Nee hoor, heb nog nooit gevlogenquote:Iedereen heeft in zijn leven weleens gevlogen,of je nu een kind van 5 was ( of misschien zelfs een baby) of een tiener en later volwassen persoon.
ik moest vorig jaar in een tussenstop op abu dabhi mn zippo inleveren. kostte me +/- 50 euro om m terug naar huis te sturen (heb dat ding al 15+ jaar). op schiphol was t geen probleem.quote:Op zondag 23 juni 2013 15:26 schreef vannelle het volgende:
Voor mijn 1e bewuste vlucht en tevens ook de enigste moesten we door een metaaldetector.
Piepen als een gek want ik had mijn zakmes nog in mijn broekzak zitten. Dom natuurlijk maar was automatisme omdat ik die dagelijks echt nodig had voor mijn werk.
Eerst wouden ze'm in beslag nemen waar ik op zich wel begrip voor zou hebben.
Uiteindelijk mocht ik gewoon met zakmes en al het vliegtuig in.
Dit was uiteraard wel vóór de aanslagen op WTC, zal vandaag de dag wel niet meer lukken.
ONZ/quote:Op zondag 23 juni 2013 13:47 schreef tochweerhenk het volgende:
Ik ben een jaar of 10 geleden nog in het WTC geland.
Met Transavia op Rotterdam ook gehad, gingen ook vol in de ankers, straalomkeerders erop. Maar dat komt geloof ik door de korte baan.quote:Op zondag 23 juni 2013 16:45 schreef Facepalm het volgende:
Het landen vond ik overigens wel heftig, piloot ging vol in de remmen waardoor je bijna uit je stoel schoot, schijnt normaal te zijn bij Ryanair omdat dat sneller is?
ik ga over een paar weken ook voor het eerst met Ryanair vliegen. Die verhalen over hard remmen idd ook gelezen, maar aan de andere kant vliegen ze volgens mij vnl. op kleine vliegvelden (ik ga van Eelde naar Girona), dus dan heb je al snel korte banen.quote:Op zondag 23 juni 2013 17:44 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Met Transavia op Rotterdam ook gehad, gingen ook vol in de ankers, straalomkeerders erop. Maar dat komt geloof ik door de korte baan.
quote:Op zondag 23 juni 2013 21:21 schreef leolinedance het volgende:
Meest hachelijke vlucht vorig jaar met Polet Airlines, een vluchtje van Moskou naar Voronesz in een Saab 2000. Dat ding maakt zóveel herrie en leek aan alle kanten uit elkaar te flikkeren.![]()
Grootste bazenvlucht was Riyaad - Dubai - Dusseldorf met Emirates in de business class van een 777-800ER![]()
Leegste vlucht was van Nairobi naar Mombasa. 4 of 5 man in een ATR turboprop voor 50 personen
Waarom typ ik dit? Geen idee![]()
Misschien wordt het dan eens tijd dat je je zolderkamer verlaat en de wijde wereld leert kennen door je onder de mensen te begeven?quote:
Geen denken aan, waarom de wereld in als m'n zolderkamer lekker warm is. Ik begeef mij natuurlijk wel eens onder mensen, maar ik ga toch zeker niet naar het buitenland, lijk wel gek. Maar even serieus, nope nooit vliegen, bussen of cruisen gedaanquote:Op donderdag 27 juni 2013 10:32 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Misschien wordt het dan eens tijd dat je je zolderkamer verlaat en de wijde wereld leert kennen door je onder de mensen te begeven?
Of alleen maar busreizen gemaakt?
(of ben je zo een cruise liefhebber?)
31u? Dan heb je echt de kutste verbinding ooit gehad. Voor mijn werk regelmatig naar San Francisco gevolgen (via diverse plaatsen, o.a. London, NY, Parijs, etc) en daar nooit meer dan 18u over gedaan.quote:Op maandag 24 juni 2013 00:20 schreef Hartigan het volgende:
Mijn eerste vlucht was nog maar een paar jaar terug. Ik was altijd doodsbang voor vliegtuigen, maar ja, je wil toch wat van de wereld zien.
Het was meteen een idioot lange reis: van Amsterdam naar Londen, daarna naar New York om vervolgens in San Diego te eindigen. In totaal meer dan 31 uur onderweg geweest en geen oog dicht gedaan. Het vliegen viel uiteindelijk wel mee, het was vooral heel erg lang, saai en oncomfortabel. Alsof je in een krappe bus zit met vleugels. En het overstappen was verschrikkelijk langdradig, vooral toen we New York binnenkwamen.
Op de terugweg van San Diego naar Chicago, daarna naar Londen en toen weer naar Amsterdam. Ook weer zo'n lange reis...
Het eten aan boord vond ik trouwens reuze meevallen. Maar dat kan ook komen, omdat je op een gegeven moment helemaal uitgeput en uitgedroogd bent. Dan eet je eigenlijk alles wel.
Leuk, interessant. En wil je nog iets gaan doen als je het brevet heb gehaald?quote:Op zondag 21 juli 2013 17:36 schreef MrSubtle het volgende:
Leuk topic. Wilde eigenlijk eerst niet reageren, want voor mij is het ietsje anders dan voor de meesten hier, omdat ik voor m'n werk veel vlieg. Laatst eens geteld en ik kwam op 167 vluchten tot nu toe, met totale afstand van a 743.718 kilometer![]()
. (Ter indicatie, dit jaar in januari al 8 vluchten, bijna 60.000 km)
Op een bepaalde manier vind ik het nog steeds leuk. Het vliegen zelf niet meer, hoewel ik vaak stewards en stewardessen gewoon ken (vlieg bijna uitsluitend KLM), en zij mij ook, en dat maakt het wel weer gezellig. Vooral als je met dezelfde crew heen en terug vliegt op dezelfde reis is leuk. Maar de wereld zien blijft super, ook al zijn het zakenreizen en zie je relatief weinig
Maar goed, waarom toch reageren? Omdat ik vanochtend toevallig bij Budel airport geweest en besloten dat ik prive piloten opleiding ga proberen. Aanstaande zaterdag mijn eerste proeflesje. Als het bevalt ga ik proberen in een jaar mijn brevet te halen
Ik haal het vooral om het "doen", niet om het "hebben". Lijkt me een toffe bezigheid en interessante weg om iets nieuws te leren.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 10:08 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Leuk, interessant. En wil je nog iets gaan doen als je het brevet heb gehaald?
Ik bedoel daarmee haal je het om het "hebben" of toch om er op zakelijks of misschien privé niveau iets mee te gaan doen.
Dan heb ik wel een vermoeden waar je werktquote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:04 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Ik haal het vooral om het "doen", niet om het "hebben". Lijkt me een toffe bezigheid en interessante weg om iets nieuws te leren.
Als ik het eenmaal heb lijkt het me super tof om met vrienden nu en dan een weekendje naar een land in de buurt te vliegen, of als je een keer in de US op vakantie bent daar een vliegtuig huren bijvoorbeeld.
Zakelijk zal ik er niet veel mee kunnen doen, want het bedrijf waar ik voor werk zal nooit toe staan (vanuit veiligheid en verzekeringen) dat ik zelf naar m'n bestemming vlieg gok ik. Ik zal het zeker gaan proberen, maar ik vlieg maar zelden binnen Europa (of Afrika) voor werk, bijna altijd Azie, Noord of Zuid Amerika en Pacific
Oh?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:09 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Dan heb ik wel een vermoeden waar je werkt
Cute... zou juist denken dat zo last minute net extra spannend is?!quote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:16 schreef Anne het volgende:
Mijn eerste vlucht was toen ik 16 was, naar Mallorca, mijn eerste echte vakantie alleen.
Ik durfde nooit (het idee dat ik niet even uit kan stappen vind ik niet fijn), maar toch maar eens besloten om het gewoon te doen. 's Avonds op 't vliegveld geboekt en in de vroege ochtend gevlogen zodat ik niet teveel tijd had om mij druk te maken.
Het was een impulsieve actiequote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:39 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Cute... zou juist denken dat zo last minute net extra spannend is?!
Commercieel, prive of recreatie?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:58 schreef BourbonBoxcab het volgende:
wil ook piloot worden, misschien andere fokkers die dat ook willen?
De mijne van Nederland naar Zuid-Amerika toen ik 8 was. Ik weet wel dat het KLM was waar ik mee vloog en ik had toezicht vanaf Schiphol tot in het vliegtuig en totdat ik in het land van bestemming aankwam en daar door de broer van mijn vader en zijn vrouw werd opgewacht.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:16 schreef Anne het volgende:
Mijn eerste vlucht was toen ik 16 was, naar Mallorca, mijn eerste echte vakantie alleen.
Ik heb altijd bewondering voor van die kinderen die alleen reizen en totaal niet bang (lijken te) zijn. Je ziet in iedere vlucht wel eentje zitten, ik vind het maar dapper hoorquote:Op woensdag 24 juli 2013 10:38 schreef Iwanius het volgende:
[..]
De mijne van Nederland naar Zuid-Amerika toen ik 8 was. Ik weet wel dat het KLM was waar ik mee vloog en ik had toezicht vanaf Schiphol tot in het vliegtuig en totdat ik in het land van bestemming aankwam en daar door de broer van mijn vader en zijn vrouw werd opgewacht.
Leuke was dat ik mij nog herinner dat ik in zo een buggy? golfkarretje? vanaf de gate naar de uitgang met een stewardess naast mij werd gereden. Voelde mij koning te rijk als jong knaapje.(service!)
Was allemaal perfect geregeld door mijn ouders en iedereen in het vliegtuig was heel aardig voor mij. (ik zat bij het raam herinner ik mij nog)
Ooh Jakarta airport is de helquote:Op woensdag 24 juli 2013 11:32 schreef ikbenik het volgende:
Wat mij vooral is bijgebleven, is uiteindelijk op de plaats van bestemming de luchthaven zien te verlaten: dat gaat bijna niet. We waren in Jakarta en daar word je gelijk door een hoop taxichauffeurs bestormd, het was bijna onmogelijk om gewoon onze eigen weg te gaan.
En dan de terminal zelf, dat ze dat de internationale luchthaven durven te noemen. Stel je voor: lage plafonds (en deels kaal beton) in het aankomstgedeelte. Ik kan me voorstellen dat sommigen zich stoten tegen de betonnen balken! En op de terugweg: een nagenoeg lege terminal! Overdag loop je daar rond en zie je bijna geen mensen. Zoiets dus:
[ afbeelding ]
En dan zijn dit het aantal mensen dat je in 10 minuten ziet. En nergens fatsoenlijk te eten gevonden, bizar in een land waar eten een belangrijk onderdeel is van de cultuur.
Maar wel een mooie vakantie gehad
Cash betalen, maar dan wel met een ongunstige wisselkoersen. Standaard zijn de prijzen in dollars, maar de accepteren ook euro's. Gelukkig had ik alvast rupiahs, anders was het $25/¤20, nu Rp250.000 (¤18,50 met de koers van vandaag). Douanebeambte keek ook niet zo blij toen ik dus zo betaaldequote:Op woensdag 24 juli 2013 11:40 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Ooh Jakarta airport is de helen ook super handig: je stapt uit en je moet een visum kopen (als je er geen hebt) en dat moet je cash betalen maar je kunt er nergens pinnen. Drama airport zonder airco
De douane in Mexico (met de auto) heeft diverse items uit het koffer in z'n zak gestopt en me met een strak gezicht gevraagd of er iets aan de hand wasquote:Op woensdag 24 juli 2013 11:54 schreef ikbenik het volgende:
[..]
Cash betalen, maar dan wel met een ongunstige wisselkoersen. Standaard zijn de prijzen in dollars, maar de accepteren ook euro's. Gelukkig had ik alvast rupiahs, anders was het $25/¤20, nu Rp250.000 (¤18,50 met de koers van vandaag). Douanebeambte keek ook niet zo blij toen ik dus zo betaalde
En dan de koffercontrole, die van mij moest open. Gaat hij uitgebreid in een zak marshmallows zitten knijpen. En dan natuurlijk nog even de kilo's chocoladerepen zien, misschien hoopte hij daar wat van te kunnen krijgen. Nou, mooi niet
Wat hengelde die gast zoal uit je koffer als ik vragen mag?quote:Op woensdag 24 juli 2013 11:56 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
De douane in Mexico (met de auto) heeft diverse items uit het koffer in z'n zak gestopt en me met een strak gezicht gevraagd of er iets aan de hand was. Ik natuurlijk "nee hoor, ga je gang
"
ik wil niet weer off topic gaan (sorry modjesquote:Op woensdag 24 juli 2013 13:05 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Wat hengelde die gast zoal uit je koffer als ik vragen mag?
had je verwacht dat ze net bij het binnenkomen met z'n tweeën de looping in zouden zetten?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 10:19 schreef NikeyAjax het volgende:
Toen ook nog in de cockpit wezen kijken, viel tegen want de piloot zat te schrijven en de andere piloot was aan het eten.
Als 14 jarige had ik er meer van verwacht in ieder geval. Iets zoals een auto rijden zeg maar.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 11:40 schreef The_stranger het volgende:
[..]
had je verwacht dat ze net bij het binnenkomen met z'n tweeën de looping in zouden zetten?
Boven de oceaan gebeurt er weinig, dus administratie bijhouden, noodplannen maken en je maaltijd eten is wat er het meeste gebeurt...
Dan had je 40 jaar eerder in de cockpit moeten komenquote:Op vrijdag 26 juli 2013 11:48 schreef NikeyAjax het volgende:
[..]
Als 14 jarige had ik er meer van verwacht in ieder geval. Iets zoals een auto rijden zeg maar.
Van wat ik mij herinner vond ik het eerder reuze spannend en liet ik alles op mij afkomen.quote:Op woensdag 24 juli 2013 11:14 schreef MrSubtle het volgende:
Ik heb altijd bewondering voor van die kinderen die alleen reizen en totaal niet bang (lijken te) zijn. Je ziet in iedere vlucht wel eentje zitten, ik vind het maar dapper hoor. Vond jij het toen eng? Of je ouders stiekem meer dan jij?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |