abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128057824

[ Bericht 95% gewijzigd door Bilge op 21-06-2013 00:24:25 ]
pi_128057894

pi_128058579
Cevrenizdeki saldirgan kopeklere karsi... :o
  donderdag 20 juni 2013 @ 22:57:17 #4
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_128059187
Toepasselijk
pi_128059338
Maar het is toch misleidend om de inzet van simpel traangas te betitelen als de inzet van chemicaliën op betogers?

De politie kan trouwens beter lachgas spuiten. :P
pi_128059668
Eindelijk voorbij , ERDOGAN IS DE MAN !!
pi_128059949
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 22:59 schreef Bilge het volgende:
Maar het is toch misleidend om de inzet van simpel traangas te betitelen als de inzet van chemicaliën op betogers?

Natuurlijk is dat misleidend, maar het klinkt wel sensationeler.
pi_128060740
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 22:59 schreef Bilge het volgende:

Dus traangas + water brandt op de huid? Heb je t thuis geprobeerd? Overigens is het nog maar de vraag of dit gebruik ervan toegestaan is als het waar is als ze dit of ander spul aan de watertanks toevoegen.
pi_128060768
Zulke traangassen hebben ze ook in Nederland. En geloof mij als het moet dan zet de ME dat in.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_128060783
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2013 23:24 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Dus traangas + water brandt op de huid? Heb je t thuis geprobeerd? Overigens is het nog maar de vraag of dit gebruik ervan toegestaan is als het waar is.
Moet wel als ze niet weggaan .
pi_128060792
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 23:25 schreef Meki het volgende:
Zulke traangassen hebben ze ook in Nederland. En geloof mij als het moet dan zet de ME dat in.
Daarom , gebeurd overal.
pi_128060863
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 23:25 schreef Meki het volgende:
Ik geloof je niet
pi_128060879
quote:

[..]

Dus traangas + water brandt op de huid? Heb je t thuis geprobeerd? Overigens is het nog maar de vraag of dit gebruik ervan toegestaan is als het waar is.
Ja, dat kan branden op de huid, maar alleen bij een onjuiste dosering. En omdat het pas wordt toegevoegd aan het water op het moment dat er gespoten wordt luistert het doseren vrij precies. Kennelijk kunnen de mensen die het moeten gebruiken in die waterkanonnen er niet goed mee omgaan. Dan krijg je dat er een te hoge dosering wordt gebruikt en er eerstegraads brandwonden ontstaan. Boos opzet of incompetentie? Your guess is as good as anyone' s
pi_128061201
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2013 23:27 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik geloof je niet
quote:
Het gebruik van traangas bij relbestrijding door de Nederlandse politie is overigens aan strenge voorschriften gebonden; zo mag dit alleen door getrainde politiemensen worden gebruikt (mobiele eenheid) en alleen in open ruimtes. Een arrestatieteam mag het gas binnenshuis gebruiken.

CS-gas (o-chloorbenzylideenmalonitril) veroorzaakt geen dodelijk letsel, maar de uitwerkingen zijn ernstig genoeg om de tegenstander van de wijs te brengen als er geen deugdelijke bescherming (gasmasker) wordt gebruikt.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Traangas
pi_128061368
quote:
Ik zie niets over het toestaan van t oplossen van traangas in watertanks en daar hadden we t over.
pi_128061699
Overigens waar ik ook benieuwd naar ben of de agenten die traangas hebben gebruikt in gebouwen (zoals het Divan hotel) nog bestraft gaan worden. Die hebben zich namelijk schuldig gemaakt aan expliciet verboden gebruik van dat spul.
pi_128061855
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2013 23:36 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik zie niets over het toestaan van t oplossen van traangas in watertanks en daar hadden we t over.
Maar als je het oplost wordt het toch juist minder effectief?
pi_128062394
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 23:44 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Maar als je het oplost wordt het toch juist minder effectief?
Iets effectiever (als het traangas is en niet wat anders ook), er werd eerder al met de voorschriften geshowed dat men bepaalde hechtmiddelen moet zien te voorkomen als demonstrant. Maar als de politie scheutig deze rommel in de watertanks giet dan lijkt het water me een prima hechtmiddel en erg effectief met een hogere concentratie traangas.

[ Bericht 0% gewijzigd door Beathoven op 21-06-2013 00:01:17 ]
pi_128062671
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 23:42 schreef HiZ het volgende:
Overigens waar ik ook benieuwd naar ben of de agenten die traangas hebben gebruikt in gebouwen (zoals het Divan hotel) nog bestraft gaan worden. Die hebben zich namelijk schuldig gemaakt aan expliciet verboden gebruik van dat spul.
Regels om je aan te houden zijn er hoofdzakelijk voor t volk in dit conflict. Schuld wordt op dezelfde manier verdeeld.
pi_128063060
Tja, en dan maar weer klagen over het feit dat Turkije niet alleen zo'n beetje in z'n eentje het EHRM in zaken houdt en bijna alle zaken verliest omdat de staat niet kan omgaan met het feit dat burgers rechten hebben? Hoeveel miljoenen aan schadevergoeding betaalt Turkije per jaar?
pi_128064676
quote:
2s.gif Op donderdag 20 juni 2013 23:09 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat misleidend, maar het klinkt wel sensationeler.
Sensatiezucht is een optie. Domheid is ook een optie: Bram Vermeulen laat zich makkelijk in de luren leggen, zo wijdde hij een heel fragment aan Halk tv, wat hij presenteerde als een kleine, onafhankelijke rebelse zender, terwijl het nog tot voor kort de partijzender van de CHP was, wat gewoon op Wikipedia is te vinden. Het kan ook doelbewuste propaganda zijn. Turkije profileerde zich als de voorvechter van mensenrechten en probeerde Essad te onttronen door de rebellen onderdak te bieden, trainen en ondersteunen, maar heeft nu het imago gekregen van een dictatuur waarin demonstranten worden vergast, net op het moment dat het Westen haar Syrië-beleid herziet en onderhandelingen met Essad wil starten. Wellicht wordt Turkije een halt toegeroepen om niet het Westerse Syrië-beleid te doorkruisen.
quote:

[..]

Dus traangas + water brandt op de huid? Heb je t thuis geprobeerd? Overigens is het nog maar de vraag of dit gebruik ervan toegestaan is als het waar is als ze dit of ander spul aan de watertanks toevoegen.
Violent Protest Tactical Guide Defence Essentials

What not to do:
Don’t wear contact lenses, make-up, moisturizers or vegetable/mineral oil-based cream, it will bind the CS on skin and can boost up the skin irritation.
pi_128065106
'Duranadam' (degene die begon met het staande protest) blijkt de muziekleraar van de dochter van de vrouw die zich als de gesluierde moslima voordeed.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het staand protest is trouwens niet origineel, in het boek 'Van dictatorschap naar democratie' van Gene Sharp staat het op nummer 163 van revolutietechnieken.
pi_128065264
. _O-
pi_128065789
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 00:45 schreef Bilge het volgende:

What not to do:
Don’t wear contact lenses, make-up, moisturizers or vegetable/mineral oil-based cream, it will bind the CS on skin and can boost up the skin irritation.
Ja, laten we 't over chocolade hebben..

Je hebt dat advies over de contactlenzen zeker opgevolgd?. We hadden 't namelijk over iets anders dan traangas. Dat spul is om te verstuiven en niet om in een overdosis aan hoge concentraties aan de watertanks toe te voegen als vloeistof.
pi_128065896
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 00:55 schreef Bilge het volgende:
'Duranadam' (degene die begon met het staande protest) blijkt de muziekleraar van de dochter van de vrouw die zich als de gesluierde moslima voordeed.
so what? hij is trouwens choreograaf.
pi_128066055
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 01:16 schreef Beathoven het volgende:

[..]

so what? hij is trouwens choreograaf.
Gewoon een poppetje op zoek naar aandacht.
pi_128066079
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 01:21 schreef PSV1990- het volgende:

[..]

Gewoon een poppetje op zoek naar aandacht.
Daar ken ik er nog één van hier..
pi_128066345
quote:

Het staand protest is trouwens niet origineel, in het boek 'Van dictatorschap naar democratie' van Gene Sharp staat het op nummer 163 van revolutietechnieken.
Mooi dat je 't zelf al onderstreept en aangeeft dat het een revolutie nodig heeft.

Erdogan is inderdaad ook niet origineel
http://bobhistory.wikispaces.com/Techniques+of+Dictatorships
pi_128068758
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 01:13 schreef Bilge het volgende:

Ik moet jouw teksten altijd drie keer lezen voor ik ze snap.

Eigenaardig genoeg heeft Erdogan, hoewel hij Turkije al 11 jaar leidt, nog geen eens alle beperkingen op het geloof kunnen wegwerken (laat staan dat hij het geloof zou opleggen aan niet-gelovigen).
Ik ken de AKP niet goed maar wel een inspirator voor hen en zijn ideeën over de Islam, Rashed al-Ghannouchi (Tunesier), "Islamitisch politiek filosoof" (beetje zoals Gulen) en daarnaast leider van de Tunesische Islamitische partij. Hij heeft 2 jaar in Turkije gewoond en ken zijn boeken over politiek en Islam, die onder AKP politici en zeker weten Erdogan bekend zijn. Daarnaast weet ik in grote lijnen wel hoe Erbakan bijv de Islam ziet in verhouding tot politiek. Ik weet vrijwel zeker dat Erdogan geen Islamist is die van mening is dat de staat de vrouw een hoofddoek moet opleggen in de publieke ruimte. Hij behoort tot de Islamisten die menen dat het niet de taak is van de staat om daarop toe te zien. Dat hij religieuze beperkingen niet heeft kunnen wegwerken is logisch gezien de geschiedenis van de Turkse republiek. Beetje bij beetje zal hij waar mogelijk die beperkingen wel willen wegwerken. Of dat lukt is een tweede.

quote:
Vrouwen met hooddoek of mannen met baard mogen nog niet in het parlement, vrijdag is nog geen vrije dag, de Aya Sofya is nog steeds een museum waar moslims niet mogen bidden, enzovoorts.
Vrijdag zal men niet veranderen qua vrije dag en dat de Aya Sofya geen moskee meer is om te kunnen bidden accepteert men vermoed ik. Ik denk dat de AK partij het belangrijker vindt om de grotere "Islam lijn" aan te houden. Dus bepaalde normen en waarden die men uit de Islam haalt en vandaar dat ik zei dat hij (Erdogan en zijn kornuiten) daar ook op naziet in het publieke domein.
Maar hoewel dit door hen vanuit een religieus besef zo wordt ingevuld qua politiek beleid vermoed ik dat er toch veel Turken zijn die vanuit een conservatieve gedachte naar geloof en/of cultuur daar geen problemen mee hebben. En dan doel ik op het "terugdringen" van openbare zoenen naar het privedomein en/of alcoholgebruik.

De politieke geschiedenis van het moderne Turkije waarin een strikte scheiding van geloof en staat tientallen jaren de boventoon heeft gevoerd dwingt de AKP om water bij de ayranwijn te doen in haar politiek. Maar daarnaast hanteren ze zelf ook wel een Islam-light vergeleken bij extremere "Moslimbroeders" (Islamisten) in andere landen. Men zal ook niet zijn voor het opnemen van de sharia als "bron van wetgeving" in de Turkse grondwet omdat dat zelfmoord is in Turkije bijv.

quote:
De Kemalistische elite heeft weliswaar haar controle over politie, leger, rechtsspraak en het nieuws verloren, maar cultureel en financieel domineren zij nog steeds. Op tv komen nauwelijks vrouwen met hoofddoeken voor, bijvoorbeeld. De moslims in Turkije zijn door deze hersenspoeling gewend geraakt aan onislamitisch gedrag, waardoor het minder weerstand oproept dan in een Arabisch land, denk ik.
Turken zijn een ander volk en hebben dan ook een totaal andere volksaard en men spreekt geen Arabisch. Hierdoor zijn ze minder vatbaar voor de "duizenden" religieuze Arabischtalige tv-programma's vanuit Egypte en de Golfstaten.

Maar ik denk dat er wel aardig wat Turken zijn die qua normen en waarden conservatief en behoudend zijn. Hetzij vanuit cultureel of religieus besef. Deze groep zal er minder tot geen enkel probleem mee hebben als bepaalde zaken worden teruggedrongen tot het privédomein. Voorbeelden daarvan heb ik gegeven zoals alcohol nuttigen en/of een zoentje in het openbaar. In die zin denk ik dat bepaalde AKP politiek wat die conservatieve koers betreft weldegelijk steun heeft. En wellicht bij meer Turken dan mensen denken?

Als laatste: is het niet zo dat de AKP een nieuwe grondwet willen schrijven? Of de huidige wilt aanpassen?

[ Bericht 3% gewijzigd door Aloulou op 21-06-2013 08:08:15 ]
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_128069880
Redhack schijnt te hebben verklaard dat zij ALLE anti-regeringstweets vanaf 1 juni hebben verstuurd. Alle vijf miljoen tweets dus die de regering wil gaan onderzoeken. :)
pi_128070085
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 09:26 schreef HiZ het volgende:
Redhack schijnt te hebben verklaard dat zij ALLE anti-regeringstweets vanaf 1 juni hebben verstuurd. Alle vijf miljoen tweets dus die de regering wil gaan onderzoeken. :)
Dikke prima
pi_128071323
Ik hoorde dat Erdogan naast het land ook het groot dictee der turkse taal zal gaan dicteren.
pi_128080329
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 07:59 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Ik ken de AKP niet goed maar wel een inspirator voor hen en zijn ideeën over de Islam, Rashed al-Ghannouchi (Tunesier), "Islamitisch politiek filosoof" (beetje zoals Gulen) en daarnaast leider van de Tunesische Islamitische partij. Hij heeft 2 jaar in Turkije gewoond en ken zijn boeken over politiek en Islam, die onder AKP politici en zeker weten Erdogan bekend zijn. Daarnaast weet ik in grote lijnen wel hoe Erbakan bijv de Islam ziet in verhouding tot politiek. Ik weet vrijwel zeker dat Erdogan geen Islamist is die van mening is dat de staat de vrouw een hoofddoek moet opleggen in de publieke ruimte. Hij behoort tot de Islamisten die menen dat het niet de taak is van de staat om daarop toe te zien. Dat hij religieuze beperkingen niet heeft kunnen wegwerken is logisch gezien de geschiedenis van de Turkse republiek. Beetje bij beetje zal hij waar mogelijk die beperkingen wel willen wegwerken. Of dat lukt is een tweede.

[..]

Vrijdag zal men niet veranderen qua vrije dag en dat de Aya Sofya geen moskee meer is om te kunnen bidden accepteert men vermoed ik. Ik denk dat de AK partij het belangrijker vindt om de grotere "Islam lijn" aan te houden. Dus bepaalde normen en waarden die men uit de Islam haalt en vandaar dat ik zei dat hij (Erdogan en zijn kornuiten) daar ook op naziet in het publieke domein.
Maar hoewel dit door hen vanuit een religieus besef zo wordt ingevuld qua politiek beleid vermoed ik dat er toch veel Turken zijn die vanuit een conservatieve gedachte naar geloof en/of cultuur daar geen problemen mee hebben. En dan doel ik op het "terugdringen" van openbare zoenen naar het privedomein en/of alcoholgebruik.

De politieke geschiedenis van het moderne Turkije waarin een strikte scheiding van geloof en staat tientallen jaren de boventoon heeft gevoerd dwingt de AKP om water bij de ayranwijn te doen in haar politiek. Maar daarnaast hanteren ze zelf ook wel een Islam-light vergeleken bij extremere "Moslimbroeders" (Islamisten) in andere landen. Men zal ook niet zijn voor het opnemen van de sharia als "bron van wetgeving" in de Turkse grondwet omdat dat zelfmoord is in Turkije bijv.

[..]

Turken zijn een ander volk en hebben dan ook een totaal andere volksaard en men spreekt geen Arabisch. Hierdoor zijn ze minder vatbaar voor de "duizenden" religieuze Arabischtalige tv-programma's vanuit Egypte en de Golfstaten.

Maar ik denk dat er wel aardig wat Turken zijn die qua normen en waarden conservatief en behoudend zijn. Hetzij vanuit cultureel of religieus besef. Deze groep zal er minder tot geen enkel probleem mee hebben als bepaalde zaken worden teruggedrongen tot het privédomein. Voorbeelden daarvan heb ik gegeven zoals alcohol nuttigen en/of een zoentje in het openbaar. In die zin denk ik dat bepaalde AKP politiek wat die conservatieve koers betreft weldegelijk steun heeft. En wellicht bij meer Turken dan mensen denken?

Als laatste: is het niet zo dat de AKP een nieuwe grondwet willen schrijven? Of de huidige wilt aanpassen?
goed analyses altijd aloeloe ^O^ ze zijnd daar idd 2 jaar al mee bezig, omdat de akp geen 2/3 meerderheid heeft in het parlement moet dit breedgedragen worden en zo zit er ik meen 2 afgevaardigden van elke politieke partij die in het parlement zit, dus in totaal 8 man, een mission impossible zoals het er naar uitziet aangezien we tot nu toe weinig resultaat hebben gezien, dus totdat we een nieuwe grondwet hebben moet iedereen: de regering, de rechterlijke macht en de burger het doen met de junta grondwet van ik meen 1980
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_128080502
quote:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
waar heb je dit vandaan?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 21 juni 2013 @ 16:16:01 #36
339669 JerryWesterby
Keep rocking in the free world
pi_128084619
Jammer dat tot nu toe alleen Duitsland Erdogan afrekent op zijn dictatoriale en polariserende reactie op de demonstraties tegen zijn regering. Ik vraag me af waar Nederland blijft. Waarschijnlijk te druk bezig met de economisch gunstigste winden mee te waaien.

Wat betreft de topic opening foto: Erdogan lijkt qua uiterlijk behoorlijk goed op Toon Hermans, maar zijn grappen laten te wensen over.
The 'physical world' is a postulated explanatory framework which abstracts certain properties (physical properties) from our experience and thinks of them as objectively existing.
pi_128086243
Ik denk niet dat het de democratie in Turkije helpt als de EU nu weer de ONDERHANDELINGEN oneigenlijk gaat gebruiken.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 17:00:14 #38
339669 JerryWesterby
pi_128086435
Niet oneigenlijk maar eigenlijk. En daarom helpt het juist wel.
The 'physical world' is a postulated explanatory framework which abstracts certain properties (physical properties) from our experience and thinks of them as objectively existing.
pi_128088215

Een heel stuk over Turkije's afhankelijkheid van toerisme en de minister van financiën die zich er schijnbaar meer zorgen maakt over het dalende toerisme dan over de gebeurtenissen in de straten.
pi_128089888
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 17:00 schreef JerryWesterby het volgende:
Niet oneigenlijk maar eigenlijk. En daarom helpt het juist wel.
Het doel van de onderhandelingen is Turkije op een EU niveau te brengen, dan kun je volgens mij niet zeggen dat je niet wil onderhandelen omdat Turkije niet een op EU niveau fungeert.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 18:46:38 #41
339669 JerryWesterby
pi_128090004
Nou volgens mij is dat wel onderdeel van het onderhandelen. Dus: als jij je niet democratisch gedraagt dan praten we niet met je, en als je wel democratisch gedraagt dan praten we verder.
pi_128090060
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 18:46 schreef JerryWesterby het volgende:
Nou volgens mij is dat wel onderdeel van het onderhandelen. Dus: als jij je niet democratisch gedraagt dan praten we niet met je, en als je wel democratisch gedraagt dan praten we verder.
Ja dat zijn altijd die prachtige formules; ik praat niet met je als je niet eerst toegeeft dat je ongelijk hebt.
pi_128090062
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 18:43 schreef HiZ het volgende:

[..]

Het doel van de onderhandelingen is Turkije op een EU niveau te brengen, dan kun je volgens mij niet zeggen dat je niet wil onderhandelen omdat Turkije niet een op EU niveau fungeert.
lijkt me wel dat de europeanen kunnen zeggen we stoppen er voorlopig mee als er echt extreme dingen worden gedaan door de regering en dan in deze setting als bv de regering burgers bij de bosjes zou neerknallen, maar dat is niet ter sprake, maar het lijkt erop en nu ook deze opmerking van merkel dat veel europeanen sturen op een breuk, ook als je kijkt naar de berichtgeving in de europese media "turkse regering dreigt met het leger in te grijpen" dat is nooit op deze manier ter sprake geweest
-Rabia Al-Basri
pi_128090274
quote:
3s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 18:48 schreef Slayage het volgende:

[..]

lijkt me wel dat de europeanen kunnen zeggen we stoppen er voorlopig mee als er echt extreme dingen worden gedaan door de regering en dan in deze setting als bv de regering burgers bij de bosjes zou neerknallen, maar dat is niet ter sprake, maar het lijkt erop en nu ook deze opmerking van merkel dat veel europeanen sturen op een breuk, ook als je kijkt naar de berichtgeving in de europese media "turkse regering dreigt met het leger in te grijpen" dat is nooit op deze manier ter sprake geweest
Ik twijfel er ook aan of de Turkse regering op dit punt helemaal oprecht is, maar aan EU zijde gaat het ook niet helemaal fris.
pi_128090345
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 18:54 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik twijfel er ook aan of de Turkse regering op dit punt helemaal oprecht is, maar aan EU zijde gaat het ook niet helemaal fris.
hoe bedoel oprecht aan turkse zijde? dat ook de turken misschien sturen op een breuk?
-Rabia Al-Basri
pi_128090414
quote:
SPOILER
Lekker belangrijk wie die gast is, het gaat om de wijze waarop hij een boodschap probeert over te brengen: geweldloos.

Het pamflet (een boek vind ik het niet echt) is trouwens al jaren in omloop, zarGon heeft het door jou aangehaalde filmpje ook al gepost.

Mijn vraag is dan ook, gezien de berichtgeving door Erdogan en aanhangers, wie de zogenoemde 'buitenlandse krachten/mogendheden' zijn die wanorde/chaos en verderf proberen aan te wakkeren en wat dan hun doel is, was, of zal zijn. Het is namelijk ook een bekende tactiek in autoritaire landen/dictaturen om dergelijke retoriek te bezigen, het wakkert namelijk het nationale eenheidsgevoel aan en poogt de aandacht weg te kanaliseren van de binnenlandse problematiek/verdeeldheid. Een goed voorbeeld hiervan zijn de beperkingen in Rusland voor NGO's, de invallen bij hun kantoren en het kopiëren van alle documenten bij de betreffende organisaties.
pi_128090461
quote:
3s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 18:56 schreef Slayage het volgende:

[..]

hoe bedoel oprecht aan turkse zijde? dat ook de turken misschien sturen op een breuk?
Dat een breuk ze ook niet ongelegen zou komen. Op aan sturen is misschien net een beetje te veel gezegd, maar veel ertegen doen ook niet.
pi_128090462
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 16:16 schreef JerryWesterby het volgende:
Jammer dat tot nu toe alleen Duitsland Erdogan afrekent op zijn dictatoriale en polariserende reactie op de demonstraties tegen zijn regering. Ik vraag me af waar Nederland blijft. Waarschijnlijk te druk bezig met de economisch gunstigste winden mee te waaien.

Wat betreft de topic opening foto: Erdogan lijkt qua uiterlijk behoorlijk goed op Toon Hermans, maar zijn grappen laten te wensen over.
Sjonge Sjonge. Europa heeft juist Turkije nodig niet andersom

Aach ja Ik hoop dat Turkije maar eens gaat onderhandelen met de golfstaten en de Arabische liga en Azië.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 19:02:11 #49
339669 JerryWesterby
pi_128090582
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 18:57 schreef Capi het volgende:

[..]

Mijn vraag is dan ook, gezien de berichtgeving door Erdogan en aanhangers, wie de zogenoemde 'buitenlandse krachten/mogendheden' zijn die wanorde/chaos en verderf proberen aan te wakkeren en wat dan hun doel is, was, of zal zijn. Het is namelijk ook een bekende tactiek in autoritaire landen/dictaturen om dergelijke retoriek te bezigen, het wakkert namelijk het nationale eenheidsgevoel aan en poogt de aandacht weg te kanaliseren van de binnenlandse problematiek/verdeeldheid.
Dat soort taktieken worden steeds minder succesvol naarmate de bevolking geschoolder is en bewoner is van de global village.
pi_128090630
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 18:59 schreef HiZ het volgende:

[..]

Dat een breuk ze ook niet ongelegen zou komen. Op aan sturen is misschien net een beetje te veel gezegd, maar veel ertegen doen ook niet.
akp laat zich altijd leiden door de polls uiteraard en wat dat betreft is europa momenteel niet zo geliefd bij de turkse burger en als er op deze manier wordt gesproken over turkije moet men natuurlijk de europeanen van repliek dienen, populisten ;)
-Rabia Al-Basri
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')