Het enthousiasme voor de EU wordt bepaald door twee dingen:quote:Op vrijdag 21 juni 2013 19:03 schreef Slayage het volgende:
[..]
akp laat zich altijd leiden door de polls uiteraard en wat dat betreft is europa momenteel niet zo geliefd bij de turkse burger en als er op deze manier wordt gesproken over turkije moet men natuurlijk de europeanen van repliek dienen, populisten
Ik denk dat Turkije al lang bij de EU geweest zou zijn zonder de AK partij en zijn midden-oosters/Arabische achterban.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 18:59 schreef Meki het volgende:
[..]
Sjonge Sjonge. Europa heeft juist Turkije nodig niet andersom
Aach ja Ik hoop dat Turkije maar eens gaat onderhandelen met de golfstaten en de Arabische liga en Azië.
Dat is een veel te simplistisch beeld.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 19:05 schreef JerryWesterby het volgende:
[..]
Ik denk dat Turkije al lang bij de EU geweest zou zijn zonder de AK partij en zijn midden-oosters/Arabische achterban.
quote:Op vrijdag 21 juni 2013 19:05 schreef JerryWesterby het volgende:
[..]
Ik denk dat Turkije al lang bij de EU geweest zou zijn zonder de AK partij en zijn midden-oosters/Arabische achterban.
ook natuurlijk omdat europa een beetje overkomt als een zinkend schip met historische economische problemen , terwijl turkije rustig aan zijn ding blijftquote:Op vrijdag 21 juni 2013 19:05 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het enthousiasme voor de EU wordt bepaald door twee dingen:
1. men voelt zich afgewezen en is daarom een beetje boos
2. de regering gebruikt de laatste jaren de hele tijd retoriek alsof de EU een vijand is en geen partner
[..]
Nou ja, dat beeld slaat ook nergens op. Het gaat misschien niet schitterend met de EU qua groei, maar de voorsprong op Turkije is nog altijd zo groot dat Turkije nog vele jaren nodig zal hebben om gelijkop te komen. Daarnaast is de Turkse economie echt met een navelstreng verbonden aan de EU economie.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 19:10 schreef Slayage het volgende:
[..]
ook natuurlijk omdat europa een beetje overkomt als een zinkend schip met historische economische problemen , terwijl turkije rustig aan zijn ding blijft
Dat is korte termijn denken. Europa heeft wel voor hetere vuren gestaan (understatement), en allemaal overleefd.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 19:10 schreef Slayage het volgende:
[..]
ook natuurlijk omdat europa een beetje overkomt als een zinkend schip met historische economische problemen , terwijl turkije rustig aan zijn ding blijft
welke vuren?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 19:13 schreef JerryWesterby het volgende:
[..]
Dat is korte termijn denken. Europa heeft wel voor hetere vuren gestaan (understatement), en allemaal overleefd.
in spanje, italie, griekenland hebben ze het over een verloren generatie vanwege de enorme jeugdwerkloosheid, daarnaast zeg ik "een beetje overkomt als"quote:Op vrijdag 21 juni 2013 19:13 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nou ja, dat beeld slaat ook nergens op. Het gaat misschien niet schitterend met de EU qua groei, maar de voorsprong op Turkije is nog altijd zo groot dat Turkije nog vele jaren nodig zal hebben om gelijkop te komen. Daarnaast is de Turkse economie echt met een navelstreng verbonden aan de EU economie.
[..]
Ja die periferie problemen kennen we allemaal wel. Maar met de kern van Europa gaat het heel anders en dat is ook waar Turkije het meest afhankelijk van is economisch gezien.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 19:16 schreef Slayage het volgende:
[..]
in spanje, italie, griekenland hebben ze het over een verloren generatie vanwege de enorme jeugdwerkloosheid, daarnaast zeg ik "een beetje overkomt als"
Precies. Ik vraag mij af of oa Egemen Bagis dat wel doorheeft.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 19:13 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nou ja, dat beeld slaat ook nergens op. Het gaat misschien niet schitterend met de EU qua groei, maar de voorsprong op Turkije is nog altijd zo groot dat Turkije nog vele jaren nodig zal hebben om gelijkop te komen. Daarnaast is de Turkse economie echt met een navelstreng verbonden aan de EU economie.
periferie? de euro ging bijna ten onder door het miezerige griekenland, na veel moeite ziet het er naar uit dat ze de schade hebben kunnen beperken en hoe het uiteindelijk met de spanjaarden en italianen af gaat lopen valt nog te bezienquote:Op vrijdag 21 juni 2013 19:19 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ja die periferie problemen kennen we allemaal wel. Maar met de kern van Europa gaat het heel anders en dat is ook waar Turkije het meest afhankelijk van is economisch gezien.
ja joh tuurlijk weet hij dat ook, tis gewoon voor de buhnequote:Op vrijdag 21 juni 2013 19:24 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Precies. Ik vraag mij af of oa Egemen Bagis dat wel doorheeft.
Lees je geschiedenis. Historie van oorlogen.quote:
Dat Erdoğan, Bağış en de rest tactloos reageren betekent heus niet dat ze de rode draad kwijt zijn hoor. Een bepaalde strategie wordt gewoon uitgespeeld.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 19:24 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Precies. Ik vraag mij af of oa Egemen Bagis dat wel doorheeft.
welke vuren heeft de EU overleefd?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 19:28 schreef JerryWesterby het volgende:
[..]
Lees je geschiedenis. Historie van oorlogen.
Allemaal voor de EU... Dus?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 19:28 schreef JerryWesterby het volgende:
[..]
Lees je geschiedenis. Historie van oorlogen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |