Ik wou weten of de Bijbelse God goed of slecht is.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:27 schreef Jigzoz het volgende:
Maar waar wil je nu eigenlijk naartoe met dit topic?
Precies! En nu even ingevuld:quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:33 schreef man1986 het volgende:
[..]
Hoe kom je tot die conclusie?
[..]
Ik zei:
1) X = Y.
2) X bestaat niet
3) Dus Y bestaat ook niet.
Ah, nou, wat mij betreft is hij puur kwaadaardig.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:37 schreef man1986 het volgende:
[..]
Ik wou weten of de Bijbelse God goed of slecht is.
Er wordt, op dit moment, feitelijk niets mee verklaard.quote:
Klopt, op voorwaarde dat de definitie van God en 'eenhoorn' aan elkaar gelijk zijn.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:40 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Precies! En nu even ingevuld:
1) Eenhoorn = God.
2) Eenhoorn bestaat niet
3) Dus God bestaat ook niet.
En buiten onze persoonlijke opvattingen om, is God dan nog steeds kwaadaardig?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:40 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ah, nou, wat mij betreft is hij puur kwaadaardig.
Van wie zullen we dan de opvatting eens gebruiken?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:47 schreef man1986 het volgende:
En buiten onze persoonlijke opvattingen om, is God dan nog steeds kwaadaardig?
Uiteraard, maar dan moet ik eerst weten wat je verstaat onder 'verklaring'.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:42 schreef Molurus het volgende:
[..]
Er wordt, op dit moment, feitelijk niets mee verklaard.
Als jij denkt met 1 van beide iets te kunnen verklaren... prima. Maar het is dan aan jou om dat te demonstreren.
Zullen we afspreken dat we vanaf nu de definities van Van Dale hanteren? Dat scheelt een hoop tijd.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:49 schreef man1986 het volgende:
[..]
Uiteraard, maar dan moet ik eerst weten wat je verstaat onder 'verklaring'.
Dat wil ik dus van jou weten.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:49 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Van wie zullen we dan de opvatting eens gebruiken?
Volgens Powerpuff-slechteriken is God best een toffe kerel:quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:49 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Van wie zullen we dan de opvatting eens gebruiken?
Eh... Laten we die van Molurus gebruiken.quote:
Help eens. Is de God zoals die in de Bijbel wordt beschreven naar jouw mening goed- of kwaadaardig?quote:
Wat jij in feite aan Molurus vraagt is of hij spruitjes lekker of vies vindt. Ik ben benieuwd naar zijn antwoord.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:51 schreef Jigzoz het volgende:
Help eens. Is de God zoals die in de Bijbel wordt beschreven naar jouw mening goed- of kwaadaardig?
Hij reageert niet echt. Wie zullen we nu eens vragen?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 15:10 schreef man1986 het volgende:
[..]
Wat jij in feite aan Molurus vraagt is of hij spruitjes lekker of vies vindt. Ik ben benieuwd naar zijn antwoord.
Een objectief persoon misschien?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 15:11 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hij reageert niet echt. Wie zullen we nu eens vragen?
Iemand die buiten de menselijke opvattingen staat en dus niet afhankelijk is door onze mening.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 15:12 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Mooi plan. Wie vinden we allebei objectief?
Dat gaat niet hè... Maar goed, zeg het maar. Wie moet dat dan zijn?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 15:13 schreef man1986 het volgende:
[..]
Iemand die buiten de menselijke opvattingen staat.
Is 1 + 1 nog steeds 2 ook als er geen mensen bestaan?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 15:13 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat gaat niet hè... Maar goed, zeg het maar. Wie moet dat dan zijn?
Ja.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 15:14 schreef man1986 het volgende:
[..]
Is 1 + 1 nog steeds 2 ook als er geen mensen bestaan?
Dus 1 + 1 is gelijk aan 2 ook buiten onze persoonlijke opvattingen om?quote:
Ja.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 15:17 schreef man1986 het volgende:
[..]
Dus 1 + 1 is gelijk aan 2 ook buiten onze persoonlijke opvattingen?
Hoe weet je dat?quote:
Dus we kunnen concluderen dat er weldegelijk zaken bestaan die onafhankelijk zijn van onze persoonlijke opvattingen.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 15:18 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Als dat niet zo was, dan had er voor de mensheid maar een ding tegelijkertijd bestaan.
Ja, daar waren we het een paar uur geleden al over eens. Maar welke objectieve partij gaan we nou vragen of de Bijbelse God goed- of kwaadaardig is?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 15:21 schreef man1986 het volgende:
[..]
Dus we kunnen concluderen dat er weldegelijk zaken bestaan die onafhankelijk zijn van onze persoonlijke opvattingen.
Net als 1 + 1 = 2.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |