Ik ben het vaak met je eens maar dit is zwak bij het zien van het bedrag wist je al dat het grotere schaal dan nl was.quote:Op maandag 24 juni 2013 22:10 schreef Igen het volgende:
[..]
Ga geen praatjes over de hele wereld verkondigen als je in één concreet geval dicht bij huis al geen antwoord weet.
Klopt, zoals zoveel mensen inmiddels hun baan kwijt zijn in de bouw, bij winkels etc maar dat is veroorzaakt door de teruglopende economie. Maar al die bankmedewerkers die nog vrolijk op hun stoel zitten genieten nog steeds van bovengemiddelde salarissen. Is dat eerlijk als je kijkt wie het echte werk in ons land verrichten, dat zijn die fabrieksarbeiders, vrachtwagenchauffeurs, vissers, kleine winkeliers, postbezorgers etc etc.quote:Op maandag 24 juni 2013 22:54 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Nou dan heb je toch echt niet goed gekeken, er hebben echt massale ontslagen bij banken plaatsgevonden, van boven tot onder in de organisaties.
Koop jij maar lekker goud ja we zullen zien wat dat nog waard is als het financiële systeem in elkaar stort.quote:Op maandag 24 juni 2013 21:48 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Kort door de bocht reactie.
Ten eerste blijft die prijs niet dalen en ten tweede is geld iets wat in 1 klap veel waarde kan verliezen (denk aan hyperinflatie). Goud, zilver enz. blijft altijd waarde houden. Gewoon op een goed moment kopen dus.
Succes met bedelen als we teruggaan naar de middeleeuwen.quote:Op maandag 24 juni 2013 23:13 schreef RocketM het volgende:
[..]
Koop jij maar lekker goud ja we zullen zien wat dat nog waard is als het financiële systeem in elkaar stort.
`quote:Op maandag 24 juni 2013 23:13 schreef RocketM het volgende:
[..]
Koop jij maar lekker goud ja we zullen zien wat dat nog waard is als het financiële systeem in elkaar stort.
Ik vraag me oprecht af wat je er mee moet .quote:Op maandag 24 juni 2013 23:37 schreef heiden6 het volgende:
[..]
`
Juist dan wordt dat heel veel waard.
Tegenover een munt die niets meer waard is ja. Niet tegenover goederen.quote:Op maandag 24 juni 2013 23:37 schreef heiden6 het volgende:
[..]
`
Hier heb je helemaal gelijk in, toch kennen mensen al duizenden jaren waarde toe aan goud, en doen ze dat niet aan briefjes papier (katoen). We worden gedwongen om dat als 'wettig betaalmiddel' te accepteren, dat is alles. Maar laat jij vooral lekker je spaarrekening vol staan, ik spreek je nog wel nadat die is geplunderd.quote:Op maandag 24 juni 2013 23:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik vraag me oprecht af wat je er mee moet .
Als ruilmiddel is het in een vertiefde wereld ook nutteloos je kunt het niet eten, drinken of verbranden. Je kunt er juwelen en hightech electronica mee maken . Maar wie heeft daar dan behoefte aan. No way dat ik mijn voedsel zou ruilen tegen een stuk onbruikbaar metaal wanneer ik zelf honger heb.
Dat klinkt aannemelijk.quote:Op maandag 24 juni 2013 22:54 schreef roadrats het volgende:
[..]
Het garantiestelsel treedt in werking als een bank niet meer aan haar verplichtingen kan voldoen, als de overheid een extra heffing oplegt van bijvoorbeeld 8% heeft dat niets met het garantiestelsel te maken. Zal wel via een belastingaanslag worden geïnd, alle rekening en saldo gegevens worden inmiddels al door de banken keurig netjes aangeleverd bij de fiscus dus daar zit het probleem niet !
Ho ik vertrouw ze ook voor geen meter maar ik vind goud niet echt een alternatief.quote:Op maandag 24 juni 2013 23:45 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Hier heb je helemaal gelijk in, toch kennen mensen al duizenden jaren waarde toe aan goud, en doen ze dat niet aan briefjes papier (katoen). We worden gedwongen om dat als 'wettig betaalmiddel' te accepteren, dat is alles. Maar laat jij vooral lekker je spaarrekening vol staan, ik spreek je nog wel nadat die is geplunderd.
Alle valuta zijn fiat, en gaan allemaal naar hun intrinsieke waarde toe.quote:Op maandag 24 juni 2013 23:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ho ik vertrouw ze ook voor geen meter maar ik vind goud niet echt een alternatief.
Zonnepanelen, een vuur korf , olie etc dat wel.
En buitenlandse valuta om een vlucht hier vandaan te boeken.
Mwah je hebt valuta zoals Noorse kronen of Zwitserse Frank die behoorlijk gebackt worden.quote:Op maandag 24 juni 2013 23:51 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Alle valuta zijn fiat, en gaan allemaal naar hun intrinsieke waarde toe.
Ja want in zo'n extreem geval hebben mensen behoefte aan goud en niet aan eten. En hoe definieer je de waarde van goud zonder financieel systeem ook alweer?quote:Op maandag 24 juni 2013 23:37 schreef heiden6 het volgende:
[..]
`
Dat merk je dan vanzelf.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 00:12 schreef RocketM het volgende:
[..]
Ja want in zo'n extreem geval hebben mensen behoefte aan goud en niet aan eten. En hoe definieer je de waarde van goud zonder financieel systeem ook alweer?
Ja en jij eet smakelijk, wel voorzichtig.. Goud schijnt nogal zwaar op de maag te vallenquote:Op maandag 24 juni 2013 23:29 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Succes met bedelen als we teruggaan naar de middeleeuwen.
In 2008 was dat nog helemaal niet mogelijk. Iets me legaliteitsbeginsel enzo, heel vervelend die rechtsstaat natuurlijk.quote:Op maandag 24 juni 2013 19:59 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, in 2008. Zonder overheidsingrijpen waren bijna alle banken failliet gegaan omdat die goede mensen die zoveel moesten verdienen in het belang van de aandeelhouders knollen voor citroenen kochten en verkochten. Ze hadden allemaal schulden bij elkaar uitstaan, dus was failliet laten gaan een kwestie van de kettingreactie afwachten.
[..]
Ja, en oplichting is oplichting, bedrog is bedrog, een criminele organisatie is een criminele organisatie. Maar genoeg over de bankiers: Failliet is failliet.
Zonder overheidsingrijpen waren al die aandeelhouders al hun geld kwijt geweest. Bovendien heeft het alleen maar een reinigend effect wanneer falend ondernemerschap tot verlies leidt.
Ik woon in London. Ik hou me niet bezig met details over kleine banken in Nederland als SNS. Maar iemand als Rijkman Groenink die de ABN AMRO de grond in heeft gedraaid verdiende 4.3 miljoen per jaar, zonder bonussen en pensioen mee te rekenenen, tot twee jaar na zijn ontslag toe. En dat is een van de velen die tientallen miljoenen hebben weggesleept, en gewoon mogen houden, terwijl alle anderen de rekening van hun falen mag betalen.quote:Op maandag 24 juni 2013 22:10 schreef Igen het volgende:
[..]
Ga geen praatjes over de hele wereld verkondigen als je in één concreet geval dicht bij huis al geen antwoord weet.
quote:Op dinsdag 25 juni 2013 01:55 schreef RemcoDelft het volgende:
het de burgers beter naar de zin te maken (dat is GVD hun baan!)
Ik weet het... Maar af en toe even in herinnering brengen waarom we ruim 1 miljoen ambtenaren betalen kan geen kwaad... Eigenlijk zouden er Postbus 51 spotjes voor moeten bestaan, want wie weet er nu nog de werkelijke reden dat we een overheid hebben?quote:
Omdat we gedwongen worden en anders in een kooi worden gestopt.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 02:25 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik weet het... Maar af en toe even in herinnering brengen waarom we ruim 1 miljoen ambtenaren betalen kan geen kwaad... Eigenlijk zouden er Postbus 51 spotjes voor moeten bestaan, want wie weet er nu nog de werkelijke reden dat we een overheid hebben?
Ze moeten serieus stoppen met meer geld proberen binnen te krijgen... Het maximum is duidelijk bereikt. Voor de 2e keer zie je dat in de accijnsverhogingen op drank: de totale opbrengst neemt af, net als 10 jaar geleden.
Zozo, een paar miljoen per jaar nog wel. Terwijl de kosten van de redding van ABN Amro de belastingbetaler al gauw meer dan 10 miljard zal hebben gekost (het precieze bedrag is nog onduidelijk). Je onderbouwt dus precies mijn punt, dat je met het terugvorderen van bonussen van het bestuur bijna niks kan ophalen in vergelijking met het bedrag dat hetzij de belastingbetaler, hetzij de investeerders en spaarders moeten opbrengen.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 01:53 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ik woon in London. Ik hou me niet bezig met details over kleine banken in Nederland als SNS. Maar iemand als Rijkman Groenink die de ABN AMRO de grond in heeft gedraaid verdiende 4.3 miljoen per jaar, zonder bonussen en pensioen mee te rekenenen, tot twee jaar na zijn ontslag toe. En dat is een van de velen die tientallen miljoenen hebben weggesleept, en gewoon mogen houden, terwijl alle anderen de rekening van hun falen mag betalen.
Die heeft roman geschreven over een maatschappij waar de overheid zich steeds meer overal mee bemoeit, vooral de herverdeling van welvaart, waarbij het nooit genoeg is. De gehele economie gaat daar aan ten onder, maar men gaat steeds verder op de ingeslagen weg.quote:
Laten we zeggen 5 miljoen per jaar. Maal tien jaar = 50 miljoen. En hij was echt niet de enige, en zeker niet de meest krijgende (veel traders kregen veel meer dan hun directeuren). Laten we zeggen dat er tweehonderd waren die bij ABN AMRO in die richting kregen. 200 x 50 miljoen = 10 miljard.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 07:22 schreef Igen het volgende:
[..]
Zozo, een paar miljoen per jaar nog wel. Terwijl de kosten van de redding van ABN Amro de belastingbetaler al gauw meer dan 10 miljard zal hebben gekost (het precieze bedrag is nog onduidelijk). Je onderbouwt dus precies mijn punt, dat je met het terugvorderen van bonussen van het bestuur bijna niks kan ophalen in vergelijking met het bedrag dat hetzij de belastingbetaler, hetzij de investeerders en spaarders moeten opbrengen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |