abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128260289

Van harte welkom in ons topic over Albert Heijn!

In dit topic kun je al je vragen stellen over het werken bij Albert Heijn, de aanbiedingen van deze week bekijken of even rustig door de nieuwste Allerhande heenbladeren.

De TV Commercials met onze welbekende supermarktmanager zijn hier terug te vinden!

Ook onze fans zijn van harte welkom. Wij, als medewerkers, helpen u graag verder!

AH Plaza

CAO voor het levensmiddelenbedrijf

In deze tabel wordt uitsluitend het starters uurloon weergegeven van Caissière A, Medewerker Verkoop / Medewerker Verkoopklaar / Kwaliteitsmedewerker / Vakantiemedewerker. De laatste kolom betreft het All-in uurloon dat geldt voor medewerkers met een contract van 12 uur of minder per week.

Wat zijn de vastgestelde toeslagen?
Maandag t/m Vrijdag;
6:00-7:00 25%,
20:00-21:00 33,33%,
21:00-6:00 50%

Zaterdag:
6:00-7:00 25%,
18:00-24:00 50%
Zondag: 100%

Wat zijn TvT-uren? TvT-uren zijn Tijd Voor Tijd-uren. Dit is een saldo die kan worden opgehoogd met de uren die jij boven je contract werkt. Het is opgebouwd uit: overwerkuren, meeruren, toeslaguren (in uren omgezet, door-de-weekse dagen, zon- en feestdagen en overwerk) Wanneer je een Korte Parttimer (KPT) bent, contract van niet meer als 48u per periode, dan worden ze met elke periodieke salarisuitbetaling uitbetaald. Wanneer je een contract van meer dan 48u per periode hebt, dan worden ze in periode 3 en 10 uitbetaald.

Wat zijn BCD-uren? BCD uren zijn de uren die je normaliter werkt, maar nu niet kunt werken omdat de werkdag op een feestdag valt en de winkel dus gesloten is. Je krijgt BCD uren uitgekeerd, als je in de afgelopen 12 week 4 gelijknamige dagen hebt gewerkt. Het gemiddelde van het aantal gewerkte uren krijg je uitbetaald als BDC-uren. Bovendien krijg je hier een toeslag van 100% bij.

Wat is de hoogte van de maaltijd-vergoeding? Het maximale bedrag voor de maaltijd-vergoeding is ¤7,50. Dit dien je in de winkel zelf te besteden en alleen aan normaal voedsel. Snoep en dergelijke vallen hier niet onder.

Ik ben mijn Plaza-wachtwoord vergeten, wat nu? Je (Assistent-)Supermarkt Manager of teamleider kan het wachtwoord voor je Plaza-account resetten. Ga daarvoor dus altijd naar hun toe, vragen of het anders kan is onnodig. Het is simpelweg niet mogelijk.

Van het jaar 2013.
- 7 januari
- 4 februari
- 4 maart
- 1 april
- 29 april
- 27 mei
- 24 juni
- 22 juli
- 19 augustus
- 16 september
- 14 oktober
- 11 november
- 9 december

www.ikwerkindesupermarkt.nl

www.supermarkt.nl

www.werkenindesupermarkt.nl

www.vakcentrum.nl

Maak een nieuw topic aan door rechts onderaan deze pagina te klikken op 'nieuw topic'. De OP is hier te vinden.
pi_128260306
Sorry voor de kaap, maar het duurde te lang :P Tevens mijn eerste topic in deze reeks. :o

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 25-06-2013 22:59:21 ]
pi_128260325
Vroeger hadden wij ook heel veel non-food over. Tegenwoordig krijg je een non-food kop bij 5 of meer actiekoppen en een non-food tafel bij 3(?) verkooptafels. Wij hebben dus 4 actiekoppen ingetekend staan om zodoende geen non-food te ontvangen. Alleen non-food dat groot in de folder staat willen we nog wel eens bestellen.

Wel krijgen we elk jaar een BBQ molen, en elk jaar sta je het weer af te prijzen of op te slaan voor volgende zomer. Hetzelfde geldt eigenlijk voor de paasmolens. Vorig jaar waren ze op Plaza aan het huilen dat veel winkels nog molens hadden staan die eigenlijk retour moesten en dat de levering van de BBQ molen daar door in gevaar kwam. Ik een SSCtje typen dat ze onze molen best aan een andere winkel mogen geven, komt dat verrekte ding alsnog gewoon binnen :')
  dinsdag 25 juni 2013 @ 23:02:42 #4
397778 Curlbrah
dun dun dun
pi_128260544
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 22:58 schreef d4v1d het volgende:
Sorry voor de kaap, maar het duurde te lang :P Tevens mijn eerste topic in deze reeks. :o
het valt mij altijd op hoe ver de vakkenvullers van elkaar staan in de AH

bij de c1000/coop staan ze meestal naast elkaar.
Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken
pi_128260550
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 22:58 schreef mujentas het volgende:
Vroeger hadden wij ook heel veel non-food over. Tegenwoordig krijg je een non-food kop bij 5 of meer actiekoppen en een non-food tafel bij 3(?) verkooptafels. Wij hebben dus 4 actiekoppen ingetekend staan om zodoende geen non-food te ontvangen. Alleen non-food dat groot in de folder staat willen we nog wel eens bestellen.

Wel krijgen we elk jaar een BBQ molen, en elk jaar sta je het weer af te prijzen of op te slaan voor volgende zomer. Hetzelfde geldt eigenlijk voor de paasmolens. Vorig jaar waren ze op Plaza aan het huilen dat veel winkels nog molens hadden staan die eigenlijk retour moesten en dat de levering van de BBQ molen daar door in gevaar kwam. Ik een SSCtje typen dat ze onze molen best aan een andere winkel mogen geven, komt dat verrekte ding alsnog gewoon binnen :')
Helaas 2 nf tafels en 2 nf koppen. Je kan dus voorstellen hoeveel restant dit vaak oplevert. De Jamie Oliver actie wat keer op kop was, hebben we nog 7! fust van over.. Gaat soms echt nergens over, heb het idee dat het soms ruimingen zijn. Met name op zaterdag. Het systeem zou moeten weten dat je dit op zaterdag avond echt niet meer gaat verkopen. Tevens halen we ook vanaf 16 uur koppen leeg. Dus de nieuwe handel die zaterdag binnenkomt blijft in magazijn, wachtend tot het afgeprijsd wordt.
pi_128260617
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 23:02 schreef Curlbrah het volgende:

[..]

het valt mij altijd op hoe ver de vakkenvullers van elkaar staan in de AH

bij de c1000/coop staan ze meestal naast elkaar.
Hoe bedoel je die precies? :P Naast elkaar is nogal irritant. Sta je steeds in elkaars weg :')
  dinsdag 25 juni 2013 @ 23:04:16 #7
397778 Curlbrah
dun dun dun
pi_128260649
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 23:03 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Hoe bedoel je die precies? :P Naast elkaar is nogal irritant. Sta je steeds in elkaars weg :')
bij elkaar in het gangpad, terwijl ze bij AH meestal een paar gangpaden uit elkaar staan.
Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken
pi_128260668
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 23:04 schreef Curlbrah het volgende:

[..]

bij elkaar in het gangpad, terwijl ze bij AH meestal een paar gangpaden uit elkaar staan.
En dat is een probleem omdat...? :P
  dinsdag 25 juni 2013 @ 23:04:48 #9
397778 Curlbrah
dun dun dun
pi_128260686
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 23:04 schreef d4v1d het volgende:

[..]

:') not sure if srs
pi_128260705
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 23:04 schreef Curlbrah het volgende:

[..]

:') not sure if srs
oh gvd, :') Fu.
pi_128260712
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 23:04 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Meer vulkarren, dus drukker. Irritant voor de klant.
pi_128260731
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 22:50 schreef ikbenschipper het volgende:

[..]

Met de tool kan je achter de computer inloggen op de terminal. Handig al je boven bent en even snel iets wil afboeken of een voorraad naar nul wil zetten of terug zetten omdat het fout is geteld.

Hierdoor kan je via je computer dus een screenshot maken.
Tevens in het kader van handigheidjes;

De Replenishment tool kan ook worden gebruikt om voorraden te checken van andere winkels. Handig als een klant vraagt of je even kan kijken of een winkel in de buurt een bepaald artikel in het assortiment heeft / op voorraad heeft.

Als je in Plaza op de RE button klikt wordt je automatisch ingelogd op je eigen filiaal. Als je een een snelkoppeling maakt van de url adres kan je hier op klikken zonder dat je Plaza op hebt en kan je rechts boven in de hoek een filiaal selecteren.
pi_128260749
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 23:05 schreef Fivel het volgende:

[..]

Ja, dus wat is het probleem dat ze niet bij elkaar in het gangpad staan? Staan er juist minder karren.
pi_128260842
Tevens, in de AH waar ik altijd boodschappen doe (eentje die dichterbij is, wil er alleen voor geen goud werken) Maken ze er echt een sport van om het de klant zo moelijk mogelijk te maken :') Somige liggen er gewoon echt in het pad te vullen. Nee niet staan.. Echt liggen. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-06-2013 23:07:48 ]
pi_128260854
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 23:02 schreef Fivel het volgende:

[..]

Helaas 2 nf tafels en 2 nf koppen. Je kan dus voorstellen hoeveel restant dit vaak oplevert. De Jamie Oliver actie wat keer op kop was, hebben we nog 7! fust van over.. Gaat soms echt nergens over, heb het idee dat het soms ruimingen zijn. Met name op zaterdag. Het systeem zou moeten weten dat je dit op zaterdag avond echt niet meer gaat verkopen. Tevens halen we ook vanaf 16 uur koppen leeg. Dus de nieuwe handel die zaterdag binnenkomt blijft in magazijn, wachtend tot het afgeprijsd wordt.
Oh ja, ondanks de herhaalde berichten op Plaza over het retour sturen van dat display hebben wij hem lekker in de winkel laten staan :P

We hebben nog wel wat over, maar niet gek veel. De 2e keer liep het gewoon niet meer.
pi_128260868
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 23:05 schreef mujentas het volgende:

[..]

Tevens in het kader van handigheidjes;

De Replenishment tool kan ook worden gebruikt om voorraden te checken van andere winkels. Handig als een klant vraagt of je even kan kijken of een winkel in de buurt een bepaald artikel in het assortiment heeft / op voorraad heeft.

Als je in Plaza op de RE button klikt wordt je automatisch ingelogd op je eigen filiaal. Als je een een snelkoppeling maakt van de url adres kan je hier op klikken zonder dat je Plaza op hebt en kan je rechts boven in de hoek een filiaal selecteren.
Heb een tijdje bij een ander filiaal gewerkt, ik weet nog een (oude) inlogcode voor terminal van iemand daar. Ik log dus soms wel eens via de link voor terminal in om te zien wat voor vcr ze hebben en wanneer ze het lopen. Het is een franchise en die doen echt niks aan vcr. Of er wordt ge-enterd of niet gelopen (zelfs niet gestart).
pi_128260874
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 23:07 schreef d4v1d het volgende:
Tevens, in de AH waar ik altijd boodschappen doe (eentje die dichterbij is, wil er alleen voor geen goud werken) Maken ze er echt een sport van om het de klant zo moelijk mogelijk te maken :') Somige liggen er gewoon echt in het pad te vullen. Nee niet staand, echt liggend. :')
pi_128260909
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 23:02 schreef Fivel het volgende:

[..]
Tevens halen we ook vanaf 16 uur koppen leeg. Dus de nieuwe handel die zaterdag binnenkomt blijft in magazijn, wachtend tot het afgeprijsd wordt.
Dat is natuurlijk ook niet volgens AH beleid. Na sluiting pas op en afbouwen en voor opening weer hebben staan.

Ik heb uitgerekend dat als we op zondag dit zouden gaan doen het ons maximaal 0,1% loonsom extra gaat kosten. Moeten we misschien maar gaan doen dan..... Is kijken hoe de OM hier tegenover staat.
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 23:09:53 #19
397778 Curlbrah
dun dun dun
pi_128260958
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 23:05 schreef Fivel het volgende:

[..]

plek zat in een gangpad voor 2 vulkarren
pi_128260999
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 23:09 schreef ikbenschipper het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk ook niet volgens AH beleid. Na sluiting pas op en afbouwen en voor opening weer hebben staan.

Ik heb uitgerekend dat als we op zondag dit zouden gaan doen het ons maximaal 0,1% loonsom extra gaat kosten. Moeten we misschien maar gaan doen dan..... Is kijken hoe de OM hier tegenover staat.
Ik weet het. Zit in de planning om dit anders aan te pakken. Met 5 man alles leeghalen/opbouwen vanaf 18 en dan doorgaan tot 21 (tot 20 uur open). Vanaf 17 uur is het erg rustig.
pi_128261045
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 22:24 schreef einschtein het volgende:
Vanmiddag nog zo'n vervelende klant. Meneer moest een winterpeen hebben, voor 35cent. Nou, de enige winterpenen die wij verkopen zijn per stuk 0,69. Vaste prijs.

Hij vroeg het niet heel vriendelijk, laat staan dat hij een reden gaf, hij moest het gewoon voor die prijs hebben. 'Dat kan toch wel voor 35 cent?' 'Het is maar 300 gram, dat kan best voor 35 cent.' 'Ik moet een winterpeen hebben voor 35 cent.' 'Kijk nou hoe ie is, dat kan prima.'

Wel zo'n 10 keer 'nee' gezegd. 'Ik vraag bij de kassa wel even, kunnen ze hem wegen.' Hij naar de kassa, ik ben maar even mee gelopen en op een afstandje gaan wachten tot hij aan de beurt was. Toen hij aan de beurt was, wat dichterbij gaan staan. 'Voor het vak staat aangegeven dat hij 35 cent kost. Dus dan krijg ik hem nu ook mee voor 35 cent, lijkt mij.'
Hoe is dit uiteindelijk afgelopen? Bijzonder vervelend hoor, zulke klanten.
pi_128261064
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 23:09 schreef Curlbrah het volgende:

[..]

2 vulkarren + vulcontainer + fusten. Dit vind ik te druk. Ik zorg ervoor dat er altijd 1 vuller in 1 gangpad staat. Stel je voor: container midden in gangpad en toevallig 2 vullers aan beide kanten van container vak aan het vullen. Klant kan er niet meer langs...
pi_128261078
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 23:09 schreef Curlbrah het volgende:

[..]

Waarom zou je ze zo graag dichter bij elkaar willen hebben???
Overigens is er bij ons echt geen ruimte om fatsoenlijk 2 karren te plaatsen met alle displays die ook nog in de winkel staan.
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
pi_128261079
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 23:08 schreef Fivel het volgende:

[..]

Heb een tijdje bij een ander filiaal gewerkt, ik weet nog een (oude) inlogcode voor terminal van iemand daar. Ik log dus soms wel eens via de link voor terminal in om te zien wat voor vcr ze hebben en wanneer ze het lopen. Het is een franchise en die doen echt niks aan vcr. Of er wordt ge-enterd of niet gelopen (zelfs niet gestart).
Wij lopen de VCR structureel iedere dag. Maar het is hun eigen keuze om wel of niet VCR te lopen. Het is maar net hoe belangrijk je voorraadbeheer vindt.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 23:13:15 #25
397778 Curlbrah
dun dun dun
pi_128261136
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 23:11 schreef Fivel het volgende:

[..]

2 vulkarren + vulcontainer + fusten. Dit vind ik te druk. Ik zorg ervoor dat er altijd 1 vuller in 1 gangpad staat. Stel je voor: container midden in gangpad en toevallig 2 vullers aan beide kanten van container vak aan het vullen. Klant kan er niet meer langs...
Oh, dan hebben ze bij jou misschien de gangpaden dicht op elkaar staan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')