 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Krenterig doen hoeft ook niet.
Maar op de centen letten en daardoor een week verder te kunnen rijden is natuurlijk wel goed
Ik bedoel anders kan je ook in Hotels gaan slapen en alleen 4 sterren restaurants pakken
Omdat ik wat anders versta onder tuin dan jou, denk ik danquote:Op dinsdag 2 juli 2013 17:09 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Onze tuin was een recreatie/natuurgebied van 246ha ja, wattan?
UK is prima betaalbaar. Benzine is goedkoper, kleine campings een schijntje (je moet niet op die grote stacaravanparken met alles erop en eraan eindigenquote:Op dinsdag 2 juli 2013 17:20 schreef KneusTeun het volgende:
Leuk om te lezen!
Benieuwd of je dingen bent tegengekomen die je anders zou doen, en is UK beetje betaalbaar?
Wij woonde daar en mijn vader was de beheerder, en aangezien de paal echt 300m van ons huis af stond zonder hekken of iets, zie ik dat als tuinquote:Op dinsdag 2 juli 2013 18:06 schreef Tankiej het volgende:
Tof verhaal koffielepel
[..]
Omdat ik wat anders versta onder tuin dan jou, denk ik dan
Nicequote:Op dinsdag 2 juli 2013 18:21 schreef motorbloempje het volgende:
Pro-tip: Als je hier bent en je heb een dataabonnementje voor je mobiel, download de "Wetherspoon APP". Wetherspoons zitten door heel het land en zijn zo ongeveer de goedkoopste pubs die er zijn. Prima voer, en altijd wel een meal-deal voor een pond of 6. Zijn allemaal franchises, maar hebben een uitgebreid menu en elke dag wel een 'deal-thema', zoals Steaks op Dinsdag en Curries op Donderdag enzo
Een tuin van 300m diep/lang is nog steeds een èrg grote tuin. Zelfs voor niet-randstad maatstavenquote:Op dinsdag 2 juli 2013 18:16 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Wij woonde daar en mijn vader was de beheerder, en aangezien de paal echt 300m van ons huis af stond zonder hekken of iets, zie ik dat als tuin
Tussen welke landen gaat het?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:58 schreef BlackLining het volgende:
Zo maar weer even landen gaan vergelijkenMoet onderhand maar eens de knoop door gaan hakken.
Hehequote:
Al die onderhouds meuk is gelukkig al besteld en betaaldquote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:25 schreef KneusTeun het volgende:
Het goedkoopste land vs het op een na goedkoopste land?
Edit: zodat er ruimte is voor onderhoud
Duitsland + Oostenrijk zou ik voor gaan dan, kom je tenminste geen Fransen tegenquote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:26 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Hehe
Frankrijk, Zwitserland, Duitsland, Oostenrijk of Denemarken met het onderste stukje van ZwedenIn willekeurige volgorde overigens.
Nederland heeft een vergelijkbaar nadeel hoorquote:
Een week voor een reis naar Slovenië en terug? Mwoh. Kan je beter het dichter bij huis zoeken en alle leuke stuurweggetjes aandoenquote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:36 schreef KneusTeun het volgende:
Slovenie niet een alternatief? lijkt op Oostenrijk en Zwitserland, maar toch weer net wat anders
Die komt ook zeker nog een keer gecombineerd met Kroatiëquote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:36 schreef KneusTeun het volgende:
Slovenie niet een alternatief? lijkt op Oostenrijk en Zwitserland, maar toch weer net wat anders
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |