je ku t toch ff checken op je beeldschermpje van de camera? Altijd doen.quote:Op zondag 7 juli 2013 22:09 schreef Clayton1 het volgende:
Oke,
In mijn gedachten was het onderwerp goed belicht, echter toen ik het resultaat op de pc zag.
Ja maar dan is de foto al klaar.quote:Op zondag 7 juli 2013 22:10 schreef Mirjam het volgende:
[..]
je ku t toch ff checken op je beeldschermpje van de camera? Altijd doen.
en dan neem je hem daarna nog eens met aangepaste i stellingen. Fotografie is geen vastataand iets he? Altijd uitproberen en chexken. Njiet schieten en er ongezien anuitgaan dat het goed zit.quote:
Nee, wat lichter gemaakt in met knop autocorrectie in picturemanager.quote:Op zondag 7 juli 2013 22:11 schreef Mirjam het volgende:
Heb je de foto al opgetrokken in photoshop trouwens? Ik denk dat er daar nu ook nog wel wat te redden valt.
Dat is het zeker, ik probeer van alles, zo`n 80% kan ik later meteen weggooien, maar dat geeft nietsquote:Op zondag 7 juli 2013 22:12 schreef Mirjam het volgende:
[..]
en dan neem je hem daarna nog eens met aangepaste i stellingen. Fotografie is geen vastataand iets he? Altijd uitproberen en chexken. Njiet schieten en er ongezien anuitgaan dat het goed zit.
wij ook, niet druk om maken.quote:Op zondag 7 juli 2013 22:15 schreef Clayton1 het volgende:
[..]
Dat is het zeker, ik probeer van alles, zo`n 80% kan ik later meteen weggooien, maar dat geeft niets
In M stand zou dat kloppen, maar ik weet niet in welke stand de camera stond. De sluitertijd had evt wat omhoog gekund naar bv 1/320 of 1/200, er even van uitgaande dat het diafragma niet groter kon dan 5.6.quote:Op zondag 7 juli 2013 22:04 schreef Mirjam het volgende:
[..]
die haddus veel hoger gekund he? Had he iig niet dat heel donkere gehad
In welke stand stond je camera? Av? Tv? M? P?quote:Op zondag 7 juli 2013 21:49 schreef Clayton1 het volgende:
Oke, dus ondanks het zonnige weer en tegen het licht in toch de flits gebruiken
Kon in dit geval echt niet ander staan.
[ afbeelding ]
Ik heb deze trouwens al iets lichter gemaakt
Is dit de volledige foto of heb je hem uitgesneden?quote:Op zondag 7 juli 2013 23:15 schreef Clayton1 het volgende:
Volgens mijn exif programma Easy shooting, dus een of andere auto stand.
Welke weet ik niet meer.
In dat geval zou je gewoon de exposure compensation op +1 stop moeten zetten om meer licht binnen te laten.quote:Op zondag 7 juli 2013 23:15 schreef Clayton1 het volgende:
Volgens mijn exif programma Easy shooting, dus een of andere auto stand.
Welke weet ik niet meer.
Plaats de hele foto dan eens. Nu lijkt het door de uitsnede dat de foto onderbelicht is, maar als die lichtmeter veel licht heeft opgepikt (wat nu buiten beeld is) is het niet zo vreemd dat het onderwerp donker is.quote:
Heb ik niet meer,quote:Op dinsdag 9 juli 2013 09:18 schreef DonJames het volgende:
[..]
Plaats de hele foto dan eens. Nu lijkt het door de uitsnede dat de foto onderbelicht is, maar als die lichtmeter veel licht heeft opgepikt (wat nu buiten beeld is) is het niet zo vreemd dat het onderwerp donker is.
De zonnekap met ductape vast maken, maakt het alweer goedkoper (eruit zien)...quote:Op maandag 15 juli 2013 23:27 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Staat er goed op Clayton, en succes met sparen daar gaat je vakantiegeld voor de komende 10 jaar
Was me nog niet opgevallen hahaquote:Op maandag 15 juli 2013 23:44 schreef bakkerl het volgende:
[..]
De zonnekap met ductape vast maken, maakt het alweer goedkoper (eruit zien)...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |