Sjabat alléén voor de Joden? Blijkbaar toch niet goed het OT begrepenquote:Op vrijdag 21 juni 2013 21:03 schreef man1986 het volgende:
[..]
Waarom is die dag heilig voor de joden?
Wat is er zo speciaal aan die dag?
Welke wet?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 21:06 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Maar de wet is afgedaan voor jou dus???
Sjabbat is de rustdag uiteraard en valt op de zevende dag.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 21:05 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Sjabat alléén voor de Joden? Blijkbaar toch niet goed het OT begrepen
Sorry dat ik om verheldering vraag, maar nogmaals, welke wet?quote:
Hoe bedoel je?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 21:08 schreef man1986 het volgende:
[..]
Sjabbat is de rustdag uiteraard en valt op de zevende dag.
Maar er bestaat een grotere Sjabat dan de zevende dag en wie daarin rust neemt kent eeuwige rust.
Toraquote:Op vrijdag 21 juni 2013 21:09 schreef man1986 het volgende:
[..]
Sorry dat ik om verheldering vraag, maar nogmaals, welke wet?
De Tora is niet afgedaan in de NT, maar juist in vervulling geraakt.quote:
Ik eet geen varkens nee.quote:[..]
Tora
eet je varkens? Jezus niet
Als het niet is afgedaan waarom heilig je niet de Sjabbat? Want de Sjabbat is voor elk mens op aarde, dat staat toch duidelijk geschreven in de Bijbelquote:Op vrijdag 21 juni 2013 21:16 schreef man1986 het volgende:
[..]
De Tora is niet afgedaan in de NT, maar juist in vervulling geraakt.
Wat in de OT is belooft en voorspelt, wordt dus verwezenlijkt in de NT.
Zonder OT, geen NT. Haal je de Tora weg, dan heeft de NT geen enkel betekenis.
Omdat je het niet lust of ?quote:Ik eet geen varkens nee.
De Sjabat is voor altijd geldig, Gods Woord verandert niet.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 21:20 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Als het niet is afgedaan waarom heilig je niet de Sjabbat? Want de Sjabbat is voor elk mens op aarde, dat staat toch duidelijk geschreven in de Bijbel
Nee, ik kies er zelf voor.quote:[..]
Omdat je het niet lust of ?
Sjalom.quote:Ik moet nu wel gaan
Sjabbat Sjalom
Ja, het komt uit het NT, voornamelijk het evangelie volgens Johannes:quote:Op vrijdag 21 juni 2013 20:16 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Die zin 'Jezus is het leven, wie Jezus niet heeft, heeft het leven niet' , komt dit uit het NT?
Wie schreef dat??
Als er buiten God om kwaad heerst, dan zou dat logischerwijs betekenen dat er binnen God juist géén kwaad heerst.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 20:20 schreef Skillsy het volgende:
G'd is echad, er is geen ander , waarom denk je dan dat er buiten G'd om kwaad heerst?
Wat is er in vervulling gegaan ?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 21:16 schreef man1986 het volgende:
De Tora is niet afgedaan in de NT, maar juist in vervulling geraakt.
Wat in de OT is belooft en voorspelt, wordt dus verwezenlijkt in de NT.
Jij ook nog steeds niet.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 00:05 schreef man1986 het volgende:
En het licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft het niet begrepen.
JOHANNES 1:5 (Nieuwe Testament).
De Lam.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 10:29 schreef ATON het volgende:
[..]
Wat is er in vervulling gegaan ?
Wat werd er in de Torah beloofd en is in het N.T. verwezenlijkt ?
Wie eigenlijk wel?quote:
En waarom niet De Varken ?quote:
Ik zal je al een hint geven : De grot van Plato.quote:Wie eigenlijk wel?
Lam is lekker man. Asperges erbij, echt heerlijk.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 12:09 schreef ATON het volgende:
[..]
En waarom niet De Varken ?
[..]
Ik zal je al een hint geven : De grot van Plato.
Griekse tip : Eerst licht opbraden met een stukgesneden tomaat en deze tomaat-jus afgieten. Dan pas verder bereiken. Alhoewel, een varkenshaasje is ook wel lekker.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 12:10 schreef Jigzoz het volgende:
Lam is lekker man. Asperges erbij, echt heerlijk.
Jezus is het licht dat schijnt in de grot van Plato,quote:Op zaterdag 22 juni 2013 12:09 schreef ATON het volgende:
[..]
Ik zal je al een hint geven : De grot van Plato.
Dan kun je 'm dus eeuwig opeten.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 13:01 schreef man1986 het volgende:
[..]
Jezus is het licht dat schijnt in de grot van Plato,
maar Plato heeft het niet begrepen.
Jezus zegt tegen Plato: Stap uit de grot,
van het duisternis naar het licht.
Maar arme Plato blijft in de grot,
duisternis heeft het licht niet begrepen.
En de Lam kun je niet doodmaken en opeten, die heeft eeuwig leven
Mits je eeuwig honger hebt wel ja. Maar wie het Lam heeft, lijdt geen honger. Heb jij het Lam?quote:Op zaterdag 22 juni 2013 13:02 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dan kun je 'm dus eeuwig opeten.
Het is trouwens HET lam.
Wat voor een onzin is me dat nu weer ! Ga je nu ook al Mithras verwarren met Jezus ?quote:Op zaterdag 22 juni 2013 13:01 schreef man1986 het volgende:
Jezus is het licht dat schijnt in de grot van Plato,
maar Plato heeft het niet begrepen.
Jezus zegt tegen Plato: Stap uit de grot,
van het duisternis naar het licht.
Maar arme Plato blijft in de grot,
duisternis heeft het licht niet begrepen.
Nee, ik eet vanavond garnalen. Ook lekker trouwens. Morgen eet ik gesmoorde kip. Da's goed zondageten.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 13:06 schreef man1986 het volgende:
[..]
Mits je eeuwig honger hebt wel ja. Maar wie het Lam heeft, lijdt geen honger. Heb jij het Lam?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |