Commercieel, prive of recreatie?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:58 schreef BourbonBoxcab het volgende:
wil ook piloot worden, misschien andere fokkers die dat ook willen?
De mijne van Nederland naar Zuid-Amerika toen ik 8 was. Ik weet wel dat het KLM was waar ik mee vloog en ik had toezicht vanaf Schiphol tot in het vliegtuig en totdat ik in het land van bestemming aankwam en daar door de broer van mijn vader en zijn vrouw werd opgewacht.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:16 schreef Anne het volgende:
Mijn eerste vlucht was toen ik 16 was, naar Mallorca, mijn eerste echte vakantie alleen.
Ik heb altijd bewondering voor van die kinderen die alleen reizen en totaal niet bang (lijken te) zijn. Je ziet in iedere vlucht wel eentje zitten, ik vind het maar dapper hoorquote:Op woensdag 24 juli 2013 10:38 schreef Iwanius het volgende:
[..]
De mijne van Nederland naar Zuid-Amerika toen ik 8 was. Ik weet wel dat het KLM was waar ik mee vloog en ik had toezicht vanaf Schiphol tot in het vliegtuig en totdat ik in het land van bestemming aankwam en daar door de broer van mijn vader en zijn vrouw werd opgewacht.
Leuke was dat ik mij nog herinner dat ik in zo een buggy? golfkarretje? vanaf de gate naar de uitgang met een stewardess naast mij werd gereden. Voelde mij koning te rijk als jong knaapje.(service!)
Was allemaal perfect geregeld door mijn ouders en iedereen in het vliegtuig was heel aardig voor mij. (ik zat bij het raam herinner ik mij nog)
Ooh Jakarta airport is de helquote:Op woensdag 24 juli 2013 11:32 schreef ikbenik het volgende:
Wat mij vooral is bijgebleven, is uiteindelijk op de plaats van bestemming de luchthaven zien te verlaten: dat gaat bijna niet. We waren in Jakarta en daar word je gelijk door een hoop taxichauffeurs bestormd, het was bijna onmogelijk om gewoon onze eigen weg te gaan.
En dan de terminal zelf, dat ze dat de internationale luchthaven durven te noemen. Stel je voor: lage plafonds (en deels kaal beton) in het aankomstgedeelte. Ik kan me voorstellen dat sommigen zich stoten tegen de betonnen balken! En op de terugweg: een nagenoeg lege terminal! Overdag loop je daar rond en zie je bijna geen mensen. Zoiets dus:
[ afbeelding ]
En dan zijn dit het aantal mensen dat je in 10 minuten ziet. En nergens fatsoenlijk te eten gevonden, bizar in een land waar eten een belangrijk onderdeel is van de cultuur.
Maar wel een mooie vakantie gehad
Cash betalen, maar dan wel met een ongunstige wisselkoersen. Standaard zijn de prijzen in dollars, maar de accepteren ook euro's. Gelukkig had ik alvast rupiahs, anders was het $25/¤20, nu Rp250.000 (¤18,50 met de koers van vandaag). Douanebeambte keek ook niet zo blij toen ik dus zo betaaldequote:Op woensdag 24 juli 2013 11:40 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Ooh Jakarta airport is de helen ook super handig: je stapt uit en je moet een visum kopen (als je er geen hebt) en dat moet je cash betalen maar je kunt er nergens pinnen. Drama airport zonder airco
De douane in Mexico (met de auto) heeft diverse items uit het koffer in z'n zak gestopt en me met een strak gezicht gevraagd of er iets aan de hand wasquote:Op woensdag 24 juli 2013 11:54 schreef ikbenik het volgende:
[..]
Cash betalen, maar dan wel met een ongunstige wisselkoersen. Standaard zijn de prijzen in dollars, maar de accepteren ook euro's. Gelukkig had ik alvast rupiahs, anders was het $25/¤20, nu Rp250.000 (¤18,50 met de koers van vandaag). Douanebeambte keek ook niet zo blij toen ik dus zo betaalde
En dan de koffercontrole, die van mij moest open. Gaat hij uitgebreid in een zak marshmallows zitten knijpen. En dan natuurlijk nog even de kilo's chocoladerepen zien, misschien hoopte hij daar wat van te kunnen krijgen. Nou, mooi niet
Wat hengelde die gast zoal uit je koffer als ik vragen mag?quote:Op woensdag 24 juli 2013 11:56 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
De douane in Mexico (met de auto) heeft diverse items uit het koffer in z'n zak gestopt en me met een strak gezicht gevraagd of er iets aan de hand was. Ik natuurlijk "nee hoor, ga je gang
"
ik wil niet weer off topic gaan (sorry modjesquote:Op woensdag 24 juli 2013 13:05 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Wat hengelde die gast zoal uit je koffer als ik vragen mag?
had je verwacht dat ze net bij het binnenkomen met z'n tweeën de looping in zouden zetten?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 10:19 schreef NikeyAjax het volgende:
Toen ook nog in de cockpit wezen kijken, viel tegen want de piloot zat te schrijven en de andere piloot was aan het eten.
Als 14 jarige had ik er meer van verwacht in ieder geval. Iets zoals een auto rijden zeg maar.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 11:40 schreef The_stranger het volgende:
[..]
had je verwacht dat ze net bij het binnenkomen met z'n tweeën de looping in zouden zetten?
Boven de oceaan gebeurt er weinig, dus administratie bijhouden, noodplannen maken en je maaltijd eten is wat er het meeste gebeurt...
Dan had je 40 jaar eerder in de cockpit moeten komenquote:Op vrijdag 26 juli 2013 11:48 schreef NikeyAjax het volgende:
[..]
Als 14 jarige had ik er meer van verwacht in ieder geval. Iets zoals een auto rijden zeg maar.
Van wat ik mij herinner vond ik het eerder reuze spannend en liet ik alles op mij afkomen.quote:Op woensdag 24 juli 2013 11:14 schreef MrSubtle het volgende:
Ik heb altijd bewondering voor van die kinderen die alleen reizen en totaal niet bang (lijken te) zijn. Je ziet in iedere vlucht wel eentje zitten, ik vind het maar dapper hoor. Vond jij het toen eng? Of je ouders stiekem meer dan jij?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |