Filosofie is een training voor het verstand. Waarom zouden wij ons verstand verwaarlozen door geen begrip te ontwikkelen over de filosofische kant van goed kwaad? Zegt God zelf niet dat wij Hem met heel ons verstand dienen lief te hebben? Zou dit gebod mogelijk zijn als we geen begrip zouden hebben van filosofie en levensbeschouwing?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 20:20 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Neen, daden zijn belangrijker.
Jouw Jezus zei ''Sh’ma Yisra’el, Adonai Eloheinu, Adonai echad, v’ahav’ta et Adonai Eloheicha b’chol l’vav’cha uv’chol nafsh’cha uv’chol ma’adacha uv’chol m’odecha
(Hoor, Israël, de Eeuwige is onze G’d, de Eeuwige is één, en gij zult de Eeuwige, uw G’d, liefhebben uit geheel uw hart en uit geheel uw ziel en uit geheel uw verstand en uit geheel uw kracht!” (Marcus 12:28-30).
G'd is echad, er is geen ander , waarom denk je dan dat er buiten G'd om kwaad heerst?
Wie schreef de OT?quote:[..]
Geloven? Het is heilig
Waarom vertik je het dan om er zelf over na te denken?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 20:30 schreef man1986 het volgende:
[..]
Filosofie is een training voor het verstand. Waarom zouden wij ons verstand verwaarlozen door geen begrip te ontwikkelen over de filosofische kant van goed kwaad? Zegt God zelf niet dat wij Hem met heel ons verstand dienen lief te hebben? Zou dit gebod mogelijk zijn als we geen begrip zouden hebben van filosofie en levensbeschouwing?
Was Jezus niet zelf een morele filosoof? Had hij zelf geen weerwoord tegen de filosofen van zijn tijd?
Bomen kunnen giftig fruit dragen.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 20:31 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Waarom vertik je het dan om er zelf over na te denken?
Nee, alle mensen zijn gewoon slecht.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 20:28 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Dus dan is de persoon die zijn familie hem iets aan doet ook niet slecht?
Jezus was joods en zei niks verkeerds denk ik. Maar jij opent een topic met de vraag of G'd goed is of kwaad of allebei. Wat denk jij zelf? Als je Jezus leer volgt?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 20:30 schreef man1986 het volgende:
[..]
Filosofie is een training voor het verstand. Waarom zouden wij ons verstand verwaarlozen door geen begrip te ontwikkelen over de filosofische kant van goed kwaad? Zegt God zelf niet dat wij Hem met heel ons verstand dienen lief te hebben?
Zou dit gebod mogelijk zijn als we geen begrip zouden hebben van filosofie en levensbeschouwing?
Was Jezus niet zelf een morele filosoof? Had hij zelf geen weerwoord tegen de filosofen van zijn tijd?
Adonaiquote:Wie schreef de OT?
En hoe ben je ooit tot de conclusie gekomen dat het christendom geen giftig fruit is?quote:
vertel me miért?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 20:38 schreef Grouch het volgende:
[..]
Nee, alle mensen zijn gewoon slecht.
Maar sommigen zijn slechter dan anderen.
Maar geen mens is slechter en kwaadaardiger dan God
Ik zou niet zeggen het 'christendom', maar Jezus Christus.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 20:40 schreef SpecialK het volgende:
[..]
En hoe ben je ooit tot de conclusie gekomen dat het christendom geen giftig fruit is?
En die herken jij door...?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 20:44 schreef man1986 het volgende:
[..]
Ik zou niet zeggen het 'christendom', maar Jezus Christus.
Jezus volgde Gods Woord.
Ik was benieuwd naar wat jullie ervan vonden. Maar jij vraagt mij dus of Gods Karakter goed, slecht of beide is.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 20:38 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Jezus was joods en zei niks verkeerds denk ik. Maar jij opent een topic met de vraag of G'd goed is of kwaad of allebei. Wat denk jij zelf? Als je Jezus leer volgt?
Wie schreef de NT?quote:[..]
Adonai
Volgelingen van Jezus, het is een midrasjquote:Op vrijdag 21 juni 2013 20:46 schreef man1986 het volgende:
[..]
Ik was benieuwd naar wat jullie ervan vonden. Maar jij vraagt mij dus of God goed, slecht of beide is.
Ik zeg Goed. Dat haal ik uit zowel de OT als de NT.
[..]
Wie schreef de NT?
Wat vind je van de NT?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 20:48 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Volgelingen van Jezus, het is een midrasj
Hier een uitleg:quote:Op vrijdag 21 juni 2013 20:46 schreef man1986 het volgende:
[..]
Ik was benieuwd naar wat jullie ervan vonden. Maar jij vraagt mij dus of Gods Karakter goed, slecht of beide is.
Ik zeg Goed. Dat haal ik uit zowel de OT als de NT.
You prove my point.quote:
Zevende dag. En dat begint (hier bij mij) vanavond om 21:46 en dan worden de kaarsen aangestokenquote:Op vrijdag 21 juni 2013 20:54 schreef man1986 het volgende:
@Skillsy
Op welke dag nam God Zijn rustdag?
Wat is de significantie van de zevende dag? Wat houdt dat in?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 20:56 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Zevende dag. En dat begint (hier bij mij) subiet om 21:46 worden de kaarsen aangestoken
Nooit gelezen. Maar ik heb wel verschillende joodse visies over gehoord en helemaal geen verandering. Het onze vader is gewoon het Sjemone gebedquote:
Met welke visie kun je jezelf het meest in terugvinden?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 20:58 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Nooit gelezen. Maar ik heb wel verschillende joodse visies over gehoord en helemaal geen verandering. Het onze vader is gewoon het Sjemone gebed
7e dag zaterdag yom shabat ( Yom haSh’vi’i, )maar hij wordt in de Nederlandstalige bijbels sabbat genoemd. De instelling van de Shabat als wekelijkse rustdag vinden wij in de 10 Woorden ofwel de 10 Geboden zowel in Sh’mot [Exodus] 20:8-11 alsook in D’varim [Deuteronomium] 5:12-15quote:Op vrijdag 21 juni 2013 20:57 schreef man1986 het volgende:
[..]
Wat is de significantie van de zevende dag? Wat houdt dat in?
Jij als Christen, maak je dan onderscheid tussen OT en NT?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 20:59 schreef man1986 het volgende:
[..]
Met welke visie kun je jezelf het meest in terugvinden?
Waarom is die dag heilig voor de joden?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 21:02 schreef Skillsy het volgende:
[..]
7e dag zaterdag yom shabat ( Yom haSh’vi’i, )maar hij wordt in de Nederlandstalige bijbels sabbat genoemd. De instelling van de Shabat als wekelijkse rustdag vinden wij in de 10 Woorden ofwel de 10 Geboden zowel in Sh’mot [Exodus] 20:8-11 alsook in D’varim [Deuteronomium] 5:12-15
Dat houd in dat je die dag heiligt
De OT is de boom, de NT is de tak.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 21:03 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Jij als Christen, maak je dan onderscheid tussen OT en NT?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |