het valt mij altijd op hoe ver de vakkenvullers van elkaar staan in de AHquote:Op dinsdag 25 juni 2013 22:58 schreef d4v1d het volgende:
Sorry voor de kaap, maar het duurde te langTevens mijn eerste topic in deze reeks.
Helaas 2 nf tafels en 2 nf koppen. Je kan dus voorstellen hoeveel restant dit vaak oplevert. De Jamie Oliver actie wat keer op kop was, hebben we nog 7! fust van over.. Gaat soms echt nergens over, heb het idee dat het soms ruimingen zijn. Met name op zaterdag. Het systeem zou moeten weten dat je dit op zaterdag avond echt niet meer gaat verkopen. Tevens halen we ook vanaf 16 uur koppen leeg. Dus de nieuwe handel die zaterdag binnenkomt blijft in magazijn, wachtend tot het afgeprijsd wordt.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 22:58 schreef mujentas het volgende:
Vroeger hadden wij ook heel veel non-food over. Tegenwoordig krijg je een non-food kop bij 5 of meer actiekoppen en een non-food tafel bij 3(?) verkooptafels. Wij hebben dus 4 actiekoppen ingetekend staan om zodoende geen non-food te ontvangen. Alleen non-food dat groot in de folder staat willen we nog wel eens bestellen.
Wel krijgen we elk jaar een BBQ molen, en elk jaar sta je het weer af te prijzen of op te slaan voor volgende zomer. Hetzelfde geldt eigenlijk voor de paasmolens. Vorig jaar waren ze op Plaza aan het huilen dat veel winkels nog molens hadden staan die eigenlijk retour moesten en dat de levering van de BBQ molen daar door in gevaar kwam. Ik een SSCtje typen dat ze onze molen best aan een andere winkel mogen geven, komt dat verrekte ding alsnog gewoon binnen
Hoe bedoel je die precies?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:02 schreef Curlbrah het volgende:
[..]
het valt mij altijd op hoe ver de vakkenvullers van elkaar staan in de AH
bij de c1000/coop staan ze meestal naast elkaar.
bij elkaar in het gangpad, terwijl ze bij AH meestal een paar gangpaden uit elkaar staan.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:03 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Hoe bedoel je die precies?Naast elkaar is nogal irritant. Sta je steeds in elkaars weg
En dat is een probleem omdat...?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:04 schreef Curlbrah het volgende:
[..]
bij elkaar in het gangpad, terwijl ze bij AH meestal een paar gangpaden uit elkaar staan.
quote:
Tevens in het kader van handigheidjes;quote:Op dinsdag 25 juni 2013 22:50 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Met de tool kan je achter de computer inloggen op de terminal. Handig al je boven bent en even snel iets wil afboeken of een voorraad naar nul wil zetten of terug zetten omdat het fout is geteld.
Hierdoor kan je via je computer dus een screenshot maken.
Ja, dus wat is het probleem dat ze niet bij elkaar in het gangpad staan? Staan er juist minder karren.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:05 schreef Fivel het volgende:
[..]
Meer vulkarren, dus drukker. Irritant voor de klant.
Oh ja, ondanks de herhaalde berichten op Plaza over het retour sturen van dat display hebben wij hem lekker in de winkel laten staanquote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:02 schreef Fivel het volgende:
[..]
Helaas 2 nf tafels en 2 nf koppen. Je kan dus voorstellen hoeveel restant dit vaak oplevert. De Jamie Oliver actie wat keer op kop was, hebben we nog 7! fust van over.. Gaat soms echt nergens over, heb het idee dat het soms ruimingen zijn. Met name op zaterdag. Het systeem zou moeten weten dat je dit op zaterdag avond echt niet meer gaat verkopen. Tevens halen we ook vanaf 16 uur koppen leeg. Dus de nieuwe handel die zaterdag binnenkomt blijft in magazijn, wachtend tot het afgeprijsd wordt.
Heb een tijdje bij een ander filiaal gewerkt, ik weet nog een (oude) inlogcode voor terminal van iemand daar. Ik log dus soms wel eens via de link voor terminal in om te zien wat voor vcr ze hebben en wanneer ze het lopen. Het is een franchise en die doen echt niks aan vcr. Of er wordt ge-enterd of niet gelopen (zelfs niet gestart).quote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:05 schreef mujentas het volgende:
[..]
Tevens in het kader van handigheidjes;
De Replenishment tool kan ook worden gebruikt om voorraden te checken van andere winkels. Handig als een klant vraagt of je even kan kijken of een winkel in de buurt een bepaald artikel in het assortiment heeft / op voorraad heeft.
Als je in Plaza op de RE button klikt wordt je automatisch ingelogd op je eigen filiaal. Als je een een snelkoppeling maakt van de url adres kan je hier op klikken zonder dat je Plaza op hebt en kan je rechts boven in de hoek een filiaal selecteren.
quote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:07 schreef d4v1d het volgende:
Tevens, in de AH waar ik altijd boodschappen doe (eentje die dichterbij is, wil er alleen voor geen goud werken) Maken ze er echt een sport van om het de klant zo moelijk mogelijk te makenSomige liggen er gewoon echt in het pad te vullen. Nee niet staand, echt liggend.
Dat is natuurlijk ook niet volgens AH beleid. Na sluiting pas op en afbouwen en voor opening weer hebben staan.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:02 schreef Fivel het volgende:
[..]
Tevens halen we ook vanaf 16 uur koppen leeg. Dus de nieuwe handel die zaterdag binnenkomt blijft in magazijn, wachtend tot het afgeprijsd wordt.
plek zat in een gangpad voor 2 vulkarrenquote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:05 schreef Fivel het volgende:
[..]
Meer vulkarren, dus drukker. Irritant voor de klant.
Ik weet het. Zit in de planning om dit anders aan te pakken. Met 5 man alles leeghalen/opbouwen vanaf 18 en dan doorgaan tot 21 (tot 20 uur open). Vanaf 17 uur is het erg rustig.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:09 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook niet volgens AH beleid. Na sluiting pas op en afbouwen en voor opening weer hebben staan.
Ik heb uitgerekend dat als we op zondag dit zouden gaan doen het ons maximaal 0,1% loonsom extra gaat kosten. Moeten we misschien maar gaan doen dan..... Is kijken hoe de OM hier tegenover staat.
Hoe is dit uiteindelijk afgelopen? Bijzonder vervelend hoor, zulke klanten.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 22:24 schreef einschtein het volgende:
Vanmiddag nog zo'n vervelende klant. Meneer moest een winterpeen hebben, voor 35cent. Nou, de enige winterpenen die wij verkopen zijn per stuk 0,69. Vaste prijs.
Hij vroeg het niet heel vriendelijk, laat staan dat hij een reden gaf, hij moest het gewoon voor die prijs hebben. 'Dat kan toch wel voor 35 cent?' 'Het is maar 300 gram, dat kan best voor 35 cent.' 'Ik moet een winterpeen hebben voor 35 cent.' 'Kijk nou hoe ie is, dat kan prima.'
Wel zo'n 10 keer 'nee' gezegd. 'Ik vraag bij de kassa wel even, kunnen ze hem wegen.' Hij naar de kassa, ik ben maar even mee gelopen en op een afstandje gaan wachten tot hij aan de beurt was. Toen hij aan de beurt was, wat dichterbij gaan staan. 'Voor het vak staat aangegeven dat hij 35 cent kost. Dus dan krijg ik hem nu ook mee voor 35 cent, lijkt mij.'
2 vulkarren + vulcontainer + fusten. Dit vind ik te druk. Ik zorg ervoor dat er altijd 1 vuller in 1 gangpad staat. Stel je voor: container midden in gangpad en toevallig 2 vullers aan beide kanten van container vak aan het vullen. Klant kan er niet meer langs...quote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:09 schreef Curlbrah het volgende:
[..]
plek zat in een gangpad voor 2 vulkarren
Waarom zou je ze zo graag dichter bij elkaar willen hebben???quote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:09 schreef Curlbrah het volgende:
[..]
plek zat in een gangpad voor 2 vulkarren
Wij lopen de VCR structureel iedere dag. Maar het is hun eigen keuze om wel of niet VCR te lopen. Het is maar net hoe belangrijk je voorraadbeheer vindt.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:08 schreef Fivel het volgende:
[..]
Heb een tijdje bij een ander filiaal gewerkt, ik weet nog een (oude) inlogcode voor terminal van iemand daar. Ik log dus soms wel eens via de link voor terminal in om te zien wat voor vcr ze hebben en wanneer ze het lopen. Het is een franchise en die doen echt niks aan vcr. Of er wordt ge-enterd of niet gelopen (zelfs niet gestart).
Oh, dan hebben ze bij jou misschien de gangpaden dicht op elkaar staan?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:11 schreef Fivel het volgende:
[..]
2 vulkarren + vulcontainer + fusten. Dit vind ik te druk. Ik zorg ervoor dat er altijd 1 vuller in 1 gangpad staat. Stel je voor: container midden in gangpad en toevallig 2 vullers aan beide kanten van container vak aan het vullen. Klant kan er niet meer langs...
TL's van normale AH worden beoordeeld op vcr percentage. Dus wij moeten het lopen, daarnaast is vcr een goed hulpmiddel om er voor te zorgen dat je voorraden kloppen.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:12 schreef mujentas het volgende:
[..]
Wij lopen de VCR structureel iedere dag. Maar het is hun eigen keuze om wel of niet VCR te lopen. Het is maar net hoe belangrijk je voorraadbeheer vindt.
Waarom zou je een vulcontainer midden in het pad willen zetten? Je kan deze naast de actiekop aan het eind van het pad zetten. Dan staat de container niet voor een schap en zo min mogelijk in de weg.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:11 schreef Fivel het volgende:
[..]
2 vulkarren + vulcontainer + fusten. Dit vind ik te druk. Ik zorg ervoor dat er altijd 1 vuller in 1 gangpad staat. Stel je voor: container midden in gangpad en toevallig 2 vullers aan beide kanten van container vak aan het vullen. Klant kan er niet meer langs...
Dit ook inderdaad, hou je voldoende ruimte over naar mijn mening.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:13 schreef mujentas het volgende:
[..]
Waarom zou je een vulcontainer midden in het pad willen zetten? Je kan deze naast de actiekop aan het eind van het pad zetten. Dan staat de container niet voor een schap en zo min mogelijk in de weg.
Er passen 3 winkelwagens naast elkaar in een gangpad. We zijn oude AH, waarbij we brede gangpaden hebben. Maar met twee vullers in gangpad is te druk. Vaak zijn ze met elkaar aan het praten. Vind het niet klantvriendelijk.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:13 schreef Curlbrah het volgende:
[..]
Oh, dan hebben ze bij jou misschien de gangpaden dicht op elkaar staan?
Ja, maar je zei dat het een franchiser is. Niemand kan een franchiser verplichten om vcr te lopen.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:13 schreef Fivel het volgende:
[..]
TL's van normale AH worden beoordeeld op vcr percentage. Dus wij moeten het lopen, daarnaast is vcr een goed hulpmiddel om er voor te zorgen dat je voorraden kloppen.
ik zie dit alleen nergens terug op mijn loonstrookquote:20:00-21:00 33,33%,
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De fusten staan bij ons aan het einde van het gangpad, waar staan die bij jullie dan?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:13 schreef mujentas het volgende:
[..]
Waarom zou je een vulcontainer midden in het pad willen zetten? Je kan deze naast de actiekop aan het eind van het pad zetten. Dan staat de container niet voor een schap en zo min mogelijk in de weg.
quote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:14 schreef d4v1d het volgende:
Trouwens hoe zit het met die toeslagen?
Ik heb van de 15 uur die op mijn loonstrook staat 2 keer tot 21 uur gewerkt. Nu staat er dit in de OP
[..]
ik zie dit alleen nergens terug op mijn loonstrookHoe staat de 'Omschrijving' hiervoor?
Je moet minimaal 12 uur per week werken om toeslag te krijgen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welke fusten? De restantenkrat? Gewoon naast de container op de grond en het karton natuurlijk op de container zelf. 1 krat is niet echt een hinder.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:15 schreef Fivel het volgende:
[..]
De fusten staan bij ons aan het einde van het gangpad, waar staan die bij jullie dan?
Zolang ze maar doorwerken vind ik alles prima, de klanten die zich daar aan ergeren komen toch niet voor de grote aankopen.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:14 schreef Fivel het volgende:
[..]
Er passen 3 winkelwagens naast elkaar in een gangpad. We zijn oude AH, waarbij we brede gangpaden hebben. Maar met twee vullers in gangpad is te druk. Vaak zijn ze met elkaar aan het praten. Vind het niet klantvriendelijk.
Oh,quote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:16 schreef Fivel het volgende:
[..]
Je moet minimaal 12 uur per week werken om toeslag te krijgen.
quote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:17 schreef mujentas het volgende:
[..]
Welke fusten? De restantenkrat? Gewoon naast de container op de grond en het karton natuurlijk op de container zelf. 1 krat is niet echt een hinder.
Zondag is altijd 200%, maakt niet uit hoeveel uur je die week werkt.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:17 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Oh,Dan snap ik hem. Bedankt!
(En dat telt ook voor de 100% op zondag dus?)
Die krijg je altijd onafhankelijk of je meer of minder dan 12 uur werkt.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:17 schreef d4v1d het volgende:
[..]
(En dat telt ook voor de 100% op zondag dus?)
Wij hebben smalle actiekoppen. Als we daar een container neerzetten, dan staat die voor een aantal producten waar de klant weer niet bij kan. Dat wil je natuurlijk ook nietquote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:17 schreef mujentas het volgende:
[..]
Welke fusten? De restantenkrat? Gewoon naast de container op de grond en het karton natuurlijk op de container zelf. 1 krat is niet echt een hinder.
* BBQquote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:16 schreef ikbenschipper het volgende:
Over Displays gesproken: Staan er op dit moment echt veel bij ons
* BBQ
* Red Bull
* Grolsch
* Heineken
* Amstel
* Desperado
* HIP
* Reisartikelen
* Picknick
* Keukenhulpjes
* Tandenborstels
* Witte Reus
* BBQ Molen
* Speelgoed Molen
* Zomer Molen
* Mini's
Ben benieuwd waar ze zaterdag de nieuwe gaan neer zetten want ik zou het even niet meer weten
200?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:18 schreef Fivel het volgende:
[..]
[..]
Zondag is altijd 200%, maakt niet uit hoeveel uur je die week werkt.
Hebben jullie dan maar 2 van de 3 seizoensmolens. Masselquote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:19 schreef mujentas het volgende:
[..]
* BBQ
* Red Bull
* Grolsch
* Heineken
* Amstel
* Desperado
* HIP
* Reisartikelen
* Picknick
* Keukenhulpjes
* Tandenborstels
* Witte Reus
* BBQ Molen
* Speelgoed Molen
* Zomer Molen
* Mini's
4 totaal
Lijstje komt redelijk overeen met onze display's. We hebben zelfs 2 heineken.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:20 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Hebben jullie dan maar 1 zomermolen. Massel
Dan heb ik de dubbele redbull en dubbele heineken die we hebben er nog uit gelatenquote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:21 schreef Fivel het volgende:
[..]
Lijstje komt redelijk overeen met onze display's. We hebben zelfs 2 heineken.
Eigenlijk hadden we een zomer- en een speelgoedmolen. Maar deze waren redelijk leeg dus samengevoegd tot 1 molen en die ander retour gestuurdquote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:20 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Hebben jullie dan maar 2 van de 3 seizoensmolens. Massel
Die red bull loopt bij ons niet zo hard. Blijft nog wel paar weekjes staan.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:22 schreef mujentas het volgende:
[..]
Eigenlijk hadden we een zomer- en een speelgoedmolen. Maar deze waren redelijk leeg dus samengevoegd tot 1 molen en die ander retour gestuurd
Maar die red bull display gaat ook morgen of overmorgen nog wel weg.
Ik had voor vandaag wat fruitshoots extra besteld omdat gisteren alles al vroeg leeg was. Er kwam vandaag bijna een hele container fruitshoots binnenquote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:23 schreef Fivel het volgende:
[..]
Die red bull loopt bij ons niet zo hard. Blijft nog wel paar weekjes staan.
Ben ik ook weer bang voor. Zeker nu er een tweede binnen kwam. Kan er gewoon niet tegen ruimen.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:23 schreef Fivel het volgende:
[..]
Die red bull loopt bij ons niet zo hard. Blijft nog wel paar weekjes staan.
Ah dat verklaard. Hebben jullie hem dan uitgesloten toen hij binnenkwam??? Want wij krijgen er voldoende navulling voor.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:22 schreef mujentas het volgende:
[..]
Eigenlijk hadden we een zomer- en een speelgoedmolen. Maar deze waren redelijk leeg dus samengevoegd tot 1 molen en die ander retour gestuurd
Maar die red bull display gaat ook morgen of overmorgen nog wel weg.
Nee, niets uitgesloten. Tot wanneer is het eigenlijk de bedoeling dat die molens blijven staan? Misschien is het systeem aan het afbouwen.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:26 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Ben ik ook weer bang voor. Zeker nu er een tweede binnen kwam. Kan er gewoon niet tegen ruimen.
Ik vergeet trouwens nog een Display. De Maggi/Knorr Display (die had ik al samen gevoegd om een display minder te hebben en helaas is het aspergeseizoen over.
[..]
Ah dat verklaard. Hebben jullie hem dan uitgesloten toen hij binnenkwam??? Want wij krijgen er voldoende navulling voor.
Week 35quote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:28 schreef mujentas het volgende:
[..]
Nee, niets uitgesloten. Tot wanneer is het eigenlijk de bedoeling dat die molens blijven staan? Misschien is het systeem aan het afbouwen.
Die knorr kon echt niet meer. Stond er bij ons al zo lang.. Ik werk zelf maar 1 dag (zaterdag) en schrijf altijd op dat de tl van maandag de displays op moet ruimen, dit gebeurt vaak niet waardoor displays van paar week terug te lang in de winkel blijven staan.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:26 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Ben ik ook weer bang voor. Zeker nu er een tweede binnen kwam. Kan er gewoon niet tegen ruimen.
Ik vergeet trouwens nog een Display. De Maggi/Knorr Display (die had ik al samen gevoegd om een display minder te hebben en helaas is het aspergeseizoen over.
[..]
Ah dat verklaard. Hebben jullie hem dan uitgesloten toen hij binnenkwam??? Want wij krijgen er voldoende navulling voor.
Het erge is dat wij gewoon tot 2x toe een knorr display hebben gehad en 1x een maggi display. Het was zoveel dat er nu nog 1 display staat die helemaal vol is met maggi en Knorr aspergesaus.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:30 schreef Fivel het volgende:
[..]
Die knorr kon echt niet meer. Stond er bij ons al zo lang.. Ik werk zelf maar 1 dag (zaterdag) en schrijf altijd op dat de tl van maandag de displays op moet ruimen, dit gebeurt vaak niet waardoor displays van paar week terug te lang in de winkel blijven staan.
Zelfde verhaal, behalve dat we het achter in fusten hebben staan. Moeten ze maar even lokale prijs op tafel doen, loopt ook sneller denk ik dan een display.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:32 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Het erge is dat wij gewoon tot 2x toe een knorr display hebben gehad en 1x een maggi display. Het was zoveel dat er nu nog 1 display staat die helemaal vol is met maggi en Knorr aspergesaus.
Tsja, de asperges zijn uit het assortiment, dus dan ga je ook weinig aspergesaus verkopenquote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:33 schreef Fivel het volgende:
[..]
Zelfde verhaal, behalve dat we het achter in fusten hebben staan. Moeten ze maar even lokale prijs op tafel doen, loopt ook sneller denk ik dan een display.
Ach ben benieuwd wat er vrijdag over een week nog aan diplays staat aangezien ik die krengen opruim nadat ze hun verkoopkracht hebben verloren. En ik er dus even 9 dagen niet ben. Vorige keer na een week vrij stonden er allemaal afgefixte displays. Ben nu dus benieuwd.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:33 schreef Fivel het volgende:
[..]
Zelfde verhaal, behalve dat we het achter in fusten hebben staan. Moeten ze maar even lokale prijs op tafel doen, loopt ook sneller denk ik dan een display.
Jeps, Al is die van Maggi ook erggg lekker bij zalm. Ben benieuwd of iemand ook bedenkt dat de aspergesaus weg kan nuquote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:34 schreef mujentas het volgende:
[..]
Tsja, de asperges zijn uit het assortiment, dus dan ga je ook weinig aspergesaus verkopen
Haha zo herkenbaar. Weinig verkoop is gewoon afbouwen, eventueel op tafel presenteren met lokale prijs. Ik vind dat een display max 2 week in een winkel mag staan. Anders is er niks nieuws aan..quote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:35 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
[..]
Ach ben benieuwd wat er vrijdag over een week nog aan diplays staat aangezien ik die krengen opruim nadat ze hun verkoopkracht hebben verloren. En ik er dus even 9 dagen niet ben. Vorige keer na een week vrij stonden er allemaal afgefixte displays. Ben nu dus benieuwd.
Ja had er alleen de laatste dag voro me vakantie geen zin meer inquote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:36 schreef Fivel het volgende:
[..]
Haha zo herkenbaar. Weinig verkoop is gewoon afbouwen, eventueel op tafel presenteren met lokale prijs. Ik vind dat een display max 2 week in een winkel mag staan. Anders is er niks nieuws aan..
Wij hebben vrij weinig wat bestemd is voor opruiming. Het is eigenlijk een container met een miljoenmiljard verschillende vaatwastabs en wasmiddelen. Wanneer realiseren ze zich nou eens dat niemand op vaatwastabs zit te wachtenquote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:38 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Ja had er alleen de laatste dag voro me vakantie geen zin meer in
De Non Food kop van vorige week was ook erg speciaal. Verkocht erg goed met al die strand zooi. Ook deze week verkopen we er niks van volgende week zal er dus waarschijnlijk wel weer een kar worden toegevoegd aan ons opruimhok.
Denk dat er inmiddels 7 containers met NON FOOD staan die wachten tot ze een plek kunnen krijgen tegen een 50% prijs in de winkel. Alleen ik zou me god niet weten waar ik het moet neer zetten de laatste tijd.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:40 schreef mujentas het volgende:
[..]
Wij hebben vrij weinig wat bestemd is voor opruiming. Het is eigenlijk een container met een miljoenmiljard verschillende vaatwastabs en wasmiddelen. Wanneer realiseren ze zich nou eens dat niemand op vaatwastabs zit te wachten
Deze was ook erg ja want daar kregen we eerste inlading 22 sets van binnen. Toen ze 25% korting kregen en dus 25 euro kosten liepen ze wel.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:48 schreef mujentas het volgende:
Die gero (?) pannensets bedoel je? Ik kan me herinneren dat die normaal vrij duur waren en zelfs met de bonus waren ze nog 80 euro ofzo. Niet zo gek dat niemand die dingen wilde hebben. Ze hebben inderdaad vrij lang bij ons gestaan. Toen maar een bodemprijsje gemaakt
Deze: http://www.promobutler.be(...)-montpellier-1582851
Kan je beter bewaren voor de winter. Niemand drinkt dat nu.quote:Op woensdag 26 juni 2013 10:00 schreef UncleSam het volgende:
Wij kregen in januari in een ruiming van dc iets van 10 colli AH gluhwein. T staat met 35% in de winkel maar ik verkoop er geen een.
Omdat ze niet in het weekend worden gebakken.quote:Op woensdag 26 juni 2013 15:52 schreef fotostarter het volgende:
Waarom zijn die weekendbollen altijd droog en taai?
Ok bedankt.quote:Op woensdag 26 juni 2013 15:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Omdat ze niet in het weekend worden gebakken.
Dat klopt ook wel, maar daar gaan wat weken overheen. En van assortimentsgroepen waar je bijna nooit acties van hebt nog wel iets meer.quote:Op woensdag 26 juni 2013 15:56 schreef ikbenschipper het volgende:
Het schijnt dat als je uitsluit op maandag en dinsdag de prognose vanaf woensdag namelijk wel goed gaat.
Schijnt te komen doordat op dinsdag de prognose al veelal word ingestuwd. En op diezelfde dinsdag de prognose word bijgesteld op winkel niveau. Dus als je zorgt dat gekke dingen op die dagen dicht staan schijn je minder over te houden...quote:Op woensdag 26 juni 2013 15:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat klopt ook wel, maar daar gaan wat weken overheen. En van assortimentsgroepen waar je bijna nooit acties van hebt nog wel iets meer.
Dat magazijn is al veel te klein voor de bergen non food die we steeds over houden.quote:Op woensdag 26 juni 2013 16:08 schreef Janneke141 het volgende:
Mja, de beste optie is nog altijd om helemaal niet uit te sluiten. De momenten dat jij je acties uitsluit, stopt namelijk niet alleen je levering maar stopt momo ook met het bijwerken van de prognoses, en op basis van die prognoses wordt ook weer een volgende actie ingeschaald. Hoe vaker je uitsluit, hoe beroerder dus eigenlijk je toekomstige actieprognoses.
Als je nu cold turkey stopt met uitsluiten hoop ik inderdaad voor je dat je magazijn groot genoeg is, maar daar moet je even doorheen. Als methadon kun je inderdaad (tijdelijk) voor de ma en di gaan uitsluiten omdat je actieverkopen, zeker op vers en nf, toch niet zo schokkend veel hoger zijn dan in normale weken en het je voorraad wat drukt.
Ik stond hier ook erg sceptisch tegenover, maar ik heb me er op een gegeven moment ook maar aan overgeleverd, en het komt goed. Bijna altijd.
Dat is niet helemaal waar. De gedachte achter RE is dat het altijd gelijk heeft, en dat uitsluitingen slechts noodzakelijk zijn bij externe factoren of incidenten, zoals lokale evenementen, wegafsluitingen of dat soort dingen. En omdat juist die situaties niet relevant (horen te) zijn voor acties in de toekomst worden de actiestuurwielen over die periodes niet aangepast.quote:Op woensdag 26 juni 2013 16:11 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Dat magazijn is al veel te klein voor de bergen non food die we steeds over houden.
Zover ik weet heeft alleen Nee-verkoop een negatief effect als je uit gaat sluiten. En zorgt ervoor dat je meer krijgt bij een volgende actie.
Vind ik een interessante situatieschets. Als je hierin gelijkt hebt zou het natuurlijk een idee zijn om winkels dit dan weer goed duidelijk te maken. Al heb ik er nog nooit iemand over gehoord..quote:Op woensdag 26 juni 2013 16:19 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar. De gedachte achter RE is dat het altijd gelijk heeft, en dat uitsluitingen slechts noodzakelijk zijn bij externe factoren of incidenten, zoals lokale evenementen, wegafsluitingen of dat soort dingen. En omdat juist die situaties niet relevant (horen te) zijn voor acties in de toekomst worden de actiestuurwielen over die periodes niet aangepast.
De winkel uit, zonder winterpeen natuurlijk. We laten ons niet voorliegen, schijnt dat hij vaker zulke streken uithaalt.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:11 schreef Crientj het volgende:
[..]
Hoe is dit uiteindelijk afgelopen? Bijzonder vervelend hoor, zulke klanten.
Weet je, alles controleren, uitsluiten en extra orderen is zo ontzettend veel werk. Vroeger deden wij dit ook iedere dag, maar tegenwoordig laten we het systeem ook gewoon lopen. In het begin heb je misschien wat extra restanten, maar op den duur is het alleen maar beter. Het scheelt zo ontzettend veel tijd en zodra het systeem de kans krijgt om op orde te komen scheelt het ook behoorlijk in je restanten. Tuurlijk heb je af en toe wel eens wat waar je veel van over houdt, maar over het algemeen werkt het prima.quote:Op woensdag 26 juni 2013 16:24 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Vind ik een interessante situatieschets. Als je hierin gelijkt hebt zou het natuurlijk een idee zijn om winkels dit dan weer goed duidelijk te maken. Al heb ik er nog nooit iemand over gehoord..
Hebben wij bijna altijd, soms een uitschieter naar 3 van broodbeleg of iets dergelijks. Scheelt heel wat tijd, inderdaad. En sowieso, als er 5 CBLT fusten staan dan denkt de vuller ook "oh, shit, zoveel?.quote:Op woensdag 26 juni 2013 17:40 schreef mujentas het volgende:
Gisteren hadden we 2 kratten restanten van elk pad. Het scheelt dus ook veel tijd voor de restantenlopers. Die kunnen daarna meteen aan de nieuwe levering beginnen.
Als je voorraadbeheer goed en consequent uitvoert dan valt het inderdaad allemaal wel mee met de restantenquote:Op woensdag 26 juni 2013 17:44 schreef einschtein het volgende:
[..]
Hebben wij bijna altijd, soms een uitschieter naar 3 van broodbeleg of iets dergelijks. Scheelt heel wat tijd, inderdaad. En sowieso, als er 5 CBLT fusten staan dan denkt de vuller ook "oh, shit, zoveel?.
Iedere dag VCR, iedere dag lege vakken vers, 3x per week lege vakken HB, elke dag restanten tellen en iedere dag worden de 'HERBEREKENINGEN'-lijst opgevraagd en opnieuw geteld.quote:Op woensdag 26 juni 2013 17:47 schreef mujentas het volgende:
[..]
Als je voorraadbeheer goed en consequent uitvoert dan valt het inderdaad allemaal wel mee met de restanten
Meestal wordt het ook wel tegelijkertijd met de restantentelling gedaan, alleen het wordt 3x structureel achter elkaar gedaan. Alle HB lege vakken van alle paden achter elkaar.quote:Op woensdag 26 juni 2013 18:22 schreef UncleSam het volgende:
3x per week hb nee-verkoop maar? Wij doen het na elke hb shift. Dus 6x p.w.
Ik volg dit topic al wat langer, maar dit is de eerste keer dat ik iets post.quote:Op woensdag 26 juni 2013 18:09 schreef einschtein het volgende:
[..]
Iedere dag VCR, iedere dag lege vakken vers, 3x per week lege vakken HB, elke dag restanten tellen en iedere dag worden de 'HERBEREKENINGEN'-lijst opgevraagd en opnieuw geteld.
Daar staat de SM ook om bekend, goeie man qua voorraadbeheer. Krijgen regelmatig bezoek van andere filialen om bij ons even de ogen uit te kijken.
Voorraadbeheer was tijdje geleden ontzettend goed, maar wel bergen restanten. Niemand wist waardoor. Was zelfs nog iemand van HK geweest, die kon ook niet goed uitleggen waarom wij altijd zoveel hebben. Per gangpad minimaal 5 fust + dolly dagrestanten (die vaak voor 1/3 vol zit).quote:Op woensdag 26 juni 2013 17:47 schreef mujentas het volgende:
[..]
Als je voorraadbeheer goed en consequent uitvoert dan valt het inderdaad allemaal wel mee met de restanten
Herberekeningen zijn berekeningen die het systeem automatisch uitvoert. Als jij bijvoorbeeld bij een product 5 wegteld en als diezelfde dag voor dat product een manco-melding wordt gedaan, dan voert het systeem een herberekening uit. Bij ons gaat dat zo nu en dan fout, die herberekening. Vandaar dat we het altijd natellen.quote:Op woensdag 26 juni 2013 18:56 schreef Halldor het volgende:
[..]
Ik volg dit topic al wat langer, maar dit is de eerste keer dat ik iets post.
Ik werk nu zo'n 5 jaar bij een Albert Heijn in het zuiden, eerst als medewerker verkoopklaar en nu al een tijdje als teamleider verkoopklaar.
In het filiaal waar ik werk zijn we ook erg druk bezig met voorraadbeheer etc.
Wat inderdaad helpt is niet uitsluiten, RE rekent dat je maximaal 2 weken verkoop overhoud bij de houdbaar.
Wat bedoel je met de HERBEREKENINGEN lijst en waarom tel je die?
En nu? Is dat alweer recht getrokken, of?quote:Op woensdag 26 juni 2013 18:58 schreef Fivel het volgende:
[..]
Voorraadbeheer was tijdje geleden ontzettend goed, maar wel bergen restanten. Niemand wist waardoor. Was zelfs nog iemand van HK geweest, die kon ook niet goed uitleggen waarom wij altijd zoveel hebben. Per gangpad minimaal 5 fust + dolly dagrestanten (die vaak voor 1/3 vol zit).
Hier ook na elke hb shift, tel ook vaak dan de vakken waar nog maar 1 - 3 voorraad is.quote:Op woensdag 26 juni 2013 18:27 schreef einschtein het volgende:
[..]
Meestal wordt het ook wel tegelijkertijd met de restantentelling gedaan, alleen het wordt 3x structureel achter elkaar gedaan. Alle HB lege vakken van alle paden achter elkaar.
Oke, wij doen alleen mancomeldingen bij RZ leveranciers en sigaretten.quote:Op woensdag 26 juni 2013 19:03 schreef einschtein het volgende:
[..]
Herberekeningen zijn berekeningen die het systeem automatisch uitvoert. Als jij bijvoorbeeld bij een product 5 wegteld en als diezelfde dag voor dat product een manco-melding wordt gedaan, dan voert het systeem een herberekening uit. Bij ons gaat dat zo nu en dan fout, die herberekening. Vandaar dat we het altijd natellen.
[..]
En nu? Is dat alweer recht getrokken, of?
Maar niet in Pallas.quote:Op woensdag 26 juni 2013 19:08 schreef Halldor het volgende:
[..]
Oke, wij doen alleen mancomeldingen bij RZ leveranciers en sigaretten.
Er is een grens van ¤500 per zending waaronder er geen vergoeding plaatsvindt en het verschil dus gewoon in het budget voorraadverschil terechtkomt.
Dat klopt. Het hangt een beetje van je OM af of ie al eerder terugkomt op de telverschillen in Pallas. Correct ontvangstverschillen registreren, ook al krijg je niet vergoed, houdt de zaak in ieder geval zuiverder, het is alleen wat meer werk. En als toch niemand er ooit naar vraagt kun je het net zo goed laten. Onder aan de streep maakt het niets uit.quote:
Even het Hamsterbericht gelezen en dan denk ik.....quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:24 schreef Schuimpjes het volgende:
Ik word zo moe van deze Hamsterweek. Geen kersen meer (kon met wat ik binnenkreeg vandaag minder dan 1% van de klanten blij maken), geen Lotus meer maar wordt wel vervangen door AH keukenpapieren als je dan al Lotus ontvangt krijg je 39 pakken, terwijl de aanbieding 2e gratis is
. Berberana niet binnen gekregen, vervolgens wel een tweede display Red Bull afsturen, die van de vorige actie is net weg bij ons
. Dit zijn niet de eerste Hamsterweken voor Albert Heijn, je zou dus denken dat ze nu wel weten hoe populair deze aanbiedingen zijn. Echt te bizar voor woorden hoe slecht er deze week geleverd wordt. Gisteren 150 colli op het afwijkingenblad
.
Kortom:
quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:32 schreef einschtein het volgende:
Ah, ja, kersen. Om 15:30 hebben we wel geteld één collo gekregen, bestaand uit 10 verpakkingen kersen. Oh, en hoeveel we hadden moeten krijgen? 63 colli.
En met die 10 moeten we het tot en met morgenmiddag 16:30 doen. Maar natuurlijk waren die schamele 10 verpakkingen al na 1 minuut weg.
Ik kreeg gisteren al 150 colli afwijkend, o.a. Berberana en Roosvicee... Wat ik triest vind is dat wij als klein filiaal 6 dozen kersen binnenkrijgen. Vandaag ging ik even bij een andere Albert Heijn boodschappen doen. Hebben ze daar een hele presentatie van wel 100 dozen (dus 1000 bakjes) staan. Dan voel ik mij met ons kleine filiaal dus wel zwaar genaaid.quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:33 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Even het Hamsterbericht gelezen en dan denk ik.....
Dat er zoveel dingen niet leverbaar zijn is omdat de instuwing tot en met dinsdag naar veel winkels te HOOG is. Zoals Roosvice en Berberana.
Wij hadden geen grote afwijkingen, behalve dan de kersen. En dat was 61 colli afwijkend.quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:36 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
[..]
Ik kreeg gisteren al 150 colli afwijkend, o.a. Berberana en Roosvicee... Wat ik triest vind is dat wij als klein filiaal 6 dozen kersen binnenkrijgen. Vandaag ging ik even bij een andere Albert Heijn boodschappen doen. Hebben ze daar een hele presentatie van wel 100 dozen (dus 1000 bakjes) staan. Dan voel ik mij met ons kleine filiaal dus wel zwaar genaaid.
Dinsdag en vandaag hebben we ook 6 colli kersen gekregen. Belachelijk.quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:36 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
[..]
Ik kreeg gisteren al 150 colli afwijkend, o.a. Berberana en Roosvicee... Wat ik triest vind is dat wij als klein filiaal 6 dozen kersen binnenkrijgen. Vandaag ging ik even bij een andere Albert Heijn boodschappen doen. Hebben ze daar een hele presentatie van wel 100 dozen (dus 1000 bakjes) staan. Dan voel ik mij met ons kleine filiaal dus wel zwaar genaaid.
Als je al 400.000 CE boven het oude record hebt ingeschat, en dan blijkt dat daar nog eens een half miljoen CE bovenop komen, dan is het natuurlijk niet gek dat er leveringsproblemen zullen optreden. Natuurlijk is het vervelend en het zal ongetwijfeld boze klanten opleveren.quote:Het record stond op 800.000 ce en we hadden ingezet op 1,2 miljoen bakken verkoop daar de afprijzing dieper was dan voorgaande kersen acties. Verkoop forecast loopt nu op +/- 1,7 miljoen bakken die we zouden kunnen verkopen.
Als ik ergens iets mis, dan probeer ik het wel altijd via ontvangstverschillen te corrigeren (kan tot 7 dagen terug). Op deze manier kan iedereen makkelijk zien wat de juiste cijfers zijn. Als het DC/HK ziet dat het slecht gaat, dan kunnen zij daar actie op ondernemen.quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:11 schreef ikbenschipper het volgende:
RZ leverancier kan je altijd claimen.
DC levering geld inderdaad de 500 euro grens.
Vroeger gingen voorraadverschillen die je als ontvangstverschil boekte ook uit je pallasvoorraadverschillen en kwamen ze in de overige voorraadverschillen. Tegenwoordig gaan ze er niet meer uit.
Toch vind ik dat ze hem hoger hadden moeten verwachten. Dit is de eerste keer dat ze 2de gratis hadden met kersen. een verwachting van 1.4 zou derhalve al veel logicher zijn. Uiteraard blijft het lastig inschatten. Ik kan klanten die boos worden ook nooit begrijpen, koop zelf dan gewoon wat anders.... Of haal bij acties in reclame cheque.quote:Op donderdag 27 juni 2013 10:39 schreef mujentas het volgende:
Als je al 400.000 CE boven het oude record hebt ingeschat, en dan blijkt dat daar nog eens een half miljoen CE bovenop komen, dan is het natuurlijk niet gek dat er leveringsproblemen zullen optreden. Natuurlijk is het vervelend en het zal ongetwijfeld boze klanten opleveren.
Overigens, klanten die boos worden om een uitverkocht artikel zal ik waarschijnlijk nooit begrijpen. Het is vervelend, maar niet meer dan dat. Dan koop je gewoon wat anders.
[..]
Vraag me af in hoeverre het DC/HK ziet hoeveel er als ontvangstverschil geboekt word. Toen ik het deed haalde ik de gegevens uit FVOS en deed van daaruit de boekingen.quote:Als ik ergens iets mis, dan probeer ik het wel altijd via ontvangstverschillen te corrigeren (kan tot 7 dagen terug). Op deze manier kan iedereen makkelijk zien wat de juiste cijfers zijn. Als het DC/HK ziet dat het slecht gaat, dan kunnen zij daar actie op ondernemen.
Het kost wel een hoop tijd om voor iedere collo naar de computer toe te moeten lopen, maar je kan het ook opschrijven en alles in 1 keer verwerken.
De calamiteitengrens van 500 euro vind ik wel wat belachelijk, want daar kom je eigenlijk vrijwel nooit aan. De procentuele DC vergoeding is lang niet genoeg om de ontvangstverschillen te dekken.
Ja dat weet ik. Het zijn en blijven steekproevenquote:Op donderdag 27 juni 2013 11:51 schreef Janneke141 het volgende:
De DC's houden hun eigen steekproeven, op basis daarvan bepalen ze hun foutenpercentage en op basis daarvan wordt weer de procentuele vergoeding bepaald. Als je vanuit DCP beleverd krijgt, is die namelijk bijna 2x zo hoog dan die van DCO.
Mee eens. Het huidige formulier is zeer omslachtig zowel voor Diepvries als voor de rest. Het moet simpeler kunnen maar ik denk dat we dan weer bij het aspect komen dat alles aan elkaar gemaakt is waardoor veranderingen moeilijk zijn.quote:Op donderdag 27 juni 2013 12:04 schreef mujentas het volgende:
De procentuele vergoeding wordt wel af en toe bijgesteld, maar realistisch gezien is het niet voldoende om alle missende colli's te dekken. Een manco maken heeft geen zin, want je komt nooit aan de 500 euro per levering.
Ik vind daarnaast het manco systeem wat achterhaald met dat formuliertje. Het lijkt mij dat er een nieuw systeem voor in de plaats kan komen dat niet zo tijdrovend is. Bijvoorbeeld een applicatie waar alle ontvangstverschillen automatisch in terecht komen en alles automatisch wordt uitgerekend zodat je het alleen maar hoeft te verzenden.
Als je nu een hele container manco moet melden, moet je soms wel meerdere van die formulieren invullen, omdat het niet op 1 formulier past. Je moet ook alles uitrekenen. Veel te tijdrovend. Als er 1 dingetje verkeerd is ingevuld, krijg je hem terug en moet je het opnieuw doenquote:Op donderdag 27 juni 2013 12:10 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Mee eens. Het huidige formulier is zeer omslachtig zowel voor Diepvries als voor de rest. Het moet simpeler kunnen maar ik denk dat we dan weer bij het aspect komen dat alles aan elkaar gemaakt is waardoor veranderingen moeilijk zijn.
Voor missend brood mag je zelfs bellen....
Bron: AHPlazaquote:Donderdag worden alle blokken uitgeleverd met 60% sturing. Vrijdag leveren we naar verwachting uit met 70% sturing.
Dit gaat alleen om de kersen, he.quote:Op donderdag 27 juni 2013 13:40 schreef Fivel het volgende:
[..]
Bron: AHPlaza
Het blijven dus komende dagen lage colli. Helaas!
Ja sorry had het over de kersen. Zal het er even bijzettenquote:Op donderdag 27 juni 2013 13:43 schreef einschtein het volgende:
[..]
Dit gaat alleen om de kersen, he.
Omdat?quote:Op donderdag 27 juni 2013 18:34 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
Hoppa, ik kom hier ook even melden dat ik sinds maandag ontslag heb genomen bij de ah:ja
En je username dan?quote:Op donderdag 27 juni 2013 18:34 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
Hoppa, ik kom hier ook even melden dat ik sinds maandag ontslag heb genomen bij de ah:ja
Ik een veel betere baan kreeg aangeboden.quote:
quote:
Maar je ging toch TL worden bij AH?quote:Op donderdag 27 juni 2013 18:34 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
Google op 'Afdelingsmanagers Verslijn' en je krijgt dit:quote:Op donderdag 27 juni 2013 20:13 schreef Janneke141 het volgende:
Als dat zo is krijg je een niet-bestaande functie. Van de bestaande zes afdelingschefs blijven er maar 3 over (kassa, KW en vers) en een afdelingschef-weekend heeft al helemaal nooit bestaan. Gewoon verkoper B en loopjongen dus, en iedere vier weken je zaterdagavond naar de klote omdat je mag balansen.
Maar goed, in principe is vers in bediening natuurlijk een stuk leuker dan vakken vullen, en het is natuurlijk ook wel de plek waar het geld verdiend wordt. Veel succes!
quote:Op donderdag 27 juni 2013 20:55 schreef einschtein het volgende:
[..]
Google op 'Afdelingsmanagers Verslijn' en je krijgt dit:
http://www.bakkerijheersc(...)rt-collegeplein.aspx
(Credit naar Schuimpjes, btw.)
Ik zal het zien bij de contract tekening.quote:Op donderdag 27 juni 2013 20:13 schreef Janneke141 het volgende:
Als dat zo is krijg je een niet-bestaande functie. Van de bestaande zes afdelingschefs blijven er maar 3 over (kassa, KW en vers) en een afdelingschef-weekend heeft al helemaal nooit bestaan. Gewoon verkoper B en loopjongen dus, en iedere vier weken je zaterdagavond naar de klote omdat je mag balansen.
Maar goed, in principe is vers in bediening natuurlijk een stuk leuker dan vakken vullen, en het is natuurlijk ook wel de plek waar het geld verdiend wordt. Veel succes!
Ik dacht verslijn als in het gehele vers gebeuren. Dit is wat wij deli/kaas noemenquote:Op donderdag 27 juni 2013 20:55 schreef einschtein het volgende:
[..]
Google op 'Afdelingsmanagers Verslijn' en je krijgt dit:
http://www.bakkerijheersc(...)rt-collegeplein.aspx
(Credit naar Schuimpjes, btw.)
quote:Je beschikt over minimaal 2 jaar werkervaring als leidinggevende
Ja, maar meneer is 'gevraagd', dat betekent toch wat? Het is niet alsof ie heeft gesolliciteerd.quote:Op donderdag 27 juni 2013 22:44 schreef mujentas het volgende:
[..]
Ik dacht verslijn als in het gehele vers gebeuren. Dit is wat wij deli/kaas noemen
Overigens voldoe je niet helemaal aan het functieprofiel
[..]
Klopt, maar ik ben dus wel pro actief, klantvriendelijk genoeg en heb zeker een duidelijke visie. Dat zien ze in mij.quote:Op donderdag 27 juni 2013 22:44 schreef mujentas het volgende:
[..]
Ik dacht verslijn als in het gehele vers gebeuren. Dit is wat wij deli/kaas noemen
Overigens voldoe je niet helemaal aan het functieprofiel
[..]
Ze gaan je verantwoordelijkheden in de schoenen schuiven, maar daar niet naar betalen?quote:Op donderdag 27 juni 2013 22:42 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Ik zal het zien bij de contract tekening.
Ik geef iig dan ook leiding aan de verkopers b/ eerste medewerker. En als de afdelingschef van doordeweeks zal ik maar zeggen, er niet is dan geef ik leiding, als hij er is dan gevenwe samen leleiding.
De fuctie ass afdelingschef hebben ze niet.
Maar de SM zei iig dat ik de weekend leiding krijg en als mijn baas en ik er niet zijn, is de eerste medewerker de chef.
En ook al staat erdan misschien niet de titel afdelingschef verslijn, ik zal welde werkzaamheden gaan doen.
Het is iig een hele mooie opstap voor mij.
Ik laat het hier nog wel weten wat er in mijn contract staat.
Hij heeft mijn cv in handen gekregen en toen mij een aanbod gedaan en toen heb ik 2dagen meegelopen want ik wist namelijk niet wat het inhield en ik hoefde bij wijze van spreken alleen ja of nee tr zeggen.quote:Op donderdag 27 juni 2013 22:45 schreef einschtein het volgende:
[..]
Ja, maar meneer is 'gevraagd', dat betekent toch wat? Het is niet alsof ie heeft gesolliciteerd.
Daar zal ik nu vrijdag of eind juli als ik terug ben uitsluitsel ovrr krijgen maar hij nam zelf ook de titel afdelingschef weekend in de mond dus dat komt goed!quote:Op donderdag 27 juni 2013 22:48 schreef mujentas het volgende:
[..]
Ze gaan je verantwoordelijkheden in de schoenen schuiven, maar daar niet naar betalen?
10% wat? Personeelskorting?quote:Op donderdag 27 juni 2013 22:50 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Hij heeft mijn cv in handen gekregen en toen mij een aanbod gedaan en toen heb ik 2dagen meegelopen want ik wist namelijk niet wat het inhield en ik hoefde bij wijze van spreken alleen ja of nee tr zeggen.
Hij zei ook van ja mar bij ah hebben ze 10 procent. Etc. Maarja ik ben bereid dst op te geveb voor persoonlijke ontwikkeling.
De sm en de asm zien het nog niet in mij.quote:Op donderdag 27 juni 2013 22:56 schreef mujentas het volgende:
Maar afgezien van je nieuwe baan, ik dacht dat je bij AH bezig was om teamleider te worden? Wat is er met dat idee gebeurt?
Je moet uiteraard doen waar je je het beste bij voelt.quote:Op donderdag 27 juni 2013 22:57 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
De sm en de asm zien het nog niet in mij.
En als je dan zo een aanbieding krijgt en je vindt het werk leuk en een af de elingschef waar je mee mee hebt gelopen zegt dat ik zeker kwalireiten in mij heb om de afdeling te runnen in het weekend en graaag had gewild dst ik bij haar had gesolliciteerd en ik vind hetwerk leuk, zeg je nnatuurlijk ja
Nou ja, er is een tijd van komen en gaan en als ze ergens anders jouw kwaliteiten waarderen, dan is het m.i. makkelijk.quote:Op donderdag 27 juni 2013 22:58 schreef einschtein het volgende:
Nee, en ik noem het nou ook niet echt loyaal. Maar dat zal aan mij liggen.
Desalniettemin succes. Ben benieuwd.
Geen idee, je hebt bij de jumbo ook tussenlevels zal ik masr zeggen als ass afdelingschef etc.miss dat het daar aan ligt? Geen idee. Maarja bij dit filiaal kennen ze geen ass afdelingschef dusja dasr kan het niet aanl iggen.quote:Op donderdag 27 juni 2013 23:01 schreef mujentas het volgende:
[..]
Je moet uiteraard doen waar je je het beste bij voelt.
Maar ik vraag me dan af, waarom ziet de Jumbo wel je kwaliteiten en AH niet? Wat is het verschil? Of hanteert de één een hogere standaard?
Ja, de afdelingschef als de afdelingschef weekend zagen niet in dat er te veel derving was en zaken werden niet gecommuniceerd.quote:
Met andere woorden: jij bent de persoon om die Jumbo te redden?quote:Op donderdag 27 juni 2013 23:14 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Ja, de afdelingschef als de afdelingschef weekend zagen niet in dat er te veel derving was en zaken werden niet gecommuniceerd.
De leidraad waarmee je de afdeling runt, verschillende lijsten, werden niet tot nauwelijks ingrvuld. Men werd niet gemotiveerd etc.
Zowel afdelingschef als afdelingschef weekend kunnen vertrekken.
En de baan staat trouwens niet bij de site die eerder werd gelinkt.
Is ook, heb bijna nooit op vers gestaan,. Door te doen leer je en mijn pro actief zijn en goede omgang met mensen en mijn visie (die dr afdelingscef to be deelt volgens de sm ) hebben denk ik de doorslag gegeven.quote:Op donderdag 27 juni 2013 23:21 schreef mujentas het volgende:
Maar ik wist niet dat je affiniteit had met vers. Ik dacht dat je achter de kassa zat?
Maar je hebt dus weinig tot geen ervaring met leidinggeven, je gaat naar een andere organisatie en wordt meteen benoemd in een leidinggevende functie? Krijg je daar geen trainingen en cursussen?quote:Op donderdag 27 juni 2013 23:25 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Is ook, heb bijna nooit op vers gestaan,. Door te doen leer je en mijn pro actief zijn en goede omgang met mensen en mijn visie (die dr afdelingscef to be deelt volgens de sm ) hebben denk ik de doorslag gegeven.
Zeker wel, dat gaan ze mij leren.quote:Op donderdag 27 juni 2013 23:27 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Maar je hebt dus weinig tot geen ervaring met leidinggeven, je gaat naar een andere organisatie en wordt meteen benoemd in een leidinggevende functie? Krijg je daar geen trainingen en cursussen?
Ik vind het heel leuk voor je, maar ik vind het inderdaad ook een vreemd verhaal.quote:Op donderdag 27 juni 2013 23:27 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Maar je hebt dus weinig tot geen ervaring met leidinggeven, je gaat naar een andere organisatie en wordt meteen benoemd in een leidinggevende functie? Krijg je daar geen trainingen en cursussen?
Snap het, komt miss zo over via het forum.quote:Op donderdag 27 juni 2013 23:29 schreef mujentas het volgende:
[..]
Ik vind het heel leuk voor je, maar ik vind het inderdaad ook een vreemd verhaal.
Omdat?quote:Op donderdag 27 juni 2013 23:29 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
Ik heb iigeen Prettige tijd gehad bij de ah.
Maar je bent wel meteen afdelingschef en daarmee (eind)verantwoordelijk voor een afdeling?quote:Op donderdag 27 juni 2013 23:28 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Zeker wel, dat gaan ze mij leren.
Waarom wilde je dan in eerste instantie TL worden binnen Albert Heijn?quote:Op donderdag 27 juni 2013 23:29 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
Ik loop eerst een tijdje mee indd en ik ben mede verantwoordelijkmijn baas is eeindverantwoordelijke.quote:Op donderdag 27 juni 2013 23:32 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Maar je bent wel meteen afdelingschef en daarmee (eind)verantwoordelijk voor een afdeling?
Ik heb eerst een jaar Teamleider opleiding gehad als verkoper B van mijn toenmalige Teamleider. Vervolgens gesprek met OM/HRBPG en daarna pas officiële opleiding. Ik had bij het gesprek dus al enige ervaring. Dat lijkt mij ook de te bewandelen weg. Niet direct een leidinggevende functie. Just my two cents.
Ik denk overigens dat als je direct in een leidinggevende situatie gedropt wordt zonder enige ervaring en zonder kennis van het bedrijf en de processen dat het niet anders dan verkeerd kan gaan.quote:Op donderdag 27 juni 2013 23:32 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Maar je bent wel meteen afdelingschef en daarmee (eind)verantwoordelijk voor een afdeling?
Ik heb eerst een jaar Teamleider opleiding gehad als verkoper B van mijn toenmalige Teamleider. Vervolgens gesprek met OM/HRBPG en daarna pas officiële opleiding. Ik had bij het gesprek dus al enige ervaring. Dat lijkt mij ook de te bewandelen weg. Niet direct een leidinggevende functie. Just my two cents.
Dit. Dus.quote:Op donderdag 27 juni 2013 23:34 schreef mujentas het volgende:
[..]
Ik denk overigens dat als je direct in een leidinggevende situatie gedropt wordt zonder enige ervaring en zonder kennis van het bedrijf en de processen dat het niet anders dan verkeerd kan gaan.
Ik hou jullie op de hoogtequote:Op donderdag 27 juni 2013 23:34 schreef mujentas het volgende:
[..]
Ik denk overigens dat als je direct in een leidinggevende situatie gedropt wordt zonder enige ervaring en zonder kennis van het bedrijf en de processen dat het niet anders dan verkeerd kan gaan.
Bedankt! We zullen zien hoe het verloopt.quote:Op donderdag 27 juni 2013 23:37 schreef monsterd. het volgende:
Ik word binnenkort ook TL, maar de daadwerkelijke benoeming laat altijd een hele tijd op zich wachten totdat je het hele proces hebt doorlopen zoals hierboven is beschreven.
Nou kom ik van verkoop af dus vergelijkbaar met vers bij de jumbo. Om nou te kunnen zeggen dat een persoon die net 2 dagen heeft meegelopen, gelijk al leidinggevende potentie heeft vind ik een beetje te kort door de bocht en zeker te snel gedacht.
Desondanks wens ik je veel succes toe bij de concurrent
Blijkbaar is de nood dusdanig hoog dat ze direct iemand nodig hebben.quote:Op donderdag 27 juni 2013 23:37 schreef monsterd. het volgende:
Ik word binnenkort ook TL, maar de daadwerkelijke benoeming laat altijd een hele tijd op zich wachten totdat je het hele proces hebt doorlopen zoals hierboven is beschreven.
Nou kom ik van verkoop af dus vergelijkbaar met vers bij de jumbo. Om nou te kunnen zeggen dat een persoon die net 2 dagen heeft meegelopen, gelijk al leidinggevende potentie heeft vind ik een beetje te kort door de bocht en zeker te snel gedacht.
Desondanks wens ik je veel succes toe bij de concurrent
Had je eigenlijk een vast contract bij Albert Heijn?quote:Op donderdag 27 juni 2013 23:40 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Bedankt! We zullen zien hoe het verloopt.
Ik loop nog een paar weken mee, fulltime, waardoor ik dus mijn kennis uitbreid etc.
Hrt klinkt indd, via het forum, gedoemd
Klopt, maar daarvoor heb je tijd zatquote:Op donderdag 27 juni 2013 23:45 schreef d4v1d het volgende:
Zaterdag werken van 12 tot 5, ik neem aan dat ik dan wel pauze heb maar niks kan kopen?
Hoe bedoel je tijd zat?quote:Op donderdag 27 juni 2013 23:46 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Klopt, maar daarvoor heb je tijd zat
Ah in die zin, snap hemquote:Op donderdag 27 juni 2013 23:47 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Koop je voor werktijd je broodje en je flesje drinken
Miss ivm je leeftijd? En het werken tot 2200 uurquote:Op donderdag 27 juni 2013 23:48 schreef d4v1d het volgende:
Iedereen keek vandaag ook op toen ik zei dat ik tot 10 uur moest werken, begon om 5.
Alsof ik iets heel raars zeiIs dat zo raar?
Geen idee, 16 jaar.quote:Op donderdag 27 juni 2013 23:49 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Miss ivm je leeftijd?
Pauze technisch niet de meest gunstige tijd voor het filiaal omdat je half uur mag eten.quote:Op donderdag 27 juni 2013 23:48 schreef d4v1d het volgende:
Iedereen keek vandaag ook op toen ik zei dat ik tot 10 uur moest werken, begon om 5.
Alsof ik iets heel raars zeiIs dat zo raar?
Wat? op formulier "Arbeids- en rusttijden jeugdigen per 01-12-2007" staat tot 11 max.quote:Op donderdag 27 juni 2013 23:50 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Mag je niet werken na 1900 uur.
Li
Ja, was niet de meest handige tijdquote:Op donderdag 27 juni 2013 23:50 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Pauze technisch niet de meest gunstige tijd voor het filiaal omdat je half uur mag eten.
Voor de rest niks bijzonders denk ik
Ah oké, zal wel niet op een schooldag zijj dan?quote:Op donderdag 27 juni 2013 23:51 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Wat? op formulier "Arbeids- en rusttijden jeugdigen per 01-12-2007" staat tot 11 max.
Mag beide.quote:Op donderdag 27 juni 2013 23:52 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Ah oké, zal wel niet op een schooldag zijj dan?
Ligt aan de regioquote:Op donderdag 27 juni 2013 23:54 schreef Schuimpjes het volgende:
Geldt in schoolweken. Het is voor de meeste scholieren nu ook vakantie
16- en 17-jarigen.quote:Op donderdag 27 juni 2013 23:54 schreef Schuimpjes het volgende:
Geldt in schoolweken. Het is voor de meeste scholieren nu ook vakantie
Ja, dus stel het was een schooldag geweest, dan had het niet gemogdn immers schooltijd=werktijd.quote:Op donderdag 27 juni 2013 23:56 schreef d4v1d het volgende:
[..]
16- en 17-jarigen.
Rusttijden "23:00-06:00" Staat verder echt helemaal niks over in.
http://s.d4v1d.nl/1372370161-i.png
Hopelijk kan je het lezen
edit: http://www.rijksoverheid.(...)-17-jaar-werken.html
En dat maakt het dus weer moelijk omdat ik momenteel niet naar school gaquote:Op vrijdag 28 juni 2013 00:03 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Ja, dus stel het was een schooldag geweest, dan had het niet gemogdn immers schooltijd=werktijd.
Hahaha indd, helemaal vergeten!quote:Op vrijdag 28 juni 2013 00:03 schreef d4v1d het volgende:
[..]
En dat maakt het dus weer moelijk omdat ik momenteel niet naar school ga
Juist makkelijker, je kunt nu dus langer/meed werken omdst je geen schooltijd hebtquote:Op vrijdag 28 juni 2013 00:03 schreef d4v1d het volgende:
[..]
En dat maakt het dus weer moelijk omdat ik momenteel niet naar school ga
Momenteel nog 10 uur per week, wil wel nog naar meer. Maar ik wil eerst nog rustig aan doen en een beetje wennen.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 00:05 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Hahaha indd, helemaal vergeten!
Kan je een beetje uren maken?
Klopt ja, maar de regelgeving enzo is dan weer misschien verwarrend.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 00:06 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Juist makkelijker, je kunt nu dus langer/meed werken omdst je geen schooltijd hebt.
Waarom niet? Als je voor vier uur naar school zou gaan, zou je nog vijf uur kunnen werken. Overigens heb ik op me 16de ook tot na 23:00 gewerkt en ook meer dan 9 uur per dag wanneer je me school mee zou tellen. Werd nooit moeilijk over gedaan, niet door mij en niet door ah.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 00:03 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
Ja, dus stel het was een schooldag geweest, dan had het niet gemogdn immers schooltijd=werktijd.
Dat is waar ik op doelde.
Ik bedoelde gewoon hier van dat het verwaarend even was.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 00:07 schreef exelletor het volgende:
[..]
Waarom niet? Als je voor vier uur naar school zou gaan, zou je nog vijf uur kunnen werken. Overigens heb ik op me 16de ook tot na 23:00 gewerkt en ook meer dan 9 uur per dag wanneer je me school mee zou tellen. Werd nooit moeilijk over gedaan, niet door mij en niet door ah.
Is dat veel of weinig?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 00:07 schreef d4v1d het volgende:
Tevens, vanmiddag met 4 personen bij de diepvries vullen![]()
![]()
Het diepvries pad is zo ongeveer het dunstquote:
Ah, oke. Dat is dan idd niet heel handig...quote:Op vrijdag 28 juni 2013 00:09 schreef d4v1d het volgende:
Het diepvries pad is zo ongeveer het dunst
Stonden 2 karren, wij, onze rolly's en ook nog klanten
De teamleader was er nog niet dus de asm die nieuw is had ons dit opgegeven
Beetje jammer dan haha, ach ja, hoelang deden jullie erover?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 00:09 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Het diepvries pad is zo ongeveer het dunst
Stonden 2 karren, wij, onze rolly's en ook nog klanten
De teamleader was er nog niet dus de asm die nieuw is had ons dit opgegeven
Ohja, mn ouders moeten het er ook nog mee eens zijnquote:Op vrijdag 28 juni 2013 00:08 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op vrijdag 28 juni 2013 00:06 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Momenteel nog 10 uur per week, wil wel nog naar meer. Maar ik wil eerst nog rustig aan doen en een beetje wennen.
Echter lijkt mij nu een derde avond in de week geen probleem. Misschien eens overleggen met de vaste teamleider die er zaterdag is.
[/quote
Als je ouders dst ook goed vinden en. Jij en de ah ook, waarom niet?
Was het laatste half uur van de shift, daarna gingen de andere weg en ik eten.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 00:11 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Beetje jammer dan haha, ach ja, hoelang deden jullie erover?
Informeer naar de mogelijkheden indd.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 00:11 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Ohja, mn ouders moeten het er ook nog mee eens zijn![]()
Contract is 36 uur per periode, 9 uur per week
Ik ga het gewoon heel open brengen naar de TL denk ik. "Ik heb nog een derde avond vrij en kan dan evt. werken als het nodig is" Niet van "Ik wil."
Dat is toch niet efficiënt?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 00:14 schreef mujentas het volgende:
Van de container aan het eind van het pad, naar het vak, ja.
Doe dat maar eens met de zwaardere dingen.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 00:14 schreef mujentas het volgende:
Van de container aan het eind van het pad, naar het vak, ja.
tevens dit.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 00:15 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Dat is toch niet efficiënt?
Dat rijdende ding op 4 wielen bestaandr uit kratten is een vuldolly, indd van en naar het schap.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 00:15 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Doe dat maar eens met de zwaardere dingen.
Ik heb nu al een klein beetje last van mn rug van dingen van de container afhalen naar mijn vuldolly (rolly? Ik dacht dat dat het woord was..) Was wel boven mn hoofd tillen even..
Ah ik snap hem. Heb hem opgezocht in zo'n AH woordenboek wat ik van een fb pagina heb afgejatquote:Op vrijdag 28 juni 2013 00:16 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Dat rijdende ding op 4 wielen bestaandr uit kratten is een vuldolly, indd van en naar het schap.
Bij diepvries heb je niet eens (echt) zware dingen. Probeer maar eens een paar van die dozen met boodschappentassen bij de infobalie af te leveren.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 00:15 schreef d4v1d het volgende:
Doe dat maar eens met de zwaardere dingen.
Ik heb nu al een klein beetje last van mn rug van dingen van de container afhalen naar mijn vuldolly (rolly? Ik dacht dat dat het woord was..) Was wel boven mn hoofd tillen even..
arbowet ?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 00:18 schreef mujentas het volgende:
Het is maar net wat je het prettigst vind werken.
En misschien heb je gewoon een zwakke rug, dan is het inderdaad beter om een dolly te gebruiken.
En de sappen. Heb ik ook nog zitten staan vullen.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 00:19 schreef exelletor het volgende:
[..]
Bij diepvries heb je niet eens (echt) zware dingen. Probeer maar eens een paar van die dozen met boodschappentassen bij de infobalie af te leveren.Overigens zijn die Euroshopper macaroni etc dozen zijn ook niet normaal irritant en zwaar.
De verhuizers moeten ook gewoon dingen (kunnen) dragen, dus denk niet dat de arbo wet iets zegt over het gebruik van dolly's bij ah. Maar voor je rug is het idd iig beter, die van mij is toch al naar de klote, denk ik.quote:
Er hangt in Amsterdam wel een wat andere cultuur. Je moet dan ook niet raar opkijken als je binnen een jaar veel nieuwe collegas hebt zien langskomen.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 00:07 schreef Krullie. het volgende:
Collegaaaaa's! Ik ga binnenkort in een vestiging ergens in Amsterdam werken en ik heb alleen maar ervaring met vestigingen in Groningen. Ben erg benieuwd of het in Amsterdam stiekem toch anders is.
Klopt, maar er staan wel dingen (geen idee of het adviezen zijn of niet) om de looproute met het object (krat in dit geval, of doos) zo kort mogelijk te maken zonder teveel obstakels e.d. (Obstakels alsin klantenquote:Op vrijdag 28 juni 2013 00:21 schreef exelletor het volgende:
[..]
De verhuizers moeten ook gewoon dingen (kunnen) dragen, dus denk niet dat de arbo wet iets zegt over het gebruik van dolly's bij ah. Maar voor je rug is het idd iig beter, die van mij is toch al naar de klote, denk ik.
Ah, dan kan je de AH ook niet verantwoordelijk houdenquote:Op vrijdag 28 juni 2013 00:23 schreef mujentas het volgende:
[..]
Iedereen is vrij om bij ons een dolly te gebruiken. Er is alleen niemand die dit doet
Ik doelde het niet letterlijk als obstakels, wel gewoon dat ze voor je staan iets uit een schap te pakken (hun goed recht) en jij even moet wachten omdat je er niet langs kan. Dat is niet zo'n probleem als je gewoon je Dolly hebt, met een krat in je handen is dit een ander verhaal.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 00:25 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Klanten zijn natuurlijk nooit obstakels
Vooral die elektrische rolstoelers zijn bijzonder hinderlijkquote:Op vrijdag 28 juni 2013 00:27 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Ik doelde het niet letterlijk als obstakels, wel gewoon dat ze voor je staan iets uit een schap te pakken (hun goed recht) en jij even moet wachten omdat je er niet langs kan. Dat is niet zo'n probleem als je gewoon je Dolly hebt, met een krat in je handen is dit een ander verhaal.
Dit ja.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 00:29 schreef mujentas het volgende:
[..]
Vooral die elektrische rolstoelers zijn bijzonder hinderlijk
quote:Op vrijdag 28 juni 2013 00:30 schreef Schuimpjes het volgende:
Hmmm... De Frustraties van Vakkenvullers pagina bestaat niet meer
Begin je eigenquote:Op vrijdag 28 juni 2013 00:30 schreef Schuimpjes het volgende:
Hmmm... De Frustraties van Vakkenvullers pagina bestaat niet meer
Of van die bejaarden die hun arm niet willen uitsteken om iets te pakken. "Kunt u dat pakje boter voor mij pakken, meneer, ik kan er niet bij". Nee als je te beroert bent om je arm uit te steken kan je er inderdaad niet bijquote:Op vrijdag 28 juni 2013 00:30 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Dit ja.
Tijdje terug hier in het topic al over geklaagd. Schieten ze opeens voor je container langs. Kijk je de hele tijd goed voor je uit, houd je rekening met klanten. Maar dan is het jou schuld als je ze net op een paar millimeter mist.
Wij hadden - heb hem al een tijdje niet meer gezien - een man in een scootmobiel die standaard zijn boodschappenlijstje aan een medewerker gaf. Kon die medewerker de hele winkel met hem doorlopenquote:Op vrijdag 28 juni 2013 00:36 schreef mujentas het volgende:
[..]
Of van die bejaarden die hun arm niet willen uitsteken om iets te pakken. "Kunt u dat pakje boter voor mij pakken, meneer, ik kan er niet bij". Nee als je te beroert bent om je arm uit te steken kan je er inderdaad niet bij
Dit ja.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 00:36 schreef mujentas het volgende:
[..]
Of van die bejaarden die hun arm niet willen uitsteken om iets te pakken. "Kunt u dat pakje boter voor mij pakken, meneer, ik kan er niet bij". Nee als je te beroert bent om je arm uit te steken kan je er inderdaad niet bij
Dit zag ik laatst in een andere AHquote:Op vrijdag 28 juni 2013 00:38 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Wij hadden - heb hem al een tijdje niet meer gezien - een man in een scootmobiel die standaard zijn boodschappenlijstje aan een medewerker gaf. Kon die medewerker de hele winkel met hem doorlopen.
Eerst had ik ook zoiets van moet dat. Maar als je dan die man tevreden en blij de winkel ziet verlaten dan maakt mij dat ook wel weer tevreden. Heeft die man z'n dagelijkse praatje ook gehadquote:Op vrijdag 28 juni 2013 00:39 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Dit zag ik laatst in een andere AHMaar die medewerker was gewoon grapjes aan het maken met een klant en had een glimlach op z'n gezicht
Mja, als die man weet dat het merendeel van zijn producten buiten zijn handbereik ligt is die manier gewoon sneller dan in elk gangpad een nieuwe medewerker aansprekenquote:Op vrijdag 28 juni 2013 00:40 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Eerst had ik ook zoiets van moet dat. Maar als je dan die man tevreden en blij de winkel ziet verlaten dan maakt mij dat ook wel weer tevreden. Heeft die man z'n dagelijkse praatje ook gehad
Hier ook zo'n demente deur die altijd zijn hele lijstje wil afwerken en vervolgens 100 keer gaat controleren. Meestal schepen we hem af met een goedkoop parttimertje of na het eerste artikel te geven lopen we snel weg als hij zich omdraait en in zijn winkelwagen gooit.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 00:38 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Wij hadden - heb hem al een tijdje niet meer gezien - een man in een scootmobiel die standaard zijn boodschappenlijstje aan een medewerker gaf. Kon die medewerker de hele winkel met hem doorlopen.
Dit.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 00:40 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Eerst had ik ook zoiets van moet dat. Maar als je dan die man tevreden en blij de winkel ziet verlaten dan maakt mij dat ook wel weer tevreden. Heeft die man z'n dagelijkse praatje ook gehad
en als een artikel uitverkocht is krijg je de volle lading?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 00:46 schreef mujentas het volgende:
[..]
Hier ook zo'n demente deur die altijd zijn hele lijstje wil afwerken en vervolgens 100 keer gaat controleren. Meestal schepen we hem af met een goedkoop parttimertje of na het eerste artikel te geven lopen we snel weg als hij zich omdraait en in zijn winkelwagen gooit.
Bereid je maar voor dan. Ik kom regelmatig in Rotterdam (zal niet veel verschillen met Amsterdam) en ik werk zelf in een filiaal in Groningen. Als je dan de verschillen ziet, al helemaal qua medewerkers en 'aanwezige' leidinggevende.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 00:07 schreef Krullie. het volgende:
Collegaaaaa's! Ik ga binnenkort in een vestiging ergens in Amsterdam werken en ik heb alleen maar ervaring met vestigingen in Groningen. Ben erg benieuwd of het in Amsterdam stiekem toch anders is.
Dit inderdaad. Sommigen zijn wel dankbaar voor de hulp en dat zijn eigenlijk de mensen waar je het voor doet.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 00:57 schreef einschtein het volgende:
[..]
Dit.
Was laatst nog met een vrouw meegelopen. Paar minuten voor mijn vrij-zijn, maar ik vond het niet erg. Mevrouw moest boodschappen doen voor haar zoon die in Tsjechie zat. Heel verhaal, hele aardige vrouw, kon maar niet ophouden over de slechte zaken daaro.
Als mevrouw dan naar de kassa toegaat, mij vriendelijk de hand schud, prima weekend wenst, bedankt voor de hele goeie service en mij weer hoopt te zien nadat ze terug komt: dan ben ik ook weer goed gemutst.
Daar komt het wel op neer. Daarnaast nog randzaken zoals splitsen, codeboeken, acties bouwen etc.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 01:12 schreef terrorsjaak het volgende:
De schappen voorzien van nieuwe vulling.
Ik wens je welgemeend sterkte.quote:Op donderdag 27 juni 2013 23:06 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
ben iig blij dat ik mij verder kan ontwikkelen en de tijd van mismanagement van de afdeling om kan proberen draaien.
Doe je goed! Q telling is leuk vind ik.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 02:26 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Ben wel komend weekend pad-hoofd bij de Q-telling, wat normaal alleen teamleiders mogen.
Ik blijf sceptisch. Hoe ziet een bedrijf waar jij 2 keer meedraait nu al een afdelingschef in je? En dan doel ik vooral niet op het feit dat je misschien met de andere afdelingschef op een lijn zit. Dat zegt niets over leidinggevende capaciteiten. Iets in mij zegt dat je over 3 maanden weg bent bij onze Gele Vrienden en dat AH je dan ook niet meer hoeft.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 07:21 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
Bedankt. Ik ga iig mijn schouders eronder zetten, en er het beste van maken!
Heb je ervaring daarmee dan?
Janneke, wat doe jij bij de ah/ahold/jumbo eigenlijk? Als ik vragen mag.
Een goede klant kan echt je hele dag goed maken. Een tijdje terug werkte ik tot 17 en was ik even met de collega's die me overnamen aan het kletsen toen een klant wat gesneden wilde hebben bij de deli. Toen ik mijn gesprek afkapte om te helpen zei ze dat ik rustig mijn gesprek af moest maken en dat ze eerst haar andere boodschappen ging doen.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 00:57 schreef einschtein het volgende:
[..]
Dit.
Was laatst nog met een vrouw meegelopen. Paar minuten voor mijn vrij-zijn, maar ik vond het niet erg. Mevrouw moest boodschappen doen voor haar zoon die in Tsjechie zat. Heel verhaal, hele aardige vrouw, kon maar niet ophouden over de slechte zaken daaro.
Als mevrouw dan naar de kassa toegaat, mij vriendelijk de hand schud, prima weekend wenst, bedankt voor de hele goeie service en mij weer hoopt te zien nadat ze terug komt: dan ben ik ook weer goed gemutst.
quote:Op vrijdag 28 juni 2013 09:42 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Ik blijf sceptisch. Hoe ziet een bedrijf waar jij 2 keer meedraait nu al een afdelingschef in je? En dan doel ik vooral niet op het feit dat je misschien met de andere afdelingschef op een lijn zit. Dat zegt niets over leidinggevende capaciteiten. Iets in mij zegt dat je over 3 maanden weg bent bij onze Gele Vrienden en dat AH je dan ook niet meer hoeft.
Desalniettemin succes
Gaat het zo makkelijk bij de gele concurrent?.. Dan ga ik namelijk ook meteen mijn CV opsturen, 2 dagen meelopen en dan ben ik SM! Dat ik daar nog niet eerder aan heb gedacht.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 07:21 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
Ik niet, als andere het niet weten staan het vast wel op Plaza: Persoonlijk -> Mijn regelingen NL.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:55 schreef Etsu het volgende:
Weten jullie hoe het precies zit als je onbetaald verlof wil?
Welke regels zijn daaraan gebonden e.d.?
quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:51 schreef TommieAH het volgende:
[..]
[..]
Gaat het zo makkelijk bij de gele concurrent?.. Dan ga ik namelijk ook meteen mijn CV opsturen, 2 dagen meelopen en dan ben ik SM! Dat ik daar nog niet eerder aan heb gedacht.
Als je een OT hebt (wat jij hebt) mag je eens in de zoveel jaar een paar maanden onbetaald verlof.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:55 schreef Etsu het volgende:
Weten jullie hoe het precies zit als je onbetaald verlof wil?
Welke regels zijn daaraan gebonden e.d.?
Ik wens je veel sterkte. Ik ben nog niet erg gecharmeerd van het personeelsbeleid (en dan vind ik dat van ons al niet eens geweldig).quote:Op vrijdag 28 juni 2013 07:21 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
Ik ben het helemaal met je eens. Daarnaast staan de opleidingen van AH zeer goed aangeschreven. Terwijl ik dat eigenlijk nog nooit heb gehoord van die van onze Gele Vrienden. Die het trouwens erg zwaar hebben in Amstelveen,, ze staan er behoorlijk onde druk nu we in heel Amstelveen op zondag open mogen.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 09:42 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Ik blijf sceptisch. Hoe ziet een bedrijf waar jij 2 keer meedraait nu al een afdelingschef in je? En dan doel ik vooral niet op het feit dat je misschien met de andere afdelingschef op een lijn zit. Dat zegt niets over leidinggevende capaciteiten. Iets in mij zegt dat je over 3 maanden weg bent bij onze Gele Vrienden en dat AH je dan ook niet meer hoeft.
Desalniettemin succes
Die reclamecheque was ik totaal vergeten. Heb er lang geleden wel een keer gebruik van gemaakt, valt me nu in. Misschien moet dat wat beter bekend gemaakt worden, in de winkel, op plaatsen waar iedereen langs loopt en het zien kan (ook degenen die mindere ogen hebben). Als je erg krap zit, zal het best een lelijke tegenvaller zijn als iets al snel uitverkocht is.quote:Op donderdag 27 juni 2013 11:28 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Toch vind ik dat ze hem hoger hadden moeten verwachten. Dit is de eerste keer dat ze 2de gratis hadden met kersen. een verwachting van 1.4 zou derhalve al veel logicher zijn. Uiteraard blijft het lastig inschatten. Ik kan klanten die boos worden ook nooit begrijpen, koop zelf dan gewoon wat anders.... Of haal bij acties in reclame cheque.
[..]
Scepsis. Teamleiders moeten zichzelf vaker controleren dan de ondergeschikten. Als ze op vergissingen/fouten gewezen worden, éérst controleren voordat de tipgever weggezet wordt ipv bij voorbaat aannemen dat het goed is omdat zij nu eenmaal de leider zijn. Op kantoor altijd het woordenboek bij de hand hebben voor een snelle controleblik, indien nodig. Spreektaal en schrijftaal kunnen verrassende verschillen hebben en bij spreektaal valt het meestal niet op als je het net verkeerd uitspreekt en geen flauw idee hebt hoe het er in geschreven vorm uit moet zien.quote:Op donderdag 27 juni 2013 23:43 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
Bedankt voor de uiteindelijk succces gewenst reacties. Ik snap de sceptisch die zo via het forum ontstaat. Iig bedankt en slaap ze : P.
Da's niet zo best van je, deze uitspraak. Stel dat er sprake is van een beroerte en die arm het niet goed meer doet? Bejaarden hebben meer tijd gehad om defecten te stapelen dan jij. En ben jij nooit ergens steevast te beroerd voor?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 00:36 schreef mujentas het volgende:
[..]
Het is inderdaad niet zo best, maar je doet er niks aan. Het is zoals het is.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 16:26 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Da's niet zo best van je, deze uitspraak. Stel dat er sprake is van een beroerte en die arm het niet goed meer doet? Bejaarden hebben meer tijd gehad om defecten te stapelen dan jij. En ben jij nooit ergens steevast te beroerd voor?
De Jumbo Academy staat ook erg goed aangeschreven wat ik zoal hoor (gevaarlijke uitspraak in een AH topic).quote:Op vrijdag 28 juni 2013 14:39 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Ik wens je veel sterkte. Ik ben nog niet erg gecharmeerd van het personeelsbeleid (en dan vind ik dat van ons al niet eens geweldig).
Jongen had bij ons gesolliciteerd en heb hem aangenomen dus hij ontslag genomen bij Jumbo, maar ze hielden hem wel aan zijn opzegtermijn. Snap ik. Vervolgens word die niet meer ingeplanned. Hou iemand dan niet aan zijn opzegtermijn en laat hem direct gaan. Goed wij hebben alles dus maar een week naar voren geschoven. Maar verbaasde me hier wel over..
[..]
Ik ben het helemaal met je eens. Daarnaast staan de opleidingen van AH zeer goed aangeschreven. Terwijl ik dat eigenlijk nog nooit heb gehoord van die van onze Gele Vrienden. Die het trouwens erg zwaar hebben in Amstelveen,, ze staan er behoorlijk onde druk nu we in heel Amstelveen op zondag open mogen.
Heb je een link naar een site met meer informatie over de Academy?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 16:53 schreef JesseW het volgende:
[..]
De Jumbo Academy staat ook erg goed aangeschreven wat ik zoal hoor (gevaarlijke uitspraak in een AH topic).
Ga je werken bij een filiaal of een franchise?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 07:21 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
http://www.jumbosupermarkten.nl/HRHomepage/Jumbo-Academy/quote:Op vrijdag 28 juni 2013 16:55 schreef mujentas het volgende:
[..]
Heb je een link naar een site met meer informatie over de Academy?
Komt zoals ik het nu lees beetje overeen met het HBO-Duaal dat AH aanbied. Alleen is dat wel op gewone hogescholen. Dat haal ik er hier nog niet helemaal uit.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 16:53 schreef JesseW het volgende:
[..]
De Jumbo Academy staat ook erg goed aangeschreven wat ik zoal hoor (gevaarlijke uitspraak in een AH topic).
Zijn hele grote verschillen per winkel inderdaad, dat is bij Jumbo niet anders.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 17:18 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Komt zoals ik het nu lees beetje overeen met het HBO-Duaal dat AH aanbied. Alleen is dat wel op gewone hogescholen. Dat haal ik er hier nog niet helemaal uit.
Gewaagde opmerkingen mogen hier best hoor![]()
En ik weet ook heel goed dat veel dingen valt of staat met het management in een winkelDaarom zijn er op personeelsgebied goede en slechte AH's en dat geld ook vast voor Jumbo
Ja om en nabij indd.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 19:19 schreef Hallyu het volgende:
Even tussen al dit Jumbo gedoe door. Wat is bij jullie de gemiddelde vulnorm? Ik neem aan ook gewoon (fris e.d. uitgezonderd) een colli (ben het enkelvoud nu alweer vergeten) per minuut?
Jumbo normering, zal niet heel veel verschillen als die van AH.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 19:19 schreef Hallyu het volgende:
Even tussen al dit Jumbo gedoe door. Wat is bij jullie de gemiddelde vulnorm? Ik neem aan ook gewoon (fris e.d. uitgezonderd) een colli (ben het enkelvoud nu alweer vergeten) per minuut?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De bonuskaart. Airmiles kan je niet koppelen aan bonus. Wel andersom.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 20:05 schreef zakpatat90 het volgende:
Vraagje:
Een klant koppelt haar airmileskaart aan haar bonuskaart. Deze bonuskaart laat ze scannen. Maar ze geeft ook een andere airmileskaart met een ander nummer wat is gekoppeld.
De kassa registreert beide airmileskaarten. Maar op welke kaart wordt er nu gespaard?
Ja oke, maar dat maakt niet uit. Gaat erom dat je 2 airmileskaarten in 1 transactie scant, op welke kaart spaar je dan?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 20:24 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
De bonuskaart. Airmiles kan je niet koppelen aan bonus. Wel andersom.
En wat ga je als Afdelingsleider Verslijn nu verdienen per uur?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 07:21 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
Verschilt per pad. Gemiddeld zo'n 50 cpu.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 19:19 schreef Hallyu het volgende:
quote:Op vrijdag 28 juni 2013 07:21 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
Ben erg benieuwd naar de antwoorden van mijn 2 vragen, watdoeteenvulploegleider.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 17:01 schreef JesseW het volgende:
Ga je werken bij een filiaal of een franchise?
Ik werk als afdelingsmanager DKW/ASM bij Jumbo. De afdelingsmanager Verslijn werkt bij ons in het weekend ook niet, in zijn plaats komt er dan een verkoopmedewerker die de vracht gaat verwerken en gaat bestellen voor de maandag. Ik ben bang voor je dat je functie niet meer gaat inhouden dan dat.
Krijgt de betreffende Jumbo in de ochtend of avond vers levering?
Waarom heb je geen prettige tijd gehad bij AH? Je wilde wel bij AH teamleider worden terwijl je het niet naar je zin had?quote:Op donderdag 27 juni 2013 23:29 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
hij bedoel niet: geen. Maar iig een. Dus in ieder geval een goede tijd.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 21:05 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Waarom heb je geen prettige tijd gehad bij AH? Je wilde wel bij AH teamleider worden terwijl je het niet naar je zin had?
Goed gegokt, collo per uur.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 21:09 schreef d4v1d het volgende:
cpu staat voor collo per uur gok ik?
Ik loop nu steeds te denken aan dat ding in mijn pc
De eerste die je scant lijkt me.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 20:27 schreef zakpatat90 het volgende:
[..]
Ja oke, maar dat maakt niet uit. Gaat erom dat je 2 airmileskaarten in 1 transactie scant, op welke kaart spaar je dan?
Ik zie ze nuquote:[img]httpergebwzine.net/p/0s.gif[/img] Op vrijdag 28 juni 2013 20:59 schreef JesseW het volgende:
[..]
[..]
Ben erg benieuwd naar de antwoorden van mijn 2 vragen, watdoeteenvulploegleider.
Wat uncle sam zegtquote:Op vrijdag 28 juni 2013 21:05 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Waarom heb je geen prettige tijd gehad bij AH? Je wilde wel bij AH teamleider worden terwijl je het niet naar je zin had?
Na een rondje plaza te hebben gedaan heb ik het volgende gevonden:quote:Op vrijdag 28 juni 2013 21:16 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
De eerste die je scant lijkt me.
Okéquote:Op vrijdag 28 juni 2013 21:25 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Wat uncle sam zegt.
Deed de zoekfunctie het dan op plaza?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 21:27 schreef zakpatat90 het volgende:
[..]
Na een rondje plaza te hebben gedaan heb ik het volgende gevonden:
Gebruik maken van andere (dan gekoppelde) Air Miles kaart
Als de Bonuskaart aan een Air Miles kaart is gekoppeld, maar er wordt toch een (andere) Air Miles kaart gescand, dan overschrijft dit andere Air Miles kaartnummer het aan de Bonuskaart gekoppelde Air Miles kaartnummer.
Dit geeft een klant de mogelijkheid om tijdelijk een andere Air Miles kaart te gebruiken. Op de kassabon is het Air Miles kaartnummer dan zichtbaar zonder de '*' in de kantlijn.
quote:Op vrijdag 28 juni 2013 21:30 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Deed de zoekfunctie het dan op plaza?
Waarom wordt de chef van doordeweeks er niet uitgekickt als hij incompetent is?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 21:24 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Ik zie ze nu.
Had geen tijd om eerder te beantwoorden.
Het is een franchise en ze krijgen de vers 's ochtends. Naar aanleiding van je eerder verhaal:
Dit gaat het worden:
Als de doordeweeks chef er niet is, geef ik leiding aan de afdeling. Als hij er wel is, doen we het samen.
Als de doordeweeks chef én ik er niet zijn neemt de eerste verkoper het over.
Als ik er ben, geef ik leiding, zal vooral in het weekend zijn.
Toen ik meeliep ergens anders, liep ik de winkelronde mee en was ik aanwezig bij het dagelijks teamoverleg. Waar ik mij verteld heb wat mij opviel bij de winkelronde. En zij vonden zaken die ik aandrooeg en de oplossingen daarbij goed.
Ook hebben ze mij laten zien hoe uren in de computer worden gezet en pallijsten etc. Worden uitgeprint en waar ze staan. Ook met de pda gewerkt.
Dus, wat denk je ervan?
Omdat er toch 2 nieuwe chefs komen? Watdoeteenvulploegleider en een andere fulltimer. Dat is wat ik uit zijn verhaal haalquote:Op vrijdag 28 juni 2013 21:36 schreef mujentas het volgende:
[..]
Waarom wordt de chef van doordeweeks er niet uitgekickt als hij incompetent is?
Nee excuus, dat wordt ook een nieuw iemand.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 21:36 schreef mujentas het volgende:
[..]
Waarom wordt de chef van doordeweeks er niet uitgekickt als hij incompetent is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |