abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128193925
quote:
9s.gif Op maandag 24 juni 2013 11:53 schreef Piekie81 het volgende:
Even een stom gevoel delen...

M weigert nog steeds te drinken uit de fles, of eigenlijk snapt hij het gewoon niet. Stel dus dat ik zou willen stoppen met bv, dan kan dat niet, omdat hij de fles niet pakt. Niet dat ik zou willen stoppen. Maar get niet heben van de mogelijkheid geeft mij echt een rotgevoel. Alsof ik voor eeuwig vast zit aan bv...

Sorry voor het binnenwalsen met mijn 'probleem'. Ik mag blij zijn dat de bv hier redelijk makkelijk vergeleken met anderen hier...
Mijn zoon is van de ene op de dag andere dag de fles gaan weigeren rond een week of 9 ook. Ik heb er laatst ook al een stukje over getypt, maar het kwam er op neer dat ik gewoon weer aan het werk ben gegaan. Hij kreeg dan borstvoeding (al dan niet met een beetje rijstebloem) uit een beker, van een lepel op uit een spuitje. Ik herken het beklemmende gevoel wel hoor, dat vond ik ook erg lastig. Niet kunnen stoppen, ook al wil je het niet, geeft toch een druk. Zeker omdat je met je dieet zit (dat had ik dan weer niet). Anderzijds vond ik het gevoel van geen keuze ook wel weer rustig. Anders had ik misschien getwijfeld of ik door het moeten gaan, nu was het geen optie en dat was dan ook wel weer zo duidelijk. De positieve kant van het verhaal: het is niet voor eeuwig! Ze worden vanzelf minder afhankelijk van melk en kunnen hun voedingstoffen en vocht ook op een andere manier binnenkrijgen (uit vast voedsel, of uit een bekertje).

Dus, hoe goed ik je rotgevoel ook snap, probeer het los te laten. De oplossing komt vanzelf wel, echt :*
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  maandag 24 juni 2013 @ 14:42:21 #102
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128194026
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 14:37 schreef WupWup het volgende:
Het maakt niet uit waar je kind in de curve zit, als hij/zij maar meegroeit met de curve. Die middelste lijn is slechts de p50: het gemiddeldste kind. De meeste kinderen zijn niet gemiddeld natuurlijk.
Dat weet ik hoor! Maar ik wil inderdaad zien dat ze een lijntje volgt en niet afbuigt.

Door die bijvoeding en daardoor soms harder en soms minder hard groeien, is het alleen lastig te bepalen waar haar lijntje nou hoort te zitten :')

Maar ik ga je afbouwschema volgen, en dan hopen dat E ondertussen mijn productie erbij regelt :9

Bedankt!
  maandag 24 juni 2013 @ 14:43:42 #103
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_128194095
Hier ook even de curve van Aviva

Ze begon op bijna +2 en hangt sindsdien onder de 0-lijn. Ook een beetje zwabberend, maar verder prima.

Succes met afbouwen van de bijvoeding :)

XM, ls je niet meer wil aanleggen is het toch ook goed? Mijn schoonzus heeft ook maar een paar weken live bv gegeven en heeft daarna nog een aantal maanden ft gekolfd. Als dat beter werkt voor jullie is dat toch prima?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_128194523
Morgen weer meten en wegen! ik ben echt benieuwd!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  maandag 24 juni 2013 @ 15:47:27 #105
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_128196941
Ik vind dat voeden op verzoek soms maar lastig. Ze zit nu ook alweer op 3,5 uur sinds de vorige voeding en ik word dan toch onrustig. Bang dat ze te weinig binnenkrijgt op de dag. Of dat ze wel honger heeft maar zich toch niet meldt ofzo.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  maandag 24 juni 2013 @ 15:48:56 #106
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_128197021
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2013 15:47 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik vind dat voeden op verzoek soms maar lastig. Ze zit nu ook alweer op 3,5 uur sinds de vorige voeding en ik word dan toch onrustig. Bang dat ze te weinig binnenkrijgt op de dag. Of dat ze wel honger heeft maar zich toch niet meldt ofzo.
als jij je daar onzeker bij voelt kun je haar gewoon pakken en wat aanbieden. Gewoon dat je vertrouwen krijgt in je kindje en jezelf... Je geeft niet snel te veel.

Ik voedt bram ook nog vaak ook op mijn verzoek, omdat mij dat dan net iets beter uitkomt als we weg willen ofzo.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 24 juni 2013 @ 15:51:40 #107
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128197157
Herkenbaar XM :') en dat gaat ook niet 1 2 3 over, getuige mijn breakdown vandeweek toen ze zo sliep :@

Vertrouwen hebben is lastig bij een rottige start... maar kijk naar je kind; voelt zij zich goed? Meldt ze zich andere keren wel voor een voeding? Dan gaat ze dat straks vast ook doen :*

Plus wat Tico zegt; spreek misschien een tijd met jezelf af, als ze zich om (...) uur nog niet heeft gemeld, maak ik haar wakker :Y
pi_128197223
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2013 14:29 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ze is morgen 4 weken LB en ruim boven haar geboortegewicht. Ik moet de lk weer eens bellen. Mss met een tepelhoedje nog een poging, maar ik ben er eigenlijk ook wel een beetje klaar mee :@. Het gaat zo ook wel, ondanks dat het kolven irritant is. Voordeel vind ik dat we precies weten hoeveel ze binnenkrijgt.

En LB dat middelste lijntje is een gemiddelde toch? Een gemiddelde komt voort uit zwaardere en lichtere baby's. Misschien hoort E. bij de tweede categorie. Zolang ze blij en tevreden is, is het misschien wel gewoon wat bij haar hoort? Die van pessie 'wijkt' als je het zo bekijkt ook af, alleen net de andere kant op. Ieder kindje is anders :).
BJ heeft bij de oudste 5 maanden gekolfd geloof ik, en daarna snapte ze het ineens en kon ze toch nog aan de borst. Nou weet ik niet of ik 5 maanden full-time kolven had volgehouden, maar het is wel een opsteker dat het dus ook op latere leeftijd nog geleerd kan worden :).

LB, ik vind het een raar advies van het CB. In ieder geval niet bv-vriendelijk. In totaal vind ik het best een aardig lijntje, in het begin even zoeken, maar daarna redelijk stabiel. En als ze op haar leeftijd echt structureel hongerig is, laat ze echt wel van zich horen! Grote kans dat ze dan meer huilt, vaker om voeding vraagt en haar flessen gulzig leegdrinkt ipv langzaam. Daar zou ik ook meer vanaf laten hangen. Succes :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_128197370
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2013 15:47 schreef XcUZ_Me het volgende:
Dat heb ik soms nog steeds! :Y In het begin vroeg hij vaak elk uur om voeding, dus toen hij opeens langer tussen de voedingen liet, vond ik dat ook maar eng. Ging ik extra aanleggen, waardoor de mini juist heel gefrustreerd werd, want geen honger :'). Duurde echt een paar weken voordat ik die link legde...
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 24 juni 2013 @ 16:21:33 #110
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_128198757
Ja ze meldt zich meestal wel. Net uiteindelijk ook wel, maar niet echt heel overtuigend. Ging ook niet veel in. Maar ze slaapt vaak tussen deze twee voedingen. Even wakker en dan weer :Z.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_128202663
LB Nin is hier afgelopen week ook 50 gegroeid. Groeien gaat wel vaker in vlaagjes! Hier heeft Nin ook zelf de productie geregeld na het stoppen met bijvoeding. Ik kolf nu met de nachtvoeding 130 tot 150cc :o En 3 uur later nog eens 100cc.
Ik sluit me ook aan bij de andere adviezen, pas weer wegen als er reden toe is en vertrouwen hebben in E. en je lichaam :*

De nacht en ochtendvoeding zijn nu de enige 2 die ik nog kolf, maar wil ik ook gaan vervangen door aan de borst.

XM :* ik herken het vaak zo wat je schrijft. Hoop dat je toch ontspannen kunt zijn in hoe het loopt, soms is acceptatie de grootste stap..
pi_128206795
LB, kijk eens het lijntje van mijn kindje, hij zit ook tussen p20 en p30. En sterker nog ons cb was altijd tevreden:

Het lijkt misschien meer een gestaag lijntje, maar dat ligt zeker weten ookaan de mindere weegmomenten.

Xcuzme, is het met name tussen deze 2 voedingen of is ze vaker erg slaperig? Als ze goed groeit zit het prima hoor. Ik hoop dat met hulp van de lk ze toch nog aan de borst kan.

Piekie lastig is dat. Heb je ook verschillende flesjes geprobeerd? En zou met een spuitje nog een idee zijn? Hoe lang moet je eigenlijk wachten als je melkproducten wil eten?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  maandag 24 juni 2013 @ 19:29:24 #113
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_128207120
Ze is vaak slaperig. Het is een slaapkop. Ze is gemiddeld na de voeding van rond 10u even wakker en 's avonds even. Voor de rest slaapt ze. Maar als ze wakker is, is ze ook wel alert hoor :). Vooralsnog groeit ze goed. Volgende week eerste officiële afspraak op het cb.
pi_128207255
Voorbeeldige curve tinuviel, kun je niks kwaads over zeggen!
pi_128207493
Mooie curves!
Die van mij wordt echt een Budha-baby, hij is in een week tijd 450 gram gegroeid! :o
Hij wil meestal om de twee uur drinken en dan stroomt hij echt over.

Ik heb nog steeds last van overproductie, maar ik merk wel dat het steeds iets minder wordt: ik hoef minder vaak af te kolven.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_128211500
LB ik wil ook even zeggen dat ik vind dat ze mooi haar eigen lijntje volgt. Blijf doorgaan met de tips die je gekregen hebt hoor qua afbouwen van de fv.
Riley krijgt nu alleen kv en blijft ook maar op dat onderste lijntje die ze netjes volgt.
Dus wat ik bedoel. Vertrouw op jezelf en en je eigen melk. Met kv heb je ook niet de zekerheid dat ze ineens een stuk zwaarder wordt.
  maandag 24 juni 2013 @ 21:27:51 #117
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128213223
Dat is ook het dubbele, enerzijds wordt er heel hard gejubeld over slagroom en spekkies en dan is het best wel even slikken als je jouw kindje juist een beetje af ziet buigen. Alsof jouw melk niet goed genoeg is of zo. Tuurlijk, elk kindje is anders blablabla maar ergens kan dat wel een beetje knagen.

Kan je ook aan 1 kant clusterkolven om de productie van 1 borst omhoog te halen?
pi_128213387
Kyara het is ook zoals in andere topics hard wordt gejubeld over doorslapen en makkelijke kindjes terwijl jouw kindje om de 2 uur wakker is...
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  maandag 24 juni 2013 @ 21:35:10 #119
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128213669
Ja maar op de een of andere manier vind ik dat toch weer net iets anders eerlijk gezegd. Borstvoeding ligt wat gevoeliger. Waarom weet ik ook niet eigenlijk.
  maandag 24 juni 2013 @ 21:35:55 #120
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_128213722
Twinkly, vet zakje heb je daar O+ .

Misschien moet ik Nathan's curve even neerzetten

[ Bericht 2% gewijzigd door pessie op 24-06-2013 21:41:51 ]
pi_128213944
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 21:30 schreef bitterend het volgende:
Kyara het is ook zoals in andere topics hard wordt gejubeld over doorslapen en makkelijke kindjes terwijl jouw kindje om de 2 uur wakker is...
Dit ben ik wel met je eens ja.. Dat steekt ook behoorlijk, alsof ik het niet goed doe omdat Faye nog steeds zo spookt.
En ook hier weinig spekjes!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  maandag 24 juni 2013 @ 21:43:16 #122
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128214203
Waarschijnlijk ook maar net hoe gevoelig je er voor bent. Bij mij is dat dus blijkbaar de bv en bij jullie het slapen. Want ik zie dat dus totaal anders, ik vind het eerder vervelend voor jullie maar denk absoluut niet dan jullie iets verkeerds doen :?
pi_128214281
Denk dat dat wel helpt ja Kyara!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  maandag 24 juni 2013 @ 21:46:15 #124
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_128214404
Hoe komen jullie aan die plaatjes van die curves eigenlijk? Ik heb ze alleen nog in de pc op het cb gezien.

En madam gaf net een uur na haar voeding nog een mondje terug. Al vaker gehad. Dat is toch raar? Meestal is het toch vlak na een voeding?
  maandag 24 juni 2013 @ 21:48:07 #125
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128214541
via borstvoeding.com kun je die online invullen dan de curve bekijken.

Oh en hier geven ook vaak later nog een mondje terug hoor. In hun slaap of zo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')