abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128057824

[ Bericht 95% gewijzigd door Bilge op 21-06-2013 00:24:25 ]
pi_128057894

pi_128058579
Cevrenizdeki saldirgan kopeklere karsi... :o
  donderdag 20 juni 2013 @ 22:57:17 #4
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_128059187
Toepasselijk
pi_128059338
Maar het is toch misleidend om de inzet van simpel traangas te betitelen als de inzet van chemicaliën op betogers?

De politie kan trouwens beter lachgas spuiten. :P
pi_128059668
Eindelijk voorbij , ERDOGAN IS DE MAN !!
pi_128059949
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 22:59 schreef Bilge het volgende:
Maar het is toch misleidend om de inzet van simpel traangas te betitelen als de inzet van chemicaliën op betogers?

Natuurlijk is dat misleidend, maar het klinkt wel sensationeler.
pi_128060740
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 22:59 schreef Bilge het volgende:

Dus traangas + water brandt op de huid? Heb je t thuis geprobeerd? Overigens is het nog maar de vraag of dit gebruik ervan toegestaan is als het waar is als ze dit of ander spul aan de watertanks toevoegen.
pi_128060768
Zulke traangassen hebben ze ook in Nederland. En geloof mij als het moet dan zet de ME dat in.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_128060783
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2013 23:24 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Dus traangas + water brandt op de huid? Heb je t thuis geprobeerd? Overigens is het nog maar de vraag of dit gebruik ervan toegestaan is als het waar is.
Moet wel als ze niet weggaan .
pi_128060792
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 23:25 schreef Meki het volgende:
Zulke traangassen hebben ze ook in Nederland. En geloof mij als het moet dan zet de ME dat in.
Daarom , gebeurd overal.
pi_128060863
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 23:25 schreef Meki het volgende:
Ik geloof je niet
pi_128060879
quote:

[..]

Dus traangas + water brandt op de huid? Heb je t thuis geprobeerd? Overigens is het nog maar de vraag of dit gebruik ervan toegestaan is als het waar is.
Ja, dat kan branden op de huid, maar alleen bij een onjuiste dosering. En omdat het pas wordt toegevoegd aan het water op het moment dat er gespoten wordt luistert het doseren vrij precies. Kennelijk kunnen de mensen die het moeten gebruiken in die waterkanonnen er niet goed mee omgaan. Dan krijg je dat er een te hoge dosering wordt gebruikt en er eerstegraads brandwonden ontstaan. Boos opzet of incompetentie? Your guess is as good as anyone' s
pi_128061201
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2013 23:27 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik geloof je niet
quote:
Het gebruik van traangas bij relbestrijding door de Nederlandse politie is overigens aan strenge voorschriften gebonden; zo mag dit alleen door getrainde politiemensen worden gebruikt (mobiele eenheid) en alleen in open ruimtes. Een arrestatieteam mag het gas binnenshuis gebruiken.

CS-gas (o-chloorbenzylideenmalonitril) veroorzaakt geen dodelijk letsel, maar de uitwerkingen zijn ernstig genoeg om de tegenstander van de wijs te brengen als er geen deugdelijke bescherming (gasmasker) wordt gebruikt.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Traangas
pi_128061368
quote:
Ik zie niets over het toestaan van t oplossen van traangas in watertanks en daar hadden we t over.
pi_128061699
Overigens waar ik ook benieuwd naar ben of de agenten die traangas hebben gebruikt in gebouwen (zoals het Divan hotel) nog bestraft gaan worden. Die hebben zich namelijk schuldig gemaakt aan expliciet verboden gebruik van dat spul.
pi_128061855
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2013 23:36 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik zie niets over het toestaan van t oplossen van traangas in watertanks en daar hadden we t over.
Maar als je het oplost wordt het toch juist minder effectief?
pi_128062394
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 23:44 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Maar als je het oplost wordt het toch juist minder effectief?
Iets effectiever (als het traangas is en niet wat anders ook), er werd eerder al met de voorschriften geshowed dat men bepaalde hechtmiddelen moet zien te voorkomen als demonstrant. Maar als de politie scheutig deze rommel in de watertanks giet dan lijkt het water me een prima hechtmiddel en erg effectief met een hogere concentratie traangas.

[ Bericht 0% gewijzigd door Beathoven op 21-06-2013 00:01:17 ]
pi_128062671
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 23:42 schreef HiZ het volgende:
Overigens waar ik ook benieuwd naar ben of de agenten die traangas hebben gebruikt in gebouwen (zoals het Divan hotel) nog bestraft gaan worden. Die hebben zich namelijk schuldig gemaakt aan expliciet verboden gebruik van dat spul.
Regels om je aan te houden zijn er hoofdzakelijk voor t volk in dit conflict. Schuld wordt op dezelfde manier verdeeld.
pi_128063060
Tja, en dan maar weer klagen over het feit dat Turkije niet alleen zo'n beetje in z'n eentje het EHRM in zaken houdt en bijna alle zaken verliest omdat de staat niet kan omgaan met het feit dat burgers rechten hebben? Hoeveel miljoenen aan schadevergoeding betaalt Turkije per jaar?
pi_128064676
quote:
2s.gif Op donderdag 20 juni 2013 23:09 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat misleidend, maar het klinkt wel sensationeler.
Sensatiezucht is een optie. Domheid is ook een optie: Bram Vermeulen laat zich makkelijk in de luren leggen, zo wijdde hij een heel fragment aan Halk tv, wat hij presenteerde als een kleine, onafhankelijke rebelse zender, terwijl het nog tot voor kort de partijzender van de CHP was, wat gewoon op Wikipedia is te vinden. Het kan ook doelbewuste propaganda zijn. Turkije profileerde zich als de voorvechter van mensenrechten en probeerde Essad te onttronen door de rebellen onderdak te bieden, trainen en ondersteunen, maar heeft nu het imago gekregen van een dictatuur waarin demonstranten worden vergast, net op het moment dat het Westen haar Syrië-beleid herziet en onderhandelingen met Essad wil starten. Wellicht wordt Turkije een halt toegeroepen om niet het Westerse Syrië-beleid te doorkruisen.
quote:

[..]

Dus traangas + water brandt op de huid? Heb je t thuis geprobeerd? Overigens is het nog maar de vraag of dit gebruik ervan toegestaan is als het waar is als ze dit of ander spul aan de watertanks toevoegen.
Violent Protest Tactical Guide Defence Essentials

What not to do:
Don’t wear contact lenses, make-up, moisturizers or vegetable/mineral oil-based cream, it will bind the CS on skin and can boost up the skin irritation.
pi_128065106
'Duranadam' (degene die begon met het staande protest) blijkt de muziekleraar van de dochter van de vrouw die zich als de gesluierde moslima voordeed.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het staand protest is trouwens niet origineel, in het boek 'Van dictatorschap naar democratie' van Gene Sharp staat het op nummer 163 van revolutietechnieken.
pi_128065264
. _O-
pi_128065789
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 00:45 schreef Bilge het volgende:

What not to do:
Don’t wear contact lenses, make-up, moisturizers or vegetable/mineral oil-based cream, it will bind the CS on skin and can boost up the skin irritation.
Ja, laten we 't over chocolade hebben..

Je hebt dat advies over de contactlenzen zeker opgevolgd?. We hadden 't namelijk over iets anders dan traangas. Dat spul is om te verstuiven en niet om in een overdosis aan hoge concentraties aan de watertanks toe te voegen als vloeistof.
pi_128065896
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 00:55 schreef Bilge het volgende:
'Duranadam' (degene die begon met het staande protest) blijkt de muziekleraar van de dochter van de vrouw die zich als de gesluierde moslima voordeed.
so what? hij is trouwens choreograaf.
pi_128066055
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 01:16 schreef Beathoven het volgende:

[..]

so what? hij is trouwens choreograaf.
Gewoon een poppetje op zoek naar aandacht.
pi_128066079
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 01:21 schreef PSV1990- het volgende:

[..]

Gewoon een poppetje op zoek naar aandacht.
Daar ken ik er nog één van hier..
pi_128066345
quote:

Het staand protest is trouwens niet origineel, in het boek 'Van dictatorschap naar democratie' van Gene Sharp staat het op nummer 163 van revolutietechnieken.
Mooi dat je 't zelf al onderstreept en aangeeft dat het een revolutie nodig heeft.

Erdogan is inderdaad ook niet origineel
http://bobhistory.wikispaces.com/Techniques+of+Dictatorships
pi_128068758
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 01:13 schreef Bilge het volgende:

Ik moet jouw teksten altijd drie keer lezen voor ik ze snap.

Eigenaardig genoeg heeft Erdogan, hoewel hij Turkije al 11 jaar leidt, nog geen eens alle beperkingen op het geloof kunnen wegwerken (laat staan dat hij het geloof zou opleggen aan niet-gelovigen).
Ik ken de AKP niet goed maar wel een inspirator voor hen en zijn ideeën over de Islam, Rashed al-Ghannouchi (Tunesier), "Islamitisch politiek filosoof" (beetje zoals Gulen) en daarnaast leider van de Tunesische Islamitische partij. Hij heeft 2 jaar in Turkije gewoond en ken zijn boeken over politiek en Islam, die onder AKP politici en zeker weten Erdogan bekend zijn. Daarnaast weet ik in grote lijnen wel hoe Erbakan bijv de Islam ziet in verhouding tot politiek. Ik weet vrijwel zeker dat Erdogan geen Islamist is die van mening is dat de staat de vrouw een hoofddoek moet opleggen in de publieke ruimte. Hij behoort tot de Islamisten die menen dat het niet de taak is van de staat om daarop toe te zien. Dat hij religieuze beperkingen niet heeft kunnen wegwerken is logisch gezien de geschiedenis van de Turkse republiek. Beetje bij beetje zal hij waar mogelijk die beperkingen wel willen wegwerken. Of dat lukt is een tweede.

quote:
Vrouwen met hooddoek of mannen met baard mogen nog niet in het parlement, vrijdag is nog geen vrije dag, de Aya Sofya is nog steeds een museum waar moslims niet mogen bidden, enzovoorts.
Vrijdag zal men niet veranderen qua vrije dag en dat de Aya Sofya geen moskee meer is om te kunnen bidden accepteert men vermoed ik. Ik denk dat de AK partij het belangrijker vindt om de grotere "Islam lijn" aan te houden. Dus bepaalde normen en waarden die men uit de Islam haalt en vandaar dat ik zei dat hij (Erdogan en zijn kornuiten) daar ook op naziet in het publieke domein.
Maar hoewel dit door hen vanuit een religieus besef zo wordt ingevuld qua politiek beleid vermoed ik dat er toch veel Turken zijn die vanuit een conservatieve gedachte naar geloof en/of cultuur daar geen problemen mee hebben. En dan doel ik op het "terugdringen" van openbare zoenen naar het privedomein en/of alcoholgebruik.

De politieke geschiedenis van het moderne Turkije waarin een strikte scheiding van geloof en staat tientallen jaren de boventoon heeft gevoerd dwingt de AKP om water bij de ayranwijn te doen in haar politiek. Maar daarnaast hanteren ze zelf ook wel een Islam-light vergeleken bij extremere "Moslimbroeders" (Islamisten) in andere landen. Men zal ook niet zijn voor het opnemen van de sharia als "bron van wetgeving" in de Turkse grondwet omdat dat zelfmoord is in Turkije bijv.

quote:
De Kemalistische elite heeft weliswaar haar controle over politie, leger, rechtsspraak en het nieuws verloren, maar cultureel en financieel domineren zij nog steeds. Op tv komen nauwelijks vrouwen met hoofddoeken voor, bijvoorbeeld. De moslims in Turkije zijn door deze hersenspoeling gewend geraakt aan onislamitisch gedrag, waardoor het minder weerstand oproept dan in een Arabisch land, denk ik.
Turken zijn een ander volk en hebben dan ook een totaal andere volksaard en men spreekt geen Arabisch. Hierdoor zijn ze minder vatbaar voor de "duizenden" religieuze Arabischtalige tv-programma's vanuit Egypte en de Golfstaten.

Maar ik denk dat er wel aardig wat Turken zijn die qua normen en waarden conservatief en behoudend zijn. Hetzij vanuit cultureel of religieus besef. Deze groep zal er minder tot geen enkel probleem mee hebben als bepaalde zaken worden teruggedrongen tot het privédomein. Voorbeelden daarvan heb ik gegeven zoals alcohol nuttigen en/of een zoentje in het openbaar. In die zin denk ik dat bepaalde AKP politiek wat die conservatieve koers betreft weldegelijk steun heeft. En wellicht bij meer Turken dan mensen denken?

Als laatste: is het niet zo dat de AKP een nieuwe grondwet willen schrijven? Of de huidige wilt aanpassen?

[ Bericht 3% gewijzigd door Aloulou op 21-06-2013 08:08:15 ]
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_128069880
Redhack schijnt te hebben verklaard dat zij ALLE anti-regeringstweets vanaf 1 juni hebben verstuurd. Alle vijf miljoen tweets dus die de regering wil gaan onderzoeken. :)
pi_128070085
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 09:26 schreef HiZ het volgende:
Redhack schijnt te hebben verklaard dat zij ALLE anti-regeringstweets vanaf 1 juni hebben verstuurd. Alle vijf miljoen tweets dus die de regering wil gaan onderzoeken. :)
Dikke prima
pi_128071323
Ik hoorde dat Erdogan naast het land ook het groot dictee der turkse taal zal gaan dicteren.
pi_128080329
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 07:59 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Ik ken de AKP niet goed maar wel een inspirator voor hen en zijn ideeën over de Islam, Rashed al-Ghannouchi (Tunesier), "Islamitisch politiek filosoof" (beetje zoals Gulen) en daarnaast leider van de Tunesische Islamitische partij. Hij heeft 2 jaar in Turkije gewoond en ken zijn boeken over politiek en Islam, die onder AKP politici en zeker weten Erdogan bekend zijn. Daarnaast weet ik in grote lijnen wel hoe Erbakan bijv de Islam ziet in verhouding tot politiek. Ik weet vrijwel zeker dat Erdogan geen Islamist is die van mening is dat de staat de vrouw een hoofddoek moet opleggen in de publieke ruimte. Hij behoort tot de Islamisten die menen dat het niet de taak is van de staat om daarop toe te zien. Dat hij religieuze beperkingen niet heeft kunnen wegwerken is logisch gezien de geschiedenis van de Turkse republiek. Beetje bij beetje zal hij waar mogelijk die beperkingen wel willen wegwerken. Of dat lukt is een tweede.

[..]

Vrijdag zal men niet veranderen qua vrije dag en dat de Aya Sofya geen moskee meer is om te kunnen bidden accepteert men vermoed ik. Ik denk dat de AK partij het belangrijker vindt om de grotere "Islam lijn" aan te houden. Dus bepaalde normen en waarden die men uit de Islam haalt en vandaar dat ik zei dat hij (Erdogan en zijn kornuiten) daar ook op naziet in het publieke domein.
Maar hoewel dit door hen vanuit een religieus besef zo wordt ingevuld qua politiek beleid vermoed ik dat er toch veel Turken zijn die vanuit een conservatieve gedachte naar geloof en/of cultuur daar geen problemen mee hebben. En dan doel ik op het "terugdringen" van openbare zoenen naar het privedomein en/of alcoholgebruik.

De politieke geschiedenis van het moderne Turkije waarin een strikte scheiding van geloof en staat tientallen jaren de boventoon heeft gevoerd dwingt de AKP om water bij de ayranwijn te doen in haar politiek. Maar daarnaast hanteren ze zelf ook wel een Islam-light vergeleken bij extremere "Moslimbroeders" (Islamisten) in andere landen. Men zal ook niet zijn voor het opnemen van de sharia als "bron van wetgeving" in de Turkse grondwet omdat dat zelfmoord is in Turkije bijv.

[..]

Turken zijn een ander volk en hebben dan ook een totaal andere volksaard en men spreekt geen Arabisch. Hierdoor zijn ze minder vatbaar voor de "duizenden" religieuze Arabischtalige tv-programma's vanuit Egypte en de Golfstaten.

Maar ik denk dat er wel aardig wat Turken zijn die qua normen en waarden conservatief en behoudend zijn. Hetzij vanuit cultureel of religieus besef. Deze groep zal er minder tot geen enkel probleem mee hebben als bepaalde zaken worden teruggedrongen tot het privédomein. Voorbeelden daarvan heb ik gegeven zoals alcohol nuttigen en/of een zoentje in het openbaar. In die zin denk ik dat bepaalde AKP politiek wat die conservatieve koers betreft weldegelijk steun heeft. En wellicht bij meer Turken dan mensen denken?

Als laatste: is het niet zo dat de AKP een nieuwe grondwet willen schrijven? Of de huidige wilt aanpassen?
goed analyses altijd aloeloe ^O^ ze zijnd daar idd 2 jaar al mee bezig, omdat de akp geen 2/3 meerderheid heeft in het parlement moet dit breedgedragen worden en zo zit er ik meen 2 afgevaardigden van elke politieke partij die in het parlement zit, dus in totaal 8 man, een mission impossible zoals het er naar uitziet aangezien we tot nu toe weinig resultaat hebben gezien, dus totdat we een nieuwe grondwet hebben moet iedereen: de regering, de rechterlijke macht en de burger het doen met de junta grondwet van ik meen 1980
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_128080502
quote:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
waar heb je dit vandaan?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 21 juni 2013 @ 16:16:01 #36
339669 JerryWesterby
Keep rocking in the free world
pi_128084619
Jammer dat tot nu toe alleen Duitsland Erdogan afrekent op zijn dictatoriale en polariserende reactie op de demonstraties tegen zijn regering. Ik vraag me af waar Nederland blijft. Waarschijnlijk te druk bezig met de economisch gunstigste winden mee te waaien.

Wat betreft de topic opening foto: Erdogan lijkt qua uiterlijk behoorlijk goed op Toon Hermans, maar zijn grappen laten te wensen over.
The 'physical world' is a postulated explanatory framework which abstracts certain properties (physical properties) from our experience and thinks of them as objectively existing.
pi_128086243
Ik denk niet dat het de democratie in Turkije helpt als de EU nu weer de ONDERHANDELINGEN oneigenlijk gaat gebruiken.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 17:00:14 #38
339669 JerryWesterby
pi_128086435
Niet oneigenlijk maar eigenlijk. En daarom helpt het juist wel.
The 'physical world' is a postulated explanatory framework which abstracts certain properties (physical properties) from our experience and thinks of them as objectively existing.
pi_128088215

Een heel stuk over Turkije's afhankelijkheid van toerisme en de minister van financiën die zich er schijnbaar meer zorgen maakt over het dalende toerisme dan over de gebeurtenissen in de straten.
pi_128089888
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 17:00 schreef JerryWesterby het volgende:
Niet oneigenlijk maar eigenlijk. En daarom helpt het juist wel.
Het doel van de onderhandelingen is Turkije op een EU niveau te brengen, dan kun je volgens mij niet zeggen dat je niet wil onderhandelen omdat Turkije niet een op EU niveau fungeert.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 18:46:38 #41
339669 JerryWesterby
pi_128090004
Nou volgens mij is dat wel onderdeel van het onderhandelen. Dus: als jij je niet democratisch gedraagt dan praten we niet met je, en als je wel democratisch gedraagt dan praten we verder.
pi_128090060
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 18:46 schreef JerryWesterby het volgende:
Nou volgens mij is dat wel onderdeel van het onderhandelen. Dus: als jij je niet democratisch gedraagt dan praten we niet met je, en als je wel democratisch gedraagt dan praten we verder.
Ja dat zijn altijd die prachtige formules; ik praat niet met je als je niet eerst toegeeft dat je ongelijk hebt.
pi_128090062
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 18:43 schreef HiZ het volgende:

[..]

Het doel van de onderhandelingen is Turkije op een EU niveau te brengen, dan kun je volgens mij niet zeggen dat je niet wil onderhandelen omdat Turkije niet een op EU niveau fungeert.
lijkt me wel dat de europeanen kunnen zeggen we stoppen er voorlopig mee als er echt extreme dingen worden gedaan door de regering en dan in deze setting als bv de regering burgers bij de bosjes zou neerknallen, maar dat is niet ter sprake, maar het lijkt erop en nu ook deze opmerking van merkel dat veel europeanen sturen op een breuk, ook als je kijkt naar de berichtgeving in de europese media "turkse regering dreigt met het leger in te grijpen" dat is nooit op deze manier ter sprake geweest
-Rabia Al-Basri
pi_128090274
quote:
3s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 18:48 schreef Slayage het volgende:

[..]

lijkt me wel dat de europeanen kunnen zeggen we stoppen er voorlopig mee als er echt extreme dingen worden gedaan door de regering en dan in deze setting als bv de regering burgers bij de bosjes zou neerknallen, maar dat is niet ter sprake, maar het lijkt erop en nu ook deze opmerking van merkel dat veel europeanen sturen op een breuk, ook als je kijkt naar de berichtgeving in de europese media "turkse regering dreigt met het leger in te grijpen" dat is nooit op deze manier ter sprake geweest
Ik twijfel er ook aan of de Turkse regering op dit punt helemaal oprecht is, maar aan EU zijde gaat het ook niet helemaal fris.
pi_128090345
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 18:54 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik twijfel er ook aan of de Turkse regering op dit punt helemaal oprecht is, maar aan EU zijde gaat het ook niet helemaal fris.
hoe bedoel oprecht aan turkse zijde? dat ook de turken misschien sturen op een breuk?
-Rabia Al-Basri
pi_128090414
quote:
SPOILER
Lekker belangrijk wie die gast is, het gaat om de wijze waarop hij een boodschap probeert over te brengen: geweldloos.

Het pamflet (een boek vind ik het niet echt) is trouwens al jaren in omloop, zarGon heeft het door jou aangehaalde filmpje ook al gepost.

Mijn vraag is dan ook, gezien de berichtgeving door Erdogan en aanhangers, wie de zogenoemde 'buitenlandse krachten/mogendheden' zijn die wanorde/chaos en verderf proberen aan te wakkeren en wat dan hun doel is, was, of zal zijn. Het is namelijk ook een bekende tactiek in autoritaire landen/dictaturen om dergelijke retoriek te bezigen, het wakkert namelijk het nationale eenheidsgevoel aan en poogt de aandacht weg te kanaliseren van de binnenlandse problematiek/verdeeldheid. Een goed voorbeeld hiervan zijn de beperkingen in Rusland voor NGO's, de invallen bij hun kantoren en het kopiëren van alle documenten bij de betreffende organisaties.
pi_128090461
quote:
3s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 18:56 schreef Slayage het volgende:

[..]

hoe bedoel oprecht aan turkse zijde? dat ook de turken misschien sturen op een breuk?
Dat een breuk ze ook niet ongelegen zou komen. Op aan sturen is misschien net een beetje te veel gezegd, maar veel ertegen doen ook niet.
pi_128090462
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 16:16 schreef JerryWesterby het volgende:
Jammer dat tot nu toe alleen Duitsland Erdogan afrekent op zijn dictatoriale en polariserende reactie op de demonstraties tegen zijn regering. Ik vraag me af waar Nederland blijft. Waarschijnlijk te druk bezig met de economisch gunstigste winden mee te waaien.

Wat betreft de topic opening foto: Erdogan lijkt qua uiterlijk behoorlijk goed op Toon Hermans, maar zijn grappen laten te wensen over.
Sjonge Sjonge. Europa heeft juist Turkije nodig niet andersom

Aach ja Ik hoop dat Turkije maar eens gaat onderhandelen met de golfstaten en de Arabische liga en Azië.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 19:02:11 #49
339669 JerryWesterby
pi_128090582
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 18:57 schreef Capi het volgende:

[..]

Mijn vraag is dan ook, gezien de berichtgeving door Erdogan en aanhangers, wie de zogenoemde 'buitenlandse krachten/mogendheden' zijn die wanorde/chaos en verderf proberen aan te wakkeren en wat dan hun doel is, was, of zal zijn. Het is namelijk ook een bekende tactiek in autoritaire landen/dictaturen om dergelijke retoriek te bezigen, het wakkert namelijk het nationale eenheidsgevoel aan en poogt de aandacht weg te kanaliseren van de binnenlandse problematiek/verdeeldheid.
Dat soort taktieken worden steeds minder succesvol naarmate de bevolking geschoolder is en bewoner is van de global village.
pi_128090630
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 18:59 schreef HiZ het volgende:

[..]

Dat een breuk ze ook niet ongelegen zou komen. Op aan sturen is misschien net een beetje te veel gezegd, maar veel ertegen doen ook niet.
akp laat zich altijd leiden door de polls uiteraard en wat dat betreft is europa momenteel niet zo geliefd bij de turkse burger en als er op deze manier wordt gesproken over turkije moet men natuurlijk de europeanen van repliek dienen, populisten ;)
-Rabia Al-Basri
pi_128090724
quote:
3s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 19:03 schreef Slayage het volgende:

[..]

akp laat zich altijd leiden door de polls uiteraard en wat dat betreft is europa momenteel niet zo geliefd bij de turkse burger en als er op deze manier wordt gesproken over turkije moet men natuurlijk de europeanen van repliek dienen, populisten ;)
Het enthousiasme voor de EU wordt bepaald door twee dingen:
1. men voelt zich afgewezen en is daarom een beetje boos
2. de regering gebruikt de laatste jaren de hele tijd retoriek alsof de EU een vijand is en geen partner
  vrijdag 21 juni 2013 @ 19:05:55 #52
339669 JerryWesterby
pi_128090737
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 18:59 schreef Meki het volgende:

[..]

Sjonge Sjonge. Europa heeft juist Turkije nodig niet andersom

Aach ja Ik hoop dat Turkije maar eens gaat onderhandelen met de golfstaten en de Arabische liga en Azië.
Ik denk dat Turkije al lang bij de EU geweest zou zijn zonder de AK partij en zijn midden-oosters/Arabische achterban.
pi_128090800
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 19:05 schreef JerryWesterby het volgende:

[..]

Ik denk dat Turkije al lang bij de EU geweest zou zijn zonder de AK partij en zijn midden-oosters/Arabische achterban.
Dat is een veel te simplistisch beeld.
pi_128090911
quote:

[..]

_O-
:D :'( :D
pi_128090924
die middelste huilt omdat hij geslagen wordt
pi_128090946
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 19:05 schreef HiZ het volgende:

[..]

Het enthousiasme voor de EU wordt bepaald door twee dingen:
1. men voelt zich afgewezen en is daarom een beetje boos
2. de regering gebruikt de laatste jaren de hele tijd retoriek alsof de EU een vijand is en geen partner
ook natuurlijk omdat europa een beetje overkomt als een zinkend schip met historische economische problemen , terwijl turkije rustig aan zijn ding blijft
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 21 juni 2013 @ 19:10:50 #57
339669 JerryWesterby
pi_128090965
Ik denk juist steeds meer dat dat de kern van de zaak is. Economisch zouden ze allang lid moeten zijn.
pi_128090986
quote:

[..]

:D !
-Rabia Al-Basri
pi_128091076
quote:
3s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 19:10 schreef Slayage het volgende:

[..]

ook natuurlijk omdat europa een beetje overkomt als een zinkend schip met historische economische problemen , terwijl turkije rustig aan zijn ding blijft
Nou ja, dat beeld slaat ook nergens op. Het gaat misschien niet schitterend met de EU qua groei, maar de voorsprong op Turkije is nog altijd zo groot dat Turkije nog vele jaren nodig zal hebben om gelijkop te komen. Daarnaast is de Turkse economie echt met een navelstreng verbonden aan de EU economie.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 19:13:44 #60
339669 JerryWesterby
pi_128091089
quote:
3s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 19:10 schreef Slayage het volgende:

[..]

Dat is korte termijn denken. Europa heeft wel voor hetere vuren gestaan (understatement), en allemaal overleefd.
pi_128091119
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 19:13 schreef JerryWesterby het volgende:

[..]

Dat is korte termijn denken. Europa heeft wel voor hetere vuren gestaan (understatement), en allemaal overleefd.
welke vuren?
-Rabia Al-Basri
pi_128091132
EU staat niet gelijk aan Europa...
pi_128091213
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 19:13 schreef HiZ het volgende:

[..]

Nou ja, dat beeld slaat ook nergens op. Het gaat misschien niet schitterend met de EU qua groei, maar de voorsprong op Turkije is nog altijd zo groot dat Turkije nog vele jaren nodig zal hebben om gelijkop te komen. Daarnaast is de Turkse economie echt met een navelstreng verbonden aan de EU economie.
in spanje, italie, griekenland hebben ze het over een verloren generatie vanwege de enorme jeugdwerkloosheid, daarnaast zeg ik "een beetje overkomt als" ;)
-Rabia Al-Basri
pi_128091228
quote:

[..]

:')
pi_128091355
quote:
3s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 19:16 schreef Slayage het volgende:

[..]

in spanje, italie, griekenland hebben ze het over een verloren generatie vanwege de enorme jeugdwerkloosheid, daarnaast zeg ik "een beetje overkomt als" ;)
Ja die periferie problemen kennen we allemaal wel. Maar met de kern van Europa gaat het heel anders en dat is ook waar Turkije het meest afhankelijk van is economisch gezien.
pi_128091550
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 19:13 schreef HiZ het volgende:

[..]

Precies. Ik vraag mij af of oa Egemen Bagis dat wel doorheeft.
pi_128091611
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 19:19 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ja die periferie problemen kennen we allemaal wel. Maar met de kern van Europa gaat het heel anders en dat is ook waar Turkije het meest afhankelijk van is economisch gezien.
periferie? de euro ging bijna ten onder door het miezerige griekenland, na veel moeite ziet het er naar uit dat ze de schade hebben kunnen beperken en hoe het uiteindelijk met de spanjaarden en italianen af gaat lopen valt nog te bezien

daarnaast heeft zelfs nederland nu te maken met de hoogste werkloosheidsgolf sinds de jarenn 80 en iedere maand komen er weer meer werklozen bij
-Rabia Al-Basri
pi_128091649
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 19:24 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

ja joh tuurlijk weet hij dat ook, tis gewoon voor de buhne
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 21 juni 2013 @ 19:28:11 #69
339669 JerryWesterby
pi_128091731
quote:
3s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 19:14 schreef Slayage het volgende:

[..]

welke vuren?
Lees je geschiedenis. Historie van oorlogen.
pi_128091865
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 19:24 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Dat Erdoğan, Bağış en de rest tactloos reageren betekent heus niet dat ze de rode draad kwijt zijn hoor. Een bepaalde strategie wordt gewoon uitgespeeld.

Wat mij betreft richt Turkije een unie op met KKTC en Azerbaycan. Turkije komt niet in de EU namelijk, zoveel is duidelijk geworden de afgelopen 25/26 jaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-06-2013 19:31:20 ]
pi_128091890
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 19:28 schreef JerryWesterby het volgende:

[..]

welke vuren heeft de EU overleefd?
-Rabia Al-Basri
pi_128091924
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 19:28 schreef JerryWesterby het volgende:

[..]

Allemaal voor de EU... Dus?
  vrijdag 21 juni 2013 @ 19:32:37 #73
339669 JerryWesterby
pi_128091941
EU is echt wel Europa hoor.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 19:33:23 #74
339669 JerryWesterby
pi_128091981
Vrienden die ooit gezworen vijanden waren.
pi_128091988
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 19:32 schreef JerryWesterby het volgende:
EU is echt wel Europa hoor.
Turkije zit in de EU. *O*.
pi_128092011
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 19:33 schreef JerryWesterby het volgende:
Vrienden die ooit gezworen vijanden waren.
Vrienden... :').

Jerrypls.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 19:34:20 #77
339669 JerryWesterby
pi_128092016
Vind ik ook hoor, maar wel even verdienen.
pi_128092537
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 19:31 schreef zarGon het volgende:

[..]

Dat Erdoğan, Bağış en de rest tactloos reageren betekent heus niet dat ze de rode draad kwijt zijn hoor. Een bepaalde strategie wordt gewoon uitgespeeld.

Wat mij betreft richt Turkije een unie op met KKTC en Azerbaycan. Turkije komt niet in de EU namelijk, zoveel is duidelijk geworden de afgelopen 25/26 jaar.
Het gaat mij niet om de EU maar om de huidige economische verhoudingen. Turkije is zo goed als afhankelijk van de grote Europese landen wat een groot deel van de handel betreft. Andere markten zoeken is niks mis mee, maar de situatie is nu dat ze die landen beter politiek te vriend kunnen houden.
Echter weten wij burgers niet wie in de achterkamertjes echt op de breuk aanstuurt natuurlijk.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 19:57:34 #79
339669 JerryWesterby
pi_128093054
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 19:34 schreef JerryWesterby het volgende:
Vind ik ook hoor, maar wel even verdienen.
Ik bedoel dat ik vind dat Turkije eigenlijk bij Europa hoort, maar er wel wat voor moet doen. Namelijk, democratisch en seculier zijn, net als iedereen. Religie is iets persoonlijks, geen politiek. Als een land een regering heeft die overal moskeeen wil bouwen om de Islamtrompet te schallen, dan is het niet in orde.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 19:58:18 #80
339669 JerryWesterby
pi_128093091
Dan kan je je beter aansluiten bij Azerbaycan.
pi_128094049
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 19:45 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Het gaat mij niet om de EU maar om de huidige economische verhoudingen. Turkije is zo goed als afhankelijk van de grote Europese landen wat een groot deel van de handel betreft. Andere markten zoeken is niks mis mee, maar de situatie is nu dat ze die landen beter politiek te vriend kunnen houden.
Echter weten wij burgers niet wie in de achterkamertjes echt op de breuk aanstuurt natuurlijk.
Precies, wat Bagis zei over Merkel is echt laaiend link; want anders dan veel anderen is Merkel op geen enkele manier geïntimideerd door dat soort gedrag, en ze heeft heel reële macht die Turkije niet tegen zich gebruikt wil zien.

Ze heeft vandaag Putin nog in de knieën gedwongen, vergeleken bij Putin is Erdogan een watje en Bagis, nou ja die komt niet in de zelfde tabel voor.

Ik ga trouwens naar Schiphol, ik slaap straks in Istanbul.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 20:21:47 #82
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_128094201
quote:
:D

*jaloers* }:|
pi_128094949
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 20:18 schreef HiZ het volgende:

[..]

Precies, wat Bagis zei over Merkel is echt laaiend link; want anders dan veel anderen is Merkel op geen enkele manier geïntimideerd door dat soort gedrag, en ze heeft heel reële macht die Turkije niet tegen zich gebruikt wil zien.

Ze heeft vandaag Putin nog in de knieën gedwongen, vergeleken bij Putin is Erdogan een watje en Bagis, nou ja die komt niet in de zelfde tabel voor.

Je gaat dus demonstreren en ons voorzien van een livestream?

Of blijf je lekker warm binnen en laat je de hersenlozen demonstreren (zou ik ook doen hoor :9 ).

Demonstreren en de kans om dood te gaan te riskeren voor wie? Zodat ipv. akp, de chp zakken kan gaan vullen? _O-
pi_128095180
Hebben we die vrouw in bikini gezien? :'(
pi_128095729
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 20:43 schreef Ambipur het volgende:
Hebben we die vrouw in bikini gezien? :'(
Een neef liet dat aan mij zien toen ik zei dat niet alle demonstranten gek of gewelddadig zijn.
pi_128096992
quote:
9s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 20:52 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Een neef liet dat aan mij zien toen ik zei dat niet alle demonstranten gek of gewelddadig zijn.
Die was on drugs. Stupid.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 21:20:46 #87
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_128097120
quote:
3s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 19:14 schreef Slayage het volgende:

[..]

welke vuren?
2 wereldoorlogen bijvoorbeeld.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_128097300
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 20:38 schreef xminator het volgende:

[..]

Je gaat dus demonstreren en ons voorzien van een livestream?

Of blijf je lekker warm binnen en laat je de hersenlozen demonstreren (zou ik ook doen hoor :9 ).

Demonstreren en de kans om dood te gaan te riskeren voor wie? Zodat ipv. akp, de chp zakken kan gaan vullen? _O-
Daar ga ik ook niet voor sterven nee. Nieuwe partij graag, de best opgeleiden van akp, chp, mhp, bdp erin met abdullah gul aan t roer en sarigul 2e man of andersom. Neutrale volkspartij. Politici die mensen begrijpen of in elk geval de indruk wekken dat ze t doen. Een humane en minder starre partij.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 21:50:01 #89
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_128098645
:')!
pi_128099472
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 21:50 schreef Che_ het volgende:
:')!
En dan gaan we samen de hoempapa dansen in Gezi park.
pi_128100086
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 21:17 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Die was on drugs. Stupid.
Die was vrij koekoek ja. :')
pi_128101622
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 19:57 schreef JerryWesterby het volgende:
Ik bedoel dat ik vind dat Turkije eigenlijk bij Europa hoort, maar er wel wat voor moet doen. Namelijk, democratisch en seculier zijn, net als iedereen. Religie is iets persoonlijks, geen politiek. Als een land een regering heeft die overal moskeeen wil bouwen om de Islamtrompet te schallen, dan is het niet in orde.
Net als iedereen? In Europe?

- Griekenland kent een Grieks-Orthodoxe staatsreligie (letterlijk in de constitutie)
- Noorwegen idemdito (Lutheranisme volgens mij)
- Verenigd Koninkrijk is het hoofd van de monarchie ook hoofd van de Anglicaanse kerk, zou ze willen bekeren tot katholicisme moet ze beide posities opgeven
- Spanje is de verhouding tussen de Katholieke Kerk en de staat zeer moeizaam
- Hongarije heeft in haar constitutie een directe verwijzing naar het Christendom
- Italie weet ik niet hoe het officieel is maar hangen alle basisscholen en veel rechtzalen "vol" met het kruis waar Jezus gekruisigd aan hangt....maar dat ziet men daar als "cultuur"
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_128102124
@Zargon

Wat is kktc?
pi_128102475
Turkije moet eerst economisch onafhankelijk zijn voordat ze hun rug toekeren. Turkije is not steeds afhankelijk van Europe qua export. Misschien dat ze in de toekomst ook zaken kunnen doen met centraal-azie.
pi_128102640
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 07:59 schreef Aloulou het volgende:

[..]

[..]

[..]

Dat openbaar zoenen-verhaal wil ik even toelichten: in een metrostation in Ankara zag een beveiliger via de camera's iets gebeuren (dat kan zoenen zijn, maar ook intiemer contact), waarna hij omriep: "geachte passagiers, neem alsjeblieft de fatsoensnormen in acht". Na deze eenmalige omroep schreven de kranten er schande van en werden er kamervragen over gesteld. Erdogan heeft dus geen verbod opgelegd op openbaar zoenen, dat mag gewoon.

Alcoholregulatie komt in elk land voor, Nederland heeft net besloten om de minimale kopersleeftijd op te schroeven naar 18. Alcoholregulatie volgt uit algemeen aanvaarde maatschappelijke belangen als gezondheid en kostenbesparing. Tegenstanders kunnen wel aanvoeren dat Erdogans intentie onzuiver is. Erdogan zei namelijk letterlijk in het Turkse parlement: "hoe kan de wet [de oorspronkelijke alcoholwet uit 1920] die door een paar dronkaards is opgesteld wel aanzien genieten en de waarheid die uit het geloof komt worden gezien als iets wat dient te worden afgewezen?". (Kemalisten werden hier heel boos om, omdat ze dachten dat met 'een paar dronkaards' Ataturk werd bedoeld, maar Erdogan heeft later uitgelegd dat tijdens de totstandkoming van deze wet Ataturk de parlementsvoorzitter was (die niet mag stemmen), en dat hij doelde op de CHP-leden.)

Erdogan ontkent dus niet dat achter alcoholregulatie ook een geloofsmotief zit. Maar hij ziet de Islamisering van het publieke domein niet als zelfstandig doel, hij benadrukt ook de algemeen aanvaarde maatschappelijke belangen en dat deze wet overal ter wereld voorkomt. Ik vind niet dat dit onder Islamisering valt, omdat ook zonder geloof deze wet valt te verdedigen en ook niet-gelovigen er baat bij hebben. Erdogan kan juridisch gezien geen pure Islamagenda voeren, omdat Turkije het EVRM-verdrag heeft geratificeerd. Politiek gezien kan hij dat niet maken wegens de toetredingsonderhandelingen met de EU, de Alevitische en atheistische minderheid en Sjiitische/ Christelijke buren.

Erdogan is een moslim maar geen Islamist. Een Islamitische CDA-er. Degene die vandaag rellen omdat Erdogan hun vrije levensstijl zou inperken, zijn vooral Kemalisten en Alevieten (marginale groepen als communisten, hippies en Westerse minderheden laat ik buiten beschouwing). De Kemalisten hebben eerder bewezen dat ze geen gram respect hebben voor Moslims en Koerden, waardoor hun pleidooi ongeloofwaardig over komt. In 2007 wilden ze Abdullah Gül niet als president omdat zijn vrouw een hoofddoek draagt. Kemalisten zijn 90 jaar lang blootgesteld aan staatspropaganda: pas op voor de islam/ de sjariah, dat achterlijke woestijngeloof ligt voortdurend op de loer. De Kemalistische angst dat de eigen vrijheid wordt ingeperkt is eigenlijk meer een verkapte wens om de eigen Kemalistische ideologie op moslims en Koerden op te leggen.

Tot 1950 kende Turkije maar 1 politieke partij, de Kemalistische CHP; van 1950 tot 1997 had Turkije een meerdere partijenstelsel, maar zorgden Kemalistische media, rechters, presidenten en generaals ervoor dat het Kemalisme uiteindelijk zegevierde. Vanaf 2002 heeft Erdogan langzaam maar zeker Kemalistische media, rechters, presidenten en generaals uit de weg geruimd (wat dat betreft is hij geduldiger dan Mohamed Morsi), maar onder circa 33% van het volk en zeer veel Turkse beroemdheden en artiesten leeft het Kemalisme nog steeds. Deze mensen zien hun Kemalistische idealen steeds verder in het geding komen, maar de Kemalistische oppositiepartij CHP is niet in staat om dat een halt toe te roepen, omdat de partij in een onderlinge machtsstrijd zit en sowieso een minderheid van het Turkse volk (zo'n 33%) een Kemalistische wereldvisie heeft. Uit die radeloosheid zijn veel Kemalisten gaan demonstreren en rellen.

Alevieten en Alawieten hebben al honderden jaren, al dan niet terecht, de opvatting dat Soennieten hen onderdrukken, waardoor ze het secularisme van de Kemalisten prefereren. Daarnaast zijn er aanwijzingen dat Syrische en Iraanse elementen hen voor hun karretje spannen.

Maar goed, dit is dus geen opstand tegen onderdrukking, maar juist voor onderdrukking, verstopt achter vrijheidsidealen en bomen.
pi_128102730
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 23:01 schreef Djibril het volgende:
@Zargon

Wat is kktc?
Turks-Cyprus / Noord-Cyprus.
pi_128102860
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 20:18 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ze heeft vandaag Putin nog in de knieën gedwongen
Wat?

(Fijne reis. Geniet ze.)
  vrijdag 21 juni 2013 @ 23:21:27 #98
339669 JerryWesterby
pi_128103267
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 22:52 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Net als iedereen? In Europe?

- Griekenland kent een Grieks-Orthodoxe staatsreligie (letterlijk in de constitutie)
- Noorwegen idemdito (Lutheranisme volgens mij)
- Verenigd Koninkrijk is het hoofd van de monarchie ook hoofd van de Anglicaanse kerk, zou ze willen bekeren tot katholicisme moet ze beide posities opgeven
- Spanje is de verhouding tussen de Katholieke Kerk en de staat zeer moeizaam
- Hongarije heeft in haar constitutie een directe verwijzing naar het Christendom
- Italie weet ik niet hoe het officieel is maar hangen alle basisscholen en veel rechtzalen "vol" met het kruis waar Jezus gekruisigd aan hangt....maar dat ziet men daar als "cultuur"
Doe even normaal. Is dat vergelijkbaar met de politieke islam van de AK van Erdogan?
Nee dus.

En als het wel zo was zou Turkije juist niet in Europa horen, want Turkije is niet Christelijk. Dan zou het toch bij Acerbeizan horen.
pi_128103497
quote:
3s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 14:29 schreef Slayage het volgende:

[..]

waar heb je dit vandaan?
http://www.habervaktim.com/haber/330961/boyle-tesaduf-olmaz.html
http://www.turkiyegazetesi.com.tr/gundem/46453.aspx
(ik had het trouwens van twitter, maar ik weet niet meer precies van wie).
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 18:57 schreef Capi het volgende:

[..]

Lekker belangrijk wie die gast is, het gaat om de wijze waarop hij een boodschap probeert over te brengen: geweldloos.

Het pamflet (een boek vind ik het niet echt) is trouwens al jaren in omloop, zarGon heeft het door jou aangehaalde filmpje ook al gepost.
Geweldloosheid is zeker een pluspunt. Er waren echter mensen die claimden dat dit een bijzonder vindingrijk en intelligente vorm van protest was, wat dus niet klopt. Zijn contact met de gesluierde vrouw doet afbreuk aan het vermeende spontane karakter van deze demonstraties.

quote:
Mijn vraag is dan ook, gezien de berichtgeving door Erdogan en aanhangers, wie de zogenoemde 'buitenlandse krachten/mogendheden' zijn die wanorde/chaos en verderf proberen aan te wakkeren en wat dan hun doel is, was, of zal zijn. Het is namelijk ook een bekende tactiek in autoritaire landen/dictaturen om dergelijke retoriek te bezigen, het wakkert namelijk het nationale eenheidsgevoel aan en poogt de aandacht weg te kanaliseren van de binnenlandse problematiek/verdeeldheid. Een goed voorbeeld hiervan zijn de beperkingen in Rusland voor NGO's, de invallen bij hun kantoren en het kopiëren van alle documenten bij de betreffende organisaties.
Ik erken dat te pas en ontepas ongedefinieerde buitenlandse krachten te voorschijn worden getoverd om eigen falen te bedekken, maar dit betekent evenmin dat Turkije een hermetisch afgesloten eiland is waar extrne factoren geen rol spelen. Erdogan heeft het steeds over de rentelobby, die door onrust te kweken meer rente opstrijkt. Ik betwijfel of dit waar is, het lijkt me meer een methode om eenheid te kweken tussen linkse en rechtse burgers die allebei antipathie koesteren jegens banken en rente. Sociale processen bieden een logische verklaring voor de totstandkoming van deze rellen. Wel constateer ik, en met mij ook vele tegenstanders van Erdogan, dat Westerse media en politici de boel opblazen, zie mijn eerdere posts voor mogelijke verklaringen.
pi_128103769
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')