quote:Op woensdag 26 juni 2013 09:35 schreef Pino112 het volgende:
Rasmussen furieus na uitspraak
Van onze Telesportredactie
AMSTERDAM -
„Zes jaar lang heb ik voor gerechtigheid gevochten”, klonk het verbitterd uit de mond van oud-Rabocoureur Michael Rasmussen, nadat hij door raadsheer Knottnerus van het gerechtshof in Arnhem was veroordeeld tot het terugbetalen van een in 2008 ontvangen ontslagvergoeding van zeven ton.
„Nu wordt in één klap alle grond onder me weg geslagen. Hoe ga ik mijn zoontje vertellen dat we ons huis moeten verkopen? Dat we niks meer hebben, omdat de leugens van Rabobank beloond zijn? Ik wist niet dat Nederland een bananenrepubliek is.”
„Deze uitspraak komt even hard aan als de beslissing op die bewuste 25e juli 2007 om me volkomen onterecht uit de Tour de France te zetten waarmee mij de Tourzege werd ontnomen”, reageerde Rasmussen verbolgen.
„De commissie-Sorgdrager bevestigde vorige week de verklaringen die ik in Arnhem afgegeven heb. Dat tot 95 procent van het Nederlandse peloton óók aan de epo zat. En dat het aannemelijk is dat sponsor Rabobank moet hebben geweten wat er in zich in de wielerploeg afspeelde. Ik begrijp dat mevrouw Sorgdrager een voormalige minister van Justitie is. Hoe kunnen dan nu drie rechters tot totaal het tegenovergestelde oordeel komen?”
Dan was Rabo uit de tour gezet door de tourdirectie.quote:Op woensdag 26 juni 2013 09:44 schreef Felagund het volgende:
Ik vraag me nog altijd af wat er gebeurd zou zijn wanneer Rabo hem niet uit de tour had genomen.
Het lukt me ook nooit om eerder te zijn he.quote:Op woensdag 26 juni 2013 10:19 schreef TheArt het volgende:
Ook hier maar even, nieuwe tenue FDJ.fr:
[ afbeelding ]
Nou kom op dan met die zekerheden voor het WK, ik wacht nog evenquote:Op woensdag 26 juni 2013 10:25 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Het lukt me ook nooit om eerder te zijn he.
Ik ga toch die rondleiding maar eens aanvragen.
Dus in cassatie gaan? Heeft dat uberhaupt zin?quote:Op woensdag 26 juni 2013 10:44 schreef Spooky4u het volgende:
Ik ga ervan uit dat Rasmussen de laatste mogelijkheid tot beroep wel zal lichten. Al had ik dat nieuws ook al meteen na de uitspraak verwacht.
Lijkt mij weinig zin hebben, maar ik ben geen jurist.quote:Op woensdag 26 juni 2013 10:57 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dus in cassatie gaan? Heeft dat uberhaupt zin?
Ik weet natuurlijk niet waar 'hier' is, maar Van Emden woont in Veldwezelt bij Maastricht.quote:Op woensdag 26 juni 2013 09:33 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Van Emden kom ik nog wel eens tegen hier.
Tijdrit mannen:quote:Gesink
Kelderman
Mollema
Ten Dam
Weening
Wegrit vrouwen:quote:Terpstra
Westra
Tijdrit vrouwen:quote:Brand
Gunnewijk
Van der Breggen
Van Dijk
Van Vleuten
Vos
quote:Gunnewijk
Van Dijk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
quote:Op woensdag 26 juni 2013 11:59 schreef franklop het volgende:
En wat nou als we aan het eind van het seizoen maar 3 renners mogen sturen?Dan worden twee renners verplicht zich te laten naturaliseren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
Mooi!quote:Op woensdag 26 juni 2013 10:19 schreef TheArt het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 26 juni 2013 11:59 schreef franklop het volgende:
En wat nou als we aan het eind van het seizoen maar 3 renners mogen sturen?Nederland heeft toch al vrij veel punten? Dus dat lijkt me wel heel erg fictief.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha en dat zat ik zonder internetquote:Op woensdag 26 juni 2013 10:57 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nou kom op dan met die zekerheden voor het WK, ik wacht nog even
Hij is nog wel eens bij familie in Schiedam.quote:Op woensdag 26 juni 2013 11:07 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Ik weet natuurlijk niet waar 'hier' is, maar Van Emden woont in Veldwezelt bij Maastricht.
De motivatie van de rechters wordt ook bekeken in cassatie. Het vonnis moet goed onderbouwd zijn. Is aan de hand van de feiten het juiste proces gevolgd en de wet goed toegepast. Het Hof heeft een ander vonnis dan de lagere rechter, de onderbouwing waarom is belangrijk. Als dat mager is heeft rasmussen een kans. Als hij dan gelijk krijgt moet het proces bij het Hof over.quote:Op woensdag 26 juni 2013 10:59 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Lijkt mij weinig zin hebben, maar ik ben geen jurist.
Bij cassatie wordt alleen naar de procesgang gekeken, en niet meer inhoudelijk (stond in het nieuwsbericht), dus dan lijkt me niet dat er weer tot een andere conclusie wordt gekomen.
Wel echt totaal anders dan het shirt waar ze al ongeveer sinds de eerste TdF mee reden, maar best primaquote:Op woensdag 26 juni 2013 10:19 schreef TheArt het volgende:
[ afbeelding ]
Sowieso bizar dat je dat op basis van vorm van nu en recente resultaten gaat beslissen. Maar misschien is er met de renners wel afgesproken dat de eerste twee van het NK zouden gaan ofzo.quote:Op woensdag 26 juni 2013 15:05 schreef heywoodu het volgende:
Terpstra ipv Clement trouwens, een opvallende keuze?
Clement had al aangegeven niet naar het WK te willen vanwege een vlak parcours en daarop heeft ie niets te zoeken volgens zichzelf.quote:Op woensdag 26 juni 2013 15:05 schreef heywoodu het volgende:
Terpstra ipv Clement trouwens, een opvallende keuze?
er gaat toch aardig geklommen worden?quote:Op woensdag 26 juni 2013 17:37 schreef Evertjan het volgende:
waarom is Terpstra geen zekerheid voor het WK?
Is de tijdrit dit jaar wel vlak ja?quote:Op woensdag 26 juni 2013 16:06 schreef TheArt het volgende:
[..]
Clement had al aangegeven niet naar het WK te willen vanwege een vlak parcours en daarop heeft ie niets te zoeken volgens zichzelf.
Jep, zo plat als een dubbeltje is dat parcours i.t.t. de wegrit.quote:Op donderdag 27 juni 2013 00:07 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Is de tijdrit dit jaar wel vlak ja?
Bron: AD.nlquote:De wielerploeg van Belkin heeft donderdagmorgen op Corsica bezoek gehad van dopingcontroleurs van de UCI. Dat meldt NOS-verslaggever Kees Jongkind, die een documentaire maakt over de Nederlandse wielerequipe, op Twitter. Het is de eerste keer dat Belkin, voorheen Rabobank en Blanco, dopingcontroleurs op bezoek krijgt.
Is het niet maar aangezien die NOSer de ploeg continu volgt, komen dit soort gebeurtenissen nu wel in een groot daglicht. Dit bewijst maar weer eens, dat nieuws "gemaakt" kan worden.quote:
Kan niet wachten.twitter:raykerckhoffs twitterde op donderdag 27-06-2013 om 22:55:13Morgen in Telesport: verrassende ontwikkelingen in de Nederlandse wielersport !!! reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |