Dat heb je zelf verzonnen.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 20:41 schreef Skillsy het volgende:
Jezus zegt dat satan de vader van de leugen is. Hij is zo geschapen, satan spreekt de waarheid
Omdat er dan nog steeds sprake is van 'goed' (hoog aanzien) en 'slecht' (laag aanzien)... Hiërarchie is een belangrijke oorzaak van veel ellende en als er in een zogenaamd paradijs nog steeds een hiërarchie nodig is dan is het een farce.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 20:58 schreef man1986 het volgende:
Dan zie ik niet in waarom het een probleem zou zijn als er status en ego zou bestaan in het paradijs.
Sta jij op gelijke voeten met God?quote:Op zaterdag 22 juni 2013 21:31 schreef highender het volgende:
[..]
Omdat er dan nog steeds sprake is van 'goed' (hoog aanzien) en 'slecht' (laag aanzien)... Hiërarchie is een belangrijke oorzaak van veel ellende en als er in een zogenaamd paradijs nog steeds een hiërarchie nodig is dan is het een farce.
Welke God en welke Schepper?quote:Op zaterdag 22 juni 2013 21:39 schreef highender het volgende:
[..]
Staat God op gelijke voeten met zijn schepper?
Uiteraard niet.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 21:49 schreef highender het volgende:
[..]
De God die jij zelf hebt geschapen...
Jij bent enkel fake.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 22:38 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Ik ben satan, dus ik spreek de waarheid
Alles is in G'ds handen. Als satan tegen G'd in gaat (zonder inbreng van G'd) dan heeft G'd (als je het zo in de grondtekst leest) : zijn doel gemist (en doelmissen is 1 van de vele Hebreeuwse woorden voor ZONDE) en G'd mist nooit zijn doelquote:Op zaterdag 22 juni 2013 21:31 schreef man1986 het volgende:
@Skillsy
Ik stel deze vragen niet om je aan te vallen, maar om te begrijpen wat jij in gelooft.
Wat ik heb begrepen is dat jij gelooft dat satan zo is geschapen.
Terwijl ik dan geloof dat satan niet zo is geschapen, maar daar later zelf voor gekozen heeft.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:En wat Abraham betreft was hij uiteraard zelf geen jood, maar zoals je zegt de aartsvader van de joden.
Mag ik je dan vragen waar ik in de Tora kan vinden of hij de Sjabbat volgde? Alvast bedankt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Skillsy op 22-06-2013 23:55:46 ]
Dat is geweldig, maar het onderwerp vereist nu eenmaal dat je tijdelijk het bestaan van objectieve moraliteit én het bestaan van God onderkent.quote:Op zondag 23 juni 2013 15:36 schreef Jigzoz het volgende:
Het bestaan van 'objectieve morele waarden' vind ik net zoiets absurds als een god die echt bestaat, of een ruimte volgepropt met vacuüm.
Als God bestaat dan is zijn mening nog steeds niet de objectieve moraal.quote:Op zondag 23 juni 2013 16:01 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Dat is geweldig, maar het onderwerp vereist nu eenmaal dat je tijdelijk het bestaan van objectieve moraliteit én het bestaan van God onderkent.
Dat maakt dit onderwerp dus ook het grootste probleem voor gelovigen. De consensus is er bij theïsten dat objectieve moraliteit bestaat, want het is een vereiste voor God's perfecte morele karakter. Als je dan aan kan tonen, via die objectieve moraal die wij ook moeten kunnen voelen, dat hij tegen zijn karakter handelt met het voorbeeld in mijn post, dan zijn er maar twee uitkomsten.quote:Op zondag 23 juni 2013 16:02 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Als God bestaat dan is zijn mening nog steeds niet de objectieve moraal.
Kun je dit uitleggen?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 21:08 schreef man1986 het volgende:
[..]
Sjabbat is de rustdag uiteraard en valt op de zevende dag.
Maar er bestaat een grotere Sjabat dan de zevende dag en wie daarin rust neemt kent eeuwige rust.
Nebuchadnezzar hield zich niet aan de Sjabbat. Volgens het joods denken, heeft deze koning Gods Zegening kunnen ontvangen?quote:
Romeinen hielden ook geen Sjabbat.quote:Op zondag 23 juni 2013 18:54 schreef man1986 het volgende:
[..]
Nebuchadnezzar hield zich niet aan de Sjabbat. Volgens het joods denken, heeft deze koning Gods Zegening kunnen ontvangen?
quote:Maar er bestaat een grotere Sjabat dan de zevende dag en wie daarin rust neemt kent eeuwige rust
Hoe heeft Nebuchadnezzar in de Bijbel Gods Genade kunnen ontvangen?quote:
Ik kan het je niet uitleggen als je de NT niet kent.quote:Maar ik vroeg of je dit kon uitleggen
[..]
Even plaatsen en dan mag je zelf oordelenquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |