Mijn zoon is van de ene op de dag andere dag de fles gaan weigeren rond een week of 9 ook. Ik heb er laatst ook al een stukje over getypt, maar het kwam er op neer dat ik gewoon weer aan het werk ben gegaan. Hij kreeg dan borstvoeding (al dan niet met een beetje rijstebloem) uit een beker, van een lepel op uit een spuitje. Ik herken het beklemmende gevoel wel hoor, dat vond ik ook erg lastig. Niet kunnen stoppen, ook al wil je het niet, geeft toch een druk. Zeker omdat je met je dieet zit (dat had ik dan weer niet). Anderzijds vond ik het gevoel van geen keuze ook wel weer rustig. Anders had ik misschien getwijfeld of ik door het moeten gaan, nu was het geen optie en dat was dan ook wel weer zo duidelijk. De positieve kant van het verhaal: het is niet voor eeuwig! Ze worden vanzelf minder afhankelijk van melk en kunnen hun voedingstoffen en vocht ook op een andere manier binnenkrijgen (uit vast voedsel, of uit een bekertje).quote:Op maandag 24 juni 2013 11:53 schreef Piekie81 het volgende:
Even een stom gevoel delen...
M weigert nog steeds te drinken uit de fles, of eigenlijk snapt hij het gewoon niet. Stel dus dat ik zou willen stoppen met bv, dan kan dat niet, omdat hij de fles niet pakt. Niet dat ik zou willen stoppen. Maar get niet heben van de mogelijkheid geeft mij echt een rotgevoel. Alsof ik voor eeuwig vast zit aan bv...
Sorry voor het binnenwalsen met mijn 'probleem'. Ik mag blij zijn dat de bv hier redelijk makkelijk vergeleken met anderen hier...
Dat weet ik hoor! Maar ik wil inderdaad zien dat ze een lijntje volgt en niet afbuigt.quote:Op maandag 24 juni 2013 14:37 schreef WupWup het volgende:
Het maakt niet uit waar je kind in de curve zit, als hij/zij maar meegroeit met de curve. Die middelste lijn is slechts de p50: het gemiddeldste kind. De meeste kinderen zijn niet gemiddeld natuurlijk.
als jij je daar onzeker bij voelt kun je haar gewoon pakken en wat aanbieden. Gewoon dat je vertrouwen krijgt in je kindje en jezelf... Je geeft niet snel te veel.quote:Op maandag 24 juni 2013 15:47 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik vind dat voeden op verzoek soms maar lastig. Ze zit nu ook alweer op 3,5 uur sinds de vorige voeding en ik word dan toch onrustig. Bang dat ze te weinig binnenkrijgt op de dag. Of dat ze wel honger heeft maar zich toch niet meldt ofzo.
BJ heeft bij de oudste 5 maanden gekolfd geloof ik, en daarna snapte ze het ineens en kon ze toch nog aan de borst. Nou weet ik niet of ik 5 maanden full-time kolven had volgehouden, maar het is wel een opsteker dat het dus ook op latere leeftijd nog geleerd kan wordenquote:Op maandag 24 juni 2013 14:29 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ze is morgen 4 weken LB en ruim boven haar geboortegewicht. Ik moet de lk weer eens bellen. Mss met een tepelhoedje nog een poging, maar ik ben er eigenlijk ook wel een beetje klaar mee. Het gaat zo ook wel, ondanks dat het kolven irritant is. Voordeel vind ik dat we precies weten hoeveel ze binnenkrijgt.
En LB dat middelste lijntje is een gemiddelde toch? Een gemiddelde komt voort uit zwaardere en lichtere baby's. Misschien hoort E. bij de tweede categorie. Zolang ze blij en tevreden is, is het misschien wel gewoon wat bij haar hoort? Die van pessie 'wijkt' als je het zo bekijkt ook af, alleen net de andere kant op. Ieder kindje is anders.
Dat heb ik soms nog steeds!quote:Op maandag 24 juni 2013 15:47 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik vind dat voeden op verzoek soms maar lastig. Ze zit nu ook alweer op 3,5 uur sinds de vorige voeding en ik word dan toch onrustig. Bang dat ze te weinig binnenkrijgt op de dag. Of dat ze wel honger heeft maar zich toch niet meldt ofzo.
Dit ben ik wel met je eens ja.. Dat steekt ook behoorlijk, alsof ik het niet goed doe omdat Faye nog steeds zo spookt.quote:Op maandag 24 juni 2013 21:30 schreef bitterend het volgende:
Kyara het is ook zoals in andere topics hard wordt gejubeld over doorslapen en makkelijke kindjes terwijl jouw kindje om de 2 uur wakker is...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |