Ja, ik zie het net. Maar heb hem niet terug zien keren.quote:Op maandag 24 juni 2013 13:30 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Googlen is nooit slim.
Hij verloor van The Hound, kun je niet gemist hebben.
TT maakt toch niet uit, in dit tempo zit het topic met een weekje weer vol.quote:Op maandag 24 juni 2013 13:36 schreef Forbry het volgende:
Sorry, wist ff geen goede titel.Kan het nog veranderen, dus als iemand een goede suggestie heeft?
"They dead, like OMG dead, my mother and brother are dead"quote:Op maandag 24 juni 2013 13:36 schreef Forbry het volgende:
Sorry, wist ff geen goede titel.Kan het nog veranderen, dus als iemand een goede suggestie heeft?
quote:Op maandag 24 juni 2013 13:38 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
"They dead, like OMG dead, my mother and brother are dead"
[ afbeelding ]
En in die post had je het over WW's... een die had ik zelf al genoemd als "ander wezen". Duuuuuuuuuuuuus!quote:Op maandag 24 juni 2013 13:36 schreef Khaleesi het volgende:
Ik was gewoon 1 post verwijderd van een lapo en ik had het niet eens door
quote:Op maandag 24 juni 2013 13:38 schreef Luigi het volgende:
Zo, boek 2 is ook uit. Op naar deel 3.
There, I said it!.
quote:Op maandag 24 juni 2013 13:36 schreef Khaleesi het volgende:
Ik was gewoon 1 post verwijderd van een lapo en ik had het niet eens door
Ik wil deze wel gebruiken hoor, alleen lukt het me vooralsnog toch niet om de TT aan te passen. Dacht dat dat gewoon met de "edit"-knop zou kunnen, maar niet dus?quote:Op maandag 24 juni 2013 13:38 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
"They dead, like OMG dead, my mother and brother are dead"
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 24 juni 2013 13:39 schreef Ang3l het volgende:
[..]
En in die post had je het over WW's... een die had ik zelf al genoemd als "ander wezen". Duuuuuuuuuuuuus!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Kill the Braavosi, bring the girl!"
quote:Op maandag 24 juni 2013 13:43 schreef Khaleesi het volgende:
[..]Maakt me verder ook niet uit, maar om GOT nou qua rare rassen te gana vergelijken met LOTR daar ben ik t (nog) niet mee eensSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
+1quote:Op maandag 24 juni 2013 13:44 schreef Luigi het volgende:
Wat is dat toch met TT's en het eindeloos kunnen doorzeuren daar over?
WAT.
BOEIT.
HET.
Wij hanteren verschillende definities als het gaat om "eindeloos" geloof ikquote:Op maandag 24 juni 2013 13:44 schreef Luigi het volgende:
Wat is dat toch met TT's en het eindeloos kunnen doorzeuren daar over?
WAT.
BOEIT.
HET.
Al 106 topics en dan steeds de 1e paginaquote:Op maandag 24 juni 2013 13:45 schreef Forbry het volgende:
[..]
Wij hanteren verschillende definities als het gaat om "eindeloos" geloof ik
Lelijke onderbroeken dragerquote:
Oh, zoquote:Op maandag 24 juni 2013 13:46 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Al 106 topics en dan steeds de 1e pagina
Ik ookquote:Op maandag 24 juni 2013 13:49 schreef Ang3l het volgende:
Even slechts een semi GOT-gerelateerd bericht:
Het nummer wat gebruikt werd in de trailer van GOT heb ik destijds ff geshazamd omdat ik t erg mooi vond (en de populariteit ging na GOT natuurlijk sky high) ....En nu komt die band op Lowlands!
Yaaaay!
Dus.
Dat wilde ik ff kwijt.
Ik ben er zelf iig toch al een stuk minder. Nog even present voor de naweeën van de laatste aflevering/het afgelopen seizoen, maar binnenkort maar definitief verkassen vanwege angst voor (nieuwe) spoilersquote:Op maandag 24 juni 2013 13:55 schreef Khaleesi het volgende:
Ik sta er eigenlijk ook wel wat van te kijken dat deze reeks nog steeds zo hard gaat...
Dat heb ik bij deze serie dan weer helemaal nietquote:Op maandag 24 juni 2013 13:57 schreef Luigi het volgende:
Overigens heb ik nog steeds een enorme 'herkijk drang'. Maar ik wacht even op een BD speler en een leuke box ofzo.
Ik ben dus nu S1 aan het herkijken voor het eerst. Op m'n grote TV ipv zonder ondertiteling op een laptopje ziek in bedquote:Op maandag 24 juni 2013 13:57 schreef Luigi het volgende:
Overigens heb ik nog steeds een enorme 'herkijk drang'. Maar ik wacht even op een BD speler en een leuke box ofzo.
Afkicken doe je niet zomaar, Khaleesi.quote:Op maandag 24 juni 2013 13:55 schreef Khaleesi het volgende:
Ik sta er eigenlijk ook wel wat van te kijken dat deze reeks nog steeds zo hard gaat...
Ga ik ook nog doen voor S4 begintquote:Op maandag 24 juni 2013 14:00 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik ben dus nu S1 aan het herkijken voor het eerst. Op m'n grote TV ipv zonder ondertiteling op een laptopje ziek in bedZie nu toch wel veel dingen die ik gemist had, of die me nu pas opvallen omdat ik latere seizoenen al gezien heb.
Nah, ben me een beetje aan het beperken qua series momenteel.quote:Op maandag 24 juni 2013 14:04 schreef Forbry het volgende:
Ik heb het eigenlijk al weer veel te druk met andere series:@ en dan komt het einde van BB binnenkort ook nog...
Ik probeer dat eigenlijk ook wel (en sowieso kijk ik daarentegen momenteel bijna geen fílms meer), maar wat goede series betreft lijkt er de laatste tijd gewoon nooit een einde aan te komen. Elke keer is er wel weer iets nieuws wat me toch echt flink kan bekoren (nu weer de serie Hannibal bijvoorbeeld).quote:Op maandag 24 juni 2013 14:04 schreef Luigi het volgende:
[..]
Nah, ben me een beetje aan het beperken qua series momenteel.
Dat zijn allemaal sterfgevallen die al op TV zijn geweest, dus ja, dat kan hier.quote:Op maandag 24 juni 2013 14:35 schreef torrhen het volgende:
House Lannister
"Can't spell Tywin without WIN."
OT
Spoilers worden hier niet gewenst, maar dan vraag ik mij wel af wat een lijst met foto's van de karakters met daarin een kruis dat aangeeft dat deze al gestorven zijn, hier in dit topic hoort?
Just sayin'.![]()
Omdat alleen spoilers m.b.t. (in de serie) toekomstige gebeurtenissen hier niet gewenst zijn. Alles wat er in de serie tot en met de laatste aflevering (USA) is gebeurd mag gewoon besproken worden.quote:Op maandag 24 juni 2013 14:35 schreef torrhen het volgende:
House Lannister
"Can't spell Tywin without WIN."
OT
Spoilers worden hier niet gewenst, maar dan vraag ik mij wel af wat een lijst met foto's van de karakters met daarin een kruis dat aangeeft dat deze al gestorven zijn, hier in dit topic hoort?
Just sayin'.![]()
Ah, oké!quote:Op maandag 24 juni 2013 14:51 schreef Forbry het volgende:
[..]
Omdat alleen spoilers m.b.t. (in de serie) toekomstige gebeurtenissen hier niet gewenst zijn. Alles wat er in de serie tot en met de laatste aflevering (USA) is gebeurd mag gewoon besproken worden.
Of gewoon de oude OP, die 10x mooier was.quote:Op maandag 24 juni 2013 16:28 schreef Pagan het volgende:
Lelijke kruizen door de dode personages heen. Zou het niet mooier zijn om de doden grijs te maken?
Net boeken 3 t/m 5 in de ereader gezet. (Lekker in de zon zitten lezen.)
ARGH!quote:Op maandag 24 juni 2013 16:33 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Of gewoon de oude OP, die 10x mooier was.
Moet je daar nou in IEDER topic over gaan zeiken op de eerste pagina? Seriously, set your priorities straight!quote:Op maandag 24 juni 2013 16:33 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Of gewoon de oude OP, die 10x mooier was.
Volgende keer zal ik het tot de tweede pagina bewarenquote:Op maandag 24 juni 2013 16:51 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Moet je daar nou in IEDER topic over gaan zeiken op de eerste pagina? Seriously, set your priorities straight!
Ik zou elke week aan de buis gekluisterd zitten als ze een WIDM met GoTacteurs zouden doenquote:
Nee je zou elke week zeiken over de openingstune ofzo.quote:Op maandag 24 juni 2013 16:55 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik zou elke week aan de buis gekluisterd zitten als ze een WIDM met GoTacteurs zouden doen
droog je traantjes johquote:Op maandag 24 juni 2013 16:57 schreef Luigi het volgende:
[..]
Nee je zou elke week zeiken over de openingstune ofzo.
Wees eens lief joh, sipneusquote:Op maandag 24 juni 2013 17:39 schreef Luigi het volgende:
[..]
Nee, jij dan, jankmuil, over die kut op de hele tijd. Bekkie.
Kleuter.quote:Op maandag 24 juni 2013 16:51 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Volgende keer zal ik het tot de tweede pagina bewaren
Als ik namen wil opzoeken maar niet wil googelen. Zo stom, was ik de naam van iemand vergeten, ik google 'blablabla [death] [auto invulling]' godverarkquote:Op dinsdag 25 juni 2013 12:01 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Wie kijkt er überhaupt nog naar de OP?
Meid, wat naar.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 12:08 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Als ik namen wil opzoeken maar niet wil googelen. Zo stom, was ik de naam van iemand vergeten, ik google 'blablabla [death] [auto invulling]' godverark
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
Doe niet zo passief agressief. Bitch niggaquote:
quote:Op dinsdag 25 juni 2013 12:09 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
\lulSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
Jij bent mijn bitchnigger. Vergeet dat nooit.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 12:10 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Doe niet zo passief agressief. Bitch nigga
Ik heb net de eerste 2 afleveringen gekeken maar zit te twijfelen of ik het seizoen af ga kijken, voor mij (nog) niet echt verslavend in ieder geval.quote:Op maandag 24 juni 2013 14:19 schreef Luigi het volgende:
Hannibal was echt 't beste wat dit seizoen op tv is geweest idd....
Ik heb minstens 5 afleveringen lang twijfels gehouden, maar vond het toch wel steeds iets leuker worden en sinds aflevering 10 ofzo ben ik echt helemaal om en van mening dat het absoluut tot één van de betere series behoortquote:Op dinsdag 25 juni 2013 20:56 schreef tralalala het volgende:
[..]
Ik heb net de eerste 2 afleveringen gekeken maar zit te twijfelen of ik het seizoen af ga kijken, voor mij (nog) niet echt verslavend in ieder geval.
grappig is het nietquote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:41 schreef Ang3l het volgende:
Net aflevering 9 van seizoen 1 gekeken. Grappig hoeveel van wat walder zegt ook doorrinkelt in seizoen 3.
Nee, dat gaat Tywin en Tyrion echt te ver.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:41 schreef Ang3l het volgende:
Net aflevering 9 van seizoen 1 gekeken. Grappig hoeveel van wat walder zegt ook doorrinkelt in seizoen 3.
En nu 10 aan t kijken waar joffrey al begint over het geven van robbs hoofd aan Sansa. Zou dat nog gebeuren? Hij had t er in seizoen 3 ook nog over
Zou jamie hem kingslayen dan?quote:Op woensdag 26 juni 2013 09:24 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Nee, dat gaat Tywin en Tyrion echt te ver.Dat het Tyrion te ver gaat, kan Joffrey nog hebben. Maar Tywin zal ergens ook een grens willen trekken voor Joffrey's psychogedrag. Die heeft al een keer eerder als Hand gediend onder een gestoorde koning.
Die forecasting is wel gek ja, Rickon viel me ook erg op moet ik zeggenquote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:41 schreef Ang3l het volgende:
En nu 10 aan t kijken waar joffrey al begint over het geven van robbs hoofd aan Sansa. Zou dat nog gebeuren? Hij had t er in seizoen 3 ook nog over
Ja die laatste viel me gister idd ook op. Niet alleen Brandon had Ned bij z'n graf zien staan in z'n dromen, ook Rickon.quote:Op woensdag 26 juni 2013 12:51 schreef ace_eleven het volgende:
Die situaties doen toch denken dat Rickon ook wel enige gaves heeft![]()
Ik denk dat hij later met Danaerys trouwt.quote:Op woensdag 26 juni 2013 15:29 schreef Funzel het volgende:
Zou me niks verbazen nee. Denk dat Rickon nog wel een rol heeft later in de serie.
Bij the watch weten ze het toch wel?quote:Op woensdag 26 juni 2013 17:13 schreef Funzel het volgende:
Volgens mij weet alleen Jon van zijn afkomst inderdaad. Of nouja, de rest van de wereld is hem gewoon vergeten.
Je hebt gelijk, ben nu bij aflevering 8 en vind het helemaal top!quote:Op dinsdag 25 juni 2013 21:20 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ik heb minstens 5 afleveringen lang twijfels gehouden, maar vond het toch wel steeds iets leuker worden en sinds aflevering 10 ofzo ben ik echt helemaal om en van mening dat het absoluut tot één van de betere series behoortAls ik jou was zou ik het eerste seizoen gewoon helemaal kijken en dan pas een definitief oordeel vellen of het wat voor je is (zo nee, volgend(e) seizoen(en) dan gewoon niet meer kijken)
Ah, dat is leuk om te lezen!quote:Op woensdag 26 juni 2013 23:00 schreef tralalala het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, ben nu bij aflevering 8 en vind het helemaal top!
quote:
Lijkt me van wel?quote:Op woensdag 26 juni 2013 17:38 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Bij the watch weten ze het toch wel?
Als Rickon Bran kan vervangen, ook qua gave, dan vrees ik iig het ergste voor Branquote:Op woensdag 26 juni 2013 17:05 schreef Ang3l het volgende:
Als GRRM heb niet vroegtijdig om zeep helpt, want Stark.
Ik heb, na het herkijken van GOT S1, ook wel een beetje het gevoel dat die Aemon Targaryen misschien nog wel eens een rolletje kan gaan spelen. Al is eer verder volgens mij nog amper over zijn afkomst gerept. Of wie weet is t alleen bij John Snow bekend.
En die kan tenminste lopen! Move over cripple!!quote:Op woensdag 26 juni 2013 23:30 schreef Forbry het volgende:
[..]
Als Rickon Bran kan vervangen, ook qua gave, dan vrees ik iig het ergste voor Bran
quote:Op donderdag 27 juni 2013 08:08 schreef Ang3l het volgende:
[..]
En die kan tenminste lopen! Move over cripple!!
Dit ja.quote:Op donderdag 27 juni 2013 10:17 schreef So_Surreal het volgende:
Aaah godverdomme bij een filmpje op Dumpert een dikke spoiler gelezen, kutzooi !
Tja als je zo'n filmpje ziet hoop je toch wel dat het gewoon over het filmpje zelf gaatquote:Op donderdag 27 juni 2013 15:53 schreef Ang3l het volgende:
Ik ben zelden zo angstvallig geweest voor spoilers als met deze serieDurf amper te googlen soms, omdat die google dan weer gezellig mijn woorden aanvult met opties die ik helemaal nog niet had willen zien!
Dus ik stel gewoon al mijn vragen hier, in de hoop dat jullie niet meedogenloos gemeen zijn
Ik ken 't gevoel, ik had op 9gag toevallig de spoiler van red wedding gelezen in een plaatje van The Rock. Dan ben je ook niet echt opzoek naar GoT info/materiaal, maar word je toch zo erg gespoilerd.quote:Op donderdag 27 juni 2013 20:54 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Tja als je zo'n filmpje ziet hoop je toch wel dat het gewoon over het filmpje zelf gaat
Nja ik had wel verwacht dat dit zou gaan gebeurenmaar toch.
Ga dan ook de boeken lezen deze zomer, heb je dat probleem niet meerquote:Op donderdag 27 juni 2013 15:53 schreef Ang3l het volgende:
Ik ben zelden zo angstvallig geweest voor spoilers als met deze serieDurf amper te googlen soms, omdat die google dan weer gezellig mijn woorden aanvult met opties die ik helemaal nog niet had willen zien!
Dus ik stel gewoon al mijn vragen hier, in de hoop dat jullie niet meedogenloos gemeen zijn
Neh:quote:Op vrijdag 28 juni 2013 07:16 schreef Jivis het volgende:
[..]
Ga dan ook de boeken lezen deze zomer, heb je dat probleem niet meer.
quote:Op vrijdag 28 juni 2013 08:04 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Neh:
A. Die lijken me saai geschreven, en
B. Daar heb ik niet genoeg tijd voor
quote:Op vrijdag 28 juni 2013 08:04 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Neh:
A. Die lijken me saai geschreven, en
B. Daar heb ik niet genoeg tijd voor
Ga dat maar is wijs maken aan die inferieure mensen die zich niet meer kunnen vermaken zonder beeldschermquote:Op vrijdag 28 juni 2013 09:07 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]De boeken zijn kwalitatief zoveel keer beter dan de serie
![]()
Excuse me?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:06 schreef kensei het volgende:
[..]
Ga dat maar is wijs maken aan die inferieure mensen die zich niet meer kunnen vermaken zonder beeldscherm
Het is in ieder geval totaal anders dan de LOTR reeks. Vergeleken met die boeken zijn er geen fillers in ASOIAF.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:46 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Excuse me?Je gaat dit soort boeken als superieure literatuur bestempelen en de lezers er van als superieure mensen?
![]()
![]()
Het is algemeen bekend dat fantasy boeken vaak enorm veel filler hebben in de vorm van te gedetailleerde beschrijvingen van mensen, omgevingen, kastelen en de onderbroeken van hun tegenstanders. Ze zijn niet voor niets vaak 700 pagina's dik en da's echt niet alleen de enorm diepgaande verhaallijn. Dat is qua lezen NIET mijn genre. M'n vrienden hadden me gewaarschuwd dat GRRM boeken daar geen uitzonderingen op zijn. Dus. Heeft geen ene fuck te maken dat ik me niet zou kunnen vermaken zonder beeldscherm of uberhaupt niet kan lezen. Ik lees genoeg thank you very much. Alleen een ander genre.
NEXT!
En weer over de serie, want BOEK is verboden
Alles wat je impliceerd met deze post heb ik nooit geschreven en is onzin. Ik zeg alleen dat mensen die zich zonder beeldscherm niet kunnen vermaken inferieur zijn. Niet specifiek over deze boeken.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:46 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Excuse me?Je gaat dit soort boeken als superieure literatuur bestempelen en de lezers er van als superieure mensen?
![]()
![]()
Het is algemeen bekend dat fantasy boeken vaak enorm veel filler hebben in de vorm van te gedetailleerde beschrijvingen van mensen, omgevingen, kastelen en de onderbroeken van hun tegenstanders. Ze zijn niet voor niets vaak 700 pagina's dik en da's echt niet alleen de enorm diepgaande verhaallijn. Dat is qua lezen NIET mijn genre. M'n vrienden hadden me gewaarschuwd dat GRRM boeken daar geen uitzonderingen op zijn. Dus. Heeft geen ene fuck te maken dat ik me niet zou kunnen vermaken zonder beeldscherm of uberhaupt niet kan lezen. Ik lees genoeg thank you very much. Alleen een ander genre.
NEXT!
En weer over de serie, want BOEK is verboden
quote:Op vrijdag 28 juni 2013 11:36 schreef Ang3l het volgende:
Laten we er een boektopic van maken
Dus.
Ben nog ff aan het zoeken voor een goedkope seizoen 2 op dvd zodat m'n moeer ook weer vooruit kan. Die hijgt in m'n nek omdat ze wil weten wat er met de draakjes gebeurdEn ik wwil t met r over de Red Wedding kunnen hebben zonder dat ze me onterft!
Ga jij in totaal maar lekker honderden bladzijdes lezen over die dikzak en zijn retard vriendin, of john snow of de andere 1000 niet boeiende bijcharacters. De boeken zijn niet verkeerd maar een meesterwerk is het nou ook weer niet.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:06 schreef kensei het volgende:
[..]
Ga dat maar is wijs maken aan die inferieure mensen die zich niet meer kunnen vermaken zonder beeldscherm
Waarom zou je uberhaupt de serie kijken als de helft je niet aanstaatquote:Op vrijdag 28 juni 2013 11:58 schreef pervertedhermit het volgende:
[..]
Ga jij in totaal maar lekker honderden bladzijdes lezen over die dikzak en zijn retard vriendin, of john snow of de andere 1000 niet boeiende bijcharacters. De boeken zijn niet verkeerd maar een meesterwerk is het nou ook weer niet.
Omdat de serie anders is dan de boeken.....quote:Op vrijdag 28 juni 2013 12:07 schreef kensei het volgende:
[..]
Waarom zou je uberhaupt de serie kijken als de helft je niet aanstaat
Omdat ze die filler-shit uit een serie laten om er meer vaart in te krijgenquote:Op vrijdag 28 juni 2013 12:07 schreef kensei het volgende:
[..]
Waarom zou je uberhaupt de serie kijken als de helft je niet aanstaat
Hoe kun je nu zo'n uitspraak over de boeken doen als je ze niet eens gelezen hebtquote:Op vrijdag 28 juni 2013 12:50 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Omdat ze die filler-shit uit een serie laten om er meer vaart in te krijgen
Laten we nou niet met z'n allen doen of het zulke enorme ingewikkelde literair en cinematografische hoogstandjes zijn, zowel de boeken als de serie. Het is fantasy, het is entertainment, geen rocket science. Bitch please. Dat gesnub naar elkaar hier steeds.
Ze heeft wel gelijk, ook al is het zelden saai en geen pulp.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 13:12 schreef Jivis het volgende:
[..]
Hoe kun je nu zo'n uitspraak over de boeken doen als je ze niet eens gelezen hebt.
Juist het feit dat de wereld zo goed is uitgedacht en de personages daarnaast ook zeer realistisch gedrag vertonen, maakt dat de reeks juist wél boven de gemiddelde fantasy pulp uitsteekt. En saai is het nooit.
Anders hadden de boeken zich ook nooit goed voor het maken van een serie geleend, vind ik.
Daarom begon dit hele onnozele offtopic gedoe ook met mijn uitspraak "het LIJKT me". Gebaseerd op het gemiddelde fantasy genre en op uitspraken van m'n vrienden die er WEL aan begonnen zijn. maar zelfs dat mag je niet zeggen want o o o wat is het toch heiligquote:Op vrijdag 28 juni 2013 13:12 schreef Jivis het volgende:
[..]
Hoe kun je nu zo'n uitspraak over de boeken doen als je ze niet eens gelezen hebt.
Da's natuurlijk niet helemaal waar. Ze wijken niet voor niets af van de boeken (schijnt he, ik heb ze niet gelezen) en er wordt ook het een en ander uitgeknipt. Een goed boek is niet per definietie een goede serie of film en andersom.quote:Anders hadden de boeken zich ook nooit goed voor het maken van een serie geleend, vind ik.
Van mij mag je het prima vinden, maar dan moet het wel ergens op gebaseerd zijnquote:Op vrijdag 28 juni 2013 13:25 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Daarom begon dit hele onnozele offtopic gedoe ook met mijn uitspraak "het LIJKT me". Gebaseerd op het gemiddelde fantasy genre en op uitspraken van m'n vrienden die er WEL aan begonnen zijn. maar zelfs dat mag je niet zeggen want o o o wat is het toch heilig
Tuurlijk, maar ik doelde meer op de geloofwaardige personages en wereld, die zich uitstekend voor een serie lenen.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 13:25 schreef Ang3l het volgende:
Da's natuurlijk niet helemaal waar. Ze wijken niet voor niets af van de boeken (schijnt he, ik heb ze niet gelezen) en er wordt ook het een en ander uitgeknipt. Een goed boek is niet per definietie een goede serie of film en andersom.
Dat was het dus ookquote:Op vrijdag 28 juni 2013 13:39 schreef Jivis het volgende:
[..]
Van mij mag je het prima vinden, maar dan moet het wel ergens op gebaseerd zijn.
[..]
Tuurlijk, maar ik doelde meer op de geloofwaardige personages en wereld, die zich uitstekend voor een serie lenen.
Daarom ben ik opnieuw begonnen met seizoen 1. VInd het nu nog veel toffer eigenlijk omdat ik de karakters al ken. Merk dat ik nog best veel gemist heb (of vergeten ben) in die wirwar van karakters aan het beginquote:
Hier hetzelfde. Ben tot 1x03 gekomen, maar heb nu maar besloten om eerst de boeken te gaan lezen (en alle spoilersquote:Op vrijdag 28 juni 2013 14:51 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Daarom ben ik opnieuw begonnen met seizoen 1. VInd het nu nog veel toffer eigenlijk omdat ik de karakters al ken. Merk dat ik nog best veel gemist heb (of vergeten ben) in die wirwar van karakters aan het begin
Ik ook. Heb seizoen 1 deze week afgerond.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 14:51 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Daarom ben ik opnieuw begonnen met seizoen 1. VInd het nu nog veel toffer eigenlijk omdat ik de karakters al ken. Merk dat ik nog best veel gemist heb (of vergeten ben) in die wirwar van karakters aan het begin
Want normaal gesproken kan je alles uit een boek rechtstreeks op het witte doek projecteren ja.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 13:25 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Daarom begon dit hele onnozele offtopic gedoe ook met mijn uitspraak "het LIJKT me". Gebaseerd op het gemiddelde fantasy genre en op uitspraken van m'n vrienden die er WEL aan begonnen zijn. maar zelfs dat mag je niet zeggen want o o o wat is het toch heilig
[..]
Da's natuurlijk niet helemaal waar. Ze wijken niet voor niets af van de boeken (schijnt he, ik heb ze niet gelezen) en er wordt ook het een en ander uitgeknipt. Een goed boek is niet per definietie een goede serie of film en andersom.
Seizoen 1 vond ik echt goed. Seizoen 2 is inderdaad 'gewoon' leuk.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 17:34 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Want normaal gesproken kan je alles uit een boek rechtstreeks op het witte doek projecteren ja.
De meeste veranderingen die hebben plaatsgevonden waren ook niet echt for the better. MAARRRR. Het blijft een vermakelijke (nee, geen goede) serie.
Omdat ze aSoS niet in 1 seizoen hebben geprobeerd te douwen ja.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 17:46 schreef ems. het volgende:
Seizoen 1 was ook veruit het makkelijkst om te vertalen naar het witte doek door de relatief weinig 'hoofdpersonen'. In boek/seizoen 2 worden opeens een shitload aan nieuwe gezichten geïntroduceerd en de voorheen kleine rollen werden opeens een stuk uitvergroot.
Ik vind wel dat ze met seizoen 3 een stuk beter zijn omgegaan met de 'tijdsnood' dan bij seizoen 2.
Dat voornamelijkquote:Op vrijdag 28 juni 2013 17:51 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Omdat ze aSoS niet in 1 seizoen hebben geprobeerd te douwen ja.
Niet de boeken gelezen, maar dat idee had ik toch ookquote:Op vrijdag 28 juni 2013 17:46 schreef ems. het volgende:
Seizoen 1 was ook veruit het makkelijkst om te vertalen naar het witte doek door de relatief weinig 'hoofdpersonen'. In boek/seizoen 2 worden opeens een shitload aan nieuwe gezichten geïntroduceerd en de voorheen kleine rollen werden opeens een stuk uitvergroot.
Ik vind wel dat ze met seizoen 3 een stuk beter zijn omgegaan met de 'tijdsnood' dan bij seizoen 2.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Meningen?|| “There are three things all wise men fear: the sea in storm, a night with no moon, and the anger of a gentle man.” ― Patrick Rothfuss, The Wise Man's Fear ||
quote:Op vrijdag 28 juni 2013 21:48 schreef GooseFM het volgende:
Seizoen 4 Casting Nieuws!
Als je het niet wilt weten, niet klikken:primaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Meningen?![]()
Zo, ff wat tipp-ex gebruikt in deze post hoorquote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:03 schreef DO2 het volgende:
Ik wil nog wel even gezegd hebben dat ik seizoen 1 verreweg het beste vond/vind.
Oh, en seizoen 2 vond/vind ik welbeschouwd toch echt de minste van de 3.
Zo. Dan zijn alle mensen die niet zonder mijn mening kunnen ook weer tevreden gesteld.
En dat zijn er nogal wat, heb ik me laten vertellen, door de vrolijke elfjes in lala-land.
Waardoor anderen weer klagen dat er in een hoop afleveringen "geen reet gebeurde!"quote:Op vrijdag 28 juni 2013 17:51 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Omdat ze aSoS niet in 1 seizoen hebben geprobeerd te douwen ja.
Degenen die dat vinden zullen dat tot het eind van de serie zeggen, en kunnen beter stoppen met kijken.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 09:15 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Waardoor anderen weer klagen dat er in een hoop afleveringen "geen reet gebeurde!"
quote:BENIOFF: Our inexperience showed when, in the first season, our shows came in really short. For HBO its supposed to be around 52 or 54 minutes, and we had a bunch of episodes clocking in at 40 minutes. It was a crisis because we had very little money left and had to somehow come up with an extra 90 minutes.
WEISS: We had to create 100 pages in two weeks.
BENIOFF: Because we had no money left, these had to be inexpensive scenes, like two actors in a room. We certainly could not add any battle stuff. So we ended up writing like 15 scenes or something over the course of the first season.
Dat is hun eigen fout. Ze hebben een aantal passages erbuiten gelaten die imo heel belangrijk zijn voor het verhaal.quote:Op zondag 30 juni 2013 02:48 schreef Nic1 het volgende:
Emmy Q&A With ‘Game Of Thrones’ David Benioff And D.B. Weiss
Grappig dat er steeds wordt gezegd dat er veel te veel bronmateriaal is, en ze in seizoen 1 eerst veel te korte afleveringen hadden gemaakt en maar zelf iets moesten bedenken om het alsnog op te vullen.
[..]
Wat voor dingetjes bedoel je dan bijvoorbeeld met nummer 3quote:Op maandag 1 juli 2013 11:20 schreef HostiMeister het volgende:
Zaterdag seizoen 1 maar even herkeken. Erg tof hoe (1) bijna alle hoofdrolspelers van toen nu dood zijn, (2) hoe er mannetjes opduiken die in seizoen 3 ineens weer hallo komen zeggen en (3) er veel gerefereerd wordt aan dingen die gebeurden voordat seizoen 1 begon die ik nu beter begrijp (met dank aan awoif).
Blijft leuk dit.
Nou als ze het in een van de eerste aleveringen hebben over Rheagar of Eagon, The Trident, dingen over John Arryn. Die had ik de eerste keer dat ik het keek helemaal niets mee, nu wel .quote:Op maandag 1 juli 2013 11:38 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Wat voor dingetjes bedoel je dan bijvoorbeeld met nummer 3?
The Hand of the king was helaas niet zo heel snel.quote:Op maandag 1 juli 2013 08:05 schreef Kyubey het volgende:
Wie heeft Top Gear gezien gisteravond?
Charles Dance was er en Jeremy maakte steeds GoT-verwijzingen
Ach, hij heeft ook zoveel zorgen om zijn kleinkind.quote:Op maandag 1 juli 2013 12:43 schreef THEALPHA het volgende:
[..]
The Hand of the king was helaas niet zo heel snel.
Hij maakte eigenlijk maar 1 verwijzing en die herhaalde die 10x...quote:Op maandag 1 juli 2013 08:05 schreef Kyubey het volgende:
Wie heeft Top Gear gezien gisteravond?
Charles Dance was er en Jeremy maakte steeds GoT-verwijzingen
Dat denk ik ook.quote:Op maandag 1 juli 2013 20:17 schreef Luigi het volgende:
Heel wild idee misschien, maar boek 1 wellicht?
Nope, beginnen bij boek 1. Je mist anders veel te veel achtergrond informatie en personen die al beschreven en uitgelegd worden.quote:Op maandag 1 juli 2013 20:19 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Dat denk ik ook.
Maar misschien zegt iedereen " aah je kent het verhaal wel goed genoeg van de serie"...
duurt nog veel te langquote:Op maandag 1 juli 2013 20:42 schreef spapaars het volgende:
Carice van Houten heeft het script ontvangen..
[ afbeelding ]
Ben je sarcastisch dan ?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 08:19 schreef lexvandoef het volgende:
Dat was geen hele subtiele hint nee....
Ik luister de boeken nu op audiobooks tijdens mijn vakantiewerk (postbezorgen ^^). Luistert/leest lekker weg zo!Ben ook maar gewoon bij boek 1 begonnen.
The script is dark and full of terrors?quote:Op maandag 1 juli 2013 20:42 schreef spapaars het volgende:
Carice van Houten heeft het script ontvangen..
[ afbeelding ]
Dat is iets waar ik niet mee om kan gaan, die audiobooks... Ik kan goddomme zélf lezen, ja!quote:Op dinsdag 2 juli 2013 08:19 schreef lexvandoef het volgende:
Dat was geen hele subtiele hint nee....
Ik luister de boeken nu op audiobooks tijdens mijn vakantiewerk (postbezorgen ^^). Luistert/leest lekker weg zo!Ben ook maar gewoon bij boek 1 begonnen.
Je hebt van die audioboeken waar er stemmetjes nagedaan worden. Vreselijkquote:Op dinsdag 2 juli 2013 11:52 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Ben je sarcastisch dan ?
Want in het boek staat iets dat catelyn er een voorteken in ziet.
Ik ben wel benieuwd naar zo'n audio boek.
Is dat ook gewoon Engels ?
En wordt alles verteld vanuit dezelfde stem ?
Daar word ik altijd zoooo kriebelig van. Vroeger veel sci-fi in het Nederlands gelezen omdat mijn pa in zijn jeugd alles in het Nederlands kocht; nooit meerquote:Op dinsdag 2 juli 2013 12:22 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Je hebt van die audioboeken waar er stemmetjes nagedaan worden. Vreselijk
Ja ik was een beetje sarcastisch, excuusquote:Op dinsdag 2 juli 2013 11:52 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Ben je sarcastisch dan ?
Want in het boek staat iets dat catelyn er een voorteken in ziet.
Ik ben wel benieuwd naar zo'n audio boek.
Is dat ook gewoon Engels ?
En wordt alles verteld vanuit dezelfde stem ?
Hahahaha, ja ik ookquote:Op dinsdag 2 juli 2013 12:18 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Dat is iets waar ik niet mee om kan gaan, die audiobooks... Ik kan goddomme zélf lezen, ja!
Ik heb de Audioboeken van Harry Potter geluisterd toen ik in Australië was, en die Stephen Fry kon echt alle stemmen zeer goed na doen! Bij de gene die ik van Game of Thrones had gedownload leek het alsof elk personage een oude geit was...quote:Op dinsdag 2 juli 2013 12:22 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Je hebt van die audioboeken waar er stemmetjes nagedaan worden. Vreselijk
Wat is de verwijzing dan, want zover ik weet wordt er geen enkele Stark vermoordt door een Baratheon ?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 12:38 schreef lexvandoef het volgende:
[..]
Ja ik was een beetje sarcastisch, excuus. Internet sarcasme komt nooit zo goed over
.
Over je vragen, ja het wordt in het Engels verteld, de voorleessnelheid is langzamer dan ik zou lezen (ik lees wel verdomd snel, ook int Engels), maar daardoor juist wel weer goed te volgen.
Ik vond het wel weer ff wennen om weer voorgelezen te worden na 23 jaar, maar het is wel leuk, zeker als je ondertussen toch andere dingen moet doen. En er worden wel een beetje stemmetjes gedaan om het onderscheid een beetje te maken, maar dan wel op een goede/leuke/duidelijke manier. Niet iets waar ik me aan erger in ieder geval. Bevalt mij wel
.
[..]
Hahahaha, ja ik ook. Maar ik moet al die vervelende huisnummers en straatnamen lezen
, dan ga ik niet ook nog eens mijn boek erbij pakken XD.
Of je denkt wat te ver. Het waren een direwolf en een stag. Ned en Robert. Niet elke snorhaar van de direwolf heeft een diepere betekenisquote:Op dinsdag 2 juli 2013 13:18 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Wat is de verwijzing dan, want zover ik weet wordt er geen enkele Stark vermoordt door een Baratheon ?
Of gebeurt dat later dan seizoen 3, of wordt er mee bedoeld dat Robert dood gaat tijdens de jacht en daardoor het hele tragedie begint waardoor Ned, Catelyn en Rob omkomen ?
Maar ik neem aan dat de moeder Direwolf toch Catelyn of Ned moet voorstellen, en de 6 jonge de kinderen.... ?
Oh ik dacht te letterlijk; dat de stag de direwolf vermoord had...quote:Op dinsdag 2 juli 2013 13:21 schreef ems. het volgende:
[..]
Of je denkt wat te ver. Het waren een direwolf en een stag. Ned en Robert. Niet elke snorhaar van de direwolf heeft een diepere betekenis
Hahaha oude geitquote:Op dinsdag 2 juli 2013 13:02 schreef iAvani het volgende:
[..]
Ik heb de Audioboeken van Harry Potter geluisterd toen ik in Australië was, en die Stephen Fry kon echt alle stemmen zeer goed na doen! Bij de gene die ik van Game of Thrones had gedownload leek het alsof elk personage een oude geit was...
Dus toen maar een boekenset gekocht!
Ik denk dat je dan net weer te diep nadenktquote:Op dinsdag 2 juli 2013 13:27 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Oh ik dacht te letterlijk; dat de stag de direwolf vermoord had...
Maar leuk om die boeken te lezen zegleuk hoe alles verteld wordt, ook met meer achtergrond dan in de serie.
Ik kan me wel voorstellen dat de boeken misschien lastig te begrijpen zijn als je de serie niet gekeken hebt.
Joffrey is toch echt een Baratheon, al noemt de familie van zijn "moeders"kant hem liever een lannisterquote:Op dinsdag 2 juli 2013 13:18 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Wat is de verwijzing dan, want zover ik weet wordt er geen enkele Stark vermoordt door een Baratheon ?
Of gebeurt dat later dan seizoen 3, of wordt er mee bedoeld dat Robert dood gaat tijdens de jacht en daardoor het hele tragedie begint waardoor Ned, Catelyn en Rob omkomen ?
Maar ik neem aan dat de moeder Direwolf toch Catelyn of Ned moet voorstellen, en de 6 jonge de kinderen.... ?
Dat zou wel kunnen op zich jaquote:Op dinsdag 2 juli 2013 13:41 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
Joffrey is toch echt een Baratheon, al noemt de familie van zijn "moeders"kant hem liever een lannister
Misschienquote:Op dinsdag 2 juli 2013 13:27 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Oh ik dacht te letterlijk; dat de stag de direwolf vermoord had...
Ned had de oorlog en zijn dood wel kunnen voorkomen als hij het wat sluwer had aangepakt. Toen hij erachter kwam dat Cersei en Jaime een incestueuze relatie hadden en haar kinderen het resultaat daarvan waren, had hij meteen naar Robert moeten gaan. Boem, belangrijke Lannisters dood, Tyrion gevangen en Tywin in zijn eentje. En nadat Catelyn Tyrion gevangen nam, had hij zijn leger moeten mobiliseren. Maar ja, dat is natuurlijk wijsheid achteraf. Ned ging niet zo te werk. Hij was te integer voor de Game of Thrones.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 13:48 schreef ems. het volgende:
[..]
MisschienIn zekere zin is het ook Robert's "schuld" dat Ned dood ging. Hij nam hem immers tegen z'n zin in mee naar King's landing. Dat zou je er ook nog achter kunnen zoeken.
als dat het geval was, had jij nu niet in dit topic gepost he..quote:Op dinsdag 2 juli 2013 14:30 schreef Hierro het volgende:
[..]
Ned had de oorlog en zijn dood wel kunnen voorkomen als hij het wat sluwer had aangepakt. Toen hij erachter kwam dat Cersei en Jaime een incestueuze relatie hadden en haar kinderen het resultaat daarvan waren, had hij meteen naar Robert moeten gaan. Boem, belangrijke Lannisters dood, Tyrion gevangen en Tywin in zijn eentje. En nadat Catelyn Tyrion gevangen nam, had hij zijn leger moeten mobiliseren. Maar ja, dat is natuurlijk wijsheid achteraf. Ned ging niet zo te werk. Hij was te integer voor de Game of Thrones.
Al die Starkjes waren wat naief tot nu toequote:Op dinsdag 2 juli 2013 14:30 schreef Hierro het volgende:
Ned ging niet zo te werk. Hij was te integer voor de Game of Thrones.
quote:Op dinsdag 2 juli 2013 13:48 schreef ems. het volgende:
[..]
MisschienIn zekere zin is het ook Robert's "schuld" dat Ned dood ging. Hij nam hem immers tegen z'n zin in mee naar King's landing. Dat zou je er ook nog achter kunnen zoeken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
Kijken of dat zo blijft, denk dat Arya nog wel voor verrassingen kan zorgen.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 14:37 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Al die Starkjes waren wat naief tot nu toe
Honour will get you absolutely nowhere but in the grave.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 2 juli 2013 15:02 schreef THEALPHA het volgende:
[..]
Kijken of dat zo blijft, denk dat Arya nog wel voor verrassingen kan zorgen.Arya heeft natuurlijk nu naast haar temperament en sate-prikker wel de Hound bij d'rSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik verwacht overigens in seizoen 4 (speculatie, heb niks gelezen) wel de bruiloft van Joffrey en Margaery en iets zegt me dat bruiloften vervloekt zijn in GOT..... wellicht dat de 2e bloedzuiger vsan Carice haar werk gaat doen?L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
Ja zou "mooi" zijn wanneer de lannisters ook eens een tegenslag kregen. Zou misschien wel zo kunnen zijn dat Joffrey iets "onhandigs" doet waarmee de Freys of Tyrrels boos worden en er nog meer oorlog komt.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 15:22 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Arya heeft natuurlijk nu naast haar temperament en sate-prikker wel de Hound bij d'r
Ik verwacht overigens in seizoen 4 (speculatie, heb niks gelezen) wel de bruiloft van Joffrey en Margaery en iets zegt me dat bruiloften vervloekt zijn in GOT..... wellicht dat de 2e bloedzuiger vsan Carice haar werk gaat doen?
ik had dat in de finale van S3 verwachtquote:Op dinsdag 2 juli 2013 15:22 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Arya heeft natuurlijk nu naast haar temperament en sate-prikker wel de Hound bij d'r
Ik verwacht overigens in seizoen 4 (speculatie, heb niks gelezen) wel de bruiloft van Joffrey en Margaery en iets zegt me dat bruiloften vervloekt zijn in GOT..... wellicht dat de 2e bloedzuiger vsan Carice haar werk gaat doen?
quote:Op dinsdag 2 juli 2013 14:55 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]Misschien zat er een vis in de buik van de wolfSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Conscience do cost.
Carice heeft in Arya's ogen al de dood gezien. En ze noemde de kleuren van de ogen van haar slachtoffers als ik me niet vergis. (Ook groen)quote:Op dinsdag 2 juli 2013 15:22 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Hoezo minimaal 2 jaar later? Zou ook prima in S4 kunnen zitten toch?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 15:48 schreef planethugo het volgende:
[..]
ik had dat in de finale van S3 verwacht
jammer dat eind S2 de bruiloft aangekondigd wordt en we pas (minimaal) 2 jaar later de bruiloft gaan zien
Tyrion en Sansa hun bruiloft verliep toch ook zonder problemen, op een ontbrekend krukje naquote:Op dinsdag 2 juli 2013 15:22 schreef Ang3l het volgende:
[..]
tijd tussen S2 en 4 is toch 2 jaarquote:Op dinsdag 2 juli 2013 16:43 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Hoezo minimaal 2 jaar later? Zou ook prima in S4 kunnen zitten toch?
Oh zo, ik las het verkeerd. Maar Joffrey is nog niet oud genoeg om te trouwen, alleen de verloving is aangekondigd.quote:
Hij wilde Cersei volgens mij eerst met de kinderen laten vluchten, omdat hij bang was voor Targaryentaferelen (Robert die baby's laat vermoorden).quote:Op dinsdag 2 juli 2013 14:30 schreef Hierro het volgende:
[..]
Ned had de oorlog en zijn dood wel kunnen voorkomen als hij het wat sluwer had aangepakt. Toen hij erachter kwam dat Cersei en Jaime een incestueuze relatie hadden en haar kinderen het resultaat daarvan waren, had hij meteen naar Robert moeten gaan. Boem, belangrijke Lannisters dood, Tyrion gevangen en Tywin in zijn eentje. En nadat Catelyn Tyrion gevangen nam, had hij zijn leger moeten mobiliseren. Maar ja, dat is natuurlijk wijsheid achteraf. Ned ging niet zo te werk. Hij was te integer voor de Game of Thrones.
Misschien wel leukquote:Plot: This is a special DVD from Night Of Too Many Stars where Tracy Morgan & J.B. Smoove comments on a episode of Game Of Thrones.
Idd, nog voor de bruiloft, maar nadat Maergary zwanger is geraaktquote:Op dinsdag 2 juli 2013 15:26 schreef THEALPHA het volgende:
[..]
Ja zou "mooi" zijn wanneer de lannisters ook eens een tegenslag kregen. Zou misschien wel zo kunnen zijn dat Joffrey iets "onhandigs" doet waarmee de Freys of Tyrrels boos worden en er nog meer oorlog komt.
Maar misschien gebeurd er juist wel helemaal niets op de bruiloft van Joffrey. En barst de bom een week later. Heb al vaker het idee gehad dat in Game of Thrones alles zo onverwacht mogelijk gebeurd.
volhouden! boek 3 is maar 550 pagina'squote:Op donderdag 4 juli 2013 07:39 schreef So_Surreal het volgende:
De boeken zijn echt verslavend
Alleen wel ruk dat ik zoveel moet lezen tot ik ben waar de serie geeindigd is
Ja maar ik moet boek 1 en 2 ook nog lezenquote:Op donderdag 4 juli 2013 11:41 schreef THEALPHA het volgende:
[..]
volhouden! boek 3 is maar 550 pagina's
Nee is het hele seizoen. Maar het gaat wel heel snel allemaal in de boeken. Ik snap nu waarom er zoveel "saaie" delen in de serie zitten. Het boek gaat eigenlijk volledig over de strijd van de lannisters tegen Robb en de Wildlings tegenover de Nights Watch.quote:Op donderdag 4 juli 2013 11:50 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Ja maar ik moet boek 1 en 2 ook nog lezen
Ben pas op bladzijde 150 van boek 1.
Boek 3 bestaat uit 2 delen, betekent dat 1 boek maar de helft van seizoen 3 is ?
Klopt het dat dat stukje van de butchers boys en dat de wolf wordt doodgemaakt er niet in staatquote:Op donderdag 4 juli 2013 11:55 schreef THEALPHA het volgende:
[..]
Nee is het hele seizoen. Maar het gaat wel heel snel allemaal in de boeken. Ik snap nu waarom er zoveel "saaie" delen in de serie zitten. Het boek gaat eigenlijk volledig over de strijd van de lannisters tegen Robb en de Wildlings tegenover de Nights Watch.
Heb boek 3 nog niet uit dus kan je het nog niet vertellen.quote:Op donderdag 4 juli 2013 11:59 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Klopt het dat dat stukje van de butchers boys en dat de wolf wordt doodgemaakt er niet in staat?
Of ben ik in de war ?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 4 juli 2013 12:01 schreef THEALPHA het volgende:
[..]
Heb boek 3 nog niet uit dus kan je het nog niet vertellen.Nee, echt in het begin van seizoen 1.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik bedoel Mycah, dit stuk:
Ik lees net dat Mycah ook mee op weg is van Winterfel naar kings landing.
Maar dacht dat dit al gebeurd was in Winterfel zelf![]()
quote:Op donderdag 4 juli 2013 12:20 schreef THEALPHA het volgende:
Dat stukje zit er wel degelijk in. Wanneer Sansa en Arya worden ondervraagd verteld een ridder dat ze de jongen hebben gevonden en gedood. Dus dat zit er wel in.Hmm dan gebeurt dat waarschijnlijk nog wel onderweg van Winterfel naar Kingslanding, want Mycah rijdt wel met ze mee las ik net.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ik dacht dat dit stukje in de serie zelf al bij het bezoek van de koning in Winterfel gebeurde ??
ja dat is een verschil volgens mij dit gebeurd pas op de weg terug. In de serie volgens mij ook in Winterfell maar dat weet ik niet zeker meer.quote:Op donderdag 4 juli 2013 12:30 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Hmm dan gebeurt dat waarschijnlijk nog wel onderweg van Winterfel naar Kingslanding, want Mycah rijdt wel met ze mee las ik net.
Maar ik dacht dat dit stukje in de serie zelf al bij het bezoek van de koning in Winterfel gebeurde ??
Nee boek 3 is gewoon 1 boek. Maar is in een paar uitgaves gesplitst omdat t iets van 1100 bladzijdes is.quote:Op donderdag 4 juli 2013 11:50 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Ja maar ik moet boek 1 en 2 ook nog lezen
Ben pas op bladzijde 150 van boek 1.
Boek 3 bestaat uit 2 delen, betekent dat 1 boek maar de helft van seizoen 3 is ?
over alles wat nog komen gaat wel ja. Dit gaat alleen over verschillen tussen de boeken en serie tot nu toe. Je moet toch wat, wanneer er even niets op tv is.quote:Op donderdag 4 juli 2013 12:35 schreef Kyubey het volgende:
Wat is dezen, het woord "boek" was toch verboden?
1128.quote:Op donderdag 4 juli 2013 11:41 schreef THEALPHA het volgende:
[..]
volhouden! boek 3 is maar 550 pagina's
Nope, gebeurt bij the trident, waar Robert prince Rheagar afgeslacht heeft tijdens the Rebellion.quote:Op donderdag 4 juli 2013 12:09 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Nee, echt in het begin van seizoen 1.
Ik bedoel Mycah, dit stuk:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik lees net dat Mycah ook mee op weg is van Winterfel naar kings landing.
Maar dacht dat dit al gebeurd was in Winterfel zelf
Ja, wat een onzin is dat. Het scheelt ongeveer 140 bladzijdes met aCoK en aFfC, en dat moet dan in 2 keer?quote:Op donderdag 4 juli 2013 12:35 schreef kossikvassik het volgende:
[..]
Nee boek 3 is gewoon 1 boek. Maar is in een paar uitgaves gesplitst omdat t iets van 1100 bladzijdes is.
Seizoen 3 is tot een bepaald punt in boek 3 wn seizoen 4 is de andere helft. Maar de splitsing is weer anders dan voor de boekuitgaven die boek 3 gesplitst hebben
Ja vanaf boek 2 gaan ze allebei een compleet andere richting op. Boek 1 is bijna een exacte kopie.quote:Op donderdag 4 juli 2013 12:55 schreef 2Happy4U het volgende:
Gisteren begonnen met deel 3, eerste 50 bladzijden waren al helemaal anders dan in de serie
Ik vind het ook onzin hoorquote:Op donderdag 4 juli 2013 13:01 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Ja, wat een onzin is dat. Het scheelt ongeveer 140 bladzijdes met aCoK en aFfC, en dat moet dan in 2 keer?
Ik ook.quote:Op donderdag 4 juli 2013 13:10 schreef kossikvassik het volgende:
[..]
Ik vind het ook onzin hoor
Heb zelf gewoon een Amerikaanse paperback die niet gesplitst is..
Oja daar ben ik nu volgens mij, daar willen ze smaragden zoekenquote:Op donderdag 4 juli 2013 12:55 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Nope, gebeurt bij the trident, waar Robert prince Rheagar afgeslacht heeft tijdens the Rebellion.
Robijnen.quote:Op donderdag 4 juli 2013 15:44 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Oja daar ben ik nu volgens mij, daar willen ze smaragden zoeken
Ik dacht al dat ik gek geworden was, maar het ligt dus niet aan mij
Ik zal nooit spoileren.quote:Op donderdag 4 juli 2013 17:01 schreef ace_eleven het volgende:
Ok, veel plezier met de vergelijkingen, ik ga geen risico nemen gespoilerd te worden omdat falende boeklezers even vergaten waren in welk topic ze zaten, ik unfollow wel ff tot komende zomer![]()
Nee volgens mij is uberhaupt BOEK verboden, dus ook vergelijkingen wat er anders is gegaan. Want wie weet komt het ooit nog wel eens ooit ter sprakequote:Op donderdag 4 juli 2013 12:43 schreef THEALPHA het volgende:
[..]
over alles wat nog komen gaat wel ja. Dit gaat alleen over verschillen tussen de boeken en serie tot nu toe. Je moet toch wat, wanneer er even niets op tv is.
Ja, maar al die dingen staan ook gewoon op youtube.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:28 schreef Ang3l het volgende:
Dus, serie/dvd vraag: Staat er op de discs van seizoen 2 trouwens weer zo'n hele lore-beschrijving maar dan uitgebreid met de S2 karakters? Vond het bij S1 wel leuk al die achtergronden te lezen (wetende dat ze op de disc zelf vast niet zullen spoileren).
Dus er mag geen achtergrondinformatie uit de boeken besproken worden, maar wel van de dvd's?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:28 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Nee volgens mij is uberhaupt BOEK verboden, dus ook vergelijkingen wat er anders is gegaan. Want wie weet komt het ooit nog wel eens ooit ter sprake
Dit is het SERIE-topic, dus geen nut vergelijkingen en verschillen te gaan opsommen. Maar da's mijn mening
Dus, serie/dvd vraag: Staat er op de discs van seizoen 2 trouwens weer zo'n hele lore-beschrijving maar dan uitgebreid met de S2 karakters? Vond het bij S1 wel leuk al die achtergronden te lezen (wetende dat ze op de disc zelf vast niet zullen spoileren).
Waar hoor je me dat zeggen?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:55 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Dus er mag geen achtergrondinformatie uit de boeken besproken worden, maar wel van de dvd's?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
quote:Op zaterdag 6 juli 2013 00:48 schreef Kyubey het volgende:
Wat hangen jullie hier, ga allemaal eens snel de zomercliff van GTST kijken
Ik ben met de serie net zo ver als jullie en met de boeken loop ik ook achter op de serie.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 17:47 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Waar hoor je me dat zeggen?
Ik kijk daar ZELF naar op de dvd. Ik heb het niet over hier.
Ze zijn hier nogal paranoïde m.b.t. spoilers. Niet geheel onterecht overigens, ik zou dat ook zijn als ik de boeken niet had gelezen.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 12:08 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Ik ben met de serie net zo ver als jullie en met de boeken loop ik ook achter op de serie.
Hoezo zou ik ooit per ongeluk iets kunnen spoileren?
Beetje jammer dat het gaafste personage er net niet bij zit.quote:
Jammer dat ze dan niet de moeite nemen om de namen goed te schrijven.quote:
Misschien wouden ze het niet opzoeken omdat ze anders gespoilered zouden wordenquote:Op dinsdag 9 juli 2013 14:52 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Jammer dat ze dan niet de moeite nemen om de namen goed te schrijven.
Wist je dat je daar ook een boek voor kan openen zonder ook maar iets van het verhaal te lezen?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:14 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Misschien wouden ze het niet opzoeken omdat ze anders gespoilered zouden worden
Of gewoon de HBO site checken.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:55 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Wist je dat je daar ook een boek voor kan openen zonder ook maar iets van het verhaal te lezen?
Lezen is voor flikkers.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:55 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Wist je dat je daar ook een boek voor kan openen zonder ook maar iets van het verhaal te lezen?
Wat is het gaafste personage?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 14:46 schreef maxmit het volgende:
[..]
Beetje jammer dat het gaafste personage er net niet bij zit.
Melisandre daarentegen weer wel, die was in S1 volgens mij niet eens aanwezig toch?
Ik heb de boeken niet gelezen hoorquote:
quote:
Arya? Really?quote:
Nope, hij samen met de dwerg, topduo.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:38 schreef torrhen het volgende:
[..]
Arya? Really?
Maisie Williams is een top actrice, no offence maar ik vind Arya soms best wel stront irritant, vooral in seizoen één. In seizoen drie veranderde dat wel voor mij.
Kom op zeg, ik kan niet de enige zijn die Bronn het allervetste vind?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En Iwan Rheon als Ramsay Snow. 'cus you know, bastard n'd shit.
[ afbeelding ]
Ramsay vind ik echt angstaanjagend. Goede acteur dus.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:38 schreef torrhen het volgende:
[..]
Arya? Really?
Maisie Williams is een top actrice, no offence maar ik vind Arya soms best wel stront irritant, vooral in seizoen één. In seizoen drie veranderde dat wel voor mij.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Arya heeft af en toe een goed moment, maar vind haar verder erg irritant.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:38 schreef torrhen het volgende:
[..]
Arya? Really?
Je verwart Arya met haar zusquote:Op vrijdag 12 juli 2013 16:15 schreef Nic1 het volgende:
Arya heeft af en toe een goed moment, maar vind haar verder erg irritant.
Dat ze wraak nam na de dood van Robb en haar moeder was wel badass.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 16:15 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Ramsayquote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:38 schreef torrhen het volgende:
[..]
Arya? Really?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik lig elke keer helemaal dubbel bij het zien van dit plaatje... Die kop, die worstquote:
Ik vind Ramsay eigenlijk meer Frodo's evil twin. Maar hij speelt hem wel goed verder :-)quote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:44 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ramsay vind ik echt angstaanjagend. Goede acteur dus.
dat kan nietquote:Op vrijdag 12 juli 2013 16:15 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Ik ben het mee Talisa, Melisandre, Margaery eens.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 14:22 schreef Tanin het volgende:
Oneens, Talisa, Shae, Melisandre, Meera, Margaery en zelfs Catelyn en Ross vind ik knapper.
Joffreyquote:Op zaterdag 13 juli 2013 13:10 schreef Vasiliov het volgende:
Ramsay vind ik inderdaad erg goed spelen, maar ik vind Jack Gleeson als Joffrey er toch wel bovenuit steken. Hoe erg kan je een (fictief) persoon haten.
Dan "Moet" je tudors gaan kijken!quote:Op zaterdag 13 juli 2013 16:34 schreef Barbusse het volgende:
[..]
JoffreyBriljante vertolking inderdaad
![]()
En:
[ afbeelding ]
![]()
i have come to love her from afar
Dank, daar ga ik snel eens aan beginnenquote:Op maandag 15 juli 2013 08:46 schreef GI het volgende:
[..]
Dan "Moet" je tudors gaan kijken!
[ afbeelding ]
Iddquote:Op maandag 15 juli 2013 08:46 schreef GI het volgende:
[..]
Dan "Moet" je tudors gaan kijken!
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 15 juli 2013 10:38 schreef pervertedhermit het volgende:
[..]
Idd. Henry speelt op zijn minst net zo goed als Joffrey.
Was me al eens eerder gezegd dat het een toffe serie was, nav dat ik iemand zei dat ik the Borgia's zo geweldig vondquote:Op maandag 15 juli 2013 10:38 schreef pervertedhermit het volgende:
[..]
Idd. Henry speelt op zijn minst net zo goed als Joffrey.
s03ep09quote:Op dinsdag 16 juli 2013 18:55 schreef casper019 het volgende:
Ik ben wat later begonnen met t seizoen.. nu hoor ik overal dat er 1 episode is waar iedereen zich dood van schok
welke episode was dat??
De voorlaatste van seizoen 3. Ik heb er nog nachtmerries van.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 18:55 schreef casper019 het volgende:
Ik ben wat later begonnen met t seizoen.. nu hoor ik overal dat er 1 episode is waar iedereen zich dood van schok
welke episode was dat??
Eerst boek lezen, maar dat duurt nog een jaar. Zelfs als je niet veel leest zal je dat wel redden. Er komen nog een hoop stukken aan waar je in een razend tempo doorheen zal gaan.quote:Op woensdag 17 juli 2013 07:21 schreef So_Surreal het volgende:
Nu halverwege van het eerste boek van iets van 1.000 pagina'sschiet niet echt op.
Ondanks dat je het verhaal al kent is het leuk om te lezen, aangezien er veel meer achtergrond informatie wordt verteld en er ook veel meer omschreven wordt hoe alles er uit ziet etc.
Mocht ik nog niet bijgelezen zijn wanneer seizoen 4 begint weet ik nog niet of dat ik seizoen per week per aflevering ga kijken, of dat ik wacht en eerst het boek lees en vervolgens daarna in 1x seizoen 4 helemaal kijken.
Wat zouden jullie doen?
Ik merk wel dat ik sommige stukken minder leuk vind om te lezen dan de andere.quote:Op woensdag 17 juli 2013 08:41 schreef InGebruik het volgende:
[..]
Eerst boek lezen, maar dat duurt nog een jaar. Zelfs als je niet veel leest zal je dat wel redden. Er komen nog een hoop stukken aan waar je in een razend tempo doorheen zal gaan.
Klopt!quote:Op woensdag 17 juli 2013 08:47 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Ik merk wel dat ik sommige stukken minder leuk vind om te lezen dan de andere.
Maar het verhaal in boek 1 is blijkbaar nagenoeg hetzelfde als dat in seizoen 1 van de serie.
Als het goed is, zijn er voor de rest wel verschillen wat het ook weer leuker maakt om te lezen
Ik heb de boeken gelezen, omdat ik er niet van hou een verhaal te lezen waarvan ik de grote lijnen al ken. Andersom vind ik dat minder erg. Daarnaast is het handig om niet bang te hoeven zijn voor spoilers.quote:Op woensdag 17 juli 2013 07:21 schreef So_Surreal het volgende:
Nu halverwege van het eerste boek van iets van 1.000 pagina'sschiet niet echt op.
Ondanks dat je het verhaal al kent is het leuk om te lezen, aangezien er veel meer achtergrond informatie wordt verteld en er ook veel meer omschreven wordt hoe alles er uit ziet etc.
Mocht ik nog niet bijgelezen zijn wanneer seizoen 4 begint weet ik nog niet of dat ik seizoen per week per aflevering ga kijken, of dat ik wacht en eerst het boek lees en vervolgens daarna in 1x seizoen 4 helemaal kijken.
Wat zouden jullie doen?
Ik wil eigenlijk gewoon weten hoe het verder gaat, dus beginnen aan boek 3 (deel 2) seizoen 4 dus.quote:Op woensdag 17 juli 2013 13:13 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Ik heb de boeken gelezen, omdat ik er niet van hou een verhaal te lezen waarvan ik de grote lijnen al ken. Andersom vind ik dat minder erg. Daarnaast is het handig om niet bang te hoeven zijn voor spoilers.
Ja, dan heb je teveel gemist. Als je toch gaat lezen, begin dan bij het begin.quote:Op woensdag 17 juli 2013 13:14 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Of is dat achterlijk en dom om te doen ?
Je mist vooral veel diepgang. Het zijn daarnaast geweldige boeken om te lezen, dus gewoon doen.quote:Op woensdag 17 juli 2013 13:20 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Gebeuren er zoveel dingen die anders zijn dan?
Van AGOT mis je vooral details, op zich geen ramp. Vanaf ACOK is er veel veranderd.quote:Op woensdag 17 juli 2013 13:20 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Gebeuren er zoveel dingen die anders zijn dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |