quote:Op woensdag 26 juni 2013 09:35 schreef Pino112 het volgende:
Rasmussen furieus na uitspraak
Van onze Telesportredactie
AMSTERDAM -
„Zes jaar lang heb ik voor gerechtigheid gevochten”, klonk het verbitterd uit de mond van oud-Rabocoureur Michael Rasmussen, nadat hij door raadsheer Knottnerus van het gerechtshof in Arnhem was veroordeeld tot het terugbetalen van een in 2008 ontvangen ontslagvergoeding van zeven ton.
„Nu wordt in één klap alle grond onder me weg geslagen. Hoe ga ik mijn zoontje vertellen dat we ons huis moeten verkopen? Dat we niks meer hebben, omdat de leugens van Rabobank beloond zijn? Ik wist niet dat Nederland een bananenrepubliek is.”
„Deze uitspraak komt even hard aan als de beslissing op die bewuste 25e juli 2007 om me volkomen onterecht uit de Tour de France te zetten waarmee mij de Tourzege werd ontnomen”, reageerde Rasmussen verbolgen.
„De commissie-Sorgdrager bevestigde vorige week de verklaringen die ik in Arnhem afgegeven heb. Dat tot 95 procent van het Nederlandse peloton óók aan de epo zat. En dat het aannemelijk is dat sponsor Rabobank moet hebben geweten wat er in zich in de wielerploeg afspeelde. Ik begrijp dat mevrouw Sorgdrager een voormalige minister van Justitie is. Hoe kunnen dan nu drie rechters tot totaal het tegenovergestelde oordeel komen?”
Dan was Rabo uit de tour gezet door de tourdirectie.quote:Op woensdag 26 juni 2013 09:44 schreef Felagund het volgende:
Ik vraag me nog altijd af wat er gebeurd zou zijn wanneer Rabo hem niet uit de tour had genomen.
Het lukt me ook nooit om eerder te zijn he.quote:Op woensdag 26 juni 2013 10:19 schreef TheArt het volgende:
Ook hier maar even, nieuwe tenue FDJ.fr:
[ afbeelding ]
Nou kom op dan met die zekerheden voor het WK, ik wacht nog evenquote:Op woensdag 26 juni 2013 10:25 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Het lukt me ook nooit om eerder te zijn he.
Ik ga toch die rondleiding maar eens aanvragen.
Dus in cassatie gaan? Heeft dat uberhaupt zin?quote:Op woensdag 26 juni 2013 10:44 schreef Spooky4u het volgende:
Ik ga ervan uit dat Rasmussen de laatste mogelijkheid tot beroep wel zal lichten. Al had ik dat nieuws ook al meteen na de uitspraak verwacht.
Lijkt mij weinig zin hebben, maar ik ben geen jurist.quote:Op woensdag 26 juni 2013 10:57 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dus in cassatie gaan? Heeft dat uberhaupt zin?
Ik weet natuurlijk niet waar 'hier' is, maar Van Emden woont in Veldwezelt bij Maastricht.quote:Op woensdag 26 juni 2013 09:33 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Van Emden kom ik nog wel eens tegen hier.
Tijdrit mannen:quote:Gesink
Kelderman
Mollema
Ten Dam
Weening
Wegrit vrouwen:quote:Terpstra
Westra
Tijdrit vrouwen:quote:Brand
Gunnewijk
Van der Breggen
Van Dijk
Van Vleuten
Vos
quote:Gunnewijk
Van Dijk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
quote:Op woensdag 26 juni 2013 11:59 schreef franklop het volgende:
En wat nou als we aan het eind van het seizoen maar 3 renners mogen sturen?Dan worden twee renners verplicht zich te laten naturaliseren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
Mooi!quote:Op woensdag 26 juni 2013 10:19 schreef TheArt het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 26 juni 2013 11:59 schreef franklop het volgende:
En wat nou als we aan het eind van het seizoen maar 3 renners mogen sturen?Nederland heeft toch al vrij veel punten? Dus dat lijkt me wel heel erg fictief.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha en dat zat ik zonder internetquote:Op woensdag 26 juni 2013 10:57 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nou kom op dan met die zekerheden voor het WK, ik wacht nog even
Hij is nog wel eens bij familie in Schiedam.quote:Op woensdag 26 juni 2013 11:07 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Ik weet natuurlijk niet waar 'hier' is, maar Van Emden woont in Veldwezelt bij Maastricht.
De motivatie van de rechters wordt ook bekeken in cassatie. Het vonnis moet goed onderbouwd zijn. Is aan de hand van de feiten het juiste proces gevolgd en de wet goed toegepast. Het Hof heeft een ander vonnis dan de lagere rechter, de onderbouwing waarom is belangrijk. Als dat mager is heeft rasmussen een kans. Als hij dan gelijk krijgt moet het proces bij het Hof over.quote:Op woensdag 26 juni 2013 10:59 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Lijkt mij weinig zin hebben, maar ik ben geen jurist.
Bij cassatie wordt alleen naar de procesgang gekeken, en niet meer inhoudelijk (stond in het nieuwsbericht), dus dan lijkt me niet dat er weer tot een andere conclusie wordt gekomen.
Wel echt totaal anders dan het shirt waar ze al ongeveer sinds de eerste TdF mee reden, maar best primaquote:Op woensdag 26 juni 2013 10:19 schreef TheArt het volgende:
[ afbeelding ]
Sowieso bizar dat je dat op basis van vorm van nu en recente resultaten gaat beslissen. Maar misschien is er met de renners wel afgesproken dat de eerste twee van het NK zouden gaan ofzo.quote:Op woensdag 26 juni 2013 15:05 schreef heywoodu het volgende:
Terpstra ipv Clement trouwens, een opvallende keuze?
Clement had al aangegeven niet naar het WK te willen vanwege een vlak parcours en daarop heeft ie niets te zoeken volgens zichzelf.quote:Op woensdag 26 juni 2013 15:05 schreef heywoodu het volgende:
Terpstra ipv Clement trouwens, een opvallende keuze?
er gaat toch aardig geklommen worden?quote:Op woensdag 26 juni 2013 17:37 schreef Evertjan het volgende:
waarom is Terpstra geen zekerheid voor het WK?
Is de tijdrit dit jaar wel vlak ja?quote:Op woensdag 26 juni 2013 16:06 schreef TheArt het volgende:
[..]
Clement had al aangegeven niet naar het WK te willen vanwege een vlak parcours en daarop heeft ie niets te zoeken volgens zichzelf.
Jep, zo plat als een dubbeltje is dat parcours i.t.t. de wegrit.quote:Op donderdag 27 juni 2013 00:07 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Is de tijdrit dit jaar wel vlak ja?
Bron: AD.nlquote:De wielerploeg van Belkin heeft donderdagmorgen op Corsica bezoek gehad van dopingcontroleurs van de UCI. Dat meldt NOS-verslaggever Kees Jongkind, die een documentaire maakt over de Nederlandse wielerequipe, op Twitter. Het is de eerste keer dat Belkin, voorheen Rabobank en Blanco, dopingcontroleurs op bezoek krijgt.
Is het niet maar aangezien die NOSer de ploeg continu volgt, komen dit soort gebeurtenissen nu wel in een groot daglicht. Dit bewijst maar weer eens, dat nieuws "gemaakt" kan worden.quote:
Kan niet wachten.twitter:raykerckhoffs twitterde op donderdag 27-06-2013 om 22:55:13Morgen in Telesport: verrassende ontwikkelingen in de Nederlandse wielersport !!! reageer retweet
quote:Ieper wordt volgend jaar het decor van de 101ste Tour de France. De oorlogsstad krijgt naar alle waarschijnlijkheid de finish van een ploegentijdrit die langs de slagvelden en de kerkhoven van de Eerste Wereldoorlog wordt gehouden. De startlijn van deze etappe zou in Mons-en-Baroeul liggen. Daar staat Le Grand Stade de LOSC Lille, de nieuwe thuishaven van voetbalclub Rijsel. Organisator Amaury Sport Organisation (ASO) boekte ondertussen hotels in de regio van Duinkerke voor 8 en 9 juli 2014. Van Mons-en-Baroeul naar Ieper is het al snel veertig kilometer, dus dat kan een zware slag worden onder de Tourploegen.
Telesport brengt het altijd zo achterlijk, maar ik zie wel hun punt. Het zou voor Belkin zorgelijk zijn, zeker als het inderdaad klopt dat Belkin maar 5 a 6 miljoen inbrengt.quote:Angst voor gat in begroting Belkin
Van onze Telesportredactie
PORTO VECCHIO -
Bij de presentatie van de Tour-ploeg werden vragen over het budget en de opbouw van de begroting van de nieuwe Belkin-formatie stelselmatig genegeerd. Onduidelijk bleef hoeveel geld de Amerikaanse multinational in de ploeg steekt, wat de bijdrage van Rabobank in 2014 zal zijn en met hoeveel geld de ploeg de komende jaren moet rondkomen.
De eerste dagen van de honderdste editie van de Tour de France in Corsica gaan opnieuw cruciaal worden voor teammanager Richard Plugge. Giant heeft een optie in hun contact om de ploeg te verlaten. Naar verluidt moet de Taiwanese fietsgigant voor maandag 1 juli duidelijkheid geven over de toekomst. Er zijn duidelijke signalen dat Giant de ploeg gaat verlaten en er wordt gesproken over een overstap naar de andere Nederlandse WorldTour-formatie Argos-Shimano.
Naast de fietsen en kleding brengt Giant dit seizoen bij het huidige Team Belkin (ploeg van onder meer Robert Gesink, Bauke Mollema en Lars Boom) een geldbedrag in van circa drie miljoen euro. Wanneer het fietsenmerk opstapt, betekent dit voor Nederlands grootste ploeg een zorgwekkend gat in de begroting voor de komende jaren.
Telesport
Kwaliteitskrant.twitter:miserus twitterde op vrijdag 28-06-2013 om 09:44:50Het Nieuwsblad interviewt Marcel Kittel en zegt: 'In je eigen ploeg liep Novikov tegen de lamp'. Oeps! #lekkerbezig #faal reageer retweet
Idd zegquote:Op vrijdag 28 juni 2013 07:06 schreef marcodej het volgende:
Wat een ontwikkeling in de Nederlandse wielersport !!!
Nou, een bedrag van 3 miljoen dat van ploeg 1 naar ploeg 2 gaat, heeft toch wel een significante invloed denk ik.quote:
Tuurlijk, dat eerste zal ook wel, maar de manier waarop het gebracht wordtquote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:33 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Nou, een bedrag van 3 miljoen dat van ploeg 1 naar ploeg 2 gaat, heeft toch wel een significante invloed denk ik.
Het is enkel speculatie echter vooralsnog.
Standaard Telesport inderdaad, had ik ook al kritiek op inderdaad.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:34 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Tuurlijk, dat eerste zal ook wel, maar de manier waarop het gebracht wordt
Voortzetting zonder twijfel.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:43 schreef Pino112 het volgende:
Wat vinden jullie; is Belkin een geheel nieuwe ploeg (omdat nieuwe eigenaar/sponsor, dus met 0 resultaten) of is het gewoon een voortzetting op Rabo/Blanco waarbij de resultaten dus worden overgenomen?
Is op Wikipedia een discussie over. Volgens mij behouden ze hetzelfde aantal UCI-punten enzo toch, dus dan is het een voortzetting lijkt me?
Ik ga ook gewoon voor een voortzetting ja. Zeker wat betreft Wikipedia, waar bij bijvoorbeeld Movistar en Europcar ook gewoon de vorige namen op hun pagina staan.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:43 schreef Pino112 het volgende:
Wat vinden jullie; is Belkin een geheel nieuwe ploeg (omdat nieuwe eigenaar/sponsor, dus met 0 resultaten) of is het gewoon een voortzetting op Rabo/Blanco waarbij de resultaten dus worden overgenomen?
Is op Wikipedia een discussie over. Volgens mij behouden ze hetzelfde aantal UCI-punten enzo toch, dus dan is het een voortzetting lijkt me?
Precies. Heeft toch vooral te maken met het voortzetten van de licentie en dan blijft het dus dezelfde ploeg.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:49 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik ga ook gewoon voor een voortzetting ja. Zeker wat betreft Wikipedia, waar bij bijvoorbeeld Movistar en Europcar ook gewoon de vorige namen op hun pagina staan.
bron: nos.nlquote:De Belg Kevin Seeldraeyers heeft de eerste rit in de Ronde van Oostenrijk gewonnen. De Belg van Astana finishte in de etappe van Innsbruck naar Kühtal met zeven seconden voorsprong op de Oostenrijker Riccardo Zoidl en dertien tellen op de Amerikaan Joe Dombrowski.
Op de slotklim naar het skioord Kühtal sprong de Belg Dries Devenijns weg. Hij kreeg later gezelschap van Dombrowski, Seeldraeyers en Zoidl. Op anderhalve kilometer van de finish ontdeed Seeldraeyers zich van zijn drie kompanen en soleerde hij knap naar de zege.
Eerste zege dit jaar
Na in etappes tijdens de Ronde van Turkije en het Critérium du Dauphiné al op het podium te hebben gestaan, boekte Seeldraeyers zijn eerste zege van 2013.
quote:Op zondag 30 juni 2013 20:06 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
bron: nos.nl
Iemand al ergens een samenvatting gevonden van deze etappe?
Thanks ben achter 2 weken daar met vakantie. Altijd leuk om even terug te zien.quote:Op maandag 1 juli 2013 15:43 schreef Aguero het volgende:
[..]
En ik zie dat hij ook de tweede etappe heeft gewonnen.
Nergens. Was gewoon een proefkonijn voor een prepareer probeerseltje wat deaze keer blijkbaar goed uitpakt. Maar om daar geheel zekier van te zijn moet je nog even de doping uitslag afwachten.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 00:45 schreef Columbiafan het volgende:
Zoidl, benieuwd bij welke WT ploeg die volgend jaar zal rijden
Als zijn Rider Value naar de 100 gaat zijn er wel ploegen die een gokje willen wagen hoor.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 19:47 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Nergens. Was gewoon een proefkonijn voor een prepareer probeerseltje wat deaze keer blijkbaar goed uitpakt. Maar om daar geheel zekier van te zijn moet je nog even de doping uitslag afwachten.
Gisteren hadden ze volgens mij het gehele podium, Astanaquote:Op dinsdag 2 juli 2013 00:48 schreef Waaghals het volgende:
haha wat zouden ze die Belg voeren bij Astana
quote:Fabian Cancellara zal werelduurrecord aanvallen
De Zwitser Fabian Cancellara wil binnenkort een gooi doen naar het werelduurrecord. Dat heeft Luca Guercilena, zijn sportdirecteur bij RadioShack-Nissan-Trek, donderdagavond aan het Zwitserse RSI laten weten, de ‘Radiotelevisione svizzera di lingua italiana’
Hardrijder ‘Spartacus’, dit jaar onder meer winnaar van de E3 Harelbeke, de Ronde van Vlaanderen en Parijs-Roubaix, is al langer van plan het prestigieuze record aan te vallen. Volgens RSI zal hij dit nu doen na het WK in Firenze of na de editie van 2014 van Parijs-Roubaix. Zijn recordpoging zou doorgaan op de onlangs geopende ‘Velodrome Suisse’ van het Zwitserse Grenchen.
Het werelduurrecord staat al sinds 2005 op naam van de onbekende Tsjech Ondrej Sosenka. Hij fietste zich op de piste van Moskou de geschiedenisboeken in met een afstand van 49,7 kilometer. Drie jaar later werd hij wel betrapt op het gebruik van amfetamines.
Wat denk je hiervan.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 00:45 schreef Columbiafan het volgende:
Zoidl, benieuwd bij welke WT ploeg die volgend jaar zal rijden
quote:Tony Martin wil vier kilo kwijt
De Duitse wielrenner Tony Martin wil zich laten omscholen van tijdrijder tot klassementsrenner.
"Ik wil graag nog één keer proberen voor het algemeen klassement te rijden”, zei de wereldkampioen tijdrijden van Omega Pharma-QuickStep. Het plan is om na het WK in Florence in september aan de slag te gaan. "Ik denk dat ik dan zeker 4 kilo kwijt moet raken.”
Teamdokter Helge Riepenhof denkt dat Martin het fysiek gezien aan moet kunnen. „Hij heeft de motor om de Tour te winnen, dat bewijst hij met zijn kwaliteiten bij het tijdrijden. Daar heeft hij er nu genoeg van gewonnen, hij heeft nieuwe doelen nodig.”
Martin geldt woensdag bij de eerste tijdrit in de Tour als één van de favorieten voor de ritzege.
Even bij Wiggins en Froome in de leer gaan. Ga je en harder tijdrijden en beter klimmen.quote:
Ik heb daar zo mijn twijfels bij, gezien de ploeg waarbij hij rijdt en ook gezien het feit dat het niet de eerste keer is dat hij zoiets probeert. Ik geloof er eigenlijk niet in, maar hij mag me verbazen.quote:
Welke mongool legt er dan ook ook een finish, waar vlak voor de streep zoiets in de weg zitquote:Op donderdag 4 juli 2013 12:43 schreef Sheepcidus het volgende:
Was deze al gepost? Vos met een mooie redding.
Dumoulin 9e gisteren. Westra 30e en Terpstra 81e.quote:Op woensdag 26 juni 2013 11:19 schreef TheArt het volgende:
Zekerheden WK-selectie.
Tijdrit mannen:
[..]
quote:Europcar verlengt sponsorschap met twee jaar
Goed nieuws voor de renners van het Franse Europcar: de gelijknamige sponsor heeft besloten de ploeg nog twee jaar langer te ondersteunen. Het contract met de autoverhuurder liep aan het einde van dit seizoen af, en manager Jean-René Bernaudeau had zichzelf tot het einde van de Tour gegeven om hier een oplossing voor te vinden.
De verlenging van het contract van de ProContinentale ploeg tot en met 2015 betekent ook dat kopmannen Thomas Voeckler en Pierre Rolland waarschijnlijk binnenboord zullen blijven. Laatstgenoemde werd pas nog met Astana in verband gebracht.
wvcycling
Het woord obscuur staat voor de 2.1 koers en heeft daarmee betrekking op de koers, anders stond er wel: "Een 2.1 koers in de obscure regio Transsylvanië in Roemenië".quote:Op maandag 15 juli 2013 19:06 schreef heywoodu het volgende:
"Obscuur" omdat het voor ons een onbekende omgeving is
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.That's...Montgomery Clift, honey!
quote:Op maandag 15 juli 2013 19:10 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Het woord obscuur staat voor de 2.1 koers en heeft daarmee betrekking op de koers, anders stond er wel: "Een 2.1 koers in de obscure regio Transsylvanië in Roemenië".Sorry hoor, ik dacht dat ze het obscuur vonden omdat het een 2.1 koers in Roemenië was.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Mooi geschrevenquote:Op maandag 15 juli 2013 19:02 schreef Bismarck het volgende:
Terwijl alle ogen op de Tour de France gericht zijn heeft Davide Rebellin de Sibiu Cycling Tour gewonnen, een obscure 2.1 koers in de regio Transsylvanië in Roemenië. In Dracula's stomping grounds reed het (minstens even obscure) peloton een proloog en vier etappes. Onder de deelnemers was ook Stefan Schumacher, oud-ploeggenoot en collega-gebruiker van Rebellin. Hij won de tijdrit en verklaarde spontaan dat het schone wielrennen de toekomst heeft. Door tranen overmand viel Constantino Zaballa hem in de armen. De laatste rit werd gewonnen door Mattia Gavazzi, waarna Gianni Savio er streng op toe zag dat hij niet in herhaling zou vallen door de overwinning te vieren met een lijntje cocaïne.
http://www.ciclism.sibiu.ro/index.php - Mooie omgeving trouwens, dat Transsylvanië.
is dat niet de beste weg ooit volgens Top Gear?quote:Op maandag 15 juli 2013 19:35 schreef Ericr het volgende:
Mooi gebied, ga over 2 maanden er naar toe op vakantie.
Serieus klimwerk ook in die ronde :
[ afbeelding ]
Een klim naar dit fraaie meer :
[ afbeelding ]
Transfagarasan, inderdaad bizar mooi. Ga ik dus ook een kijkje nemen.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 17:08 schreef rubbereend het volgende:
[..]
is dat niet de beste weg ooit volgens Top Gear?
[ afbeelding ]
http://www.cyclingfever.c(...)&editie_idd=MjM2ODU=quote:Op zaterdag 20 juli 2013 20:23 schreef Byzantynixschii het volgende:
Heeft iemand toevallig (een link naar) een betrouwbaar lijstje met (klassements) renners die definitief de Vuelta (niet) gaan rijden?
Stuart reed iets van 150 mijl meer dan dat ik in 2000 reed, overigens ook namens Willesden CC. Net iets boven de 800km is overigens een normale afstand voor de winnaar.quote:London riders dominated the podium in the National 24-Hour Time Trial Championship, with Willesden CC's Stuart Birnie being crowned national champion.
The 34-year-old from Ealing covered 518.372 miles to win the title race, based at Farndon in Shropshire but also using roads around Cheshire.
He notched up almost five miles more than his nearest rival, Rapha Condor's Ultan Coyle, also 34 and also from London who covered 513.655 miles.
And to complete the podium, Dulwich Paragon CC 40-year-old Alex Kirk covered 493.415 miles.
The riders benefitted somewhat from a brief drop in the recent temperatures, but it still proved hotter than in recent years.
Fastest of the women was multiple national champion Lynne Taylor (Born 2 Bike), the 44-year-old from Lichfield who covered 423.428 miles to place 21st overall.
quote:Chris Froome laat er geen gras over groeien. Nog maar pas heeft de Brit van Sky de Tour de France gewonnen. Of hij spreekt al zijn ambities voor het WK in Firenze uit. "In het tweede deel van mijn seizoen ligt de focus volledig op het WK."
Het WK in Firenze vindt op 29 september over 280 km op een selectief parcours plaats. Dat is Chris Froome niet ontgaan: "Het WK is niet zo vaak in het voordeel van de klimmers , maar dit jaar wel. Het zou een geweldige kans zijn om ervoor te gaan."
"Ik wil in het tweede deel van mijn seizoen de focus helemaal op het WK leggen. Zo blijf ik gemotiveerd om mijn vorm te behouden in de wedstrijden daarvoor."
"Ik waag het erop en wil nog wat maken van mijn seizoen. Ik wil er niet meteen zomaar een punt achter zetten."
"De gele trui en de regenboogtrui winnen zou een ongelooflijke dubbel zijn. Tot nu stond alles in het teken van de Tour, maar wereldkampioen zijn is wellicht de op één na belangrijkste trofee in de wielersport."
Tijdrit:quote:Op maandag 22 juli 2013 16:32 schreef DeeBee het volgende:
De dubbel pakken lijkt mij ook wel wat voor hem. Gewoon even de tijdrit en de wegrit.
In dienst van Porte/Uran of nog iemand anders zou het best kunnen.quote:Op maandag 22 juli 2013 16:42 schreef Wombcat het volgende:
En in de voorbereiding nog even de Vuelta?
En dan weer per ongeluk 2e worden, zoals de andere grote rondes die hij in dienst reed?quote:Op maandag 22 juli 2013 16:57 schreef Felagund het volgende:
[..]
In dienst van Porte/Uran of nog iemand anders zou het best kunnen.
M'n opmerking over de dubbel was (helaas) serieus... Zie het hem zo doen met de parcoursen in Firenze. Al moet er gezegd worden dat eendagswedstrijden voorlopig nog nooit echt Froome z'n ding zijn geweest...quote:Op maandag 22 juli 2013 16:50 schreef wimderon het volgende:
Ja, laten we de trant van TDF hier ook doorzetten.
Sadness.
De oude O'Gradyquote:Op maandag 22 juli 2013 17:33 schreef TheArt het volgende:
Einde carrière O'Grady. Contract beëindigd sinds vandaag.
Als hij definitief stopt is zijn laatste wedstrijd de Tour de France geweest. Wel mooi om op hoog niveau te stoppen.quote:Op maandag 22 juli 2013 17:33 schreef TheArt het volgende:
quote:Op maandag 22 juli 2013 17:33 schreef TheArt het volgende:
Had ik het liever (als ik hem was) wel van tevoren geweten en bekend gemaakt..beetje roemloos einde zoquote:Op maandag 22 juli 2013 17:43 schreef Felagund het volgende:
[..]
Als hij definitief stopt is zijn laatste wedstrijd de Tour de France geweest. Wel mooi om op hoog niveau te stoppen.
Dat is wel lullig, het contract is dus echt opengebroken?quote:Op maandag 22 juli 2013 17:44 schreef franklop het volgende:
[..]
Had ik het liever (als ik hem was) wel van tevoren geweten en bekend gemaakt..beetje roemloos einde zo
quote:Op maandag 22 juli 2013 17:46 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat is wel lullig, het contract is dus echt opengebroken?
quote:The Orica-GreenEdge team announced today that Australian Stuart O'Grady is retiring with immediate effect. Last month, O'Grady stated that this year's Tour de France would not be his farewell, and that he intended to complete his 18th Tour in 2014, but explained today's change of plans.
“I’ve always wanted my career to end with something truly special and this year’s Tour de France has given me that,” O’Grady said in a press release. “We’ve had a great race, and I’m really proud of what we accomplished. Winning a stage and standing on the podium with all my teammates after the team time trial in Nice was a dream come true for me this late in my career, and to be able to defend the yellow jersey for Simon [Gerrans] and Daryl [Impey] was special. I’m extremely happy to have had a chance to do that one more time before I retired.”
O'Grady has started every Tour de France since 1997, racing the majority of his career in an era now clouded by the spectre of EPO use and blood doping, but has always denied that cheating was an option.
In 1998, he won a stage in the Tour and wore the maillot jaune for three days. A report commissioned by a French senate anti-doping investigation is set to release the names of the riders from that Tour de France whose doping control samples were found to contain evidence of EPO use in a research study conducted in 2004.
O'Grady's Tour success continued in 2001 when he wore the yellow jersey for six stages and was part of the winning team time trial with Crédit Agricole.
He was part of the gold-medal Madison team in the 2004 Olympic Games with Graeme Brown, and won Paris-Roubaix in 2007. Yet he also had a bad history of crashes, the worst of which came in the 2007 Tour, when he fractured three vertebrae, among other bones.
“I have a lot of great memories to look back upon, and I’m happy to pull the pin at a point where I still feel strong, healthy and competitive,” said O’Grady. “I’ve had some bad crashes along the way, but it’s the great moments – like this year’s Tour de France – that I’ll always remember. Above all, I would like to thank all the fans, my team and my family for always cheering for me and for all the great support throughout my career. It has made me feel appreciated and has given me profound joy for simply doing my job.”
While his compatriot Robbie McEwen retired mid-season last year and moved into a leadership position with the Orica squad, the team made no such mention of O'Grady following suit.
“We respect his decision and even if we wanted to keep him, we knew that he had been thinking this after the team time trial win,” general manager Shayne Bannan said. “Bowing out after a legendary career like his has been a hard decision for him, but we’re proud to say that he was part of starting up this team and set the bar for high ambitions from day one.”
Henao wordt kopman in Vuelta voor Sky. De vraag is dan of je er goed aan doet om Froome mee te nemen. Of hij is zo goed dat er constant discussie komt, of hij is na een week kapot. Dat soort dingen zijn eigenlijk nooit echt succesvol.quote:Op maandag 22 juli 2013 16:57 schreef Felagund het volgende:
[..]
In dienst van Porte/Uran of nog iemand anders zou het best kunnen.
Volgende week worden EPO testen van '98 bekendgemaakt. Het is al bekend dat hij in '99 positief getest heeft (alle renners die in etappe 6 getest werden waren positief op EPO en O'Grady was toen in geel, dus werd automatisch getest).quote:Op maandag 22 juli 2013 17:44 schreef franklop het volgende:
[..]
Had ik het liever (als ik hem was) wel van tevoren geweten en bekend gemaakt..beetje roemloos einde zo
mooie etappe was dat, leuke afkicker voor de Tour de Francequote:Op maandag 22 juli 2013 16:52 schreef wimderon het volgende:
Van Avermaet wint.
Lekker opgelet van Martens in de sprint. Blijft gewoon rustig zitten terwijl ze hem van alle kanten voorbij sprinten.
Huh, die wist toch zeker dat hij volgend jaar ook nog Tour ging rijden? Voor het recordaantal TdF deelnames?quote:Op maandag 22 juli 2013 17:33 schreef TheArt het volgende:
Nope , Sporza zendt alleen de Vlaamse kermiskoersen uit hé ...quote:Op maandag 22 juli 2013 19:06 schreef Evertjan het volgende:
zenden ze de Tour van Wallonie nog live uit op Sporza?
twitter:olegtinkov twitterde op maandag 22-07-2013 om 20:27:23Conta performance wasn't good. He need to change many things in his preparation and be more PRO. Will he do that? That's the question... reageer retweet
Tinkovtwitter:olegtinkov twitterde op maandag 22-07-2013 om 20:50:31His salary doesn't match his performance. Too rich and isn't hungry, that's my opinion, and I deserve it.He must work harder reageer retweet
Het is echt moeilijk te geloven dat dat account echt isquote:Op maandag 22 juli 2013 21:17 schreef Pino112 het volgende:
twitter:olegtinkov twitterde op maandag 22-07-2013 om 20:27:23Conta performance wasn't good. He need to change many things in his preparation and be more PRO. Will he do that? That's the question... reageer retweet
Tinkovtwitter:olegtinkov twitterde op maandag 22-07-2013 om 20:50:31His salary doesn't match his performance. Too rich and isn't hungry, that's my opinion, and I deserve it.He must work harder reageer retweet
![]()
quote:Op maandag 22 juli 2013 21:19 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
Het is echt moeilijk te geloven dat dat account echt is
Altijd lachen met die ventquote:Oleg Tinkov @olegtinkov 55m
Conta performance wasn't good. He need to change many things in his preparation and be more PRO. Will he do that? That's the question...
Openen
DerKruser @DerKruser 53m
.@olegtinkov given your history this sounds almost like implicit endorsement of doping
Gesprek verbergen Beantwoorden Retweeten Toevoegen aan favorieten Meer
22 juli 13 om 11:28 's ochtends · Details
Oleg Tinkov @olegtinkov 39m
@DerKruser what is your story , odiot I had zero doping cases while sponsoring the teams for 5 years
Openen
DerKruser @DerKruser 35m
@olegtinkov Are you counting Tyler Hamilton or not?
Openen
Oleg Tinkov @olegtinkov 31m
@DerKruser he was doped before and After he was at Tinkoff!! Idiot
Openen
DerKruser @DerKruser 30m
@olegtinkov He also quoted you in his book as saying "I don't care what they do so long as they don't get caught"
Ik had het ook al gezien.quote:
quote:Op maandag 22 juli 2013 21:31 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik had het ook al gezien.
Wat een idioot is het toch.
quote:Oleg Tinkov: His salary doesn't match his performance. Too rich and isn't hungry, that's my opinion, and I deserve it. He must work harder
Stephanie O'rona: Shut up!!!
Oleg Tinkov: Stephanie O'rona would you suck my brother?
Kristian Lisberg: olegtinkov rumor has it that you are gay? Tru?
Oleg Tinkov: yes
Helaas voor hem zit Contador tot eind 2015 met deze halve zool opgescheept.quote:Op maandag 22 juli 2013 21:33 schreef debeterebob het volgende:
[..]
[..]![]()
Die man verdient een eigen topic
Verrassendquote:Op maandag 22 juli 2013 22:08 schreef Evertjan het volgende:
Mollema wint in Boxmeer
Mollema wint criterium Boxmeer
Tegen een meer dan goede beloning. Tegelijkertijd rijdt Contador er wel voor maar er zijn betere dopinghonden op dit moment. Je zou bijna denken dat Contador clean is als je ziet hoe hij er wordt afgereden door een Rodriguez en Froome. Quintana als echte klimmer er even buiten gelaten, Contador heeft nooit echt veel tegenstand gehad van echte klimmers sinds Rasmussen simpelweg omdat de klimmers leken uitgestorven te zijn.quote:Op maandag 22 juli 2013 22:04 schreef OProg het volgende:
[..]
Helaas voor hem zit Contador tot eind 2015 met deze halve zool opgescheept.
Neeeequote:Op maandag 22 juli 2013 21:39 schreef heywoodu het volgende:
Ik dacht dat Voigt, de oude Voigt, vader van 6 kinderen die voor de tv zitten, nog niet zou stoppen
[ afbeelding ]
En Froome in Aalst.quote:Op maandag 22 juli 2013 22:08 schreef Evertjan het volgende:
Mollema wint in Boxmeer
Mollema wint criterium Boxmeer
Andy was ook wel een echte klimmer. Maar de teruggang in prestaties moet overduidelijk gezocht worden bij Contador zelf, niet bij betere concurrenten.quote:Op maandag 22 juli 2013 22:21 schreef Ericr het volgende:
[..]
Tegen een meer dan goede beloning. Tegelijkertijd rijdt Contador er wel voor maar er zijn betere dopinghonden op dit moment. Je zou bijna denken dat Contador clean is als je ziet hoe hij er wordt afgereden door een Rodriguez en Froome. Quintana als echte klimmer er even buiten gelaten, Contador heeft nooit echt veel tegenstand gehad van echte klimmers sinds Rasmussen simpelweg omdat de klimmers leken uitgestorven te zijn.
Volgens mij is het beide. Contador is wat minder na zijn schorsing, de concurrenten zijn wat beter. Blijkt ook wel uit de wattages/klimtijden.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:12 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Andy was ook wel een echte klimmer. Maar de teruggang in prestaties moet overduidelijk gezocht worden bij Contador zelf, niet bij betere concurrenten.
Owja?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:14 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Volgens mij is het beide. Contador is wat minder na zijn schorsing, de concurrenten zijn wat beter. Blijkt ook wel uit de wattages/klimtijden.
''Wat minder'' leek mij een minimalisering vandaar. Valverde is inderdaad een stuk sterker lijkt het.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:38 schreef Wombcat het volgende:
Ik zeg toch ook dat Contador minder is? Alleen rijdt. b.v. Valverde volgens mij toch harder bergop (gedurende de hele tour) dan in het verleden. En geen slechte dag.
quote:ASO wil met Marianne Vos praten over Tour voor vrouwen
De organisatie van de Ronde van Frankrijk, ASO, staat open voor een Tour de France voor vrouwen. De ASO heeft de initiatiefgroep met onder anderen Marianne Vos laten weten dat ze wil samen willen onder zoeken hoe ze zo'n project rendabel kunnen maken.
De ASO organiseerde in het verleden al een Tour de France voor vrouwen, maar stopte daar 24 jaar geleden mee omdat de kosten te hoog en de opbrengsten te laag waren.
Marianne Vos startte onlangs een petitie, samen met andere wereldtoppers als Emma Pooley en Kathryn Bertine. Die werd in korte tijd door bijna 70.000 mensen ondertekend, reden genoeg voor de ASO om een gesprek aan te gaan.
Zonder z'n tijdsverlies in de waaierrit had Valverde mooi 2de geëindigd, denk ik ...quote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:38 schreef Wombcat het volgende:
Ik zeg toch ook dat Contador minder is? Alleen rijdt. b.v. Valverde volgens mij toch harder bergop (gedurende de hele tour) dan in het verleden. En geen slechte dag.
Dat lijkt me ook. Of iig podium.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 15:52 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Zonder z'n tijdsverlies in de waaierrit had Valverde mooi 2de geëindigd, denk ik ...
En was Quintana waarschijnlijk als speelbal gebruikt zoals in de eerste bergrit. Of had hij moeten inhouden om Valverde op sleeptouw te nemen.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 15:52 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Zonder z'n tijdsverlies in de waaierrit had Valverde mooi 2de geëindigd, denk ik ...
De Vleeminkquote:Op dinsdag 23 juli 2013 16:26 schreef wimderon het volgende:
http://sporza.be/cm/sporz(...)aeminck_Froome_Porte
Wat een stripfiguurquote:Op dinsdag 23 juli 2013 16:26 schreef wimderon het volgende:
twitter:nielsbasti twitterde op dinsdag 23-07-2013 om 21:13:54#natourroeselare Marcel Kittel wins the Natourcriterium - Post Tour Crit. in Roeselare before Matteo Trentin and André Greipel reageer retweet
Vaag gedoe rondom vooral Wiggins. Eerst roepen dat je wellicht de Tour rijdt, dan weer niet. Hetzelfde geldt voor de Vuelta.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 16:12 schreef Revanches het volgende:
Sky wil met Froome en Wiggins starten in Tour 2014
Team Sky wil komend jaar met zowel Bradley Wiggins als Chris Froome, de twee laatste Tourwinnaars, van start gaan in de Ronde van Frankrijk.
''Dat zou echt briljant zijn, zeker omdat de Tourstart in Leeds is", vertelt teammanager Dave Brailsford van Team Sky aan The Guardian.
Wiggins (33) won in 2012 de Tour nadat Froome (28) zichtbaar moest inhouden tijdens beklimmingen. De olympisch kampioen tijdrijden kon zijn Tourtitel dit jaar wegens een blessure niet verdedigen.
Kwade tongen meldden dat deze kwetsuur in bepaald opzicht een zegen was voor Sky omdat zo een mogelijk conflict over het kopmanschap in de kiem werd gesmoord.
"Het interesseert me niet of ze wel of niet met elkaar kunnen opschieten", aldus Brailsford. "Iedereen heeft het erover of ze wel vrienden zijn. Ik ben er geen nanoseconde mee bezig."
"Ik hoor vaak dat een goede harmonie in een team zo belangrijk is. Nou, bij de teams waar ik heb gezeten was de omgeving niet harmonieus. We vragen veel van elkaar."
Voorspelling
Wiggins liet vorige maand nog doorschemeren dat hij mentaal mogelijk niet meer in staat is om maanden toe te werken naar de Tour de France.
"Je moet niets uitsluiten", stelt Brailsford. "Iedereen lachte toen ik enkele jaren geleden voorspelde dat we binnen vijf jaar de Tour zouden winnen. En als ik had voorspeld dat we hem in twee jaar twee keer zouden winnen met ook nog eens verschillende renners, dan had iedereen in zijn broek geplast van het lachen."
http://www.nu.nl/sport/35(...)en-in-tour-2014.html
De Vlaeminck, die heeft een foto van zichzelf boven zijn bed hangen. Zekerheidje.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 16:26 schreef wimderon het volgende:
Ik weet niet tot wanneer zijn contract bij Sky loopt, maar ik zou allerminst verbaasd zijn als hij besluit om te stoppen na dit seizoen.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 21:58 schreef Szura het volgende:
[..]
Vaag gedoe rondom vooral Wiggins. Eerst roepen dat je wellicht de Tour rijdt, dan weer niet. Hetzelfde geldt voor de Vuelta.
Tussendoor nog ff mededelen dat je misschien helemaal geen grote rondes meer wilt rijden, en dan vervolgens de teambaas weer met dit verhaal
Andy en Fränk volgend jaar weer lekker over de Alpen vliegen samen, is toch mooi man.quote:Op woensdag 24 juli 2013 00:28 schreef poiuytr het volgende:
Was het al bekend dat broertjes schleck + spartacus bij team-trek hebben bij "getekend"
Het is zijn 1e complete jaar na zijn schorsing, denk dat hij volgend jaar wel sterker is. Dat zie je nu ook met Valverde.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:14 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Volgens mij is het beide. Contador is wat minder na zijn schorsing, de concurrenten zijn wat beter. Blijkt ook wel uit de wattages/klimtijden.
twitter:hendriksmj twitterde op woensdag 24-07-2013 om 10:29:53Sporza streamt persconferentie van Franse senaatscommissie. http://t.co/N3bttXCM9S #tour1998 reageer retweet
quote:Vanendert: "Pieken in de Vuelta"
Vanendert: "Maagproblemen verleden tijd"
wo 24/07/2013 - 09:15 Nu zijn maagproblemen achter de rug zijn, bereidt Jelle Vanendert zich in de Ronde van Wallonië voor op het najaar. De klimmer van Lotto-Belisol mikt op een sterke prestatie in de Ronde van Spanje.
Jelle Vanendert rijdt in Wallonië zijn eerste wedstrijd na anderhalve maand. "Het verloopt goed. Ik heb geen last meer van mijn maag. Een heel groot verschil", vertelt hij aan Sporza.
Ik heb nog geen grote ronde gereden dit jaar, de honger om te koersen is groot. "In de rondes van Wallonië en Polen wil ik mijn topconditie weer te pakken krijgen om te pieken in de Vuelta."
"Daar kijk ik echt naar uit. Ik heb nog geen grote ronde gereden dit jaar, de honger om te koersen is groot en het parcours in Spanje moet me liggen."
"Het is nog te vroeg om te zeggen of ik voor ritwinst of het klassement ga. Dat zal ik na de Ronde van Polen beter kunnen inschatten."
"Het WK in Firenze? Hopelijk rijd ik een goede Vuelta dan volgt een selectie automatisch."
Van Wiggens verwacht ik helemaal niks meer, althans geen topklassement meer in een grote ronde.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 16:12 schreef Revanches het volgende:
Sky wil met Froome en Wiggins starten in Tour 2014
Team Sky wil komend jaar met zowel Bradley Wiggins als Chris Froome, de twee laatste Tourwinnaars, van start gaan in de Ronde van Frankrijk.
''Dat zou echt briljant zijn, zeker omdat de Tourstart in Leeds is", vertelt teammanager Dave Brailsford van Team Sky aan The Guardian.
Wiggins (33) won in 2012 de Tour nadat Froome (28) zichtbaar moest inhouden tijdens beklimmingen. De olympisch kampioen tijdrijden kon zijn Tourtitel dit jaar wegens een blessure niet verdedigen.
Kwade tongen meldden dat deze kwetsuur in bepaald opzicht een zegen was voor Sky omdat zo een mogelijk conflict over het kopmanschap in de kiem werd gesmoord.
"Het interesseert me niet of ze wel of niet met elkaar kunnen opschieten", aldus Brailsford. "Iedereen heeft het erover of ze wel vrienden zijn. Ik ben er geen nanoseconde mee bezig."
"Ik hoor vaak dat een goede harmonie in een team zo belangrijk is. Nou, bij de teams waar ik heb gezeten was de omgeving niet harmonieus. We vragen veel van elkaar."
Voorspelling
Wiggins liet vorige maand nog doorschemeren dat hij mentaal mogelijk niet meer in staat is om maanden toe te werken naar de Tour de France.
"Je moet niets uitsluiten", stelt Brailsford. "Iedereen lachte toen ik enkele jaren geleden voorspelde dat we binnen vijf jaar de Tour zouden winnen. En als ik had voorspeld dat we hem in twee jaar twee keer zouden winnen met ook nog eens verschillende renners, dan had iedereen in zijn broek geplast van het lachen."
http://www.nu.nl/sport/35(...)en-in-tour-2014.html
Als België genoeg plaatsen heeft, want Gilbert, Bakelants, De Clercq, Van Avermaet, Leukemans en co zullen ook wel een automatische selectie verwachten.quote:"Het WK in Firenze? Hopelijk rijd ik een goede Vuelta dan volgt een selectie automatisch."
ik eet een stuk uit de vloer als hij in een van de eerste etappes valt en de rest van het seizoen is uitgeschakeldquote:Op woensdag 24 juli 2013 10:40 schreef OProg het volgende:
Je zou het haast vergeten maar deze is ook nog:
[..]
Toch maar even quoten.quote:Op woensdag 24 juli 2013 18:34 schreef Evertjan het volgende:
[..]
ik eet een stuk uit de vloer als hij in een van de eerste etappes valt en de rest van het seizoen is uitgeschakeld
heeft Boonen wat te zoeken in Firenze?quote:Op woensdag 24 juli 2013 16:58 schreef SaintOfKillers het volgende:
"Het WK in Firenze? Hopelijk rijd ik een goede Vuelta dan volgt een selectie automatisch."
Als België genoeg plaatsen heeft, want Gilbert, Bakelants, De Clercq, Van Avermaet, Leukemans en co zullen ook wel een automatische selectie verwachten.
Vanendert begint een beetje een VDB2 te worden te veel focussen op het rondewerk, waarin ze gewoon te kort komen voor de podiumplekkenquote:
Hij richt zich vooral op de klassiekers. Als hij fit zou zijn geweest voor de Tour zou hij gewoon in dienst van Van den Broeck zijn meegegaan.quote:Op woensdag 24 juli 2013 18:36 schreef Evertjan het volgende:
[..]
Vanendert begint een beetje een VDB2 te worden te veel focussen op het rondewerk, waarin ze gewoon te kort komen voor de podiumplekken
Nee.quote:Op woensdag 24 juli 2013 18:35 schreef Evertjan het volgende:
[..]
heeft Boonen wat te zoeken in Firenze?
Chamorro werd vorig jaar tweede in l'Avenir, Sebastian Henao is het neefje van Sergio en mocht dit jaar, op zijn 19e(!), al meedoen aan de ronde van Colombia.quote:HOMBRES ÉLITE (9 cupos)
Rigoberto Urán, Sergio Luis Henao, Carlos Betancur, Nairo Quintana, Fabio Duarte, Darwin Atapuma, Robinson Chalapud, Jarlinson Pantano, Rafael Infantino, Alex Cano, Janier Acevedo, José Serpa, Miguel Rubiano, Leonardo Duque, Winner Anacona, Julian Aredondo
HOMBRES SUB 23 (5 cupos)
Juan Chamorro, Ever Rivera, Hernando Bohórquez, Daniel Rozo, Félix Barón, Sebastián Henao, Isaac Bolívar, Daniel Jaramillo, Camilo Forero, Brayan Ramírez
En Erik Dekker maar lekker achter het stuur zitten bij Belkinquote:Op woensdag 24 juli 2013 19:36 schreef Evertjan het volgende:
Belkin gaat praten met Blijlevens
http://www.telegraaf.nl/t(...)vens_op_lijst__.html
Staaltjes uit de Tour van 2000 komen ook nog wel eens aan bod hoor.quote:Op woensdag 24 juli 2013 20:36 schreef Remzz het volgende:
[..]
En Erik Dekker maar lekker achter het stuur zitten bij Belkin
Iets met bewijs..overigens iets wat er technisch ook nog niet is voor Blijlevens.quote:Op woensdag 24 juli 2013 20:36 schreef Remzz het volgende:
[..]
En Erik Dekker maar lekker achter het stuur zitten bij Belkin
Jij bent voorstander van de methode-kop in het zand steken?quote:Op donderdag 25 juli 2013 08:21 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Iets met bewijs..overigens iets wat er technisch ook nog niet is voor Blijlevens.
Nee, dat staat er ook niet. Maar voor ontslag heb je iets van bewijs nodig om het te kunnen rechtvaardigen als dat op deze gronden is. Anders kan het nogal een hoog prijskaartje hebben voor de ploeg.quote:Op donderdag 25 juli 2013 08:26 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Jij bent voorstander van de methode-kop in het zand steken?
Dat is waar. Maar Dekker en Blijlevens zouden ook moeten begrijpen dat ze negatieve publiciteit kunnen opleveren. Als ze een beetje karakter hebben houden ze de eer aan zich zelf, al wordt dat voor Blijlevens al wat lastiger nu.quote:Op donderdag 25 juli 2013 08:28 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Nee, dat staat er ook niet. Maar voor ontslag heb je iets van bewijs nodig om het te kunnen rechtvaardigen als dat op deze gronden is. Anders kan het nogal een hoog prijskaartje hebben voor de ploeg.
Het is meer omdat Blijlevens tijdje terug nog officieel heeft verklaard nooit doping te hebben gebruikt terwijl Belkin in de contracten heeft staan dat als men liegt bij deze verklaring ze op staande voet worden ontslagen.quote:Op donderdag 25 juli 2013 08:47 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vind het belachelijk om mensen om die reden te ontslaan (ook als er bewijs is).
Elke ploeg heeft een hoop oud-renners in dienst, elke ploeg heeft er ook wel een paar uit die periode en die zaten vrijwel allemaal aan de doping, dus elke ploeg heeft dopingzondaars in dienst. Elke ploeg wéét dat ze voormalige dopingzondaars in dienst heeft en stoort zich daar enkel aan wanneer de schijn moet worden hoog gehouden.
Ik stoor me dan ook eerder aan die hypocriete kutploegen die een "cleane" entourage eisen dan aan de renners uit die generatie die hun bek houden.
Eens, maar als Dekker al zijn mond houdt na die brief van zijn zoontje is het gewoon een hele koele kikker, aangenomen dat hij ook heeft gebruikt. En iedereen had de kans om 6 maanden op de bank te zitten en daarna weer lekker aan de slag te kunnen. Dus ik zie niemand meer de eer aan zichzelf houden.quote:Op donderdag 25 juli 2013 08:45 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Dat is waar. Maar Dekker en Blijlevens zouden ook moeten begrijpen dat ze negatieve publiciteit kunnen opleveren. Als ze een beetje karakter hebben houden ze de eer aan zich zelf, al wordt dat voor Blijlevens al wat lastiger nu.
Nouja, Blijlevens wordt dan niet ontslagen vanwege dopinggebruik, maar vanwege een vertrouwensbreuk wegens het liegen over dopinggebruik. Belangrijk verschil.quote:Op donderdag 25 juli 2013 08:47 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vind het belachelijk om mensen om die reden te ontslaan (ook als er bewijs is).
Elke ploeg heeft een hoop oud-renners in dienst, elke ploeg heeft er ook wel een paar uit die periode en die zaten vrijwel allemaal aan de doping, dus elke ploeg heeft dopingzondaars in dienst. Elke ploeg wéét dat ze voormalige dopingzondaars in dienst heeft en stoort zich daar enkel aan wanneer de schijn moet worden hoog gehouden.
Ik stoor me dan ook eerder aan die hypocriete kutploegen die een "cleane" entourage eisen dan aan de renners uit die generatie die hun bek houden.
Ik vraag me dan ook echt af hoe zoiets gaat. Jerommeke die dan gniffelend met zijn advocaat zit te praten en zegt "ik beken niet, ze kunnen toch niets bewijzen" en dan ineens komen ze met de mededeling dat de stalen uit 1998 opnieuw worden getest. Dan moet hij toch ook wel nattigheid gaan voelen?quote:Op donderdag 25 juli 2013 08:57 schreef Steven184 het volgende:
Wat dat betreft is Jerromeke gewoon een beetje dom geweest om toen niet toe te geven.
Riis heeft de tweets ook gelezenquote:Bjarne Riis gaat op zoek naar een nieuwe cosponsor voor zijn wielerploeg. De Deense baas van Team Saxo-Tinkoff heeft de onderhandelingen met Tinkoff Bank over voortzetting van het sponsorcontract afgebroken, zo maakte hij donderdag bekend.
Dat betekent dat het bedrijf van de Russische zakenman Oleg Tinkov na dit seizoen van de shirts verdwijnt.
Riis en Tinkov botsten tijdens de onderhandelingen over de manier waarop de wielerploeg van onder anderen Karsten Kroon en Alberto Contador geleid moet worden. 'Daarom heb ik besloten de gesprekken af te breken en andere mogelijkheden te gaan onderzoeken', alus Riis in een verklaring.
Saxo Bank, dat sinds 2008 de belangrijkste geldschieter is van de ploeg, heeft al aangegeven ook volgend jaar weer als hoofdsponsor te fungeren.
Ik denk niet dat het iets persoonlijks is naar Dekker (bij althans niet) maar meer dat hij tot nu toe makkelijk wegkomt. Boogerd werd door journalisten en publiek zwaar onder druk gezet om te bekennen, terwijl Dekker nauwelijks lastige vragen kreeg.quote:Op donderdag 25 juli 2013 08:27 schreef opgebaarde het volgende:
Waar komt al die haat richting Dekker vandaan? Waarom willen zoveel mensen hem zo graag zien hangen? En dit van wielerfans...
DeRaytwitter:raykerckhoffs twitterde op donderdag 25-07-2013 om 12:26:10Respect voor Riis dat hij breekt met Tinkoff. Je laat ploeg via twitter niet voor gek zetten. Les voor rijke Russen: Niet alles is te koop. reageer retweet
Zou ironisch zijn als hij om deze tweet ontslagen wordt bij de Telegraafquote:Op donderdag 25 juli 2013 13:05 schreef Pino112 het volgende:
DeRaytwitter:raykerckhoffs twitterde op donderdag 25-07-2013 om 12:26:10Respect voor Riis dat hij breekt met Tinkoff. Je laat ploeg via twitter niet voor gek zetten. Les voor rijke Russen: Niet alles is te koop. reageer retweet
Hij probeert het nog maar eens zelfquote:Oleg Tinkov
From 2014 Tinkoff.Credit Systems bank will stop sponsoring Riis Cycling.
We have decided it for two reasons:
-Poor sporting merits in 2013 season
-Our own cycling project
From January 2014, we will start to build our own cycling team "Tinkoff Credit Systems". This will be BIG project with 5 years commitment.
Yet, I respect Bjarne Riis as a sport manager, I still disagree with him as a team manager. I wish the best to Bjarne and Riis cycling to find a new sponsor, even in today's challenging economics. And hope we could cooperate in some point of time.
Thanks for the riders and stuff.
Ciao!!! )))
quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:32 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Hij probeert het nog maar eens zelf
Trololololoquote:I wish the best to Bjarne and Riis cycling to find a new sponsor, even in today's challenging economics.
Een nieuw dopingbolwerk is geboren.quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:32 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Hij probeert het nog maar eens zelf
Binnen 2 jaar zijn er wel een stuk of wat Russen terug van schorsingquote:Op donderdag 25 juli 2013 13:39 schreef DeeBee het volgende:
Ik denk dat Tinkoff Credit Systems ook gaat verklaren binnen 5 jaar met een Rus de Tour de France te willen winnen en er dan ook vanuit het niets in gaat slagen!
Serieus, die Tinkov is wel een idioot, maar ik denk dat Riis wel een fout maakt door z'n sponsor gedag te zeggen, zo indrukwekkend is Saxo nu ook niet als team qua zeges etc. de laatste 2 jaar...
Dit jaquote:Op donderdag 25 juli 2013 13:36 schreef debeterebob het volgende:
[..]
[..]
Trololololo
Wat een baas die TinkoffGewoon geen fuck geven.
Hij is niet vertrokken hij moest ophoepelen.quote:Op donderdag 25 juli 2013 15:18 schreef TheArt het volgende:
Hier ook maar even. Blijlevens bekent en vertrekt bij Belkin.
Dan moet hij toch vertrekken?quote:Op donderdag 25 juli 2013 15:25 schreef MCH het volgende:
[..]
Hij is niet vertrokken hij moest ophoepelen.
Ben benieuwd hoe iemand als Riis in deze tijd nog een grote sponsor aan de haak gaat slaanquote:
Dat vraag ik me al jaren af.quote:Op donderdag 25 juli 2013 16:23 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe iemand als Riis in deze tijd nog een grote sponsor aan de haak gaat slaan
Tinkov vind Contador dus veel te duur.twitter:olegtinkov twitterde op donderdag 25-07-2013 om 15:01:32@Jack_On7 my concern is that for crazy money, 5 times of froome- he hasnt won anything entire season reageer retweet
twitter:olegtinkov twitterde op donderdag 25-07-2013 om 16:53:28In cycling there is No team owners. Ultimately, the sponsors own the team. There is no other income, so sponsor is dictating the rules.Point reageer retweet
Kan die Oleg de inboedel/licentie van Vacansoleil niet opkopenquote:Op donderdag 25 juli 2013 13:36 schreef debeterebob het volgende:
[..]
[..]
Trololololo
Wat een baas die TinkoffGewoon geen fuck geven.
Niet eens zo'n slecht idee.quote:Op donderdag 25 juli 2013 18:26 schreef PirE het volgende:
[..]
Kan die Oleg de inboedel/licentie van Vacansoleil niet opkopen
twitter:thijszonneveld twitterde op donderdag 25-07-2013 om 18:09:38Voor de duidelijkheid: Blijlevens is niet ontslagen omdat hij doping heeft gebruikt, hij is ontslagen omdat hij erover heeft gelogen. reageer retweet
Volgens Thijs niet. Dan 6 maanden schorsing.quote:Op donderdag 25 juli 2013 18:53 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Inderdaad, als hij er niet had over gelogen was ie n paar maanden eerder ontslagen ...
Rudi Kemna is toch ook niet ontslagen bij Argos? en Niermann werkt toch ook gewoon bij de KNWUquote:Op donderdag 25 juli 2013 18:53 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Inderdaad, als hij er niet had over gelogen was ie n paar maanden eerder ontslagen ...
Twas toch Belkin die hun ploegleiders een soort verklaring liet tekenen dat ze wel 'clean' waren ?quote:Op donderdag 25 juli 2013 18:56 schreef Evertjan het volgende:
[..]
Rudi Kemna is toch ook niet ontslagen bij Argos? en Niermann werkt toch ook gewoon bij de KNWU
nee dat was Sky daarom moest Steven de Jong wegquote:Op donderdag 25 juli 2013 18:57 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Twas toch Belkin die hun ploegleiders een soort verklaring liet tekenen dat ze wel 'clean' waren ?
Helaas zal hij vanavond aanschuiven bij KVDB.quote:Op donderdag 25 juli 2013 19:14 schreef Szura het volgende:
Liefst zou dit forum niet vervuild moeten worden met de hersenspinsels van die kwast. Sterker nog, het zou strafbaar moeten worden gesteld.
ik zie liever zijn vriendin aanschuivenquote:Op donderdag 25 juli 2013 19:15 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Helaas zal hij vanavond aanschuiven bij KVDB.
Ik zou liever zijn vrienden aanschuiven.quote:Op donderdag 25 juli 2013 19:27 schreef Evertjan het volgende:
[..]
ik zie liever zijn vriendin aanschuiven
Doe even normaal joh. Met d'r anatomisch onverantwoorde hoofd.quote:Op donderdag 25 juli 2013 19:32 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik zou liever zijn vrienden aanschuiven.
Liever Rivkah natuurlijk of Aicha, maar ja beiden beetje lastigquote:Op donderdag 25 juli 2013 19:33 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Doe even normaal joh. Met d'r anatomisch onverantwoorde hoofd.
Rivkah? Dude, serieus.quote:Op donderdag 25 juli 2013 19:34 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Liever Rivkah natuurlijk of Aicha, maar ja beiden beetje lastig
Ja, tuurlijk. Lijkt me echt een tof mens.quote:Op donderdag 25 juli 2013 19:35 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Rivkah? Dude, serieus.
twitter:RivkahophetVeld twitterde op zaterdag 29-06-2013 om 17:44:38O nee. O nee, o nee, o nee. Mijn liefje @jolandakeizer gaat boos zijn. Zij wilde Kittel wel in onze tourploeg. Ik niet. reageer retweet
Mwa, ligt aan welke tourpoule hequote:Op donderdag 25 juli 2013 19:38 schreef rubbereend het volgende:
Rivkah heeft niet bepaald verstand van wielrennentwitter:RivkahophetVeld twitterde op zaterdag 29-06-2013 om 17:44:38O nee. O nee, o nee, o nee. Mijn liefje @jolandakeizer gaat boos zijn. Zij wilde Kittel wel in onze tourploeg. Ik niet. reageer retweet
Gaar alternatief mens.quote:Op donderdag 25 juli 2013 19:35 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ja, tuurlijk. Lijkt me echt een tof mens.
Jolanda keizer is toch niet die atleet met een kontgewei?quote:Op donderdag 25 juli 2013 19:42 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Gaar alternatief mens.
Tevens zegt ze doeg.
Nee, je mag 'r hebben.
Doeg is juist prachtig man.quote:Op donderdag 25 juli 2013 19:42 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Gaar alternatief mens.
Tevens zegt ze doeg.
Nee, je mag 'r hebben.
Liever hennig an natuurlijk, maar doeg is ook goedquote:Op donderdag 25 juli 2013 19:46 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Je gaat toch geen doeg op de Nederlandse tv zeggen joh. Wat zijn jullie voor leipkezen.
Dat is niet waar. Amnestieregeling: 6 maanden schorsing en boete maar behoud van baan.quote:Op donderdag 25 juli 2013 18:53 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
quote:Op donderdag 25 juli 2013 18:03 schreef Ericr het volgende:
Tinkov vind Contador dus veel te duur.twitter:olegtinkov twitterde op donderdag 25-07-2013 om 15:01:32@Jack_On7 my concern is that for crazy money, 5 times of froome- he hasnt won anything entire season reageer retweet
Nog zo'n pareltje van zijn hand:twitter:olegtinkov twitterde op donderdag 25-07-2013 om 16:53:28In cycling there is No team owners. Ultimately, the sponsors own the team. There is no other income, so sponsor is dictating the rules.Point reageer retweet
twitter:olegtinkov twitterde op donderdag 25-07-2013 om 12:43:58@IS_Ellizia yes you stay with shitty Danish) reageer retweet
twitter:IkeagoneKatz twitterde op donderdag 25-07-2013 om 16:22:25@olegtinkov Your disregard for @albertocontador is disgusting. Eat borscht you pug. reageer retweet
Wat een trollenkoning die Tinkov.twitter:olegtinkov twitterde op donderdag 25-07-2013 om 16:46:21@IkeagoneKatz @albertocontador eat spanish meat you meant? reageer retweet
zijn die 2 lesbisch?quote:Op donderdag 25 juli 2013 19:36 schreef Szura het volgende:
Rivkah
Ten eerste heeft ze een scheef hoofd en ten tweede schaart ze Jolanda Keizer
Baasquote:Op donderdag 25 juli 2013 22:29 schreef DeeBee het volgende:
twitter:IkeagoneKatz twitterde op donderdag 25-07-2013 om 16:22:25@olegtinkov Your disregard for @albertocontador is disgusting. Eat borscht you pug. reageer retweet
Wat een trollenkoning die Tinkov.twitter:olegtinkov twitterde op donderdag 25-07-2013 om 16:46:21@IkeagoneKatz @albertocontador eat spanish meat you meant? reageer retweet
Naast dat je in een bepaalde positie gewoon dingen intern moet houden denkt niet iedereen dat Contador gefaald heeft.quote:Op donderdag 25 juli 2013 22:39 schreef debeterebob het volgende:
Toch gewoon mooi zo'n vent die zich aan geen enkele conventie houdt en gewoon zegt wat iedereen denktBinnenkort eens een topic over openen
Ja, Telegraafquote:Op vrijdag 26 juli 2013 10:30 schreef Felagund het volgende:
Wie is dat op die foto, Tom-Jelte Slagter?
Ja..quote:Op vrijdag 26 juli 2013 10:30 schreef Felagund het volgende:
Wie is dat op die foto, Tom-Jelte Slagter?
Dat wel, maar Steels heeft nooit voor de Rabobank gefietst. Foto is sowieso vrij recent.quote:
Haha, weet ik, bedoelde het ook niet serieusquote:Op vrijdag 26 juli 2013 10:46 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat wel, maar Steels heeft nooit voor de Rabobank gefietst. Foto is sowieso vrij recent.
Geen Kittel of Degenkolb dusquote:Nikias Arndt (GER)
Warren Barguil (FRA)
Will Clarke (AUS)
Johannes Fröhlinger (GER)
Thierry Hupond (FRA)
Reinardt Janse van Rensburg (ZAF)
Koen de Kort (NED)
François Parisien (FRA)
Tom Peterson (USA)
Georg Preidler (AUT)
Ramon Sinkeldam (NED)
Tom Stamsnijder (BED)
Hopelijk mag Sinkeldam daar gaan sprinten.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 10:56 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Haha, weet ik, bedoelde het ook niet serieus
Ander nieuws dan: voorselectie Argos voor de Vuelta
[..]
Geen Kittel of Degenkolb dus
Zeker. Vooral gezien het feit dat er maar weinig goede sprinters zullen starten.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 11:02 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Hopelijk mag Sinkeldam daar gaan sprinten.
Geplaatst onder het bezielend leiderschap van Ray, de meest invloedrijke persoon van de Nederlandse wielerwereld, dus dan moet het wel waar zijn als hij het zegt!quote:
Dit snap ik niet helemaal. Boni sprints tijdens een etappe waar je ook seconden mee kan verdienen is toch niets nieuws?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:15 schreef Slobeend het volgende:
Morgen start de Ronde van Polen met een paar experimenten. Alle teams starten met zes renners en onderweg zijn punten te sprokkelen voor bonificatieseconden, dat laatste lijkt me niet echt een geweldige toevoeging eerlijk gezegd. En eerste twee etappes zijn finishes bergop in Italië, ben benieuwd.
De krantenredacties hebben geen reet te maken met de websites.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 11:19 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Geplaatst onder het bezielend leiderschap van Ray, de meest invloedrijke persoon van de Nederlandse wielerwereld, dus dan moet het wel waar zijn als hij het zegt!
Koen de Kort ook niet die heeft ook al de Giro en TDF geredenquote:Op vrijdag 26 juli 2013 10:56 schreef Marcoss het volgende:
[..]
[..]
Zit in de voorselectie, dus kan alle kanten op. Zijn wel meer renners die alle rondes doen/hebben gedaan in 1 jaar in t verleden.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:30 schreef Evertjan het volgende:
[..]
Koen de Kort ook niet die heeft ook al de Giro en TDF gereden
De Kort wilde alle drie de grote rondes gaan rijden dit jaar. Ligt eraan hoe hij herstelt van de Tour. Hij staat niet voor niets in die voorselectie.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:30 schreef Evertjan het volgende:
[..]
Koen de Kort ook niet die heeft ook al de Giro en TDF gereden
Geeft het op Twitter ook aan dat hij het een uitdaging vindt.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:34 schreef TheArt het volgende:
[..]
De Kort wilde alle drie de grote rondes gaan rijden dit jaar. Ligt eraan hoe hij herstelt van de Tour. Hij staat niet voor niets in die voorselectie.
Lijkt een nogal raar systeem waarbij je tijdens de koers punten kan halen (tussensprints, klimmetjes) en degenen die op het einde van de dag de meeste punten hebben, krijgen 30, 20 en 10 bonificatieseconden.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:28 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Dit snap ik niet helemaal. Boni sprints tijdens een etappe waar je ook seconden mee kan verdienen is toch niets nieuws?
Die Zuid-Afrikaan is toch een goede sprinter of niet?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 10:56 schreef Marcoss het volgende:
[..]
[..]
Hansen standaard volgens mijquote:Op vrijdag 26 juli 2013 12:34 schreef franklop het volgende:
[..]
Zit in de voorselectie, dus kan alle kanten op. Zijn wel meer renners die alle rondes doen/hebben gedaan in 1 jaar in t verleden.
Sprinter die ook een heuveltje kan overleven ja, hoewel het er bij Argos voorlopig nog niet helemaal uit komtquote:Op vrijdag 26 juli 2013 14:09 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Die Zuid-Afrikaan is toch een goede sprinter of niet?
Maar dan gaan ze wel voor hem werken denk ik? Verder hebben ze ook niks als teamquote:Op vrijdag 26 juli 2013 14:13 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Sprinter die ook een heuveltje kan overleven ja, hoewel het er bij Argos voorlopig nog niet helemaal uit komt
Hij had wat fysieke problemen aan het begin van het seizoen, maar die zijn nu al even weg en dan zie je dat de resultaten ook wat meer komen. België en Dauphine waren gewoon oke.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 14:13 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Sprinter die ook een heuveltje kan overleven ja, hoewel het er bij Argos voorlopig nog niet helemaal uit komt
Ik kijk nu al uit naar zijn nieuwe projectquote:Op donderdag 25 juli 2013 22:39 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Baas![]()
Toch gewoon mooi zo'n vent die zich aan geen enkele conventie houdt en gewoon zegt wat iedereen denktBinnenkort eens een topic over openen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |