quote:Op zaterdag 22 juni 2013 19:28 schreef Skillsy het volgende:
En ten tweede : men raakte zo verstrikt door de nieuwe regeltjes die de joden verzonnen (er komen elk jaar weer nieuwe bij) dat men de betekenis van Sjabbat vergaten. Daar ging het Jezus om
quote:Mattheus 5: 19 Wie dus ook maar een van de kleinste van deze geboden afschaft en aan anderen leert datzelfde te doen, zal als de kleinste worden beschouwd in het koninkrijk van de hemel. Maar wie ze onderhoudt en dat aan anderen leert, zal in het koninkrijk van de hemel in hoog aanzien staan.
Niemand kan een mensenleven redden, behalve God alleen.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 19:28 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Jawel, het is duidelijk wat hij bedoelde. Je mag het leven van een persoon niet op spel zetten tijdens Sjabbat. Dat was 1 van de oorspronkelijke boodschap van Jezus. Omdat destijds vooral het geval was. En soms nog steeds (bijv geen brandweer bellen tijdens Sjabbat als er brand uitbreekt). Je meot altijd mensen redden, dus mag je de Sjabbat verbreken.
De Sjabbat is niet afgeschaft, dus maak je geen zorgen.quote:En ten tweede : men raakte zo verstrikt door de nieuwe regeltjes die de joden verzonnen (er komen elk jaar weer nieuwe bij) dat men de betekenis van Sjabbat vergaten. Daar ging het Jezus om
De Sjabbat is een geschenk van G'd, die we moeten heiligen!
Jij zei eerder dat de Tora heilig is. Als de Tora heilig is, kan het dan leugens bevatten?quote:[..]
Rare vraag, wie of wat ben jij ?
Je leraar heeft het niet gelezen, maar raad het je wel af. Mis ik hier wat?quote:[..]
Neen
mensen voor leugenaar uitmaken ook nietquote:Op zaterdag 22 juni 2013 19:47 schreef ATON het volgende:
[..]
Waar heb ik zeurpiet geschreven ? Quote vervalsen ? Mag niet.
Ben je tevreden met mijn antwoord?quote:Op zaterdag 22 juni 2013 19:45 schreef man1986 het volgende:
[..]
Niemand kan een mensenleven redden, behalve God alleen.
Neen, maar vanwaar die vraag?Zegt jouw Jezus dat dan???quote:Jij zei eerder dat de Tora heilig is. Als de Tora heilig is, kan het dan leugens bevatten?
Ja, maar hij raad niet alleen de NT af maar ook de Zohar (voorlopig) omdat je eerst met de basis moet beginnen. Ik ben geen tora geleerde zoals ATON, heb niet mijn hele leven de Bijbel bestudeerd. Heb trouwens geen enkele studie gedaan. Daarom raad hij mij dat af om het NT te lezen. En het NT zou me alleen maar in verwarring brengen.quote:Je leraar heeft het niet gelezen, maar raad het je wel af. Mis ik hier wat?
Dat is ondertussen ook al duidelijk.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 19:54 schreef Skillsy het volgende:
Heb trouwens geen enkele studie gedaan. Daarom raad hij mij dat af om het NT te lezen. En het NT zou me alleen maar in verwarring brengen.
neequote:Op zaterdag 22 juni 2013 19:58 schreef ATON het volgende:
[..]
Jouw bewering klopt dus niet. Duidelijk?
Maar jij moet nog vragen om antwoorden terwijl je zelf zegt 20 jaar Godsdienst wetenschap te hebben gedaan. En je gelooft niet, maar je denkt het allemaal wel zeker te weten.quote:
Eigenlijk veranderd er niets in dat 'paradijs', het draait nog steeds om status en ego maar dan voor in de eeuwigheid. 'Als kleinste' en 'in hoog aanzien' impliceert tevens dat er nog steeds sprake is van goed en slecht.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 19:43 schreef ATON het volgende:
quote:
Mattheus 5: 19 Wie dus ook maar een van de kleinste van deze geboden afschaft en aan anderen leert datzelfde te doen, zal als de kleinste worden beschouwd in het koninkrijk van de hemel. Maar wie ze onderhoudt en dat aan anderen leert, zal in het koninkrijk van de hemel in hoog aanzien staan.
Hield Abraham zich aan de Sjabat?quote:
Jezus: De duivel is een leugenaar en de vader der leugen.quote:[..]
Neen, maar vanwaar die vraag?Zegt jouw Jezus dat dan???
Je leraar is misschien een toffe persoon, maar dit is gewoon slechte advies wat hij geeft.quote:[..]
Ja, maar hij raad niet alleen de NT af maar ook de Zohar (voorlopig) omdat je eerst met de basis moet beginnen. Ik ben geen tora geleerde zoals ATON, heb niet mijn hele leven de Bijbel bestudeerd. Heb trouwens geen enkele studie gedaan. Daarom raad hij mij dat af om het NT te lezen. En het NT zou me alleen maar in verwarring brengen.
Ben jij een christen?quote:Op zaterdag 22 juni 2013 20:03 schreef highender het volgende:
[..]
Eigenlijk veranderd er niets in dat 'paradijs', het draait nog steeds om status en ego maar dan voor in de eeuwigheid. 'Als kleinste' en 'in hoog aanzien' impliceert tevens dat er nog steeds sprake is van goed en slecht.
Status en ego zijn een gevolg van evolutie. Ontken jij evolutie?quote:
Natuurlijkquote:
Wat geloof ik? Dat G'd een leugenaar is? neen G'd is geen leugenaar.quote:Jezus: De duivel is een leugenaar en de vader der leugen.
Als God de duivel is, dan is God een leugenaar en de vader der leugen.
Als God een leugenaar is, dan is de Tora een leugen.
Geloof je dat nou zelf? Want dit is uiteindelijk wat jij en die rabbij in je eerdere clips zeggen.
Dat is jouw mening.quote:Je leraar is misschien een toffe persoon, maar dit is gewoon slechte advies wat hij geeft.
Jezus zegt dat satan de vader van de leugen is. Hij is zo geschapen, satan spreekt de waarheidquote:Op zaterdag 22 juni 2013 20:18 schreef man1986 het volgende:
[..]
Jezus: De duivel is een leugenaar en de vader der leugen.
Zeker niet, maar wat wil je duidelijk maken?quote:Op zaterdag 22 juni 2013 20:29 schreef man1986 het volgende:
Status en ego zijn een gevolg van evolutie. Ontken jij evolutie?
Hoe wist Abraham wat de Sjabat was?quote:
Is God satan?quote:[..]
Wat geloof ik? Dat G'd een leugenaar is? neen G'd is geen leugenaar.
Heeft God satan nodig?quote:Er staat overigens geen duivel in de Tora maar Satan
Satan kan alleen in opdracht van G'd ietws doen ,het is geen aparte macht
De Tora zegt dat de Satan handelt als een soort procureur in het hof van G'd. Maar, Satan heeft geen macht uit zichzelf hij moet goedkeuring krijgen van G'd om alles te doen.
Precies. En het advies van je leraar is dat ookquote:[..]
Dat is jouw mening.
Als satan de waarheid spreekt, waarom geloof je dan in God en niet in satan?quote:Op zaterdag 22 juni 2013 20:41 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Jezus zegt dat satan de vader van de leugen is. Hij is zo geschapen, satan spreekt de waarheid
Dan zie ik niet in waarom het een probleem zou zijn als er status en ego zou bestaan in het paradijs.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 20:45 schreef highender het volgende:
[..]
Zeker niet, maar wat wil je duidelijk maken?
Je schiet wel lekker door in je filosofie, heb je nog geen hoofdpijn?quote:Op zaterdag 22 juni 2013 20:54 schreef man1986 het volgende:
[..]
Hoe wist Abraham wat de Sjabat was?
En wisten anderen toendertijd ook wat de Sjabat was en op welke dag deze zou vallen?
Was Abraham een jood?
G'd heeft Satan gecreerd, en toegelaten ja.quote:Is God satan?
Neen, je draait het om.quote:Heeft God satan nodig?
Een koe loeit, dat is zijn aard, zo is hij geschapen. Ik geloof ook in de koe.quote:Als satan de waarheid spreekt, waarom geloof je dan in God en niet in satan?
Jaquote:Op zaterdag 22 juni 2013 20:30 schreef man1986 het volgende:
@ATON
Ben jij bekend met Richard Carrier?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |