Wat een heerlijk festival was dit zeg! Geen idee waar ik moet beginnen. Nouja, dan maar bij het begin beginnen toch?
Eerste indruk: Een enorme drukte voor de bus, waarbij ik meerdere keren vloekend geplet ben. Een meisje moest zelfs haar rolkoffer (

) achter laten omdat haar armen zo'n beetje uit elkaar gescheurd werd. Zij werd de bus in getrokken, terwijl de grote rolkoffer er niet door mocht. Jankenjankenjanken.
Tweede indruk: Mooie camping, fijn geregeld, en een prachtige ingang het festivalterrein op. Leuk dat die materialen ook terug kwamen bij de D's bij de barren enzo. Ook erg lekker weer, en een leuke sfeer.
De eerste dag: Eten

. Nomnomnomnom.. De vegetarische Gyros, de hamburgers, en vooral Buskruit. Geweldig. Verder ook veel leuke bandjes gezien, maar niets wat een enorme indruk achter liet. Heb vooral bij podium 4 gestaan, een erg leuke toevoeging!
De eerste nacht: We komen bij onze tent, blijken onze overburen hun tent (niet overdreven) 10 centimeter van onze tent af gezet. Nog even gekletst met ze, en rond half 3 naar bed gegaan. Maar terwijl we net sliepen.. Natuurlijk, er valt er een bezopen iemand over de scheerlijnen van de overburen. Ik schrik me natuurlijk helemaal kapot, want hij valt met zijn volle gewicht op me, en dan besluit hij ook nog eens met zijn ellebogen (die op mijn rug lagen) zichzelf af te zetten om weer overeind te klauteren. Zonder een sorry of wat dan ook is hij heel hard weggerend. We zijn meer dan een uur bezig geweest met die tentstok te 'maken' voor de andere nachten. Alles was verbogen, er was een hoop afgebroken, en ook het elastiek (wat normaal in de stok zit) was enorm uitgelubberd. Lang leve onze overburen die ducktape hadden

. Heb de dagen daarna redelijk gekneusd rondgelopen.
De tweede dag: Eten, eten en eten. Mijn vrienden hadden het knappe meisje van de Kapsalontent ontdekt dus veel daar gezeten. Verder de schommels uitgeprobeerd terwijl ik met wat oude bekenden bij kletste, heerlijk dat ze die hadden opgehangen. Heel wat leuks gezien (Balthazar, Alt-J, Agnes Obel

) maar het toppunt voor mij was toch Damien Rice. Wat een fantastische man, met een fantastische stem en een geweldige show. Echt enorm indrukwekkend, het was echt doodstil om me heen.
De tweede avond: De hele avond wakker gelegen van zatte Nederlanders die het leuk vonden om dennenappels naar ons te gooien toen we buiten zaten te kletsen. Totdat een van mijn vrienden enorm boos werd, toen durfde ze het alleen nog maar toen we in de tent lagen. De lafaards.
De derde dag: De Sangria (

) ontdekt en ook gelijk over mijn broek, in mijn haren en over mijn witte shirt heen gekregen.Een foute zwaai van de armen van een vriend. Die het daarna droog probeerde te deppen met wat servetjes. Het allermooiste was het moment dat hij besefte dat hij bij m'n boezem de sangria probeerde af te deppen, want hij werd opeens knalrood en ging verslagen zitten. Op dat moment liepen de tranen al over m'n wangen van het lachen, dus heb het hem vergeven

.
Verder veel moois gezien, maar dit was voor mij toch wel de minste dag qua muziek. Niet dat ik het erg vond, want uiteindelijk heb ik genoeg andere leuke dingen gedaan. Wel heb ik een flinke irritatie gehad tegenover mijn vriendin, maar ach. Dit was voor haar het eerste festival, dus het enige wat ze continu deed was foto's en filmpjes maken. Heel leuk, maar om nou hele concerten op te nemen, en zelfs op te nemen hoe je van de tent naar de minimarkt loopt gaat me wel heel ver

. Tijdens Kurt Vile heb ik d'r opname weggedrukt, waarna ze boos werd. "Het nummer is nog niet afgelopen,, want het applaus hoort er ook nog bij". Het enige wat ik nog gezegd heb is: "Luisteren en genieten, niet alleen kijken" , en daarna heb ik besloten het ook maar zo te laten.
Qua verdere muziek, bijna vooraan gestaan bij Sigur Ròs, opzich erg mooi, maar wat veel jankende meisjes om me heen. Verder viel Kurt Vile me die dag erg tegen, ik denk dat ik te hoge verwachtingen had gekregen door zijn prachtige CD

. En veel andere bandjes mee gekregen, ook vanuit tent 3 tijdens de regenbuien (wanneer mijn vrienden weer aan het 'flirten' waren met het kapsalonmeisje en het begon te regenen moesten we daar wel naar binnen). Bij de Local Negatives waren leuk, Suuns en ook the Black Angels ben ik blijven staan, wat een fijne muziek was dat.
Laatste avond: Heerlijk geslapen, wel om 6 uur gewerkt door een stel Belgen met potten en pannen die 'the Lion sleeps tonight' probeerden te zingen. Gelukkig moesten we toch vroeg op omdat de meeste gewoon moesten werken, dus hebben we gelijk alles ingepakt en zijn we naar huis gegaan. Maar mijn hemel, wat heb ik lekker geslapen vannacht.
Al met al een heel erg tof festival

. Er zijn nog wel wat verbeterpuntjes, zoals de weinige vrouwenwc's en het lage podium bij tent 2. Toch heb ik veel moois gehoord, veel leuke dingen gedaan, en de omgeving en het eten was echt geweldig. Als de line-up volgend jaar weer net zo goed is ben ik er zeker bij!
Edit: Jemig, is nog een best lang verhaal geworden. En dat terwijl ik de helft qua bands en dingen nog niet eens heb benoemd

.
[ Bericht 3% gewijzigd door livalo op 26-06-2013 00:59:20 ]