Andyy | maandag 24 juni 2013 @ 23:44 |
Voorafgaande delen: Topicreeks: BMW fantopic Modellen: 1-serie: • Oksel, E87 118d • Scorpie, E87 118i • Impry, E87 130i • Maart78, E81 118i 3-serie: • dnzl, E30 316 • piekartz87, e36 323i • Gkhn, E30 320i • Catch22-, E30 320i • Jaapie1993, E30 320i • Youp, E30 320i • fer, E30 320i Baur TC2 • metallicattim, E30 318iA, E30 325i • rival, E30 325e, E30 325i, E30 330i, E36 325i • Twista101, E36 316i • Mavi86, E36 316i • Fransbreda, E36 316i • justmattie, E36 316i • RPG, E36 316i • jitzzzze, E36 318tds touring • Teamlead, E36 318tds • Turquaz52, E36 318i, E36 323i • Gokhan03, E36 323ti compact • MrTorture, E36 325i • Xtr3mE, E46 318ci • mitchelll0181 E46 318i • Maharbal, E46 325ci • SingleCoil E46 325ic • Mikkie, E46 320d • Peewee, E46 320d • xaban06, E46 320td • Vuurmuis, E46 325ci • Boegschroef, E92 320d, E30 320i • Nelisb, E90 320d • Moody, F30 320i • Driftkikkerrrrr e30 318i. 5-serie: • Rizzeau, E28 525i • mighty_myte, E34 520i • disyn, E39 520i • lezzer, E39 525i • eevebe, E39 528i • Rizkant, E39 528i • M.O.D, E39 540i • Boegschroef, E60 525d • tong_poh, E60 535d 6-serie: • HFdude, E64 (645i CI S) 7-serie: • YoshiBignose, E23 732i • Chooselife, E32 735i • Tarado, E38 740iL • Alicey & SingleCoil, E38 740iL 8-serie: - X: • lezzer, E83 X3 2.0d • von_Preussen, E70 X5 3.0d • Andyy, E84 X1 sDrive 20i Z: • minispilie, E36/7 Z3 1.9 • lommy, E36/7 Z3 2.8 cabrio • k_man, E85 Z4 • oYo, E89 Z4 35i M • Okeuj, E92 M3 Onderdelen Meer onderdelen Staat je geliefde auto er niet bij? Vermeld het even en het wordt wellicht aangepast. http://bmw.workshop-manuals.com/ | |
Andyy | maandag 24 juni 2013 @ 23:44 |
Pleur er P-zero, Pilot supersport, EAgle blabla eronder joh. | |
Piet__Piraat | dinsdag 25 juni 2013 @ 00:23 |
Voor de prijsbewuste consument: http://www.autobanden-365.nl/ | |
jitzzzze | dinsdag 25 juni 2013 @ 08:08 |
Lekker hoor, 4 Michelin Energy Savers. Niet om het energy saven want dat boeit me geen hol. Maar wel om het lage geluid, uitstekende grip in nat en droog en de goede prijs. En weinig rolweerstand is ook lekker op de snelweg, en ze zijn comfortabel. Wat wil een mens nog meer? | |
Matty___ | dinsdag 25 juni 2013 @ 09:41 |
ik vind de combinaties die je noemt nogal tegenstrijdig. In mijn beleving is het rubber altijd harder bij energy savers waardoor je juist minder grip hebt. | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 25 juni 2013 @ 09:44 |
Die energy savers zijn zulke rotdingen en maken ook enorme herrie. | |
rival | dinsdag 25 juni 2013 @ 11:21 |
energie saven is grip inleveren. profielen die voor minder geluid worden gemaakt hebben een slechtere waterafvoer dan degene die gemaakt worden waar het voor dient, water afvoeren. | |
jitzzzze | dinsdag 25 juni 2013 @ 12:26 |
Tsja jongens, ik verzin het ook niet. Ik rijd er al jaren op (tenzij 'nieuwe' auto met andere banden gekocht word) en ze bevallen me prima. Ik heb ook geen racemonster, en rijd ook niet overdreven hard. Maar wel 200Km op een dag, waardoor dit voor mij de beste keuze is. http://www.bandenuniversu(...)5-88t-zomerband.html | |
bokkepoot | dinsdag 25 juni 2013 @ 12:28 |
Het is nog altijd een betere keuze dan Wanli's of een ander chinees rommel merk. | |
maart78 | dinsdag 25 juni 2013 @ 13:24 |
ik heb minerva banden. die zijn ook zo glad als een aal als de weg nat is. en dan heb ik ook nog winterbanden dus het duurt wel even voordat deze versleten zijn | |
Prullenbak6 | dinsdag 25 juni 2013 @ 18:38 |
Toyo T1 sport | |
Andyy | dinsdag 25 juni 2013 @ 19:25 |
Hier Goodyear efficientgrip, grip kan beter, maar is niet slecht opzich. | |
daNpy | dinsdag 25 juni 2013 @ 21:39 |
Toyo CF1 Runflats achter en Conti SC3s voor (Bridgestone op de motor, Dunlops op de DAF en Toyo's/Dunlops op de Golf ) | |
Fopje | woensdag 26 juni 2013 @ 00:05 |
Even een vraagje. Bij mij zit er een kastje met 6 kleine leidingen op de lege plaats links achter. Heeft iemand enige idee wat dat kan zijn? In mijn boekjes staat er niks over in. ( gewoon een lege plek ) En is het normaal dat de temperatuur van een 330 al na 5 a 10 minuten rijden netjes in het midden staat? Is dat niet wat snel? [ Bericht 16% gewijzigd door Fopje op 26-06-2013 00:13:38 ] | |
daNpy | woensdag 26 juni 2013 @ 06:48 |
Dat is je koelvloeistof en dat is idd normaal | |
jitzzzze | woensdag 26 juni 2013 @ 07:49 |
Inderdaad is je KVS dan op temperatuur, maar niet je olie! Dat kan wel een kilometer of 20/25 duren voordat die goed op temperatuur is. | |
Fopje | woensdag 26 juni 2013 @ 08:59 |
Dat dacht ik al ja. Had wel handiger geweest om ook een olietemperatuur meter in te laten bouwen | |
mitchelll0181 | woensdag 26 juni 2013 @ 09:03 |
Zeker een diesel ? Zoja je brandstofpomp. | |
Fopje | woensdag 26 juni 2013 @ 12:05 |
Nee, het is een benzine. | |
mitchelll0181 | woensdag 26 juni 2013 @ 12:33 |
..okeeeee .. Uhmz dan heb ik geen idee Ik denk je abs regeling.. Kan echt niks anders bedenken | |
rival | woensdag 26 juni 2013 @ 12:36 |
fotooooooo | |
mitchelll0181 | woensdag 26 juni 2013 @ 12:37 |
Got it. Idd ABS http://item.mobileweb.ebay.com/viewitem?itemId=171046398421 | |
jitzzzze | woensdag 26 juni 2013 @ 12:40 |
Ja, zo kan je ook je ABS uitzetten. Gewoon de pomp eruit trekken. | |
Fopje | woensdag 26 juni 2013 @ 13:05 |
Ohja, daar had ik ook nog wel achter kunnen komen Maandag gaat hij voor het eerst naar de garage. Ik heb af en toe een ontzettende stinklucht in mijn auto als ik stil sta. Een soort brandingslucht maar waarvan het vandaan komt weet ik niet (onder mijn motorkap maar de precieze lokatie durf ik niet te zeggen) Hopelijk is er iets simpels lek ofzo. We gaan het zien... | |
jitzzzze | woensdag 26 juni 2013 @ 13:07 |
Olielek/zweten op heet motorblok. | |
Fopje | woensdag 26 juni 2013 @ 13:47 |
Zoiets denk ik ook ja, kan het alleen zelf zo even niet zien. Het rare is wel dat het soms ook na 5 kilometer is. Dan zou het blok nog niet zo warm moeten zijn toch? Schijnt vaker gebeuren bij BMW dat de pakking in het kleppendeksel wat lekt. Ik hoop in ieder geval dat ze iets kunnen vinden. Altijd zo irritant als ze niks kunnen vinden maar dat er wel iets aan de hand is Maar ik breng mijn auto altijd naar die garage en helpen me altijd super met uitgebreide uitleg erbij en dergelijke dus ik heb goede moed. | |
jitzzzze | woensdag 26 juni 2013 @ 13:49 |
Voel er maar eens aan na 500m Dat wordt heter dan je denkt. | |
Fopje | woensdag 26 juni 2013 @ 13:52 |
Hmm oke dan zou het nog wel kunnen ja Ik vind het altijd zo kut he met een andere auto. Elk geurtje en elk geluidje wat je hoort... ik word er altijd veel te nerveus van | |
jitzzzze | woensdag 26 juni 2013 @ 13:53 |
Het kan ook gewoon een smerige interieurfilter zijn. Als je rijd komt er veel meer lucht doorheen en valt het niet zo op. | |
Fopje | woensdag 26 juni 2013 @ 13:54 |
Het is niet altijd, soms sta ik gewoon stil en loopt hij keurig netjes stationair en ruik ik helemaal niets. Het is alleen volgens mij als ik even een dot gas gegeven heb. | |
jitzzzze | woensdag 26 juni 2013 @ 13:56 |
Dan moet het haast wel verbrande olie zijn of je uitlaat lekt. | |
rival | woensdag 26 juni 2013 @ 14:57 |
helemaal gek kan dat mij maken..... het gevoel hebben dat mijn auto uit elkaar dreigt te vallen en dan blijkt er ergens een klein dingetje los te hangen oid | |
jitzzzze | woensdag 26 juni 2013 @ 15:24 |
Of een los boutje o.i.d. wat in je deur zit, wat achter de bekleding los licht echt in de deur. Gillend gek word je ervan | |
Hyperdude | woensdag 26 juni 2013 @ 19:06 |
Zo ziet het er uit bij een "normale", en niet gepoetste 2001 330i Zoek de verschillen. Pakking kleppendeksel is twee jaar geleden vervangen. Stond ik op de Stelvio na enige stijgactiviteit stil bij wegwerkzaamheden; kwam de walm uit de spleten tussen motorkap en spatbord. Denk je ook even sh****t. | |
jitzzzze | woensdag 26 juni 2013 @ 19:08 |
De kleur? | |
Hyperdude | woensdag 26 juni 2013 @ 19:09 |
Qua humor kan je wel naar het Audi topic. | |
jitzzzze | woensdag 26 juni 2013 @ 19:12 |
Het Audi topic brrrrrrr | |
Fopje | woensdag 26 juni 2013 @ 19:15 |
Dan schrik je wel ff ja Was je veel kwijt? | |
Hyperdude | woensdag 26 juni 2013 @ 19:28 |
Pakking staat op de nota voor 35 ex. Zal bij een X wel 3 of 4 keer zo duur zijn, schat ik. Arbeidsloon weet ik niet; ze hebben toen nog wat meer dingetjes gedaan. Maar een uurtje moet wel lukken volgens mij. | |
Fopje | woensdag 26 juni 2013 @ 19:37 |
Dan hoop ik dat dat het probleem is | |
maart78 | donderdag 27 juni 2013 @ 11:17 |
Net een liter AM-L 5W30 olie bij de dealer wezen halen voor 23,74eurie Das gotver 50 gulden | |
mitchelll0181 | donderdag 27 juni 2013 @ 11:57 |
Wie doet dat dan ook | |
jitzzzze | donderdag 27 juni 2013 @ 12:40 |
Dat moet je ook niet doen, als je je geld weg wilt gooien kan je het ook aan mij geven | |
Fopje | donderdag 27 juni 2013 @ 15:59 |
Ik belde de dealer ook om olie te verversen... 285 euro Ik ben gekke henkie niet... Ze zeiden wel dat ik een zeldzame uitvoering had toen ik het chassisnummer gaf | |
jitzzzze | donderdag 27 juni 2013 @ 16:00 |
Gieten ze er goud in? | |
spectrumanalyser | donderdag 27 juni 2013 @ 16:23 |
285 euro? wow. wat een geld. en vreemd dat ze naar het chassisnummer vroegen. BMW LongLife04 olie kost 21,20 euro. oliefilter 6,00 euro. huren van een brug 10 euro voor een heel uur. 17 juli ververs 'k de olie bij m'n e46 het resetten van de service interval doe ik met een apparaatje van 15 euro. loshalen van het oliefilter kan met een bmw dop, die ik mag lenen van de doehetzelf-garage. | |
Piet__Piraat | donderdag 27 juni 2013 @ 19:31 |
Resetten van de interval kan zelfs gratis . BMW-dop heb ik ooit gekocht voor een tientje ofzo en al lang terugverdiend. Garages zijn afzetters . 285 euro terwijl er voor 30 euro olie in gaat en een tientje voor een filtertje. Uurtje beunen ook. Dat garages ook geld moeten verdienen snap ik, maar dit gaat nergens over | |
Hyperdude | donderdag 27 juni 2013 @ 19:47 |
Olie betaal ik zelf ook bijna ¤10 de liter voor bij Oil-center.de Dus dat is al 2x zoveel als jouw "30 euro olie". Maar dan nog; 285 is wel een beetje veel. | |
spectrumanalyser | donderdag 27 juni 2013 @ 19:50 |
ik kan 't vanaf nu dan gratis. en mensen rondom Alkmaar zijn gerust welkom voor zo'n hippe gratis reset. even met een paperclip of snoertje kan uiteraard, als je daar vertrouwen in hebt. een foto ter vermaak van het verhaal. | |
jitzzzze | donderdag 27 juni 2013 @ 20:26 |
Handig tooltje, mocht je er vanaf willen roep dan even | |
KawaZ | donderdag 27 juni 2013 @ 20:48 |
Hoe doe ik dit ? Ik heb mijn BMW laatst ook zelf een beurtje gegeven, maar ik heb alleen geen flauw idee hoe ik die service interval reset... Gaat om een E46 328i uit 1998. | |
mitchelll0181 | donderdag 27 juni 2013 @ 20:53 |
Waar woon je ? | |
KawaZ | donderdag 27 juni 2013 @ 20:54 |
Westland | |
mitchelll0181 | donderdag 27 juni 2013 @ 21:04 |
Ik kan em resetten voor je. Woon in Hoogvliet. | |
Goddelijker | donderdag 27 juni 2013 @ 21:15 |
Deze dan: http://www.ebay.nl/itm/OB(...)2e03e#ht_3368wt_1163 | |
maart78 | donderdag 27 juni 2013 @ 21:17 |
http://www.marktplaats.nl(...)e2e0&previousPage=lr deze is wel duurder | |
jitzzzze | donderdag 27 juni 2013 @ 21:21 |
8 euro en verzending vanuit china | |
Goddelijker | donderdag 27 juni 2013 @ 21:22 |
So? | |
jitzzzze | donderdag 27 juni 2013 @ 21:23 |
Klinkt niet echt betrouwbaar, maar goed, wellicht vergis ik mij. | |
mitchelll0181 | donderdag 27 juni 2013 @ 21:24 |
Dealextreme is gratis verzending.. Werkt perfect | |
Goddelijker | donderdag 27 juni 2013 @ 21:24 |
Denk je dat die van Marktplaats van 15 beter is? Die heeft dezelfde besteld en verkoopt 'm hier door voor meer. En je hebt gewoon Paypal-bescherming, je hebt alleen kans dat je 2-3 weken moet wachten voor je hem in huis hebt. | |
jitzzzze | donderdag 27 juni 2013 @ 21:25 |
Nee, dat is precies hetzelfde apparaat. | |
Goddelijker | donderdag 27 juni 2013 @ 21:25 |
Precies. Gewoon betrouwbaar via eBay/vanuit China. | |
KawaZ | donderdag 27 juni 2013 @ 21:29 |
Kijk dat zou wel heel erg mooi zijn! Ik vertrek dit weekend voor een weekje vakantie, maar dan neem ik daarna even contact met je op! Trouwens, wat denken jullie, zijn die E46 328jes nog enigszins te verkopen? Aangezien iedereen tegenwoordig klein en zuunig wilt rijden.. Ik heb hier dus een hele nette staan, zowel van binnen als van buiten, leder is nog als nieuw. Maar aangezien dit jaar weer wil gaan studeren wordt de Bimmer toch wat te duur ben ik bang... Wat zou zo'n auto nog ongeveer waard zijn? Het gaat om een E46 328i Executive uit 1998 met 190dkm op de teller. | |
mitchelll0181 | donderdag 27 juni 2013 @ 21:39 |
Goed ik hoor het wel. Enne 4-5 K zo .. | |
Hyaenidae | donderdag 27 juni 2013 @ 21:46 |
Waarom skip je die vakantie dan niet? Liever heel het jaar plezier van je wagen dan één week vakantie. En zo vreselijk duur is een E46 nou ook weer niet om te rijden, tenzij je echt 20k+ km's/jaar maakt want dan tikken de brandstofkosten nogal aan. | |
KawaZ | donderdag 27 juni 2013 @ 23:17 |
Die vakantie kost niks;) Weekje in Duitsland toeren met de motor.. Maar als student zijnde heb je volgens mij niet al te veel geld over. Zeker niet als je zoals mij op kamers wilt gaan wonen.. De maandelijkse lasten voor die Bimmer zullen nog wel gaan, maar stel er gaat iets duurs stuk zoals de automaatbak. Ik denk niet dat ik dan opeens 2k op kan hoesten... Ja ik vind het echt heel jammer, maar ik denk toch dat ik afscheid moet nemen van m'n Bempie | |
mitchelll0181 | donderdag 27 juni 2013 @ 23:38 |
Heb je n fototje, kennis was opzoek naar een auto | |
KawaZ | donderdag 27 juni 2013 @ 23:48 |
Ik ga er morgen een paar voor je schieten | |
Piet__Piraat | vrijdag 28 juni 2013 @ 00:58 |
Ik weet niet of het dan lukt, schijnt alleen >2000 te kunnen. Maar je kunt het proberen. Contact stand 0 Dagteller-resetknop indrukken en vasthouden Contact stand 1 'Reset' gaat branden: knop ingedrukt houden Paar seconden wachten 'Reset' gaat knipperen; knop loslaten en direct weer één keer indrukken. [ Bericht 50% gewijzigd door Piet__Piraat op 28-06-2013 01:04:51 ] | |
jitzzzze | vrijdag 28 juni 2013 @ 08:00 |
Voor modellen met de ODB1 stekker (<2000 dus) werkt het iets anders, je moet dan pinnnen in de stekker met elkaar doorverbinden. | |
Piet__Piraat | vrijdag 28 juni 2013 @ 08:43 |
Dat dacht ik al. Blij dat ik een >2000 model heb met OBD2, heb je al dat gedoe tenminste niet | |
jitzzzze | vrijdag 28 juni 2013 @ 09:30 |
Het klinkt spannender dan het daadwerkelijk is | |
rival | vrijdag 28 juni 2013 @ 10:07 |
niet iedereen rijdt op 10W40 he. Sommige olie is echt duur. | |
Piet__Piraat | vrijdag 28 juni 2013 @ 11:26 |
Alleen die 0W50 die in een M-model moet is echt duur. 5W30 origineel BMW longlife 04 koop je gewoon voor 6 euro per liter. | |
jitzzzze | vrijdag 28 juni 2013 @ 11:29 |
Dat is toch 0W60? Maar die is inderdaad scheitduur. Mijn olie kost 8 euro de liter bij de garage, prima prijsje dacht ik zo. | |
Piet__Piraat | vrijdag 28 juni 2013 @ 11:39 |
Ook goed 8 euro per liter is goed te doen. Zelfs bij mijn garage op de hoek betaal ik 15 euro per liter voor volsynthetische olie. Ja, doei! | |
jitzzzze | vrijdag 28 juni 2013 @ 11:49 |
8 euro, 10W40, speciaal voor diesels met veel ervaring Kan er alleen zo niet achter komen of het synthetisch is of niet, niet dat me dat echt iets uitmaakt, maar goed. [ Bericht 7% gewijzigd door jitzzzze op 28-06-2013 11:57:39 ] | |
MrSweets | vrijdag 28 juni 2013 @ 20:21 |
Hmm heb een probleem, Het lampje van de handrem brand af en toe tijdens het rijden (handrem is er dan af natuurlijk). Wat wil dit zeggen ? remvloeistof ? Iets wat ik zelf kan oplossen ? | |
jitzzzze | vrijdag 28 juni 2013 @ 20:22 |
Dat de schakelaar onder de handremhendel aan het overlijden is. Je hebt een E36 toch? Dan werkt de handrem met een ouderwetsche kabel. | |
daNpy | vrijdag 28 juni 2013 @ 20:58 |
Waar? | |
jitzzzze | vrijdag 28 juni 2013 @ 21:00 |
ebay | |
maart78 | vrijdag 28 juni 2013 @ 21:02 |
e36 318i heb ik ook nog gehad 6 jaar plezier van gehad, maar aangezien ik hem kocht met 2ton op de klok en 10 jaar oud best wel duur in onderhoud. daarvoor reed ik in een e30 320 van mijn ouders en die hadden hem in 1982 nieuw gekocht. nu dus een 118i uit 2007 met 90000km | |
maart78 | vrijdag 28 juni 2013 @ 21:05 |
en hoe werkt het nu dan | |
jitzzzze | vrijdag 28 juni 2013 @ 21:12 |
Nog steeds hetzelfde dacht ik | |
daNpy | vrijdag 28 juni 2013 @ 21:23 |
Nieuwerwetse kabel | |
jitzzzze | vrijdag 28 juni 2013 @ 21:35 |
Wow, vandaag een cruise control set gekocht Na weken zoeken eindelijk 1 complete gevonden. | |
daNpy | vrijdag 28 juni 2013 @ 21:40 |
Mijn pa is bezit om mijn oude CC actuator in zijn DAF in te bouwen | |
jitzzzze | vrijdag 28 juni 2013 @ 21:42 |
Nice | |
Piet__Piraat | vrijdag 28 juni 2013 @ 21:52 |
http://shop.oil-center.de/ | |
daNpy | vrijdag 28 juni 2013 @ 21:54 |
Idd diverse aanbieders gevonden via Ebay, prijzen van 4,40 per liter | |
MrSweets | vrijdag 28 juni 2013 @ 22:58 |
Nee e46 | |
Piet__Piraat | vrijdag 28 juni 2013 @ 23:17 |
Origineel BMW? Ik keek net even gauw en kwam niet onder 5,30 uit. Ook niet duur. Maar ligt natuurlijk ook aan de verzendkosten | |
jitzzzze | zaterdag 29 juni 2013 @ 06:55 |
Zelfde systeem | |
MrSweets | zaterdag 29 juni 2013 @ 17:35 |
Oke hmm weet je zeker dat het dat is ? hoef niet bang te zijn dat mn remvloeistof te laag is ofzo ? Omdat ik een andere auto gewent bent trek ik die handrem altijd nog ff extra hard aan, met 2 handen hehehe omdat dat zo bij mn vorige auto moest.... misschien wat dat niet zo goed voor hem... | |
jitzzzze | zaterdag 29 juni 2013 @ 17:38 |
Bij je handrem is vast gewoon vast. Extra hard aantrekken zou niet nodig moeten zijn. Als je bang bent dat je remvloeistof te laag is moet je even loeren in het reservoir. Is wit doorzichtig en woont waarschijnlijk aan de andere kan van je stuur tegen het schutbord aan onder je motorkap. Daarnaast weet ik het zeker: http://bmwfans.info/parts(...)g_brake_brake_shoes/ Is voor een E46 316i, maar hetzelfde kutsysteem als wat in mijn e36 zit. | |
Hyperdude | zaterdag 29 juni 2013 @ 17:39 |
Waarom zou je een handrem gebruiken? In NL? | |
mitchelll0181 | zaterdag 29 juni 2013 @ 17:40 |
U bochtjes! | |
jitzzzze | zaterdag 29 juni 2013 @ 17:42 |
Met een RDW auto de handrem aantrekken voor U bochtjes? | |
Andyy | zaterdag 29 juni 2013 @ 17:45 |
Ja, om in die ambtenarenbakjes nog enig plezier te hebben | |
jitzzzze | zaterdag 29 juni 2013 @ 17:47 |
En ik dacht dat een RWD auto sowieso geen ambtenaren muesli auto was | |
mitchelll0181 | zaterdag 29 juni 2013 @ 17:51 |
318 ... Clutch delay valve enzo .. | |
Impry | zaterdag 29 juni 2013 @ 18:55 |
Handrem even gebruiken om een hairpin in te zetten is helemaal niet gek hoor. Zeker zonder sper krijg je hem anders zomaar niet om. Voor haakse bochten e.d. wordt het een ander verhaal. | |
mitchelll0181 | zaterdag 29 juni 2013 @ 19:10 |
En zeker niet op de koppeling met die delay valve.. Maja dat krijg je als mensen mee praten terwijl ze nooit zoiets geprobeerd hebben. | |
Andyy | zondag 30 juni 2013 @ 00:46 |
Net een 2001 740i gereden. Klinkt niet spannend voor een V8, maar de eerste keer volgas was wel spectaculair | |
Piet__Piraat | zondag 30 juni 2013 @ 02:24 |
Dat geloof ik. Al blijf de über-7 toch altijd de E38... | |
Tarado | zondag 30 juni 2013 @ 09:31 |
| |
Andyy | zondag 30 juni 2013 @ 10:36 |
Dat was 'm ook, wat een boot zeg | |
Hyperdude | zondag 30 juni 2013 @ 10:37 |
Fopje | zondag 30 juni 2013 @ 22:01 |
Pff morgen is het zo ver... Ik ga voor een lekker pakking van het kleppendeksel of een lekke vacuumpomp. Heb er nog niet echt van kunnen genieten zo | |
Piet__Piraat | zondag 30 juni 2013 @ 22:22 |
Ah . Lijkt me prachtig om nog eens te hebben ja, helaas ook duur in onderhoud. Als ik niet zoveel km's zou maken zou een exemplaar op gas nog een optie zijn. Ik dacht dat je de nieuwe bedoelde, E65, die is 2001 uitgekomen. Zag alleen net pas dat daar geen 740i van is | |
Hyperdude | zondag 30 juni 2013 @ 22:29 |
Soms zit het mee... | |
maart78 | zondag 30 juni 2013 @ 22:45 |
is er nog iemand naar bimmerfest geweest en was het wat? | |
daNpy | maandag 1 juli 2013 @ 09:37 |
Ben er toevallig langs gereden, hoop sjaken gezien op de weg idd | |
rival | maandag 1 juli 2013 @ 10:53 |
veiliger/zekerder dan terugschakelen dus JA. | |
YoshiBignose | maandag 1 juli 2013 @ 11:00 |
Echt niet, de E23 | |
Andyy | maandag 1 juli 2013 @ 14:39 |
Maar wel belachelijke stuurratio op de E38, moest een hele workout doen om rotondes te nemen, en bij snelle bochten moest ik sneller sturen dan drifts in de X1 | |
Tarado | maandag 1 juli 2013 @ 14:48 |
| |
Tarado | maandag 1 juli 2013 @ 14:50 |
Is me nog nooit opgevallen, alles went blijkbaar | |
YoshiBignose | maandag 1 juli 2013 @ 15:16 |
Dat heb ik in m'n Lexus LS ook. Heb altijd het gevoel dat ik veel meer moet draaien dan nodig is. Bij BMW's heb ik dit nooit gemerkt, bij m'n iQ ook niet, die stuurt heel strak en snel. | |
Fopje | dinsdag 2 juli 2013 @ 15:58 |
Gisteren de auto naar de garage gebracht, vanmiddag telefoontje gehad met de diagnose Hij zag een lek bij de pakking van het kleppendeksel, boven de uitlaat. Hij heeft de pakking besteld, zou me ongeveer 150 euro gaan kosten Ik hoop dat het probleem dan verholpen is | |
mitchelll0181 | dinsdag 2 juli 2013 @ 17:10 |
Daarom zelf sleutelen. Is een pakking van 20 eur en 10 minuten werk. | |
Fopje | dinsdag 2 juli 2013 @ 17:12 |
Vond het nog meevallen, heb ergere prijzen voorbij zien komen op internet voor het vervangen van die pakking. Als het maar opgelost is | |
Hyperdude | dinsdag 2 juli 2013 @ 17:16 |
35 ex kost die pakking bij BMW. 10 minuten haalt niemand. Maar incl.een biertje kom je in een half uur een heel end. Donderdag naar Noorwegen. Eens kijken hoe het oude kreng zich houdt. [ Bericht 16% gewijzigd door Hyperdude op 02-07-2013 17:27:19 ] | |
KawaZ | dinsdag 2 juli 2013 @ 19:01 |
Aardig stukje rijden Ik vertrek over 2 weken ook met de bmw richting Berlijn, maar ookal zijn ze al aan de leeftijd, dat soort afstanden moeten ze makkelijk halen toch? | |
rival | dinsdag 2 juli 2013 @ 19:03 |
met mijn 25 jaar oude 4 cilinder met 3ton op de teller ben ik europa nog rondgereden, 8000 kilometer | |
Piet__Piraat | dinsdag 2 juli 2013 @ 19:25 |
Een auto in goede conditie moet dat eenvoudig kunnen. Ik rij regelmatig honderden km's per dag en dat trekt ie makkelijk. Hardyschijf vervangen, is dat een beetje zelf te doen als je een brug hebt? De bak begint steeds vaker 'kloenk' te doen en na ruim 200k is het wel eens tijd denk ik. | |
KawaZ | dinsdag 2 juli 2013 @ 19:26 |
Nice, tja met goed onderhoud zou het ook geen probleem moeten zijn lijkt mij. Trouwens, ik heb trouwens nog ff een vraagje over m'n bmw, wellicht hebben jullie hier antwoord op... Ik lees op het internet wel een reacties dat de automaatbak bij een E46 zo rond de 200.000km op is en gereviseerd moet worden... Is dit ook echt zo of moeten die dingen wel wat langer mee kunnen? Aangezien die van mij rond de 190.000 zit.... Ik heb dus een 328 E46 uit 1998, volgens mij heeft die dus niet de ZF bak, maar de GM. | |
Hyperdude | dinsdag 2 juli 2013 @ 19:39 |
^^^^ Geen verstand van (BMW-)automaten. Verse vloeistof en schoon filter; meer kan je niet doen. Zou niet al te snel "preventief" reviseren. Financieel vaak geen/weinig verschil met vervangen kaduke bak vlgns. mij. Fatsoenlijk onderhouden zie ik geen problemen. Ik rij nogal door in de bergen; remmen en koeling moeten wel goed zijn. En 's avonds ff oliepijl checken. [ Bericht 13% gewijzigd door Hyperdude op 02-07-2013 19:50:55 ] | |
Piet__Piraat | dinsdag 2 juli 2013 @ 19:41 |
Nice! Leuke route. Is het een bestemming waar je vaker bent geweest? Verder inderdaad: het staat en valt bij onderhoud. Ik ga komende winter waarschijnlijk volgepakt op wintersport en volgend jaar zomer een rondreis Europa doen met de Bimmer. Staat dan ook over 2,5 ton. Als ie maar goed bijgehouden is, moet dat eenvoudig kunnen. | |
Hyperdude | dinsdag 2 juli 2013 @ 19:50 |
Ben er wel eens vaker geweest; maar nu laatste keer alweer 2008. Moet eigenlijk eens met de motor; maar ben wat te veel luxe-paardje. Foto's binnen een paar uur op dezelfde dag genomen. [ Bericht 11% gewijzigd door Hyperdude op 02-07-2013 19:56:09 ] | |
KawaZ | dinsdag 2 juli 2013 @ 20:01 |
Heel vet! Dat zou ik ook wel eens met de motor willen doen ja. Had jij de reis op de motor in je eentje gedaan? | |
Hyperdude | dinsdag 2 juli 2013 @ 20:06 |
Ik schreef "Moet eigenlijk eens met de motor..." Heb ik dus nog niet gedaan. Plaatjes zijn een paar dagen geleden gemaakt door deze gasten: http://advrider.com/forums/showthread.php?t=896881&page=2 | |
KawaZ | dinsdag 2 juli 2013 @ 20:22 |
Ah, zo. Dat lijkt mij echt zo vet om te doen... Wat is motorrijden in Nederland dan toch saai. | |
Fopje | dinsdag 2 juli 2013 @ 21:29 |
Wow, wat een wegen! Mooie foto's ook | |
mitchelll0181 | dinsdag 2 juli 2013 @ 21:52 |
zo : Call me crazy... Haha | |
jitzzzze | dinsdag 2 juli 2013 @ 21:56 |
Tsja, je moet ervan houden denk ik. | |
mitchelll0181 | dinsdag 2 juli 2013 @ 22:01 |
Zit een schakelaar tussen hahaha, moet ze idd niet altijd aan | |
Piet__Piraat | dinsdag 2 juli 2013 @ 22:47 |
Niet mijn keuze inderdaad. Heb je eLight-module ingebouwd of zelf geknutseld? | |
mitchelll0181 | dinsdag 2 juli 2013 @ 22:49 |
Zelf aangepast, relais aan de binnenverlichting. Kan schakelenwat ik wil nu. Ideaal.. Zo start ook mn car pc al op als mn deuren open.. Tegen de tijd dat ik weg rij draait alles | |
Nadinarama | woensdag 3 juli 2013 @ 20:03 |
Waarom zijn er van die mannen (jochies) die doen alsof ze verstand hebben van auto's, maar ondertussen poep verkopen? Grrrr... | |
jitzzzze | woensdag 3 juli 2013 @ 20:07 |
Nieuwe stuurstang en uitlijning rijker, stuurstang vervangen is echt een eitje. Het was ook wel hard nodig; had geen maand langer moeten rijden met die oude | |
spectrumanalyser | woensdag 3 juli 2013 @ 20:12 |
stuurstang. dat lijkt mij toch geen slijtbaar onderdeel, bedoel je niet de bussen die erin zitten? | |
jitzzzze | woensdag 3 juli 2013 @ 20:15 |
De kogels (ball joints) die eraan zitten slijten. De stang zelf slijt inderdaad niet | |
Piet__Piraat | woensdag 3 juli 2013 @ 20:18 |
En hoe merk je dat? | |
jitzzzze | woensdag 3 juli 2013 @ 20:21 |
Speling in je stuur, trillen tijdens rijden en remmen, speling als je het wiel heen en weer beweegt (van L naar R), wollig gevoel in stuur, scheeftrekken met remmen, overmatig corrigeren met remmen/gas los/optrekken. De eerste is wel het eerste wat je opmerkt, samen met het trillen bij een bepaalde snelheid. | |
Piet__Piraat | woensdag 3 juli 2013 @ 20:25 |
Oh zo ver heen is die van mij nog niet. Beetje trillen soms wel, maar da's alleen bij 170+. Ik vermoed iets van onbalans in een wiel, verder niets aan de hand. Houden zo | |
jitzzzze | woensdag 3 juli 2013 @ 20:26 |
Die van mij was in twee weken van acceptabel naar compleet stuk gegaan. | |
12345r | woensdag 3 juli 2013 @ 21:10 |
Beste mede-bimmerfans, Ik heb een prachtige E46, maar nou begint de blanke lak op sommige plekken los te laten.. Zwaar klote natuurlijk, maar hebben jullie hier toevallig ook last van? Zijn er nog andere oplossingen buiten opnieuw spuiten? Meteen nog ff een vraagje; Hoe denken jullie over korte stukken rijden met de auto? Ik rij inmiddels al een jaar lang dagelijks zo'n 4km heen naar mijn werk en 4km terug (ja, lui ) en daar daarbuiten 1x per week een ritje van 50km en heeeel af en toe echt een lange rit.. Tot nu toe zonder problemen, maar ik lees allerlei verhalen dat een 328 bij korte stukken veel roet op bouwt bij de kleppen wat uiteindelijk kan leiden tot een vastloper Het is dus een 328 (benzine) uit 99. Wat denken jullie? | |
mitchelll0181 | woensdag 3 juli 2013 @ 21:22 |
Ik denk dat je een andere auto moet kopen voor 8 km per dag :| | |
spectrumanalyser | woensdag 3 juli 2013 @ 22:28 |
nee loslatende lak is niet zozeer iets wat bij specifiek e46 vaker voorkomt. zie je al roest wat er door komt. je kunt het eens navragen bij bedrijven gespecialeerd in lakherstel. ik vrees dat ze toch gaan zeggen dat opschuren en opnieuw in de lak zetten de enige optie is. | |
12345r | woensdag 3 juli 2013 @ 22:36 |
Nee, geen roest. De lak die eronder zit ziet er nog zeer goed uit, het is echt de blanke lak... Ja, ik zal wel eens gaan informeren! | |
Piet__Piraat | woensdag 3 juli 2013 @ 22:46 |
Goed is het natuurlijk niet. Het ding wordt dan amper warm. Ik zou daarvoor gewoon de fiets pakken en je Bimmer gebruiken voor de langere stukken: slijtage is nu enorm. Hoe warmer, hoe beter, geldt bijna. Ik merk bij mijn diesel op de dagen dat ik enkele reis 75+km rij, dat ie een stuk beter en zuiniger loopt dan wanneer ik tussen 25km en 50km rij. Dus 4km is helemaal ruk. | |
spectrumanalyser | woensdag 3 juli 2013 @ 23:10 |
ochja het moet wel kunnen om korte afstanden te rijden hoor wat ik lees is dat je door vaak korte afstanden condens kunt krijgen, waardoor er kans op sludgevorming is. van die smerige mayonaiseachtige drep aan je oliedop. zuinig rijden kan je vergeten, de eerste kilometers verbrand je echt veel meer brandstof. zelf rij ik soms ook die kleine afstandjes. en ja, de fiets is beter maar als je zo'n fijne auto hebt is de verleiding groot. | |
daNpy | woensdag 3 juli 2013 @ 23:14 |
Veel vaker olie wisselen is dan aan te raden. Los latende lak heb ik ook wel vaker gezien op een e46. | |
Sie_scheitern_Epos | vrijdag 5 juli 2013 @ 10:48 |
Vanavond ga ik kijken bij een E46 uit 2000, zijn er nog (speciale) dingen waar ik op moet letten? | |
jitzzzze | vrijdag 5 juli 2013 @ 10:55 |
subframe achter wil losscheuren, of was dat voor 2000? | |
Sie_scheitern_Epos | vrijdag 5 juli 2013 @ 11:39 |
Hoe kan ik dat precies herkennen? | |
jitzzzze | vrijdag 5 juli 2013 @ 11:58 |
Als het echt los zit dan hoor je het klapperen tijdens bochten en als je over hobbels en drempels rijd. Maar als het dus nog niet zo los zit, maar beginnend is, zal je niets horen. Advies: Google er even op, want er was een vrij harde datum waarna het niet meer voor zou komen. En als je het echt zeker wilt weten moet je hem op een brug zetten en eronder kijken. | |
Sie_scheitern_Epos | vrijdag 5 juli 2013 @ 12:30 |
Ik Google er nu op, maar volgens mij komt het voornamelijk voor bij E46's met een wat hoger vermogen. Waar ik vanavond ga kijken zit een 1.9 in. | |
jitzzzze | vrijdag 5 juli 2013 @ 12:31 |
Dan hoop dat ik er voor die tijd hier een nog een E46 kenner langskomt | |
TommyGun | vrijdag 5 juli 2013 @ 12:33 |
6-cilinders | |
daNpy | vrijdag 5 juli 2013 @ 13:06 |
Idd alleen bij 6 cilinders. Een E46 van 2000 is overigens nog de pre- face-lift. En verder: http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?f=7&t=27415 | |
Piet__Piraat | vrijdag 5 juli 2013 @ 13:13 |
Het schijnt ook bij de lagere vermogens wel voor te komen. Vandaag voor de APK op pad trouwens, dat ging dus mooi niet door. Diverse zaken niet oké. Balen! En dat wordt de portemonnee trekken... | |
jitzzzze | vrijdag 5 juli 2013 @ 14:23 |
Dat is balen, wat moet je fixen? En kan je niet zelf e.e.a. doen? | |
Piet__Piraat | vrijdag 5 juli 2013 @ 16:38 |
Remblokken waren weer op: blijkt dat de remklauw aanloopt. Was paar maanden terug ook al. Zit vol met roest, dus wordt waarschijnlijk een nieuwe. Plus de blokken dus. Ook nieuwe remleidingen (zijn compleet verroest) en twee nieuwe banden. Met die remklauw lopen de kosten lekker op. En die remleidingen kosten niet zo veel, maar het arbeidsloon voor die kutbaan... | |
jitzzzze | vrijdag 5 juli 2013 @ 16:41 |
Auw, dat is lekker Is een setje tweedehands remklauwen geen optie? Of dat je zelf alle onderdelen koopt? Remleiding kost inderdaad geen kont, maar het op maat buigen duurt lang waardoor het alsnog een duur geintje word. | |
Piet__Piraat | vrijdag 5 juli 2013 @ 16:56 |
Ik heb de blokken gelukkig al zelf en ook de ruitenwissers en banden heb ik zelf geregeld. Maar die klauw kost geld, het alsnog monteren van de blokken ook (want kan moeilijk zeggen dat ze die klauw mogen plaatsen en de rest niet, dat vind ik ook niet chique), en dan de remleiding nog. Ik hou rekening met een factuur van rond de vijfhonderd euro. Best vervelend als je er niet op rekent . En dan zal ik de hardyschijf maar even vergeten. Ook tachtig euro, probeer ik er binnenkort samen met een maatje wel onder te zetten. | |
jitzzzze | vrijdag 5 juli 2013 @ 17:04 |
Daar heb je gelijk in. Remleiding is erg afhankelijk van hoe lang hij ermee bezig is; oude eraf is niet zo spannend, maar nieuwe namaken en erop zetten kan eventjes duren. Die hardyschijf is zes boutjes, dat kan niet heel spannend zijn zou je denken. Duur schijfje trouwens, voor mijn auto kost ie de helft | |
Piet__Piraat | vrijdag 5 juli 2013 @ 17:07 |
Maar daar moet je wel net makkelijk bij kunnen. Ik heb begrepen dat dat niet altijd handig is? Als het echt peanuts is laat ik het ze er binnenkort wel bij doen, ben ik overal meteen vanaf. Maar die remleiding gaat veel kosten inderdaad. Toen ie op de brug stond was al duidelijk te zien dat het ding zo onmogelijk irritant weggewerkt zit, dat daar wel uren in gaan zitten. | |
daNpy | vrijdag 5 juli 2013 @ 17:08 |
Zit de remleiding niet erg vevelend (boven de tank) en is het daarom zo duur? Vervangen is natuur een eitje als je een nieuwe op maat koopt. Zelf buigen is enorm ruk iig. | |
jitzzzze | vrijdag 5 juli 2013 @ 17:11 |
Ik zat net even in de TIS te kijken naar het vervangen van de Hardy schijf. Het kan allemaal wel, maar het is wel een ochtend vullend programma. Het is niet spannend, maar je hebt er wel eventjes werk aan. | |
jitzzzze | vrijdag 5 juli 2013 @ 17:12 |
Dat is bij mijn wagen wel zo, vervangen betekend de tank een stukje laten zakken. Als nieuwe remleiding voorgebogen/helemaal kant en klaar zou komen dan is dat nog wel te overwegen, maar van scratch een nieuwe maken is simpelweg kut. | |
Piet__Piraat | vrijdag 5 juli 2013 @ 17:14 |
Maar die op maat krijg je er met geen mogelijkheid in waar ie hoort, tenzij je alles wat in de weg zit weghaalt. Maar dan ben je ook een vermogen kwijt. Gelukkig ben ik de komende week op reis; hopelijk kunnen ze e.e.a. in 'grijze' uurtjes doen. Conclusie: dat doe ik binnenkort met een maatje van me wel. Anders kost me dat ook nog eens 150 euro arbeidsloon. Ik ben er wel even klaar mee . Vooral omdat ik ook nog in de risicokmstand van de brandstofpomp zit. Maar ja, iets anders heb ik ook niet voor dit geld en hij brengt geen drol meer op. Weinig keuze dus. | |
jitzzzze | vrijdag 5 juli 2013 @ 17:15 |
Je hebt een E36 toch? | |
daNpy | vrijdag 5 juli 2013 @ 18:06 |
Mjah, remleidingen en remklauwen is m.i. gewoon onderhoud. Dat het nu zo ver is dat het achterstallig onderhoud is kan de auto weinig aan doen | |
Piet__Piraat | vrijdag 5 juli 2013 @ 18:15 |
Een e46 . Remleiding had ik niet voorzien, ga er vanuit dat zulk spul gewoon heel blijft. En remklauw zat er stiekem wel aan te komen, maar niet meer aan gedacht omdat ie soms de vorige improvisatie geen problemen meer gaf. Verder ben ik ook wel reëel hoor: met de km's die ik maak heb je nou eenmaal onderhoud. Het was alleen fijn geweest als het wat meer gespreid was | |
jitzzzze | vrijdag 5 juli 2013 @ 18:24 |
Hmm, kijk zelf maar even of je dit goed te doen vind. http://bmw.workshop-manuals.com/3_Series_E46 | |
Piet__Piraat | vrijdag 5 juli 2013 @ 18:32 |
Ziet eruit alsof het prima te doen is, als je maar een brug hebt. | |
jitzzzze | vrijdag 5 juli 2013 @ 18:32 |
Dat is wel ontzettend handig. Of een krik, assteunen en een matje (nee, niet in je nek ) | |
Piet__Piraat | vrijdag 5 juli 2013 @ 18:38 |
Dat heb ik sowieso, maar een brug werkt wel véél handiger. Dat wordt echt een pré bij mijn eigen huis... een garage met een brug. Maar dat maatje van me heeft een brug thuis. En die hardyschijf kan nog wel even wachten; over 5k kan die ook nog wel. De remklauw en leidingen niet want hij komt anders gewoon niet door de keuring. | |
jitzzzze | vrijdag 5 juli 2013 @ 18:40 |
Dat is wel makkelijk, zulke maatjes | |
Sie_scheitern_Epos | vrijdag 5 juli 2013 @ 23:29 |
Vanavond voor die auto wezen kijken. Reed en zag er goed uit, maar nu kom ik net tot de ontdekking: Advertentie (148 dkm) http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr En deze (170 dkm) https://www.domeinenrz.nl(...)tos=7113&kterug=7113 Dat klopt sowieso niet. | |
daNpy | vrijdag 5 juli 2013 @ 23:31 |
Remleiding is een E46 kwaal Zelf knoeien met remmen is nooi slim dus | |
daNpy | vrijdag 5 juli 2013 @ 23:33 |
Klopt geen zak van. Maar waarom kijk je naar zo;n versjaakt ding? | |
Sie_scheitern_Epos | vrijdag 5 juli 2013 @ 23:33 |
Op de angel eyes na zag de auto er gewoon goed uit. | |
Piet__Piraat | zaterdag 6 juli 2013 @ 02:25 |
Zo versjaakt is ie toch niet? Geen gekke spoilerpakketten van de buitenkant en zo. Overigens zou ik 'm laten staan. Weet je wanneer ie bij Domeinen heeft gestaan? Dat er qua prijs iets bovenop is gekomen kan ik me nog voorstellen, maar dat gekloot met de tellerstand...doei! Klopt. Ik wil 'm niet voor elke scheet lastig vallen, maar in dit geval is 't wel handig Wist ik helemaal niet . En inderdaad... daarom waag ik het wel om blokken en schijven zelf te vervangen, dat komt wel goed. Maar nu met zuigers e.d. geklungel is, ga ik geen risico nemen. Dan desnoods maar iets nieuws erop. Dat gevoel van enkele maanden terug wil ik niet meer hebben: blokken die aanliepen, constante verbrandingsgeur en een loeihete velg. Het karretje moet komend jaar gewoon weer probleemloos 30k+ kunnen lopen. Dat gaat nou eenmaal niet voor niets | |
MrSweets | zaterdag 6 juli 2013 @ 11:33 |
Hey nog even over dat lampje voor de handrem, die staat nu dus continue aan... Gaat om een E46 dus, hoe krijg ik dat lampje weer normaal werkend ? | |
Piet__Piraat | zaterdag 6 juli 2013 @ 11:54 |
Je hebt het probleem al opgelost? Dan even de accupolen half uurtje eraf halen. | |
jitzzzze | zaterdag 6 juli 2013 @ 17:25 |
Of is de sensor onder je hendel overleden? | |
daNpy | zaterdag 6 juli 2013 @ 17:55 |
Vandaag de BMW op de brug gezet om de handrem af te stellen. Daarna voor de zekerheid ook weer even de voorwielen losgehaald. De vorige keer kwamen die namelijk niet van de naaf en heb ik ze met de rubberen hamer los moeten slaan. Verder niks aan gedaan vorige keer dus nu zaten ze weer redelijk vast. Na een aantal keer trekken en kantelen kwamen ze gelukkig wel "met de hand" los. Met de staalborstel op de boormachine alle 4 de naven en aanligvlakken schoon gemaakt op de auto en in de velgen. Nieuwe kopervet erop en de wielen weer gemonteerd. Zometeen nog ff de kentekenplaathouder wisselen voor 1 zonder reclame | |
MrSweets | zaterdag 6 juli 2013 @ 21:56 |
Ja dat denk ik geen idee, is het makkelijk te fixen ? Lampje brand continue en reageert niet m,eer op de handrem | |
jitzzzze | zaterdag 6 juli 2013 @ 22:06 |
Geen idee, hier kan je het zelf bekijken hoe moeilijk het te fixen is: http://bmw.workshop-manuals.com/ | |
mitchelll0181 | zondag 7 juli 2013 @ 18:49 |
Wat n weertje om is lekker uitgebreid met de hand te wassen.. | |
Fopje | zondag 7 juli 2013 @ 20:41 |
Mijn brandstofmeter is overleden Na het tanken bleef hij op standje leeg staan, ook de BC zegt dat ik nog ----- km met deze tank kan rijden. [ Bericht 16% gewijzigd door Fopje op 07-07-2013 21:11:20 ] | |
maart78 | zondag 7 juli 2013 @ 20:48 |
vlotter dan denk ik eerder | |
maart78 | zondag 7 juli 2013 @ 20:51 |
dat is wel nog een nette voor z'n leeftijd | |
daNpy | zondag 7 juli 2013 @ 21:28 |
in de zon wassen doe ik nooit, kans dat de lak verbrand. | |
Prullenbak6 | zondag 7 juli 2013 @ 23:07 |
Vandaag eerst even voor 90 liter benzine getankt, en daarna een heel stuk zitten touren langs de grens van Nederland/Duitsland. Zal de auto morgen wel even wassen, wat zit dat ding onder de dode vliegen | |
daNpy | zondag 7 juli 2013 @ 23:28 |
De laatste tijd was ik die van ons ook elke week en na dit weekend mag het wéér. Tevens weer erg bijdehand geweest door te proberen de service indicator van de achterremblokken te resetten. Stond op 8000km maar de blokken zijn nog zgan. Nu geeft hij echter een melding dat de blokken vervangen moeten worden, want reset werkt alleen icm een nieuwe slijtage indicator | |
mitchelll0181 | maandag 8 juli 2013 @ 00:45 |
Thnx! 310K! | |
jitzzzze | maandag 8 juli 2013 @ 09:24 |
Jouw E46 heeft er net zoveel Km's op zitten als mijn E36 | |
mitchelll0181 | maandag 8 juli 2013 @ 11:05 |
Still going strong | |
spectrumanalyser | maandag 8 juli 2013 @ 21:05 |
al eens een compressietest gedaan? of een vermogensmeting, dyno of iets dergelijks? | |
Cucumissativus | maandag 8 juli 2013 @ 21:51 |
Dit is mijn 330! Gisteravond bij het ondergaande zonnetje ergens in Zeeland. | |
jitzzzze | dinsdag 9 juli 2013 @ 08:20 |
Mooie foto 14.gif | |
mitchelll0181 | dinsdag 9 juli 2013 @ 08:26 |
Nee, niet boeiend ook. Rijdt goed.. we zien et wel wanneer die dr mee ophoud | |
jitzzzze | dinsdag 9 juli 2013 @ 08:32 |
Dat. | |
rival | dinsdag 9 juli 2013 @ 08:55 |
Wat een plaatje | |
rival | dinsdag 9 juli 2013 @ 08:56 |
Jullie halen mij straks in met mijn '90 E30 (327k) | |
jitzzzze | dinsdag 9 juli 2013 @ 09:15 |
Ik zag vanmorgen 317K voorbij gaan | |
rival | dinsdag 9 juli 2013 @ 09:32 |
ik werk tegenwoordig ook maar 1.5km van huis dus ik maak er niet zoveel meer | |
jitzzzze | dinsdag 9 juli 2013 @ 10:03 |
Dat zou ik ook wel willen | |
rival | dinsdag 9 juli 2013 @ 10:06 |
Na jarenlang dagelijks 2 uur file is dat echt een verademing | |
jitzzzze | dinsdag 9 juli 2013 @ 10:48 |
Snap ik, ik rij nu 200Km per dag. Gelukkig wel zonder file, maar het blijft een eind | |
Turquaz52 | dinsdag 9 juli 2013 @ 13:29 |
Hoeveel pk heb je nou eigenlijk als je op een e30 2.7 eta een cilinderkop van een 2.5 op zet? | |
Hyperdude | dinsdag 9 juli 2013 @ 13:50 |
Hiero: http://wp1016621.server-he.de/fotost/f00080/f00080.htm Hele site: http://www.e30.de/ 150-185 PK afh. van kop en blok varianten. Volgens bovenstaande Duitsers. Chippen en nw. nokkenasje ongeveer tot 200PK Standaard 325i is toch 170PK? Lesen Bitte!! | |
jitzzzze | dinsdag 9 juli 2013 @ 17:43 |
Wie heeft er ervaring met het inbouwen van een CC in de E36 diesel? | |
jitzzzze | woensdag 10 juli 2013 @ 19:03 |
Daarnaast heb ik dit weekend een brug nodig, maar hoe kom ik daaraan? | |
daNpy | woensdag 10 juli 2013 @ 19:09 |
Huren bij zo'n zelf klus garage. | |
jitzzzze | woensdag 10 juli 2013 @ 19:12 |
Vind het wel aan de prijs; 15/20 eur het uur Excl. gereedschappen. Helemaal omdat ik alleen maar een stuurkogel hoef te vervangen; kwartiertje werk onder een brug. [ Bericht 7% gewijzigd door jitzzzze op 10-07-2013 19:38:51 ] | |
daNpy | woensdag 10 juli 2013 @ 23:52 |
Als dat te duur is koop je toch zelf een brug | |
mitchelll0181 | donderdag 11 juli 2013 @ 00:05 |
Stuurkogel .. Krik eronder .. Wiel eraf dan kan je dr toch bij ... | |
jitzzzze | donderdag 11 juli 2013 @ 07:24 |
Hehe, als ik de ruimte ervoor zou hebben zou ik dat direct doen. | |
jitzzzze | donderdag 11 juli 2013 @ 07:25 |
Om bij de binnenste te komen moet je dan nog steeds je best doen. | |
daNpy | donderdag 11 juli 2013 @ 11:40 |
Mjah als je daar geen 15 euro voor over hebt... bovendien denk ik niet dat je in 15 minuten klaar bent Mocht je tijd over hebben kun je toch gewoon de rest van de auto even inspecteren? Wielen eraf, remmen controleren, alle bouten een keer natrekken etc. Uurtje heb je zo vol als je wil. | |
rival | donderdag 11 juli 2013 @ 11:49 |
rubbertjes invetten | |
jitzzzze | donderdag 11 juli 2013 @ 13:26 |
Het gaat niet om die 15 EUR, maar om het gevoel wat ik erbij heb. Een kwartiertje moet wel lukken; heb vorige week de andere kant al vervangen en daarbij alles al geinstspecteerd, ingevet, nagetrokken, etc. | |
mitchelll0181 | donderdag 11 juli 2013 @ 14:24 |
niet zeiken en opkrikken dan | |
daNpy | donderdag 11 juli 2013 @ 14:41 |
Wat is het nou? In de tijd dat je hier loopt te posten had je het -naar eigen zeggen- dus al kunnen doen. | |
jitzzzze | donderdag 11 juli 2013 @ 15:06 |
Als ik niets anders te doen had, dan had ik het al geregeld | |
Andyy | donderdag 11 juli 2013 @ 21:10 |
Reviews van de I3 zijn best positief, 50/50 gewichtsverdeling, achterwielaandrijving, carbon, 7.2 naar de 100 etc | |
Andyy | vrijdag 12 juli 2013 @ 16:16 |
Weet iemand of de sierstukjes makkelijk te verwijderen zijn en welk formaat er op past? Ze worden nog al snel zwart die er nu opzitten, geen zin om elke keer te poetsen. Zit te denken om zwarte of carbonpijpjes er op te zetten a la Akrapovic. | |
Piet__Piraat | zondag 14 juli 2013 @ 11:45 |
Mijn E46 zit nog bijna een ton lager | |
jitzzzze | zondag 14 juli 2013 @ 11:46 |
Dus de jouwe staat nog in de kinderschoenen | |
Piet__Piraat | zondag 14 juli 2013 @ 11:47 |
Jep. Gekocht met weinig km's, dus moet met wat goed (slijtage)onderhoud nog wel een tijdje mee kunnen! Zo lang de brandstofpomp het houdt | |
jitzzzze | zondag 14 juli 2013 @ 11:48 |
Altijd een hekel puntje, ik heb de mijne vorig jaar moeten vervangen. Er kwam vlak voor reparatie zoveel diesel uit lekken dat de hele achterkant na een week onder de diesel zat Kon gelukkig een nieuwe op MP kopen voor heul erg weinig, en had een hele goede monteur gevonden. | |
Piet__Piraat | zondag 14 juli 2013 @ 11:50 |
Dat scheelt. Van de E46 is de pomp een bekende kwaal. Helaas is het standaard reparatiebedrag ergens tussen 1.500 en 2.000 euro... | |
daNpy | zondag 14 juli 2013 @ 11:50 |
De E46 is echt wel een kwalenbak eigenlijk | |
jitzzzze | zondag 14 juli 2013 @ 11:51 |
Ik was voor 700 klaar, maar dat was alleen maar zo goedkoop omdat het voor mijn monteur routinewerk was en ik die pomp zo goedkoop kon krijgen. | |
maart78 | zondag 14 juli 2013 @ 11:53 |
in de jaren 80 was de kwaliteit van bmw wel veel beter. de auto's van nu zijn toch veel minder vind ik | |
jitzzzze | zondag 14 juli 2013 @ 11:54 |
Ik was vrijdag bij een dealer en die vertelde me dat ze niets elektronisch meer doen. Zodra ze het met mechanische dingen niet kunnen fixen of via een simpele ECU reset, besteden ze het al uit. | |
Piet__Piraat | zondag 14 juli 2013 @ 11:56 |
Klopt! Het rijdt heerlijk, maar al die kwaaltjes... pffft. Uit het blote hoofd (wel modelafhankelijk, maar toch): - raammechanisme - centrale vergrendelingsmodules - brandstofpomp - turbo - draagarmrubbers - thermostaat - subframe scheuren - motorsteunen - airbagmatje Dat scheelt. Ik hoop gewoon dat die van mij het nog anderhalf jaar volhoudt | |
jitzzzze | zondag 14 juli 2013 @ 12:00 |
Mocht je nog een goed adres zoeken voor elektronische zaken, stuur me dan een PM Het is wel in een uithoek van het land, maar ik ben er zeer tevreden over. Daarnaast lees ik net dat ik de E46 maar oversla en direct voor een E91 moet gaan | |
Piet__Piraat | zondag 14 juli 2013 @ 12:04 |
Kun je doen. Alleen ben je daar zo afhankelijk van elektronica dat elke reparatie duur wordt . Dat is dan weer het voordeel van een ouder model: je kunt nog veel zelf doen. En ik hou het in gedachten. Mocht m'n pomp hemelen dan kan het handig zijn. Al moet ik dan alsnog een andere pomp vinden voor een goede prijs, en het transport regelen. Ook niet goedkoop . | |
daNpy | zondag 14 juli 2013 @ 12:13 |
Remleidingen achter, carterontluchting, achterklep etc. Gelukkig heeft niet elke auto van álle problemen last | |
daNpy | zondag 14 juli 2013 @ 12:14 |
E91 | |
jitzzzze | zondag 14 juli 2013 @ 12:22 |
Het is dus zaak om er net op tijd bij te zijn, dat je er nog zelf rijdend kan komen En wat je over de E91 zegt is helemaal waar, daarom probeer ik zo lang mogelijk in de E36 te blijven rijden. | |
Piet__Piraat | zondag 14 juli 2013 @ 12:22 |
Oja, achterklep heb ik ook. En de factuur van de remleidingen moet ik nog gaan betalen | |
Piet__Piraat | zondag 14 juli 2013 @ 12:23 |
Klopt, maar preventief vervangen doe ik ook niet, daar is het te duur voor... | |
daNpy | zondag 14 juli 2013 @ 12:28 |
Je krijgt er wel heel veel auto voor terug (vind ik ) en als je de Tourings vergelijkt betaal je voor een E46 ook veel te veel voor wat je krijgt imo. | |
jitzzzze | zondag 14 juli 2013 @ 12:30 |
Daarom heb ik ook zo lang gewacht. Zodra hij begint te lekken word het tijd om eens te gaan rondkijken naar een andere pomp. En dan kan je nog maanden rondrijden voordat ie het echt begeeft. | |
Piet__Piraat | zondag 14 juli 2013 @ 12:31 |
Ik begreep inderdaad wel dat een oplopend brandstofverbruik duidt op een kapotte pomp. Tzt ga ik daar wel naar kijken; op dit moment is het verbruik nog te overzien en zoals gebruikelijk. | |
jitzzzze | zondag 14 juli 2013 @ 12:47 |
Klopt, die van mij begon te lekken en dat word steeds gekker. Ook niet zo gek want er gaat diesel doorheen onder heel wat barretjes. | |
Piet__Piraat | zondag 14 juli 2013 @ 12:53 |
Mja, hopelijk wordt het dan wel duidelijk ja. Maar je hoort ook nogal eens dat de elektronica van de VP44 eraan gaat en dat hij dan ineens *poef* zegt. Dan ben je wel zuur. | |
jitzzzze | zondag 14 juli 2013 @ 12:55 |
Ja, dat klopt. Ik merkte het als eerste toen ik bij stilstaan voor bijv. een verkeerslicht een dieselgeur rook. De lucht werd zo mijn interieur in gezogen, en bij rijden niet. Later altijd plekken onder de auto, en uiteindelijk de hele achterkant onder de diesel na een weekje rijden. Gaf wel een leuk pareleffect als het regende | |
daNpy | zondag 14 juli 2013 @ 13:08 |
Roest ie iig niet. | |
spectrumanalyser | zondag 14 juli 2013 @ 16:58 |
bmw 12volt 10watt interieurlampje is defect, waar haal je die? (63217160912) de 12volt 10watt lampjes in de meeste universele lampjesdoosjes passen niet | |
maart78 | zondag 14 juli 2013 @ 17:09 |
dealer, die van bmw dan | |
Piet__Piraat | zondag 14 juli 2013 @ 17:50 |
Ik vermoed dat ie dat zelf ook wel had bedacht. Maar dan moet je niet gek opkijken als je 15 euro per lamp kwijt bent | |
daNpy | zondag 14 juli 2013 @ 18:16 |
Heb die voldoende liggen. Ff naar de sloop heb je er ook genoeg | |
spectrumanalyser | zondag 14 juli 2013 @ 18:42 |
daar dacht ik ook al aan. woensdag even langs | |
jitzzzze | zondag 14 juli 2013 @ 19:01 |
Precies, ultieme en duurzame bescherming tegen roest | |
Fopje | zondag 14 juli 2013 @ 23:58 |
2 weken geleden is de pakking van mijn kleppendeksel vervangen in verband met verbrande olie geur.De lekkage was goed zichtbaar volgens de garage. Het is nu een stuk minder maar ruik het nog steeds af en toe, en het ruikt niet meer zo heftig maar nog wel genoeg om het op te merken | |
ZwartmetSuiker | maandag 15 juli 2013 @ 00:13 |
Kleppendekselpakking is fluitje van een cent toch om te vervangen. | |
jitzzzze | maandag 15 juli 2013 @ 08:00 |
Teruggaan en aangeven dat het probleem niet verholpen is. En dan het zo regelen dat ze het gratis alsnog fixen. | |
daNpy | maandag 15 juli 2013 @ 09:13 |
Ik weet niet hoeveel je rijdt maar misschien ligt er nog ergens wat olie wat door opwarming nog 'geurt'. | |
Fopje | maandag 15 juli 2013 @ 15:53 |
Nu rond de 200 en de 250 kilometer gereden. Hij zei ook al dat ik misschien nog wat zou ruiken omdat er altijd nog restjes olie liggen wat ze niet schoonkregen. Maar na 250 km nog steeds? En als ik het ruik is het ook wel veel minder dan voorheen.... Toch weer een kutgevoel. | |
spectrumanalyser | maandag 15 juli 2013 @ 17:58 |
Fred van Rems heeft nieuwe 10 watt 12 volt interieurlampjes \o/ http://www.van-rems.nl/ net eentje opgehaald. 1,50 ¤ euro | |
daNpy | maandag 15 juli 2013 @ 21:06 |
Blijven controleren. Waar je het nog ziet wegspuiten met remmenreiniger. Dat vervliegt heel snel. Daarna nog een keer gaan rijden en weer controleren. Als het er weer ligt is er nog steeds iets niet helemaal dicht | |
daNpy | maandag 15 juli 2013 @ 21:11 |
Weet er iemand wanneer BMW in de E46 de stekkers achterop de radio heeft veranderd? Ik weet nl. niet zeker of dit bij de facelift gebeurt is, of dat het juist weer afhankelijk is van type radio/navi oid. | |
Sie_scheitern_Epos | maandag 15 juli 2013 @ 23:01 |
Misschien een wat gekke vraag, maar ik stel hem toch. Sinds afgelopen vrijdag ben ik in het bezit van een E46 Coupé. De speakers achter in de hoedenplank ontbreken echter. Passen toevallig de speakers van een touring in deze standaard ingebouwde frames? | |
Piet__Piraat | dinsdag 16 juli 2013 @ 08:18 |
Volgens mij ergens eind 2000. Ongeveer tegelijk met de overgang van OBD1 naar OBD2. | |
rival | dinsdag 16 juli 2013 @ 08:48 |
overgang obd2 is toch ergens 1996? | |
Piet__Piraat | dinsdag 16 juli 2013 @ 08:49 |
Nope.. de eerste E46-modellen zijn nog met OBD1 geleverd. | |
jitzzzze | dinsdag 16 juli 2013 @ 09:07 |
Maar er zijn ook E36's met ODBII en dat is inderdaad ergens in '95/'96 gebeurt. | |
rival | dinsdag 16 juli 2013 @ 09:07 |
vandaar dat ik even in de war was | |
Piet__Piraat | dinsdag 16 juli 2013 @ 09:10 |
Oh dan snap ik de verwarring. Dat wist ik ook niet | |
jitzzzze | dinsdag 16 juli 2013 @ 09:14 |
Dat weet ik ook alleen maar omdat ik er toevallig achter ben gekomen dat ik 1 van de laatste E36's met ODB1 heb | |
rival | dinsdag 16 juli 2013 @ 09:14 |
ik heb mijn 1996 motor omgezet naar obd1 vandaar dat ik dat jaartal in mijn hoofd heb | |
Piet__Piraat | dinsdag 16 juli 2013 @ 09:30 |
Mooi hoe iedereen zo uit de praktijk leert | |
daNpy | dinsdag 16 juli 2013 @ 09:45 |
Zo niet heb ik de speakers van een sedan volgens mij nog wel liggen | |
daNpy | dinsdag 16 juli 2013 @ 09:46 |
Waar is dat eventueel na te zoeken? Wel erg handig ivm de verkoop van mijn versterker + subwoofer + kabelset | |
Piet__Piraat | dinsdag 16 juli 2013 @ 10:03 |
Ik zou 't gewoon erbij zetten. De koper moet dan maar even die twee minuten vrij maken om z'n radio eruit te trekken. | |
jitzzzze | dinsdag 16 juli 2013 @ 10:09 |
Of een verloopstekkertje fixen. | |
daNpy | dinsdag 16 juli 2013 @ 10:25 |
Ja die kabel is dus ¤ 117,- | |
jitzzzze | dinsdag 16 juli 2013 @ 10:29 |
Thafuck Is het een gouden Monster kabel? | |
daNpy | dinsdag 16 juli 2013 @ 10:33 |
BMW -> Blaupunkt stekkers | |
jitzzzze | dinsdag 16 juli 2013 @ 10:45 |
I know | |
Sie_scheitern_Epos | dinsdag 16 juli 2013 @ 12:38 |
Mochten deze passen, neem ik ze graag van je over. | |
daNpy | dinsdag 16 juli 2013 @ 13:13 |
Als ik het niet vergeet zal ik straks ff in de berging kijken of ze er nog liggen Zijn overigens degene uit mijn deuren, maar dat waren dezelfde als in de hoedenplank van de sedan. | |
Impry | dinsdag 16 juli 2013 @ 13:48 |
Vanochtend twee nieuwe achterbanden laten monteren; Toyo Proxes T1 Sport 225/40 R18 92Y. Geen RFT meer! :blink: Heb alleen nog maar van de bandenboer naar huis gereden maar moet zeggen dat het toch wel een verschil is, voelt een stuk comfortabeler aan. De voorbanden zijn nog wel RFT, dus nog niet helemaal om maar dat komt vanzelf. Nu kan ik vrijdag veilig naar Italië! | |
Goddelijker | dinsdag 16 juli 2013 @ 13:59 |
Hopelijk ook meteen uitgelijnd? | |
Impry | dinsdag 16 juli 2013 @ 14:03 |
Daar had hij voor vrijdag geen tijd meer voor maar ga ik nog wel doen. Maar is sowieso wel BMW-eigen hoor dat de achterbanden wat schuin staan, zeker ivm het verlaagde sportonderstel. | |
Den_Haag | dinsdag 16 juli 2013 @ 14:10 |
Camber | |
daNpy | dinsdag 16 juli 2013 @ 15:07 |
Waarom moet ie uitgelijnd worden, is je auto krom? | |
Impry | dinsdag 16 juli 2013 @ 15:15 |
Omdat de banden behoorlijk schuin afgesleten zijn zou je kunnen zeggen dat hij uitgelijnd moet worden, maar hoort dus misschien ook bij 't onderstel. | |
jitzzzze | dinsdag 16 juli 2013 @ 15:30 |
Hoort ook bij onderstel, hebben veel BMW's. | |
maart78 | dinsdag 16 juli 2013 @ 17:56 |
waarom wel een bmw en dan toyo banden toyo zal vast niet slecht zijn maar waarom geen michelin of goodyear of dunlop ik snap d'r geen hol van.. en heb je nu ook een reserve band of nood reparatie setje bij? | |
mitchelll0181 | dinsdag 16 juli 2013 @ 18:06 |
Wanli jonguhh http://link.marktplaats.nl/698232322 Jammet dat et geen 323 is .. | |
spectrumanalyser | dinsdag 16 juli 2013 @ 19:12 |
kenteken HN-RN-53. hij is driftklaar verder ook klaar met de openbare weg, apk was 3 dagen geleden verlopen. deze fred loopt al een tijdje te leuren met deze bak. prijs was eerst 675 euro, daarna 650, nu 550. bijna 3 ton op de teller ... 6 eigenaren. |