Leven zit vol met verassingen.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:46 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Het lijkt er wel op. Nou, die had ik niet aan zien komen. Ik ben er stil van.
Ik geloof niet in toeval.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:51 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Je gelooft niet toevallig in eenhoorns hè?
Definieer 'eenhoorn'.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:55 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Herstel: je gelooft niet in eenhoorns toch?
Ik geloof prima dat dat schilderij bestaat.quote:
En het dier?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:58 schreef man1986 het volgende:
[..]
Ik geloof prima dat dat schilderij bestaat.
Wat eenhoorns betreft ben ik een agnost.quote:
Komt ie: 'God' is 'eenhoorn' is 'bestaat waarschijnlijk niet'. Jouw woorden.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:00 schreef man1986 het volgende:
[..]
Wat eenhoorns betreft ben ik een agnost, neigend naar sterk atheisme.
Op voorwaarde dat 'God' gelijk is aan 'het dier' dat op de schilderij is afgebeeld, klopt.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:02 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Komt ie: 'God' is 'eenhoorn' is 'bestaat waarschijnlijk niet'. Jouw woorden.
Mooi. Kunnen we nu weer terug naar het onderwerp. Waarom zouden we rekening houden met de mening van iets wat zeer waarschijnlijk helemaal niet bestaat?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:04 schreef man1986 het volgende:
[..]
Op voorwaarde dat 'God' gelijk is aan 'het dier' dat op de schilderij is afgebeeld, klopt.
Je hebt een vrije keuze om wel of geen rekening te houden met God.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:05 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Mooi. Kunnen we nu weer terug naar het onderwerp. Waarom zouden we rekening houden met de mening van iets wat zeer waarschijnlijk helemaal niet bestaat?
Ja, dat snap ik zelf ook wel. Maar waarom zou je daar voor kiezen als we het erover eens zijn dat hij zeer waarschijnlijk helemaal niet bestaat?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:09 schreef man1986 het volgende:
[..]
Je hebt een vrije keuze om wel of geen rekening te houden met God.
Hoe zijn we tot de conclusie gekomen dat Hij waarschijnlijk helemaal niet bestaat?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:10 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik zelf ook wel. Maar waarom zou je daar voor kiezen als we het erover eens zijn dat hij zeer waarschijnlijk helemaal niet bestaat?
Toen we constateerden dat God en eenhoorns in dezelfde categorie vallen en jij zei dat je het hoogst onwaarschijnlijk acht dat er eenhoorns bestaan.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:11 schreef man1986 het volgende:
[..]
Hoe zijn we tot de conclusie gekomen dat Hij waarschijnlijk helemaal niet bestaat?
Ik heb niet gezegd dat God en eenhoorns in dezelfde categorie vallen, maar jij.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:15 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Toen we constateerden dat God en eenhoorns in dezelfde categorie vallen en jij zei dat je het hoogst onwaarschijnlijk acht dat er eenhoorns bestaan.
Dat X en Y voldoen aan hetzelfde criterium betekent niet dat ze equivalent zijn.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:28 schreef man1986 het volgende:
[..]
Als het precies net zoveel is, dan geef je in feite een andere benaming voor God, namelijk 'eenhoorn'.
Als ik zeg dat X = Y, dan zeg ik in feite dat X een andere benaming is voor Y.
Maar mijn vraag is dus: Valt God daar ook onder?
Nou niet terugkrabbelen hè!quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:17 schreef man1986 het volgende:
[..]
Ik heb niet gezegd dat God en eenhoorns in dezelfde categorie vallen, maar jij.
In dat geval hebben God en eenhoorns verschillende verklarende eigenschappen.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:18 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat X en Y voldoen aan hetzelfde criterium betekent niet dat ze equivalent zijn.
Ik zou niet durven.quote:
Ehh, nee. Ze hebben geen van beide verklarende eigenschappen.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:22 schreef man1986 het volgende:
[..]
In dat geval hebben God en eenhoorns verschillende verklarende eigenschappen.
Nou ja, het mag wel, maar ik zou dat een beetje flauw vinden.quote:
Hoe kom je tot die conclusie?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:26 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ehh, nee. Ze hebben geen van beide verklarende eigenschappen.
Ik zei:quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:27 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nou ja, het mag wel, maar ik zou dat een beetje flauw vinden.
Maar waar wil je nu eigenlijk naartoe met dit topic?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |