Mijn zoon is van de ene op de dag andere dag de fles gaan weigeren rond een week of 9 ook. Ik heb er laatst ook al een stukje over getypt, maar het kwam er op neer dat ik gewoon weer aan het werk ben gegaan. Hij kreeg dan borstvoeding (al dan niet met een beetje rijstebloem) uit een beker, van een lepel op uit een spuitje. Ik herken het beklemmende gevoel wel hoor, dat vond ik ook erg lastig. Niet kunnen stoppen, ook al wil je het niet, geeft toch een druk. Zeker omdat je met je dieet zit (dat had ik dan weer niet). Anderzijds vond ik het gevoel van geen keuze ook wel weer rustig. Anders had ik misschien getwijfeld of ik door het moeten gaan, nu was het geen optie en dat was dan ook wel weer zo duidelijk. De positieve kant van het verhaal: het is niet voor eeuwig! Ze worden vanzelf minder afhankelijk van melk en kunnen hun voedingstoffen en vocht ook op een andere manier binnenkrijgen (uit vast voedsel, of uit een bekertje).quote:Op maandag 24 juni 2013 11:53 schreef Piekie81 het volgende:
Even een stom gevoel delen...
M weigert nog steeds te drinken uit de fles, of eigenlijk snapt hij het gewoon niet. Stel dus dat ik zou willen stoppen met bv, dan kan dat niet, omdat hij de fles niet pakt. Niet dat ik zou willen stoppen. Maar get niet heben van de mogelijkheid geeft mij echt een rotgevoel. Alsof ik voor eeuwig vast zit aan bv...
Sorry voor het binnenwalsen met mijn 'probleem'. Ik mag blij zijn dat de bv hier redelijk makkelijk vergeleken met anderen hier...

Dat weet ik hoor! Maar ik wil inderdaad zien dat ze een lijntje volgt en niet afbuigt.quote:Op maandag 24 juni 2013 14:37 schreef WupWup het volgende:
Het maakt niet uit waar je kind in de curve zit, als hij/zij maar meegroeit met de curve. Die middelste lijn is slechts de p50: het gemiddeldste kind. De meeste kinderen zijn niet gemiddeld natuurlijk.

als jij je daar onzeker bij voelt kun je haar gewoon pakken en wat aanbieden. Gewoon dat je vertrouwen krijgt in je kindje en jezelf... Je geeft niet snel te veel.quote:Op maandag 24 juni 2013 15:47 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik vind dat voeden op verzoek soms maar lastig. Ze zit nu ook alweer op 3,5 uur sinds de vorige voeding en ik word dan toch onrustig. Bang dat ze te weinig binnenkrijgt op de dag. Of dat ze wel honger heeft maar zich toch niet meldt ofzo.

BJ heeft bij de oudste 5 maanden gekolfd geloof ik, en daarna snapte ze het ineens en kon ze toch nog aan de borst. Nou weet ik niet of ik 5 maanden full-time kolven had volgehouden, maar het is wel een opsteker dat het dus ook op latere leeftijd nog geleerd kan wordenquote:Op maandag 24 juni 2013 14:29 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ze is morgen 4 weken LB en ruim boven haar geboortegewicht. Ik moet de lk weer eens bellen. Mss met een tepelhoedje nog een poging, maar ik ben er eigenlijk ook wel een beetje klaar mee. Het gaat zo ook wel, ondanks dat het kolven irritant is. Voordeel vind ik dat we precies weten hoeveel ze binnenkrijgt.
En LB dat middelste lijntje is een gemiddelde toch? Een gemiddelde komt voort uit zwaardere en lichtere baby's. Misschien hoort E. bij de tweede categorie. Zolang ze blij en tevreden is, is het misschien wel gewoon wat bij haar hoort? Die van pessie 'wijkt' als je het zo bekijkt ook af, alleen net de andere kant op. Ieder kindje is anders.

Dat heb ik soms nog steeds!quote:Op maandag 24 juni 2013 15:47 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik vind dat voeden op verzoek soms maar lastig. Ze zit nu ook alweer op 3,5 uur sinds de vorige voeding en ik word dan toch onrustig. Bang dat ze te weinig binnenkrijgt op de dag. Of dat ze wel honger heeft maar zich toch niet meldt ofzo.

Dit ben ik wel met je eens ja.. Dat steekt ook behoorlijk, alsof ik het niet goed doe omdat Faye nog steeds zo spookt.quote:Op maandag 24 juni 2013 21:30 schreef bitterend het volgende:
Kyara het is ook zoals in andere topics hard wordt gejubeld over doorslapen en makkelijke kindjes terwijl jouw kindje om de 2 uur wakker is...

Nee hoor. Lauren geeft nog terug voordat ze aan de volgende voeding begint. Vandaag anderhalf uur na de voeding een plas op de vloer van de huisarts, een golf op mijn broek vlak daarvoor. Het meeste komt wel direct na de voeding. Maar goed, Lauren is een spuger. Ze is vet zat dus ze zal wel teveel voor haar maag tanken.quote:Op maandag 24 juni 2013 21:46 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hoe komen jullie aan die plaatjes van die curves eigenlijk? Ik heb ze alleen nog in de pc op het cb gezien.
En madam gaf net een uur na haar voeding nog een mondje terug. Al vaker gehad. Dat is toch raar? Meestal is het toch vlak na een voeding?

Meen je datquote:Op maandag 24 juni 2013 08:25 schreef Phaidra het volgende:
Kersjes, wil je wat vriezervoorraad van mij hebben?Hier is het juist de bv die hij niet zo goed meer drinkt op het kdv. Wel rijstemelk en diksap, maar het flesje bv gaat nog niet eens half op. En mijn vriezer ligt nog tjokvol

Clusterkolven aan 1 kant kan volgens mij prima, ze zijn niet geschakeld je borsten. (op een tsr na danquote:Op maandag 24 juni 2013 21:27 schreef Kyara het volgende:
Dat is ook het dubbele, enerzijds wordt er heel hard gejubeld over slagroom en spekkies en dan is het best wel even slikken als je jouw kindje juist een beetje af ziet buigen. Alsof jouw melk niet goed genoeg is of zo. Tuurlijk, elk kindje is anders blablabla maar ergens kan dat wel een beetje knagen.
Kan je ook aan 1 kant clusterkolven om de productie van 1 borst omhoog te halen?

quote:Op maandag 24 juni 2013 21:51 schreef Ticootje het volgende:
Bram blerkt de hele dag door alles onder. Vooral als je net weg wilt of net iets leuks aan hebt gedaan.

Hier ook (zomaar ineens) een flesweigeraar gehad, en heb contact met een pre-logopediste opgenomen. Misschien ook iets voor jou?quote:Op maandag 24 juni 2013 11:53 schreef Piekie81 het volgende:
Even een stom gevoel delen...
M weigert nog steeds te drinken uit de fles, of eigenlijk snapt hij het gewoon niet. Stel dus dat ik zou willen stoppen met bv, dan kan dat niet, omdat hij de fles niet pakt. Niet dat ik zou willen stoppen. Maar get niet heben van de mogelijkheid geeft mij echt een rotgevoel. Alsof ik voor eeuwig vast zit aan bv...
Sorry voor het binnenwalsen met mijn 'probleem'. Ik mag blij zijn dat de bv hier redelijk makkelijk vergeleken met anderen hier...

quote:Op maandag 24 juni 2013 22:03 schreef Kersjes het volgende:
[..]
Meen je dat![]()
![]()
Havermelk moest hij ook niks van hebben.
Vandaag weer kv gekregen op het kdv en toen hij water met n klein beetje diksap er in niet wilde heeft de leidster het ietsje opgewarmd, toen dronk hij het wel

Gisteren had ik Lauren om 8.20 aangekleed. Toen ik om 10.45 bij het CB zat had ze haar derde pakje aanquote:Op maandag 24 juni 2013 22:09 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]![]()
![]()
Mijne heeft wel een talent om een net schoon aangetrokken pakje onder te blerken of te poepen.
En thnx allen, toch normaal dus.

O. kwam ook niet uit zichzelf voor voeding. Of in ieder geval niet om de paar uur zoals ik wilde. Hij liet er veel langer tussen.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 07:24 schreef XcUZ_Me het volgende:
Nou, back to the calma. Zelfde euvel als met de borst: in slaap vallen tijdens de fles en dus te weinig drinken. Heb de grotere speen besteld voor de breastflow. Dat maar proberen
. En volgende week navragen op het cb. Dit is toch niet normaal.. Ze komt ook niet altijd echt overtuigend om voeding. Vaak pas na luier verschonen dat ze wakker is en denkt, oja eten...

Vanmorgen ook he?quote:Op maandag 24 juni 2013 22:09 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]![]()
![]()
Mijne heeft wel een talent om een net schoon aangetrokken pakje onder te blerken of te poepen.
En thnx allen, toch normaal dus.

Hier exact hetzelfde, dat is precies wat flesweigeren is. Calma snapte hij ook geen hol van. Ik ben trouwens net als SE bij de logopediste geweest ermee. De tips: lopend de fles geven, iemand anders een fles laten geven, andere speen, eerst even op je pink/tepel laten zuigen en dan snel de fles erin in de hoop dat hij doorzuigt (de mijne werd alleen nijdig daarvan, vooral met de borstquote:Op dinsdag 25 juni 2013 08:30 schreef Piekie81 het volgende:
Bedankt voor de support! Soms zit ik er echt even doorheen. Fijn dat ik dan hier even van mij af kan schrijven.
Heeft er iemand hier trouwens ervaring met een baby die de fles niet snapt (gewpne speen trouwens ook niet. Hij sabbelt er aan en als er bij de fles melk uit druppelt door een groot gat, slikt hij dat netjes door, maar zuigen, ho maar) en de breastflow of calma? Zou dat een optie zijn?

Ik heb alles geteld en ik heb nu 5,4 liter bv in de vriezerquote:

Pannenkoeken van maken...quote:Op dinsdag 25 juni 2013 12:17 schreef Phaidra het volgende:
Bitterend mooie curve!! Fijn dat ze het zo goed doet
Tico
[..]
Ik heb alles geteld en ik heb nu 5,4 liter bv in de vriezerDaar mag best iets van weg.
Bekers van september, oktober en november, moeten die nu weg? Lees verschillende bewaartijden. Als ik een half jaar aanhoud zouden ze weg moeten, maar lees ook 9 maanden tot een jaar? Ze zitten in een aparte vriezer die zelden opengaat (keer of 2 per week max) met 3 lades.

Heb ik een maand geleden eens gedaan, maar hij vond het nietsquote:
Is goed! De heroïne laat ik dan nog even staanquote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:04 schreef Kersjes het volgende:
Phaidra, dan kom ik binnenkort graag eens met een koeltas bij je langs!
Tenzij je vandaag ineens besluit om aan de heroïne te gaan o.i.d.![]()
Ik had het er vanmorgen over met m'n zusje en zij walgde van het idee, vond het echt niet kunnen om mijn baby andermans melk te laten drinken.
Oh, en koemelk kan dan wel? Dat komt toch ook gewoon uit de tepel van de koe?
Jaaaaa, maar dat is iets heel anders!
Hoe dan![]()

Wat over is van de opvang, gaat inderdaad 's avonds door zijn prakje etenquote:Op dinsdag 25 juni 2013 15:15 schreef Tinuviel het volgende:
Phaidra, je pureert toch het eten voor je knul of je prakt het? Daar kun je toch ook wat bv ondermengen om het wat minder droog te maken. Wat drinkt I. Dan overdag als hij bij de opvang is?
Aparte reactie Kersjes. Het enige wat ik me afvroeg. Zal je jongetje dit wel drinken? Het is toch een beetje anders dan je eigen melk stel ik me zo voor.

Dat zou op zich kunnen, maar verder geen tekenen nog. Had er ook al aan gedacht (na een maand of acht kan dat ook wel weer eens ja). Vandaar ook mn '' ik bekijk het maar per dag". Een eerdere dip duurde ook een paar dagen.quote:Op woensdag 26 juni 2013 11:34 schreef Phaidra het volgende:
Mineola, kan het zijn dat je ongesteld moet worden? Dat maakt bij mij ook zo 80 ml verschil.

Hier sluit ik me bij aan!quote:Op woensdag 26 juni 2013 12:25 schreef Omentielvo het volgende:
Kyara, wat ontzettend jammer dat het nu iets minder goed gaat. Maar ook met kv erbij krijgen ze nog een deel bv mee. Dus zie het niet als falen. Ik vind het echt heel knap wat je doet
Mineola,voor je productiedip. Hopelijk is het tijdelijk
Juud, wat knap dat het met de bv zo fijn gaat. Ben helemaal blij voor je

Ik heb online besteld bij medicijnen.nlquote:Op woensdag 26 juni 2013 16:07 schreef Kyara het volgende:
ja, zit nu ook te kijken bij de open apotheek maar ben beetje bang dat ik misschien het verkeerde bestel of zo.

Kon de laktatiekundige niets meer voor je doen? Of het je het nu rust en probeer je haar later aan de borst?quote:Op woensdag 26 juni 2013 18:17 schreef XcUZ_Me het volgende:
Tico, fijn dat het hersteld is!
Ik zou wat meer naar buiten willen met Noor. Maar dat gaat niet door het kolven om de 3 uur. Veel verder dan het winkelcentrum lukt niet echt qua tijd.

quote:Op woensdag 26 juni 2013 16:49 schreef Phaidra het volgende:
Ik heb ook nog wel wat stripjes liggen die weg mogen. Iemand geïnteresseerd? Ik kan ze wel pas vrijdag of zaterdag op de bus doen.

Kon haar niet bereiken vandaag. Probeer het morgen even weer. Maar ik heb het aanleggen niet meer geprobeerd. De teleurstelling telkens een beetje beuquote:Op woensdag 26 juni 2013 18:29 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Kon de laktatiekundige niets meer voor je doen? Of het je het nu rust en probeer je haar later aan de borst?

Nou ja, daarom vraag ik het ook. Ze wordt nu natuurlijk ouder en sterker. Meer wakker. Er zijn echt kindjes die alsnog aan de borst gaan.quote:Op woensdag 26 juni 2013 18:40 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Kon haar niet bereiken vandaag. Probeer het morgen even weer. Maar ik heb het aanleggen niet meer geprobeerd. De teleurstelling telkens een beetje beu.
Ze drinkt nu wél heel goed uit de breastflow. De truc is om haar op het voedingskussen te leggen en vooral niet in de armen te houden tijdens het voeden, want dan is het weer zzz binnen no-time. Maar ja, dat gaat met bv natuurlijk niet echt. Dan ontkom je niet aan baby dicht tegen je aan.
Zit te dubben of ik een kolf zal aanschaffen. Dan heb ik er 1 met accu en kan ik een keer weg en desnoods ter plaatse daar ff kolven. M'n wereldje is nu wel erg klein en ik ben er wel aan toe om weer eens ergens heen te gaan na 14 weken voornamelijk de woonkamer gezien te hebben. Maar loont het nog... Die krengen zijn duur
.

Voor 100 euro kan je van mij een kolf overnemen eventueel. Het is de Ardo calypso, dubbelzijdig. Fijne kolf, is 1 maand gebruikt door een tweelingmama. Mijn oude Ardo ging stuk en had snel een nieuwe via marktplaats, maar toen ik een andere baan kreeg heb ik een swing maxi gekocht omdat die kleiner is en ik meer reistijd heb.quote:Op woensdag 26 juni 2013 18:40 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Kon haar niet bereiken vandaag. Probeer het morgen even weer. Maar ik heb het aanleggen niet meer geprobeerd. De teleurstelling telkens een beetje beu.
Ze drinkt nu wél heel goed uit de breastflow. De truc is om haar op het voedingskussen te leggen en vooral niet in de armen te houden tijdens het voeden, want dan is het weer zzz binnen no-time. Maar ja, dat gaat met bv natuurlijk niet echt. Dan ontkom je niet aan baby dicht tegen je aan.
Zit te dubben of ik een kolf zal aanschaffen. Dan heb ik er 1 met accu en kan ik een keer weg en desnoods ter plaatse daar ff kolven. M'n wereldje is nu wel erg klein en ik ben er wel aan toe om weer eens ergens heen te gaan na 14 weken voornamelijk de woonkamer gezien te hebben. Maar loont het nog... Die krengen zijn duur
.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |